HeatPipe és rejtelmei Hp házilag!
#81
Elküldve: 2005. 03. 23. 12:33
#82
Elküldve: 2005. 03. 23. 14:43
Megvan a kapilláris készítés elvi kidolgozása!

Hajnalban szikra pattant ki a fejemből és megvilágosodtam

Galvanizálás az alapja,csak nem fölgalvanizálunk,hanem le.Hasonlatos a szikraforgácsoláshoz,de nem kell komoly ezreket fizetni érte.Késziteni kell egy negatív mintát a cső belső kapillárisaihoz.Ez lehet több vékony lemez egymásba illesztése csillag alakban,lemezek hossza megegyezik a cső hosszával.Fontos hogy pontosak legyünk,mert ha több miliméterrel az eltolódás,akkor valahol mélyebb,vagy mintázatlan lesz a cső fala.A kapott fémből készített csillag alakú mintát beleillesztjük a csőbe,fontos hogy galvanikusan ne érintkezzenek,mert így nem ér semmit.Majd feltöltjük elektrolittal.Lehet lúg,sav,fémsóoldat,az a lényeg hogy jól vezessen.A réz cső legyen a + pólus a csillaglemez a - pólus.Már csak kell egy egyenáramú táp és bekapcsolhatjuk.Galvanizálás fordítottját játszuk el.Nem fémet viszünk a felületre,hanem fémet veszünk le a felületről.Logikusan a lemez élei a cső falához közel vannak,ezért itt a fém jobban fog fogyni,mint mellette,ahol nincs közelben az elektróda.Több óráig bekapcsolva látható nyom keletkezik a rézcső falán.
Szerintem házilag könnyen kivitelezhető a megoldás,nem kell se marni,se dörzsölni,festeni,stb.
Ha felakarjuk gyorsítani a folyamatot,akkor kell egy bika táp(12V-os aksi) és jó nagy áramokkal kell meghajtani a cellát.Felgyorsulnak a töltések áramlása,így hamarabb megeszi a galvanizálás a rezet.
Mostanában nem érek rá kipróbálni,de ha valaki ráér nézze meg!!
Szerintem jó ötlet és előreviheti a témát.
Ja és minden jog föntartva
Copyright 2005 hankpoke technolohgies

Hank
#83
Elküldve: 2005. 03. 23. 15:51
Idézet: Hank - Dátum: 2005. márc. 23., szerda - 14:43
ez hogy is van?

másik: 12V-os aksi ilyen kis távolságban simán áthúzza a szikrát szerintem, elolvad az egész cumó ott rögtön.
#84
Elküldve: 2005. 03. 23. 18:11

Pingáltam egy mórickarajzot:

Szerintem ez jobb,mint elfecsérelnék sok szót erre.
Tovább van upgrade-elve az ötlet!
Festve van az egész csillag,csak a lemezek éle fémtiszta.Így biztosan csak ott tud beindulni a galvanizáció
ahol a kapillárisok lesznek belemarva a rézcsőbe.Ha féltek hogy felrobban a ketyere,akkor ne használjatok nagy feszültséget,elég 5 volt,de ne szaladjon meg zárlatáramokkal.
Elé kell tenni egy áramkorlátot,de mivel egy nagyteljesítményű ellenállás sokba van,tökéletes lesz egy 60W-os 230V-os izzó is.A cső fala és a csillag távolsága min 2mm.
Üdv
Hank
#85
Elküldve: 2005. 03. 23. 19:33
#86
Elküldve: 2005. 03. 23. 19:58
Idézet: Hank - Dátum: 2005. márc. 22., kedd - 23:32
Kb 150 fokos volt,majd belelógattam a hideg vízbe.Még nem robbant szét a kezembe,szerintem nem is fog,mert 3mm-es a cső fala.
Vákuum készítésedet értem én is,ezt használom,csak a pontos víz vákuum arányt nem nagyon lehet eltalálni.Mert ha jó vákuumot csinálok sok lesz benne a víz,ha kevés vizet használok rossz lesz a vákuum.
Szerintem érti Bali® kolléga a problémámat.
Kapok egy faxot a Hasco-tól holnap egy komplett katalógusról.
Max 280mm-es pipe van nekik,kemény,nem hajlítható???

Hank
Csak 4mm-es? Akkor nem nehéz az olyan buborék keletkezése, ami felnyomja a felette lévő vizet!

Értem a problémát és lehet, hogy igazad van, nehéz szabályozni a dolgot. Ja és a nevem Bali® akart lenni, csak a fórum nem bírta!

#87
Elküldve: 2005. 03. 23. 19:59
Idézet: Hank - Dátum: 2005. márc. 23., szerda - 15:43
Megvan a kapilláris készítés elvi kidolgozása!

Hajnalban szikra pattant ki a fejemből és megvilágosodtam

Galvanizálás az alapja,csak nem fölgalvanizálunk,hanem le.Hasonlatos a szikraforgácsoláshoz,de nem kell komoly ezreket fizetni érte.Késziteni kell egy negatív mintát a cső belső kapillárisaihoz.Ez lehet több vékony lemez egymásba illesztése csillag alakban,lemezek hossza megegyezik a cső hosszával.Fontos hogy pontosak legyünk,mert ha több miliméterrel az eltolódás,akkor valahol mélyebb,vagy mintázatlan lesz a cső fala.A kapott fémből készített csillag alakú mintát beleillesztjük a csőbe,fontos hogy galvanikusan ne érintkezzenek,mert így nem ér semmit.Majd feltöltjük elektrolittal.Lehet lúg,sav,fémsóoldat,az a lényeg hogy jól vezessen.A réz cső legyen a + pólus a csillaglemez a - pólus.Már csak kell egy egyenáramú táp és bekapcsolhatjuk.Galvanizálás fordítottját játszuk el.Nem fémet viszünk a felületre,hanem fémet veszünk le a felületről.Logikusan a lemez élei a cső falához közel vannak,ezért itt a fém jobban fog fogyni,mint mellette,ahol nincs közelben az elektróda.Több óráig bekapcsolva látható nyom keletkezik a rézcső falán.
Szerintem házilag könnyen kivitelezhető a megoldás,nem kell se marni,se dörzsölni,festeni,stb.
Ha felakarjuk gyorsítani a folyamatot,akkor kell egy bika táp(12V-os aksi) és jó nagy áramokkal kell meghajtani a cellát.Felgyorsulnak a töltések áramlása,így hamarabb megeszi a galvanizálás a rezet.
Mostanában nem érek rá kipróbálni,de ha valaki ráér nézze meg!!
Szerintem jó ötlet és előreviheti a témát.
Ja és minden jog föntartva
Copyright 2005 hankpoke technolohgies

Hank
Azért ebben van egy két hibás dolog, ami problémákat okozhat.
1. Hogy csinálsz olyan csillag alakú izét??
2. A lemezre elég gyorsan rémegy a réz és össze fog érni a felületük---> zárlat lesz!
3. Ha nagy áramot akarsz használni, akkor még gyorsabb lesz a rézkiválás és szépen összeérnek a felületek, mert a cső faláról nem megy le olyan gyorsan, mint amennyi kiválik.
4. Nem egy mély árok lesz, hanem egy nagyon lapos. Szerintem!
Én arra gondoltam, hogy a cső falát meg kell karcolni, és utána leelektrolizálni. Majd kipróbálom mindegyik variációt!
Gyulavitéz: nem fog áthúzni, ha nem ér össze a felületük.
#88
Elküldve: 2005. 03. 23. 20:33
Csillag kialakítás:egy rézdrótra méretre vágott lemezeket élében felforrasztunk, a kezdeti és végpontokon.Tetszőleges számú lemezek fölrakhatók,a lemez vastagsága szab határt a csillag maximum számának.Belelógatjuk műgyantába a csillagot,vagy jobb festékbe.Ha megszáradt/megkötött a lecsiszoljuk az élekről a szigetelőt és kész.Majd csinálok én is egy próbát,de nem csillaggal.
Egy rézlemez és fölé kifeszített rézdrót lesz a próbamodell.Ha belemar vékony csíkot akkor sirály ha nem...Most a drótos verzió is eszembe jutott.Van két körlemezünk,kis bevágások helyezkednek rajta és a két lemez közös rúdra van fölhelyezve.A körlemez bavágásain felfűzzük a drótot,kifeszítjük,és a húrok adják a fegyverzet egyik felét.Kb ugyanaz,mint a lemezes festett verzió.
Hank
#89
Elküldve: 2005. 03. 24. 00:13
Idézet: Hank - Dátum: 2005. márc. 23., szerda - 18:11
Kivancsi leszek a kivitelezes modjara es a minosegere!
Szerk.: elirtam, keso este megesik.
Szerkesztette: PeppeR 2005. 03. 24. 00:15 -kor
#90
Elküldve: 2005. 03. 24. 00:26
A kovetkezokbol all:
- suru fogaskerek (cso belso atmerojenel par tizeddel vastagabb kulso atmeros)
- sima henger/rud (a cso belso atmerojenel par tizeddel kisebb atmeroju)
A rezcso belsejebe a kovetkezo keppen kell betolteni az eszkozoket:
1. fogaskerek
2. rud szelveny (pl.: 30mm)
3. acelpalca
A tobbut mar nem nehez elkepzelni, egy acelpalca segitsegevel at kell utni az egesz csomagot. A rud szelveny csak azt hivatott szolgalni, hogy a fogaskerek ne tudjon elbillenni.
A kritikus elem a fogaskerek. De eleg egy megfelelo atmeroju, akar ritka fogazasu is. Tobbszor at kell mozgatni a csoben, csak soha sem a mar "kimart" prizmakban.
#91
Elküldve: 2005. 03. 24. 06:50
Csak bírja ki a fogaskerék!
Hank
#92
Elküldve: 2005. 03. 24. 09:14
Idézet: Hank - Dátum: 2005. márc. 24., csütörtök - 6:50
Meg kell edzeni ha lehet, vagy eleve olyan anyagbol kell kesziteni a fogaskereket, ami kesobb eddzheto. A vorosrez nagysagrendekkel puhabb. Ha pedig nem masodpercek alatt akarod majd atnyomni, akkor a fogaskerek kopasa elhanyagolhato lesz. Egy marogepen konnyen kivitelezheto a kivant fogaskerek. Ahol meg van marogep, ott valoszinuleg meg is tudjak edzeni.
#93
Elküldve: 2005. 03. 24. 17:39
Valami olyat kreatívkodjatok ki hogy réz reszeléket hogyan lehetni 'rágalvanizálni' vagy ráolvasztani a cső belső felületére.
Szerkesztette: Chosen1 2005. 03. 24. 17:41 -kor
#94
Elküldve: 2005. 03. 24. 21:35
Idézet: Chosen1 - Dátum: 2005. márc. 24., csütörtök - 17:39
Valami olyat kreatívkodjatok ki hogy réz reszeléket hogyan lehetni 'rágalvanizálni' vagy ráolvasztani a cső belső felületére.
és egyáltalán, muszáj rezet felvinni? nem jó valami más fém? ami nem jön le?
pl ilyen haszjál vékony rétegben mennyit számít a hővezetés, ha kicsit gyengébb? hipp-hopp eléri a hőfokot a túloldala is.
írtátok, hogy réz-réz-> azonos elektropoetnciál... milyen olyan fém van még, amit galvanizálással tartósan fel lehet vinni a cső belső felére?
#95
Elküldve: 2005. 03. 24. 22:53
#96
Elküldve: 2005. 03. 25. 08:20

#97
Elküldve: 2005. 03. 25. 10:14
Csak jó mégis ez a festős dolog,amit régebben felvetettem!

Én viasz helyett nitrófestéket használnék,mert a jó nyákrajzoló filcek nitrofestékesek voltak.Használtam már hasonlatos eszközt,jól bírja a maratást.Viasz azért nem jó,mert megolvad a forró vasklorid oldatban.A meleg marató folyadék,csak a gyors maratásért kell.
Bringabovdenból jó kis dörzskefét csinálhatunk,ez az ötlet nekem is bejön.Még kevesebb macera a galvanizáláshoz képest.
Hank
#98
Elküldve: 2005. 03. 25. 19:21
Idézet: Hank - Dátum: 2005. márc. 25., péntek - 11:14
Csak jó mégis ez a festős dolog,amit régebben felvetettem!

Én viasz helyett nitrófestéket használnék,mert a jó nyákrajzoló filcek nitrofestékesek voltak.Használtam már hasonlatos eszközt,jól bírja a maratást.Viasz azért nem jó,mert megolvad a forró vasklorid oldatban.A meleg marató folyadék,csak a gyors maratásért kell.
Bringabovdenból jó kis dörzskefét csinálhatunk,ez az ötlet nekem is bejön.Még kevesebb macera a galvanizáláshoz képest.
Hank
Én csak azért gondolnák a nitrófestéknél puháb anyagra, mert a cső belsejében biztonságosan megkarmolni a kemény festéket nem igazán könyű.
#99
Elküldve: 2005. 03. 25. 20:33
Idézet: Hank - Dátum: 2005. márc. 23., szerda - 21:33
Csillag kialakítás:egy rézdrótra méretre vágott lemezeket élében felforrasztunk, a kezdeti és végpontokon.Tetszőleges számú lemezek fölrakhatók,a lemez vastagsága szab határt a csillag maximum számának.Belelógatjuk műgyantába a csillagot,vagy jobb festékbe.Ha megszáradt/megkötött a lecsiszoljuk az élekről a szigetelőt és kész.Majd csinálok én is egy próbát,de nem csillaggal.
Egy rézlemez és fölé kifeszített rézdrót lesz a próbamodell.Ha belemar vékony csíkot akkor sirály ha nem...Most a drótos verzió is eszembe jutott.Van két körlemezünk,kis bevágások helyezkednek rajta és a két lemez közös rúdra van fölhelyezve.A körlemez bavágásain felfűzzük a drótot,kifeszítjük,és a húrok adják a fegyverzet egyik felét.Kb ugyanaz,mint a lemezes festett verzió.
Hank
Ja, hogy olyan elektrolitot akarsz használni, amiben feloldódik a réz. Ezt eddig nem mondtad.

Az áramló elektrolit sem rossz.
Na ez a rézdrótos dolog jobb ötlet, mint a lemezes.
Én a rézdrótot, vagyis egy szálat a sokból arra akartam használni, hogy a cső faláfoz szorítva az vezesse le a vizet. A cső két végénél lehet leszorítani a szálakat.