HWSW Informatikai Kerekasztal: Garancia tapasztalatok - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (49 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Garancia tapasztalatok átvert illetve elégedett vevők! Értékeld a témát: -----

#341 Felhasználó inaktív   pjotr007 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 861
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 30. 13:36

Én hiába idéztem be tizszer a törvényt, nem hitt nekem...

#342 Felhasználó inaktív   Joooe 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 180
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 30. 15:38

Satan: ha bios-t frissítetek, az szerintem javításnak számít. Igazából nem értem miért nem tudtátok az adott bizbasz nélkül tesztelni a lapot, de ha a vevő beleegyezett, hogy az kell hozzá és beviszi, akkor eleget tettetek a rendeletben előírt kötelezettségnek, törekedtetek a 15 napon belüli javításra, más kérdés, hogy a vevő hibájából ez nem valósult meg. A bios frissítés az a tipikus eset amikor a hiba akár azonnal (bár annál azért kicsit tovább húzodott :) ), minimális költséggel javítható, így elállásnak vagy cserének nincs helye.

szerk: Azért arra nem árt odafigyelni, hogy akár az ésszerű üzletpolitikát, akár a ptk rendelkezéseit vesszük, a vevőnek okozott jelentős kellemetlenség nélkül kell kezelni a panaszokat, még akkor is ha a vevő a hülye... :D Eszemben sincs téged hibásnak kikiálltani, de ha a vevő jó sokáig nem jelentkezett utána meg követelőzött nem lehet, hogy valami félreértés volt?

Szerkesztette: Joooe 2005. 06. 30. 15:47 -kor

Kemény és kitartó munka idővel meghozza gyümölcsét. A lustasag azonnal.

#343 Felhasználó inaktív   Joooe 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 180
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 30. 15:41

Idézet: pjotr007 - Dátum: 2005. jún. 30., csütörtök - 14:36

Én hiába idéztem be tizszer a törvényt, nem hitt nekem...

Nem is értem a dolgot... képtelen feltételezés, hogy ha valaki vállal jótállást akár a maga szabta feltételekkel(már ha 151/2003-as nem kötelezi), azzal érvéyntelenítheti a vevő szavatosságból eredő jogait...  :eek:
Kemény és kitartó munka idővel meghozza gyümölcsét. A lustasag azonnal.

#344 Felhasználó inaktív   SATAN 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.786
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 30. 17:32

Idézet: Joooe - Dátum: 2005. jún. 30., csütörtök - 14:38

Satan: ha bios-t frissítetek, az szerintem javításnak számít. Igazából nem értem miért nem tudtátok az adott bizbasz nélkül tesztelni a lapot, de ha a vevő beleegyezett, hogy az kell hozzá és beviszi, akkor eleget tettetek a rendeletben előírt kötelezettségnek, törekedtetek a 15 napon belüli javításra, más kérdés, hogy a vevő hibájából ez nem valósult meg. A bios frissítés az a tipikus eset amikor a hiba akár azonnal (bár annál azért kicsit tovább húzodott :) ), minimális költséggel javítható, így elállásnak vagy cserének nincs helye.

szerk: Azért arra nem árt odafigyelni, hogy akár az ésszerű üzletpolitikát, akár a ptk rendelkezéseit vesszük, a vevőnek okozott jelentős kellemetlenség nélkül kell kezelni a panaszokat, még akkor is ha a vevő a hülye... :D Eszemben sincs téged hibásnak kikiálltani, de ha a vevő jó sokáig nem jelentkezett utána meg követelőzött nem lehet, hogy valami félreértés volt?


