HWSW Informatikai Kerekasztal: MISTRAL, Garancia??!, Mistral vállalt garanciáiról! - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (75 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

MISTRAL, Garancia??!, Mistral vállalt garanciáiról! Értékeld a témát: -----

#1171 Felhasználó inaktív   HaZeX 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.953
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 06. 01. 15:36

Idézet: szaki - Dátum: 2006. jún. 1., csütörtök - 13:36

USA pelda, ha hosszutavon kivannak valakivel egyutt dolgozni baromi rendesek es korektek, ha csak egy alkalom a leheto legjobban lehuzni es kihasznalni. De ezt tudja az ember. nalunk nyugatabra inkabb egy kicsit lehuzni de ha bajvan korektek vagyunk. Keletre ha cimbora orjasit kaszalunk egyutt, ha nem mennyit vagy hajlando fizetni zsebbe. Mi ugy kozeptalyon ez is az is egy kicsit.

Ne haragudj, ezt nem értem - a kedvemért leírnád magyarul is?

#1172 Felhasználó inaktív   deuce 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.408
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 04. 07:45

Idézet: HaZeX - Dátum: 2006. jún. 1., csütörtök - 16:36

Ne haragudj, ezt nem értem - a kedvemért leírnád magyarul is?

A helyesírási hibáktól eltekintve érthető amit ír, és van benne igazság..

#1173 Felhasználó inaktív   Dave84 

  • Újonc
  • Pipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 2
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 14. 17:15

Sziasztok,

Nekem is éppen folyamatban van egy garanciás ügyem amiben tanácsot kérek.
5 hete tönkrement a garanciális AGP-s VGA kártyám. Leadtam javításra és vártam. 3 hét után visszamentem megkérdezni hogy mivan, de semmit nem mondott az eladó, csak annyit ajánlott hogy  írhatok a szervíznek email-t, hátha ők válaszolnak majd. Hát nem válaszoltak.
Ma elmentem ismét érdeklődni, és a szokásos válasz jött hogy semmi, de majd szól ha lesz.

Én elkértem a vásárlók könyvét és beírtam hogy nem tudtam élni a jogaimmal, mert nem volt hajlandó visszaadni az eredeti vételárat. (Levásárolni nem akarom az árát, mert nincs VGA-m, boltban meg egy darab AGP-s kártya sincs)

Megvártam a választ hogy mit írnak rá, és most jön a kérdésem.
Mivel azt írta hogy (elég sablon szöveg) ők eleget tettek 49/2003-as GKM rendeletnek annak 3§-át is beleértve, és hogy igyekeznek megjavítani 15 napon belül, de mivel külföldön javítják ez elhúzódhat.
Namost meddig húzhatják a vételár-visszatérítést, illetve meddig kell várnom új kártyára??
Mi a teendő ilyen esetben?

Köszönöm

#1174 Felhasználó inaktív   daemon69 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 426
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 14. 19:10

Idézet: Dave84 - Dátum: 2006. aug. 14., hétfő - 17:15

Sziasztok,

Nekem is éppen folyamatban van egy garanciás ügyem amiben tanácsot kérek.
5 hete tönkrement a garanciális AGP-s VGA kártyám. Leadtam javításra és vártam. 3 hét után visszamentem megkérdezni hogy mivan, de semmit nem mondott az eladó, csak annyit ajánlott hogy  írhatok a szervíznek email-t, hátha ők válaszolnak majd. Hát nem válaszoltak.
Ma elmentem ismét érdeklődni, és a szokásos válasz jött hogy semmi, de majd szól ha lesz.

Én elkértem a vásárlók könyvét és beírtam hogy nem tudtam élni a jogaimmal, mert nem volt hajlandó visszaadni az eredeti vételárat. (Levásárolni nem akarom az árát, mert nincs VGA-m, boltban meg egy darab AGP-s kártya sincs)

Megvártam a választ hogy mit írnak rá, és most jön a kérdésem.
Mivel azt írta hogy (elég sablon szöveg) ők eleget tettek 49/2003-as GKM rendeletnek annak 3§-át is beleértve, és hogy igyekeznek megjavítani 15 napon belül, de mivel külföldön javítják ez elhúzódhat.
Namost meddig húzhatják a vételár-visszatérítést, illetve meddig kell várnom új kártyára??
Mi a teendő ilyen esetben?

Köszönöm

Keresd Ariadne kollégát, sok okosságot leírt már itt a fórumon.
Pl: itt
Összegyűjtött egy valag idevonatkozó törvényt is.

#1175 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 15. 09:15

Kösz, daemon...  :)

Hát egy hónapra tényleg mondhatod, hogy túl sok, és nagyon jól tetted, hogy beírtál a vásárlók könyvébe. Sajnos sok mást nem lehet tenni, különösen mivel a mustárról van szó, akik sz*rnak a jótállási szabályokra és még pofátlanok is a tetejébe.

Szóval mivel szemlátomást nem nagyon ugrálnak a javítás miatt, nem tudják ugyanolyanra cserélni, vissza kellene adniuk az eredeti vételárat. Ehhez jó, ha beírod a vásárlók könyvébe, hogy a hosszas késlekedés miatt ezennel ünnepélyesen elállsz a szerződéstől, és akkor most szépen adják vissza a teljes összeget.

Sajna náluk ez szinte 100%, hogy nem lesz eredményes, de ez az útja. A bejegyzés másolatával lehet menni a békéltető testülethez, akik ingyen de nem kötelező erejűen döntenek. Egyetlen szankciójuk a nyilvánosságra hozatal. Ezzel a döntéssel a kézben (meg persze anélkül is) meg lehet bíróságra menni, ennyi az össz lehetőség. Gyanítom nem tettelek boldoggá ezzel.  :rolleyes: Egyébként a 49/2003 GKM-en túl a 151/2003-as kormányrendelet is érvényes itt, meg a Ptk. Ha ezek érdekelnek, itt megtalálod őket rendszerezve.

A fogyvédelemnek lehet bejelentést tenni, de az ügyben nem fognak tenni semmit, legalábbis nem kötelesek tenni semmit, mert már nincs jogkörük egyedi ügyekben eljárni.

szerk: Persze azt az eshetőséget nem vettem figyelembe, hogy lehet, hogy tényleg eddig javítják külföldön. Mindenesetre még ha így is lenne, akkor is feltétel, hogy a fogyaszótnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül javítsák meg, ha így nem megy, akkor bizony cserélni/pénzt visszaadni kell.

Szerkesztette: Ariadne 2006. 08. 15. 09:19 -kor

Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#1176 Felhasználó inaktív   Dave84 

  • Újonc
  • Pipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 2
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 15. 16:49

Szia,

Köszönöm a felvilágosítást a lehetőségeimről.
Mivel a fogyvég és a békéltető testület a te leírásod szerint nem tud kötelezni fizetésre, tehát ez a banda nem is fogja visszaadni a pénzt.  :reklamacio:

Az érdekelne viszont hogy a bírósági út hogyan működik? (ha jól emlékszem írtad hogy te már oda is elvitted)
Van-e valami költsége, kit kell megkeresni, stb.

Köszönöm

#1177 Felhasználó inaktív   Raynes 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.740
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 16. 07:12

Látom Ariadne pihenőn van, így akkor én...

1) Egy jó tanács: mielőtt bíróságra viszed az ügyet, szólítsad fel őket írásban (ajánlott tértivevény), hogy a kézhezvételtől számított 8 napon belül adják vissza az eredeti vételárat. Hivatkozz az 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 306. § (1) b) pontjára. Itt találsz hozzá iratmintákat. Rád se fognak bagózni, fizetni nem fognak, de jó ezt a kört lefutni.

2) Bírósági út működése: ha cuccos ára 200.000 Ft alatt van, gondolom ez az eset áll fenn, akkor az illetékes városi bíróságra fizetési meghagyást kell benyújtani. Ez lényegében egy keresetlevél és egy nyomtatvány. Mindenképp csatolni kell hozzá a vásárlásról szóló számlát, a jótállási ügyintézés papírjait, a vásárlók könyvébe tett bejegyzést, a fizetési felszólítást és az átvételét igazoló tértivevényt. Helyesebben csak másolatokat, az eredetieket őrizd meg, ki ne add a kezedből. Le kell majd róni 3%-nyi illetéket, de legalább 3.000 Ft-ot az illetéktörvény miatt, feltételezve, hogy az ügy nem lesz költségmentes.
Ezután nemperes eljárás keretében a bíróság 30 napon belül megküldi a fizetési meghagyást Mustáréknak, hogy 15 napon belül tegyenek eleget a követelésednek vagy mondjanak ellent. Harmadik esetként, ha nem nyilatkoznak 15 nap alatt, azaz nem mondanak ellent, de nem is fizetnek, akkor az olyan, mintha a bíróság megítélte volna neked a pénzt.
De fizetni, hallgatni nem fognak, hanem ellent fognak mondani...

3) Az ellentmondás miatt a nemperes, fizetési meghagyásos eljárás most már tényleges perré alakul, te leszel a felperes. Az illetéket ki kell egészíteni még 3%-kal, de legalább 4000 Ft-tal. A bíróság tart majd egy tárgyalást és meg fogja neked ítélni jó eséllyel a vételárat, annak a kifizetés napjától számított kamatait és a perköltségeket (lerótt illeték, esetlegesen ügyvédi díj, utazási költségek, stb). Persze ezeket kérni kell, nem automatikusan járnak. Ez az egész eddig kb. 2-5 hónapot fog kitenni, de legrosszabb esetben sem húzódhat 9 hónapon túl, ha egy tárgyalással számolunk. Úgy vélem, hogy egy ilyen egyszerű ügyben max. 1 tárgyalás lesz összesen.
Ez az elsőfok, nem tudom lesz-e szükség fellebbezésre vagy Mustárék igénybe veszik-e. Egyébként a per folyamán nagyon szemetek lesznek Mustárék, mindenfélét ki fognak találni, mindent rád fognak fogni, csakhogy ne kelljen fizetniük. Igyekeznek majd időt is húzni, hátha feladod. Nagyon meg fognak dolgoztatni azért a vételárért.

4) A másodfokot (fellebbezés) kár még firtatni,
5) a felülvizsgálati eljárást ("harmadfoknak" nem nevezhető különleges "izé") pedig teljesen értelmetlen.

Melegen ajánlom, hogy már a fizetési meghagyáshoz keress egy jó ügyvédet, pénzed úgyis fog illetékre menni! Nem kötelező ügyvéd, de ha jót akarsz magadnak, akkor nem egyedül vágsz neki. Megfigyelésem szerint a jogi képviselet nélkül perlő laikus felet a bíróság nem veszi komolyan, a törvényi előírás ellenére nem oktatja ki kellőképpen jogairól, így ők gyakrabban járnak rosszul. Egy ügyvédnek ez az egyszerű eset rutinmunka. Ügyvéd mellőzhető, ha a családban van jogász és tudja a dolgát.
Az ügyvédet nem váltja ki a bírósági panasznap, ahol jegyzőkönyvbe diktálhatod elvileg a bajaid, mert egyedül akkor sem lesz érdemes belefogni. Az a "segítség", amit ott kapsz, az semmit nem ér. Az esetleg kirendelt ügyvéd, márha nagyritkán nehéz szociális helyzet miatt kirendelik, szintén hasznavehetetlen.

Csak a szemléltetés miatt eresztettem ennyire bőre, hátha más is hasznát veszi, pedig megfogadtam, hogy nem írok többet ilyen topikba. Talán így egyesek megértik a Mistrálnál való vásárlás veszélyét.

Szerkesztette: N0zer0 2006. 08. 16. 07:25 -kor

„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”

#1178 Felhasználó inaktív   Casoli 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 16. 09:56

Mistral ismét bizonyított.

Levásárolhattam egy 2 év garis Asus lapot, ami kb a másfeledik évében járthatott.

Erre amit vásároltam helyette, csak 3 nap garanciát adtak. Merthogy szerintük ez a jogszabály. Nevetséges komolyan. Ha még folytatódna a gari akkor is legalább fél év garanciának kell maradnia.

A legszarabb hogy ez ellen semmit nem lehet tenni. Vicc az egész bolt, remélem csődbe megy egyszer. Egyébként sincs semmi választékuk.

Szerkesztette: Casoli 2006. 08. 16. 09:57 -kor


#1179 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 16. 11:29

Nem igaz, hogy nem lehet tenni semmit, csak nem egyszerű. Nagy különbség. De ha nem is próbálja meg az ember, akkor nyugodjon bele, hogy ez van...

Másrészt többszörösen is buktál, mert eleve az eredeti vételárarról kellett volna hogy szó legyen, másrészt ha nem tudják javítani és ugyanolyanra cserélni (amikor is természetesen új jótállás van), a teljes vételárat kell visszaadniuk...
Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#1180 Felhasználó inaktív   Casoli 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 16. 14:16

Idézet: Ariadne - Dátum: 2006. aug. 16., szerda - 12:29

Nem igaz, hogy nem lehet tenni semmit, csak nem egyszerű. Nagy különbség. De ha nem is próbálja meg az ember, akkor nyugodjon bele, hogy ez van...

Másrészt többszörösen is buktál, mert eleve az eredeti vételárarról kellett volna hogy szó legyen, másrészt ha nem tudják javítani és ugyanolyanra cserélni (amikor is természetesen új jótállás van), a teljes vételárat kell visszaadniuk...

Kereskedelemben dolgozom, és teljes mértékben elutasítom ezt az "eredeti árat visszafizetni" gondolkodásmódot. Ha ez így lenne, évente nulla forint ráfizetéssel tudnám ápgrédelni a gépemet mindig a legtutibb hardverre :)

#1181 Felhasználó inaktív   Raynes 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.740
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 16. 16:05

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 16., szerda - 15:16

Kereskedelemben dolgozom, és teljes mértékben elutasítom ezt az "eredeti árat visszafizetni" gondolkodásmódot. Ha ez így lenne, évente nulla forint ráfizetéssel tudnám ápgrédelni a gépemet mindig a legtutibb hardverre :)

Nem véletlenül kell visszaadni az eredeti vételárat már időtlen idők óta. Kb. kétezer éve van ez így civilizált államokban. Nem idiótaság, ez így van rendjén. Ha a kereskedő nem tudta azt nyújtani, amit ígért, adja vissza azt, ami ütötte a markát.

Az megint más, hogy az "ötletes magyarja" azt hiszi, hogy feltalálta a spanyolviaszt és egy szintén ősi trükköt játszik el ezen az apropón: a szintén sokezer éves csalást. Gondolom a Balkánon máshol is dívik ez a hozzáállás. Én nem tennék utána szmájlit, ez szimplán büntetőjog. Elég szomorú, hogy sok csóró homi firmware és tuning ügyeskedéssel upgradel. Néhány kereskedő pedig erre hivatkozva nem fizet vissza vételárat. De ettől még a visszafizetés általános szabálya helyes. Bármilyen szabállyal vissza lehet élni, aki annyira akarja, úgyis kijátszik bármilyen szigorú szabályozást. Nincs előzetes, feltételezett kollektív bűnösség, rosszhiszeműség.

Külön kell választani konkrétan a bűnözőket és a fogyasztókat. Nem szabad kényelemből a kettőt tömegesen összemosni és emiatt új hibridszabályt fabrikálni.

Az ilyenfajta hozzáállásodat jó lenne, ha nem hangoztatnád. Jelen magyar helyzetben ilyen mentalitással a rendes vásárlókkal is kiszúrsz.
„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”

#1182 Felhasználó inaktív   Casoli 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 16. 22:30

Idézet: N0zer0 - Dátum: 2006. aug. 16., szerda - 17:05

Nem véletlenül kell visszaadni az eredeti vételárat már időtlen idők óta. Kb. kétezer éve van ez így civilizált államokban. Nem idiótaság, ez így van rendjén. Ha a kereskedő nem tudta azt nyújtani, amit ígért, adja vissza azt, ami ütötte a markát.

Az megint más, hogy az "ötletes magyarja" azt hiszi, hogy feltalálta a spanyolviaszt és egy szintén ősi trükköt játszik el ezen az apropón: a szintén sokezer éves csalást. Gondolom a Balkánon máshol is dívik ez a hozzáállás. Én nem tennék utána szmájlit, ez szimplán büntetőjog. Elég szomorú, hogy sok csóró homi firmware és tuning ügyeskedéssel upgradel. Néhány kereskedő pedig erre hivatkozva nem fizet vissza vételárat. De ettől még a visszafizetés általános szabálya helyes. Bármilyen szabállyal vissza lehet élni, aki annyira akarja, úgyis kijátszik bármilyen szigorú szabályozást. Nincs előzetes, feltételezett kollektív bűnösség, rosszhiszeműség.

Külön kell választani konkrétan a bűnözőket és a fogyasztókat. Nem szabad kényelemből a kettőt tömegesen összemosni és emiatt új hibridszabályt fabrikálni.

Az ilyenfajta hozzáállásodat jó lenne, ha nem hangoztatnád. Jelen magyar helyzetben ilyen mentalitással a rendes vásárlókkal is kiszúrsz.

Nem, tévedsz, nem ütötte a kereskedő markát hiszen ő is vette a nagykereskedésben. A nagykereskedés meg mondjuk a gyártónál. Egyik sem fizet vissza pénzt, hanem cseréli mondjuk egy hasonló termékre, vagy hasonló kategóriás termékre.

Szóval azt mondod, ha veszek egy 7900GTX kártyát most 130 bruttóért, mondjuk a jóféle Gigabyte-ból ami 3 év garis, és elcsesződik a 3. év előtt akkor szerinted azon a 130e forinton milyen videókártyát kapnék? Ismét egy csúcskategóriásat. Ezért sem megy sehol a pénzvisszafizetés. Ezen meg a bolt kereshetett vagy 3-4e forintot, szóval nem a kisker gyártja le ezeket a kártyákat, ő csak egy közvetítő.

#1183 Felhasználó inaktív   Casoli 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 16. 22:33

Ettől függetlenül a Mistrálban továbbra sem fogok vásárolni, max csak a szervizt fogom látogatni ha ugy adódik. Egyébként tényleg ledöbbentem mennyire lepusztult szerencsétlen cég raktárkészlete :D.

A mi kereskedésünkben szerintem pont a garancia az amivel megtartjuk a vásárlókat. A mistral meg pont azon veszíti el. Ők tudják.

#1184 Felhasználó inaktív   Raynes 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.740
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 17. 07:10

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 16., szerda - 23:30

Szóval azt mondod, ha veszek egy 7900GTX kártyát most 130 bruttóért, mondjuk a jóféle Gigabyte-ból ami 3 év garis, és elcsesződik a 3. év előtt akkor szerinted azon a 130e forinton milyen videókártyát kapnék?

Nem, tévedsz, nem ütötte a kereskedő markát hiszen ő is vette a nagykereskedésben. A nagykereskedés meg mondjuk a gyártónál. Egyik sem fizet vissza pénzt, hanem cseréli mondjuk egy hasonló termékre, vagy hasonló kategóriás termékre.

Nem én mondom, hanem a jog mondja, de a józan ész sem diktál mást. Végig feltételezve a jóhiszemű, rendeltetésszerű használatot persze és hogy nem volt mód kijavításra/kicserélésre.

Megint összemosod a dolgokat. Amit leírtál az szerződési láncolat. Amikor a kiskernél vásárolsz adásvételi szerződést kötsz egy pontosan meghatározott dologra, amelynek ki kell bírni a kötelező/vállalt időt. Ez a szerződés csak közted és a kisker között van. A nagyker és a gyartó (mint idegenek) nem szólhatnak bele. Ha tönkremegy és pénzvisszafizetésre kerül a sor, akkor bizony a kiskereskedőnek vissza kell fizetnie az eredeti vételárat a veled kötött szerződés/jogszabály alapján, a kettő fontos helyeken nem ütközhet.
Itt jön be te szemléleted: sajnálod a kiskereskedőt, aki adott esetben maga sem tehet róla, hogy meghibásodott az áru, mégis vissza kell vegye, pénzt pedig visszaadta. Nyakán maradt egy rossz termék, amiért ő fizetett a nagykernek anno szerződés keretében.
Ezt akkor is a kiskernek kell elintézi a nagykerrel. Ennek lezárulása után a nagyker intézi el az ügyet a gyártóval. Végül a hibás termék majd annak a nyakán marad végleg, aki tehet a hibáról, ott fog megakadni a láncolat.

Bejöhet egy kavarodás is: tönkremegy az áru és pénzvisszafizetésre kerül a sor, akkor bizony a kiskereskedőnek vissza kell fizetnie az eredeti vételárat a fogyasztónak. Nyakán marad a rossz kártya, amiért ő fizetett a nagykernek. Eddig írtam az előbb is, most elölről kezdem a gondolatmenetet. De ennek tetejébe bekavarhat látszólag, hogy a kisker tényleg nem kap vissza eredeti árat, mert mondjuk a kisker és a nagyker szigorúbb feltételekkel kötött egymással szerződést, pl. olyan kikötéssel, hogy pénzvisszafizetés nem játszik, csak csere. Ez a kavarodás azonban nem téged igazol. Az ilyen kikötés a kiskereskedő felelőssége is, amit nem terhelhet tovább a fogyasztóra.

A kiskereskedőnek már a nagykertől/gyártótól való rendeléskor végig kell gondolnia előre, ha a majd megrendelt terméket eladja, és esetleg baj lesz, vételárat kell majd visszafizetnie, akkor mit csinál majd a nyakán maradt rossz termékkel. Ekkor választhat már gondolatban:
- olyan feltételeket kér majd a nagykertől, amilyet ő is tovább nyújt a fogyasztóknak. Ez viszont (néha jelentősen) emeli a megrendelési árat, csökkenti az eladási hasznot, de nincs kockázat sem.
- vagy vállalja a szigorúbb kikötést a nagykerrel/gyártóval (pl. csak csere, pénzt nem kap vissza) és bátran kockáztat alacsonyabb megrendelési árral a magasabb eladási profit reményében. Ez az ő kockázata marad, a vételár visszafizetését a fogyasztó felé ekkor sem ússza meg. Mint írtam az üzleti kockázatot nem lehet a fogyasztóra tovább terhelni, a jog nem engedi, de a józan ész és az igazságérzet sem.

Vásárlóként, fogyasztóként ne a kiskert sajnáld, hanem magaddal törődj. A kisker majd gondoskodik magáról, az ő üzlete, az ő felelőssége. Nem a kiskert kell félteni. A szerődési láncolatban az egymással szomszédos felek saját szerződések lapaján vitatkoznak. A láncolatban csak egyet lehet mindig lépni szerződésenként és nem lehet az elejétől azonnal a végére ugorni, hiszen két nem szomszédos félnek nincs egymáshoz köze (nincsen egymással szerződése), ők egymás számára idegenek.

Szerkesztette: N0zer0 2006. 08. 17. 07:14 -kor

„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”

#1185 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 17. 08:16

Igen, ez olyan titipkus jogszabályokat nem ismerő kereskedői hozzáállás, hogy "én szegény, hát mennyit bukok rajta, nekem ki fizeti meg."... Egyéni szociális problémája a kereskedőnek, intézze el, fogadjon ügyvédet (kellene hogy legyen neki egyébként is, de hát ugye...), nem tudom, kire vagy mire várnak ilyenkor, hogy helyettük cselekedjen.  :rolleyes: Meg végre elolvashatná valaki az új kereskedelmi törvényt, ami támogatja a kereskedői oldalon érdekképviseletek szervezését, akik közösen tudnának fellépni az érdekükben, tudtommal még perelhetnek is. Csak nem a sült galambra kellene várni.

Ahogy N0zer0 is mondta, ez a jogszabály, ami minden kereskedőre kötelező a Magyar Köztársaság területén - vissza kell adni a teljes vételárat, ha nem javítható a termék, nem lehetséges ugyanolyan másikra cserélni vagy ez nem oldható meg a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül. És persze a jótálláson túl a 2 éves, tartós fogyasztási cikknél 3 éves szavatosságot fehér holló ritkaságú, aki ismerné.

Ha nem tetszik, lehet menni más országokba kereskedni, bár a feltételek ott sem térnek el nagyon, kivéve hogy Európában sok helyen nincs szükség kötelező jótállásra, mert a kereskedők önként is többet vállalnak, mint nálunk - látják az érdekeiket. Egyébként kb. a mi szavatosságunk az egész EU-ban kötelező minimumszabály egy irányelv alapján (2 évig javítás/csere/teljes vételár, első 6 hónapban a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a fogyasztó okozta a hibát, különben felel).
Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#1186 Felhasználó inaktív   Vertigo 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.989
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 17. 08:20

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 16., szerda - 23:30

Nem, tévedsz, nem ütötte a kereskedő markát hiszen ő is vette a nagykereskedésben. A nagykereskedés meg mondjuk a gyártónál. Egyik sem fizet vissza pénzt, hanem cseréli mondjuk egy hasonló termékre, vagy hasonló kategóriás termékre.

Szóval azt mondod, ha veszek egy 7900GTX kártyát most 130 bruttóért, mondjuk a jóféle Gigabyte-ból ami 3 év garis, és elcsesződik a 3. év előtt akkor szerinted azon a 130e forinton milyen videókártyát kapnék? Ismét egy csúcskategóriásat. Ezért sem megy sehol a pénzvisszafizetés. Ezen meg a bolt kereshetett vagy 3-4e forintot, szóval nem a kisker gyártja le ezeket a kártyákat, ő csak egy közvetítő.

Azert azt szamold bele, hogy egy hibas alkatresz, mennyi problemat, pluszkoltseget okoz a vasarlonak, es az ez okozta kartalanitasra eselye szinte nulla a magyar joggyakorlatot tekintve... Igy en teljesen esszerunek tartom ezt a burkolt kompenzaciot, felteve ha rosszindulatuan nem elnek vissza vele.

A kereskedok is tanuljak meg, kik a megbizhato beszallitok, akiktol megbizhato minoseget kap, nem pedig a felhasznalonak kell otthon a boltokrol egy naprakesz feketelistat vezetnie!!! Sajna 1 kezemen meg tudom szamolni hany boltot mernek ajanlani laikus ismeroseimnek, ha vasarlasra adnak a fejuket!

Szerkesztette: Vertigo 2006. 08. 17. 08:21 -kor


#1187 Felhasználó inaktív   adamsky 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 766
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 17. 08:22

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 16., szerda - 23:30

Nem, tévedsz, nem ütötte a kereskedő markát hiszen ő is vette a nagykereskedésben. A nagykereskedés meg mondjuk a gyártónál. Egyik sem fizet vissza pénzt, hanem cseréli mondjuk egy hasonló termékre, vagy hasonló kategóriás termékre.

Szóval azt mondod, ha veszek egy 7900GTX kártyát most 130 bruttóért, mondjuk a jóféle Gigabyte-ból ami 3 év garis, és elcsesződik a 3. év előtt akkor szerinted azon a 130e forinton milyen videókártyát kapnék? Ismét egy csúcskategóriásat. Ezért sem megy sehol a pénzvisszafizetés. Ezen meg a bolt kereshetett vagy 3-4e forintot, szóval nem a kisker gyártja le ezeket a kártyákat, ő csak egy közvetítő.

nem értek veled egyett


tv vagy más müszaki ciknél miért adják vissza a teljes vételárat??

#1188 Felhasználó inaktív   pgyafi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.686
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 17. 08:50

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 16., szerda - 23:33

A mi kereskedésünkben szerintem pont a garancia az amivel megtartjuk a vásárlókat.

Ilyen hozzáállással  :confused:

Sosem megyek hozzátok vásárolni, az biztos.

#1189 Felhasználó inaktív   fLeSs 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 12.165
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 17. 10:54

Garanciális problémák I.
Garanciális problémák II.
Garanciális problémák III.

Idézet

Nyilvánvaló mindemellett, hogy a vételár visszatérítését a legtöbb kereskedő el akarja kerülni, hiszen adott esetben neki az már veszteséget jelenthet. Ellenben ha egy alacsonyabb technikai tudású terméket kínál fel cserére, az a fogyasztó érdekeit sérti. Ilyenkor a felek jobb esetben meg tudnak egyezni, sajnálatos módon azonban bizonyos esetekben az tapasztalható, hogy az ügy kimenetele elsősorban a fogyasztó határozottságán és elszántságán múlik. Szerkesztőségünk egyik tagjával fordult elő nemrégiben, hogy egy alkatrész javításának meghiúsulása miatti csere során határozott fellépésének és lélekjelenlétének köszönhetően sikerült csak érdekeit, illetve törvény adta jogait érvényesítenie. A kereskedő a megállapodás során igyekezett azt kommunikálni, hogy ezzel a cserével a társaság számára hátrányosan, mintegy engedményt tesz a fogyasztónak. Erről nyilvánvalóan szó sincs.


A kb. 2 éves Radeon 9700 Próm romlott el, és végül egy 9800-at kaptam helyette, pedig 9600 XT-t akartak adni - a déli pályaudvarnál található kékhalról van szó.

#1190 Felhasználó inaktív   Jahno 

  • vérképkeretezés occsón
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 109.369
  • Csatlakozott: 2001. jan. 15.

Elküldve: 2006. 08. 17. 12:40

Idézet: adamsky - Dátum: 2006. aug. 17., csütörtök - 9:22

tv vagy más müszaki ciknél miért adják vissza a teljes vételárat??

Kíváncsi lennék az olyan cuccnál, aminél felfel menne az ár, akkor min vinnyogna a T. Vevő. Mert itt kb. arról van szó, boltban is sokszor hallom, hogy mivel pont nem ugyanaz ugyanolyan, akkor kéri vissza az árát. Amiből mondjuk megveszi az 5 perccel azelőtt felajánlott terméket, meg lóvéja is marad.

Nahh, ezért tartjuk gusztustalannak az egészet mi kereskedők... Bár nálam ilyen bajok nincsenek, de akkor is.
Make love not Wor.

Téma megosztása:


  • (75 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó