Idézet
Miért mi a baj a 206-os súlyával, rohadt könnyű autó (az 1,1-es 5 ajtós 910 kiló!, még az 1.4-es automata is 980, a 2.0 HDI is 1070)
1000kg és b*szott kicsi.
A régi autókat megcsinálták még rendesen. Nem mondom kellenek a gyűrődési zónák, de nemár, hogy egy pőzsó 206 nem lehet 800kg körüli...
Persze gondolom itt az anyagok minősége (könnyűsége) is közrejátszik. Ekkora árba nem férnek bele a könnyű, de erős anyagok.
Nemtom, nekem nehéznek tűnik.
Egy középkategóriás autó, legyen 1000-1100kg, de egy alsókategóriás ne már tonnát nyomjon.
Amúgy van egy 51KW-os Golf 2-es dízel (tudom régi, de 51kW ) (1588ccm, 70Le@4500rpm, 133nm@ 2500-2900, 23-as sűrítéssel) még a nyomatéka szabályozva is van.
És létezik US-nek készült 51KW-os 1600ccm-es Benzines változat is (1595ccm, 70@5200rpm, 118nm@2700rpm 9-es sürítéssel, karbicsekkel)
(volt aki azt mondta, hogy a VW motorok nem pörgősek, létezik egy 102KW-os 1800ccm-es benzines, ami 6200-nél adja a teljesítményt.)
Nade, fogyasztásra a dízel 4.3-at eszik a könyv szerint 90km/h-nál, (ami valós lehet, mert az én autómat 5.4-nek írják, ami közel jó is), de a gyengébbik 51kW-os US benzinmotor bizony bebombázza az 5.8-at. 120km-h-nál 7.9L a benzines, 6.1L a dízel fogyasztása.
Városban (nemtom mi lehet pontosan) 9.4 a benzines és 6.1 a dízel. Ez elég durva forgalom lehet.
Hajrá dízel.
Mindkettőben 5 fokozatú manuális váltó van.
Jöjjön a sportosság.

max sebesség: 162km/h (4. fokozatban érhető el) a benzinesnél (nagyobb motorok váltója lehet benne)
160km/h a dízelnél
0-80km/h: 8.8sec a benzinesnél
9.4sec a dízelnél
0-100km/h: 13.8sec a benzinesnél
14.5sec a dízelnél
Tudom nem új fajta dízel, de nem is új fajta benzines. Nem fog tetszeni a példám, de ez éppen így van a Golf 4-es kocsiknál is (1.8T vs. 1.9 PDTDI mindkettő 150Le-vel)
A dízelt egyébként biztosan lehetne javítani, mert nyomatékgörbéje megvan vágva.
Amúgy Golf 2-esböl van még
37kW benzin (1.3) és 37kW dízel (1.6)
max seb/(0-80km/h)/(0-100km/h):
147/144 (4. fokozatban)
11.1/12.6
18.1/20.2 (Golf 2 37kW-al letolja a ford fiesta vant)
40kW-os benzin (1.3) és 40kW dízel (1.6)
max seb/(0-80km/h)/(0-100km/h):
151/148 (4. fokozatban)
10.2/11.7
16.5/18.7
Tisztában vagyok vele, hogy nem korszerű motorok, de azonos teljesítmények...
Egyébként jó pl megnézni egy 102kWos (139Le) 1.8-as gép gyorsulását 8.5 alatt van százon és 90-nél csak 6.1-et eszik.
Vagy pl egy 118KW-os (@5800rpm) 1.8-at (225nm@3800rpm), ami 8 alatt van százon és 7-et eszik.
Szóval aki multkor leszólta a 15 éves kocsimat (annyi mondjuk nincsen, de..) lássa be, hogy az ő gépét egy 15 éves 1.8-as golf a nem sokkal nagyobb fogyasztásával lehet szarrá fogja alázni a piroslámpánál.

Egy VR6-ról nem is beszélve.

Jó kis gépek ezek. És szerintem szépek is.
Nem esznek, elnyűhetetlenek. stb.
Lehet ropognak benne dolgok, de az én igényemet kielégíti a belső tér (bár lehet én vagyok igénytelen).
És még a mai napig mennek úgy a korrektebb változatok, mint a modern azonos hengerürtartalmú változatok.
Persze nem fog tetszeni a példám, de a fiesta van meg nekem nem tetszik, mert azt a menetteljesítményt egy kopott 2 ütemű wartburg hozza egy roncshalmaz váltóval. Ami jóval gyengébb és jóval szarabb.

60Le-s Ladák már a cigó gyerekek BMW-i... Talán az 1.5-ös sincsen annyi (persze Din szerint mérve, SAE-ben tuti van)
Bár azt lehet a ford adta ki SAE-ben, de azt kétlem
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector