MISTRAL, Garancia??!, Mistral vállalt garanciáiról!
#101
Elküldve: 2005. 03. 05. 13:18
Szakvélemény kérésére vannak független cégek, az egyik legegyszerűbb, és legolcsóbb az FVF.
Gabi
#102
Elküldve: 2005. 03. 05. 13:30
Ezzel elismerik, azt, hogy a meghibásodás oka nem lehet a szakszerűtlen beszerelés.
Ebben az esetben a Mistral elhiszi neked, hogy nem te voltál a hibás, de azt nem tudom mit lép, lehet, hogy visszaküld ahhoz aki beszerelte, hogy verd le rajta, nem hiszem, hogy egyszerű lenne....
A bolt azt viszont bizonyítani tudja, hogy nálad otthon nincs meg a megfelelő feltétel, és ez a lényeg.
Nem azzal van a baj, hogy nincsenek független szakértők, hanem, hogy egy ilyen meghibásodás bizonyíthatatlan.
És, ha az jön ki, hogy te voltál a hibás, akkor neked kell fizetni...
#103
Elküldve: 2005. 03. 05. 13:43
Ha kiderül, hogy én rontottam el, akkor mit kell kifizetnem?

Gabi
#104
Elküldve: 2005. 03. 05. 13:49
Idézet: Shia-ko - Dátum: 2005. márc. 5., szombat - 13:43

A bevizsgálás díját.
üdv
R.
#105
Elküldve: 2005. 03. 05. 15:21
Amint írtam a bizonyíthatóság a lehetetlen, mivel azt egyértelműen és egyszerűen tudja bizonyítani, hogy te hibáztál és abból eredhetett a kár és ez neki még jó is, nyilván ezt fogja választani.
A mistral hozzáállásval, ha nem tetszik pereld be és majd ha jogerős döntés lesz fizetnek egyszerűen nem kell odamenni vásárolni és nem lesz ilyen gond.
De azért a mistral sem tagad meg mindent azonnal erre hivatkozva.
Tényleg nem védeni akarom, de egy kicsit megértem őket, hiszen jön a 12 éves Pistike a műanyag kabátjában megveszi az alaplapot, majd otthon akkora szikrát húz vele amikor beszereli, hogy elzsibbad a keze, plussz még le is testeli valahol egy leesett csavarral utána meg visszamegy, hogy milyen szart adtak el neki mert nem jó, pedig ő ért hozzá mert a medal of honort 2 óra alatt végivitte....
Az más kérdés, hogy miért nem lehet kérni ingyen a megvett alkatrész kipróbálását a boltban...
Ezért kell egy korrekt boltot keresni, ahol az általuk vásárolt dolgokat beépítik ingyen nem pedig rohangálni, hogy 12 forinttal olcsóbb legyen valami.
#106
Elküldve: 2005. 03. 05. 15:57
Idézet: Renwick - Dátum: 2005. márc. 5., szombat - 14:49
üdv
R.
Bocs, de ez hülyeség. Akkor fizeted, ha te kéred. Ez nem olyan, mint a polgári peres eljárás, hogy a vesztes fél fizeti a perköltséget.

Gabi
#107
Elküldve: 2005. 03. 05. 17:04
Idézet: Shia-ko - Dátum: 2005. márc. 5., szombat - 15:57

Bocsánat, azt hittem a szavatosságról beszélünk. Ott pedig a vásárlástól számított fél év elteltével te vagy kénytelen bevizsgálást kérni, ha a kereskedő beint.
Szerk.: Ellenben ilyenkor ha a kifogásod a bevizsgálás során jogosnak bizonyul, akkor a kereskedő köteles neked megtéríteni a bevizsgálás díját. Ergo ha te vagy a hunyó, igenis bebukod a vizsgálati díjat.
üdv
R.
Szerkesztette: Renwick 2005. 03. 05. 17:16 -kor
#108
Elküldve: 2005. 03. 05. 17:29
Idézet: Shia-ko - Dátum: 2005. márc. 5., szombat - 12:03

A szerkben foglaltakat hol olvastad?
Gabi
#109
Elküldve: 2005. 03. 05. 17:46
Idézet: Shia-ko - Dátum: 2005. márc. 5., szombat - 17:29

A szerkben foglaltakat hol olvastad?
Idézet
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek — ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási költségeket — a kötelezettet terhelik. Fogyasztói szerződés esetében a felek ettől eltérő megállapodása semmis.
üdv
R.
#110
Elküldve: 2005. 03. 09. 21:07
tartja és tuningolja a gépét. Mikor fölvettek a melóhelyemre és az első napon nekiláttam a munkának,
kis hilyán sirva fakadtam. Az egyetlen szerverbe 4db SATA + 1 IDE winyó belegyömöszölve rés néklül egymás fölé,
lényegében egymást sütötték. Volt, ami 2 csavarral, volt ami 3 csavarral és volt amelyik 4 el volt felfüggesztve.
Mindehhez egy PCI hálókártya + USB2.0 ás kártya mint plusz fölösleges fogyasztó, amikre nincs is szükség, mert
onboard LAN-on volt eleve bekötve.
És a korona a 280W-os tápegység, amiben már beállt a ventillátor és csak irtó lassan forgott körbe.
Ez volt A szerver, amit néhány hónappal elötte vettek.
A többiről most nem tennék emlitést. A lényeg, hogy ezt az előző rendszergazda követte el a legnagyobb
szakértelemmel.
Persze, hogy pánikszerűen szétkaptam az egészet, de ha valami ilyenkor tönkre megy, akkor ki a felelős?
Mégsem lehet a boltot okolni, hiszen egyetlen alkatrészt sem terveznek ilyen megpróbáltatásra.
Másfelöl viszont nem egyszer volt már garis ügyintézésem, ami nem rendeződött tisztességesen,
itt a Bluefish is kivette a részét. Pedig az az utolsó, hogy visszamegyek garis ügyintézésre, elöbb mindent
tüzetesen megnézek, nem hibázhattam e valahol.
Úgy hogy nem vagyunk egyformák. De a Mistrál körül most már tényleg sok ilyen panasz van, és ez
nem lehet véletlen.
#111
Elküldve: 2005. 03. 10. 19:08
azért adnék egy baráti jótancsát az olvasóknak... tudományosan és jogilag ugyan nem bizonyított, csak tapasztalati úton... válasszunk ki egy kisebb számtech üzletet... lehetőleg a tulaj vigye, de legyne még 2-4 alkalmazott, egyéb kirendeltség nélkül

szóval az a legbiztosabb, h egy kicsit drágábban, de valami hasonló üzletben vásárlunk... én magam az elmúlt 5 évben 2 ilyet is kipróbáltam (van itten 4 gép a szokásos hóbelevanccal + 3 nyomtató + egyéb preifériák), egyzserűen nem voltak negatív tapasztalataim, persze ehhez hozzátartozik, h normális emberi hangon kell kommunikálni velük (bár legtöbbször a ezek a bossok igazi kereskedők, akiknél a jelmondat a vevőnek mindig igaza van

még a 6 hónapon túli garikkal sem volt soha semmi gondom, egyzserűen meg sem említette, h na akkor bizonyítsam mert egyébként őt nem érdekli... bevittem, elvitte, megállapította a szervíz/forgalmazó/satöbbi, h rendeletésszerű használat során hibásodott meg 1-4 hét körül cserélték... a türelem ebben az esetben rózsát terem, nem kell pampogni csak szomorú bociszemeket meregetni, h még mindig nincs itt, de kár és mikorra ígérték? (persze nem ők, hanem a forgalmazó

rajtam kívül van egyáltalán még valakinek pozitív tapasztalata ebben a garis témában?
- A jóga egy baromság, inkább gyógyszerezd magad.
#112
Elküldve: 2005. 03. 10. 19:36
A többivel egyet értek.

Gabi
#113
Elküldve: 2005. 03. 10. 19:47
Pár éve amikor vettem egy 1,3as Athlont, az hibás volt, túlmelegedett. Bevittem, szó nélkül megnézték, jólvan és még cserét is adtak a 15 napra. Ezt nem hinném, hogy gyakran lehet tapasztalni nagyobb bótokban -.- meg volt vmi kompatibilitás az új alaplap meg a vga között, annak is utánajártak fórumokon, azt kicserélték egy drágább( 1-2k) deszkára ingyér.
Viszont volt negatív tap. egy másik kis bolttal. Törtnét u.is, hogy nemrég vettem egy asus dvd-írót a boltban, erre otthon látom, hogy nincs cd benne. Hívom a boltot, monodm mi van (közbe hallom h rizsázik a kollégának aki felvette, hogy 'állitólag nem volt cd') jó mondják menjek be, kaptam egy uladot. Na másnap azé felmegyek az asus lapjára, látom nem csak ulead, hnem nero is jár meg egy idekábel, nahát nincs messze a az üzlet az egyetemtől, gondoltam azéris csörgök, benézek újra, mi az, hogy kilopják a cd-t a dobozból, nem a dobozért veszek dobozosat -.-
Újra hívom őket, újra löki a másik arcnak az állitólag szöveget, újra bemegyek, mondom mi van, elég bunkók voltak szinte hozzámvágták a cd-t az ide kábelt meg nem (feldughatják^^) -.-
Hát nemtom, hogy ők voltak-e a hibások vagy a szállító, de a dolog elég gyanús volt, megaztán gorombák is voltak, szal asszem ezt a kis boltot kerülni fogom
Persze az is igaz, hogy egy blüfis/misträl jót röhögött volna, és nem adja oda a cd-ket. (elnézést, ha nincs igazam^^)
#114
Elküldve: 2005. 03. 11. 07:22
Idézet: Shia-ko - Dátum: 2005. márc. 10., csütörtök - 20:36
A többivel egyet értek.

bár látom, h rengeteg polémia folyt már erről, ideplagizálom a Miskolci Egyetem KERESKEDELMI JOGI TANSZÉKéNEK (AJKEJ) a fogyasztóvédelmi jog jegyzetéből az ide vonatkozó részt, különös tekintettel az utolsó bekezdésre...
3.2. A jótállás
A hibás teljesítés miatti helytállás másik fontos fogyasztóvédelmi eszköze a jótállás, köznapi szóhasználat szerint garancia. A jótállás a hibátlan teljesítésért vállalt fokozott helytállás. A Ptk. 248. § szerint „aki a szerződés hibátlan teljesítéséért szerződés vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, ennek időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.”
A Ptk. a jótállást a szerződésbiztosító mellékkötelezettségek között helyezi el, és a szavatosságnál szigorúbb felelősségként említi.
3.2.1. A jótállás és a szavatosság elhatárolása
A jótállás keletkezése
A jótállás - ellentétben a szavatossággal, amely törvényen alapul - keletkezhet szerződéssel, amikor a kötelezett helytállási kötelezettséget vállal a dolog hibátlanságáért. A magyar jótállási szabályozás sajátossága, hogy jótállási kötelezettséget jogszabály is előírhat. Ezen felhatalmazás alapján ún. jogszabályon alapuló kötelező jótállás vonatkozik a tartós fogyasztási cikkekre (151/2003. (IX. 22.) Korm. számú rendelet), a javító–karbantartó szolgáltatásokra (249/2004. (VIII.27.) Korm. sz. rendelet) és az új lakásokra (181/2003. (XI. 5.) Korm. rendelet) A jogszabályon alapuló jótállás dogmatikai szempontból tulajdonképpen a szavatossági felelősség párdarabja.
A jótállási idő
A szavatosság és a jótállás – a keletkezés módján túl - különbözhet a helytállási kötelezettség időtartamában is. A jótállási kötelezettség érvényesítésére – az általános szavatossági határidőktől különbözően - az említett jótállási jogszabályok jogvesztő határidőket állapítanak meg. Az igényérvényesítési határidő tartós használatra rendelt termékekre főszabályként minimum 1 év. Az új lakóépületben lévő lakások épületszerkezeteire, berendezéseire a 3 éves (pl. épületek) jótállási kötelezettséget ír elő az 181/2003 (XI. 5.) Korm. rendelet. Az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó jótállás ideje – a javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról 249/2004. (VIII. 27.) Korm. sz. rendelet 2. § (1) bekezdés alapján – 6 hónap.
Ezzel ellentétben a határidők különbözősége a fogyasztói szerződések körében ilyen markánsan már nem jeleink meg, hiszen a hatályos szabályok a fogyasztói szerződések körében a szavatossági igény érvényesítésére két éves elévülése határidőt állapítanak meg.
Bizonyítási teher
A jótállás és az általános kellékszavatosság hatályos szabályai között további különbözőség a bizonyítási teher tekintetében mutatható ki. Amint azt a korábbiakban a szavatosság bizonyítási szabályainál elemeztük, a szavatosság esetében a jogosult köteles bizonyítani, hogy a dolog a teljesítéskor hibás volt. Ezzel ellentétben a jótállásnál a bizonyítás terhe a kötelezetten nyugszik, tehát a jótállási kötelezettség alól az eladó csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Nem felejtkezhetünk meg a fogyasztói szerződésekre kialakított speciális törvényi vélelemről, mely szerint a teljesítéstől számított hat hónapon belül érvényesített fogyasztói kifogás esetén ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a hiba a teljesítés időpontjában fennállt. Tehát a fentebb írtak szerint ez esetben a bizonyítási teher a kötelezettet terheli, míg az elévülési idő maradék másfél éves időszakában a jogosultat. Vagyis a bizonyítási teher tekintetében kimutatható különbség fogyasztói szerződések esetén az első hat hónapos periódusban eltűnik.
amit még hozzátennék, h az egész úgy ahogy van egy f@szság, ugyanis a jótállás alapja, hogy az adott hiba a készülékben volt a megvásárláskor... látszik a kereskedelmi lobbiérdekek és jogászok dolgozák ki ezt az egész borzadályt... a korrekt és tisztességes eljárás az lenne, ha az elektronikai cikkek és más tartós fogyasztási cikkek olyan jótállási garancián alapulnának, amely azt mondja ki: adott időn belül (tehát amit ugye "garanciálisan" vállalnak a papíron, hirdetéskor) az eszköz rendeltetészerű használata esetén a meghibásodás a gyártó/forgalmazó/satöbbit felelőssége, hiszen egy több tízezer vagy százezr hufos terméktől alapvetően elvárható, h egy ideig MEGBÍZHATÓAN működjön...
másrészt ezekhez a termékeket sehol nem lehetne MAGYAR nyelvú használati utasítást nélkül értékesíteni, tehát ha valahol nagyon felhúzzák fenyegtőzzön ezzel... kíváncsi lenneék ilyen esetbe születne -e valami precendesn értékű ítélet... gyanítom nem... ellenben a szerzői jogokkal kapcsoltasoan nap mint nap születik...
a lényeg: a fogyassz, fizess és kussolj, tehát innentől kiváló ideológia azt mondani, ha az én fogyasztó jogaimra sz@rnak (merhogy a kiadók sz@rják le legjobban, másolásvédelem, régiókódok, hologramos matricák satöbbi) , hát én is sz@rok a szerzői jogokra... ez nem más mint polgári engedetlenség...

- A jóga egy baromság, inkább gyógyszerezd magad.
#115
Elküldve: 2005. 03. 11. 10:27


Gabi
#116
Elküldve: 2005. 03. 11. 13:54
Idézet
Ez téves jogértelmezés. Amit te írsz, az a szavatosságvállalás alapja.
Jótállás esetén a kereskedő ugyanis arra vállal kötelezettséget, hogy a jogszabályban (vagy az általa) meghatározott időintervallumon belül a termék hibátlanul fog működni. Fontos, hogy a kijavításhoz/kicseréléshez nem magának a hibának, hanem a hiba okának kell a jótállási időn belül keletkeznie.
Idézet
Ítélet eleve nem is születhet ilyen ügyekben, a hiányzó magyar nyelvű leírás miatt a kereskedő ugyanis legfeljebb pénzbüntetéssel sújtható (bírságolási eljárással).
üdv
R.
Szerkesztette: Renwick 2005. 03. 11. 13:54 -kor
#117
Elküldve: 2005. 03. 11. 14:23

Gabi
#118
Elküldve: 2005. 03. 11. 14:29
Idézet: Shia-ko - Dátum: 2005. márc. 11., péntek - 14:23

Dehogy nincs rendezve. A kereskedő felel, ugyanis nem adhatja el az árut magyar nyelvű leírás nélkül.
Az nincs rendezve, hogy kinek kell lefordítania a leírást (gyártó/importőr/forgalmazó).
üdv
R.
#119
Elküldve: 2005. 03. 11. 16:32
Idézet: Renwick - Dátum: 2005. márc. 11., péntek - 14:54
thx, az istenverte jogi bikkfanyelv... bár őszintén szólva, én direkt ezért vettem meg egyzser azt a kúva jegyzetet... de ezek szerint okosabb nem lettem tőle

a precedens értékű dolgot meg úgy gondoltam, h pölö a m*stralnak vannak szép megfolgalamzásai jótállás ügyben (szakszevíz satöbbi), ezügyben visszavágni vele, h hoppá és akkor mi van a magyar nyelvű használati utasítással >> ez esetben ki követte el az alapvető hibát... ugrik -e a gari, vagy az eladó köteles -e visszavenni azt a terméket, amihez bizonyíthatóan nem adott magyar nyelvű leírást... naja, azért azzal én is tisztában vagyok, h ez merő idealiznus

- A jóga egy baromság, inkább gyógyszerezd magad.
#120
Elküldve: 2005. 03. 11. 17:19
Idézet: avman - Dátum: 2005. márc. 11., péntek - 16:32

a precedens értékű dolgot meg úgy gondoltam, h pölö a m*stralnak vannak szép megfolgalamzásai jótállás ügyben (szakszevíz satöbbi), ezügyben visszavágni vele, h hoppá és akkor mi van a magyar nyelvű használati utasítással >> ez esetben ki követte el az alapvető hibát... ugrik -e a gari, vagy az eladó köteles -e visszavenni azt a terméket, amihez bizonyíthatóan nem adott magyar nyelvű leírást... naja, azért azzal én is tisztában vagyok, h ez merő idealiznus

asszem a mistralnál amikor aláirod a számlát,meg a garjegyet,azon rajta van ,hogy a terméket hiánytalanul,magyar nyelvű leirással átvetted
