HWSW Informatikai Kerekasztal: MISTRAL, Garancia??!, Mistral vállalt garanciáiról! - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (75 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

MISTRAL, Garancia??!, Mistral vállalt garanciáiról! Értékeld a témát: -----

#1231 Felhasználó inaktív   Jahno 

  • vérképkeretezés occsón
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 109.369
  • Csatlakozott: 2001. jan. 15.

Elküldve: 2006. 08. 21. 17:02

Idézet: KergeK@csa - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 17:43

Ő döntött úgy, hogy céget akar, hardverekkel akar kereskedni, gondolom belevette, hogy mennyiért tudja beszerezni az árút, mennyiért tudja továbbadni, és

Ha nem tudja a törvényeket betartva csinálni olyan alacsony áron, hogy megérje, akkor vigye feljebb az árakat, vagy zárja be a boltot.

Törvények meg útközben változnak, vagy éppen nincsenek kerekre kidolgozva pár témakörben.
Make love not Wor.

#1232 Felhasználó inaktív   Warton 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 11.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 17:07

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 11:40

Nem tudsz olyan terméket és márkát mondani amiből ne lenne rossz példány. Tehát ez is badarság hogy nem érdemes olyat árulni ami olcsó...

Ki mondta, hogy ne árulj olyat ami olcsó? Idézz kérlek! Azt mondtam nem kéne szart árulni, pl. szar tápokat Vargáné, Codegány, Mercury stb. De más termékekből is pontosan tudja a kereskedő, hogy mi a szar és mi nem és minek nagyobb a valószínűsége, hogy tönkremegy. Így a kereskedőnek sem kellene garanci dolgokkal bajlódnia és az ügyfelek is elégedettek lennének és legközelebb is abban a boltban vásárolnának.

#1233 Felhasználó inaktív   wep 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 573
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 18:15

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 16., szerda - 15:16

Kereskedelemben dolgozom, és teljes mértékben elutasítom ezt az "eredeti árat visszafizetni" gondolkodásmódot. Ha ez így lenne, évente nulla forint ráfizetéssel tudnám ápgrédelni a gépemet mindig a legtutibb hardverre :)


"Mistral ismét bizonyított.

Levásárolhattam egy 2 év garis Asus lapot, ami kb a másfeledik évében járthatott.

Erre amit vásároltam helyette, csak 3 nap garanciát adtak. Merthogy szerintük ez a jogszabály. Nevetséges komolyan. Ha még folytatódna a gari akkor is legalább fél év garanciának kell maradnia.

A legszarabb hogy ez ellen semmit nem lehet tenni. Vicc az egész bolt, remélem csődbe megy egyszer. Egyébként sincs semmi választékuk."



A Mistral meg a garanciaidő újraindulásáról szóló törvényt is elutasítja a Te esetedben.
Szerintem a Te hozzáállásod sem más, csak ebben a konkrét esetben Téged érint hátrányosan a dolog, ezért nem tetszik.

Szerkesztette: wep 2006. 08. 21. 18:16 -kor

Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség, gyakorlatilag viszont van.

Nincs ez elb*szva, csak másra lesz majd jó..

#1234 Felhasználó inaktív   KergeK@csa 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.004
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 19:55

Idézet: Jahno - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 18:02

Törvények meg útközben változnak, vagy éppen nincsenek kerekre kidolgozva pár témakörben.

Akkor is abba lehet hagyni a kereskedést, ha nem tudja valaki betartani a törvényeket.

Amúgy 30-40%-kal nagyobb árat nem igazán indokolhatna a garancia-gond, hisz az kb azt jelentené, hogy minden második-harmadik cucc tönkremegy az adott termékből (ami elég magas arány), és akkor a magasabb árrés fedezi a tönkrement cuccok árát.
Mondhatnám azt is, hogy eléggé hihetetlenül magas aránynak tűnik.

Arról nem is beszélve, hogy a kisker meg mehet a nagykerhez, ott is van valami garancia, stb.

#1235 Felhasználó inaktív   vipi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.186
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 21. 23:10

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 11:05

Keményen a kereskedő büntetése, ugyanis te visszaköveteled x idő után az eredeti vételárat, míg a nagyker kicseréli a kiskernek a terméket egy típusban hasonló, azonos vagy jobb teljesítményű tudásu termékre, aminek mondjuk az aktuális ára a visszakapott vételárad fele. Szerencsétlen kisker meg aktuális áron próbálja értékesíteni az üzletben. Vagyis a kisker elbukja a különbözetet.

Szóval te is a nem kívánatos ügyfelek közé tartozol, képes vagy csődbetaszítani akár egy céget mert te a jogszabályokból élsz  :smoker:. Kb ezért sem fejlődik a gazdaság, mert hasonló emberek mint te kihúzzák a kereskedők zsebéből a pénzt, így kevesebb jut fejlesztésre, raktárkészletre. Másik topicban meg siránkozunk hogy semmi nem kapható.

Ezen kellene már elgondolkozni.

A kereskedő legyen az nagy- vagy kiskereskedő egy "átjáró" a gyártó és a vevő között. Bemehetnénk a gyárba is és ott megvehetnénk a cuccot, de ez kényelmetlen, kialakult tehát a kereskedés...

Ilyen szempontból a kereskedőnek irreleváns minden garanciális történet, a gyárat bünteti (joggal, hisz ő gyártott sz*rt) egy visszavitt termék, nem a kereskedőt. A gond ott van, hogy a kereskedési láncban a kiskeren és a nagykeren keresztül zajlik minden, így IDŐLEGESEN ők is rosszul járnak, de hangsúlyozom, ez csak időleges!

Ezt pedig nem érzem plussz büntetésnek, a kereskedő nem gyárt semmit, nem vesz semmit, csak közvetít. Pénzt a közvetítésért és a kapcsolódó feladatok ellátásáért kap. Ezen feladatok pl. a beszerzés, szállítás, raktározás, stb... Ezért nem kell a gyárba menni egy alkatrészért a vevőnek. És ennek a közvetítési feladatnak teljes értékű része a garancia is, azzal sem a vevőt kellene visszaküldeni a taiwani gyárba, azzal a felkiáltással, hogy én a kereskedő mosom kezeim. A vételkor nincs vége a közvetítésnek! Ennek értelmében a garanciális átfutás alatti teherrel pedig ugyanúgy számolni a kell, mint a szállítási, tárolási és egyéb a kereskedéshez kapcsolódó tételekkel.


Garanciális esetben pedig még 1x mondom, fel sem merülhet, hogy a vevő károsít meg valakit. Ő fizetett egy termékért ami önhibáján kívül elromlott, vagyis nincs jó terméke!!! Ez a kiindulási alap, és erre triviális a fenti állítás.

Sem a kisker "átmeneti" ráfizetéséért nem vagyok felelős - ne az én hitelemből éljen a bolt, sem a gyártó valós káráért nem vagyok felelős - rosszat gyártott, az ő baja. Sem a kisker sem a gyár nem úgy születik, hogy a vevők összedobják a pénzt, majd azután építik/nyitják meg a gyárat/boltot és a vevő várja, hogy majd kap egyszer egy jó terméket a pénzéért.

Legyártják a cuccot - pénzbe kerül a gyárnak, szállítják, tárolják, stb... - pénzbe kerül a kiskernek...
majd a LEGVÉGÉN veszi meg a vevő, aki mindent kifizet: gyártási, szállítási, stb költséget. Ez így megy a mai világban, tehát a garanciánál is ezt az utat kellen követni, nem az "előre fizet és majd kap valamit" elvet.

Idézet

Az autós példa meg nem helytálló ugyanis egy autó ára több millióban értendő, nem tízezrekben. Miért nem autóalkatrészekről beszélünk? Ha meghibásodik valami a garis autóban akkor alkatrészt cserélnek nem autót. Te csak egy alkatrészt vittél vissza nem egy egész számítógépet.

Mondtam, hogy ne kössetek bele az autós példa részletetibe. Nyilván egy autót soha nem cserélnek, hiszen az esetek 99%-ában javítható. A példa lényege csak az volt, hogy egy sztechtől eltérő termék megmutassa, hogy mennyire más és más minden termék valós ÉRTÉKE, attól függetlenül, hogy papíron milyen teljesítménye van és mennyibe kerül.

Szerkesztette: vipisrac 2006. 08. 21. 23:19 -kor


#1236 Felhasználó inaktív   nyunyu 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.070
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 00:32

Idézet: KergeK@csa - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 20:55

Arról nem is beszélve, hogy a kisker meg mehet a nagykerhez, ott is van valami garancia, stb.

Nem feltetlenul.

Kereskedonek szive joga annal a nagykernel vasarolni, aki gari nelkul, felaron arulja ugyanazt, mint a hivatalos importor.
Viszont ettol fuggetlenul neki a vegfelhasznalo szamara kotelezo megadnia a kotelezo jotallast.

Amugy a fogyved torveny/rendeletek csak a vegfelhasznalot vedik, a kereskedelmi lancban resztvevo CEGEKET viszont NEM!
Cegek egymas kozt ugy szerzodnek ahogy akarnak, amirol meg nincs szerzodes, abban a PTK az iranyado.
Ha meg nem ertenek egyet, akkor a birosag majd eldonti, kinek van igaza.

De ettol meg a vevodet kartalanitanod kell a jogszabaly szerint, hiaba ul a nagyker mar 3 honapja a megjavitando cuccon, es te nem tehetsz ez ellen semmit.
Maximum keresel masik nagykert, aki nem szopat.

Ha ugyanis nagyon hobologsz, akkor legkozelebb nem te kapod meg az utolso szem processzort a raktarrol, hanem "sajnos elfogyott".

Jartunk mar igy nagykerrel, Dlink printszerver volt a vita targya, vettunk kettot, egyik sem mukodott rendesen. Visszavittuk, ra sem neztek, nem cserelik. Fonokom addig verte a tamtamot, hogy nagy kegyesen a Dlink termekfelelos ranezett a statisztikaira, am legyen, belefer a hibaszazalekba, ugyhogy csereljuk, persze megint meg sem neztek, hogy tenyleg szar. Adtak ket bontatlant, aztan finoman a tudtunkra hoztak, hogy legkozelebb NEM fognak cserelni.
Na, azota sem vasaroltunk ott egy gorbe szeget sem. Van eleg nagyker rajtuk kivul is.

Mondanom sem kell, a csere Dlink printszervereink most masfel ev multan kerultek elo a szekrenyunk melyerol, termeszetesen ezek is csak 5 percig mukodnek, aztan lehet kihuzni a konnektorbol, hogy megint menjen...

Szerkesztette: nyunyu 2006. 08. 22. 00:34 -kor


#1237 Felhasználó inaktív   nyunyu 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.070
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 00:42

Idézet: KergeK@csa - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 17:43

Úgy ne vigye le az árakat, hogy közbe átb*ssza a vevőt, és legkevésbé ne fogja utána a vevőkre, hogy miattatok kell átvernem titeket.

Ebben mondjuk igazad van.

Csak a Mistral felek pont arra epitenek, hogy az Gipsz Jakab kepes azert elsetalni hozzajuk, mert naluk 100Ft-vel olcsobb ugyanaz az alaplap.
Ha az atlag juzer nem lenne ennyire garasoskodo, akkor nyilvan nem biztos, hogy ezek a cegek talpon tudnanak maradni.
Persze ehhez a fogyasztoi ontudatnak kene erosodnie, hogy ami gyanusan olcso, azt nem veszem meg, mert valoszinuleg buzlik valahol.

Szerkesztette: nyunyu 2006. 08. 22. 00:43 -kor


#1238 Felhasználó inaktív   adamsky 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 766
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 06:25

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 11:05

Az autós példa meg nem helytálló ugyanis egy autó ára több millióban értendő, nem tízezrekben. Miért nem autóalkatrészekről beszélünk? Ha meghibásodik valami a garis autóban akkor alkatrészt cserélnek nem autót. Te csak egy alkatrészt vittél vissza nem egy egész számítógépet.

Autos példa rosz
pl:) ha eromlik egy autoban mondjuk valami, amit mondjuk 1 honapja vettél, legyen mondjuk fékbetét.
Visszaviszed, és akkor a kereskedőnek mondjuk nincsen, ezért felajánlja hogy hát fékbetét az nincs de levásárolhatod, mondjuk ablaktörlőre

Vicces lenne mi?? féked az nincs de ablaktörlőd 4 is lesz.

Persze hogy visszakapod a pénzt és elmész másikhoz megveszed ott, ha ott mondjuk a felét éri, akkor nyertél rajta egyszerü.

amugy senki nem mondta hogy ha elromik egy alkatrész az egész gépet cseréljék ki.

Sajnos ez van . A törvény ilyen el kell fogadni, vagy előbb utobb mindennel igy lesz
PL:
mosogép helyett veszel porszivot levásárolás miatt
de sorolhatnák más területen is ilyen dolgokat

#1239 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 09:43

Kicsit OFF, de autónál is csak annyiban más a helyzet, hogy elég sok dolog lehet, ami a "jelentéktelen hiba" kategóriájába esik - egy autó értékéhez képest mondjuk a megkarcolt műszerfal vagy a megvágott üléshuzat ilyen. Ilyenkor nem lehet elállni a szerződéstől, de a cseréjét vagy megfelelő mértékű árleszállítást lehet kérni. Viszont van olyan hiba is, ami miatt az egész autó cseréjét kérheted, pl. kiderül egy véletlen folytán, hogy a vadiújan vett autódnak kicsit megkoccolták az elejét még mielőtt megvetted, csak szépen megjavították (valós sztori), vagy éppen kezdettől fogva ugyanaz a - javíthatatlan és komoly - hiba áll fenn. Megint konkrét példa: motornál a kormánya kezdettől fogva "beszitál", ami balesetveszélyes és nyilvánvalóan gyári, konstrukciós hiba - ilyenkor a csere sem oldja meg a gondot, ezért visszajár az eredeti vételár.

Szóval ugyanazok a szabályok vonatkoznak a nagyobb értékű dolgokra is, mint autó vagy motor, legfeljebb ritkább az olyan mértékű hiba (szerencsére), ami miatt jogosulttá válna a fogyasztó az elállásra.
Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#1240 Felhasználó inaktív   Casoli 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.098
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 10:02

Idézet: adamsky - Dátum: 2006. aug. 22., kedd - 7:25

Autos példa rosz
pl:) ha eromlik egy autoban mondjuk valami, amit mondjuk 1 honapja vettél, legyen mondjuk fékbetét.
Visszaviszed, és akkor a kereskedőnek mondjuk nincsen, ezért felajánlja hogy hát fékbetét az nincs de levásárolhatod, mondjuk ablaktörlőre

Vicces lenne mi?? féked az nincs de ablaktörlőd 4 is lesz.

Persze hogy visszakapod a pénzt és elmész másikhoz megveszed ott, ha ott mondjuk a felét éri, akkor nyertél rajta egyszerü.

amugy senki nem mondta hogy ha elromik egy alkatrész az egész gépet cseréljék ki.

Sajnos ez van . A törvény ilyen el kell fogadni, vagy előbb utobb mindennel igy lesz
PL:
mosogép helyett veszel porszivot levásárolás miatt
de sorolhatnák más területen is ilyen dolgokat

Nagyon sok a ferdítés, nekem tényleg ez az utolsó hozzászólásom.

Rossz a példád, ugyanis egyrészt nem a kereskedő mondja meg hogy mit tudsz helyette vásárolni, hanem a fogyasztó választ.

Másrészt ha nincs x fajta fék akkor vehetsz y fajtát. Nem is értem hogy jön ide az ablaktörlő. Ha nincs gyári fékbetét, akkor van jobb, más márkabeli típus. Itt van az hogy kedves user nem fogadja el mert olyan napja van.

Nem is tudom minek magyarázom, sokak hozzáállásával van a gond.

