HWSW Informatikai Kerekasztal: Bankok - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (90 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Bankok Értékeld a témát: -----

#141 Felhasználó inaktív   Lipton 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.494
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 01. 16. 12:41

Idézet: Piftuka - Dátum: 2008. jan. 13., vasárnap - 11:08

Komolyabb? Amennyiben?

A dombornyomott kártyát biztosan elfogadják neten (persze vannak kivételek, amikor egy bolt csak a saját országban kiállított kártyát fogad el), és telefonon is tudsz fizetni vele. Emellett alapból jár hozzá valamilyen biztosítás is.
Én a Mastercard-ot ajánlanám, Európában jobban jársz vele, nem dollár hanem euró alapú.
Barátnőmnek dombornyomott, svéd VISA kártyája van, Ausztriában a reptéren sehol se tudott fizetni vele, az én Mastercardomat meg szó nélkül elfogadták.

#142 Felhasználó inaktív   Shia-ko 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.874
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 01. 16. 12:47

Idézet: mocsi - Dátum: 2008. jan. 16., szerda - 12:56

Még mindig van ilyesmi? Pedig van közös ügyféltörzs rendszerük... Vagyis állítólag.

Olyan szinten, hogy barátnőm, édesanyja halála után 3 fiók között rohangászott, mert bizonyos dolgokat csak adott fiókokban lehet elintézni, és ebből csak az egyik volt a számlavezető. :s
Üdvözlettel:
Gabi

#143 Felhasználó inaktív   mocsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.848
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 01. 16. 13:04

Idézet: Shia-ko - Dátum: 2008. jan. 16., szerda - 12:47

Olyan szinten, hogy barátnőm, édesanyja halála után 3 fiók között rohangászott, mert bizonyos dolgokat csak adott fiókokban lehet elintézni, és ebből csak az egyik volt a számlavezető. :s

Itt is az azonosítási követelmény a fontos szerintem, ez pedig törvényi előírás, nem mindig a bank tehet róla
Where you come from... is gone.
Where you thought you were going to... were never there.
Where you are ain't no good, unless you get away from there!

#144 Felhasználó inaktív   PetruZ 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.294
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 01. 16. 13:05

Idézet: mocsi - Dátum: 2008. jan. 16., szerda - 12:56

Még mindig van ilyesmi? Pedig van közös ügyféltörzs rendszerük... Vagyis állítólag.

Persze, a "nem vagyok benne" csak arra vonatkozik, hogy bizonyos, a számlával kapcsolatos dolgokat - mivel közös tulajdon - csak mindkettőnk jelenlétében lehet elrendezni. Látják az adatokat, de széttárják a karjukat azzal, hogy egy lakcímváltást pl. csak számlavezető bankban lehet megcsinálni, mert közös számla (jelen esetben apám az aláírásával igazolná, hogy tud a címváltásról; amit persze egyébként is, de az számít, ami papíron van :) ). Vagy ahogy Shia-ko is említette: haláleset esetén szép rohangálást kell lezavarni, ha történetesen az örökhagyó számlavezetője és az öröklőé eltér (gyak. az egyik papírkupacot át kell vinni a másik papírkupacba).

De mondom, speciális eset az enyém, és szerencsére nagyon ritkán kell ilyesmiért utazgatni - bár igaz, remélem már nem sokáig, mert meg akarok szabadulni tőlük. A számlát csak annyira tartom meg, hogy a biztosítási és számlavezetési kedvezményeiket, valamint a MOL-kártyát megtarthassam. :)
/ Gigabyte H67M-UDH2-B3, Core2 i5-2300@2.8, 2x2GB A-Data DDR3/PC1333 Gaming, Asus HD6870/1GB, Samsung 1TB/SATA2 + HD200HJ, LG SATA dvd-rw, Asus TA-B71 + FSP Saga II 500W, Samsung 215TW, Sweex optikai/USB, noname bill.

#145 Felhasználó inaktív   Shia-ko 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.874
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 01. 16. 13:12

Idézet: mocsi - Dátum: 2008. jan. 16., szerda - 14:04

Itt is az azonosítási követelmény a fontos szerintem, ez pedig törvényi előírás, nem mindig a bank tehet róla

Ezt kifejtenéd bővebben? :think:
Üdvözlettel:
Gabi

#146 Felhasználó inaktív   Nevl 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.868
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 01. 16. 13:32

Idézet: NAron - Dátum: 2008. jan. 14., hétfő - 18:35

Volt rálátásod a front office-ra? (már ha jól tudom, hogy így hívják azokat, akik a fiókban ücsörögnek és az ügyfelekkel tartják a kapcsolatot)
Elsősorban az érdeklene, hogy hogyan motiválják őket, hogy színvonalas legyen a kiszolgálás? Itt arra gondolok pl., hogy ha elcsesz valamit, van lehetősége jófejnek lenni a bank kontójára (pl. elengedni valami piti kondíciós tételt), hogy az ügyfél érezze, hogy törődik vele a bank? Pl. egy konkrét eset: sürgősségi kártyagyártást eldönthet, hogy ennek az ügyfélnek ingyen van, mert a bank a normál folyamat többszörösen hibázott.
Gondolom bankonként elég hasonló lehetőségeik vannak ezeknek a dolgozóknak, nem gondolom, hogy nagy titok :) Ha nem volt rálátásod erre a területre, akkor tekintsd tárgytalannak a kérdésemet.

Nincs. :)

Ilyeneket nem tudnak adni a tanácsadók, maximum akkor, ha annyira nagy a hiba, hogy bekerül a panaszod a felsőbb szintekhez és ott egyedileg tudnak valamilyen kedvezményt adni, de erre nagyon kevés példa volt.
"Komplexen kell vizsgálni a stratégiai kérdéseket" Unknown corporate droid
Battle tag: Nevl#2658

#147 Felhasználó inaktív   mocsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.848
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 01. 16. 13:43

Idézet: Shia-ko - Dátum: 2008. jan. 16., szerda - 13:12

Ezt kifejtenéd bővebben? :think:

Mivel nem a tulajdonos, vagy mint PetruZ esetében nem a kizárólagos tulajdonos az intézkedő fél, akkor hivalosan aláírás ellenőrzés is kell a másik tulajdonostól és akadályoztatás esetén (mint amit te is írtál  :(  ) minden érintett felet teljeskörűen kell azonosítani és biztosítani kell a törvényes hátteret (bírósági végzés stb.). Aláírás papírok meg csak a számlavezető fiókban tárolódnak. Van ahol digitalizálva van, de a hivatalos verzió az a valódi iratok ellenőrzése élőben. Ez ellen nem sokat lehet tenni, meg végül is pont az ügyfelet védik.
Where you come from... is gone.
Where you thought you were going to... were never there.
Where you are ain't no good, unless you get away from there!

#148 Felhasználó inaktív   NAron 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 805
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 01. 16. 13:51

Idézet: Nevl - Dátum: 2008. jan. 16., szerda - 13:32

Nincs. :)

Ilyeneket nem tudnak adni a tanácsadók, maximum akkor, ha annyira nagy a hiba, hogy bekerül a panaszod a felsőbb szintekhez és ott egyedileg tudnak valamilyen kedvezményt adni, de erre nagyon kevés példa volt.

Oké, köszi a választ. Akkor úgy látszik, máshol sem kezelték volna korrektebbül az ügyet. Végülis logikus: ha az ügyfél hibázik, akkor fizet (sokat, pl. elmaradt hitelbefizetés, ilyesmi), ha a bank hibázik, akkor annyit mond, hogy "elnézést", jobb esetben  :p
Mondjuk kis pénz, kis törődés, láttam lakossági bank kiemelt (nem private banking) csomagjában alapból mindig külön díj nélküli sürgősségi kártyagyártást.

#149 Felhasználó inaktív   blabla* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.227
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 01. 16. 13:59

Idézet: mocsi - Dátum: 2008. jan. 16., szerda - 13:43

Aláírás papírok meg csak a számlavezető fiókban tárolódnak. Van ahol digitalizálva van, de a hivatalos verzió az a valódi iratok ellenőrzése élőben. Ez ellen nem sokat lehet tenni, meg végül is pont az ügyfelet védik.

a digitális aláírás ellenőrzésnek nincs jogi akadálya :) aláírás ellenőrzés gyakorlatilag minden ügyletnél történik, nem csak akkor ha a törzsadatokat érinti a dolog

közös számla, társkártya stb.... mindig macerásabb dolog, mert ha személyes ügyintézés szükséges, akkor általában kell hozzá az összes fél...
"A lélek úgy teljes ha testtelen.           
A test akkor egész ha meztelen."   
  
Daily Calvin and Hobbes     Minél pontosabban tervezel, annál keményebben talál el a véletlen.

#150 Felhasználó inaktív   blabla* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.227
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 01. 16. 14:01

Idézet: NAron - Dátum: 2008. jan. 16., szerda - 13:51

Oké, köszi a választ. Akkor úgy látszik, máshol sem kezelték volna korrektebbül az ügyet. Végülis logikus: ha az ügyfél hibázik, akkor fizet (sokat, pl. elmaradt hitelbefizetés, ilyesmi), ha a bank hibázik, akkor annyit mond, hogy "elnézést", jobb esetben  :p
Mondjuk kis pénz, kis törődés, láttam lakossági bank kiemelt (nem private banking) csomagjában alapból mindig külön díj nélküli sürgősségi kártyagyártást.

panaszkezeléshez bármikor fordulhatsz (nem csak bankoknál), ha bármit jogtalanul terheltek akkor kötelesek jóváírni. papír elkeverés, hosszú ügyintézéses esetekben még nem hallottam ilyen jellegű 'kártérítésről'.
"A lélek úgy teljes ha testtelen.           
A test akkor egész ha meztelen."   
  
Daily Calvin and Hobbes     Minél pontosabban tervezel, annál keményebben talál el a véletlen.

#151 Felhasználó inaktív   mocsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.848
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 01. 16. 14:14

Idézet: blabla* - Dátum: 2008. jan. 16., szerda - 13:59

a digitális aláírás ellenőrzésnek nincs jogi akadálya :) aláírás ellenőrzés gyakorlatilag minden ügyletnél történik, nem csak akkor ha a törzsadatokat érinti a dolog

közös számla, társkártya stb.... mindig macerásabb dolog, mert ha személyes ügyintézés szükséges, akkor általában kell hozzá az összes fél...

Kötözködés ON:
Azért a digitális aláírás nem egyenlő a digitalizált aláírással  meg a digitális aláírás ellenőrzésével és a digitális alírás-ellenőrzéssel :cool:
Kötözködés OFF

Szerkesztette: mocsi 2008. 01. 16. 14:16 -kor

Where you come from... is gone.
Where you thought you were going to... were never there.
Where you are ain't no good, unless you get away from there!

#152 Felhasználó inaktív   Shia-ko 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.874
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 01. 16. 14:16

Idézet: mocsi - Dátum: 2008. jan. 16., szerda - 14:43

...

Ok, de itt nem a papírjai hiányoztak, mert ugye előre kérdezett, és nem is ez volt az első ügy amit intézett, hanem a számlavezető fiók csinált valamit, majd továbbküldte egy másikba, ahol ugyanezt mégegyszer. :s
Üdvözlettel:
Gabi

#153 Felhasználó inaktív   blabla* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.227
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 01. 16. 14:41

Idézet: mocsi - Dátum: 2008. jan. 16., szerda - 14:14

Kötözködés ON:
Azért a digitális aláírás nem egyenlő a digitalizált aláírással  meg a digitális aláírás ellenőrzésével és a digitális alírás-ellenőrzéssel :cool:
Kötözködés OFF

:respect: digitalizált aláírásra értettem amit írtam :) tehát amikor papírról szkennelik.
"A lélek úgy teljes ha testtelen.           
A test akkor egész ha meztelen."   
  
Daily Calvin and Hobbes     Minél pontosabban tervezel, annál keményebben talál el a véletlen.

#154 Felhasználó inaktív   Nevl 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.868
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 01. 16. 15:31

Idézet: NAron - Dátum: 2008. jan. 16., szerda - 14:51

Oké, köszi a választ. Akkor úgy látszik, máshol sem kezelték volna korrektebbül az ügyet. Végülis logikus: ha az ügyfél hibázik, akkor fizet (sokat, pl. elmaradt hitelbefizetés, ilyesmi), ha a bank hibázik, akkor annyit mond, hogy "elnézést", jobb esetben  :p
Mondjuk kis pénz, kis törődés, láttam lakossági bank kiemelt (nem private banking) csomagjában alapból mindig külön díj nélküli sürgősségi kártyagyártást.

Nyugodtan élj a panaszlehetőséggel a bankfiókban első körben (minden papírt őrizz meg), ha nem akarják hívd a fiókvezetőt. A bankok belső szabályzatuk - és törvényi kötelezettség - miatt kötelesek kivizsgálni a panaszos eseteket X időn belül.
"Komplexen kell vizsgálni a stratégiai kérdéseket" Unknown corporate droid
Battle tag: Nevl#2658

#155 Felhasználó inaktív   blabla* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.227
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 01. 16. 15:43

Idézet: Nevl - Dátum: 2008. jan. 16., szerda - 15:31

X időn belül.

15 nap :)
"A lélek úgy teljes ha testtelen.           
A test akkor egész ha meztelen."   
  
Daily Calvin and Hobbes     Minél pontosabban tervezel, annál keményebben talál el a véletlen.

#156 Felhasználó inaktív   NAron 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 805
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 01. 16. 15:47

Idézet: Nevl - Dátum: 2008. jan. 16., szerda - 15:31

Nyugodtan élj a panaszlehetőséggel a bankfiókban első körben (minden papírt őrizz meg), ha nem akarják hívd a fiókvezetőt. A bankok belső szabályzatuk - és törvényi kötelezettség - miatt kötelesek kivizsgálni a panaszos eseteket X időn belül.

Oké, köszi a bíztatást. De nem akarok hülye ügyfél lenni egy kártyagyártás miatt. Ha nekem olyan marha fontos, akkor nyúljak a zsebembe és fizessem a sürgősségi kártyagyártást. Csak megkérdeztem, hogy a bank ugyan már volna-e olyan jó fej, ha már ők hibáztak (a gyártáskor elírták a nevemet a kártyán + rossz számlához rendelték hozzá + amikor leadtam a rossz kártyát, elfelejtettek velem róla papírt aláiratni), akkor megsürgetik nekem. A válaszuk persze nemleges volt. Az egész nem ér ennyi utánajárást, ráér az a kártya még pár napig, amíg legyártják az újat. Utána meg ki a fene foglalkozik panaszbeadással. A fórumon meg azért vetettem fel csak, hogy vajon más lakossági bankoknál is hasonlóképpen jártak volna el, kiderült, hogy igen.

#157 Felhasználó inaktív   Nevl 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.868
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 01. 16. 16:57

Idézet: blabla* - Dátum: 2008. jan. 16., szerda - 16:43

15 nap :)

És valóban :) :respect:
"Komplexen kell vizsgálni a stratégiai kérdéseket" Unknown corporate droid
Battle tag: Nevl#2658

#158 Felhasználó inaktív   Piftuka 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 23.608
  • Csatlakozott: --

Hozzászólás ikon  Elküldve: 2008. 01. 18. 19:55

Arra mi a garancia, hogy a CIB Mastercard-ja alkalmas lesz MMO játék havidíjának fizetésére? (USA-ba, dollárban.)

Úgy tudom, hogy ehhez minden esetben olyan kártya kell, aminek a hátoldalán van egy 3 jegyű biztonsági kód.

De egyik cimborámnak olyan Mastercard-ja van (OTP, vagy Erste Bank), amelyen ez nincs, így az adott MMO játékot be sem lehet fizetni vele.

Egyáltalán mitől függ, hogy van-e 3 jegyű kód, vagy nincs? Ezek szerint Mastercard-ból is létezik többféle változat?
"If i could fly, like the king of the sky..."

"A magad tetteiért akkor is te vagy a felelős, ha más a hibás."

#159 Felhasználó inaktív   Lipton 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.494
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 01. 18. 21:37

Idézet: Piftuka - Dátum: 2008. jan. 18., péntek - 19:55

Arra mi a garancia, hogy a CIB Mastercard-ja alkalmas lesz MMO játék havidíjának fizetésére? (USA-ba, dollárban.)

Úgy tudom, hogy ehhez minden esetben olyan kártya kell, aminek a hátoldalán van egy 3 jegyű biztonsági kód.

De egyik cimborámnak olyan Mastercard-ja van (OTP, vagy Erste Bank), amelyen ez nincs, így az adott MMO játékot be sem lehet fizetni vele.

Egyáltalán mitől függ, hogy van-e 3 jegyű kód, vagy nincs? Ezek szerint Mastercard-ból is létezik többféle változat?

Dombornyomott kártyákon biztos, hogy van kód hátul.

#160 Felhasználó inaktív   mocsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.848
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2008. 01. 18. 22:34

Idézet: Lipton - Dátum: 2008. jan. 18., péntek - 21:37

Dombornyomott kártyákon biztos, hogy van kód hátul.

Vagy az internet kartyajukon, ami csak egy kartya magnescsik nelkul, lapos de szamokkal ellatva, es Maestro
Where you come from... is gone.
Where you thought you were going to... were never there.
Where you are ain't no good, unless you get away from there!

Téma megosztása:


  • (90 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó