Idézet: Laa-Yosh - Dátum: 2007. máj. 31., csütörtök - 17:46
Akkor is enyém lesz az utolsó szó.
Sosem ez motivált. Most pl. inkább a kíváncsiság. Baj? Nem foglalkozol velem egy kicsit túl sokat?
Idézet: SFIJ - Dátum: 2007. máj. 31., csütörtök - 17:46
Egyfelol siman lehet, masfelol a keresztsegben ha nagyon akarjuk inkabb az EE VU-ja az anyuka, mint a VMX
Mert?
Idézet
Polo a reiszterblokk az opkodban maskepp cimzodik a maszk flagek maskepp vannak, nincs meg a PPC-bol ismert utasitas orthogonalitas (mai nem baj) - ja es a PPC veremautomata - ezmeg nem, staobbi...
Attól még a regiszterek kialakítása és funkcionalitása hasonló. Megjegyzem, a GPR-ről beszélünk, tudom, hogy vannak hiányzó és új regiszterek ezeken kívül.
Idézet
Nocsak. Nem rossz. De az SPU-k azért okosabbak.

Jóval több utasításuk van, közelebb állnak a CPU-khoz, van megszakításkezelés, tudnak multitaskingban működni, stb. Bár lehetne, de nem tudok olyan DSP-ről, amiben ennyi belső, címezhető ram lenne.
Szó volt még a vektor-procikról. Eredetileg ezek cooprocesszorok voltak, egy normáls CPU nélkül nem sokra mentek. Azt hiszem, sokan most is így gondolnak rájuk. Látom, ma már vannak "okosabbak" is, amik egyedül is elboldogulnak. Ilyen értelemben tényleg beleférnek az SPU-k is ebbe a körbe. (Főleg, hogy - ha jól látom - mindig 128 biten végzik a műveleteket. Azt gondoltam, tudnak kisebb operandussal is dolgozni.)
Idézet
Nem. az MMU legfontosabb feladata a hozzaferesi jogosultsagok kezelese, ill. ezek megsertesekor kivetel dobasa
Jaj, de hát az első MMU-kban ez a két dolog (szegmentálás és virtualizálás) teljesen összefonódott.
Idézet
Es szerinted hol allitodik ez be, tancsak nem a PPE deszkriptortablaiban?

Nem.

Abban is van egy SDR1 nevű regiszter, de az rá vonatkozik. Az SPE-knek van saját MFC_SDR regisztere (amit a PPE ér el).
Idézet
latod latod, szepen leirod, hogy a PPE konfigolja be lenyegileg az egeszet szupervigyorkent

És? Magam is azt írtam, hogy a PPE indítja el a dolgokat, de utána már önállóan működhetnek az SPE-k.
Idézet
igen, de az SPE olyat hogy privilegizalt muvelet nemnagyon ismer

Ezt úgy kell érteni, hogy az SPE nem ismeri ezeket az utasításokat, nem fér hozzá ezekhez a regiszterekhez. Szép is lenne... És a PPE is csak privilegizált módban, azaz csak az OS által. Így oldották meg a DRM-et is, és nem tűnik túl könnyűnek a rendszer feltörése.
Idézet
szemantikai elbeszeles van koztunk, ugy latom. GPU-ban logikailag csak L1$ es tetxture$ letezik. Az L1$-t meg bele szokas erteni a core-ba.
És? A L2 a CPU-kkal kapcsolatban jött fel, hogy ott az teszi ki a die jelentős részét. És mivel a L2 nem tartozik a core-hoz a prociknál, nem lehet azt mondani, hogy a core adott része, hanem a die adott része. Ezért a GPU esetén is értelemszerűen a die méretet kell alapul venni az összehasonlításban.
Idézet: vers - Dátum: 2007. máj. 31., csütörtök - 18:54
ennyi faszságot összehordani:D, a cell asmban gyorsabb csak, c-ben egy trágya
de ugyse áll neki senki asmban , ha neki is állna arra lesz16 cores pc szar, meg 2 teraflopsos gpu
amik eröböl lenyomják
a ps3 el lett cseszve , meg is látszik az eladásokon
Ez most valami pálfordulás akar lenni? Befuccsolt a játékprojekt, vagy mi?

Akkor nem lesz 1 milliárd poligonos engine?

Egykbént mintha máshol azt írtad volna, hogy te C-ben is és asm-ben is nyomod.
Persze, hogy lesz mindenféle proci meg GPU (meg összvérek). Igen, majd pár év múlva... (Addigra lesz több PPE-s + még több SPE-s Cell is, persze ez a PS3 szempontjából nagyrészt mindegy.) Sokan mondják, hogy a PS3 el kell cseszve, de te miért mondod?