HWSW Informatikai Kerekasztal: Richard Burns Rally - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

  • (384 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Richard Burns Rally (Az első topic folytatása)

#241 Felhasználó inaktív   KZKZKZ 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.207
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 17. 14:26

Idézet: Falcon77 - Dátum: 2005. márc. 17., csütörtök - 14:31

Azért Steely-n és Tomibán kívül aligha fog más megszorongatni.. Alex rendre lassabban megy online a névleges teljesítményénél, KZ meg én max. East-Westen vagyunk veszélyesek.. Tomibá az egyetlen aki nagyon megbízhatóan k@rva gyors mindenhol  :D (és nem gombászik mint én  :rolleyes: )
..Hanem Sebi kapd össze magad mert igen komoly veszélyben van az összetett második helyed. Most egálban vagy Steelyvel és ő a francián de még inkább az ausztrálon minden csak nem lassú...  :eek:

Az én szorongatásomtól mentesültök az East-Westen, mivel szülőknél leszek húsvét hétvégén. :cool:
k s

#242 Felhasználó inaktív   Pzolika 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 28
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 17. 14:51

Szia SEBI!


Azt szeretném megkérdezni tőlled,hogyha a szombati bajnokságon szeretnék indulni privát versenyzőként akkor kinek kell szolni vagy jelezni? Segíséged előre is köszönöm.

#243 Felhasználó inaktív   sebgutkopf 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.777
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 17. 15:38

Idézet: Pzolika - Dátum: 2005. márc. 17., csütörtök - 15:51

Szia SEBI!


Azt szeretném megkérdezni tőlled,hogyha a szombati bajnokságon szeretnék indulni privát versenyzőként akkor kinek kell szolni vagy jelezni? Segíséged előre is köszönöm.

Ha nem jön kess, akkor akár a HFRT-ben is versenyezhetsz szombaton.

Egyénire privát pilótának a FOG fórumon lehet jelentkezni egészen szombat reggelig. Vagy mail-t kell írni bicman-nek.
_____________________
-->KONFIG<--
Logitech G25 Wheel
www.rallysimfans.hu
My photos
_____________________

#244 Felhasználó inaktív   sebgutkopf 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.777
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 17. 16:00

Idézet: Falcon77 - Dátum: 2005. márc. 17., csütörtök - 14:31

..Hanem Sebi kapd össze magad mert igen komoly veszélyben van az összetett második helyed. Most egálban vagy Steelyvel és ő a francián de még inkább az ausztrálon minden csak nem lassú...  :eek:

Lehet, hogy azt kéne, de nekem ez a hét a xarával tiszta szenvedés az aszfalton és halmozottan igaz, amit eddig írtam, hogy nem szeretem az aszfaltot. Megpróbálom szombatra összekapni magamat, mert eddig a héten amikor nekikezdtem fél óra után fel is álltam mert elegem lett belőle. :reklamacio:

Azt se tudom, hogy ma gyakorlok-e, de holnap egy este bevállalom, hogy 22:30-kor csinálok szervert.
_____________________
-->KONFIG<--
Logitech G25 Wheel
www.rallysimfans.hu
My photos
_____________________

#245 Felhasználó inaktív   Falcon77 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 17. 16:23

Idézet: ChrisX - Dátum: 2005. márc. 17., csütörtök - 0:44

Tehát valszeg nem lehet különböző abban az esetben ha mindkét difiben ugyanakkora fogaskerekek vannak, mert ugye ezzel is lehet játszani pluszban.  :p Mert ha az egyikben a végáttétel nagyobb....
Na jó ez már csak feltevés ,nem tudom ,hogy van e egyáltalán 2 különböző végáttételű difi egy autóban.  :think: 

Na igen, ez az egyetlen ötletem arra, hogy hogyan lehet fixen osztani a nyomatékot előre-hátra, vagyis különböző áttétellel. Ezzel viszont az a baj, hogy akkor eleve különbözőképp forog a két kardán, hogy lehet akkor utána a középső difit zárni? :think:  :confused:
TRally fejlesztő - http://hszk.bme.hu/~s8554dea

#246 Felhasználó inaktív   Falcon77 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 17. 16:25

Idézet: Agrakos - Dátum: 2005. márc. 17., csütörtök - 12:13

Igazad lett.   :)  Én azért gondoltam, hogy TannerII lesz,...

Nem is úgy gondoltam, hogy azonnal franciázni fog, csak hogy hamarosan. Előbb következett be, mint vártam  ;)
TRally fejlesztő - http://hszk.bme.hu/~s8554dea

#247 Felhasználó inaktív   Pzolika 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 28
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 17. 17:04

Idézet: sebgutkopf - Dátum: 2005. márc. 17., csütörtök - 16:38

Ha nem jön kess, akkor akár a HFRT-ben is versenyezhetsz szombaton.

Egyénire privát pilótának a FOG fórumon lehet jelentkezni egészen szombat reggelig. Vagy mail-t kell írni bicman-nek.

Szia SEBI!


Akkor várok gondolom holnap estig eldől a lista.
THX

#248 Felhasználó inaktív   Tomibá 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 431
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 17. 17:36

Sziasztok!
SEGÍTSÉG!!!!!
Hétfőn este a barátaimmal berúgtunk és ALCOHOLTEAM néven játszottunk.
Vidám lökdösődés kezdődött hogy ki nyomja a köv gyorsot amikor a srác ráesett a kormányra és részben eltört a kormány nyaka.
Ez azt eredményezi hogy bármilyen elmozdulás a merőlegestől visszavált a váltó mert megfeszül a szerkezet.
A boltban ahol vettem azt mondták nem biztos a csere ill ha cserélik is nem igen jön meg a jövő hétre.
Van egy Sidewinder kölcsön azzal az a baj hogy nem USB-s a csatlakozója ívesen lekerekített az alaplapomon lévő csatlakozó meg csak úgy simán lekerekített így nem megy össze.
Van e valami közbetét vagy átalakító USB-re?
Meg lehet e gyorsítani a kormány cserét?
Lada Samara 1.5 Kit Car  http://www.rallymanus.atw.hu/

#249 Felhasználó inaktív   sebgutkopf 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.777
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 17. 17:38

Idézet: Pzolika - Dátum: 2005. márc. 17., csütörtök - 18:04

Szia SEBI!


Akkor várok gondolom holnap estig eldől a lista.
THX

Holnap este 22:30-kor edzésre csinálok szervert.
A szerver neve: HFRT francia lesz a jelszó pedig edzes
Nem valószínű, hogy most lenne qualif a csapatba kerüléshez, mert te és blade pont töltitek a két üres helyet. Az edzés az just for fun!  :D  Na meg a gyakorlás és hangolás. Szombaton pedig leadom a listát, addig eldől, hogy jön-e kess.
Így ok?
_____________________
-->KONFIG<--
Logitech G25 Wheel
www.rallysimfans.hu
My photos
_____________________

#250 Felhasználó inaktív   KZKZKZ 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.207
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 17. 17:39

Idézet: Tomibá - Dátum: 2005. márc. 17., csütörtök - 18:36

Sziasztok!
SEGÍTSÉG!!!!!
Hétfőn este a barátaimmal berúgtunk és ALCOHOLTEAM néven játszottunk.
Vidám lökdösődés kezdődött hogy ki nyomja a köv gyorsot amikor a srác ráesett a kormányra és részben eltört a kormány nyaka.
Ez azt eredményezi hogy bármilyen elmozdulás a merőlegestől visszavált a váltó mert megfeszül a szerkezet.
A boltban ahol vettem azt mondták nem biztos a csere ill ha cserélik is nem igen jön meg a jövő hétre.
Van egy Sidewinder kölcsön azzal az a baj hogy nem USB-s a csatlakozója ívesen lekerekített az alaplapomon lévő csatlakozó meg csak úgy simán lekerekített így nem megy össze.
Van e valami közbetét vagy átalakító USB-re?
Meg lehet e gyorsítani a kormány cserét?

ejjj-ejjj. A kormányra vigyázni kell, mint a szemed fényére!!!!! Ön dönt, iszik v. vezet ;)

Nade, van usb átalakító szinte minden fajtáról mindenre.
k s

#251 Felhasználó inaktív   sebgutkopf 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.777
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 17. 17:41

Idézet: Tomibá - Dátum: 2005. márc. 17., csütörtök - 18:36

Sziasztok!
SEGÍTSÉG!!!!!
Hétfőn este a barátaimmal berúgtunk és ALCOHOLTEAM néven játszottunk.
Vidám lökdösődés kezdődött hogy ki nyomja a köv gyorsot amikor a srác ráesett a kormányra és részben eltört a kormány nyaka.
Ez azt eredményezi hogy bármilyen elmozdulás a merőlegestől visszavált a váltó mert megfeszül a szerkezet.
A boltban ahol vettem azt mondták nem biztos a csere ill ha cserélik is nem igen jön meg a jövő hétre.
Van egy Sidewinder kölcsön azzal az a baj hogy nem USB-s a csatlakozója ívesen lekerekített az alaplapomon lévő csatlakozó meg csak úgy simán lekerekített így nem megy össze.
Van e valami közbetét vagy átalakító USB-re?
Meg lehet e gyorsítani a kormány cserét?

Lehet kapni usb hosszabbítókat, elosztókat. Nézz ki egy olyan darabot, ami belemegy a lapodba.  :up:

A kormánycserére gyorsítást nem tudom, hogyan lehet (bár számodra ez lenne a legjobb, mert mégis az a megszokott szerkezet). Talán egy kis dotáció?  :confused:
_____________________
-->KONFIG<--
Logitech G25 Wheel
www.rallysimfans.hu
My photos
_____________________

#252 Felhasználó inaktív   Agrakos 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.090
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 17. 17:45

Idézet: KZKZKZ - Dátum: 2005. márc. 17., csütörtök - 18:39

ejjj-ejjj. A kormányra vigyázni kell, mint a szemed fényére!!!!! Ön dönt, iszik v. vezet ;)

KZ kollegának igaza van!!!  :)

#253 Felhasználó inaktív   Tomibá 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 431
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 17. 17:46

JA
Lada Samara 1.5 Kit Car  http://www.rallymanus.atw.hu/

#254 Felhasználó inaktív   Falcon77 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 637
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 17. 17:57

Idézet: KZKZKZ - Dátum: 2005. márc. 17., csütörtök - 13:23

Azt vettem észre hogy medium váltóval jobban/hamarabb felgyorsul a kocsi még a hajtűk között is, mint short váltóval.
A baj csak az, hogy ennek nem így kellene lennie :confused:

No megint érdekes dolgot fogok mondani. ( :D ) Az a helyzet ugyanis, hogy a rövid-közepes-hosszú áttétel igazából nem nagyon befolyásolja a gyorsulást. Amit befolyásol, az az elindulási nyomaték és az elérhető max. sebesség. Mielőtt megköveznétek, megmagyarázom.  :p
Kicsit messziről kezdem, visszautalva KZ tegnapi kérdésére a nyomaték és a teljesítmény viszonyáról. A nyomaték erő jellegű mérték, végső soron a kerekek által azzá is lesz, de a hajtáslánc forgó tagjaiban "forgató erőként", avagy forgatónyomatékként nyilvánul meg. Ez az, amit a motorban a robbanó keverék dugattyúra ható nyomása a főtengelyen előállít (illetve a mért nyomaték igazából átlag, de ebbe ne menjünk jobban bele mert így is kezd bonyolultabb lenni a szükségesnél  :D .
A teljesítmény fizikai értelemben erő*sebesség (a közismert energia/idő mellett), forgó rendszereknél f.nyomaték*fordulatszám. Alkalmas mértékegységek esetén ez a két képlet ekvivalens. Az alkalmas (SI) egységek forgó rendszerek esetén Nm és szögsebesség, a szorzás eredménye pedig Watt. (Mivel általában jó nagy az eredmény, ezért kW-ban szokták megadni az autóknál, a tradicionális lóerő mellett. kW és LE között a váltószám kb. 1.36, 1 KW=1.36LE). A tipikus "percenkénti fordulatszám"-ot szögsebességbe váltani úgy lehet, hogy osztjuk 60-nal (60/min=1/sec) és szorozzuk 2*Pi-vel, fejszámoláskor elég egyszerűen 10-zel osztani  ;)

Egy autó motorját leginkább a teljes nyomatékgörbe jellemzi. A nyomatékgörbe megadja minden fordulaton a motor max. nyomatékát. Ebből kiszámítható minden fordulatszámhoz a max. teljesítmény, ami szintén a fordulatszám függvénye (nagy kunszt, beszorzod minden pontban a nyomatékot a kérdéses fordulatszámmal). Ennek a görbének általában jelentősen különbözik a maximumpontja a nyomatékgörbéjétől a plusz szorzás miatt. Egy autó nyomatékgörbéje általában bizonyos határok között meglehetősen egyenes, de enyhén púpos. Levezethető, hogy egy adott lökettérfogatú nem turbó motornak van egy fizikai nyomatékmaximuma, aminél csak kevesebbet lehet kihozni belőle, hatásfok és áramlási veszteségek miatt. A turbómotorokra rájön még egy feltöltési nyomás, ami megdobja a dolgot, egy turbós motor nyomatéka sokkal kevésbé függ a lökettérfogattól, vagyis fizikai korlátot is nehezebb adni a max. nyomatékra. Itt jön be a képbe a szűkítő  :D
A FIA azt találta ki, hogy csináljon mindenki amit akar, mi majd jól keresztbe teszünk, korlátozzuk a beömlő levegő mennyiségét. Nem számoltam (még) pontosan utána, de valami olyasmiről van szó, hogy a szűkítőn keresztül áramló levegő ellenállása nagyon megnő, amikor az áramlási sebesség eléri a hangsebességet. Gyakorlatilag úgy vehetjük, hogy bizonyos fordulat fölött a motor mindig ugyanannyi levegőt kap időegységenként, vagyis fordulatonként egyre kevesebbet. Adott mennyiségű levegővel csak adott mennyiségű benzint lehet elégetni - végeredményben kb. 3500-as fordulat fölött egy WRC motorja folyamatosan kb. azonos teljesítményt ad le, valamivel több, mint 300 lóerőt (igen, több, mint 300 lóerőt, akármit is hazudnak össze a gyárak, azt bevallja pl. a Ford, hogy 4000-en 550 Nm-t ad le a Focus WRC, ami azt jelenti, hogy már azon a fordulaton kb. 310-315 lóerőt ad le - lehet utána számolni, én már vagy 5-ször megtettem, mert nem akartam elhinni  :rolleyes: )
Az azonos teljesítményű pontok a nyomatékgörbén egy hiperbolát írnak le, értsd: 1/x alakú görbét.
Nyilván tehát a WRC-k nyomatéka igen szépen csökken a max. értékről, de a leadott teljesítmény folyamatosan ugyanannyi - ez eredményezi azt, hogy a WRC-k végeredményben sokkal erősebbek egy hasonló névleges teljesítményű utcai autónál, mert nem csak a nyomatékgörbe egy pontjában adják le az a teljesítményt.
Visszatérve az áttételekre, a hajtáslánc a nyomatékot felszorozza, a fordulatszámot pedig leosztja - a teljesítmény nem változik közben. Minden hajtáslánc különböző áttételei által adott nyomatékgörbéket a kocsi (adott áttételhez és motorfordulathoz tartozó) haladási sebességének függvényében felrajzolva az eredményül kapott görbék érintője minden esetben egy hiperbola - a WRC-k esetében maga az egész görbesereg (jó közelítéssel) illeszkedik erre a hiperbolára. Ez az utóbbi bekezdés elég bonyolultra sikeredett, de pont ez látható az alsó grafikonon az áttételválasztó menüpontban. Ha változtatod az áttételt, az egész görbesereg az érintő hiperbola mentén mozdul fel-le, vagyis csak a legalsó és a legfölső tartományban van érdemi változás. Persze a váltási pontok megváltoznak, de a következő fokozat mindig szinte pontosan illeszkedik az előzőre, úgyhogy a váltás után nincs hirtelen nyomatékesés és nincs is értelme kihúzatni.

Még volna pár dolog, így kissé zavaros és elvarratlan amit írtam, de már nagyon mennem kell..
Jó emésztést  :D

Szerkesztette: Falcon77 2005. 03. 17. 18:01 -kor

TRally fejlesztő - http://hszk.bme.hu/~s8554dea

#255 Felhasználó inaktív   KZKZKZ 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.207
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 17. 18:02

Vazze, rájöttem mi okozta tegnap a gondot.
A C: és a D: partíciómon is van egy RBR telepítve.

Az RBRNet egyik ini file-ában a D:-n lévő volt az elérési útnál, közben én a C:-ről szerettem volna belölteni a játékot.

Az szúrt szemet, hogy amikor simán indítottam a játékot a C:-ről akkor 1 profil volt, amikor az RBRnettel, akkor meg 4...
k s

#256 Felhasználó inaktív   KZKZKZ 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.207
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 17. 18:03

Idézet: Falcon77 - Dátum: 2005. márc. 17., csütörtök - 18:57

No megint érdekes dolgot fogok mondani. ( :D ) Az a helyzet ugyanis, hogy a rövid-közepes-hosszú áttétel igazából nem nagyon befolyásolja a gyorsulást. Amit befolyásol, az az elindulási nyomaték és az elérhető max. sebesség. Mielőtt megköveznétek, megmagyarázom.  :p
Kicsit messziről kezdem, visszautalva KZ tegnapi kérdésére a nyomaték és a teljesítmény viszonyáról. A nyomaték erő jellegű mérték, végső soron a kerekek által azzá is lesz, de a hajtáslánc forgó tagjaiban "forgató erőként", avagy forgatónyomatékként nyilvánul meg. Ez az, amit a motorban a robbanó keverék dugattyúra ható nyomása a főtengelyen előállít (illetve a mért nyomaték igazából átlag, de ebbe ne menjünk jobban bele mert így is kezd bonyolultabb lenni a szükségesnél  :D .
A teljesítmény fizikai értelemben erő*sebesség (a közismert energia/idő mellett), forgó rendszereknél f.nyomaték*fordulatszám. Alkalmas mértékegységek esetén ez a két képlet ekvivalens. Az alkalmas (SI) egységek forgó rendszerek esetén Nm és szögsebesség, a szorzás eredménye pedig Watt. (Mivel általában jó nagy az eredmény, ezért kW-ban szokták megadni az autóknál, a tradicionális lóerő mellett. kW és LE között a váltószám kb. 1.36, 1 KW=1.36LE). A tipikus "percenkénti fordulatszám"-ot szögsebességbe váltani úgy lehet, hogy osztjuk 60-nal (60/min=1/sec) és szorozzuk 2*Pi-vel, fejszámoláskor elég egyszerűen 10-zel osztani  ;)

Egy autó motorját leginkább a teljes nyomatékgörbe jellemzi. A nyomatékgörbe megadja minden fordulaton a motor max. nyomatékát. Ebből kiszámítható minden fordulatszámhoz a max. teljesítmény, ami szintén a fordulatszám függvénye (nagy kunszt, beszorzod minden pontban a nyomatékot a kérdéses fordulatszámmal). Ennek a görbének általában jelentősen különbözik a maximumpontja a nyomatékgörbéjétől a plusz szorzás miatt. Egy autó nyomatékgörbéje általában bizonyos határok között meglehetősen egyenes, de enyhén púpos. Levezethető, hogy egy adott lökettérfogatú nem turbó motornak van egy fizikai nyomatékmaximuma, aminél csak kevesebbet lehet kihozni belőle, hatásfok és áramlási veszteségek miatt. A turbómotorokra rájön még egy feltöltési nyomás, ami megdobja a dolgot, egy turbós motor nyomatéka sokkal kevésbé függ a lökettérfogattól, vagyis fizikai korlátot is nehezebb adni a max. nyomatékra. Itt jön be a képbe a szűkítő  :D
A FIA azt találta ki, hogy csináljon mindenki amit akar, mi majd jól keresztbe teszünk, korlátozzuk a beömlő levegő mennyiségét. Nem számoltam (még) pontosan utána, de valami olyasmiről van szó, hogy a szűkítőn keresztül áramló levegő ellenállása nagyon megnő, amikor az áramlási sebesség eléri a hangsebességet. Gyakorlatilag úgy vehetjük, hogy bizonyos fordulat fölött a motor mindig ugyanannyi levegőt kap időegységenként, vagyis fordulatonként egyre kevesebbet. Adott mennyiségű levegővel csak adott mennyiségű benzint lehet elégetni - végeredményben kb. 3500-as fordulat fölött egy WRC motorja folyamatosan kb. azonos teljesítményt ad le, valamivel több, mint 300 lóerőt (igen, több, mint 300 lóerőt, akármit is hazudnak össze a gyárak, azt bevallja pl. a Ford, hogy 4000-en 550 Nm-t ad le a Focus WRC, ami azt jelenti, hogy már azon a fordulaton kb. 310-315 lóerőt ad le - lehet utána számolni, én már vagy 5-ször megtettem, mert nem akartam elhinni  :rolleyes: )
Az azonos teljesítményű pontok a nyomatékgörbén egy hiperbolát írnak le, értsd: 1/x alakú görbét.
Nyilván tehát a WRC-k nyomatéka igen szépen csökken a max. értékről, de a leadott teljesítmény folyamatosan ugyanannyi - ez eredményezi azt, hogy a WRC-k végeredményben sokkal erősebbek egy hasonló névleges teljesítményű utcai autónál, mert nem csak a nyomatékgörbe egy pontjában adják le az a teljesítményt.
Visszatérve az áttételekre, a hajtáslánc a nyomatékot felszorozza, a fordulatszámot pedig leosztja - a teljesítmény nem változik közben. Minden hajtáslánc különböző áttételei által adott nyomatékgörbéket a kocsi (adott áttételhez és motorfordulathoz tartozó) haladási sebességének függvényében felrajzolva az eredményül kapott görbék érintője minden esetben egy hiperbola - a WRC-k esetében maga az egész görbesereg (jó közelítéssel) illeszkedik erre a hiperbolára. Ez az utóbbi bekezdés elég bonyolultra sikeredett, de pont ez látható az alsó grafikonon az áttételválasztó menüpontban. Ha változtatod az áttételt, az egész görbesereg az érintő hiperbola mentén mozdul fel-le, vagyis csak a legalsó és a legfölső tartományban van érdemi változás. Persze a váltási pontok megváltoznak, de a következő fokozat mindig szinte pontosan illeszkedik az előzőre, úgyhogy a váltás után nincs hirtelen nyomatékesés és nincs is értelme kihúzatni.

Még volna pár dolog, így kissé zavaros és elvarratlan amit írtam, de már nagyon mennem kell..
Jó emésztést  :D

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
Megint egy hosszú. :D

Végigszenvedem :cool:
k s

#257 Felhasználó inaktív   KZKZKZ 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.207
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 17. 18:13

Háááááááát, elolvastam. Én inkább mindent elhiszek ezentúl amit ilyen hosszan írsz :D

Egy ilyen kicsike kérdésre ekkora válasz ?!?!?! :p
Bonyolultabb összefüggésekre már rá se merek kérdezni. :D

Annyi különböző fogalom van a szövegben amit írtál, hogy külön lábjegyzet kellene ;)

Mindenesetre érthető (jkl tu6bfghf gv  :cool:  ), és köszi a magyarázatot. :up:
k s

#258 Felhasználó inaktív   KZKZKZ 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.207
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 17. 20:03

Idézet: Falcon77 - Dátum: 2005. márc. 17., csütörtök - 18:57

1. No megint érdekes dolgot fogok mondani.  Az a helyzet ugyanis, hogy a rövid-közepes-hosszú áttétel igazából nem nagyon befolyásolja a gyorsulást. Amit befolyásol, az az elindulási nyomaték és az elérhető max. sebesség. Mielőtt megköveznétek, megmagyarázom.
Kicsit messziről kezdem, visszautalva KZ tegnapi kérdésére a nyomaték és a teljesítmény viszonyáról. A nyomaték erő jellegű mérték, végső soron a kerekek által azzá is lesz, de a hajtáslánc forgó tagjaiban "forgató erőként", avagy forgatónyomatékként nyilvánul meg. Ez az, amit a motorban a robbanó keverék dugattyúra ható nyomása a főtengelyen előállít (illetve a mért nyomaték igazából átlag, de ebbe ne menjünk jobban bele mert így is kezd bonyolultabb lenni a szükségesnél .
A teljesítmény fizikai értelemben erő*sebesség (a közismert energia/idő mellett), forgó rendszereknél f.nyomaték*fordulatszám. Alkalmas mértékegységek esetén ez a két képlet ekvivalens. Az alkalmas (SI) egységek forgó rendszerek esetén Nm és szögsebesség, a szorzás eredménye pedig Watt. (Mivel általában jó nagy az eredmény, ezért kW-ban szokták megadni az autóknál, a tradicionális lóerő mellett. kW és LE között a váltószám kb. 1.36, 1 KW=1.36LE). A tipikus "percenkénti fordulatszám"-ot szögsebességbe váltani úgy lehet, hogy osztjuk 60-nal (60/min=1/sec) és szorozzuk 2*Pi-vel, fejszámoláskor elég egyszerűen 10-zel osztani

2. Egy autó motorját leginkább a teljes nyomatékgörbe jellemzi. A nyomatékgörbe megadja minden fordulaton a motor max. nyomatékát. Ebből kiszámítható minden fordulatszámhoz a max. teljesítmény, ami szintén a fordulatszám függvénye (nagy kunszt, beszorzod minden pontban a nyomatékot a kérdéses fordulatszámmal). Ennek a görbének általában jelentősen különbözik a maximumpontja a nyomatékgörbéjétől a plusz szorzás miatt. Egy autó nyomatékgörbéje általában bizonyos határok között meglehetősen egyenes, de enyhén púpos. Levezethető, hogy egy adott lökettérfogatú nem turbó motornak van egy fizikai nyomatékmaximuma, aminél csak kevesebbet lehet kihozni belőle, hatásfok és áramlási veszteségek miatt. A turbómotorokra rájön még egy feltöltési nyomás, ami megdobja a dolgot, egy turbós motor nyomatéka sokkal kevésbé függ a lökettérfogattól, vagyis fizikai korlátot is nehezebb adni a max. nyomatékra. Itt jön be a képbe a szűkítő 

3. A FIA azt találta ki, hogy csináljon mindenki amit akar, mi majd jól keresztbe teszünk, korlátozzuk a beömlő levegő mennyiségét. Nem számoltam (még) pontosan utána, de valami olyasmiről van szó, hogy a szűkítőn keresztül áramló levegő ellenállása nagyon megnő, amikor az áramlási sebesség eléri a hangsebességet. Gyakorlatilag úgy vehetjük, hogy bizonyos fordulat fölött a motor mindig ugyanannyi levegőt kap időegységenként, vagyis fordulatonként egyre kevesebbet. Adott mennyiségű levegővel csak adott mennyiségű benzint lehet elégetni - végeredményben kb. 3500-as fordulat fölött egy WRC motorja folyamatosan kb. azonos teljesítményt ad le, valamivel több, mint 300 lóerőt (igen, több, mint 300 lóerőt, akármit is hazudnak össze a gyárak, azt bevallja pl. a Ford, hogy 4000-en 550 Nm-t ad le a Focus WRC, ami azt jelenti, hogy már azon a fordulaton kb. 310-315 lóerőt ad le - lehet utána számolni, én már vagy 5-ször megtettem, mert nem akartam elhinni )
Az azonos teljesítményű pontok a nyomatékgörbén egy hiperbolát írnak le, értsd: 1/x alakú görbét.
Nyilván tehát a WRC-k nyomatéka igen szépen csökken a max. értékről, de a leadott teljesítmény folyamatosan ugyanannyi - ez eredményezi azt, hogy a WRC-k végeredményben sokkal erősebbek egy hasonló névleges teljesítményű utcai autónál, mert nem csak a nyomatékgörbe egy pontjában adják le az a teljesítményt.

4. Visszatérve az áttételekre, a hajtáslánc a nyomatékot felszorozza, a fordulatszámot pedig leosztja - a teljesítmény nem változik közben. Minden hajtáslánc különböző áttételei által adott nyomatékgörbéket a kocsi (adott áttételhez és motorfordulathoz tartozó) haladási sebességének függvényében felrajzolva az eredményül kapott görbék érintője minden esetben egy hiperbola - a WRC-k esetében maga az egész görbesereg (jó közelítéssel) illeszkedik erre a hiperbolára. Ez az utóbbi bekezdés elég bonyolultra sikeredett, de pont ez látható az alsó grafikonon az áttételválasztó menüpontban. Ha változtatod az áttételt, az egész görbesereg az érintő hiperbola mentén mozdul fel-le, vagyis csak a legalsó és a legfölső tartományban van érdemi változás. Persze a váltási pontok megváltoznak, de a következő fokozat mindig szinte pontosan illeszkedik az előzőre, úgyhogy a váltás után nincs hirtelen nyomatékesés és nincs is értelme kihúzatni.

Még volna pár dolog, így kissé zavaros és elvarratlan amit írtam, de már nagyon mennem kell..
Jó emésztést


Háááááááát Falcon, le a kalappal!!! :respect:

Megértettem!!!!!!!

Igaz segítségemre volt egy kép (alább látod) amin a nyomaték-fordulat-teljesítmény ábrája látható. Milyen jó ha az ember autót vesz, mert akkor ilyen is a kezébe kerül :D
Szóval ezen az ábrán levezettem az 1. pontot, és tényleg nem hazudtál :D
Kép
1) 1.4l 75LE  2) 1.4l 98LE

A 2.-es pontnál az enyhén púpos is nagyjából igaz, bár ennek kicsit ellentmond az első motor, és a dieseleknél meg nagyobb a púp, mert ott már alacsony fordulaton nagy a nyomaték.

A 3. pontnál a hiperbolát még le kell vezetnem, de akkor tuti tiszta lesz.

A 4-esnél is még átgondolom a váltó áttételeket, és megnézem a játékban is amit írtál.

Szumma: köszi még1x! Király leírás volt :respect:

Szerkesztette: KZKZKZ 2005. 03. 17. 20:04 -kor

k s

#259 Felhasználó inaktív   ChrisX 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.007
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 17. 20:07

Ejj, ejj Tanár úr.... :up:  Kicsit összekapod magad és tervezhetsz egy versenyautót. :)

(Egyébkén honnan másoltad ki?)    :D  :D


Üdv. C

#260 Felhasználó inaktív   Pzolika 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 28
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 17. 21:44

Idézet: sebgutkopf - Dátum: 2005. márc. 17., csütörtök - 18:38

Holnap este 22:30-kor edzésre csinálok szervert.
A szerver neve: HFRT francia lesz a jelszó pedig edzes
Nem valószínű, hogy most lenne qualif a csapatba kerüléshez, mert te és blade pont töltitek a két üres helyet. Az edzés az just for fun!  :D  Na meg a gyakorlás és hangolás. Szombaton pedig leadom a listát, addig eldől, hogy jön-e kess.
Így ok?

OK! köszönöm.

Téma megosztása:


  • (384 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

2 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 2 vendég, 0 anonim felhasználó