Idézet: prygme - Dátum: 2005. okt. 28., péntek - 8:36
Van pár tényező még amit a cikk iroja nem vett figyelembe. Először is maga az Intel és az AMD, akiknek jelentős bevételt hoznak a powergamerek, de még a sima átlag PC játékosok is. Nem hinném, hogy csak úgy duzzogva félrevonulnának és néznék, ahogy drágább intel (v amd) processzorok helyett olcsot vegyen a vásárlókörük egyrésze, és azt is csak 5 évente.
A Microsoftnak is kissebb üzlet az xbox mint a PC, xboxra nem fog senki 2 évente MS office csomagot vásárolni, és főleg nem a jelenlegi PCs officecsomag árakon. A Sonynak viszont valóban a konzol lehet a zászlóshajó. PC szegmensben, mások termékeitől függ Ms Intel chipsetgyártók, stb. és ez nem tetszik a Sonynak, aki nem ehhez szokott.
Nehéz jósolni, mi fog történni, csak pár lehetőség, ha nagyon nyomulnának a konzolok, és ennek a PC piaci szereplők kárát látnák, a már most is lézető konzolemulátorok gyorsabb fejlődési ütemre kapcsolnának (háttérben titkos támogatókkal intel amd?)
PS1 emulátor ma már tökéletes, persze egy elég régi hwt emulál. PS2 emulátor is jópár játékot képes müködtetni, de ez még PC erőművel is lassú. Ám ma már egyáltalán nem lehetetlen az ami 10 éve még elképzelhetetlen volt. Azaz más hw platform közel azonos sebességú emulálása. A kulcsszó JIT (just-in-time compilation), ma már olyan szinten áll, amivel az Apple el tudta érni, hogy inteles developer Macjain a PowerPC programok, észlelhető sebességveszteség nélkül futnának.
Ez természetesen bármenyik konzolemulátorral elérhető, csak az eddigi titokban fejlesztő hobby devek mellé hátszélként kell (szintén a háttérben meghúzódó, inteles támogatású) pár profi jit programozó.
Akkor újabb érv lesz majd az inteles v amds, drága nvidia vagy ati chipes PC mellett, hogy nemcsak az egyik konzol világ játékaival, hanem mindhárom játékaival is lehet játszani ugyanazon PCn, és talán még szebb grafikával is.
Igazad van, hoz bevételt. Csakhogy a PC-iparban nincs kapcsolat a szereplők között: az NVIDIA, ATI, Intel, AMD bevételeiből nem részesülnek a játékkiadók, vagy fordítva, a játékkiadók által eladott játékokból nem tudják finanszírozni a hardvereket, hogy olcsóbbak legyenek. Azon egyszerű oknál fogva, hogy senki nem tudja, mire fogod a PC-t használni. Próbálkoznak ugye árukapcsolással, hogy videokártyához játékokat. De ez az egész képen nem változtat. És ha változtatna, még mindig ott van a sokkal gazdaságtalanabb működés.
A MSFT-nak valóban nem elsődleges érdeke, hogy írtsa a játékPC-ket, ugyanakkor nem igazán tehet mást. Annyit ügyeskedhet, hogy hogyan álljon úgy az élre, hogy maga a kelleténél jobban ne erodálja az otthoni, szórakozásra vett PC-k piacát. Mi másért lépett volna be egy PC-t uraló szoftvercég a konzolpiacra, ha nem azért, hogy megvédje magát.
A konzolemulátorok: láthatóan legalább 1 generációval korábbi gépeket képes csak kielégítő sebességggel futtatni. Ez nem csak optimalizáció kérdése, hanem az emuláció természete ilyen. Ráadásul jogi problémákat is felvet, ugyanis a Sony biztosan nem fog ehhez jogokat adni, így marad a "visszafejtés". A JIT bár nagyságrendekkel gyorsabb lehet az emunál, megintcsak nem hiszek benne, hogy akár a mai legerősebb gépeken megközelíthető lenne akár egy PS2 sebessége, annyira különbözőek az utasításarchitektúrájuk. Ráadásul egy ilyen projekt hatalmas munka, pénz, idő.
A kérdés az, hogy pl. az Intel a maga évi közel 10 milliárdos nyereségével miért nem próbál meg valamit tenni ellene? Talán mert veszteségnek veszteség, de nem akkora, hogy megéjre vele foglalkozni. Az Intel forgalmának harmadát már a notebookok adják (nem PC, nem processzor, az egész vállalatét). A PC piacon a vásárló kétharmada vállalati, munkagép.