idézet:
Ezt írta bomlat:
A 3dnow az fpu regisztereit használja gyakorlatilag.
Fölösleges lenne eröltetni az sse melett.[/quote]
ok.
Az "AMD64: Dupla vagy semmi?" című cikk hozzászólásai
#61
Elküldve: 2004. 02. 20. 23:19
#62
Elküldve: 2004. 02. 20. 23:20
idézet:
Ezt írta bomlat:
A 3dnow az fpu regisztereit használja gyakorlatilag.
Fölösleges lenne eröltetni az sse melett.[/quote]
Nem az a gond vele... Lasd elozo hozzaszolasom...
Fiery
#63
Elküldve: 2004. 02. 20. 23:41
idézet:
Ezt írta Fiery:
Beraktam, koszi!
Fiery[/quote]
Jut eszembe: az egyik legelterjedtebb renderer plugin 3dsmax alatt a brazil - nos, a splutterfish (a fejleszto) mar tavaly elarulta, hogy iden jon az MAD64 version hozza, allitolag meg standalone modban is...![]()
#64
Elküldve: 2004. 02. 20. 23:43
idézet:
Ezt írta T2k:
Jut eszembe: az egyik legelterjedtebb renderer plugin 3dsmax alatt a brazil - nos, a splutterfish (a fejleszto) mar tavaly elarulta, hogy iden jon az MAD64 version hozza, allitolag meg standalone modban is...[/quote]
32 bites WinXP alatt 64 bites utasitasok futtatasa? I don't think so...
Fiery
#65
Elküldve: 2004. 02. 21. 00:18
idézet:
Ezt írta Fiery:
32 bites WinXP alatt 64 bites utasitasok futtatasa? I don't think so...
Fiery[/quote]
:confused: Hogy mit tetszik? :confused:
#66
Elküldve: 2004. 02. 21. 00:20
idézet:
Ezt írta T2k:
:confused: Hogy mit tetszik? :confused:[/quote]
Sorry, akkor a standalone-t felreertettem. Mi is akkor a standalone ebben az esetben? Arra vonatkozik, hogy 3DS Max nelkul is fut a plugin?
Fiery
#67
Elküldve: 2004. 02. 21. 00:34
idézet:
Ezt írta Fiery:
Nem kell bevarni az Intelt. Az IA32e ugyanaz mint az AMD64, a kulonbseg kb. 0.1%, amennyiben nem szamitjuk bele az SSE3-at es a 3DNow!-t.
Fiery[/quote]
Elfogadom a szakmai érveket, nem is ezzel van a gondom.
Én marketing szempontból aggódom, ugyanis az átlagfelhasználó (és/vagy) döntéshozó csak azt látja, hogy 64 bites windows, akkor 64 bites proci kell hozzá. És ez az amiért mondtam, hogy kifogják az AMD vitorlájából a szelet, mondjuk megvárják (a microsoft) az intelt amig asztali gépekbe hivatalosan "behozza" a 64 bitet és az emberek egyből arra kattanak rá, mert azt ismerik, így az AMD-nek nem lesz ideje "kibontakozni". Ezalatt gondolok arra ha most kijönne a winxp64 akkor az ingadozók megfontolnák az amd64 megvételét, ha azonban a winxp64-el egyidőben jön ki az intel 64 bites megoldása akkor azt fogják megvenni. És én a microsoft esetleges "szerepvállalásán" gondolkodom, de lehet, hogy tényleg csak paranoia.
Ja mindezt csak azért merem továbbra is írni, mert ha nagyon akarták volna már "rég" kijöhetett volna a winakármi64. Talán mégsem. Csak hangosan gondolkodom.![]()
#68
Elküldve: 2004. 02. 21. 00:36
idézet:
Ezt írta En:
Ja mindezt csak azért merem továbbra is írni, mert ha nagyon akarták volna már "rég" kijöhetett volna a winakármi64. Talán mégsem. Csak hangosan gondolkodom.[/quote]
A driverek hianya elegge arnyalja az altalad felfestett kepet
Fiery
#69
Elküldve: 2004. 02. 21. 03:03
idézet:
Ezt írta Fiery:
Sorry, akkor a standalone-t felreertettem. Mi is akkor a standalone ebben az esetben? Arra vonatkozik, hogy 3DS Max nelkul is fut a plugin?
Fiery[/quote]
Yep.![]()
#70
Elküldve: 2004. 02. 21. 12:44
idézet:
Ezt írta Fiery:
Hulyeseg. A 3DNow! kalapsz*r az SSE-hez kepest, leven hogy csak egyszeres pontossagu (single float) lebegopontos ertekekkel tud dolgozni.
Fiery[/quote]
Mivel a 3dnow az fpu/mmx regisztereket használja,így praktikusan tud 64 bites floattal is müxeni,csak akkor gyakolrlatilag marad a normál fpu.
De egyszerűbben a különbség az,hogy a 3dnow 64 bites regekkel folgozik(2db 32bit float/reg),míg az sse 128 bites regekkel dolgozik(4*32bit).
Tehát a 8db 3dnow regiszterben mov utasítás nélkül elggé nehéz 4*4-es mátrixműveleteket végezni.
Mondjuk szerintem a 8 db sse regiszter is karcsú,a 12db már közelebb áll az minimális kívánalomhoz.
Trust The Computer
#71
Elküldve: 2004. 02. 21. 14:03
idézet:
Ezt írta bomlat:
Mivel a 3dnow az fpu/mmx regisztereket használja,így praktikusan tud 64 bites floattal is müxeni,csak akkor gyakolrlatilag marad a normál fpu.[/quote]
Tehat nem SIMD, tehat kuka
idézet:
De egyszerűbben a különbség az,hogy a 3dnow 64 bites regekkel folgozik(2db 32bit float/reg),míg az sse 128 bites regekkel dolgozik(4*32bit).
Tehát a 8db 3dnow regiszterben mov utasítás nélkül elggé nehéz 4*4-es mátrixműveleteket végezni.
Mondjuk szerintem a 8 db sse regiszter is karcsú,a 12db már közelebb áll az minimális kívánalomhoz.[/quote]
64 bites x86 procikban 16 db SSE regiszter van.
Fiery
#72
Elküldve: 2004. 02. 21. 14:46
idézet:
Ezt írta Fiery:
64 bites x86 procikban 16 db SSE regiszter van.
Fiery[/quote]
hmmm.Tényleg?Én 12-re emlékszem.De tévedtem már nagyobbat is.
Mondjuk a 16 már minimális szinten elég.
Bár a vs1.1 96 konstans és 12 temp regiszteréhez,vagy a vy2.0 256 konst és 12 temp regjéhez képest szánalmas.És akkor még a sebességkülönbséggel nem is számoltunk.![]()
Trust The Computer
#73
Elküldve: 2004. 02. 23. 20:59
Van linuxos 32 bit es 64 bit UT2003 demo is. Nincs kedved frissiteni a cikkedet avagy masodik reszt gyartani neki?

Akar szimpla sw modban is erdekes lenne, sot!

#74
Elküldve: 2004. 02. 23. 23:35
idézet:
Ezt írta T2k:
Hej, Fiery: [url="http://"http://www.unrealtournament.com/ut2004/downloads.php"]http://www.unrealtou...4/downloads.php[/url]
Van linuxos 32 bit es 64 bit UT2003 demo is. Nincs kedved frissiteni a cikkedet avagy masodik reszt gyartani neki?
Akar szimpla sw modban is erdekes lenne, sot![/quote]
Megnezem, amint lesz ra idom... Remelem, a windowsos demok mennek Linux alatt is.
Fiery
#75
Elküldve: 2004. 02. 23. 23:36
idézet:
Ezt írta bomlat:
Bár a vs1.1 96 konstans és 12 temp regiszteréhez,vagy a vy2.0 256 konst és 12 temp regjéhez képest szánalmas.És akkor még a sebességkülönbséggel nem is számoltunk.[/quote]
A shaderekhez nem kellene hasonlitgatni az x86-ot...
Nullarol tervezve en is tudnek olyat csinalni, mint a vertex shaderek, nem lenne nagy kunszt.
Fiery
#76
Elküldve: 2004. 02. 23. 23:52
Mivel te tutira 100%+egy kicsi nyakig vagyol mar a Betas ATI AMD64-hez keszitett driverebe, kerdezhetnenk hogy mijot tud, vagy NDA alatt vagyol? (Olvassa az ATI a hwsw.hu forumat?

(eredeti forras a [url="http://"http://www.amdzone.com"]www.amdzone.com[/url] volt)
--------------------------------
"Those who desire to give up freedom in order to gain security, will not have, nor do they deserve, either one." -- Benjamin Franklin
Kedvenc szamom: 45 5F E1 04 22 CA 29 C4 93 3F 95 05 2B 79 2A B2
#77
Elküldve: 2004. 02. 24. 01:16
idézet:
Ezt írta Fiery:
Megnezem, amint lesz ra idom... Remelem, a windowsos demok mennek Linux alatt is.
Fiery[/quote]
Hogy mi megy mi alatt? Mit tetszik?![]()
#78
Elküldve: 2004. 02. 24. 01:17
idézet:
Ezt írta T2k:
Hogy mi megy mi alatt? Mit tetszik?[/quote]
Teccik tudni, az UT2004-hez kellenek timedemok, hogy tudjunk FPS-t merni
A windowsos UT2004-hez vannak demok, es gondolom azok jok a linuxos verziohoz is...
Fiery
#79
Elküldve: 2004. 02. 24. 03:22

Csinalj egy aldirt, Benchmark neven, majd itt egy batch:
[botmatch-all]
kód:
..Systemut2004 dm-rankin?spectatoronly=true?numbots=12?quickstart=true?attractcam=true -benchmark -seconds=77 -exec=..BenchmarkStuffbotmatchexec.txt %1
..Systemut2004 as-convoy?spectatoronly=true?numbots=12?quickstart=true?attractcam=true -benchmark -seconds=77 -exec=..BenchmarkStuffbotmatchexec.txt %1
..Systemut2004 ons-torlan?spectatoronly=true?numbots=12?quickstart=true?attractcam=true -benchmark -seconds=77 -exec=..BenchmarkStuffbotmatchexec.txt %1
..Systemut2004 br-colossus?spectatoronly=true?numbots=12?quickstart=true?attractcam=true -benchmark -seconds=77 -exec=..BenchmarkStuffbotmatchexec.txt %1
..Systemut2004 ctf-bridgeoffate?spectatoronly=true?numbots=12?quickstart=true?attractcam=true -benchmark -seconds=77 -exec=..BenchmarkStuffbotmatchexec.txt %1
[/code]
Csinalj egyet aldirt ezen belul, Stuff nevvel, majd megint egy ujabb fajl keszitese kovetkezik:
[botmatchexec.txt]
kód:
showhud
ship
[/code]
Nosza...![]()
#80
Elküldve: 2004. 03. 09. 19:22
Tom#