elvileg ugy volt hogy mi visszakuldjuk szervizbe az alaplapot, mert ugyebar ha hibas akkor visszakuldjuk. de nagyker meg csak ugy veszi at ha megvan a keret is.(csak idokozben hogy o 1 honapig hozta a keretet ezert nemkunk mar nem lett garis az alaplap es azert probaltuk mindenaron mi megoldani a problemat. szerencsere biosfrissitessel sikerult)

valami felreertes jelek szerint volt. ket hettel ezelotti hetvegen mi tudattuk veluk hogy kesz van a cumo . akkor meg benne voltunk a 2 hetbe a keret behozasatol. es tegnapelott azt mondtak nekunk hogy nem mondtuk nekik. de az meg azert hulyeseg mert ket hettel ezelottig 2-3 naponta telefonaltak hogy mikor lesz mar meg es amikortol elvileg tudtak hogy megvan azota egyszer sem telefonaltak egeszen tegnapelottig. szal itt valami nem stimmel.


mas itt most vitatkozunk a szavatossagrol de par hozzaszolassal feljebb emlegettuk hogy nem tudja a vevo bebizonyitani hogy o nem szakszerutlenul hasznalta. es a szavatossagnak ez a lenyege nem(marmint hogy neki kell bizonyitani hogy o vetlen.joatallasnal meg az elado bizonyitja hogy a vevo vetkes)? szal szavatossagot ervenyesiteni csak az eladastol szamitott par napban lehet talan mert akkor egyertelmu hogy hibas teljesites volt. vagy nem latom jol a dolgokat?

Szerkesztette: SATAN 2005. 06. 30. 17:41 -kor

ASUS P5K, C2D E4300 1800@2700MHz, 2X1GB/800 Kingmax ram,Gainward GTX 460 1GB,1db 200GB Maxtor+1db 400GB WD Sata+1db 500GB Sata WD+1db 500GB Sata Samsung,1500GB Sata Samsung, 500W Chieftech táp, Benq FP222Wa TFT , Logitech mouseman Dual Optical mouse, Delux slim billentyuzet

#345 Felhasználó inaktív   pjotr007 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 861
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 30. 18:01

Rosszul értelmezed...
Nem a vevőnek kell bizonyítani, hogy a rendeltetésellenes használat okozt a meghibásodást, hanem a boltnak.
A napok számának semmi köze nincs a dologhoz, a szavatosság első hat hónapjában a boltnak kell bizonyítani, a maradékban a vevőnek.
Az első pár napban sem egyértelmű a dolog, az első napon is okozhatta a meghibásodást a vevő hibája.
Szóval a szavatosság érvényesíthető a 23. hónapban is, mert pl. ha bevisznek egy laptopot aminek tönkrement a kijelzője, akkor egyértelmű, hogy nem a vevő tette tönkre....

#346 Felhasználó inaktív   SATAN 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.786
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 30. 19:23

ahamm. szal szavatossagnal is elso 6 honapban a bolt bizonyit kesobb meg a vevo.
ASUS P5K, C2D E4300 1800@2700MHz, 2X1GB/800 Kingmax ram,Gainward GTX 460 1GB,1db 200GB Maxtor+1db 400GB WD Sata+1db 500GB Sata WD+1db 500GB Sata Samsung,1500GB Sata Samsung, 500W Chieftech táp, Benq FP222Wa TFT , Logitech mouseman Dual Optical mouse, Delux slim billentyuzet

#347 Felhasználó inaktív   Joooe 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 180
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 30. 20:02

Nem szavatosságnál is, hanem szavatosságnál :) A jótállás teljes időtartama alatt a kereskedő bizonyít.

Pjotr: most hogy írtad ezt a 23 hónapot eszembe jutott valami... Ha jól emlékszem eddig úgy tekintettük, hogy 2 év a szavatosság számítógép alkatrészekre. De most, hogy a 151/2003-ast kiterjesztették rájuk, az pedig tartós fogyasztási cikkekről szól, ezek szerint tartós fogyasztási cikknek tekintendők, tehát a szavatosság sem 2, hanem 3 év, nem? Szerinted?

Szerkesztette: Joooe 2005. 06. 30. 20:04 -kor

Kemény és kitartó munka idővel meghozza gyümölcsét. A lustasag azonnal.

#348 Felhasználó inaktív   pjotr007 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 861
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 30. 20:26

Igazad van most már tartós fogyasztási cikkekre a szavatosság 3 év.....
Azért megnéznémm, hogy egy alaplapot visszaviszek 35 hónap múlva, hogy elromlott, mit szólna a bolt....
Ez főként monitoroknál, laptopoknál lesz érdekes....

#349 Felhasználó inaktív   SATAN 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.786
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 30. 22:04

ismet csak azt mondom hogy hogy tudja bizonyitani valaki egy 2 eves alaplaprol hogy nem omiatta ment tonkre? azt mondja hogy nincs rajta semmilyen serules oszt jolvan?es mar be is bizonyitotta vagy hogy van?
ASUS P5K, C2D E4300 1800@2700MHz, 2X1GB/800 Kingmax ram,Gainward GTX 460 1GB,1db 200GB Maxtor+1db 400GB WD Sata+1db 500GB Sata WD+1db 500GB Sata Samsung,1500GB Sata Samsung, 500W Chieftech táp, Benq FP222Wa TFT , Logitech mouseman Dual Optical mouse, Delux slim billentyuzet

#350 Felhasználó inaktív   Joooe 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 180
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 01. 07:22

Ha semmilyen nyoma nem látható rendeltetésellenes használatnak (fizikai sérülés, túlfeszültség, túl magas hőmérséklet nyomai), akkor gondolom a bevizsgáló szakértő kizárásos alapon vélelmezni fogja, hogy a meghibásodást rejtett hiba okozta. Lehet pl egy gyengébb minőségűre sikerült alkatrész, amely már rendeltetésszerű használat során jóval gyorsabban eljhasználódott, mint ez elvárható.

Ha gyártóknak nem tetszik, beépíthetnének olyan ellenőrző funkciókat, mint a vinyóknál a smart, de nem teszik, mert jobban megéri vállalni azt a kockázatott, hogy néha kicserélnek egy olyat is amit nem kéne, az kisebb költséggel jár...
Kemény és kitartó munka idővel meghozza gyümölcsét. A lustasag azonnal.

#351 Felhasználó inaktív   pjotr007 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 861
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 01. 07:23

Ha beviszek egy komplett gépet ami le van zárva, akkor nem nagyon okozhatta más a meghibásodást, egyébként bizonyíthatatlana dolog, bár az irodai gépeket kivéve nem hiszem, hogy lenne olyan gép amit három évig nem szed szét az ember....
Ezért írtam, hogy leginkább monitor, laptopnál, hasonló komplett dolognál játszhat az ilyen.

#352 Felhasználó inaktív   Mc77 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 23
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 04. 10:50

Idézet: pjotr007 - Dátum: 2005. jún. 30., csütörtök - 10:00

De minden 10.000 forint feletti számítógép alkaktrészre, hangrendszerre kötelező jótállás van...

Nem okoskodni szetretnék. Ma én is megkérdeztem - mert aktuális - és nekem azt mondták, hogy csak komplett számítógépre, monitorra és printerre van kötelező jótállás, alkatrészre nincs. Örülnék, ha megcáfolnátok.

#353 Felhasználó inaktív   Shia-ko 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.874
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 04. 11:06

Nem tudlak. :(
Üdvözlettel:
Gabi

#354 Felhasználó inaktív   Joooe 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 180
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 04. 11:25

A 2005 június 1-e előtt vásárolt termékeknél a rendelet régi verziója érvényes.
"személyi számítógépek, monitorok, nyomtatók 10 000 Ft bruttó vételár felett"

DE ez 2005 június 1-i hatállyal megváltozott, azóta jótállásra kötelezett:
"személyi számítógépek és alkatrészeik, monitorok, nyomtatók, szkennerek 10 000 Ft bruttó vételár felett"

lásd a 151/2003-as kormányrendletet, illetve az annak módosításáról szóló 72/2005 korm. rendeletet.
------------------

Shia-ko: szia! :)
Kemény és kitartó munka idővel meghozza gyümölcsét. A lustasag azonnal.

#355 Felhasználó inaktív   pjotr007 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 861
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 04. 11:49

A boltok ezekről a dolgokról általában nem szoktak tudni...

#356 Felhasználó inaktív   pjotr007 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 861
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 04. 12:42

De egyébként a cégek 98%-a eddig is adott egy év jótállást önként....

#357 Felhasználó inaktív   Mc77 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 23
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 04. 13:26

Idézet: Joooe - Dátum: 2005. júl. 4., hétfő - 12:25

A 2005 június 1-e előtt vásárolt termékeknél a rendelet régi verziója érvényes.
"személyi számítógépek, monitorok, nyomtatók 10 000 Ft bruttó vételár felett"

DE ez 2005 június 1-i hatállyal megváltozott, azóta jótállásra kötelezett:
"személyi számítógépek és alkatrészeik, monitorok, nyomtatók, szkennerek 10 000 Ft bruttó vételár felett"

lásd a 151/2003-as kormányrendletet, illetve az annak módosításáról szóló 72/2005 korm. rendeletet.
------------------

Shia-ko: szia! :)

Sajnos alaphangon mindegy. Ma három "fogyasztóvédővel" beszéltem, mindegyik beszélgetésből az jött le, hogy vagy megegyezel a bolttal, vagy marad a polgári per. És mindezt a EU jogharmónizáció zászlaja alatt, mert ott az a cél, hogy az államnak ne kelljen beleszólni az efféle ügyekbe.
Nem érdekelte őket, hogy mit vállalt a bolt, vagy mikor vettem, maradt ez a két lehetőség. Nem is hittem volna, mennyire védtelen a fogyasztó. Továbbra is örülnék a cáfolatoknak.

#358 Felhasználó inaktív   Joooe 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 180
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 04. 14:00

Sajnoz ez így van :(

Én sem értem,  hogy ha már fogyasztóvédelmi hatóságnak szokták becézni, akkor miért nem úgy van kitalálva, hogy bírságolhat a fogyasztói jogok megsérétésért. Ok, hogy nem szólhat bele az eladó és a vevő közötti szerződésbe, de azért a bírságtól való félelem talán elősegítené a szerződés betartását... Ha már bírságolhatnak azért, hogy 4 cent pálinkát úgy mérik hogy az csak 3, vagy ha rosszul van kiírva az ár, miért nem bírságolnak, ha 15 nap helyett fél évig húzódik egy javítás?

Esetleg annyit lehet tenni, hogy olyan dolgokért bírságoltatni "bosszúból", mint pl magyar nyelvű használati útmutató hiánya, jegyzőkönyv hiánya, stb...

Vagy tényleg perelni, ami azért állítólag nem olyan vészes, de megnézném, hgy egy 10000 Forintos cuccért ki fog...
Kemény és kitartó munka idővel meghozza gyümölcsét. A lustasag azonnal.

#359 Felhasználó inaktív   Mc77 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 23
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 04. 14:10

Szerencsére vannak ügyvéd barátaim, akik a poén kedvéért lehet hogy bevállalnák a dolgot. Valakinek el kéne kezdenie, bár nekem sincs sok kedvem hozzá, mondjuk ahhoz sem, hogy konstans hülyére vesznek, ráadásul egy olyan boltban, ami a "vevőbarát" hozzáállással kampányol.

#360 Felhasználó inaktív   Joooe 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 180
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 07. 04. 14:11

Azért érdemes fenyegetőzni, vásárlók könyvébe írni, jogszabályokat lobogtatni, asztalt borigatni, azért az esetek többségében ajánlanak valami elfogadható megoldást per nélkül is... De ha biztosan igazad van, a pertől sem kell visszariadni, a költségeket is le lehet verni rajtuk.
Kemény és kitartó munka idővel meghozza gyümölcsét. A lustasag azonnal.

Téma megosztása:


  • (49 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó