ATI vs. NVIDIA
#21
Elküldve: 2003. 08. 07. 14:32
DirectX-el nem foglalkozok túlzottan, mindöszse olyan szinten, hogy melyik verzió mit tud, mert általában ezt tüntetik fel, és az OGL verzió feltüntetését sokszor le se sz@rják... na jó, kivételek persze vannak. Tehát én főként az OGL-el foglalkozok, azzal programozgatok, stb. a DX8.1 és 9.0 SDK pedig megvan, tehát szvsz a 8.0 akkor fölösleges.
És mi alapján gyakorlod az OpenGL-t? Könyv vagy netes információk? Nekem az OpenGL SuperBible van meg, az nagyon jó, az alapoktól kezdve felépít egy minden csicsával (de csak kb. a DX7-es szintnek megfelelő OpenGL szintig) megáldott repülőgépet forgató programot.
És mi alapján gyakorlod az OpenGL-t? Könyv vagy netes információk? Nekem az OpenGL SuperBible van meg, az nagyon jó, az alapoktól kezdve felépít egy minden csicsával (de csak kb. a DX7-es szintnek megfelelő OpenGL szintig) megáldott repülőgépet forgató programot.
Az összetartás olyan erõ, ami hegyeket képes megmozgani. Feltéve, hogy legalább a fele egy irányba tolja. (Idézet egy régi CoV-ból)
#22
Elküldve: 2003. 08. 07. 14:39
Az nem rossz... én mindenesetre a 7.0-nál nem állok meg, a shaderek eléggé fontosak
És az újabb driverek tartalmazzák az ARB kiterjesztéseket (bár még egyetlen shaderes prg-t sem írtam, mármint saját shadert nem). Az alapokat a nehe tutorialok (nehe.gamedev.net) szépen leírják, azon kívül a The Red Book-ot nézegetem és az SGI oldalán a glext leírását (abba van pl. az ARB kiterjesztés). Komolyabb programot még nem írtam benne, most egy tetriszen dolgozok
Azaz dolgoznék, csak helyette most épp weboldalt fejlesztek...


Mental Static - blog minden hülyeségről
#23 Guest__*
Elküldve: 2003. 08. 07. 16:36
Hogy pótoljam tudatlanságom, rákerestem erre a Displacement Mappingre:) Azért nem lettem sokkal okosabb:) Ha jól értem, végül is a Matrox féle változat a legjobb, legrugalmasabb, de azt nem tudja sem R300, sem az GeForceFX. Mindettő valami két lépéses, több előkészítést igénylő dolgot tud. Sőt eggyesek szerint tisztán hardware alapon végül is soha nem is tudták mindazt, amit éppen az aktuális DX megkövetelt... Ráadásul a Microsoft nem követeli meg feltételként a DM-et a DX9 compliant névhez. Sokak szerint egyébként sincs még itt az ideje, és túl nagy a teljesítmény igénye, ráadásul kiváltható shaderekkel... Egy bizonyos felületes szint után nagyon könnyű elveszni a részletekben, úgy látom:) Valaki írta valahol (ismert volt, arra emlékszem, talán Sweeney), hogy a grafikus processzorok sokkal kiszámíthatatlanabbak, mint a CPU-k, és sokat kell még fejlődni az iparnak, merthogy nem lehet tudni, ha valamit el akar érni, tényleg pontosan azt kapja-e...
Ezek a dolgok gondolom csak tényleg a 3D grafika vagy programozás tudóinak világosak...
Viszont akkor pusztán emiatt nem ajánlani egy egyébként jó vételnek számító NVIDIA kártyát talán mégsem kéne... Szóval akkor marad az ár érték arány. Mire DM meg HOS lesz a játékoban, addigra ki tudja mink lesz.
#24
Elküldve: 2003. 08. 07. 17:43
a Legjobb DirectX emberek...tadam... a HETES
És hogy miért? MErt 2Dben az a legkiforrottabb... a 8ban és 9-ben már szinte semmi 2D support nincs, mindet átrakták 3Dbe... és mi a legrosszabb számomra... sok a 7-ben még nem lévő, de ígért szolgáltatás emiatt nem is lesz soha...
Ja és volt a compilant meg compatible vita... ha nekem mond valaki egy olyan videokártyát, ami a DX7.0 összes 2Ds funkcióját hardweresen támogatja, annk gratulálok... szegény megboldogult Gef2-esem csak 15%ot támogat... és sokat szolgáltatást még szoftveresen sem (!) enged megvalósítani...
És hogy miért? MErt 2Dben az a legkiforrottabb... a 8ban és 9-ben már szinte semmi 2D support nincs, mindet átrakták 3Dbe... és mi a legrosszabb számomra... sok a 7-ben még nem lévő, de ígért szolgáltatás emiatt nem is lesz soha...
Ja és volt a compilant meg compatible vita... ha nekem mond valaki egy olyan videokártyát, ami a DX7.0 összes 2Ds funkcióját hardweresen támogatja, annk gratulálok... szegény megboldogult Gef2-esem csak 15%ot támogat... és sokat szolgáltatást még szoftveresen sem (!) enged megvalósítani...
#25
Elküldve: 2003. 08. 07. 17:58
No akkor tisztázzuk a kérdést...
Adott két lehetőség. Az egyik a bump mapping. Ennek lényege, hogy az objektumok normálvektorait megfelelően állítgatja, ennek következtében a fény egy kicsit máshogy "viszonyul" hozzá, és egyenlőtlenebbnek tűnik.
A displacement mapping ennél egy kicsit kinfinomultabb, mivel nem a normálvektorokat állítgatja, hanem ténylegesen a vertexeket, így nem csupán egy "átverést" láthatunk, hanem az objektum tényleg egyenetlenebb lesz...
És csak azért tényleg nem kéne kivenni az FX-et, viszont sajnos az a helyzet, hogy nagyon alulmarad a Radeonoknak. Bár a Ti sorozat FSAA gyengesége már nincs meg benne (szerencsére...), de még így is rengeteg hibája van:
- a sebesség érdekében rondább képet állít elő
- nincs benne TruForm (bár ez a DM-hez hasonlóan a JÁTÉKOK számára fölösleges... 3d szerkesztőprogramok, animátorprogramok, használják mindkettőt)
- Nagyon melegszik, porszívóhangú hűtője van...
- Az 5200as, ami olcsó cserébe iszonyatosan lassú... a többiek relative drágák
- Az 5900 kivételével mindegyik DDR-II-t használ... mondhatnánk hogy ez előny az ATI DDR-1 technológiájához képest, de sajnos hátrány. Drága, és kiforratlan. Nemhiába tértek vissza az 5900nál a DDR-1-re
- A legtöbb FX memória-sávszélessége kicsi az ATI kártyákhoz képest...
Most hírtelen ennyit a hátrányokról, de ha gondolod összekapom gondolataim és írok még párat.
Adott két lehetőség. Az egyik a bump mapping. Ennek lényege, hogy az objektumok normálvektorait megfelelően állítgatja, ennek következtében a fény egy kicsit máshogy "viszonyul" hozzá, és egyenlőtlenebbnek tűnik.
A displacement mapping ennél egy kicsit kinfinomultabb, mivel nem a normálvektorokat állítgatja, hanem ténylegesen a vertexeket, így nem csupán egy "átverést" láthatunk, hanem az objektum tényleg egyenetlenebb lesz...
És csak azért tényleg nem kéne kivenni az FX-et, viszont sajnos az a helyzet, hogy nagyon alulmarad a Radeonoknak. Bár a Ti sorozat FSAA gyengesége már nincs meg benne (szerencsére...), de még így is rengeteg hibája van:
- a sebesség érdekében rondább képet állít elő
- nincs benne TruForm (bár ez a DM-hez hasonlóan a JÁTÉKOK számára fölösleges... 3d szerkesztőprogramok, animátorprogramok, használják mindkettőt)
- Nagyon melegszik, porszívóhangú hűtője van...
- Az 5200as, ami olcsó cserébe iszonyatosan lassú... a többiek relative drágák
- Az 5900 kivételével mindegyik DDR-II-t használ... mondhatnánk hogy ez előny az ATI DDR-1 technológiájához képest, de sajnos hátrány. Drága, és kiforratlan. Nemhiába tértek vissza az 5900nál a DDR-1-re
- A legtöbb FX memória-sávszélessége kicsi az ATI kártyákhoz képest...
Most hírtelen ennyit a hátrányokról, de ha gondolod összekapom gondolataim és írok még párat.
Mental Static - blog minden hülyeségről
#26
Elküldve: 2003. 08. 07. 17:59
Ha 2d-t akarsz akkor igen... egyébként nem. És 2d-re DX sem kell.
Megboldogult GF2? A gameren nem olyan régen azt írtad hogy még azod van... tönkrement? És akkor most mid van?
Megboldogult GF2? A gameren nem olyan régen azt írtad hogy még azod van... tönkrement? És akkor most mid van?
Mental Static - blog minden hülyeségről
#27
Elküldve: 2003. 08. 07. 18:02
Ha 2d-t akarsz akkor igen... egyébként nem. És 2d-re DX sem kell.
Megboldogult GF2? A gameren nem olyan régen azt írtad hogy még azod van... tönkrement? És akkor most mid van?
úgy néz ki egyre kevesebb embert érdekel a 2D, de engem még igen... mert sok játékot ott rontottak el, hogy 3D-sre csinálták, mikor a 2D is elég lett volna... akkor mi kell a 2Dre? OGL gondolom ahhoz is, mi?
Azért írtam, hogy megboldogult, mert már ahogy olvasom szitne semmit sem tud
Megboldogult GF2? A gameren nem olyan régen azt írtad hogy még azod van... tönkrement? És akkor most mid van?
úgy néz ki egyre kevesebb embert érdekel a 2D, de engem még igen... mert sok játékot ott rontottak el, hogy 3D-sre csinálták, mikor a 2D is elég lett volna... akkor mi kell a 2Dre? OGL gondolom ahhoz is, mi?
Azért írtam, hogy megboldogult, mert már ahogy olvasom szitne semmit sem tud

#28
Elküldve: 2003. 08. 07. 18:08
Nem, az OGL az 3D only
A megoldás neve VESA
)))
Ja értem... tud attólmég 1-2 dolgot, ha nem is csúcskat
)
Off: neked nincs még eleged a br-ből?
)


Ja értem... tud attólmég 1-2 dolgot, ha nem is csúcskat

Off: neked nincs még eleged a br-ből?

Mental Static - blog minden hülyeségről
#29
Elküldve: 2003. 08. 07. 18:15
Nem, az OGL az 3D only
A megoldás neve VESA
)))
Ja értem... tud attólmég 1-2 dolgot, ha nem is csúcskat
)
Off: neked nincs még eleged a br-ből?
)
az nekem nem felel meg
Jaja tud... de az a mai napig idegesít, hogy nem képesek a kártyákat 2Dre is felkészíteni... a legprimitívebb grafikai dolgokat is nekem kell beprogramoznom, vagy... GDI parancsokat kell helyettük használnom... a DX korszakában, broáf...
br-ből hihetetlenül elegem van, de majd megszokom... hisz nézd az előnyét: lehet képet beilleszteni 50000x50000-ben is


Ja értem... tud attólmég 1-2 dolgot, ha nem is csúcskat

Off: neked nincs még eleged a br-ből?

az nekem nem felel meg

Jaja tud... de az a mai napig idegesít, hogy nem képesek a kártyákat 2Dre is felkészíteni... a legprimitívebb grafikai dolgokat is nekem kell beprogramoznom, vagy... GDI parancsokat kell helyettük használnom... a DX korszakában, broáf...
br-ből hihetetlenül elegem van, de majd megszokom... hisz nézd az előnyét: lehet képet beilleszteni 50000x50000-ben is

#30
Elküldve: 2003. 08. 07. 18:22
Na igen, a 2D elmaradott...
Tudod mit? Ha programozni már tudunk tanuljunk meg hardware-t tervezni is, és alkossunk meg egy 2D only grafkártyát, de 2d-be profit :DDD Vagy egy assembly-ben írt (és így baromira gyors) grafikai algoritmus gyüjtemény sem lenne rossz... Na de ez itt off... és ooo, itt még nincs programozás topic?
)
A br-el meg igazad van
)
Tudod mit? Ha programozni már tudunk tanuljunk meg hardware-t tervezni is, és alkossunk meg egy 2D only grafkártyát, de 2d-be profit :DDD Vagy egy assembly-ben írt (és így baromira gyors) grafikai algoritmus gyüjtemény sem lenne rossz... Na de ez itt off... és ooo, itt még nincs programozás topic?

A br-el meg igazad van

Mental Static - blog minden hülyeségről
#31
Elküldve: 2003. 08. 07. 20:11
Mi van ezzel a BR-rel? Én Linux alól írok, ezért csak így tudok sort törni. De ugyanez a helyzet Win alól is? Furcsa.
Az összetartás olyan erõ, ami hegyeket képes megmozgani. Feltéve, hogy legalább a fele egy irányba tolja. (Idézet egy régi CoV-ból)
#32
Elküldve: 2003. 08. 07. 21:31
Csak internet explorer alatt működik rendesen, és én is meg sztupy is NS-t használunk
Mental Static - blog minden hülyeségről
#33
Elküldve: 2003. 08. 26. 23:40
Én nem vagyok egy DX meg OGL guru, de azt mondhatom, hogy a 9100-as ATI-mmal maxxximálisan elégedett vagyok. A Gefasz 2-met cseréltem le, és sokkal szebb, sokkal gyorsabb, ÉS BUGMENTES!!! Valamint gyorsabb a 9000-eseknél, és szerintem a 9200-eseknél is. Ha még kapható, ilyet szívesen ajánlok bárkinek. Messze 20 rugó alatt.
Az ATI is lassan hetente adja ki az új drivereket. Ez volt tavalyig a gyenge pontjuk. Már nem az.
ATI rulez.
#34
Elküldve: 2003. 09. 05. 23:43
Lenne egy kérdésem emberek. Szükségem lenne ATi Mobility Radeon 9000-es teszteredményekre. Hátha valaki már találkozott ilyennel...
Tudom, nem nagyon illik ide, de hátha. Semmit nem találtam neten, abban reménykedem hogy valaki találkozott már ilyennel laptopban. Pliz help!

#35
Elküldve: 2003. 09. 07. 12:25
Lenne egy kérdésem emberek. Szükségem lenne ATi Mobility Radeon 9000-es teszteredményekre. Hátha valaki már találkozott ilyennel...
Tudom, nem nagyon illik ide, de hátha. Semmit nem találtam neten, abban reménykedem hogy valaki találkozott már ilyennel laptopban. Pliz help!
Pedig könnyű volt megtalálni. Hely: www.google.com. Keresés a következő kifejezésre:
mobility radeon 9000 test
Néhány találat:
http://www.hardocp.com/article.html? art=MzQ5
http://www.gamersdepot.com/hardware/ notebooks/shootouts/compaq_dell/001.htm
http: //www6.tomshardware.com/mobile/20020829/radeon9000 -01.html
A további kereséseket rád bízom.

Pedig könnyű volt megtalálni. Hely: www.google.com. Keresés a következő kifejezésre:
mobility radeon 9000 test
Néhány találat:
http://www.hardocp.com/article.html? art=MzQ5
http://www.gamersdepot.com/hardware/ notebooks/shootouts/compaq_dell/001.htm
http: //www6.tomshardware.com/mobile/20020829/radeon9000 -01.html
A további kereséseket rád bízom.
Az összetartás olyan erõ, ami hegyeket képes megmozgani. Feltéve, hogy legalább a fele egy irányba tolja. (Idézet egy régi CoV-ból)
#36
Elküldve: 2003. 09. 09. 12:18
Sziasztok, kinéztem magamnak 1 VGA-t a köv lenne:
ATI Club3D Radeon 9200 128 ddr 128bit Tdv
mindez 19000 ért meséljetek miért vegyem vagy nne vegyem meg.
Mit tud? Mit ajánlotok helyette, mi az a TDV?
Köszi
ATI Club3D Radeon 9200 128 ddr 128bit Tdv
mindez 19000 ért meséljetek miért vegyem vagy nne vegyem meg.
Mit tud? Mit ajánlotok helyette, mi az a TDV?
Köszi
Abit Nf7S, Amd athlon XP 2500+ Barton 1833@2100Mhz(10,5*200) ,2x256 ddr 400mhz, PowerColor 9800pro,Maxtor 80Gb 7200,Maxtor 40Gb 7200.
#37
Elküldve: 2003. 09. 09. 12:19
Valamint nem kell valakinek egy Gygabite Radeon 9000 64ddr tvo occsóba megszámítom.
Abit Nf7S, Amd athlon XP 2500+ Barton 1833@2100Mhz(10,5*200) ,2x256 ddr 400mhz, PowerColor 9800pro,Maxtor 80Gb 7200,Maxtor 40Gb 7200.
#39
Elküldve: 2003. 09. 09. 13:51
az a baj, hogy a radeon 8500le-nél is jobban le van butítva, csak dx8.1-es, és lassú, akkor inkább vegyél egy geforce fx5200-est. én radeon párti vagyok, de ez a kártya valljuk be, elég gyengécske

Semmi többet nem tudok elmondani
#40
Elküldve: 2003. 09. 09. 14:22
Hát megnéztem a taszteket, nem veszek 9200 ast az butább mint a 9000-esem.
Inkább gyűjtök még 1 kicsit és veszek 1 9600Pro-t
. Nvidiát nem akarok
, szebb a képe a radeonnak.
Mennyi az óccsó? A bótba mos 14 mekkapod 1 10esér.
A másik, felraktam az új Catalystot, a Tv o nál bajok vannak. Ha az egyik display elsődleges, pla a monitor akkor a tv-n csak a desktop háttérképe láccik se ikon se semmi
, a réginél nem így volt, ott csak a filmet
nem láttam a másodlagoson, ez így kaka, be lehet valahogy állítani. Köszi
Abit Nf7S, Amd athlon XP 2500+ Barton 1833@2100Mhz(10,5*200) ,2x256 ddr 400mhz, PowerColor 9800pro,Maxtor 80Gb 7200,Maxtor 40Gb 7200.