Garancia tapasztalatok átvert illetve elégedett vevők!
#342
Elküldve: 2005. 06. 30. 15:38

szerk: Azért arra nem árt odafigyelni, hogy akár az ésszerű üzletpolitikát, akár a ptk rendelkezéseit vesszük, a vevőnek okozott jelentős kellemetlenség nélkül kell kezelni a panaszokat, még akkor is ha a vevő a hülye...

Szerkesztette: Joooe 2005. 06. 30. 15:47 -kor
#343
Elküldve: 2005. 06. 30. 15:41
Idézet: pjotr007 - Dátum: 2005. jún. 30., csütörtök - 14:36
Nem is értem a dolgot... képtelen feltételezés, hogy ha valaki vállal jótállást akár a maga szabta feltételekkel(már ha 151/2003-as nem kötelezi), azzal érvéyntelenítheti a vevő szavatosságból eredő jogait...

#344
Elküldve: 2005. 06. 30. 17:32
Idézet: Joooe - Dátum: 2005. jún. 30., csütörtök - 14:38

szerk: Azért arra nem árt odafigyelni, hogy akár az ésszerű üzletpolitikát, akár a ptk rendelkezéseit vesszük, a vevőnek okozott jelentős kellemetlenség nélkül kell kezelni a panaszokat, még akkor is ha a vevő a hülye...

elvileg ugy volt hogy mi visszakuldjuk szervizbe az alaplapot, mert ugyebar ha hibas akkor visszakuldjuk. de nagyker meg csak ugy veszi at ha megvan a keret is.(csak idokozben hogy o 1 honapig hozta a keretet ezert nemkunk mar nem lett garis az alaplap es azert probaltuk mindenaron mi megoldani a problemat. szerencsere biosfrissitessel sikerult)
valami felreertes jelek szerint volt. ket hettel ezelotti hetvegen mi tudattuk veluk hogy kesz van a cumo . akkor meg benne voltunk a 2 hetbe a keret behozasatol. es tegnapelott azt mondtak nekunk hogy nem mondtuk nekik. de az meg azert hulyeseg mert ket hettel ezelottig 2-3 naponta telefonaltak hogy mikor lesz mar meg es amikortol elvileg tudtak hogy megvan azota egyszer sem telefonaltak egeszen tegnapelottig. szal itt valami nem stimmel.
mas itt most vitatkozunk a szavatossagrol de par hozzaszolassal feljebb emlegettuk hogy nem tudja a vevo bebizonyitani hogy o nem szakszerutlenul hasznalta. es a szavatossagnak ez a lenyege nem(marmint hogy neki kell bizonyitani hogy o vetlen.joatallasnal meg az elado bizonyitja hogy a vevo vetkes)? szal szavatossagot ervenyesiteni csak az eladastol szamitott par napban lehet talan mert akkor egyertelmu hogy hibas teljesites volt. vagy nem latom jol a dolgokat?
Szerkesztette: SATAN 2005. 06. 30. 17:41 -kor
#345
Elküldve: 2005. 06. 30. 18:01
Nem a vevőnek kell bizonyítani, hogy a rendeltetésellenes használat okozt a meghibásodást, hanem a boltnak.
A napok számának semmi köze nincs a dologhoz, a szavatosság első hat hónapjában a boltnak kell bizonyítani, a maradékban a vevőnek.
Az első pár napban sem egyértelmű a dolog, az első napon is okozhatta a meghibásodást a vevő hibája.
Szóval a szavatosság érvényesíthető a 23. hónapban is, mert pl. ha bevisznek egy laptopot aminek tönkrement a kijelzője, akkor egyértelmű, hogy nem a vevő tette tönkre....
#346
Elküldve: 2005. 06. 30. 19:23
#347
Elküldve: 2005. 06. 30. 20:02

Pjotr: most hogy írtad ezt a 23 hónapot eszembe jutott valami... Ha jól emlékszem eddig úgy tekintettük, hogy 2 év a szavatosság számítógép alkatrészekre. De most, hogy a 151/2003-ast kiterjesztették rájuk, az pedig tartós fogyasztási cikkekről szól, ezek szerint tartós fogyasztási cikknek tekintendők, tehát a szavatosság sem 2, hanem 3 év, nem? Szerinted?
Szerkesztette: Joooe 2005. 06. 30. 20:04 -kor
#348
Elküldve: 2005. 06. 30. 20:26
Azért megnéznémm, hogy egy alaplapot visszaviszek 35 hónap múlva, hogy elromlott, mit szólna a bolt....
Ez főként monitoroknál, laptopoknál lesz érdekes....
#349
Elküldve: 2005. 06. 30. 22:04
#350
Elküldve: 2005. 07. 01. 07:22
Ha gyártóknak nem tetszik, beépíthetnének olyan ellenőrző funkciókat, mint a vinyóknál a smart, de nem teszik, mert jobban megéri vállalni azt a kockázatott, hogy néha kicserélnek egy olyat is amit nem kéne, az kisebb költséggel jár...
#351
Elküldve: 2005. 07. 01. 07:23
Ezért írtam, hogy leginkább monitor, laptopnál, hasonló komplett dolognál játszhat az ilyen.
#352
Elküldve: 2005. 07. 04. 10:50
Idézet: pjotr007 - Dátum: 2005. jún. 30., csütörtök - 10:00
Nem okoskodni szetretnék. Ma én is megkérdeztem - mert aktuális - és nekem azt mondták, hogy csak komplett számítógépre, monitorra és printerre van kötelező jótállás, alkatrészre nincs. Örülnék, ha megcáfolnátok.
#354
Elküldve: 2005. 07. 04. 11:25
"személyi számítógépek, monitorok, nyomtatók 10 000 Ft bruttó vételár felett"
DE ez 2005 június 1-i hatállyal megváltozott, azóta jótállásra kötelezett:
"személyi számítógépek és alkatrészeik, monitorok, nyomtatók, szkennerek 10 000 Ft bruttó vételár felett"
lásd a 151/2003-as kormányrendletet, illetve az annak módosításáról szóló 72/2005 korm. rendeletet.
------------------
Shia-ko: szia!

#356
Elküldve: 2005. 07. 04. 12:42
#357
Elküldve: 2005. 07. 04. 13:26
Idézet: Joooe - Dátum: 2005. júl. 4., hétfő - 12:25
"személyi számítógépek, monitorok, nyomtatók 10 000 Ft bruttó vételár felett"
DE ez 2005 június 1-i hatállyal megváltozott, azóta jótállásra kötelezett:
"személyi számítógépek és alkatrészeik, monitorok, nyomtatók, szkennerek 10 000 Ft bruttó vételár felett"
lásd a 151/2003-as kormányrendletet, illetve az annak módosításáról szóló 72/2005 korm. rendeletet.
------------------
Shia-ko: szia!

Sajnos alaphangon mindegy. Ma három "fogyasztóvédővel" beszéltem, mindegyik beszélgetésből az jött le, hogy vagy megegyezel a bolttal, vagy marad a polgári per. És mindezt a EU jogharmónizáció zászlaja alatt, mert ott az a cél, hogy az államnak ne kelljen beleszólni az efféle ügyekbe.
Nem érdekelte őket, hogy mit vállalt a bolt, vagy mikor vettem, maradt ez a két lehetőség. Nem is hittem volna, mennyire védtelen a fogyasztó. Továbbra is örülnék a cáfolatoknak.
#358
Elküldve: 2005. 07. 04. 14:00

Én sem értem, hogy ha már fogyasztóvédelmi hatóságnak szokták becézni, akkor miért nem úgy van kitalálva, hogy bírságolhat a fogyasztói jogok megsérétésért. Ok, hogy nem szólhat bele az eladó és a vevő közötti szerződésbe, de azért a bírságtól való félelem talán elősegítené a szerződés betartását... Ha már bírságolhatnak azért, hogy 4 cent pálinkát úgy mérik hogy az csak 3, vagy ha rosszul van kiírva az ár, miért nem bírságolnak, ha 15 nap helyett fél évig húzódik egy javítás?
Esetleg annyit lehet tenni, hogy olyan dolgokért bírságoltatni "bosszúból", mint pl magyar nyelvű használati útmutató hiánya, jegyzőkönyv hiánya, stb...
Vagy tényleg perelni, ami azért állítólag nem olyan vészes, de megnézném, hgy egy 10000 Forintos cuccért ki fog...
#359
Elküldve: 2005. 07. 04. 14:10
#360
Elküldve: 2005. 07. 04. 14:11