HWSW Informatikai Kerekasztal: MISTRAL, Garancia??!, Mistral vállalt garanciáiról! - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (75 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

MISTRAL, Garancia??!, Mistral vállalt garanciáiról! Értékeld a témát: -----

#1211 Felhasználó inaktív   Raynes 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.740
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 10:37

Idézet: bogdan - Dátum: 2006. aug. 20., vasárnap - 7:43

ha a kereskedo az altalad leirtnal ROSSZABB termeket adna a vasarlonak, nevezetesen egy pont ugyanolyat, mint amit o anno vasarolt (azaz kepes azonos termekre cserelni), akkor az is a kereskedo nyereszkedese? akkor, az altalad leirt logika alapjan meg tobbet nyer. pedig a garancialis cserere nem szoktunk ugy nezni, mint kereskedoi nyereszkedesre..

gondold at meg egyszer ezt a pontot, es latni fogod, hogy nincs ebben nyereszkedes!

szerintem ugy helyes (es a torveny is ezt mondja ki), hogy a kereskedo szabadon valaszthatja meg, hogy (nem leven azonos) jobb termeket ad, vagy penzt fizet vissza. ha a jobb termek ara nem egyezik meg az eredeti vetelarral, attol meg senki nem fog sem nyereszkedni, sem rafizetni.

Igen, akkor a kereskedő pénzügyileg nézve többet nyer, ráadásul törvény erejénél fogva. Ha ez előfordul, akkor a kereskedőnek mákja van és vételár visszafizetése helyett kötelező csere van. (hacsak nincs más törvényi kizáró körülmény, de ez most itt az egyszerűség kedvéért felejtős)

Ha a kereskedő tud adni ugyanolyat mint a régi, akkor nincs gond, mert annak nem az értékét, hanem az érték helyett az "ugyanolyanságát" kell nézni. Sőt akkor köteles elfogadni a vevő az ugyanolyat, annak ellenére, hogy árszempontból (már jól lement az ára) rosszul jár látszólag. A vevőnek ilyenkor nem jár jobb, be kell érnie az ugyanolyannal.

A szóhasználatod rossz: a vevő a példádban nem ROSSZABBAT kap, hanem ugyanolyat. Az ugyanolyan fogalmilag nem lehet rosszabb. Persze relatíve az ugyanolyan az újakhoz (jobbakhoz) képest rosszabb. Emiatt értetted félre, belezavarodtál az egyedüli értékszempontba.

Fontos a sorrend, a törvény előírja: ha lehetséges akkor csere (csakis ugyanolyanra, az sem számít ha jócskán lement az ára) az "ugyanolyanság" miatt. Ha csere lehetetlen akkor eredeti vételár visszafizetése van és értékszempontból nézve ez a szabály logikus, erre írtam a 4 logikai lehetőséget.

Persze mindez a valóságban nem ilyen bonyolult, csak a szkeptikusok kedvéért bonyolódtunk így bele az elméleti lehetőségek mérlegelésébe. A törvény ilyen egyszerűen fogalmaz:

Idézet

Ptk. 306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Megjegyzés : a kicserélés ugyanolyra cserélést (újbóli teljesítést) jelent, az elállás pedig vételár visszafizetését. A "elsősorban" jelzi, hogy a négy dolog között sorrend van, amit tartani kell. A sorrend betartása egyébként a kereskedőt védi.
Az ugyanolyanságot az eset körülményeit nézve kell meghatározni, nem mechanikusan érteni. Természetesen nem lesz "más", ha terméknek pl. csak a modellszámozása tér csak el, de minden lényeges szempontból (teljesítmény, tudás, esztétika, tartósság, egyéb) megfelel az eredetinek.

(ezért nem szeretek jogi topikba írni... mindig baromi hosszú vita, értetlenkedés kerekedik ki belőle)
„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”

#1212 Felhasználó inaktív   Yoisten 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.728
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 10:49

Idézet: N0zer0 - Dátum: 2006. aug. 20., vasárnap - 6:29


Idézet

Négy eset lehet:
- felajánlanak a vevőnek egy műszakilag mindenben jobb terméket jobb híján, amelynek az ára a vásárolt termék eredeti árát meghaladja. Ilyen túlzottan nemes cselekedet egyik kereskedő sem fog végrehajtani, mert ez neki többe van, mint az eredeti vételár visszafizetése.


Számtechben minden ár lefele megy.

Idézet

- felajánlanak a vevőnek egy műszakilag mindenben jobb terméket jobb híján, amelynek az ára a vásárolt termék eredeti árával egyezik meg. Ekkor a kereskedőnek mindegy, mert ennyi erővel a vételárat is visszaadhatja, ugyan ott lesz pénzben. Sőt, a visszafizetett vételárra nem kell újra jótállást adnia.


Ha te ezt nem fogadod el és a kereskedő tudja bizonyítani, hogy te nem fogadtad el, szerintem vesztett ügyed van. Nyerészkedni akartál és tényleg.

Idézet

- felajánlanak a vevőnek egy műszakilag mindenben jobb terméket jobb híján, amelynek az ára a vásárolt termék eredeti árát nem éri el. Ekkor árkülönbözet keletkezik a vásárló hátrányára, ugyan jobb, de "értéktelenebb" terméket kap. Ezt az árkülöbözetet a kereskedő igyekszik megtartani, ezzel gazdagodni. Azt akarja, hogy ez az árkülönbözet nála "felejtődjön" De milyen jogon teheti ezt meg? A kereskedő ettől a ponttól kezdve rosszhiszemű, innentől fogva be is lehet fejezni a vásárló kritizálását.


Ha jobb terméket ajánlanak fel és te nem fogadod el, megint nyerészkedni akarsz (ti. pénzt akarsz vissza, mikor te terméket vettél és kapnál egy jobbat).

Idézet

- felajánlanak a vevőnek egy műszakilag mindenben jobb terméket jobb híján, amelynek az ára a vásárolt termék eredeti árát meghaladja. Mint írtam, ez a kereskedőnek többe kerülne. De mondjuk a különbözetet megfizetteti a vásárlóval.


Jogilag ez már biztosan gázos, de még mindig ésszerű kompromisszumnak tartom.


Azon is lehet vitatkozni, hogy szerinted mi a jobb termék, meg mondjuk a bolt szerint. Ha egy gyártó a 1702-es monitorja után kihoz egy új 1703-ast, akkor aligha fogod bebizonyítani, hogy az egy szarabb termék, meg kispórolták belőle az anyagot. Azzal is nehéz vitatkozni, hogy ha egy adatlapon ugyanolyan, vagy jobb értékek szerepelnek, akkor az most jobb-e.
Márkaváltásnál már lehetnek gondok, de szerintem ha egy paramétereiben jobb alkatrészt ajánlanak fel, elég nehéz a márkának értéket adni, főleg, hogy 99% tajvani.

#1213 Felhasználó inaktív   Yoisten 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.728
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 11:00

Idézet

Persze ha csak (figyelemmel az eredeti vételárra, a kereseti viszonyokra, más boltok áraira) "kicsit" kéne ráfizetni, azt épeszű vásárló meg szokta tenni, ha tényleg kell neki hasonló termék gyorsan. De neki ebbe nem kötelező belemenni. KergeK@csa jól magyaráz. Azért mert a vásárló egyszer betért a boltba, a boltnak nem adódik joga a vásárló helyett dönteni.


Egy kereskedő nem gyárt szinte semmilyen terméket, tehát nem tudsz a megrendült bizalomra hivatkozni. Max a tajvani n+1-ik gyártóban való bizalmadról lehet szó, de aki kicsit is benne van a témába az tudja, hogy alkatrész fronton nincsen abszolút megbízhatóság. Egy neves gyártó top (új) termékével sokkal több zűr van/lehet, mint egy kisebb cég pár éves darabjával.

Idézet

Vannak kedvező bírósági ítéletek, kár, hogy nem ismerjük őket. A Homáron lehetett olvasni, hogy a jótállási idő megrövidül című ügyeskedés nem jött be a Mistralnak. Ez kapásból egy bírósági ítélet. Ariadne ügyében is lesz egy. Jómagam a Mistralt fogom perelni hamarosan, napokon belül adom be a fizetési meghagyást. 4 évig egy ilyen egyszerű per nem tarthat, ha a törvényi határidőket nézzük.


Tudod ez olyan, mint az amerikai nő meg a mikróban szárított macska esete. :) A Homáron írtakat meg nehogy már komolyan vegyem...
A 4 évet hasból írtam, de ha azt veszsük, hogy Ariadné most van 1 évnél és még elsőfokú tárgyalás sem volt, akkor a 2-3 évet nem tartom túlzásnak. Biztosa van valami csűréscsavarás amivel lehet húzni a dolgot. Pl. megváltoztatja a levelezési címét a kft évente háromszor. Tuti, hogy nem fogják időben utolérni a tértivevényes levelek.


Idézet

Javították 2003-ban. Régebben vitás volt a laza megfogalmazás miatt. Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletének 20. pontjában már világosan fogalmaz.

Ez legalább valami. De azért vicces, hogy erre is ennyit kellett várni.


Idézet

Előkerülhet, de nem tipikus. A mai PC-s alkatrészek nagy zömét nagyon könnyű beszerelni, a csatlakozók csak egy módon csatlakozhatnak, idiótákra is gondoltak. Ha valamelyik gyogyós mégis kalapáccsal egyengeti bele vagy elbénázza, az a terméken eléggé meg fog látszódni: repedés, törés, belefolyt paszta, égésnyom. Jótállás ilyenkor már ránézésre ugrik is.


Ugye ha szénné ég valamilyen alkatrészed, még az is lehet simán a gyártó hibája. Ezt mondjuk nagyon nehéz lenne bizonyítani szerintem. Ilyen esetekre egyébként érdemes otthoni biztosítást kötni, mert kisebb dolgokat a biztosítok általában kifizetnek. (tipikusan ilyen a villámverte modem, táp).

#1214 Felhasználó inaktív   KergeK@csa 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.004
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 11:04

Idézet: Yoisten - Dátum: 2006. aug. 20., vasárnap - 11:49

Ha jobb terméket ajánlanak fel és te nem fogadod el, megint nyerészkedni akarsz (ti. pénzt akarsz vissza, mikor te terméket vettél és kapnál egy jobbat).ani.

Elismétlem mégegyszer, amit írtam, ami a törvény álláspontja:
"A törvény amúgy azért van így, mert ha tönkremegy egy cuccom, és garanciás, akkor ne lehessen kötelezni rá, hogy egy olyan cégnél vásároljak (mégha csak a visszajáró pénzt is), akinek termékével megjártam.
Az én pénzem, és ha visszajár, akkor nem a bolt döntheti el, hogy hol vásárolhatom le, hanem egyedül én!"

Nem köthet a cég magához, amikor én nem akarok az ügyfelük lenni.
Ez a törvény szava, szellemisége, tehát a bíróság eszerint dönt.

#1215 Felhasználó inaktív   bogdan 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 18.631
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 11:15

de mitol jarnal rosszabbul, mintha egy ugyanolyanra cserelik? mert akkor mar nem all meg az allaspontod. nem mondhatod, hogy nem kersz ugyanolyanra cseret, mert nem akarsz toluk vasarolni!

szoval NEM, nem jar vissza automatikusan.
a forum ma:
"Ez van bazdmeg, ha nem tetszik, el lehet menni."

#1216 Felhasználó inaktív   bogdan 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 18.631
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 11:21

Idézet: N0zer0 - Dátum: 2006. aug. 20., vasárnap - 10:37

A szóhasználatod rossz: a vevő a példádban nem ROSSZABBAT kap, hanem ugyanolyat. Az ugyanolyan fogalmilag nem lehet rosszabb. Persze relatíve az ugyanolyan az újakhoz (jobbakhoz) képest rosszabb. Emiatt értetted félre, belezavarodtál az egyedüli értékszempontba.
nezd, en igen precizen fogalmaztam: "altalad leirtnal ROSSZABB", tehat felreertettel sajnos, es az elso 2 mondatod hibasan kerult ide. a 3. mondat fogalmazza meg, hogy mit ertettem alatta, es nem, nem zavarodtam bele. egy konkret kerdest tettem fel, amire valaszolnod kene.

(persze valaszoltal, hogy igen, jobban jar, amit egyfelol nem ertek, hiszen azert jol nem jar egy cserevel, masfelol ha jobban is jar, ez a torveny szerinti ut. miert lenne hibas, ha ennel kevesbe jarna jol, a vevo meg jobban jarna? hol van abban a hiba?)

Idézet

Megjegyzés : a kicserélés ugyanolyra cserélést
ez nem derul ki az altalad idezett szovegbol! mashol az "azonos vagy jobb" kitetel szokott szerepelni. Te meg megtiltanad a kereskedonek, hogy egy jobbra cserelve ne veszitsen annyit? mikozben a vevo is jol jar, hiszen jobb helyzetben lesz, mint egy sima cserenel? (itt termeszetesen olyan "jobb"-rol beszelek, amit a vevo is jobbnak ertekelt!)
a forum ma:
"Ez van bazdmeg, ha nem tetszik, el lehet menni."

#1217 Felhasználó inaktív   Raynes 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.740
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 11:48

Idézet: Yoisten - Dátum: 2006. aug. 20., vasárnap - 11:49

Számtechben minden ár lefele megy.

Ha te ezt nem fogadod el és a kereskedő tudja bizonyítani, hogy te nem fogadtad el, szerintem vesztett ügyed van. Nyerészkedni akartál és tényleg.

Ha jobb terméket ajánlanak fel és te nem fogadod el, megint nyerészkedni akarsz (ti. pénzt akarsz vissza, mikor te terméket vettél és kapnál egy jobbat).

Ezek szerint a négy darab esetet nem értetted meg. Olvassad át mégegyszer, meg lehet érteni, hogy nincs nyereség senki részéről. Pont azért írtam le ilyen bonyolultan, hogy rávilágítsak egy egyszerű és igazságos szabály logikájára és ne hagyjak kétségeket. Nem tudom mit nem lehet rajta megérteni  :confused:
A vételár visszafizetése nem a kereskedő büntetése, hanem az eredeti (szerződést megelőző) állapot visszaállítása, érzelem és nyerészkedésmentes egyenlítés.

A többiben egyetértünk, mármint a "monitor 1702 vs. 1703" ügyében. A gyakorlatban mindig az adott eset szabja meg az "ugyanolyanságot". Márkaváltásnál szerintem sem lesz ugyanolyan. Minden körülményt és elvárást meg kell vizsgálni a konkrét ügyben. Általánosságban nem lehet dönteni. Itt jön be az emberi és szakmai mérlegelés, a vitás határeseteknél.
Ennek ellenére én azt vettem észre, hogy a gyakorlatban előforduló esetek túlnyomó többségében egy mp alatt eldönthető, hogy ugyanolyan-e vagy sem, egyszerűen adja magát a PC-s piac jellegzetességei miatt.

A szakszerű beszerelésben is lényegében egyetértünk, csak ott egy kicsit túloztál. Indokolatlanul ijesztgeted vele a jövőbeli perlekedőket.
A perhosszúság relatív. Megyénként, bíróságonként változik. Speciel Bp-en kell a legtöbbet várni, a bíróságok túlterheltsége miatt. Egyet nem szabad elfelejteni: lehet hogy elhúzódik, de a követelésed az idő alatt a jegybanki alapkamattal kamatozik. Ki lehet bírni, előbb-utóbb meglesz az eredmény. Persze kényelmetlen és jobb lenne, ha nem kerülne perre sor, mindenki energiát spórolna meg. De ez is jobb, mint a semmi, jobb mintha hagyná magát az ember küzdelem nélkül lefejni.
„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”

#1218 Felhasználó inaktív   vipi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.186
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 11:50

Idézet: bogdan - Dátum: 2006. aug. 20., vasárnap - 11:26

"A törvény világosan leírja, hogy a garanciális csere ugyanolyan terméket kell, hogy jelentsen."

nincs elottem a torveny, de nem ezt mondja ki, hanem az "ugyanolyan vagy jobb" cseret! termeszetesen igazad van abban, hogy a "jobb" az vevofuggo, de vannak egyfelol evidens esetek (a peldaddal elve amikor az Audi helyett Mercedest adnanak, de raadasul egy magasabb osztalyban levot), vagy pedig egyszeruen a vevo nyilatkozata, hogy mit tekint jobbnak, es miert. az altalad leirt okok miatt (kisporolt anyag) az LG mar nem volt azonos vagy jobb, de az Iilyama mar egyertelmuen jobb volt.

a helyes cselekedet az lett volna, ha az altalad megvett Iilyamara cserelik, amirol nyilatkozol, hogy "jobb", es penzt nem kapsz vissza. itt igazsagtalan volt, hogy maradt 24k-d, ennyivel igenis megkarositottad a kereskedot. (nem igy lenne, ha most azt mondanad, hogy az Iilyama, amit vettel sem olyan jo a szemedben, mint az elromlott LG.)

************************************************
a Mistral kerdesben: ok felajanlottak egy megoldast (szivuk joga), amit Te elfogadtal (szived joga). mit akarsz Te ezen feljelenteni? (kizarolag jogi szempontbol mutatom!) az o vedekezesuk, es ezt minden birosag el fogja nekik ismerni, hogy a torvenyben eloirt modon egyuttmukodesre szolitottak fel, es azt Te elfogadtad. ez van.

Sztem még mindig elbeszélünk egymás mellett.
Azt szerettem volna megértetni, hogy nincs ilyen, hogy JOBB TERMÉK, ha más termékről van szó.
Általában mindenki aszerint dönt, hogy neki egyedileg mi a jobb, és NINCS ABSZOLÚT SKÁLA.

A szélsőséges, de sztem szemléletes példa folytatásod is tipikus: az Audi-Mercedes felállásban milyen alapon állítod, hogy jobb az utóbbi? Teljesen egyénfüggő! De még ha nem is az lenne, akkor is elég merész kijelentés, hiszen igencsak vannak egyforma típusok benne... Még márkafüggetlenül, tisztán teljesítmény alapján is problémás ilyet kijelenteni, de jobban ne menjünk bele....

A példámat sem érted: a monitornál nem volt Iiyama csere lehetőségem, az egyetlen választási lehetőség a gyengébb LG volt, vagy más hasonlóan gyenge típus. Ugye nem azt akartod mondani, hogy miután visszakaptam a pénzt és elmentem Pest másik végébe, máshol megvenni az Iiyama monitort, a különbözettel vissza kellett volna jönnöm a boltba és elszámolni vele?!

A korábbi hozzászólásokban van igazság, én nem károsítottam meg senkit! A kiskert a nagyker, a nagykert a gyár károsította, tehát közvetve a gyártó okolható mindenért. Vagy szerinted én vagyok a hibás, amiért rossz monitort gyártottak nekem? Én nem bank vagyok, aki ad 90e Ft hitelt a gyárnak (kiskeren és nagykeren keresztül) fél évre előre, mire esetleg megkapom a hibátlan monitorom.

Én:
-akkor vettem, akkori áron, és pontosan azt a monitort, mert....
-...nem fél év múlva akartam venni és nem egy másik típust
-de nem akartam rosszat kapni sem
-nem akartam fél évig kis felbontásban bámulni a fókuszhiba miatt, ha így akarom használni, eleve gyengébb típust veszek 2/3 árért!
-nem akartam fél év alatt 3x végigvinni a fél városon, monitor nélkül maradni a bevizsgálás idejére

Kíváncsi vagyok a fenti pontokról mi a véleményed? Természetes velejárója egy vételnek, vagy esetleg van rá esély, hogy nem azt kaptam a pénzemért, amit kellett volna? Ha az utóbbi van, akkor bizony MEGKÁROSÍTÁSRÓL VAN SZÓ! És ha megkárosítás, akkor ez az én megkárosításom, abszolút nem a kiskeré!