#1241 Felhasználó inaktív   pgyafi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.686
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 13:08

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 22., kedd - 11:02

..
Másrészt ha nincs x fajta fék akkor vehetsz y fajtát. Nem is értem hogy jön ide az ablaktörlő. Ha nincs gyári fékbetét, akkor van jobb, más márkabeli típus. Itt van az hogy kedves user nem fogadja el mert olyan napja van.

Nem is tudom minek magyarázom, sokak hozzáállásával van a gond.

Ki mondja meg, hogy az a másik fékbetét az jobb? Kinek jobb?  Miért is kellene egy nem eredeti fékbetétet elfogadni a vevőnek?

Bizony, a kereskedők hozzáállásával gond van.

#1242 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 16:20

El kellene már fogadniuk a kereskedőknek, hogy a szabályok őket is kötik. És a szabályok azt mondják, hogy ha nem tud pont olyan másikra cserélni, vagy ezt nem tudja a vásárló számára elfogadható időn belül megtenni, vagy a csere sem oldja meg a gondot (pl. konstrukciós hiba), akkor bizony vissza kell fizetni a teljes vételárat. Ez le van írva feketén fehéren, tkp ugyan min vitatkozunk egyáltalán? :think:
Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#1243 Felhasználó inaktív   INT21H 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.085
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 17:29

Idézet: Ariadne - Dátum: 2006. aug. 22., kedd - 17:20

... ugyan min vitatkozunk egyáltalán? :think:

Szvsz. az a probléma, hogy a fogyasztói jogokkal is vissza lehet élni.
Erre néhány kereskedő szerint az a megoldás, ha minden vásárlót szankcionálunk. :omg:

Szerkesztette: INT21H 2006. 08. 22. 17:31 -kor

"Hanyatló kultúránknak az egyik legkórosabb eleme a járandósági felfogás (entitlement culture) ami szerint az állampolgárnak jár minden, az is, amiért soha életében nem fizetett."

"I meditate diligently every morning. The subjects are life and love. I quit after 3 seconds."

#1244 Felhasználó inaktív   Yoisten 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.728
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 20:45

Akceptálom a törvény bötüjét, de tényleg jó lenne már egy bírósági ítéletet látni arról, hogy ezt a bíróság is úgy értelmezi, ahogy mi. :) A legjobb az lenne, ha valaki lobogtatná az eredeti vételárat, amit visszakapott az ügy után.

Ezen kívül ismét felhívnám a figyelmet a kisker mögött álló jogi személy fizetőképességére. Azt továbbra is tartom, hogy azon kiskerek, akik tényleg hagyják ilyen ügyeiket a bíróságra jutni (és most itt arra gondolok, amikor nincs igazuk) már csak passzióból is folytatni fogják a szopatást. Tehát mit csinál a jóember a jogerős ítélettel, ha történetesen pont az a cég megy csődbe, aki felé a követelése van?

Nagyon szép, hogy ilyen törvényeink vannak nekünk, de pont a lényeget nem látom. A törvény betarttatását, betarthatóságát. Kábé mint a kutyaszar. Arról is van passzus, mégis nyakig lehet benne gázolni bárhol.

#1245 Felhasználó inaktív   Yoisten 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.728
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 20:48

Idézet: INT21H - Dátum: 2006. aug. 22., kedd - 17:29

Szvsz. az a probléma, hogy a fogyasztói jogokkal is vissza lehet élni.
Erre néhány kereskedő szerint az a megoldás, ha minden vásárlót szankcionálunk. :omg:

Igen, ezt az elvet a mistral is nyíltan vállalja. Aki úgy csinál, mintha csalni akarna, azt megszopatják. Gondolom létezik egy ilyen belső utasítás féle, hogy kit kell garanciaspílernek billogozni. :)

#1246 Felhasználó inaktív   nyunyu 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.070
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 21:48

Idézet: Ariadne - Dátum: 2006. aug. 22., kedd - 10:43

Viszont van olyan hiba is, ami miatt az egész autó cseréjét kérheted, pl. kiderül egy véletlen folytán, hogy a vadiújan vett autódnak kicsit megkoccolták az elejét még mielőtt megvetted, csak szépen megjavították (valós sztori), vagy éppen kezdettől fogva ugyanaz a - javíthatatlan és komoly - hiba áll fenn. Megint konkrét példa: motornál a kormánya kezdettől fogva "beszitál", ami balesetveszélyes és nyilvánvalóan gyári, konstrukciós hiba - ilyenkor a csere sem oldja meg a gondot, ezért visszajár az eredeti vételár.

Ja, faterom le is verette a birosaggal a Volvo Truckson az altaluk felretervezett, igy gyarilag eletveszelyes teherauto konfiguracio arat+3 evnyi pereskedest+egyeb felmerulo koltsegeket.

Aztan vettunk a nekunk megitelt 40 millabol egy hasonlo parameterekkel (motorteljesitmeny, hajtaskeplet, platomeret, daruelrendezes) rendelkezo Scaniat, es a maradek penzbol meg uj potkocsira is futotta.

Akkor mi nyereszkedtunk volna, meg garanciaspilerek lettunk volna? Aham.

3 evig allt a telephelyunk sarkan az ujonnan 25millas teherauto, aztan csak nezegetni tudtuk, hasznalni nem.
Cseredarabot nem adtak, mi meg egy ido utan nem engedtuk, hogy tovabb ganyoljak az eleve elcseszett konstrukciot, meg megint fu alatt muszakiztassak le. (Legelso, forgalomba helyezes elotti muszakirol elbol kirugtak az autot, mert nem felelt meg a eloirasoknak, es balesetveszelyesnek itelte a hatosag. Aztan lepapiroztak 2 ora mulva az orszag masik vegeben, hogy at tudjak nekunk adni.)

Mondjuk a birosag sem allt a helyzet magaslatan, eredetileg egy idos biro targyalta az esetet a maga nyugis tempojaban, aztan nyugdijba ment, a helyette kirendelt fiatal birono meg technikai analfabeta volt, es emiatt a konkret bizonyitasi eljarast nullarol kellett kezdeni, mert meg a fekpedalt sem tudta megkulonboztetni a gazpedaltol.

De ezt a sztorit par eve mar reszletesen leirtam vagy itt, vagy a Gyorshajtas topikban.

Szerkesztette: nyunyu 2006. 08. 22. 22:18 -kor


#1247 Felhasználó inaktív   vipi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.186
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 22. 22:42

Idézet: Casoli - Dátum: 2006. aug. 22., kedd - 11:02

Nagyon sok a ferdítés, nekem tényleg ez az utolsó hozzászólásom.

Rossz a példád, ugyanis egyrészt nem a kereskedő mondja meg hogy mit tudsz helyette vásárolni, hanem a fogyasztó választ.

Másrészt ha nincs x fajta fék akkor vehetsz y fajtát. Nem is értem hogy jön ide az ablaktörlő. Ha nincs gyári fékbetét, akkor van jobb, más márkabeli típus. Itt van az hogy kedves user nem fogadja el mert olyan napja van.

Nem is tudom minek magyarázom, sokak hozzáállásával van a gond.

És arról mi a véleményed, amit én írtam: hogy a garanciális ügyintézés is a kereskedelmi folyamat része, nem csak az eladás és az azzal kapcsolatos feladatok.

#1248 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 24. 08:43

Idézet: Yoisten - Dátum: 2006. aug. 22., kedd - 21:48

Gondolom létezik egy ilyen belső utasítás féle, hogy kit kell garanciaspílernek billogozni. :)

Az eddig különböző fórumokon olvasott panaszok alapján ez röviden így hangozhat: "mindenki, akinek a gondját megoldani nekünk pénzbe kerülne, különös tekintettel a javíthatatlan és cserélhetetlen dolgokra, ahol pénzt sosem adunk visssza, ránk a Magyar Köztársaság jogszabályai ugyanis nem vonatkoznak"....  :down:
Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#1249 Felhasználó inaktív   BigBear 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.425
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 24. 16:07

Idézet: Warton - Dátum: 2006. aug. 21., hétfő - 18:07

Ki mondta, hogy ne árulj olyat ami olcsó? Idézz kérlek! Azt mondtam nem kéne szart árulni, pl. szar tápokat Vargáné, Codegány, Mercury stb. De más termékekből is pontosan tudja a kereskedő, hogy mi a szar és mi nem és minek nagyobb a valószínűsége, hogy tönkremegy. Így a kereskedőnek sem kellene garanci dolgokkal bajlódnia és az ügyfelek is elégedettek lennének és legközelebb is abban a boltban vásárolnának.

De mennyire nem igaz!

Ha nem árulsz olcsó dolgokat, a vevők 90%-a átmegy a szomszédba, ahol 20 Ft-tal olcsóbban megkapja a szart. Nagyon kis réteg az, aki tájékozott, tudja, hogy mit szeretne, egyáltalán, hogy mit is akar venni.
A kicsit jobb ugyanis a legtöbb esetben drágább. Lehet, hogy 20Ft-tal, de ez elég sok embernek. A másik meg, ha a szomszéd kereskedő elhiteti vele, hogy a Vargánya az milyen jó, nem csak olcsó, akkor te vagy a nagyon szemét, mert azt merted mondani, hogy az rosszabb, "minden bizonnyal" nyerészkedni akarásból.

Szerkesztette: BigBear 2006. 08. 24. 16:22 -kor

42

#1250 Felhasználó inaktív   Etele 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 19.713
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 08. 31. 17:39

Szidjuk itt a Mistralt, közben meg van még bőven sunyi üzlet. :)

Pl. Vision Computers. :D

Rendeltem náluk egy egeret és a WiFi PCI-is karit, kb. 11k értékben. Webshopon keresztül. 5 percen belül megkaptam a visszaigazoló mailt. Mondom oké, akkor majd hívnak ha beszerezték a nagykerből (fel sem merült bennem, hogy raktárkészletet tartanak. :D )

Egy nap, semmi. Két nap, semmi. Harmadnap telefonálnak az üzletből, hogy megkapták a megrendelésemet (!) és legyek szíves befáradni és alőleget fizetni (!) a termékekre.
Mondom pardon? :D Webshopos rendelést átolvastam (mindig megteszem hogy ne érjenek meglepetések) és se ott, se a visszaigazoló mailben nem volt szó előlegről.
Figura hebegett-habogott, hogy ezek nem szokványos hardverek (bazz :Đ ) és hogy ezért.
Kérdezem (kíváncsiságból): ha előleget adok, akkor garanciát vállalnak arra, hogy x napon belül meglesz a termék illetve a megrendelt áron kapom meg?
Nem.
Mondom nem gondolják, hogy ez egy kicsit egyoldalú dolog, és enyhén komikus, én fizessek előleget, maguk meg semmiféle "garanciát" nem vállalnak?

Persze nem kértem a további üzletelésből, de hogy ne tudják rámverni a dolgot (nem mondtam le), e-mailt is írtam. Idézem, hogy plasztikusabb legyek...

Idézet

Kedves Vision!

Mivel ma informáltak róla, hogy a termékek beszerzése minimum 2-3 nap, és - ami természetesen a webshopos rendelésnél egy szóval sem volt említve - előleget is kérnek, úgy döntöttem, kíváncsiságból betérek egy másik üzletbe (ha úgy tetszik, a konkurenciájukhoz), és megnézem, ott is ilyen kondíciókkal tudnak-e kiszolgálni.
Nem.
Levették a polcról az önöknél is megrendelt eszközöket, és rögtön elvihettem, várakozás és előleg befizetése nélkül.

Tekintsék tárgytalannak a megrendelésemet, és - ha elfogadnak egyegyszerű vásárlótól egy jótanácsot - az előleg fizetését szíveskedjenek a honlapon is feltüntetni, mert amellett, hogy ennek törvényességével kapcsolatban is vannak kételyeim, a vevő félrevezetésének is tűnhet ha csak utólag derül ki ez a nem mellékes tény.

Maradok tisztelettel:

Szántó Attila


Igazam van, vagy igazam van? :)

Mellesleg az említett bolt a Lord.

Téma megosztása:


  • (75 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó