Idézet: Carmaged - Dátum: 2005. szept. 20., kedd - 16:18
Nem igazán látom be, hogy annak milyen negatív hatása lenne, ha a 280 pénz helyett csak ~240 lett lenne a gázolaj, viszont utána nem igényelhetnének vissza ÁFÁ-t, miért ne használhatná fel másra azt a pénzt. Több pénze persze nem lesz, de nem csak a visszautaláskor kapja meg (amit a következő tankolásoknál megint odaad az államnak, hogy újra visszakapja), hanem oda sem adja.
Természetesen az üzletmenetet akkor úgy kellene alakítani, hogy nem számít a visszakapott ÁFÁ-ra. De ez azt hiszem, nem lenne nagy gond, hiszen az államnak kölcsönbe adott pénz csak költség - ha más miatt nem, az infláció miatt.
carmaged. egy toketipus nem a nominalis ertekenel fogva, hanem a hasznalati modjanal fogva kerul lekonyvelesre.
Ha nem az AFA-t csokkentjuk, hanem a jovedeki tartalmat, az az uzletnek jot tesz, ellenben a fogyasztas szempontjabol neutralis. Az uzemanyagAFA csokkentese a vallakozasi szektor szempontjabol neutralis, egyedul a lakossagi (luxus0fogyasztast dobja meg. Es ez utobbi miatt nem kivanatos. Ha a lakossag kevesebb (import)uzemanyagot fogyaszt az jot tesz a folyfiz merleg hianynak. raadasul relative olcsobba valik a benzin a termeloszfera szamara. nem a lakossagi kell tamogatni, hanem a gazdasag szamara kel olcsobba tenni az uzemangyagot.
a masodik bekezdest nem ertem. a fuvarozok, a bkv a volanbusz es a mav szamara az AFA csokkentes ineffektiv. max annyiban jatszik, hogy kisebb, az allamnal bentartott oszeggen szenvednek el kamat es inflacios veszteseget, de e ketto tetel jelenleg nem annyira jelentos. A csokkentett jovedeki ado ellenben valos koltsegcsokkenest hozna a szamukra. ezt ugye latod?