Remélem így már kicsit egyértelműbb a kép. Azt hiszem ott hibázod el a gondolatmeneted, hogy csak pénzbeli értéket és pénzbeli kárt feltételezel. Roppant egyszerű, ha én szolgáltatok, gyártok, értékesítek valamit mindenki szabadon választ, hogy igénybe veszi-e az adott áron. De ha igénybe vette, és mégsem kapta meg, onnantól semmilyen jogom nincs ítélkezni a választása felett. Afelett, hogy károsítom-e a őt, ha 1 hónapig javítom a termékét, cserénél megfelel-e neki egy másik típus paraméterei, vagy akár a színe....

Újabb hülye példa a színről: fekete bőrkanapéd javíthatatlanul "elromlik". Nincs jogod elállni, ha adnak egy "ugyanolyan", csak épp rózsaszín darabot? Ez árban valószínűleg forintra ugyanannyit ér, "teljesítményben", funkcionalitásban is tökeletesen ugyanaz, mégsem ugyanaz a két termék. Ott pl a szín is egy ilyen fontos paraméter.... ami pl. nyilván egy HDD esetén finoman szólva is mellékes.


Nem érted a Mistralos esetet sem. Először SEMMIT nem fogadtam el, de nincs mit tenni bírósági út nélkül. Én azt mondom jogom van rá, ők azt mondták, hogy "nincs és különben is a Föld lapos!!!" ÉS? Mondhatták ezt is, semmit nem tudok tenni! Csak a bíróság dönthet....
Ezután, mivel nem tudtam várni, és nem okozott nekem anyagi veszteséget (csak idegit, és időbelit) ezért BELEEGYEZTEM a FELAJÁNLOTT MEGOLDÁSBA!
Tiszta sor, ezután az én ügyemmel nincs mit tenni! Nem is emiatt akarok elégtételt, de ezt le is írtam. Olvasd el újra a post végét, én ÁLTALÁNOS szankicóról beszétem, nem az én egyedi esetem szankcionálásáról. Írtam, hogy erre olvastam valami lehetőséget, és azt is, hogy miért tartanám helyesnek: Mert nem fenntartható magatartás, hogy egy kereskedelmi egység jogszabállyal ellentétes módon működjön, és csak utólag lehessen őket elkapni.

Ez olyan mintha pl. legális pénzmosodát lehetne nyitni, és addig működhetne, amíg minden egyes sértett be nem pereli őket. Aki nem perel, az pedig hiába károsították meg törvénytelenül.

#1219 Felhasználó inaktív   Raynes 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.740
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 13:23

Idézet: bogdan - Dátum: 2006. aug. 20., vasárnap - 12:21

N0zer0: ugyanolyan...

ez nem derul ki az altalad idezett szovegbol! mashol az "azonos vagy jobb" kitetel szokott szerepelni. Te meg megtiltanad a kereskedonek, hogy egy jobbra cserelve ne veszitsen annyit? mikozben a vevo is jol jar, hiszen jobb helyzetben lesz, mint egy sima cserenel? (itt termeszetesen olyan "jobb"-rol beszelek, amit a vevo is jobbnak ertekelt!)

Nincs "azonos vagy jobb" kitétel. A szövegből tényleg nem derül ki, jogos észrevétel.

Most írtam egy ultrahosszú hozzászólást, amit mégse postolok el, nem fórumra való, túl hosszú. Maradjunk annyiban, hogy hidd el: az "ugyanolyan" a helyes kitétel, ami sajnos a törvényfelépítes miatt nem is érhető tetten a törvényben sehol szó szerint. Elhiheted, hogy nem terjesztenénk többen is, ha kitaláció lenne.

Röviden mégis: a szerződéskötéskor (veszel valamit = adásvételi szerződést kötsz) fixálódik a szerződésben "a dolog", az "a bizonyos" dolog, amit köteles az eladó szolgáltatni. A szerződés egyik eleme (tartalma), a szerződés tárgya lesz, jogilag megpecsételődik. A szerződést a felek azonban közösen (egyező akarattal) kötik, ezért csak közösen, egyező akarattal (egyetértéssel) módosíthatják. Kicseréléskor újra kell teljesíteni a szerződésben már lefixált, rögzített dolgot. Mással nem lehet teljesíteni az eladónak, mert az utólagos, egyoldalú szerződésmódosítás lenne, önkényes eltérés a szerződésben foglaltaktól. Egyoldalú szerződésmódosítás nincs (ez jogi alapelv).

Idézet

Ptk. 205. § (1) A szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre.
Ptk. 240. § (1) Ha jogszabály kivételt nem tesz, a felek közös megegyezéssel módosíthatják a szerződés tartalmát, vagy megváltoztathatják kötelezettség-vállalásuk jogcímét.
Ptk. 365. § (1) Adásvételi szerződés alapján az eladó köteles a dolog tulajdonát a vevőre átruházni és a dolgot a vevő birtokába bocsátani, a vevő pedig köteles a vételárat megfizetni és a dolgot átvenni.

Ha annyira kíváncsi vagy, kérésedre privátban elküldöm a hosszú hozzászólást csak neked. Ha van energiád elolvasod, bár nem sok esélyt adok rá, hogy meg is világosodsz tőle. Ahogy ismerlek úgyis belekötnél.
Nem értem egyesek miért ilyen hitetlenek. Talán mégse kéne jogi topikokhoz hozászólnom...

Ui: persze lehet kötni szerződést alternatív szolgáltatásra is (a kötelezett "más"-sal is teljesíthet) speciális feltételek mellett, de boltban ilyet nem szoktak kötni.
Szemléletesebben: a bemész egy boltba valamit venni, te AZT akarsz venni (csakis azért veszed meg azt, más neked nem kell), nem a bolból valamit vagy hasonlót. (Ha tönkremegy, akkor jó lesz majd helyette esetleg más/hasonló is ... teljesen nevetséges  :D  :omg: )

Szerkesztette: N0zer0 2006. 08. 20. 13:41 -kor

„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”

#1220 Felhasználó inaktív   Warton 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 11.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 14:53

Idézet: N0zer0 - Dátum: 2006. aug. 20., vasárnap - 14:23

Ha annyira kíváncsi vagy, kérésedre privátban elküldöm a hosszú hozzászólást csak neked. Ha van energiád elolvasod, bár nem sok esélyt adok rá, hogy meg is világosodsz tőle. Ahogy ismerlek úgyis belekötnél.

Én kíváncsi vagyok rá, nekem elküldhetnéd. :) Kösz! :respect:

#1221 Felhasználó inaktív   Raynes 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.740
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 20. 16:33

Idézet: Warton - Dátum: 2006. aug. 20., vasárnap - 15:53

Én kíváncsi vagyok rá, nekem elküldhetnéd. :) Kösz! :respect:

'nnyémáninnen  :D
Laikusoknak írt tanmese, neked már megvolt az adagod anno. Eriggy a sarokba  :p
Nemhogy te is terjesztenéd a ZiGéT  :smoker:
„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”

#1222 Felhasználó inaktív   Casoli 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 10:05

Idézet: N0zer0 - Dátum: 2006. aug. 20., vasárnap - 12:48

A vételár visszafizetése nem a kereskedő büntetése...

Keményen a kereskedő büntetése, ugyanis te visszaköveteled x idő után az eredeti vételárat, míg a nagyker kicseréli a kiskernek a terméket egy típusban hasonló, azonos vagy jobb teljesítményű tudásu termékre, aminek mondjuk az aktuális ára a visszakapott vételárad fele. Szerencsétlen kisker meg aktuális áron próbálja értékesíteni az üzletben. Vagyis a kisker elbukja a különbözetet.

Szóval te is a nem kívánatos ügyfelek közé tartozol, képes vagy csődbetaszítani akár egy céget mert te a jogszabályokból élsz  :smoker:. Kb ezért sem fejlődik a gazdaság, mert hasonló emberek mint te kihúzzák a kereskedők zsebéből a pénzt, így kevesebb jut fejlesztésre, raktárkészletre. Másik topicban meg siránkozunk hogy semmi nem kapható.

Ezen kellene már elgondolkozni.

Az autós példa meg nem helytálló ugyanis egy autó ára több millióban értendő, nem tízezrekben. Miért nem autóalkatrészekről beszélünk? Ha meghibásodik valami a garis autóban akkor alkatrészt cserélnek nem autót. Te csak egy alkatrészt vittél vissza nem egy egész számítógépet.

Szerkesztette: Casoli 2006. 08. 21. 10:10 -kor


#1223 Felhasználó inaktív   Warton 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 11.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 10:33

N0zer0 olvasd el Casoli hozzászólását és megérted miért nem szólok hozzá a témához!

Casoli: A kiskereskedőben fel sem merül az, hogy olyan terméket árusítson, ami nem megy tönkre fél év után? Például tápból miért kell mindenféle szart árulni, amiről mindenki tudja, hogy csak idő kérdése, hogy mikor megy tönkre, és csupán szerencse kérdése, hogy a sz.gépben mit tesz még tönkre. Ráadásul a szerencsétlen hozzánemértő vásárlóra még rá is tukmálják a szart. Utána meg sírnak amikor valaki a jogát akarja érvényesíteni. :rolleyes: N0zer0 jogi kérdésekben foglalt állást, míg Te szociológiai problémákat vetsz fel. Ahogy Yoisten "Számtechben minden ár lefele megy." megjegyzése is gazdasági jellegű és a jogtól baromi messze áll. Így tkp elbeszéltek egymás mellett.

Minden jót!

#1224 Felhasználó inaktív   Casoli 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 10:40

Idézet: Warton - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 11:33

N0zer0 olvasd el Casoli hozzászólását és megérted miért nem szólok hozzá a témához!

Casoli: A kiskereskedőben fel sem merül az, hogy olyan terméket árusítson, ami nem megy tönkre fél év után? Például tápból miért kell mindenféle szart árulni, amiről mindenki tudja, hogy csak idő kérdése, hogy mikor megy tönkre, és csupán szerencse kérdése, hogy a sz.gépben mit tesz még tönkre. Ráadásul a szerencsétlen hozzánemértő vásárlóra még rá is tukmálják a szart. Utána meg sírnak amikor valaki a jogát akarja érvényesíteni. :rolleyes: N0zer0 jogi kérdésekben foglalt állást, míg Te szociológiai problémákat vetsz fel. Ahogy Yoisten "Számtechben minden ár lefele megy." megjegyzése is gazdasági jellegű és a jogtól baromi messze áll. Így tkp elbeszéltek egymás mellett.

Minden jót!

Nem tudsz olyan terméket és márkát mondani amiből ne lenne rossz példány. Tehát ez is badarság hogy nem érdemes olyat árulni ami olcsó...

Főleg ha arra van igény. Ha nem lenne kapható 4e forintos táp, valószínű negyedannyi gép se lenne magyarországon. Az jobb lenne? A net árak is mindjárt 3x annyiba kerülnének, mert nem lenne annyi előfizető.

#1225 Felhasználó inaktív   Raynes 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.740
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 11:19

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 11:05

Szóval te is a nem kívánatos ügyfelek közé tartozol, képes vagy csődbetaszítani akár egy céget mert te a jogszabályokból élsz  :smoker:

Igen csődbe taszítom, ha az igazsághoz az kell. Biztosan egy vételár visszafizetése fog majd egy teljes üzletet csődbe taszítani  :omg:  Te a szerődési láncolatot (gyártó-nagyker-kisker-fogyasztó) kezeled rosszul. Ez olyan, mint egy dominósor. Szerinted a dominósornak a fogyasztóra kell dőlnie, az ő nyakába boruljon minden szar?
Pont fordítva: annak a nyakába boruljon, aki keverte! Szépen visszafelé a gyártó felé. Nem kell hulladékot gyártani, árulni. Ha mégis megteszik, vállalják a kockázatot, kalkulálják be előre a negatív folyamatok hatásait is.

Ez nem jogászkodás kérdése. A kisembert, a fogyasztót csak a saját kis pénze (és az azon vásárolt cikk) érdekli, nem a felsőbbrendű markorgazdasági és szociológiai folyamatok. Ő gyenge, örül, ha a saját problémáit meg tudja oldani. Én magánemberként, mint mindenki más, az én magánérdekeimet tartom szem előtt. Nem egy kereskedőt sajnálgatok, nem nyelem le az őt terhelő veszteséget.

Ráadásul kereskedő lévén te elfogult vagy, ámbár vágod a fát magad alatt magánemberként. Kereskedőként neked létérdeked, hogy pénzt ne adj vissza. De ha ez a mentalitás teljesen elterjed, akkor magánemberként vásárolva te is pórul fogsz járni, ha vásárlóként betérsz egy boltba, ami nem a tiéd.

A jogot nem nagyon érdekli a gazdaság, noha a jogszabályok kialakításánál valamelyest figyelembe veszik a nemzetgazdaság érdekeit is, ha adódik rá jogi lehetőség. A jog az jog, funkciója nem a gazdaság serkentése, hanem társadalmi rend fenntartása, az emberi konfliktusok szakszerű, logikus leépítése. A jogot nem érdekli a költséghatékonyság: a rend és az igazság minden pénzt megér, anyagilag nem fejezhető ki, elvi jelentőségű. A társadalmat a jog tarja össze, anélkül azonnal anarchiába dőlne. A káoszban pedig a gazdaság és a pénz nem fog érni semmit, nincs hol elkölteni. Ezért a jogi szempontok megelőznek minden más szempontot, a gazdaságit is.

Pont az a baj a globalizációval is, hogy elanyagiasítja a világot, elfelejti a világ, hogy az emberi élet, a társadalom nemcsak pénzből áll. Az anyagi javak mellett vannak más meghatározó, összetartó tényezők: hagyományok, kultúra, egyház, művészetek, stb. A pénzalapúság összerondított ezek közül jó néhányat: elég arra gondolni, hogy nem az a zene/film lesz sikeres, amelyik szakmailag értékes, hanem amelyik mögött több pénz/reklám áll, minél több profitot hozva. Üzleti befektetéssé kezd silányulni minden: már a miniegyázak is házalnak. A tudományos kutatásokból is azokat finanszírozzák, ami haszonnal kecsegtet. A jogot is kezdi korrodálni a pénzalapú lobbi, lassan le is fogja gyűrni. Rossz belegondolni, ha mi lesz, ha ez a folyamat is "sikerrel" lezárul.

Lehetne sorolni itt még sok mindent. Egy a lényeg: a vételár visszfizetésekor a jogot kell követni, jogi kérdés, csak jogi érvek jönnek szóba. A gazdaságnak a jog már eleve adott. Nem a jognak kell igazodnia a gazdasághoz. Ráadásul az a szabály, amiről vitatkozunk, még gazdasági szemmel nézve is korrekt, már levezettem korábban.

Szerkesztette: N0zer0 2006. 08. 21. 12:16 -kor

„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”

#1226 Felhasználó inaktív   INT21H 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.085
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 11:28

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 11:05

...Szóval te is a nem kívánatos ügyfelek közé tartozol, képes vagy csődbetaszítani akár egy céget mert te a jogszabályokból élsz  :smoker:. Kb ezért sem fejlődik a gazdaság, mert hasonló emberek mint te kihúzzák a kereskedők zsebéből a pénzt, így kevesebb jut fejlesztésre, raktárkészletre. Másik topicban meg siránkozunk hogy semmi nem kapható.
...

Ez komoly? :eek:
Szerintem áruljon mindenki krumplit. Azzal kevesebb a baj.
Egyébként szvsz. nem ezért nincs választék, hanem mert a vásárlók túl árérzékenyek.
"Hanyatló kultúránknak az egyik legkórosabb eleme a járandósági felfogás (entitlement culture) ami szerint az állampolgárnak jár minden, az is, amiért soha életében nem fizetett."

"I meditate diligently every morning. The subjects are life and love. I quit after 3 seconds."

#1227 Felhasználó inaktív   KergeK@csa 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.004
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 13:21

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 11:05

Szóval te is a nem kívánatos ügyfelek közé tartozol, képes vagy csődbetaszítani akár egy céget mert te a jogszabályokból élsz  :smoker:. Kb ezért sem fejlődik a gazdaság, mert hasonló emberek mint te kihúzzák a kereskedők zsebéből a pénzt, így kevesebb jut fejlesztésre, raktárkészletre.

Na nehogymár azért hagyjam, hogy a kereskedő átvágjon, mert szegény különben tönkremenne.
Ha nem tud vinni egy céget, csak úgy, hogy csal, átbassza a vevőit, akkor menjen csődbe, húzza le a rolót.

Ez a letolás egyszerűen szánalmas, igazi Mistral-tipusú hozzáállás a vevőhöz...

Én, mint vevő szeretnék elnézést kérni, hogy nem szeretném, ha a kereskedő az éntőlem ellopott, elcsalt pénzén fejlesztené a cégét.

#1228 Felhasználó inaktív   Casoli 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 13:35

pff, én többet ide nem írok. :eek:

#1229 Felhasználó inaktív   Jahno 

  • vérképkeretezés occsón
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 109.369
  • Csatlakozott: 2001. jan. 15.

Elküldve: 2006. 08. 21. 13:58

Idézet: KergeK@csa - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 14:21

Én, mint vevő szeretnék elnézést kérni, hogy nem szeretném, ha a kereskedő az éntőlem ellopott, elcsalt pénzén fejlesztené a cégét.

Jahh, de mondjuk ha valahol rendes garis követelményekkel megkapod ugyanazt a cuccost 20-30%-al drágábban, akkor gondolom ott fogsz vásárolni.

Mert én beleszámolom a szopószorzótényezőt, ha valami romlik, akkor nem éri meg pcsöölni vele, kuka, kap másikat, csókolom, csak haladjunk. De be meg is rettennek néha a konfigok árán.

Oszt lehet vitatkozni, de míg a legolcsóbban kell mindig minden, addig ez így fog működni, mert esetleg kereskedő nem is számol a garis szopásokkal előre.
Make love not Wor.

#1230 Felhasználó inaktív   KergeK@csa 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.004
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 16:43

Idézet: Jahno - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 14:58

Jahh, de mondjuk ha valahol rendes garis követelményekkel megkapod ugyanazt a cuccost 20-30%-al drágábban, akkor gondolom ott fogsz vásárolni.

Mert én beleszámolom a szopószorzótényezőt, ha valami romlik, akkor nem éri meg pcsöölni vele, kuka, kap másikat, csókolom, csak haladjunk. De be meg is rettennek néha a konfigok árán.

Oszt lehet vitatkozni, de míg a legolcsóbban kell mindig minden, addig ez így fog működni, mert esetleg kereskedő nem is számol a garis szopásokkal előre.

Nekem belefér 10% töblet, cserébe azért, hogy ne szopjak a garival.
3 testőr, Users, Alien, ezekkel eddig nem volt gondom. :) (igaz, garis gondom sem sok volt eddig az alkatrészeimmel. :))

A kereskedő magángondja meg nem érdekel. Ő döntött úgy, hogy céget akar, hardverekkel akar kereskedni, gondolom belevette, hogy mennyiért tudja beszerezni az árút, mennyiért tudja továbbadni, és beleszámolta a kockázati tényezőket is.
Úgy ne vigye le az árakat, hogy közbe átb*ssza a vevőt, és legkevésbé ne fogja utána a vevőkre, hogy miattatok kell átvernem titeket.
Ha nem tudja a törvényeket betartva csinálni olyan alacsony áron, hogy megérje, akkor vigye feljebb az árakat, vagy zárja be a boltot.

Téma megosztása:


  • (75 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó