HWSW Informatikai Kerekasztal: HeatPipe és rejtelmei - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (78 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

HeatPipe és rejtelmei Hp házilag! Értékeld a témát: -----

#101 Felhasználó inaktív   Gigahertz_Ordasi 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 125
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 27. 08:22

Sziasztok

olvasgattam a kémcsöves-forralós-vákuum-os sztorit...
Véleményem:
Ha azért törekedtek vákuum-ra, hogy a víz forráspontja az alacsony nyomás miatt lecsökkenjen, akkor van jobb megoldás is (mindjárt leírom). Szerintem, bár nem számoltam utána, de nem kizárt, hogy sikerüljön ... szóval sosem fog így a víz forráspontja pl. 40 fokra lecsökkenni....

A jobb megoldás:
Van olyan folyadék, ami gyakorlatilag nem veszélyes (kicsit oldja a zsírt, ezért hosszasan ne dugd bele a kezed), ami 30 fok körül forr légköri nyomáson. Én is kipróbáltam már, csak a kisérlet rövidre sikerült, mert műanyag pohárba töltöttem és kiderült, hogy azt meg oldja....
Lényeg, hogy klímások mosógáz néven ismerik, minden jobb klíma gázzal foglalkozó helyen lehet venni. Nem drága még egy 5 literes adag sem.... valami R5xx a neve, ha jól emlékszem, de csak mosógáznak hívják. Szobahőmérsékleten teljesen stabil, alig párolog. De ha a tenyeredbe öntöd, akkor gyorsan párolog. Utána nem ért kezetmosni és némi krémet használni.

Ez a Heat-Pipe dolog nagyon jó, meg nagyon szép (én már 3db-ot építettem), de a környezetnek csak akkor lehet leadni ezt a hőmennyiséget, ha nagy a levegő fele a hőátadó felület vagy ugyan kisebb a felület, de van légáram.  :up:
GHz

#102 Felhasználó inaktív   Chosen1 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 119
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 27. 08:30

Idézet: Bali® - Dátum: 2005. márc. 26., szombat - 22:31

Semmi aktivitás?? :)

Idézet: Bali® - Dátum: 2005. márc. 26., szombat - 22:31

Semmi aktivitás?? :)

Homokfúvás? Megfelelő szemcsemérettel kellően érdes lesz a felület. Nagyon sokan foglalkoznak vele, meg kellene kérdezni egy szakit hogy cső belső oldalával mit csinál. Szerintem a szemcsék ide oda pattognak, persze a cső végei lesznek a legkopottabbak.
URAL

#103 Felhasználó inaktív   Hank 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 622
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 27. 12:29

Üdv!
Szerintem azért nem olyan jó a homokfúvás mert nem folytonos benne a kapilláris járat. :o
Jobb a marás ,mert könnyebb házilag gyártani a vékony csövecskéket.
Nem rossz a levegőt kiszorító gyorsan párolgó folyadék se,de én pontos méréssel szeretném tudni milyen nyomás uralkodik a csőben.
Hasco Kft küldött egy vizes heatpipe katalógust nekem :up: ,árakat nem adtak,
ezért még zaklatni fogom őket. :mad:
Van 2mm-es vastag csőtől 10mm-esig 50-250 hosszúig.Gyári ajánlás van a katalógusba hő elvezetésére és leadására is.
Árakat hamarosan tudok mondani!
Hank 

#104 Felhasználó inaktív   Gyulavitéz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.290
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 27. 18:59

Ezek a gyári ajánlások is érdekelnének. Köszi.
<a href='http://notik.hu' target='_blank'>bontott notebook alkatrészek</a>

#105 Felhasználó inaktív   Bali&reg; 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 246
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 27. 21:11

Idézet: Gigahertz_Ordasi - Dátum: 2005. márc. 27., vasárnap - 9:22

Sziasztok

olvasgattam a kémcsöves-forralós-vákuum-os sztorit...
Véleményem:
Ha azért törekedtek vákuum-ra, hogy a víz forráspontja az alacsony nyomás miatt lecsökkenjen, akkor van jobb megoldás is (mindjárt leírom). Szerintem, bár nem számoltam utána, de nem kizárt, hogy sikerüljön ... szóval sosem fog így a víz forráspontja pl. 40 fokra lecsökkenni....

A jobb megoldás:
Van olyan folyadék, ami gyakorlatilag nem veszélyes (kicsit oldja a zsírt, ezért hosszasan ne dugd bele a kezed), ami 30 fok körül forr légköri nyomáson. Én is kipróbáltam már, csak a kisérlet rövidre sikerült, mert műanyag pohárba töltöttem és kiderült, hogy azt meg oldja....
Lényeg, hogy klímások mosógáz néven ismerik, minden jobb klíma gázzal foglalkozó helyen lehet venni. Nem drága még egy 5 literes adag sem.... valami R5xx a neve, ha jól emlékszem, de csak mosógáznak hívják. Szobahőmérsékleten teljesen stabil, alig párolog. De ha a tenyeredbe öntöd, akkor gyorsan párolog. Utána nem ért kezetmosni és némi krémet használni.

Ez a Heat-Pipe dolog nagyon jó, meg nagyon szép (én már 3db-ot építettem), de a környezetnek csak akkor lehet leadni ezt a hőmennyiséget, ha nagy a levegő fele a hőátadó felület vagy ugyan kisebb a felület, de van légáram.  :up:

Csak nem Ordasi Gáborhoz van szerencsénk?? :)

Ezt a mosógázas dolgot már olvastam a honlapodon, és lehet, hogy ki kellene próbálni.
De ha elkezd forrni, akkor nő a nyomás és leáll a forrás. És azt jó lenne tudni, hogy hol áll be az egyensúly.

#106 Felhasználó inaktív   Chosen1 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 119
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 28. 07:34

Idézet: Hank - Dátum: 2005. márc. 27., vasárnap - 13:29

Szerintem azért nem olyan jó a homokfúvás mert nem folytonos benne a kapilláris járat. :o
Jobb a marás ,mert könnyebb házilag gyártani a vékony csövecskéket.

Szerintem nem gond ha cikkcakkos az út lefelé, csak az a fontos hogy finom legyen a mintázatt hogy ne tudjon vízscepp kialakulni. Mennyi és mekkora kapillárist szeretnél?

#107 Felhasználó inaktív   Hank 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 622
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 30. 15:43

Hát én maradok a hosszanti folytonos járatnál,bár lehet működne mindkettő.
Pár napig nem tudtam hozzászólni a fórumon,mert kettétört a K7-es procifoglalatom :smoker:
Szegény nem bírta 2 éven kereztül a vizesblokk csüngését  a műanyag pöckökön. :rolleyes:
A Hascos emberünknek küldtem egy árajánlatkérést.Pár napon belül megtudom mennyi a 200mm hosszú 6mm vastag nikkelezett pipe,a többi már csak olcsóbb lehet.
Csodálkoztam hogy Gigahertz_Ordasi megtalált minket,várom tapasztalatait hogy ő mire jutott pipe ügyben.
Ugyan nem vizes pipe-okat csinált,de érdekelne milyen a gázos cső.
Esetleg ha tud jó vákuumpumpát kölcsön...De ezt majd ZH dömping után firtatom.
Hank

#108 Felhasználó inaktív   Hank 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 622
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 30. 15:46

Ha adsz faxszámot átküldhetem a katalógust!
Természetesen privibe :o
Vagy ha zaklatom kicsit a szomszéd ismerőst,beszkenneli a papírt és fölrakom a képtárra!
Hank

Szerkesztette: Hank 2005. 03. 30. 15:48 -kor


#109 Felhasználó inaktív   Chosen1 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 119
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 30. 16:35

Idézet: Hank - Dátum: 2005. márc. 30., szerda - 16:43

Hát én maradok a hosszanti folytonos járatnál,bár lehet működne mindkettő.

Nekem a nagyon finom nem túl mély szemcsés felület tűnik jónak.
Megcsinálni lehetne úgy hogy a az x-es belső átmérőjű rézcsövet felmelegítjük kicsit, majd beledugunk egy x-es külső átmérőjű műanyag csövet amibe tűvel rengeteg kis lyukat szúrtunk(ez macera sajna), majd olyan festéket nyomunk a csőbe ami saválló, feles festéket kicsorgatjuk, hagyjuk megszáradni. Majd műanyag cső kivétel után savval töltjuk fel a csövet. Ha függöleges járatok kellenek akkor közvetlenül mehet bele a sav miután a műanyag cső fala fel lett metszve.

#110 Felhasználó inaktív   Chosen1 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 119
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 30. 18:07

Közben rájöttem a technikára:
Lézernyomtatóval műnyomó papírra ki kell nyomtatni a belső felület mintájának negatívját.
Hőálló belső csövet kell használni. A belső cső és a rézcső közé kell betenni a papírt.
A rezet fel kell melegíteni 130 fok körülire, ekkor a  lézernyomtató festék átkerül a cső belső falára.
Hűtés, savazás.

#111 Felhasználó inaktív   Gyulavitéz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.290
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 30. 21:29

hát még mindig az a legegyszerűbb, hogy belefolyatom a filctollból a festéket a csőbe, párszor átforgatom, majd bowdennel megkaristolom a belsejét random, a réz kilátszik, majd sav megmarja a rezet ahol nem maradt festék.

ez a lézernyomtatós meg melegítős módszer elég macera szerintem.
túl finom mintát úgysem lehet maratni, mert nem tized/század-miliméteres cseppekben fog a sav érintkezni a belső fallal.
oké, hogy ott lennének a pöttyök, de mennyibe telik a savnak a pötty alá bemarnia magát?
<a href='http://notik.hu' target='_blank'>bontott notebook alkatrészek</a>

#112 Felhasználó inaktív   Chosen1 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 119
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 31. 05:32

Idézet: Gyulavitéz - Dátum: 2005. márc. 30., szerda - 22:29

hát még mindig az a legegyszerűbb, hogy belefolyatom a filctollból a festéket a csőbe, párszor átforgatom, majd bowdennel megkaristolom a belsejét random, a réz kilátszik, majd sav megmarja a rezet ahol nem maradt festék.

ez a lézernyomtatós meg melegítős módszer elég macera szerintem.
túl finom mintát úgysem lehet maratni, mert nem tized/század-miliméteres cseppekben fog a sav érintkezni a belső fallal.
oké, hogy ott lennének a pöttyök, de mennyibe telik a savnak a pötty alá bemarnia magát?

A szükséges mélységben és mintánál még nem lesz alámarás, bovdennel az a gond hogy nem garantált a minta optimális elrendezése, sőt könnyen lehet hogy kifejezetten rossz mintarészek is kerülnek a falra amiben csak megpang a víz. Drágább de finomabb megvalósítás.
Ami a maratásban nem tetszik az az hogy nem lesznek hegyes élek a belső felületen amiket a vízcsepp nem szeret :(

#113 Felhasználó inaktív   Hank 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 622
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 31. 14:48

Sokszor emlegetitek ezt a savazásos dolgot.
Ha valaki nekiáll és valóban savval akarja megmaratni a rezet,akkor az vagy töményebb kénsav-salétromsavval áll neki vagy durvulós vegyszerekkel. :rolleyes:
Én a híg 5%-os sósav-vasklorid oldatot ajánlom nektek.Ez gyorsmaró néven is kapható,de jóval olcsóbb ha te magad csinálod meg.
A minta bemarása soha de soha nem lesz éles!!!! Ugyanis a sav mindig alámar a festék alatt egy kicsit és nem tud éles felületeket kiszedni.Mindig szép íveltek lesznek az "élek" .
Amúgy kitaláltam a karistoláshoz egy jó ötletet ha festve van belülről a cső.Belső átm. megfelelő körlemez(acél) közepébe egy lyukacska,rácsavarozunk egy merev rudat,ez lesz a "maró"szerszám.
A körlap élei csillag alakban bereszeljük és kész van.Használata egyszerű:befestjük a cső belső falát jól tapadó festékkel,megvárjuk,amíg megszikkad,majd a csillagot átütjük rajta.Rézcsövet késöbb lemaratjuk(nem savval),és megnézhetjük hogy milyen pontos lett.
Kb 100HUf-ból kihozható,minden háztartásban van hozzá alkatrész.
Tiszta szakácskönyv :smoker:
Hank

#114 Felhasználó inaktív   Chosen1 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 119
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 31. 16:17

Idézet: Hank - Dátum: 2005. márc. 31., csütörtök - 15:48

A körlap élei csillag alakban bereszeljük és kész van.Használata egyszerű:befestjük a cső belső falát jól tapadó festékkel,megvárjuk,amíg megszikkad,majd a csillagot átütjük rajta.Rézcsövet késöbb lemaratjuk(nem savval),és megnézhetjük hogy milyen pontos lett.

Nem értem, mivel maratod ha nem savval? Mert ugye sav = tompa élek.

#115 Felhasználó inaktív   Bali&reg; 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 246
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 31. 18:02

Mi lesz fiúk? Valaki kipróbálja esetleg valamelyik variációt?? :)
Egyáltalán jó az, ha csíkokat csinálunk az oldalfalra??

#116 Felhasználó inaktív   Hank 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 622
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 31. 18:37

Belemehetnék,miért és hogyan,de a lényeg hogy a vörösréz félnemesfém.
Relative nehezen korrodálódik,jó a fajlagos ellenállása,hővezetése,ellenáll a savaknak,lúgoknak.
Ahoz hogy marjuk kémiailag a fémet,nem kell feltétlenül sav.
Fogalomzavar az hogy csak sav tud marni.Ugyanúgy lemarja a bőröd a erős lúg,ammóniás oldat,lemarja a marőszerszám a fémet...stb.
Szóval a köznyelvben csak sav tud marni,de erre sok anyag képes még,nem csak a savak.
Példa hogy vas-klorid ragyogóan "marja"(oldja) a rezet,pedig síma fémsóoldat.
Én ezt használnám a járatok maratására,mert olcsó(1kg 400HUF),csak meleg vízben kell feloldani,nem savas kémhhatású,elektrolózissel visszanyerhető a lemart vörösréz.Egy hátránya van,hogy mindent befog,ha folt került a ruhádra,akkor az soha nem fog kijönni(ecetes olló :D ).
Kb ennyi,ha kérdésed van válaszolok amint tudod.
ZH dömping van a fősulin jövő hétig,utánna egy acetonos csíkosra mart próbaverzió lesz.
Írok róla,csak 0,00000000001 időm van rá :reklamacio:
Hank

Szerkesztette: Hank 2005. 03. 31. 18:39 -kor


#117 Felhasználó inaktív   Bali&reg; 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 246
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 31. 19:50

Valahogy most nekem sincs időm rá.
Azt hiszem, hogy csak nyáron tudok összedobni egy (remélem) működő konstrukciót.
Azért majd időközben kikísérletezem a dolgokat, hogy minden jó legyen.

#118 Felhasználó inaktív   DrHIL 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 278
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 03. 31. 20:42

Azért a fénymásolós 5let nem is rossz :up:
Lehet kapni nyomtatott áramkörök készítéséhez egy fóliát. Laser nyomtatóval 1szerűen lehet csíkokat nyomtatni rá, ezt behelyezve a cső belselyébe hozzászorítva, megmelegítve rátapad a cső belselyére. Nyomtatott áramkörök készítésénél is rá kell vasalni. Alkatrészboltokban kapható.

#119 Felhasználó inaktív   Chosen1 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 119
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 01. 06:49

Idézet: Hank - Dátum: 2005. márc. 31., csütörtök - 19:37

Én ezt használnám a járatok maratására,mert olcsó(1kg 400HUF),csak meleg vízben kell feloldani,nem savas kémhhatású,elektrolózissel visszanyerhető a lemart vörösréz.

Jah értem, mondjuk az szerintem teljesen mindegy hogy milyen folyadékkal maratsz, éles felületekre sajna nem lehet számítani :(

#120 Felhasználó inaktív   Hank 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 622
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 04. 01. 12:50

Ha jól emlékszem,te magad mondtad hogy nem lesz jó az éles felület :rolleyes:
Azért az a bemart csík mikroszkóppal lenne ám ívelt. :o
R3mm-es sugarú él az ívelt,de egy kémiailag kimart járat élének sugara kb 0,001mm lenne.
Nagyságrendekkel "élesebb",mondhatni szögletes.Mikor írtam hogy ívelt lesz a maratásnál a járat,mikroszkópikus tartományra gondoltam.Víznek meg mindegy szerintem hogy milyen kapillárisba kússzon föl,csak kapilláris legyen.A kapilláris csövek,ahogy neve is jelzi cső,tehát egy éles sarok sincs benne,mégis nagyon szereti :) .
Jókat vitatkozunk hogy mi lenne a jó meg hogyan csináljuk meg,de sajnos nem haladunk előre! :mad:
Vasalós nyákfólia se rossz ötlet,csak szép ára van.Maradok az otthon fellelhető anyagoknál,pl nitrofesték,reszelő,rézcső,acéllemez,kompresszor(ami elég jól tud szívni is),aceton,alkohol.
Üdv

Téma megosztása:


  • (78 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó