HWSW Informatikai Kerekasztal: Az "AMD64: Dupla vagy semmi?" című cikk hozzászólásai - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (5 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Az "AMD64: Dupla vagy semmi?" című cikk hozzászólásai Értékeld a témát: -----

#61 Felhasználó inaktív   Haderach 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.002
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 20. 23:19

idézet:
Ezt írta bomlat:
A 3dnow az fpu regisztereit használja gyakorlatilag.

Fölösleges lenne eröltetni az sse melett.
[/quote]

ok.

#62 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 20. 23:20

idézet:
Ezt írta bomlat:
A 3dnow az fpu regisztereit használja gyakorlatilag.

Fölösleges lenne eröltetni az sse melett.
[/quote]

Nem az a gond vele... Lasd elozo hozzaszolasom...


Fiery

#63 Felhasználó inaktív   T2k 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 13.183
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 20. 23:41

idézet:
Ezt írta Fiery:


Beraktam, koszi!


Fiery
[/quote]

Jut eszembe: az egyik legelterjedtebb renderer plugin 3dsmax alatt a brazil - nos, a splutterfish (a fejleszto) mar tavaly elarulta, hogy iden jon az MAD64 version hozza, allitolag meg standalone modban is... :eek:

#64 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 20. 23:43

idézet:
Ezt írta T2k:
Jut eszembe: az egyik legelterjedtebb renderer plugin 3dsmax alatt a brazil - nos, a splutterfish (a fejleszto) mar tavaly elarulta, hogy iden jon az MAD64 version hozza, allitolag meg standalone modban is... :eek:[/quote]

32 bites WinXP alatt 64 bites utasitasok futtatasa? I don't think so... ;)


Fiery

#65 Felhasználó inaktív   T2k 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 13.183
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 21. 00:18

idézet:
Ezt írta Fiery:


32 bites WinXP alatt 64 bites utasitasok futtatasa? I don't think so... ;)


Fiery
[/quote]

:confused: Hogy mit tetszik? :confused:

#66 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 21. 00:20

idézet:
Ezt írta T2k:
:confused: Hogy mit tetszik? :confused:[/quote]

Sorry, akkor a standalone-t felreertettem. Mi is akkor a standalone ebben az esetben? Arra vonatkozik, hogy 3DS Max nelkul is fut a plugin?


Fiery

#67 Felhasználó inaktív   En 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 67
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 21. 00:34

idézet:
Ezt írta Fiery:


Nem kell bevarni az Intelt. Az IA32e ugyanaz mint az AMD64, a kulonbseg kb. 0.1%, amennyiben nem szamitjuk bele az SSE3-at es a 3DNow!-t.


Fiery
[/quote]

Elfogadom a szakmai érveket, nem is ezzel van a gondom.
Én marketing szempontból aggódom, ugyanis az átlagfelhasználó (és/vagy) döntéshozó csak azt látja, hogy 64 bites windows, akkor 64 bites proci kell hozzá. És ez az amiért mondtam, hogy kifogják az AMD vitorlájából a szelet, mondjuk megvárják (a microsoft) az intelt amig asztali gépekbe hivatalosan "behozza" a 64 bitet és az emberek egyből arra kattanak rá, mert azt ismerik, így az AMD-nek nem lesz ideje "kibontakozni". Ezalatt gondolok arra ha most kijönne a winxp64 akkor az ingadozók megfontolnák az amd64 megvételét, ha azonban a winxp64-el egyidőben jön ki az intel 64 bites megoldása akkor azt fogják megvenni. És én a microsoft esetleges "szerepvállalásán" gondolkodom, de lehet, hogy tényleg csak paranoia. :D
Ja mindezt csak azért merem továbbra is írni, mert ha nagyon akarták volna már "rég" kijöhetett volna a winakármi64. Talán mégsem. Csak hangosan gondolkodom. ;)
Meghalt a 3DFX oda a 3D!

#68 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 21. 00:36

idézet:
Ezt írta En:
Ja mindezt csak azért merem továbbra is írni, mert ha nagyon akarták volna már "rég" kijöhetett volna a winakármi64. Talán mégsem. Csak hangosan gondolkodom. ;)[/quote]

A driverek hianya elegge arnyalja az altalad felfestett kepet ;)


Fiery

#69 Felhasználó inaktív   T2k 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 13.183
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 21. 03:03

idézet:
Ezt írta Fiery:


Sorry, akkor a standalone-t felreertettem. Mi is akkor a standalone ebben az esetben? Arra vonatkozik, hogy 3DS Max nelkul is fut a plugin?


Fiery
[/quote]

Yep. :)

#70 Felhasználó inaktív   bomlat 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 575
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 21. 12:44

idézet:
Ezt írta Fiery:


Hulyeseg. A 3DNow! kalapsz*r az SSE-hez kepest, leven hogy csak egyszeres pontossagu (single float) lebegopontos ertekekkel tud dolgozni.


Fiery
[/quote]

Mivel a 3dnow az fpu/mmx regisztereket használja,így praktikusan tud 64 bites floattal is müxeni,csak akkor gyakolrlatilag marad a normál fpu.:-)
De egyszerűbben a különbség az,hogy a 3dnow 64 bites regekkel folgozik(2db 32bit float/reg),míg az sse 128 bites regekkel dolgozik(4*32bit).
Tehát a 8db 3dnow regiszterben mov utasítás nélkül elggé nehéz 4*4-es mátrixműveleteket végezni.
Mondjuk szerintem a 8 db sse regiszter is karcsú,a 12db már közelebb áll az minimális kívánalomhoz.
The Computer is your friend.
Trust The Computer

#71 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 21. 14:03

idézet:
Ezt írta bomlat:
Mivel a 3dnow az fpu/mmx regisztereket használja,így praktikusan tud 64 bites floattal is müxeni,csak akkor gyakolrlatilag marad a normál fpu.:-)[/quote]

Tehat nem SIMD, tehat kuka :)

idézet:
De egyszerűbben a különbség az,hogy a 3dnow 64 bites regekkel folgozik(2db 32bit float/reg),míg az sse 128 bites regekkel dolgozik(4*32bit).
Tehát a 8db 3dnow regiszterben mov utasítás nélkül elggé nehéz 4*4-es mátrixműveleteket végezni.
Mondjuk szerintem a 8 db sse regiszter is karcsú,a 12db már közelebb áll az minimális kívánalomhoz.
[/quote]

64 bites x86 procikban 16 db SSE regiszter van.


Fiery

#72 Felhasználó inaktív   bomlat 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 575
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 21. 14:46

idézet:
Ezt írta Fiery:


64 bites x86 procikban 16 db SSE regiszter van.


Fiery
[/quote]

hmmm.Tényleg?Én 12-re emlékszem.De tévedtem már nagyobbat is.:-)
Mondjuk a 16 már minimális szinten elég.
Bár a vs1.1 96 konstans és 12 temp regiszteréhez,vagy a vy2.0 256 konst és 12 temp regjéhez képest szánalmas.És akkor még a sebességkülönbséggel nem is számoltunk.:-)
The Computer is your friend.
Trust The Computer

#73 Felhasználó inaktív   T2k 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 13.183
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 23. 20:59

Hej, Fiery: [url="http://"http://www.unrealtournament.com/ut2004/downloads.php"]http://www.unrealtou...4/downloads.php[/url]

Van linuxos 32 bit es 64 bit UT2003 demo is. Nincs kedved frissiteni a cikkedet avagy masodik reszt gyartani neki? :)

Akar szimpla sw modban is erdekes lenne, sot! :)

#74 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 23. 23:35

idézet:
Ezt írta T2k:
Hej, Fiery: [url="http://"http://www.unrealtournament.com/ut2004/downloads.php"]http://www.unrealtou...4/downloads.php[/url]

Van linuxos 32 bit es 64 bit UT2003 demo is. Nincs kedved frissiteni a cikkedet avagy masodik reszt gyartani neki? :)

Akar szimpla sw modban is erdekes lenne, sot! :)
[/quote]

Megnezem, amint lesz ra idom... Remelem, a windowsos demok mennek Linux alatt is.


Fiery

#75 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 23. 23:36

idézet:
Ezt írta bomlat:
Bár a vs1.1 96 konstans és 12 temp regiszteréhez,vagy a vy2.0 256 konst és 12 temp regjéhez képest szánalmas.És akkor még a sebességkülönbséggel nem is számoltunk.:-)[/quote]

A shaderekhez nem kellene hasonlitgatni az x86-ot...

Nullarol tervezve en is tudnek olyat csinalni, mint a vertex shaderek, nem lenne nagy kunszt.


Fiery

#76 Felhasználó inaktív   AzErdos[TM] 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 794
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 23. 23:52

T2K!
Mivel te tutira 100%+egy kicsi nyakig vagyol mar a Betas ATI AMD64-hez keszitett driverebe, kerdezhetnenk hogy mijot tud, vagy NDA alatt vagyol? (Olvassa az ATI a hwsw.hu forumat? :D ) [url="http://"http://www.ati.com/support/infobase/4424.html"]http://www.ati.com/s...obase/4424.html[/url]
(eredeti forras a [url="http://"http://www.amdzone.com"]www.amdzone.com[/url] volt)
AzErdos[TM]
--------------------------------
"Those who desire to give up freedom in order to gain security, will not have, nor do they deserve, either one." -- Benjamin Franklin
Kedvenc szamom: 45 5F E1 04 22 CA 29 C4 93 3F 95 05 2B 79 2A B2

#77 Felhasználó inaktív   T2k 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 13.183
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 24. 01:16

idézet:
Ezt írta Fiery:


Megnezem, amint lesz ra idom... Remelem, a windowsos demok mennek Linux alatt is.


Fiery
[/quote]

:eek:

Hogy mi megy mi alatt? Mit tetszik? :eek:

#78 Felhasználó inaktív   Fiery 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.083
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 24. 01:17

idézet:
Ezt írta T2k:


:eek:

Hogy mi megy mi alatt? Mit tetszik? :eek:
[/quote]

Teccik tudni, az UT2004-hez kellenek timedemok, hogy tudjunk FPS-t merni ;)

A windowsos UT2004-hez vannak demok, es gondolom azok jok a linuxos verziohoz is...


Fiery

#79 Felhasználó inaktív   T2k 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 13.183
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 02. 24. 03:22

Csak neked... ;)

Csinalj egy aldirt, Benchmark neven, majd itt egy batch:

[botmatch-all]

kód:

..Systemut2004 dm-rankin?spectatoronly=true?numbots=12?quickstart=true?attractcam=true -benchmark -seconds=77 -exec=..BenchmarkStuffbotmatchexec.txt %1
..Systemut2004 as-convoy?spectatoronly=true?numbots=12?quickstart=true?attractcam=true -benchmark -seconds=77 -exec=..BenchmarkStuffbotmatchexec.txt %1
..Systemut2004 ons-torlan?spectatoronly=true?numbots=12?quickstart=true?attractcam=true -benchmark -seconds=77 -exec=..BenchmarkStuffbotmatchexec.txt %1
..Systemut2004 br-colossus?spectatoronly=true?numbots=12?quickstart=true?attractcam=true -benchmark -seconds=77 -exec=..BenchmarkStuffbotmatchexec.txt %1
..Systemut2004 ctf-bridgeoffate?spectatoronly=true?numbots=12?quickstart=true?attractcam=true -benchmark -seconds=77 -exec=..BenchmarkStuffbotmatchexec.txt %1
[/code]

Csinalj egyet aldirt ezen belul, Stuff nevvel, majd megint egy ujabb fajl keszitese kovetkezik:

[botmatchexec.txt]

kód:

showhud
ship
[/code]

Nosza... :D

#80 Felhasználó inaktív   TomPP 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 163
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 03. 09. 19:22

Namar van live/audigy driver winfos amd64-hez is.

Tom#
Hallowed are the Ori !

Téma megosztása:


  • (5 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó