MOTOROSOK TOPICJA (A ruhám bőr és nem ballon...)
#8401
Elküldve: 2013. 06. 18. 06:35
May God have mercy on our dirty little hearts
#8402
Elküldve: 2013. 06. 20. 20:46

www.radioQ.hu
#8403
#8404
Elküldve: 2013. 06. 21. 18:06
Idézet: Harlequin - Dátum: 2013. 06. 20. 20:46

Múltkor nekem is sikerült így járnom, nagyon akartam azt az 500+ kilométeres tankot


Pedig csak egy kis türelem kellett volna... most a melegben, balaton-felvidéki túrával simán meglett az 540 is, és még sehol se volt a kifogyástól...
May God have mercy on our dirty little hearts
#8405
Elküldve: 2013. 06. 21. 18:54
Idézet: Lali-213 - Dátum: 2013. 06. 21. 07:09


Lusta g.ci voltam hívtam segítséget, pedig 6-800m-re volt kút...Amúgy 11literrel 245km.
Viszont, kell vennem gumit. Ki, mivel gurul? Most continental roadattack van fent, de ez fénykorában se lehetett nagy szám.
Szerkesztette: Harlequin 2013. 06. 21. 18:54 -kor
www.radioQ.hu
#8406
Elküldve: 2013. 06. 21. 20:09
Idézet: Harlequin - Dátum: 2013. 06. 21. 18:54
Viszont, kell vennem gumit. Ki, mivel gurul? Most continental roadattack van fent, de ez fénykorában se lehetett nagy szám.
14.26 literrel 541.2km

Michelin Pilot Road 2. Eddig elégedett vagyok vele, hidegben még nem járt, május eleje óta van fönt csak. Esőt azt látott eleget, ott sokkal jobb, mint amilyen bátor én vagyok

Összehasonlítani nem nagyon tudom az előző szettel (Heidenau K73), mert tudom jól, hogy az öreg és az új gumi között van különbség rendesen. Mikor Z6-ot cseréltem Z6-ra, ott is volt.
Viszont majd esőben próbálok óvatosan gyorsulgatni a jó csúszós részeken, a K73 hátsó (elvileg esőgumi) néhány úton mutatott be érdekes dolgokat olyankor. Annak azért örülök, hogy a PR2 nem akart 50-nél kimászni az Iszkaszentgyörgy fölötti kanyarból (szintén vizesen), mert olyat is éreztem már. Nem volt jó.
Tartósságáról még nincs stabil információm, a legelső részeredmény szerint ebből az első kopik el nekem előbb (wtf??? K73-ból megevett Teresa 3 hátsót 1 első mellé)

May God have mercy on our dirty little hearts
#8407
#8408
Elküldve: 2013. 06. 21. 21:03

May God have mercy on our dirty little hearts
#8409
Elküldve: 2013. 06. 22. 09:00
Idézet: Harlequin - Dátum: 2013. 06. 21. 19:54
Viszont, kell vennem gumit. Ki, mivel gurul? Most continental roadattack van fent, de ez fénykorában se lehetett nagy szám.
Michelin Pilot Power 2CT-k vannak fent és valami iszonyat jók!


#8410
Elküldve: 2013. 06. 25. 14:02
www.radioQ.hu
#8411
Elküldve: 2013. 07. 09. 01:37
Nem túl hirtelen ötlet vezetett minket idén Észak-Csehországba, már tavaly kiszúrtam ezt a Scarver-találkozót (Scarver: a már nem gyártott BMW F650CS álneve), amit Bure (a szervező) lelkesen reklámozott az f650.com fórumában. Egy olyan buli mindig érdekes, amit olyan helyen tartanak, ahol még sose jártunk, így az idei alkalmat már igazán nem hagyhattuk ki, tavasz óta készültem rá. A tervezett útvonal magában foglalt pár hosszas látnivalót, így két napra szabtam szét a (tervek szerint) 600km körüli odajutást. Első nap kiderült, hogy erre erős szükség is volt, mert még az arra a napra rendelt cca. 350 (végül persze ez is több lett) kilométerrel is kihívás volt megbirkózni.
Az indulás igazán jól sikerült: egy kísérlettel képes voltam lemeríteni az akkut, így aztán mindjárt az első kilométeren motortologatással kezdtünk, aztán a falu széléről vissza egy otthon hagyott pulóverért, majd egy rövid eltévedés, aminek során a hátsó ülésre pókozott sátor és hálózsákok az úton csattantak... szóval az előjelek nagyszerűek voltak


Délre járt, mire a magyar oldalt magunk mögött hagytuk, eztán egy kis tekergés jött a csallóközi falvakon át. Feltűnően sok diófát ültettek errefele az utak mentén, szerintem kedves ötlet. Jól szórakoztunk továbba a "Horny Bar" nevű falun. Van neki magyar neve is, de jelen esetben a szlovák sokkal szórakoztatóbb

