Milyen autót érdemes venni? -30- és hogyan kell megszerelni?
#603
Elküldve: 2009. 06. 05. 10:01
Idézet: Rudi - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 9:53
Nem fog az autód alul kínlódni és nyelni a benyát gyorsításokor, miközben szenved.
Nem véletlen, hogy 1.4 turbó 20 lóval erősebb, mint a szívó 1.6 (VW konszernből véve a példát: 1.4 TSI vs 1.6 szívó) és közben 1-1.5 literrel kevesebbet eszik.
Na ez majd hobizoli kimagyarázza.
Ha azonos fordulat mellett 50%-al több levegő jut be 0.5bar-on akkor legalább ennyivel több benya is kell. A több jedi több zabot kér, itt meg nem 20pacit nyerek hanem 40-50et ami közel 50%-os többlet!
Aztán meg lehet nézni hogy milyen az új motor teljesítménygörbéje, végig 20al több paci ,vagy inkább csak a csúcson.
Kicsit nemfigyelek oda má' keresztbemegyek.
You laugh at me cos I'm different, I laugh at you coz you are the same

"Blubesz a szerelőmegoldóember és a törzsvendég. Grillnek kereke és motorházteteje van, innentől ért hozzá" by Jahno
"Ő is sok kilométerre sörözik. Meg valami luvnya hasáról szíjja a kokaint" by Jahno
#604
Elküldve: 2009. 06. 05. 10:06
Idézet: blueboi69 - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 11:01
Ha azonos fordulat mellett 50%-al több levegő jut be 0.5bar-on akkor legalább ennyivel több benya is kell. A több jedi több zabot kér, itt meg nem 20pacit nyerek hanem 40-50et ami közel 50%-os többlet!
Aztán meg lehet nézni hogy milyen az új motor teljesítménygörbéje, végig 20al több paci ,vagy inkább csak a csúcson.
Nálam 2000-nél van a nyomatékcsúcs... és egészen 5000-ig viszonylag korrekttűl húz.
Tehát azt mondanám, ha padlózok, akkor 2000-nél kezd el igazán megindulni.
A 4000 már gázos lenne "nyitásnak", hiszen városi ember vagyok.
Ha turbót akarsz, akkor vésd az eszedbe, hogy enni fog.
Viszont menni is.
Van olyan ami nem eszik és megy is?
#605
Elküldve: 2009. 06. 05. 10:09
Idézet: Rudi - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 10:53
Nem fog az autód alul kínlódni és nyelni a benyát gyorsításokor, miközben szenved.
Nem véletlen, hogy 1.4 turbó 20 lóval erősebb, mint a szívó 1.6 (VW konszernből véve a példát: 1.4 TSI vs 1.6 szívó) és közben 1-1.5 literrel kevesebbet eszik.
Ezt Fiat oldalról nem tudom megerősíteni... sőt szerintem a T-Jet eszik többet.
Ellenben bucira veri az 1.6-os szívót, ez biztos.
Indexen van egy srác aki megcsippeltette az 1.4T-t, kicsit megváltoztattak benne ezt-azt, szerinte kevesebbet is eszik a vas, és jobban megy. Ki tudja.
Nem mérette be, de elvileg 260 Nm a nyomaték, 6 gangos stuffal.
(szerintem jó) :Đ
Szerkesztette: RDaneel_hu 2009. 06. 05. 10:10 -kor
#606
Elküldve: 2009. 06. 05. 10:10
Idézet: RDaneel_hu - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 11:06
Ja, a Hondak... :Đ
Samott
#607
Elküldve: 2009. 06. 05. 10:21
Idézet: RDaneel_hu - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 10:06
Tehát azt mondanám, ha padlózok, akkor 2000-nél kezd el igazán megindulni.
A 4000 már gázos lenne "nyitásnak", hiszen városi ember vagyok.
Ha turbót akarsz, akkor vésd az eszedbe, hogy enni fog.
Viszont menni is.
Van olyan ami nem eszik és megy is?
Ezt mondom én is. Csak arra nincs szükség, hogy 1500-2000től kezdjen húzni, viszont ezzel hogy kitolom ezt a tartományt nyerek naftát a szívó részen.
Persze amint elkezd dolgozni a turbó akkor jóhogy eszik is bőven,de ilyen 3ezer alatt tök fölösleges töltenie,mert akkor nincs szükség nagy powerre a hétköznapi közlekedésben.
Kicsit nemfigyelek oda má' keresztbemegyek.
You laugh at me cos I'm different, I laugh at you coz you are the same

"Blubesz a szerelőmegoldóember és a törzsvendég. Grillnek kereke és motorházteteje van, innentől ért hozzá" by Jahno
"Ő is sok kilométerre sörözik. Meg valami luvnya hasáról szíjja a kokaint" by Jahno
#608
Elküldve: 2009. 06. 05. 10:31
Idézet: blueboi69 - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 11:21
Persze amint elkezd dolgozni a turbó akkor jóhogy eszik is bőven,de ilyen 3ezer alatt tök fölösleges töltenie,mert akkor nincs szükség nagy powerre a hétköznapi közlekedésben.
Baromi egyszerű ha azt akarod, hogy ne egyen 2000-nél. Nem nyomod neki.
De miért baj az ha ott a lehetőség egy előzésnél pl?
De tőlem azt csinálsz amit akarsz, de ennyi erővel rakj dízelt a bimmerbe.
#609
Elküldve: 2009. 06. 05. 10:32
Idézet: Samott - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 11:10
Samott
Jah... 8000 1/minnél.
#610
Elküldve: 2009. 06. 05. 11:07
Idézet: RDaneel_hu - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 10:31
De miért baj az ha ott a lehetőség egy előzésnél pl?
De tőlem azt csinálsz amit akarsz, de ennyi erővel rakj dízelt a bimmerbe.
Ezt most nemigazán értem. Nekem lájtos városi autózásnál van 2-3ezer között használva a motor. Tudod, nem 40el szoktam menni és nem 1500nél váltok el :Đ
Szóval az a koncepció, hogy az a tartomány amit csak intenzív gyorsításra használok, az legyen töltve.
Ez elég logikus nem? Márpedig nekem ez a tartomány 3-6ezer között van, érdekes módon hobizoli gépe is pont így tölt.
2000nél meg az akarjon előzni aki alatt 5literes v8 van.
Szal nemhogy 2ezernél nem nyomom neki, hanem ez a használt fordulatszám közepe.
Szóval nemértem,hogy szerinted hogy kéne ezt megoldani,mert eddig csak azt mondtad, hogy az amit elgondolok az nem jó,de nem mondtad hogy hogy lenne a jó. Az,hogy végig tölt annak sincs sok értelme,mint már korábban elmondtam, hogy miért.
Kicsit nemfigyelek oda má' keresztbemegyek.
You laugh at me cos I'm different, I laugh at you coz you are the same

"Blubesz a szerelőmegoldóember és a törzsvendég. Grillnek kereke és motorházteteje van, innentől ért hozzá" by Jahno
"Ő is sok kilométerre sörözik. Meg valami luvnya hasáról szíjja a kokaint" by Jahno
#611
Elküldve: 2009. 06. 05. 11:11
Idézet: blueboi69 - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 11:01
Ha azonos fordulat mellett 50%-al több levegő jut be 0.5bar-on akkor legalább ennyivel több benya is kell. A több jedi több zabot kér, itt meg nem 20pacit nyerek hanem 40-50et ami közel 50%-os többlet!
Aztán meg lehet nézni hogy milyen az új motor teljesítménygörbéje, végig 20al több paci ,vagy inkább csak a csúcson.
Azonos fordulat mellett a 1.6 nyilvan kevesebb levegot ker be, pl amikor a dugoban alldigalsz alapjaraton potyog, akkor az a jo ha kisebb a ccm, mert az egesterbe kerult levegohoz kell AFR-t adni, szoval ekkor tuti kevesebbet fog enni, mint a nagyobb ccm-s 318iS.
Amikor meg mar fuj a csiga - hasznos rpm zonaban van-, akkor a csigas rendszernek nagyobb a hatasfoka, akkor meg azert eszik kevesebbet (Persze ez csak akkor ervenyes, ha nem egy overkill buszturbo van raszurva, ami 5k-nal epiti fel nyomast) Atlagban biztos kevesebbet fog enni a csigas, mint az azonos teljesitmenyu, de nagyobb ccm-s szivo, amikor mindketto ugyanazt a teljesitmenyt produkalja. Tehat pl amikor a 318iS eppen kiizzadja magabol a 140lojjot, akkor szinten pont 140lojjos csucsra lebutitott, de a 316iT kevesebbet eszik a jobb hatasfoka miatt, mert jobb a toltescsere, meg a szivoutemben levo henger nem fekezi a fotengely forgasat. Nyilvan a 200LE-s 316iT, mar tobbet ker, de mennyivel jobban is teker
Peldakent ott az emlitett VW TSI meg akar a TJET motor is, meg vajon miert is jonnek ki sorban a gyartok kisebb ccm-s de csigas motorokkal. Hujek a mernokok na, biztos csak azert...
hobizoli
intel Core i3-7350K (4.2GHz), Gigabyte GA-Z270M-D3H, Corsair Vengeance 16GB DDR4-3200, Asus Radeon RX580-8GB OC, Samsung 830 120GB SSD, WD Green 0.5TB HDD, Samsung M3 Portable 0.5TB USB, SoundBlaster Tactic THX USB, Enermax MaxPro 700W PSU
intel Pentium G4560 (3.5GHz), Gigabyte GA-B250M-D3H, Corsair Vengeance 8GB DDR4-3000, Asus GT730SL-2GB, Kingston HyperX 120GB SSD, WD Blue 1TB HDD, WD Green 3TB HDD, Asus Xonar DG PCI, Gigabyte 620W PSU
Dell D630, intel Core2Duo T7250 (2GHz), 4GB DDR2-800, Kingston HyperX 120GB SSD
VEMS standalone EFI, www.diyautotune.com
"Jópofa dolog a pörgős szívómotor, de ami üt, az a turbó"
#612
Elküldve: 2009. 06. 05. 11:20
Idézet: blueboi69 - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 12:07
Szóval az a koncepció, hogy az a tartomány amit csak intenzív gyorsításra használok, az legyen töltve.
Ez elég logikus nem? Márpedig nekem ez a tartomány 3-6ezer között van, érdekes módon hobizoli gépe is pont így tölt.
2000nél meg az akarjon előzni aki alatt 5literes v8 van.
Szal nemhogy 2ezernél nem nyomom neki, hanem ez a használt fordulatszám közepe.
Szóval nemértem,hogy szerinted hogy kéne ezt megoldani,mert eddig csak azt mondtad, hogy az amit elgondolok az nem jó,de nem mondtad hogy hogy lenne a jó. Az,hogy végig tölt annak sincs sok értelme,mint már korábban elmondtam, hogy miért.
Vakuumot nem mer az ora (az R5GTT-é igen), de 1.8-2k-tol elindul -0.7bar-bol felfele, es onnantol mar vegig erosebb, mint egy azonos szivo.
Kiscsigat teszel ra, az 2k-nel is fujhat pozitivban -nyilvan ez gazpedal allasszog fuggo is, hogy fuj-e vagy nem-, de 5k felett vege lesz, mint a botnak, bar 0.5bar-t akkor is meg fog gyozni az is, az ijen 1.2bar-t azt felejtsd el azzal. Naccsiga meg 3-4k alatt semmi, aztan 4-5korul beforog es onnan akar 8k-g is megfujja a 1.2bar-t, de minek, ha uccse forog el addig motor.
Kiscsigaval varosban lesz robbanekony meg szelessavban lesz nyomatek, naccsigaval meg drag-n fog jol menni, mert valtas utan meg mindig a hatarfordulatszam fole esik vissza, de az ala esve meg a kicsigas egybol bekoszon neki.
hobizoli
Szerkesztette: hobizoli 2009. 06. 05. 11:27 -kor
intel Core i3-7350K (4.2GHz), Gigabyte GA-Z270M-D3H, Corsair Vengeance 16GB DDR4-3200, Asus Radeon RX580-8GB OC, Samsung 830 120GB SSD, WD Green 0.5TB HDD, Samsung M3 Portable 0.5TB USB, SoundBlaster Tactic THX USB, Enermax MaxPro 700W PSU
intel Pentium G4560 (3.5GHz), Gigabyte GA-B250M-D3H, Corsair Vengeance 8GB DDR4-3000, Asus GT730SL-2GB, Kingston HyperX 120GB SSD, WD Blue 1TB HDD, WD Green 3TB HDD, Asus Xonar DG PCI, Gigabyte 620W PSU
Dell D630, intel Core2Duo T7250 (2GHz), 4GB DDR2-800, Kingston HyperX 120GB SSD
VEMS standalone EFI, www.diyautotune.com
"Jópofa dolog a pörgős szívómotor, de ami üt, az a turbó"
#613
Elküldve: 2009. 06. 05. 11:25
Idézet: hobizoli - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 11:20
hobizoli
Nincs mese, biturbo kell ide!
Egy kicsi alulra + 1 nagy fentre!
A munkagépek, recycling és biomassza hasznosítási berendezések és targoncák hazája :)
#614
Elküldve: 2009. 06. 05. 11:25
Idézet: hobizoli - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 11:11
Amikor meg mar fuj a csiga - hasznos rpm zonaban van-, akkor a csigas rendszernek nagyobb a hatasfoka, akkor meg azert eszik kevesebbet (Persze ez csak akkor ervenyes, ha nem egy overkill buszturbo van raszurva, ami 5k-nal epiti fel nyomast) Atlagban biztos kevesebbet fog enni a csigas, mint az azonos teljesitmenyu, de nagyobb ccm-s szivo, amikor mindketto ugyanazt a teljesitmenyt produkalja. Tehat pl amikor a 318iS eppen kiizzadja magabol a 140lojjot, akkor szinten pont 140lojjos csucsra lebutitott, de a 316iT kevesebbet eszik a jobb hatasfoka miatt, mert jobb a toltescsere, meg a szivoutemben levo henger nem fekezi a fotengely forgasat. Nyilvan a 200LE-s 316iT, mar tobbet ker, de mennyivel jobban is teker
Peldakent ott az emlitett VW TSI meg akar a TJET motor is, meg vajon miert is jonnek ki sorban a gyartok kisebb ccm-s de csigas motorokkal. Hujek a mernokok na, biztos csak azert...
hobizoli
Na hát akkor 1.8iST lesz kész
Amúgy gyári adatok szerint átlagba ugyanannyi fogyasztást írnak az én 1.6-osomra, mint az 1.8iS-re mert korszerűbb a motor. Namost ez elég reális ugyanis enyim hozza a gyárilag jelzett fogyasztást.
Viszont gyorsulása: 12,1 helyett 9.9sec. Namost én az enyimmel mért idő szerint mentem 11.3-at. Szal az az iS az csak jobb lesz.
Én meg 80%-ban városba prüntyögök vele, szal a tapasztalat az,hogy kevesebbet is eszik.
Amúgy vicces,mert egyik csajnak az 1.8i -je eszik 8-at városban, pályán meg 10et, enyim meg itt városban 9.5-10, pályán meg lemegy 7,2-re.
Namost az is tuti, hogy ugyanolyan teljesítmény mellett a turbós fog kevesebbet enni, a jobb hatásfok miatt, ezt aláirom.
Közben jött egy ajánlat, egy felújított köszörült-centirozott főtengelyes, új csapágyas, szelepbemart, sikolt hengerfej,új tömités és társai iS motor beszerelve lepapirozva 250 papir, műszakival, zöldkártyával.
Kicsit nemfigyelek oda má' keresztbemegyek.
You laugh at me cos I'm different, I laugh at you coz you are the same

"Blubesz a szerelőmegoldóember és a törzsvendég. Grillnek kereke és motorházteteje van, innentől ért hozzá" by Jahno
"Ő is sok kilométerre sörözik. Meg valami luvnya hasáról szíjja a kokaint" by Jahno
#615
Elküldve: 2009. 06. 05. 11:27
Idézet: RDaneel_hu - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 11:06
Dízel Honda Accord!
Fujitsu Siemens Amilo Pa 3553 .:. Mobile AMD Turion64 X2 RM70 2.0 GHz .:. 3072 MByte DDR2 PC5300 .:. 320 GByte 5400 rpm SATA .:. ATi Mobility Radeon HD3470
OS Windows Vista Home Premium
#616
Elküldve: 2009. 06. 05. 11:27
Idézet: hobizoli - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 11:20
Kiscsigat teszel ra, az 2k-nel is fujhat pozitivban, de 5k felett vege lesz, mint a botnak, bar 0.5bar-t akkor is meg fog gyozni az is, de ijen 1.2bar-t azt felejtsd el azzal. Naccsiga meg 3-4k alatt semmi, aztan 4-5korul beforog es onnan akar 8k-g is megfujja a 1.2bar-t, de minek, ha uccse forog el addig motor.
Kiscsigaval varosban lesz robbanekony meg szelessavban lesz nyomatek, naccsigaval meg drag-n fog jol menni, mert valtas utan meg mindig a hatarfordulatszam fole esik vissza, de az ala esve meg a kicsigas egybol bekoszon neki.
hobizoli
Ez stimmel is. De az építők tapasztalata az, hogy a gyárilag szívó motorok nem nagyon bírják a 0.8bar feletti nyomást, tartósan.
Kicsit nemfigyelek oda má' keresztbemegyek.
You laugh at me cos I'm different, I laugh at you coz you are the same

"Blubesz a szerelőmegoldóember és a törzsvendég. Grillnek kereke és motorházteteje van, innentől ért hozzá" by Jahno
"Ő is sok kilométerre sörözik. Meg valami luvnya hasáról szíjja a kokaint" by Jahno
#617
Elküldve: 2009. 06. 05. 11:28
Idézet: hobizoli - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 12:20
Bluboj... EZÉRT.
Az 1.6-os szívódat azért pörgeted szarrá városban, mert kb. 3000-nél kezd el igazán dolgozni. Ha rátolsz egy csigát, akkor alatta és lesz értelme a világnak, nah.
De Hobizoli leírta, én nem vágom ezt ennyire.
#618
Elküldve: 2009. 06. 05. 11:31
Idézet: RDaneel_hu - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 11:28
Az 1.6-os szívódat azért pörgeted szarrá városban, mert kb. 3000-nél kezd el igazán dolgozni. Ha rátolsz egy csigát, akkor alatta és lesz értelme a világnak, nah.
De Hobizoli leírta, én nem vágom ezt ennyire.
Most mennem kell, erre még visszatérünk.
De addig elmondhatjátok, hogy mégis hogy fog ez kevesebbet zabálni, ha legalább 50%-al több levegőt és benyát kap.
Kicsit nemfigyelek oda má' keresztbemegyek.
You laugh at me cos I'm different, I laugh at you coz you are the same

"Blubesz a szerelőmegoldóember és a törzsvendég. Grillnek kereke és motorházteteje van, innentől ért hozzá" by Jahno
"Ő is sok kilométerre sörözik. Meg valami luvnya hasáról szíjja a kokaint" by Jahno
#619
Elküldve: 2009. 06. 05. 11:35
Idézet: blueboi69 - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 12:31
De addig elmondhatjátok, hogy mégis hogy fog ez kevesebbet zabálni, ha legalább 50%-al több levegőt és benyát kap.
Már ha az 1.6-osra rátolsz egy csigát?
Hát én nem mondtam, hogy az kevesebbet fog enni
(ha jól van megcsinálva)
Hány kilós a vas?
#620
Elküldve: 2009. 06. 05. 11:36
Idézet: blueboi69 - Dátum: 2009. jún. 5., péntek - 12:25
Amúgy gyári adatok szerint átlagba ugyanannyi fogyasztást írnak az én 1.6-osomra, mint az 1.8iS-re mert korszerűbb a motor. Namost ez elég reális ugyanis enyim hozza a gyárilag jelzett fogyasztást.
Viszont gyorsulása: 12,1 helyett 9.9sec. Namost én az enyimmel mért idő szerint mentem 11.3-at. Szal az az iS az csak jobb lesz.
Én meg 80%-ban városba prüntyögök vele, szal a tapasztalat az,hogy kevesebbet is eszik.
Amúgy vicces,mert egyik csajnak az 1.8i -je eszik 8-at városban, pályán meg 10et, enyim meg itt városban 9.5-10, pályán meg lemegy 7,2-re.
Namost az is tuti, hogy ugyanolyan teljesítmény mellett a turbós fog kevesebbet enni, a jobb hatásfok miatt, ezt aláirom.
Közben jött egy ajánlat, egy felújított köszörült-centirozott főtengelyes, új csapágyas, szelepbemart, sikolt hengerfej,új tömités és társai iS motor beszerelve lepapirozva 250 papir, műszakival, zöldkártyával.
9.9sec pffff 140...ööö... szamarral? Mert hogy az nem lo az tuti.
1.4-s Panda 9.5sec 95lojjal helloka... es 1t megvan az is.
A rovidvaltos PGT-re 9.2l/100km a gyari varosi adat, es 7.9sec 100-g gyarilag.
250k? Jaaaaj...
Mi lenne fognad ezt a 250k-t, 316i goes to hasznaltauto.hu, es veszel egy E30 318iS vagy meginkabb 320i-t? Hm...?
hobizoli
intel Core i3-7350K (4.2GHz), Gigabyte GA-Z270M-D3H, Corsair Vengeance 16GB DDR4-3200, Asus Radeon RX580-8GB OC, Samsung 830 120GB SSD, WD Green 0.5TB HDD, Samsung M3 Portable 0.5TB USB, SoundBlaster Tactic THX USB, Enermax MaxPro 700W PSU
intel Pentium G4560 (3.5GHz), Gigabyte GA-B250M-D3H, Corsair Vengeance 8GB DDR4-3000, Asus GT730SL-2GB, Kingston HyperX 120GB SSD, WD Blue 1TB HDD, WD Green 3TB HDD, Asus Xonar DG PCI, Gigabyte 620W PSU
Dell D630, intel Core2Duo T7250 (2GHz), 4GB DDR2-800, Kingston HyperX 120GB SSD
VEMS standalone EFI, www.diyautotune.com
"Jópofa dolog a pörgős szívómotor, de ami üt, az a turbó"

Súgó
A téma zárva.

















