Idézet: special - Dátum: 2005. okt. 28., péntek - 9:39
A konzolemulátorok: láthatóan legalább 1 generációval korábbi gépeket képes csak kielégítő sebességggel futtatni. Ez nem csak optimalizáció kérdése, hanem az emuláció természete ilyen. Ráadásul jogi problémákat is felvet, ugyanis a Sony biztosan nem fog ehhez jogokat adni, így marad a "visszafejtés". A JIT bár nagyságrendekkel gyorsabb lehet az emunál, megintcsak nem hiszek benne, hogy akár a mai legerősebb gépeken megközelíthető lenne akár egy PS2 sebessége, annyira különbözőek az utasításarchitektúrájuk. Ráadásul egy ilyen projekt hatalmas munka, pénz, idő.
Valóban nagy munka, viszont nagyon sok érdekelt van, és egyre több lesz. Ezek közül elég csak 100 tehetséges fejlesztõ egy ütõképes emulátorhoz. A mai PS2 is már megfelelõ képminõségre, csak a sebesség problémák miatt van, az hogy gyakorlatban csak a PS1 emulátor hsználható. De pont a mostani idõszakban van áttörés a téren (részben a sun java fejlesztései eredméyneképp, részben a .NET miatt, de ebben hosszu lenne most belemenni) lényeg ha az Apple ma is müködõ észlelhetõ sebességveszteség nélküli PPC emulációra képes intelen, akkor már ma rendelkezésre áll a szükséges programozástechnika a "veszteségmentes" emulációhoz. (Azaz lehetséges kb. azonos technológiával gyártott kb. azonos számítási teljesítményû hw-ek között a kódfuttatás megfelelõ JIT-el. Régen csak a régebbi idegen hw-kódot lehetett csak megfelelõen futtatni).
Természetesen ez nem kis munka, de egyáltalán nem lehetetlen. Elõbb utóbb el is készül, az intel (és társai) támogatásával az elõbb több évet jelent, ami nekik is érdekük.
Alapvetõen más programozási kultúrát képvisel a PS2 és az Xbox. Ez feltehetõen meg is marad a PS3 Xbos360 esetében is. A PS2 az assembly alapú direktbe programozott hw-eszközök "stílusát képviseli. Ettõl használják olyan hatékonya a PS2 hwét a jobb PS2 gamek. Még az Xbox hasonlít egy PCre osztott libek programozása többnyire C++ nyelven. Fejlesztõi szempontból jóval kényelmesebb. Viszont emuláció szempontjából elég a PS2/3 processzorát illetve custom chipjeit leemulálni, még Xbox esetében az Xbox OSt is kellene, ami már komplikáltabb jóval.
A warez kérdése elég összetett,
az emberek pénztárcája ugyanis nem végtelen (föleg nem MO-on vagy Kínában). De még amerikában sem hajlandóak egy keretnél többet áldozni egy egy területre. Azaz a warezolás esetleges visszaszorítása (ami elég kétséges technikai eszközök miatt is) nem az emberek zsebébõl húz ki több pénzt hosszútávon, hanem a profitot rendezi át egyik szegmensbõl a másikba. Tegyük fel hogy a jövõben kidolgozzák a hyperbiztos (hwkulcs + DRM stb.) másolásvédelmet, amit szinte lehetetlen áttörni, pluszban 5évre büntetnek minden warezt terjesztõt és 1évre minden warezt használót méghozzá következetesen minden esetben. Ez már elég visszatartó tényezõ lenne

Mi történne? Visszaszorulnánank a prémium sávszélességû internetelérések, elég lenne az alap 512 Adsl és kabel, (vagy még az se kellene egy rétegnek). Minek a szálessáv ha úgyis megkell venni mindent, olvasgatni emailezni meg az is elég.
Visszaszorulna a prémium drága PC hardware, még a notebooknál is vannak gyors CPUs Nvidia geforcego és Ati Radeon mobiliy kártyák. Azokon nagyobb a nyereség mint az alsõ kategóriás olcsó agyonintegrált notebookokon. Minek a drága PC vagy notebook, ha csak szövegszerkesztésre internetezésre ... használom (sõt minek windows, linuxal is megy ugyanaz)
NYertesek, jatékkiadók, zeneipar, filmipar
vesztesek internetszolgáltatók, távközlési céget (pl T-com), PC gyártók (intel amd nvidia ati via...)
Sõt mobilcégek is, ha elmegy a pénz zeneCDkre, mozira, játékokra, nem marad mibõl csacsogni a mobilon

A Microsoft is többet vesztene egy olcsó PC + konzol rendszeren, mint amit visszanyerne Xboxával. A warez windows elleni fellépéssel sem árt az óvatosság, a legutóbbi MOi bsaakció eredménye, az lett hogy vállalati szinten jelentõsen terjedt a Linux, még addig nem is törõdtek vele.
Az emberek pénztárcája adott, hogyan osztják el egy egy hónapban, az a kérdés. És a warezon "spórolt" pénz nagyrésze bizony a T-comhoz T-onlinehoz Intelhez Atihoz és társaikhoz kerül. Ha megszünne a warez az õ bevételükbõl hiányozna.
Szerkesztette: prygme 2005. 10. 28. 12:21 -kor