HWSW Informatikai Kerekasztal: HeatPipe és rejtelmei - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (78 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

HeatPipe és rejtelmei Hp házilag! Értékeld a témát: -----

#421 Felhasználó inaktív   Veriakilis 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 473
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 12. 11:48

Idézet: Bali® - Dátum: 2005. máj. 12., csütörtök - 12:34

Veriakilis: Fogod a pipe-ot feltöltöd vízzel teljesen, ezután gáztűzhej felett melegíted. Ha majd elkezd forrni, akkor tartsd lefele a szelepet és egy mérűedényt alá rakva látni fogod, hogy mennyi víz jött ki. Ami nem jött ki, az meg benn mara. :) Fontos, hogy a szelep végig lefele legyen, hogy csak a víz folyon ki. Szerintem nem fog megolvadni a forrasztás, mert a víz forrása miatt max 100 fokos lesz, esetleg egy kicsit több, mert a végén már a gőz tágulása nyomja ki a vizet és az meg lehet több fokos is mint 100.


Jó!
De van még egy kis probléma:
Cső egyik vége lezárva, leforrasztva.
Teletöltöm vízzel, majd ezután kéne ráforrasztanom egy olyan visszacsapó szelepet, ami csak kifele enged.
Olyan szelep még csak van, ami bírja a forrasztás hőmérsékletét.


Na de hogyan forrasszam a szelepet a csőhőz, úgy hogy közben tele van vízzel a cső?

#422 Felhasználó inaktív   Veriakilis 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 473
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 12. 11:52

Vagy először forrasszam be a szelepet, a másik végén rakjam bele a vízet, és a cső végét nyomjam össze két helyen, és a szélső összenyomásnál forrasszam le?
Megpróbálom ezt a fenti alapján lágyrézcsővel. :D

#423 Felhasználó inaktív   Gyulavitéz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.290
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 12. 11:55

kis számolás:
a 6*1-es cső súlya 25%-kal nagyobb (= ennyivel drágább), mint az 5*1-esé, viszont 33%-kal nagyobb a belső felülete :)

A 6-ost nehezebb hajlítgatni, de valamivel jobb teljesítményt lehet vele elérni...

Melyiket vegyem?
<a href='http://notik.hu' target='_blank'>bontott notebook alkatrészek</a>

#424 Felhasználó inaktív   Veriakilis 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 473
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 12. 11:58

Idézet: Gyulavitéz - Dátum: 2005. máj. 12., csütörtök - 12:55

kis számolás:
a 6*1-es cső súlya 25%-kal nagyobb (= ennyivel drágább), mint az 5*1-esé, viszont 33%-kal nagyobb a belső felülete :)

A 6-ost nehezebb hajlítgatni, de valamivel jobb teljesítményt lehet vele elérni...

Melyiket vegyem?

6-ost.

Bár én lehet, hogy 10-essel készítem majd.
A 10-est is jól lehet hajlítani kézzel is!
Próbáltam.

#425 Felhasználó inaktív   Gyulavitéz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.290
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 12. 12:00

Idézet: Veriakilis - Dátum: 2005. máj. 12., csütörtök - 11:52

Vagy először forrasszam be a szelepet, a másik végén rakjam bele a vízet, és a cső végét nyomjam össze két helyen, és a szélső összenyomásnál forrasszam le?
Megpróbálom ezt a fenti alapján lágyrézcsővel. :D

figyi:

veszel 5 centi átlátszó szilikon csövet, meg két bilincset.  A pipe-ot 5-6 centivel hosszabbra hagyod, hogy elszorításkor ne torzuljon annyira, hogy a bilincs alatt is deformálódik. összenyomod a csövet, bilincs leold, forraszt.

pvc cső helyett használhatsz autós benzincsövet, az vastagabb falú és vászonnal erősített, nem szívja össze a vákum (tegyük hozzá, hogy ha a pvc cső belsejében közel vannak a réz csövek, akkor azt se szívja be nagyon)

Rajz: a nyíllal jelölt helyen nyomod össze, utána azt az oldali bilincset oldod, majd újra felhasználható az a rész ahol a szelep van.

A forrasztáson én is agyaltam, vagy függőlegesen kell tartani (felül forrasztok), vagy enyhe ívben meghaljítani a csövet, hogy ne folyjon a forrasztási helyre a víz, mert akkor ugye elvezetjük a hőt :)
(úgysem folyik be a forraszanyag, mert már összenyomtam jó szorosan)

Csatolt képek:

  • Csatolt kép: post-15-1115897098.png

Szerkesztette: Gyulavitéz 2005. 05. 12. 12:24 -kor

<a href='http://notik.hu' target='_blank'>bontott notebook alkatrészek</a>

#426 Felhasználó inaktív   Gyulavitéz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.290
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 12. 12:01

Idézet: Veriakilis - Dátum: 2005. máj. 12., csütörtök - 11:58

6-ost.

Bár én lehet, hogy 10-essel készítem majd.
A 10-est is jól lehet hajlítani kézzel is!
Próbáltam.

de ez vörösréz. a tiéd milyen?
<a href='http://notik.hu' target='_blank'>bontott notebook alkatrészek</a>

#427 Felhasználó inaktív   Veriakilis 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 473
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 12. 13:52

Idézet: Gyulavitéz - Dátum: 2005. máj. 12., csütörtök - 13:01

de ez vörösréz. a tiéd milyen?

Igen vörösréz az amit kézzel tudok hajlítani. 10mm-es.
Mondjuk egy régi csapról vágtam le (1mm-es a falvastagsága).
Kívül krómozott, csak kicsit lejött már róla.

Jó ötlet kipróbálom.

#428 Felhasználó inaktív   Veriakilis 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 473
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 12. 13:59

Gyulavitéz!

Milyen legyen a szelep?
Olyan kéne, amit lehet forrasztani, és bírja a forrasztási hőmérsékletet.

#429 Felhasználó inaktív   Gyulavitéz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.290
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 12. 14:31

jah? azt írtad, hogy van olyan szelep. amúgy szerintem ott nem kell forrasztani, lévén nem kell tartósra csinálni, elég szerintem egy kis palma-tex vagy egyéb jól tömítő ragasztó, csak 4-5 percig kell a vákumot bírnia, és forrasztás híján még hő se nagyon éri majd. elmegyek majd valami boltba, megnézni a lehetőségeket. most szaladok, hátha kapok még 6-os csövet. 4-5 métert fogok venni sztem, abból 7-8 db 40 centis kijön, meg amin kísérletezgetek...
<a href='http://notik.hu' target='_blank'>bontott notebook alkatrészek</a>

#430 Felhasználó inaktív   _Y_ 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 972
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 12. 14:44

Idézet: Veriakilis - Dátum: 2005. máj. 12., csütörtök - 13:59

Gyulavitéz!

Milyen legyen a szelep?
Olyan kéne, amit lehet forrasztani, és bírja a forrasztási hőmérsékletet.

kiveszed a szelepet a házból , a szelep házat felforrasztod, majd hűtés után visszateszed a szelepet
Azok népes táborába tartozom, akik nem tartoznak sehová.

#431 Felhasználó inaktív   Gyulavitéz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.290
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 12. 15:27

megvan a cső, 5 méter, 1900,-
ma megpróbálkozom a forrasztással.
<a href='http://notik.hu' target='_blank'>bontott notebook alkatrészek</a>

#432 Felhasználó inaktív   Gyulavitéz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.290
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 12. 17:05

a cső belsejét nagyjából sikerült majdnemkapillárissá csinálni. szóval fél siker: a belső fala már nem fényes, mivel 1200-as finomságó csiszolópapírból csináltam egy 2 centi széles hengert, majd a belsejében kb 30-szor ide-oda tologattam egy fregoli-zsinór segítségével. utána 360-as szemcseméretű csiszolópapírral ugyanez kevesebbszer. szóval ha nem is kapilláris, de legalább nem fényes a belseje...

a forrasztás baromi könnyen ment, igaz, lágyforrasztással, viszont az összenyomás még satuval se volt egyszerű, nem tudom, hogyan fogom én ezt majd fogóval elszorítani, mert kissé kemény az anyag...

így néz ki az egyik vége, a másik még nyitott, vákumracsinálásra még nincs ötletem...

Csatolt képek:

  • Csatolt kép: post-15-1115913946.jpg

<a href='http://notik.hu' target='_blank'>bontott notebook alkatrészek</a>

#433 Felhasználó inaktív   therapy!? 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 740
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 12. 17:08

Örülök hogy vannak ilyen elszánt kollégák, akik hp-t otthon legyártják  :up:
Csak így tovább uraim :)

Nem néztem vévig a fórumot egyenlőre, de sokan akadnak közületek olyanok akik saját maga által gyártott hp-t használ
10 print "nagyárpi"
20 goto 10
Logika: Vas Ördögöm: Van ♪♫♪♫♪♫
nekem mindegy hogy 50 vagy 53 fokos :)
cuki vagyok
Nyiss Új Topicot mielőtt a keresőt használod

#434 Felhasználó inaktív   Veriakilis 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 473
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 12. 17:28

Idézet: Gyulavitéz - Dátum: 2005. máj. 12., csütörtök - 16:27

megvan a cső, 5 méter, 1900,-
ma megpróbálkozom a forrasztással.

Én is vettem.
10mm-es teljesen lágy vörösréz csövet.
Csak 2 szál (1m) volt a boltban (900Ft/szál).
Krómozott ez is.
12mm-esből volt csak olyan ami nem krómozott.
Most már csak réz tömböt kell vennem valahol.
Nem lesz gond a processzorra erősítéssel, mert nagyon könnyen hajlik.

#435 Felhasználó inaktív   PMiki 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 136
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 12. 18:15

Na akkor először is tiszázzuk ezt a vákum kérdést.

1. Vákum nincs csak kicsi nyomás.

2. Az Si-t és a Pascalt hagyuk (a Pascal a programozóknak :D ) használuj a bar-t (a legtőbb nyomásmérő ebben van skálázva.

3. A nyomás megadásánál két módot választhatunk abszolút nyomást és relatív nyomást.

4. Én a relatív megadást javaslom tehát vegyük azt, hogy ami most minket körbevesz (abszolutban számolva 1 bar) az a viszonyítási szint.

5. Tehát ha növeljük a nyomást akkor pl +1 bar nyomást érünk el (abszolútban ugye 2 bar), ha csökentjük akkor pl. -0,5 bar-t érünk le (abszolútban ugye 1-0,5=0,5 bar)

6. Én ezentúl a nyomás értékeket relatív nyomásban adom meg.

Remélem érthető és világo voltam és ezután értelmezni bírjátok az általam leírtakat.

Másodjára:

Ma is kisérleteztem a következő "berendezést" használtam:

Kép
[ Kattints ide a teljes méretű képhez ]

Ez egy egyok végén leforrasztott réz cső a másik végén van egy relatív-nyomásmérő és egy golyóscsap a feltöltéshez és a nyomás csökkentéséhez.

Előszőr ismét vízzel próbálkoztam a következő nyomásértéket tudtam elérni:

Kép
[ Kattints ide a teljes méretű képhez ]

Mint látható kb. -0,93 bar nyomást.

Ezen a nyomáson a víz 65 fokon kezd el forrni de az igazi hőszállítás úgy 80 fokon indul be.
Tehát az én tapasztataim alapján vízzel müködö HP építéséhez igen jó nyomáscsökkentő szivattyú szükségeltetik. Én azt gondolom szmunkra ez jelenleg ilyen módon mem megoldható feladat.

De próbálkoztam acetonnal is a próba HP ugyanaz csak a dolgozó közeget csréltem le.

Mint már említettem korábban ha szoba hőmérséklető acetonnal probálkozunk akkor úgy -0.8 bar nyomásnál az aceton el kezd forrni és ragyogóan ki lehet szívni a csőből (lehet, hogy még nem forr csak nagyon intezíven párolog de ez a végeredményen nem változtat szoba hőmérsékletű acetonnam -0.75 bar nyomás érhető el max.) Ezt a hibát elkerülendő fagyasztúban lehűtöttem az aceton és igy csökkentettem a nyomást a következő eredménnyel:

Kép
[ Kattints ide a teljes méretű képhez ]

Mint látható kb. -0.86 bar nyomást tudtam elérni. Azt, hogy miért nem sikerült elérni a víz esetében elért nyomást azt nem tudom holnap megpróbálm kideríteni.
Ezt a nyomást közvetlenül az elékszítés utánn mértem mikor még a HP hidegebb volt a szobánál most miutánn beállt a szoba hümérséklet 22 fok -0,79 bar nyomást mutat az óra.

Mielőtt ismertetném az eredményekt egy kis PH érték következik ne mennyetek sehova.... :D

Csak it csak most csak nektek...

A következő jelenséget tapasztaltam:

A kapilárisokra valószínüleg szükségünk lesz a korekt müködésre mivel ha a csövet bedugtam a meleg vízbe akor nem mindig inult el a forrás ugyanazon a hűfokon, hanem ho elindult hol nem. Ezt vizsgálva azt vettem észte, ha a HP-t bedugtam a vízbe és nemindult el a forrás ugyanazon a hőfokon ahol korábban elindult akkor ha a HP végét a pohár aljába ütöttem akkor rögtön elindult a forrás.
Azt gondolom, hogy ez azért volt mivel ekkor a cső felsőbb szakaszin kicsapódó acetont leráztam a cső alajába ahol így lett minek elfornia, mivel előzőleg az össze ott lévé aceton elfort. Ennek ellentmond az a tény, hogy volt olyan hőfok ahol ütögrtés nélül is mindig elkezdett forrni az aceton a csőben.
Ma csak 10ml acetont raktam a csőbe lehet, hogy ez kevés és azt sem tudom, hogy mennyi maradt benne mivel nem szkerült elérnem a víz nyomását így feltételezem, hogy ez a hütött aceton is lekezdett forni. Holnap megbróbálom 20-30ml acetonnal illetve megmérem, hogy ma mennyi volt ténylegessen acsőben.
Az ma eggdi elvégzett kisérletekhez az is hozzá tartozik, hogy mivel sok mérést végezem ezért nem volt időm megvárni az, hogy a HP magától hüljön le hanem csapvízzel hütöttem le ez azt jeleni, hogy a az eddig mért értékek úgy 12-18 fokos HP-vel születtek amikor alacsonyabb volt a nyomás a HP-ben mint most a szobahőmérsékleten kb annyi volt mint a fényképen látható.
Ugye az alacsonyabb nyomás alacsonybb forráspontot is eredményez, hogy ez miként befolyásolja az eddige eredményeket azt most fogom kipróbálni.
Illetve még az is hozzá tartozik a dolgokhoz, hogy hütés közben vízszintesen tartottam a HP-t (csak így fért a csap alá), malyd rögtön végeztem a következő mérést. Az hogy ez miként befolyásolja ez eredményeket mivel lehet hogy nem volt ideje az acetonnak a cső aljába folynia és igy nem tudott beindulni a forrás csak ha leráztam az acetont a cső aljára azt szintén most fogom kipróbáni.
A HP már két órája áll a talpán és veszi fel a szoba hőmérsékletet.

Thát a következőkre jutottam:

Ha leütöttem a HP a pohár aljára akkor 40 fokon indult el a forrás és a hőszállítás rögtön érzékelhető volt sajnos néha leált a forrás. Én ezt annak tudom be, hogy ahoz hogy a HP Müködjön minden féle képpem kell agy bizonyos deltaT-nek lennie a két vége közt, ha ez nincs meg tehát a HP mindenhol azonos hömérsékletű (ami nekükük nagyon jó hiszen az azt jelenti, hogy a CPU olyan meleg mint a hütőborda :D ) akkor le áll a hőszállítás és ezzela forrás is természetessen. és mivel az én kezem úgy 36 fokos az hosszú távol nem elég a HP-nek. Ez ugye rögtön felveti azt a kérdést is, hogy ennél alacsonyabb forráspntokat csak akkor tudunk megmérni , ha hütjük a HP egyik végét.

Ha arra vártam, hogy magától meginduljon a forrás akkor 45 fokig kellet melegítenem a HP végét ekkor magától beinult a forrás és a hüszállítás és nem ált le (3-4 percig).

Tehát kijelnthetjük, hogy sikerült 45 fokon müködő HP-t készíteni.

60 fokon annyira jól müködik a HP, hogy 5-6 másodpercnél nem tudtam tovább a vízbe tartani a HP-t mivel égette a kezem.

Szerintem az acetonos isrány a nyerő.
Ha a forralásos módszerrel sikerült 30 fokon müködő (engedjétek meg nekem hogy kételjedjek, de ha már 50 fokon müködi akkor is király és sokkal jobb mint az én 65 fokosom NEM KÖTÖZKÖDNI AKARTAM) akkor aceton forralásával 10 fokon müködöt kell tudnunk készíteni.
:offtopic: Valaki elmagyarázhatná már nekem, hogy kell forralással HP-t készíteni mert nem értem, ha lehet ne csak a módját hanem azt is, hogy az miért müködik úgy szeretem emegéetreni a dolgokat. :offtopic:

PMiki
Csak a csend elég halk...

#436 Felhasználó inaktív   _Y_ 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 972
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 12. 18:22

rézcső lágyítás: melegítsd fel vörösre a csövet és hirtelen hűtsd le mondjuk vízben
hajlításkor keményedni fog a csö, tehát érdemes esetleg a teljes ív eléréséig párszor felmelegíteni, és hűteni. így megint visszalágyul, és megrogyás nélkül tudod hajlítani.
Azok népes táborába tartozom, akik nem tartoznak sehová.

#437 Felhasználó inaktív   Gyulavitéz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.290
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 12. 18:41

erre a "hozzáütöm a pohár aljához" problémára van két tippem:

1, (kis átmérőnél): a felül a kicsapódó aceton (vagy víz) egy dugót képez, lezár egy szakaszt,  légbuborék keletkezik, és nem mozdul semerre. (tipikus jelenség szobai hőmérőknél, ilyenkor általában a hőmérőt ki lehet dobni)

2, (nagy átmérőnél): a kicsapódott pára cseppekben összegyűlik, ottmarad, és ahogy lekoccintod, lecsöppen, vagy megindul egy csepp, és egy csíkban lefolyik, összeszedve némi anyagot -> több folyadék kell.

itt jön a kapilláris másik előnye, hogy nem cseppekben csapódik ki a pára, hanem, széthúzódik a repedésekben (általános iskolás fizika tananyag), ezért nem különálló cseppek alakulnak ki, hanem ezek összefolynak, és bizonyos súly felett lecsorognak.

Kiváncsi leszek, hogy a 4mm belső ámérőnél az 1,-es verzió milyen gyakori lesz....
<a href='http://notik.hu' target='_blank'>bontott notebook alkatrészek</a>

#438 Felhasználó inaktív   PMiki 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 136
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 12. 18:44

A cső 12*1-es tehát 10-es belső átmérő szrintem is a 2.-es a jó.

Én az 5-ös csőbe már a vizet se tudtam betölteni úgyhogy szerintem vastagabb kell.

PMiki
Csak a csend elég halk...

#439 Felhasználó inaktív   Hank 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 622
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 12. 19:30

:respect: 
   
          Örömmel kihírdethetem hogy PMiki elkészítette az első hungarise homemade heatpipe-ot.  :up:

:respect: 

Gratulálok,van értelme az acetonnal bajlódni!Szerintem ha eljutottunk az első prototipushoz,azon gondolkodjunk el,hogyan csináljuk meg a kapilláris részét.Én az ónszívó harisnya felhasználásán töröm a fejem.Vizsgák egy kicsit visszafognak,de júniustól ezerrel nekikezdek.
Hank

#440 Felhasználó inaktív   PMiki 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 136
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 05. 12. 19:41

Na teszteltem a HP szobahömérsékleten és állítva tárolás utánn.
Most 50 foknál kezdett el forrni alatta még akkor sem ha ütögettem.
De nem ennyir lesujtó az erdmény mivel mikor nem fort akkor is müködött szépen már 35 fokon is érezhetően hőt szállított.
50 fokon pedig beindult a forrás és le se ált még teszteltem kb 1 perc.
Ezek alapján a következöket gondolom:

1. Ahhoz, hogy szállítsa a hőt a Hp nem kell forrnia az acetonnak.

2. Az állítva tartás valüszínüleg kompenzálja a kapillárisok hiányát.

3. Az hogy forr e az aceton vagy csak párolog a hőszállítás közben azt a HP két végén mérhető deltaT határozza meg csak akkor forr ha a deltaT elér egy meghatározott értéket azalatt az intenzív párolgás is elegendő a hőszállítására.

4. Ha tovább akarunk lépni akkor a köketkező mérésnél azt kell mérni, hogy mennyire és mennyi idő alatt tudja a HP a két végét azonos hőmérsékleten tartani gyakrolatilag az mérjük közvetve. hogy mennyi hőt képes szállítani.

5. A fentiek alapján nem tudjuk megmondani a hő szállító közeg forrása alapján, hogy hány foktol müködik a HP-nk.

6. Az acetonos HP tűnik most a követendő útnak.

PMiki
Csak a csend elég halk...

Téma megosztása:


  • (78 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó