Cell (by Sony, Toshiba and IBM) Valóban forradalmi lesz?
#241
Elküldve: 2005. 04. 04. 14:43
Monday April 4, 8:01 am ET
Delivers up to 4x Performance Improvement in 3D Graphics and Other Applications
LOS ALTOS, Calif.--(BUSINESS WIRE)--April 4, 2005--Rambus Inc. (Nasdaq:RMBS - News), one of the world's premier technology licensing companies specializing in high-speed chip interfaces, today unveiled an architectural breakthrough of applying micro-threading to DRAM cores. This innovation significantly increases memory subsystem efficiency, resulting in up to four times greater performance when compared to a traditional DRAM in applications such as 3D graphics, advanced video imaging, and network routing and switching.
Micro-threading increases memory system efficiency by enabling DRAMs to provide more usable data bandwidth to requesting memory controllers. A single core operation of a typical mainstream DRAM provides a larger amount of data than needed by many applications. As a result, large amounts of memory bandwidth are used to deliver a small amount of relevant data. Micro-threading enables the DRAM to provide several smaller relevant pieces of data in place of a single larger piece of data, resulting in higher memory bandwidth efficiency while minimizing power consumption.
"By applying micro-threading to a DRAM core, we are continuing our tradition of innovation by designing and developing advanced technologies to improve the bandwidth between DRAMs and their associated memory controllers," said Laura Stark, vice president of Platform Solutions at Rambus. "We look forward to working with our various DRAM partners to bring this exciting new technology to the market in high-volume applications."
With the application of micro-threading to a DRAM core, separate addresses are provided to different DRAM core partitions, enabling the requesting controller to generate multiple micro-RAS and micro-CAS operations in the same time it would take to generate a single RAS or CAS command to a standard DRAM. Simultaneously accessible banks allow for concurrent retrieval of data, which are then bundled into a single transmission.
Realistic interactive 3D applications such as games and visualization software require more complex scenes, composed of increasingly smaller textured polygons or triangles. A Rambus analysis showed that a standard GDDR SDRAM being used in a 3D application can deliver between 50 and 125 million triangles per second. If the same GDDR SDRAM were to be enhanced with micro-threading, the rate of delivered triangles would increase to between 100 and 500 million triangles per second. By enabling higher triangle rendering rates, micro-threading, as it is applied to a DRAM core, benefits the end user experience by providing richer visuals.
Micro-threading may be applied to existing DRAM cores with relatively low incremental cost. To benefit from the performance increase, DRAM controllers interfacing with micro-threaded DRAMs need to be optimized for the new technology. This patent pending micro-threading technology is available for licensing today. For more information on micro-threading and other Rambus innovations, please visit www.rambus.com.
www.m12technology.com
I'm CEO bitch
#242
Elküldve: 2005. 04. 04. 15:40
What do stars do? They shine.(Yvaine)
#243
Elküldve: 2005. 04. 23. 18:25

[ Kattints ide a teljes méretű képhez ]
Szerkesztette: vers 2005. 04. 23. 18:25 -kor
www.m12technology.com
I'm CEO bitch
#244
Elküldve: 2005. 04. 23. 19:11
Idézet: vers - Dátum: 2005. ápr. 23., szombat - 19:25
vagy 1 bug? vagy jobb kihozatal? vagy kisebb disszipacio? vagy ilyen lesz a G6os es megeri a sok olcsobb maszk miatt valtani?
Szerkesztette: Haderach 2005. 04. 23. 19:12 -kor
#245
Elküldve: 2005. 04. 23. 20:48
Idézet: Haderach - Dátum: 2005. ápr. 23., szombat - 18:11
jobban megnézve ugy látszik számomra hogy 2 vector egység lett rárakva
gondolom az 1 fpu is maradt, emiatt gondolom emeltek az orajelenkénti utasitásszámon
eddig volt ugye 2 /cycle, most legalább 4-et tud végrehajtani de az is lehet hogy többet
www.m12technology.com
I'm CEO bitch
#246
Elküldve: 2005. 04. 24. 19:01

www.m12technology.com
I'm CEO bitch
#247
Elküldve: 2005. 04. 25. 08:51
Idézet: vers - Dátum: 2005. ápr. 24., vasárnap - 19:01

ehh csak az a baj, hogy ez egy windowsmediaplayer 10 abalak

amugy te ranezesre hogy tippelted meg hogy a die foton ezentul 2 altivec egyseg vanik

What do stars do? They shine.(Yvaine)
#248
Elküldve: 2005. 04. 25. 09:31
Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. ápr. 25., hétfő - 7:51

amugy te ranezesre hogy tippelted meg hogy a die foton ezentul 2 altivec egyseg vanik

ja windowson futottt felvételröl, a gépet még titkolják talán azért nem realtime demonstrácio volt
a vector unitot onnan sejtem hogy a die foton kinagyitva 2-szer annyi végrehajto egység látszik
egymás mellett 4 egyforma oszlopok általában a vector egységek és mintha ebböl lenne több, de ez ugye csak találgatás
www.m12technology.com
I'm CEO bitch
#249
Elküldve: 2005. 04. 25. 12:31
Idézet: vers - Dátum: 2005. ápr. 24., vasárnap - 19:01

Remélem lehet kapni PS3-on kívül is.
pl PC-be.
#250
Elküldve: 2005. 04. 25. 20:25
Idézet: vers - Dátum: 2005. ápr. 25., hétfő - 9:31
hát tod az én öreg kecském is lerenderel WMV-HD-be akármit, ha adsz neki elég idöt


Szerkesztette: SFIJ 2005. 04. 25. 20:27 -kor
What do stars do? They shine.(Yvaine)
#251
Elküldve: 2005. 04. 25. 20:43
Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. ápr. 25., hétfő - 19:25


ez igaz, de miértelme lenne a csalásnak?
48 mepeg egyszerre nem olyan nagy szám , gondolom ennyit birt a winyo,
nem sok info szivárgott ki a konferenciárol, még annyi hogy 6 vectorproci tömöritette ki a videokat mindegyik 8 darabot, 1 vectorproci meg kicsinyitette öket, a 8-ik meg vakarta a fejét:)
ha leosztod feltételezve a 4GHZ-et, 500 mhz jut egy videora, ami böven elég, söt 600mhz-es amigas rendszerek 4-et is kibirnak nyomni, tehát nem nagy cucc az egész , csak infoszegény idökben ez is hir:)
www.m12technology.com
I'm CEO bitch
#252
Elküldve: 2005. 04. 26. 13:10

Elric
#253
Elküldve: 2005. 04. 26. 13:44
Idézet: Elric - Dátum: 2005. ápr. 26., kedd - 14:10

Elric
A Montecitóval kapcsolatban tárgyaltuk, hogy a logika és a szilícium implementáció között nincs szoros összefügés, azaz az átrendezés nem szükségszerűen von maga után logikai szintű változásokat, hanem mondjuk gyártástechnológiai/elektronikai optimalizációról van esetleg szó, esetleg más típusú tranyókat alkalmaznak. Vagy ekorra változtatás irreális ebben a fázisban?
#254
Elküldve: 2005. 04. 26. 15:03
Idézet: vers - Dátum: 2005. ápr. 25., hétfő - 20:43
ami böven elég, söt 600mhz-es amigas rendszerek 4-et is kibirnak nyomni, tehát nem nagy cucc az egész , csak infoszegény idökben ez is hir:)
marketingerteke az vanik.
ami azt illeti, kotve hiszem hogy egy 600MHz-es G3 kijatszik 4db 1080p framedrop nelkul. Meg 1 is sok lenne neki.
What do stars do? They shine.(Yvaine)
#255
Elküldve: 2005. 04. 26. 15:06
Idézet: special - Dátum: 2005. ápr. 26., kedd - 13:44
nehezen hiheto, a fel even beluli totalmas layout ugyanarra a core-ra. eleg ha osszekomparalod a P4 magokat. meglepoen kicsi a difi. szamomra is hihetobb, hogy extra ficsorrol vanik itten szo
What do stars do? They shine.(Yvaine)
#256
Elküldve: 2005. 04. 26. 17:57

edit:tul nagy

Szerkesztette: vers 2005. 04. 26. 18:00 -kor
www.m12technology.com
I'm CEO bitch
#257
Elküldve: 2005. 04. 26. 17:58
www.m12technology.com
I'm CEO bitch
#258
Elküldve: 2005. 04. 26. 18:03
ha megnövelték a végrehajto egységek számát és 4 utasitás /cycle 2 threaddel na az már müködhet jol is
Szerkesztette: vers 2005. 04. 26. 18:04 -kor
www.m12technology.com
I'm CEO bitch
#259
Elküldve: 2005. 04. 26. 18:32
www.m12technology.com
I'm CEO bitch
#260
Elküldve: 2005. 04. 27. 16:44
Idézet
SCOTTSDALE, Ariz., April 27, 2005 - A closely guarded secret for five
years, IBM's Cell processor has finally been unveiled, and the chip is
expected to have a major impact on the video game market, reports
In-Stat (http://www.in-stat.com). The goal of Cell developers was to
create a new architecture that could process the next generation of
broadband media and graphics with greater efficiency than the
traditional approaches of ultradeep pipelines and the ganging of
numerous complex and power-inefficient, out-of-order RISC or CISC cores,
the high-tech market research firm says. The chip will be a major part
of Sony's Next Generation Game Console, and may have other applications,
but is unlikely to encroach dramatically on Intel's territory.
"Some have called Cell an Intel killer, which is completely ridiculous,"
says Kevin Krewell, In-Stat analyst. "The only place where the Cell
processor can be considered competition for Intel will be where the Sony
Next Generation Game Console competes with the Media Center PC."
A recent report by In-Stat found the following:
* The total combined PlayStation 3, Xbox 2 & Revolution revenue
forecast will rise from $1.1 billion in 2005 to $9.4 billion in 2008.
* Most of the actual chips in the Cell family are unannounced.
The only announced product from the family is the version to be placed
in Sony's PlayStation 3.
* Overall, Sony will remain the market leader in the next
generation of consoles with its release of the PlayStation3. In-Stat
expects both Microsoft and Nintendo to close the gap and release next
generation consoles of their own.
The report, "Cell Processors: Separating Reality From Hype"
(#IN0502564ESCA),is the first report published from In-Stat's new
Emerging Semiconductor Chips & Applications service. The report covers
the worldwide market for IBM's Cell processor. It includes technical
analysis of the chip, along with a look at how it will fare in various
markets. To purchase this report, or formore information, please visit:
http://www.in-stat.com/e/8CDB3E/9EB6F5/cat...ogue.asp?ID=280 or contact Tina
Sheltra at 480-609-4531; Tina.sheltra@reedbusiness.com.The report is
priced at $2,495.00 U.S. Dollars.