HWSW Informatikai Kerekasztal: Milyen autót érdemes venni? -30- - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (17988 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Milyen autót érdemes venni? -30- és hogyan kell megszerelni? Értékeld a témát: ****- 32 szavazás

#641 Felhasználó inaktív   Locutus 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.147
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 06. 05. 15:38

Idézet: Carmaged - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 14:03

Persze, hogy így van, de ezt nem a turbonak magának köszönheted, hanem annak, hogy 2000-nél limitálja a max. nyomatékot a turbonyomás korlátozásával. Egy átlag szívónak (nem VTEC és hasonlók) alapból rendelkezésre áll a max. nyomaték 80-90%-a 2000 és 5000 között.

Mert e VTEC-nek szerinted nem, vagy mi?

#642 Felhasználó inaktív   Locutus 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.147
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 06. 05. 15:40

Idézet: Indy - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 15:18

Váltóolaj lehetett olyan 7k, ha valami jó minőség, a munkadíjat sokallom egy picit. A reális olyan 45k lett volna szerintem.  :confused:

Váltóolaj attól függ... az enyémbe pl Honda MTF III megy, és annak literje 4-5k. És csak márkaszervizben kapható... 2.2 liter kell bele, vagy mennyi...

#643 Felhasználó inaktív   blueboi69 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 51.483
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 06. 05. 15:41

Idézet: netcobra - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 13:23

Szerintem is jobban jarna blueboi, ha venne egy erosebb autot, ezzel a motorepitgetessel, papirozassal csak a szopofaktor no meg.. Az meg hogy ugyanannyit, vagy kevesebbet fog enni a 140pacis motor a mostaninal, mert korszerubb, nem tul eletszeru. Ha ki van hasznalva a tobblet, akkor enni is tobbet fog. Ennyi.

Mas:

Miért vennék még egy autót?  :think: Egyrészt kúrvára nem találsz 200ezer alatt használhatót, másrészt az átírás lenne annyi mint a hókuszpókos műszaki a papirozással :idea:
Akkor meg miről beszélünk? Van egy jó állpotú vasam ami nem rohad sehol, nem fogom lecserélni.
6hengert nem akarok a fogyasztás miatt. Egybehangzóan az a vélemény, hogy az városba 12-17 között eszik. Jóhogy a 25ös is 170paci.
Szóval kicsit érdekes,hogy ez a motor önmagába kerül 100-150be akkor mennyi az esély arra, hogy ennyiből veszek egy jó autót ilyen motorral? 0.
Az amiket itt tegnap linkeltek, az a két szép piros iS, azok 800e és 1milla voltak...
Én meg ha berakom a motort, megvan a fényezés akkor ugyanott vagyok állapotba. Fényezés meg megvan anyagárba.

Az iS gyári megadott fogyija annyi mint az 16i-nek, és a tapasztalat is az, hogy nem eszik többet ha nem nyomom neki. Ha meg nyomom neki, akkor az 16i is megzabál 12litert lazán.


Amúgy meg nem a turbósítástól zárkózom el, hanem az alaptól. Ezt kéne felfognotok, mielőtt próbáltok rögtön a túróra rábeszélni.
teccikérteni?

Az a focus-os meg remélem felkenődött vmi fára.
BMWパワー
Kicsit nemfigyelek oda má' keresztbemegyek.
You laugh at me cos I'm different, I laugh at you coz you are the same
Kép
"Blubesz a szerelőmegoldóember és a törzsvendég. Grillnek kereke és motorházteteje van, innentől ért hozzá" by Jahno
"Ő is sok kilométerre sörözik. Meg valami luvnya hasáról szíjja a kokaint" by Jahno

#644 Felhasználó inaktív   hobizoli 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.698
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 06. 05. 15:41

Idézet: Indy - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 16:32

Szerintem számold ki még egyszer: 14+14+7=35. A többi a munkadíj...

Es az a gumiizeharang meg a zorgohogyhijjak? Nem kellett hozza semmi tartoful occsoe?



hobizoli
Powered by:
intel Core i3-7350K (4.2GHz), Gigabyte GA-Z270M-D3H, Corsair Vengeance 16GB DDR4-3200, Asus Radeon RX580-8GB OC, Samsung 830 120GB SSD, WD Green 0.5TB HDD, Samsung M3 Portable 0.5TB USB, SoundBlaster Tactic THX USB, Enermax MaxPro 700W PSU
intel Pentium G4560 (3.5GHz), Gigabyte GA-B250M-D3H, Corsair Vengeance 8GB DDR4-3000, Asus GT730SL-2GB, Kingston HyperX 120GB SSD, WD Blue 1TB HDD, WD Green 3TB HDD, Asus Xonar DG PCI, Gigabyte 620W PSU
Dell D630, intel Core2Duo T7250 (2GHz), 4GB DDR2-800, Kingston HyperX 120GB SSD
VEMS standalone EFI, www.diyautotune.com

"Jópofa dolog a pörgős szívómotor, de ami üt, az a turbó"

#645 Felhasználó inaktív   Indy 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.213
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 06. 05. 15:41

Idézet: Locutus - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 16:40

Váltóolaj attól függ...

Én konkrétan tudom milyen autója van és mi kell bele. ;)
"All the way up to six if I have to... Maybe even faster than you."

#646 Felhasználó inaktív   Indy 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.213
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 06. 05. 15:42

Idézet: hobizoli - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 16:41

Es az a gumiizeharang meg a zorgohogyhijjak? Nem kellett hozza semmi tartoful occsoe?



hobizoli

Gumiharang legyen 2k, de inkább 1. A zörgés meg grátisz.  :Đ
"All the way up to six if I have to... Maybe even faster than you."

#647 Felhasználó inaktív   netcobra 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.614
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 06. 05. 15:45

Idézet: blueboi69 - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 16:41

Miért vennék még egy autót?  :think: Egyrészt kúrvára nem találsz 200ezer alatt használhatót, másrészt az átírás lenne annyi mint a hókuszpókos műszaki a papirozással :idea:
Akkor meg miről beszélünk? Van egy jó állpotú vasam ami nem rohad sehol, nem fogom lecserélni.
6hengert nem akarok a fogyasztás miatt. Egybehangzóan az a vélemény, hogy az városba 12-17 között eszik. Jóhogy a 25ös is 170paci.
Szóval kicsit érdekes,hogy ez a motor önmagába kerül 100-150be akkor mennyi az esély arra, hogy ennyiből veszek egy jó autót ilyen motorral? 0.
Az amiket itt tegnap linkeltek, az a két szép piros iS, azok 800e és 1milla voltak...
Én meg ha berakom a motort, megvan a fényezés akkor ugyanott vagyok állapotba. Fényezés meg megvan anyagárba.

Az iS gyári megadott fogyija annyi mint az 16i-nek, és a tapasztalat is az, hogy nem eszik többet ha nem nyomom neki. Ha meg nyomom neki, akkor az 16i is megzabál 12litert lazán.


Amúgy meg nem a turbósítástól zárkózom el, hanem az alaptól. Ezt kéne felfognotok, mielőtt próbáltok rögtön a túróra rábeszélni.
teccikérteni?

Az a focus-os meg remélem felkenődött vmi fára.

Jo, mondjuk igaz, hogy az is joval tobbe van, de a szopofaktor joval kevesebb, ha elotte atnezeted. mindegy, en aztan nem akarlak rabeszelni semmire, csak alakuljon ugy, ahogy tervezed :up:  A fogyasztasra meg annyit, hogy az 1.6 ha megeszik 12-t, akkor told be az arokba:) Annyit az enyem nem eszik :D A turbora meg nem akarlak rabeszelni, v6 kell oda, vagy venyoc :D
#1: HP 6000Pro Desktop
#2: Ipad 2 32GB WiFi+3G ; Huawei Ideos S7 Slim 3G
#3: Nokia Booklet 3G
#4: Gigabyte EP45T-DS3R, E8200@3.2, 12GB DDR3, Gigabyte HD4850+ZL, OCZ Vertex 2 SSD+ 2x320GB Raid0, WD Elements 2TB, Chieftec 620W. Mobil: Nokia E72 + Iphone 4, Playstation 3 320GB

#648 Felhasználó inaktív   blueboi69 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 51.483
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 06. 05. 15:54

Idézet: hobizoli - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 15:23

Blu, a turbo nem fix forduatnal kezd tolteni, ha kell, ha nem, hanem egyreszt allandoan forog, ha motor jar, es azt, hogy mikor fujjon Te szabalyzod a gazpedal allasszogevel. ~2500rpm-tol akkor mozdul ki a mutato, ha en azt akarom.
Ha nem akarom, felgyorsithatok revlimitig is annelkul, hogy kimozdulna mutato, azaz ugy jar, mint egy szivo.
Sot ha eveszed a gazt, a szivosorban erre visszaepulo vakuum megnyitja a BOV-t, es leengedi a nyomast, visszall szivo modba a gep. nincs allandoan toltes alatt, mint azt sokan tevesen hiszik.
A turbo nem fuj orrba-szajba, az amire te gondolsz a direkt meghajtasu kompresszor vagy a G60. Csak ezeknel az a "baja", hogy a fotengelyi netto teljesitmenybol vesznek le maguknak es allando terhelest fejtenek ki ra ezaltal.
A turbo meg a kipufogogaz egyebkent a semmibe elveszo nyomasat, ho es mozgasi energiajat hasznositja


hobizoli

Na láccik nem volt túrós autóm. Ezt nem igazán értem. Most ha te 4-5ezren pörgeted a motort akkor mégis miért nem tölt a turbó?  :think: A nyomáselengedés az oké, az tiszta sor.
Én úgy gondolom, hogy ahogy növekszik a fordulatszám úgy forog nagyobb sebességgel a turbo és kezd el tölteni, mindig.

Kép

Tehát csak a wastegate szab határt,bizonyos nyomás felett elengedi a kipuffgázt, hogy ne forogja széjjel magát szerencsétlen. De most azt akarod mondani hogy a gázpedál állás függvényében nyit-zár a wastegate? :think: Ezt mi szabályozza? Én azt hittem ez fix nyomásra van mechanikusan beállitva, legalábbis haver volvojába igy csináltuk meg tüsszögősre, hogy a levegőfölösleget ne a kipuffba tolja hanem a szabadba. De ott egy csavarral állítod, ahogy ezen a képen is:

Kép

Szóval ez nyomástól függ, nem gázpedál állástól.
Mit gondolok rosszul?
BMWパワー
Kicsit nemfigyelek oda má' keresztbemegyek.
You laugh at me cos I'm different, I laugh at you coz you are the same
Kép
"Blubesz a szerelőmegoldóember és a törzsvendég. Grillnek kereke és motorházteteje van, innentől ért hozzá" by Jahno
"Ő is sok kilométerre sörözik. Meg valami luvnya hasáról szíjja a kokaint" by Jahno

#649 Felhasználó inaktív   hobizoli 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.698
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 06. 05. 15:58

Idézet: blueboi69 - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 16:41

Miért vennék még egy autót?  :think: Egyrészt kúrvára nem találsz 200ezer alatt használhatót, másrészt az átírás lenne annyi mint a hókuszpókos műszaki a papirozással :idea:
Akkor meg miről beszélünk? Van egy jó állpotú vasam ami nem rohad sehol, nem fogom lecserélni.
6hengert nem akarok a fogyasztás miatt. Egybehangzóan az a vélemény, hogy az városba 12-17 között eszik. Jóhogy a 25ös is 170paci.
Szóval kicsit érdekes,hogy ez a motor önmagába kerül 100-150be akkor mennyi az esély arra, hogy ennyiből veszek egy jó autót ilyen motorral? 0.
Az amiket itt tegnap linkeltek, az a két szép piros iS, azok 800e és 1milla voltak...
Én meg ha berakom a motort, megvan a fényezés akkor ugyanott vagyok állapotba. Fényezés meg megvan anyagárba.

Az iS gyári megadott fogyija annyi mint az 16i-nek, és a tapasztalat is az, hogy nem eszik többet ha nem nyomom neki. Ha meg nyomom neki, akkor az 16i is megzabál 12litert lazán.


Amúgy meg nem a turbósítástól zárkózom el, hanem az alaptól. Ezt kéne felfognotok, mielőtt próbáltok rögtön a túróra rábeszélni.
teccikérteni?

Az a focus-os meg remélem felkenődött vmi fára.

Nezd nekem mind1, csak szamolj, tokecceru. Ha a 316i-bol csinalsz 316iT-kent 200LE-t :cool: , akkor az kevesebbe fog kerulni vegul, mintha a 316i-bol csinalsz elobb 318iS-t, majd azt csigazod meg 200LE-re, mert a csigasitas annal is ugyanannyiba lesz, mint most ennel lenne. Szamold a turositas 350k-val, de annyibol rohogve ki kell gyere.
Sot, akar azt is megcsinalhatod, hogy 316-ba veszel stramm cuccokat a kulonbozetbol -ha mar annyira gyik a gyari bele-, amik biiiirgyjak a kikepzest nyomason, mert ha attol parazol, hogy a 316i jaj lekokad csigaval, akkor megnyugtathatlak, ha LQrjatok vezerleset, a 318iS is ugyanugy lefog olvadni, -es akkor is, ha kovaszoltdugo meg isten hajtokar kerult bele-, csak majd abba nem 30k-ert veszel egy masik motort donornak, mint a 316i-be tenned, hanem megint 150k-ert, ami az 5x-e ammo szopoag eseten.
316iT 350k
318iST 250k+350=600k

1x lefarad:
316iT 350k+30k+50k=430k
318iST 600k+150k+50k=800k

Latod a diffit? :think:
Mar a 430k sem egy zsebpenz, de a 800k meg foleg nem az...

...szerintem

Az en motorom kovidugesszal meg H hajtokarral nagy injikkel hibridcsigaval gepmunkaval stbstbstb volt szumma ~330k. Ebbol az a ket "forged" bigyo volt bele ~180k...

Ja es eleve 316iT 0.6bar-n mar tudna 170-180LE-t. Crossflow a hengerfeje (annak kell lennie...)?



hobizoli

Szerkesztette: hobizoli 2009. 06. 05. 15:59 -kor

Powered by:
intel Core i3-7350K (4.2GHz), Gigabyte GA-Z270M-D3H, Corsair Vengeance 16GB DDR4-3200, Asus Radeon RX580-8GB OC, Samsung 830 120GB SSD, WD Green 0.5TB HDD, Samsung M3 Portable 0.5TB USB, SoundBlaster Tactic THX USB, Enermax MaxPro 700W PSU
intel Pentium G4560 (3.5GHz), Gigabyte GA-B250M-D3H, Corsair Vengeance 8GB DDR4-3000, Asus GT730SL-2GB, Kingston HyperX 120GB SSD, WD Blue 1TB HDD, WD Green 3TB HDD, Asus Xonar DG PCI, Gigabyte 620W PSU
Dell D630, intel Core2Duo T7250 (2GHz), 4GB DDR2-800, Kingston HyperX 120GB SSD
VEMS standalone EFI, www.diyautotune.com

"Jópofa dolog a pörgős szívómotor, de ami üt, az a turbó"

#650 Felhasználó inaktív   blueboi69 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 51.483
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 06. 05. 16:03

Idézet: netcobra - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 15:45

Jo, mondjuk igaz, hogy az is joval tobbe van, de a szopofaktor joval kevesebb, ha elotte atnezeted. mindegy, en aztan nem akarlak rabeszelni semmire, csak alakuljon ugy, ahogy tervezed :up:  A fogyasztasra meg annyit, hogy az 1.6 ha megeszik 12-t, akkor told be az arokba:) Annyit az enyem nem eszik :D A turbora meg nem akarlak rabeszelni, v6 kell oda, vagy venyoc :D

Mit nézetek át? A motort se úgy veszem meg, hogy ott van a polcon és vagy jó vagy nem. Csakis indítható jáccik, amiben lehet kompressziót mérni. Vagy olyantól akit ismerek és tudom,hogy nem basz át.

Az 1.6 megeszik 12-t ha állok a gázon 1-2be és égetem a gumit vagy csak simán kimegyek driftelni és akkor végig 1-2be nyélgázon megyek. A tied igy mennyit eszik? Nemtudod,mert nem mentél így vele, legalábis remélem, különben hamarosan szétesik  :Đ
A kispók is bevert nekem 8at a gyári karbival csapatáskor, holott volt aki esküdözött, hogy az nem megy 6 fölé. A dupla weberrel meg az is megevett 10et lazán, mikor télen elmentünk csúszkálni.
Amúgy most sikerült városba 10-ről levinni 9.5-9-re, nemtudom pontosan,de többet tudtam menni mint szoktam, pályán meg 7.2 ami viszont már pontos mert fulltól fullig számoltam.

V6-al ne szórakozzá az csak powerebb babakocsikba van. Én nemtudok v6-os bmw motorról, ellenben v8-ról meg v12-ről igen.
A v12 is befér e30-ba, van rá élő példa itt magyarországon is. Csak az ember most tesz rá két turbót  :Đ
BMWパワー
Kicsit nemfigyelek oda má' keresztbemegyek.
You laugh at me cos I'm different, I laugh at you coz you are the same
Kép
"Blubesz a szerelőmegoldóember és a törzsvendég. Grillnek kereke és motorházteteje van, innentől ért hozzá" by Jahno
"Ő is sok kilométerre sörözik. Meg valami luvnya hasáról szíjja a kokaint" by Jahno

#651 Felhasználó inaktív   hobizoli 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.698
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 06. 05. 16:16

Idézet: blueboi69 - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 16:54

Na láccik nem volt túrós autóm. Ezt nem igazán értem. Most ha te 4-5ezren pörgeted a motort akkor mégis miért nem tölt a turbó?  :think: A nyomáselengedés az oké, az tiszta sor.
Én úgy gondolom, hogy ahogy növekszik a fordulatszám úgy forog nagyobb sebességgel a turbo és kezd el tölteni, mindig.

Kép

Tehát csak a wastegate szab határt,bizonyos nyomás felett elengedi a kipuffgázt, hogy ne forogja széjjel magát szerencsétlen. De most azt akarod mondani hogy a gázpedál állás függvényében nyit-zár a wastegate? :think: Ezt mi szabályozza? Én azt hittem ez fix nyomásra van mechanikusan beállitva, legalábbis haver volvojába igy csináltuk meg tüsszögősre, hogy a levegőfölösleget ne a kipuffba tolja hanem a szabadba. De ott egy csavarral állítod, ahogy ezen a képen is:

Kép

Szóval ez nyomástól függ, nem gázpedál állástól.
Mit gondolok rosszul?

Mert ahhoz, hogy az elert sebesseget tartsd, mivel nem kell hozza annyi teljesitmeny, mint gyorsitashoz, nem tiprod Te se "ugy" a gazt...vagy igen?

A wastegate-t a nyomocsoben felepulo nyomas nyitja ki lekorlatozva ezzel sajat magat, nem a gazpedal allasszoge vezerli ki, a wastegate vezerlocso a turbo kompresszorkerek ontvenyebol megy ra, szoval ha ott xbar nyomas van, akkor az kinyitja maganak. Mivel ezzel megnyitja turbina kereknel a keruloagat, igy nem fog azonos motorfordulatnal egyre gyorsabban forogni a turbo, ezzel egyre tobb levegot befujva, mint ami levegot nyomason elnyelne a motor, nyilvan ha tovabb emelkedik a fordulat akkor aranyosan a turbo fordulata is emelkedik, de csak addig, amig a wastegate ki nem nyit. Persze ez nem fixen nyit ki, hanem fokozatosan. Pl ha 0.8bar-s a wastegate, akkor nem 0.799bar-tol van csak nyitva, hanem resnyire mar ~0.4-tol, aztan egyre jobban.

A gyari lefujo sosem a kipufba fuj le, hanem a szivoagba a turbo ele.



hobizoli
Powered by:
intel Core i3-7350K (4.2GHz), Gigabyte GA-Z270M-D3H, Corsair Vengeance 16GB DDR4-3200, Asus Radeon RX580-8GB OC, Samsung 830 120GB SSD, WD Green 0.5TB HDD, Samsung M3 Portable 0.5TB USB, SoundBlaster Tactic THX USB, Enermax MaxPro 700W PSU
intel Pentium G4560 (3.5GHz), Gigabyte GA-B250M-D3H, Corsair Vengeance 8GB DDR4-3000, Asus GT730SL-2GB, Kingston HyperX 120GB SSD, WD Blue 1TB HDD, WD Green 3TB HDD, Asus Xonar DG PCI, Gigabyte 620W PSU
Dell D630, intel Core2Duo T7250 (2GHz), 4GB DDR2-800, Kingston HyperX 120GB SSD
VEMS standalone EFI, www.diyautotune.com

"Jópofa dolog a pörgős szívómotor, de ami üt, az a turbó"

#652 Felhasználó inaktív   blueboi69 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 51.483
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 06. 05. 16:18

Idézet: hobizoli - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 15:58

Nezd nekem mind1, csak szamolj, tokecceru. Ha a 316i-bol csinalsz 316iT-kent 200LE-t :cool: , akkor az kevesebbe fog kerulni vegul, mintha a 316i-bol csinalsz elobb 318iS-t, majd azt csigazod meg 200LE-re, mert a csigasitas annal is ugyanannyiba lesz, mint most ennel lenne. Szamold a turositas 350k-val, de annyibol rohogve ki kell gyere.
Sot, akar azt is megcsinalhatod, hogy 316-ba veszel stramm cuccokat a kulonbozetbol -ha mar annyira gyik a gyari bele-, amik biiiirgyjak a kikepzest nyomason, mert ha attol parazol, hogy a 316i jaj lekokad csigaval, akkor megnyugtathatlak, ha LQrjatok vezerleset, a 318iS is ugyanugy lefog olvadni, -es akkor is, ha kovaszoltdugo meg isten hajtokar kerult bele-, csak majd abba nem 30k-ert veszel egy masik motort donornak, mint a 316i-be tenned, hanem megint 150k-ert, ami az 5x-e ammo szopoag eseten.
316iT 350k
318iST 250k+350=600k

1x lefarad:
316iT 350k+30k+50k=430k
318iST 600k+150k+50k=800k

Latod a diffit? :think:
Mar a 430k sem egy zsebpenz, de a 800k meg foleg nem az...

...szerintem

Az en motorom kovidugesszal meg H hajtokarral nagy injikkel hibridcsigaval gepmunkaval stbstbstb volt szumma ~330k. Ebbol az a ket "forged" bigyo volt bele ~180k...

Ja es eleve 316iT 0.6bar-n mar tudna 170-180LE-t. Crossflow a hengerfeje (annak kell lennie...)?



hobizoli

316i-ből a büdös életbe nem csinálok 200pacit. Ahhoz legalább 1, de 1.2baron kéne járatni. Ezt hosszútávon nem bírja el. Én meg inkább annak a 3-4embernek hiszek aki ezzel foglalkozik. Mármint turbós és szívó bmw motorokat raknak össze és építenek nemgyenge gépeket, amiket látsz mindenféle gyorsulásokon meg driftversenyeken. És nem szarral gurigáznak, mikor vállvonva mondják, hogy jah hát szétkúrtunk egy m5 hengerfejet, van ez így. Szal a legtöbbje már leolvasztott néhány sor6 blokkot meg dugót és tudja mi merre meddig.
Azt mondják 0.5, max 0.7 barral bírja tutira, de többel már meg vannak számolva a napjai.
Namost oké, hogy levezetted a turbósítást, meg már mióta számolgatunk, hogy 3kilóból kijön, eddig egyik bmw-s turbós motorépítő se hitte el,hogy én ennyiből kijövök.
Egyedül powered Áki mondta, hogy ha mindent magam csinálok, és szigorúan tartom magam a 0.7bar alatti nyomáshoz akkor kijöhet ennyiből. Mondjuk lehet a többiek eleve úgy álltak neki hogy kovászolt dugó stb stb,nemtom.

Namost ez az iS-re a 250 érdekes szám, mert a motor az kb feleennyi. A többi az mind gépmunka meg munkadíj,meg a vizsga,csak nemtom milyen arányban.

Sztem 0.6barral nem tudna 170pacit, különben mindenki ezt rakná be és valahogy a trend nem ezt mutatja, hogy ez olyan nyerő lenne.

Namost az egész spórolós számolgatásban az a legjobb, kb a turbósítás felét tudnám kifizetni. Ezért kezdtem feladni. Félturbót meg nem lehet belerakni. A programozással is elég ha eccő szegény a keverék vagy vmi szarul van azt megolvad az egész, vagy rendőr belenéz akkor meg én olvadok el a bírságtól.
Szóval összeségében lehet számolgatni meg elmélkedni,de a tapasztalat ami jópár megépített és lecserélt motort jelent az többet nyom a latba. De leginkább az,hogy jelenleg a másik moccosra is épphogy lesz zseton. Ha meg félrerakom és várok vele az nem megoldás,mert akkor csak halogatás lesz belőle a végtelenségig.

Crossflow alatt mit értesz?
BMWパワー
Kicsit nemfigyelek oda má' keresztbemegyek.
You laugh at me cos I'm different, I laugh at you coz you are the same
Kép
"Blubesz a szerelőmegoldóember és a törzsvendég. Grillnek kereke és motorházteteje van, innentől ért hozzá" by Jahno
"Ő is sok kilométerre sörözik. Meg valami luvnya hasáról szíjja a kokaint" by Jahno

#653 Felhasználó inaktív   blueboi69 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 51.483
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 06. 05. 16:26

Idézet: hobizoli - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 16:16

Mert ahhoz, hogy az elert sebesseget tartsd, mivel nem kell hozza annyi teljesitmeny, mint gyorsitashoz, nem tiprod Te se "ugy" a gazt...vagy igen?

A wastegate-t a nyomocsoben felepulo nyomas nyitja ki lekorlatozva ezzel sajat magat, nem a gazpedal allasszoge vezerli ki, a wastegate vezerlocso a turbo kompresszorkerek ontvenyebol megy ra, szoval ha ott xbar nyomas van, akkor az kinyitja maganak. Mivel ezzel megnyitja turbina kereknel a keruloagat, igy nem fog azonos motorfordulatnal egyre gyorsabban forogni a turbo, ezzel egyre tobb levegot befujva, mint ami levegot nyomason elnyelne a motor, nyilvan ha tovabb emelkedik a fordulat akkor aranyosan a turbo fordulata is emelkedik, de csak addig, amig a wastegate ki nem nyit. Persze ez nem fixen nyit ki, hanem fokozatosan. Pl ha 0.8bar-s a wastegate, akkor nem 0.799bar-tol van csak nyitva, hanem resnyire mar ~0.4-tol, aztan egyre jobban.

A gyari lefujo sosem a kipufba fuj le, hanem a szivoagba a turbo ele.



hobizoli

Ezt eddig is tudtam,de azt nem magyaráztad el, hogy az hogy van hogy elmész tiltásig úgy hogy ne töltsön a turbó? Ahhoz az kéne hogy a wastegate sose zárjon be,nem?
BMWパワー
Kicsit nemfigyelek oda má' keresztbemegyek.
You laugh at me cos I'm different, I laugh at you coz you are the same
Kép
"Blubesz a szerelőmegoldóember és a törzsvendég. Grillnek kereke és motorházteteje van, innentől ért hozzá" by Jahno
"Ő is sok kilométerre sörözik. Meg valami luvnya hasáról szíjja a kokaint" by Jahno

#654 Felhasználó inaktív   Bujdy 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 22.838
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 06. 05. 16:46

Idézet: blueboi69 - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 17:26

Ezt eddig is tudtam,de azt nem magyaráztad el, hogy az hogy van hogy elmész tiltásig úgy hogy ne töltsön a turbó? Ahhoz az kéne hogy a wastegate sose zárjon be,nem?

Hát én nem értek hozzá, de az lenne a tippem, hogy padlógázkor több benyát ad a rencer -> több lesz a kipuffgáz -> épül a nyomás -> kezdődik az egész előlről. Viszont óvatos pedálszög esetén nem indul be ez a ciklus. vagy tévedek... :think:

#655 Felhasználó inaktív   Bujdy 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 22.838
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 06. 05. 16:48

Javítás témához:

- nem tudom, hogy a zörgés megszüntetés mi volt és mennyi, de szvsz ha sok lett volna, akkor külön mondják, hogy "a zörgés miatt volt ez meg az".

ha összeadom a dolgokat a 7k-s olajjal, akkor olyan 35k anyagár plusz munkadíj jön ki, amiből cirka 2,7 óra munka jön ki, mert 6500 plusz tréfa a munkadíj...

#656 Felhasználó inaktív   blueboi69 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 51.483
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 06. 05. 16:49

Idézet: Bujdy - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 16:46

Hát én nem értek hozzá, de az lenne a tippem, hogy padlógázkor több benyát ad a rencer -> több lesz a kipuffgáz -> épül a nyomás -> kezdődik az egész előlről. Viszont óvatos pedálszög esetén nem indul be ez a ciklus. vagy tévedek... :think:

A kipuffgáz nem a belenyomott benyától függ mert az a térfogatnak csak 1/14.7-ed része kb, tehát a beszivott levegőtől függ a kipffgáz,mert befecskendezés nélkül is forog a csiga,ha lenne amitől járna a motor.
BMWパワー
Kicsit nemfigyelek oda má' keresztbemegyek.
You laugh at me cos I'm different, I laugh at you coz you are the same
Kép
"Blubesz a szerelőmegoldóember és a törzsvendég. Grillnek kereke és motorházteteje van, innentől ért hozzá" by Jahno
"Ő is sok kilométerre sörözik. Meg valami luvnya hasáról szíjja a kokaint" by Jahno

#657 Felhasználó inaktív   Locutus 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.147
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 06. 05. 16:51

Idézet: blueboi69 - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 16:49

A kipuffgáz nem a belenyomott benyától függ mert az a térfogatnak csak 1/14.7-ed része kb, tehát a beszivott levegőtől függ a kipffgáz,mert befecskendezés nélkül is forog a csiga,ha lenne amitől járna a motor.

És? Nem csak benya megy be több padlógázkor...

#658 Felhasználó inaktív   hobizoli 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.698
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 06. 05. 16:52

Idézet: blueboi69 - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 17:18

316i-ből a büdös életbe nem csinálok 200pacit. Ahhoz legalább 1, de 1.2baron kéne járatni. Ezt hosszútávon nem bírja el. Én meg inkább annak a 3-4embernek hiszek aki ezzel foglalkozik. Mármint turbós és szívó bmw motorokat raknak össze és építenek nemgyenge gépeket, amiket látsz mindenféle gyorsulásokon meg driftversenyeken. És nem szarral gurigáznak, mikor vállvonva mondják, hogy jah hát szétkúrtunk egy m5 hengerfejet, van ez így. Szal a legtöbbje már leolvasztott néhány sor6 blokkot meg dugót és tudja mi merre meddig.
Azt mondják 0.5, max 0.7 barral bírja tutira, de többel már meg vannak számolva a napjai.
Namost oké, hogy levezetted a turbósítást, meg már mióta számolgatunk, hogy 3kilóból kijön, eddig egyik bmw-s turbós motorépítő se hitte el,hogy én ennyiből kijövök.
Egyedül powered Áki mondta, hogy ha mindent magam csinálok, és szigorúan tartom magam a 0.7bar alatti nyomáshoz akkor kijöhet ennyiből. Mondjuk lehet a többiek eleve úgy álltak neki hogy kovászolt dugó stb stb,nemtom.

Namost ez az iS-re a 250 érdekes szám, mert a motor az kb feleennyi. A többi az mind gépmunka meg munkadíj,meg a vizsga,csak nemtom milyen arányban.

Sztem 0.6barral nem tudna 170pacit, különben mindenki ezt rakná be és valahogy a trend nem ezt mutatja, hogy ez olyan nyerő lenne.

Namost az egész spórolós számolgatásban az a legjobb, kb a turbósítás felét tudnám kifizetni. Ezért kezdtem feladni. Félturbót meg nem lehet belerakni. A programozással is elég ha eccő szegény a keverék vagy vmi szarul van azt megolvad az egész, vagy rendőr belenéz akkor meg én olvadok el a bírságtól.
Szóval összeségében lehet számolgatni meg elmélkedni,de a tapasztalat ami jópár megépített és lecserélt motort jelent az többet nyom a latba. De leginkább az,hogy jelenleg a másik moccosra is épphogy lesz zseton. Ha meg félrerakom és várok vele az nem megoldás,mert akkor csak halogatás lesz belőle a végtelenségig.

Crossflow alatt mit értesz?

Ide figyu kicsihuszar. Kotvadekomban sima, nem_kovaszolt dugokkal csinalta gyar az 1.3bar-t 15-16eve... egy 1.6-s uccai turos motor 25eve tudott 0.7bar-n 165LE-t, mindenfele egzotikum hardcore alkatreszek nelkul az akkori ZX81 szintu vezerlokkel

Keresztoblitesu (crossflow): szivo es kipufsor nem_egy oldalon van a hengerfejen.
Hurokoblitesu (reverseflow): szivo es a kipufsor egy oldalon van (enyim pl)
Elobbi jobb, ugyanakkora toltonyomasnal a CF hengerfeju mindig erosebb lesz, mert jobb a gazcsere benne.

Ennek jelenleg 300LE-nel is még gyari a bele es 1.8bar-n megy. Angol forumon van nem egy es nem ketto, 1.4 8v RF fejjel, Megasquirt2-l es igy 230LE, az 1.4-s motor. Itt a hwsw-n Crybaby UnoTie-je is siman megvan 250lo egy 1.3 motorral  1.6bar-n
RSP PGT vs Cry's UnoTie. Nem ijen frutti 0.8bar es jajajajajajmilesz...
A szerelo aki a Cry gepet butykolgeti -Fiat/Lancia/Alfa korokben mindeki csak " "A" jajga " neven beszel rola-, na neki is van egy 1.5-s UnoTie-je, az 293LE volt tavaj padon merve, es a kartergazcsove szo szerint porszaraz.
Lehet markat a kene valtanod, nem ijen kanalaluminiumbol keszult motort berhelni :Đ

A 350k-t en is ugy szamoltam, hogy amit csak lehet te csinalsz, hiszen ugyis szeretsz szerelgetni, es ugy legalabb reszben megtanulnad mi miert mit csinal :cool:

Haverember turos 6gen 1.6VTI-je mint irtam pont ma 0.5(!)bar-n 251LE 8k rpm-nel, a masike egy sima 1.4iST 120LE 0.3bar-n 6k rpm-nel, 0.6-nal ez is lenne mar 170paripa. Utobbi ugy volt ~3 kilo, hogy o csak odavitte akihez kell, meg elhozta, amikor elkeszult, o nem csinalt vele az eg vilagon semmit. Kiszallt, beult. :smoker:



hobizoli

Szerkesztette: hobizoli 2009. 06. 05. 16:54 -kor

Powered by:
intel Core i3-7350K (4.2GHz), Gigabyte GA-Z270M-D3H, Corsair Vengeance 16GB DDR4-3200, Asus Radeon RX580-8GB OC, Samsung 830 120GB SSD, WD Green 0.5TB HDD, Samsung M3 Portable 0.5TB USB, SoundBlaster Tactic THX USB, Enermax MaxPro 700W PSU
intel Pentium G4560 (3.5GHz), Gigabyte GA-B250M-D3H, Corsair Vengeance 8GB DDR4-3000, Asus GT730SL-2GB, Kingston HyperX 120GB SSD, WD Blue 1TB HDD, WD Green 3TB HDD, Asus Xonar DG PCI, Gigabyte 620W PSU
Dell D630, intel Core2Duo T7250 (2GHz), 4GB DDR2-800, Kingston HyperX 120GB SSD
VEMS standalone EFI, www.diyautotune.com

"Jópofa dolog a pörgős szívómotor, de ami üt, az a turbó"

#659 Felhasználó inaktív   hobizoli 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.698
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 06. 05. 16:58

Idézet: Bujdy - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 17:46

Hát én nem értek hozzá, de az lenne a tippem, hogy padlógázkor több benyát ad a rencer -> több lesz a kipuffgáz -> épül a nyomás -> kezdődik az egész előlről. Viszont óvatos pedálszög esetén nem indul be ez a ciklus. vagy tévedek... :think:

Persze hogy tobbet ad, karburatoros motornal van is kulon gyorsito fuvoka, vajon miert.
Gyorsitaskor nem 14.7:1 az AFR, hanem 12.5:1



hobizoli
Powered by:
intel Core i3-7350K (4.2GHz), Gigabyte GA-Z270M-D3H, Corsair Vengeance 16GB DDR4-3200, Asus Radeon RX580-8GB OC, Samsung 830 120GB SSD, WD Green 0.5TB HDD, Samsung M3 Portable 0.5TB USB, SoundBlaster Tactic THX USB, Enermax MaxPro 700W PSU
intel Pentium G4560 (3.5GHz), Gigabyte GA-B250M-D3H, Corsair Vengeance 8GB DDR4-3000, Asus GT730SL-2GB, Kingston HyperX 120GB SSD, WD Blue 1TB HDD, WD Green 3TB HDD, Asus Xonar DG PCI, Gigabyte 620W PSU
Dell D630, intel Core2Duo T7250 (2GHz), 4GB DDR2-800, Kingston HyperX 120GB SSD
VEMS standalone EFI, www.diyautotune.com

"Jópofa dolog a pörgős szívómotor, de ami üt, az a turbó"

#660 Felhasználó inaktív   blueboi69 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 51.483
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2009. 06. 05. 17:13

Idézet: hobizoli - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 16:52

Ide figyu kicsihuszar. Kotvadekomban sima, nem_kovaszolt dugokkal csinalta gyar az 1.3bar-t 15-16eve... egy 1.6-s uccai turos motor 25eve tudott 0.7bar-n 165LE-t, mindenfele egzotikum hardcore alkatreszek nelkul az akkori ZX81 szintu vezerlokkel

Keresztoblitesu (crossflow): szivo es kipufsor nem_egy oldalon van a hengerfejen.
Hurokoblitesu (reverseflow): szivo es a kipufsor egy oldalon van (enyim pl)
Elobbi jobb, ugyanakkora toltonyomasnal a CF hengerfeju mindig erosebb lesz, mert jobb a gazcsere benne.

Ennek jelenleg 300LE-nel is még gyari a bele es 1.8bar-n megy. Angol forumon van nem egy es nem ketto, 1.4 8v RF fejjel, Megasquirt2-l es igy 230LE, az 1.4-s motor. Itt a hwsw-n Crybaby UnoTie-je is siman megvan 250lo egy 1.3 motorral  1.6bar-n
RSP PGT vs Cry's UnoTie. Nem ijen frutti 0.8bar es jajajajajajmilesz...
A szerelo aki a Cry gepet butykolgeti -Fiat/Lancia/Alfa korokben mindeki csak " "A" jajga " neven beszel rola-, na neki is van egy 1.5-s UnoTie-je, az 293LE volt tavaj padon merve, es a kartergazcsove szo szerint porszaraz.
Lehet markat a kene valtanod, nem ijen kanalaluminiumbol keszult motort berhelni :Đ

A 350k-t en is ugy szamoltam, hogy amit csak lehet te csinalsz, hiszen ugyis szeretsz szerelgetni, es ugy legalabb reszben megtanulnad mi miert mit csinal :cool:

Haverember turos 6gen 1.6VTI-je mint irtam pont ma 0.5(!)bar-n 251LE 8k rpm-nel, a masike egy sima 1.4iST 120LE 0.3bar-n 6k rpm-nel, 0.6-nal ez is lenne mar 170paripa. Utobbi ugy volt ~3 kilo, hogy o csak odavitte akihez kell, meg elhozta, amikor elkeszult, o nem csinalt vele az eg vilagon semmit. Kiszallt, beult. :smoker:



hobizoli

Figyizek te díszmadár  :Đ A tied gyárilag turbós, lehet más a dugó, más a gyűrű benne, más a csapágy, stb. Ha minden olyan lenne mint a szivó puntónál akkor mi a tetves francért csináltak szívókat? :think:
Lehet nálad a kipuff is más,ugyanis magasabb szinten már számit ez is, hogy legyen hova távoznia a gáznak. Enyim 50es rencer,de van középdob is, tied max katalizátor,de sztem az se.

Akkor mindegyik bmw motor crossflow mert olyat még nem láttam,hogy ugyanarról szívna mint kipufogna.

Kanálaluminium az eszed tokja, ez öntöttvas. Kérdezzél meg bármilyen gépműhelyest, melyiket fúrná fel szivesebben, a tiedet vagy egy bmw blokkot.  :Đ


Viccesek ezek a kuvikok mi? Látod az is 0.5baron megy, nem 1.5-en, az 1.4iST meg gyárilag turbós, ott ha úgy nézed duplázták a nyomást....Meghát ez is érdekes, hogy 3kilóért micsináltak rajta? Merugye gyárilag turbós, szal csövezés, olaj, cooler, meg map meg minden már benne volt, max a nyomást tekerték fel vagy turbót cseréltek, esetleg még a vezérlés is elbírta....Szal nem volt motor ki-be, kábelköteg ki-be. stb stb.


Szerintem motortuningnál a turbó a legkézenfekvőbb megoldás,de annál egyszerűbb nincs, ha egy másik motort cuppantasz bele. Kevesebb a szopófaktor.

Beszéltem volvo-s haverral is, akinek a turbós 440-ese van. Aszondja volvo klubban is páran próbálkoztak a szívó motorra rárakni a gyári turbót meg ilyeneket és aszondja senki se tudta megcsinálni jól, csak a szopás volt vele. Szóval sajnos több a negativ vélemény ezzel kapcsolatban, több a kezdeti ár is, mivel nincs 300k-m, viszont abból amiből van (lesz, belátható időn belül) abból meg elérem azt amit szeretnék. Aztán ha az kevés lenne, vagy pár év múlva mikor lesz több kessem akkor bepróbálok egy csigát a már eleve 140 pacis motorba és nem 1.6-ról indulok 105jediről,hanem többről.
BMWパワー
Kicsit nemfigyelek oda má' keresztbemegyek.
You laugh at me cos I'm different, I laugh at you coz you are the same
Kép
"Blubesz a szerelőmegoldóember és a törzsvendég. Grillnek kereke és motorházteteje van, innentől ért hozzá" by Jahno
"Ő is sok kilométerre sörözik. Meg valami luvnya hasáról szíjja a kokaint" by Jahno

Téma megosztása:


  • (17988 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

2 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 2 vendég, 0 anonim felhasználó