A szlovák területre rendelt eltévedés után meglett a Vénasszony-hágó is:

Járt hozzá útfelújítás és a tetőn vörös cirmos macska, de kilátás nem igazán... a tanulság: a Bakony jobb, mint a Kis-Kárpátok


Egy kicsit változott a növényzet. Na nem sokat, de a Kárpátokon túl mindenfele sok sikeres fenyőerdővel találkoztunk. Bure ajánlására bejártuk Mikulov környékét (tankolással Lednicében), voltak helyes dombok várromokkal a tetejükön, meg tó, amit gát szelt ketté, a tetején úttal: na itt mentünk át mi is.






A tekergés után ismét ugrás, ezúttal Brnot kerültük 2*2 sávon. Döcögős beton a burkolat arrafele, finoman, ütemesen ugrál a motor rajta... a pályázás után megint kis falvak, kezdett problémás lenni eligazodni a kacifántos cseh nevek közt. Próbáltam megjegyezni, mi merre található, és nekünk merre kéne menni az egyre vacakabb mellékutakon - aztán a célok neveit a következő két útjelző tábla rendre kiverte a fejemből. Tehetetlennek éreztem magam, örültem, hogy közeleg a kinézett kemping, erősen esteledett, az erdőben már elég hideg volt ilyentájt.
Vicces volt megbeszélni a portás bácsival az árazást, angol, német nem sokat segített, rajzoltunk és kevertünk egy kis oroszt is a mondandónkba. De a lényeg a lényeg: megvolt a sátorhely, és egy kis megkötéssel még meleg víz is.
Az első nap tehát gyakorlatilag az odajutásról szólt, le is vontuk a tanulságot: mindegy mikor indulunk és mennyit megyünk, estére fogunk odaérni. Ezek valahogy fix pontok az időben...
A második nap a látnivalókról szólt. Egy köpésre voltunk a Macocha szakadékától, amit kiejteni nem tudtunk (aztán a kocsmában a csehek megmondták a megoldást: macoka


A bejáratnál pedig figyelmeztetés: gonosz zombik, ne tördeljétek a cseppköveket!

May God have mercy on our dirty little hearts
#8412
Elküldve: 2013. 07. 09. 01:39







Végül kijutottunk a mélység aljában, ahonnan végre sikerült valamennyire bekeretezni a látványt...

Szerkesztette: alvaro 2013. 07. 09. 01:39 -kor
May God have mercy on our dirty little hearts
#8413
Elküldve: 2013. 07. 09. 01:39






Innen eredetileg egészen kis utakon akartunk a következő célpontunkhoz eljutni, de erről a tájékozódás nehézségeit látva inkább letettem. a 150-es és a 19-es utakon irányultunk Kutná Hora fele. Ezek az utak szerencsére hepehupás karsztvidéken tekeregtek, a minőségük is jó volt, nincs rájuk panaszom. Ez a kép pedig legyen találós kérdés, mert fogalmam sincs, konkrétan hol találtuk a sárkányt (mindenesetre a 19-es mentén volt):

May God have mercy on our dirty little hearts
#8414
Elküldve: 2013. 07. 09. 01:43










Szerkesztette: alvaro 2013. 07. 09. 01:44 -kor
May God have mercy on our dirty little hearts
#8415
Elküldve: 2013. 07. 09. 01:45
Mladá Boleslav után szerencsére barátságosabb lett a táj, és innen már a cél se volt messze. Erdők, dombok, dombtetőn tetőn romok: jóval szórakoztatóbb szakasz volt ez, mint az előző. A végén pedig örömteli megérkezés, sátorállítás, evés-ivás a cseh kollegákkal. Tucatnyi motor gyűlt már össze a kocsmánál, a gazdáik pedig az asztaloknál. Jó kis hely ez a Dřevenka (így hívták ugyanis a motoros kocsmát). Az angollal ugyan csehül állnak, de annyit azért csak tudtak, hogy rendelni meg fizetni tudjunk, ha meg bármi bonyolultabbat akartunk, bizton számíthattunk Bure segítségére. Tele voltak viszont jóízű disznóságokkal meg jó sörökkel, és mindezt kifejezetten olcsón mérték: ketten kétfélét ettünk, rá két-két sört, és a végén holmi 2200 forintnyi koronát kellett leszurkolni érte. Azon se problémáztak, hogy a résztvevők a házi slivovicájukat kínálták körbe, meg a fene tudja, mit még

Másnap kis séta a környéken (az élelmiszerbolt bezárt az orrunk előtt, sebaj), csoport- és egyéb képek lövöldözése, majd másnaposság ellen egy kis fürdés a helyi tavacskában. Szép kis tó volt, szó se róla, de a kánikulának Csehországban is vége volt már, így iszonyat hideg is


Színskála:

Maga a Tó:

Egyéb látogatók, folyt az élet a Dřevenka körül (a nagy doboz hátul kutyát szállított):

Csoportképek, 18 Scarver gyűlt össze a fotókhoz - hogy egy hova tűnt, meg ne kérdezzétek, mert fogalmam sincs



May God have mercy on our dirty little hearts
#8416
Elküldve: 2013. 07. 09. 01:47



Valaki más is ezt tehette, emlékét szobor őrzi:


A következő megálló pedig egy másik motoros kocsma:

Ezt a várhoz hasonlóan a sziklába vájták (feltehetőleg eredetileg valami más funkcióval), és nem sajnálták a vésőket (meg a munkásokat), van bent hely bőven. Olyannyira, hogy akinek kedve szottyan egy barlangban motorozni, megteheti, és kerülhetheti odabent a kőpilléreket.

Idefele történt egy kis baleset egy csomó kavicson, így Ciliegia fél lábtartóját "sínbe kellett tenni". Visszaérve (előtte tankolás a szomszéd faluban) a találékony cseh kollegák igen szép fadarabbal hackelték meg a törött lábtartócsavart, én azóta se bírtam olyan szépen és jól utánuk csinálni... A rögtönzött szerelőbrigáddal a hátam mögött felbátorodtam a gyanús kuplung ellenőrzésére is, és bizony jól tettem: a próbálgatás során az ideiglenes bowden simán megadta magát. Ha ezt hazaúton teszi, rosszabbul jártunk volna. Remélem, nem könyvelték el, hogy a Hyosunggal csak a baj van, mert tévednének... mindenesetre ezt is sikerült megoperálni. Közben pedig hallottam, hogy jól szórakoztak a számukra is ismerős "kurva" szó magyar nyelvű használatán

Erre inni kellett, de itt már rövidre fogtuk a toroköntözés tevékenységét, vasárnap korán indultunk, egy napot szántunk csak a hazaútra. Sok főút és pálya után (de azért Pavlov környékén még eltekeregve egy-két órát, és eltankolva a maradék korona jó részét) magyar földre érve már megengedhettük magunknak azt a lazaságot, hogy a Mosonmagyaróvár-Győr távot kis falvakon át abszolváljuk, sőt, a cseszneki szerpentin is belefért a végére.
A végére még egy marék statisztika:
2.99 vs 2.69l/100km: egész máshol jártunk az indulás előtt... odafele pedig sok szembeszél volt.
2.86 vs 2.74l/100km: odaút csehországi része és a kocsma körüli karika, innentől ugyanaz az útvonal a két motorral
2.76 vs 2.68l/100km: karika a kocsma körül, hazaút cseh szakasza, jó kis hátszéllel
2.66 vs 2.64l/100km: hazaút szlovák és magyar része, már másik út (kétszer

Az összevethető tankoknál az eredmény mindig ugyanaz: kis különbséggel kikaptam... a GV250 áttételhosszabítása, úgy tűnik, használt a tartós 90-es szakaszokon.
Az út hosszát pedig próbáltam kibugászni, de végül inkább a kilométerszámlálókat használom, úgy eltértünk mindentől, amit guglizni tudok. Tehát az odaút első napja a 400km-t közelítette, a második a 300-at, a hazaút pedig a 600-at. A szombati kis kör valahol 80 körül állhatott meg.
A Dřevenkában Svyjani és a Bernard söröket fogyasztottunk

Szerkesztette: alvaro 2013. 07. 09. 01:51 -kor
May God have mercy on our dirty little hearts
#8417
Elküldve: 2013. 07. 09. 01:55
Idézet: alvaro - Dátum: 2013. 06. 21. 20:09
Tartósságáról még nincs stabil információm, a legelső részeredmény szerint ebből az első kopik el nekem előbb (wtf??? K73-ból megevett Teresa 3 hátsót 1 első mellé)

Egyelőre az elsőnek kinéz kopásjelzőig vagy 20 ezer, a hátsónak vagy 30 ezer kilométer. Utóbbi ugyan kicsit gyorsabban fogy, de több is rajta az anyag.
May God have mercy on our dirty little hearts
#8418
Elküldve: 2013. 07. 09. 16:57
www.radioQ.hu
#8419
Elküldve: 2013. 07. 09. 22:44

Füldugót vigyél.
Szerkesztette: alvaro 2013. 07. 09. 22:46 -kor
May God have mercy on our dirty little hearts
#8420
Elküldve: 2013. 07. 09. 23:44
Idézet: Harlequin - Dátum: 2013. 07. 09. 17:57
Mečg kell fejteni, oszt viszlek kocsival. Szoktam arrafelé miazmást, éppen rá is érhetek.