BTW marhára nem értem miért emlegetitek, hogy 1,3 70 LE ford motor egy elavult motor ?

Emissziós normáknak megfelel, űrtartalmához képest megfelelő teljesítményt nyújt, gazdaságos a fenntartása, szervizigénye kicsi, keveset fogyaszt, olcsó. Ezek ismérvében ez egy korszerő motor. És nem csak a haszon fiestában van jelen.
Hozzáteszem a VW benzinmotorjainak jelentős része sem új fejlesztés, mint ahogy az összes többi gyártó motorjainak története is 10-20 évre nyúlik vissza. Egy 16 szelepes hengerfejtől már újabb lesz egy motor ? Vagy egy multipoint, esetleg fsi befecskendezéstől ? Kipufogógáz visszavezetéstől ? A blokk ugyanaz maradhat; A főtengely, a dugók, a gyűrűzés, furat-löket...
Az meg megint más kérdés, hogy egy gyártó mikor kezd el motort fejleszteni. Ha belegondolsz, pl a PD TDI technika már 1998 óta elavultnak számít, ugyanis az ő elgondolásukkal gyártott befecskendező szelepek nem képesek elég gyorsan nyitni zárni ahhoz, hogy a modern dízelmotoroktól elvárt járáskultúrát és emissziós normákat hozni tudják (pl az üzemanyag befecskendezés több mint két adagban történő befecskendezése). PD motor csetteg mint egy traktor és erős gázadásra hatalmas koromfelhőt okád. Pl Az A6-os új, 3.0 TDi-jében már common-rail befecskendezés dolgozik. Az 1,9-es motort mindmáig büszkén árulják, és korszerűnek tekintik.
Szerkesztette: RiCS 2004. 11. 18. 10:13 -kor