HWSW Informatikai Kerekasztal: A PC-s játékok kora leáldozott - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

  • (111 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

A PC-s játékok kora leáldozott A cikkel kapcsolatos hozzászólások

#1021 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 11. 05. 22:48

PC Gaming: Becoming a Player?

http://www.technewsw...tory/47040.html

#1022 Felhasználó inaktív   bomlat 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 575
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 06. 10:59

Merrill Lynch Analyzes PlayStation 3/Xbox 360 Conflict

Merrill Lynch, the investment advice firm, has published a detailed analysis of the potential fortunes of Sony and Microsoft in launching the next generation of PlayStation and Xbox consoles. Though the report mainly focuses on the near-term window of the next one or two years, the evidence cited indicates a belief that the Xbox 360 will win out over the PS3 in the early stages of the next generation.

The thrust of Merrill Lynch's argument is that Microsoft's first-to-market advantage isn't as important as its cost benefit and pricing strategy. The analysis cites multiple expensive components of the Sony hardware, including its Blu-Ray drive and Cell processor, as factors which may drive the PlayStation 3's launch price point up to around $500. "Based on the cost analysis as well as our analysis of the two companies' strategies," reads the report, "we think that the Xbox 360 (including the detachable hard drive) could be selling for $249 by the time the PS3 launches for approximately $500."

Key to that hypothetical $249 Xbox 360 price point, in the analysts' estimation, is Microsoft's ability to loss-lead with its system. "[Sony's] financial situation raises questions about just how much money Sony is going to be willing to lose," says the analysis. "CEO Howard Stringer has made some public commitments regarding the target level of profitability for the March 2007 fiscal year, and we're not sure those targets are consistent with large losses on PS3 hardware. Meanwhile, Microsoft has a less expensive platform, a 6-month lead on PS3 and the willingness to forego margins in the near-term in order to pick up market share."

Though the report paints an accurate-seeming picture of the near-term war between the two systems, the analysis does neglect Sony's current PlayStation 2 system, which continues to be profitable. Sony has previously spoken of its desire to maintain a 10-year lifespan for the platform, and will continue to earn revenue on the back of the admittedly aging hardware with a continued stream of new and exclusive software, whereas Microsoft appears, according to many analysts, to be focusing its attention more extensively on the new hardware, which will have a limited install base for the first year of its lifespan.


http://www.gamasutra.../news_index.php
The Computer is your friend.
Trust The Computer

#1023 Felhasználó inaktív   bomlat 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 575
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 06. 11:03

téleg,azt tudjátok hogy az új dx update egyik spece az xbox360 controller támogatása?
The Computer is your friend.
Trust The Computer

#1024 Felhasználó inaktív   bomlat 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 575
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 06. 11:23

Ha esetleg nem volt világos az amikor az üzleti modellröl beszéltem,akkor check it:

http://www.gametap.com

Na,ez az amivel le lehet mosni a konzolokat és melesleg ez a jövő.
The Computer is your friend.
Trust The Computer

#1025 Felhasználó inaktív   Samott 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 27.035
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 06. 11:47

Idézet: bomlat - Dátum: 2005. nov. 6., vasárnap - 11:23

Ha esetleg nem volt világos az amikor az üzleti modellröl beszéltem,akkor check it:

http://www.gametap.com

Na,ez az amivel le lehet mosni a konzolokat és melesleg ez a jövő.

Nem teljesen ertem mirol beszelsz... ez meglesz a konzolon is pl. a microsoftnal Xbox Live Arcade neven... a Sony nem tudom csinal-e hasonlot, mostanaban eleg rossz hirek szivarognak az online szolgaltatasai felol (gyakorlatilag az, hogy nem nagyon lesz neki - csak az egyes jatekok tamogathatjak a netes jatekmodot)... de microsoft pont ilyet indit, mint amit te itt ujdonsagkent mutogatsz... ;)

Samott
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out. | exHWSW - Értünk mindenhez IS @ PH!

#1026 Felhasználó inaktív   szabinar 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.925
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 06. 12:15

Idézet: Samott - Dátum: 2005. nov. 6., vasárnap - 11:47

...Sony nem tudom csinal-e hasonlot,...

Ha nem, akkor mar ashatjak is el magukat, cell ide- vagy oda.

Ha a jatekfejlesztokre van bizva az online tamogatas, az mar regen rossz... bebizonyitottak mar :)

Szerkesztette: szabinar 2005. 11. 06. 12:16 -kor


#1027 Felhasználó inaktív   UNREG 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 390
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 06. 12:34

Idézet: szabinar - Dátum: 2005. nov. 6., vasárnap - 13:15

Ha nem, akkor mar ashatjak is el magukat, cell ide- vagy oda.
Ha a jatekfejlesztokre van bizva az online tamogatas, az mar regen rossz... bebizonyitottak mar :)

Nem bizonyosodott be semmi, ha pusztán a számokat nézzük, akkor a PS2 Online-nak sokkal több tagja van, mint a X Live-nek.
Persze, lehet okoskodni, hogy PS2-ből is több van, de "elásásnak" akkor sem nevezném, csak másfajta koncepciónak.

#1028 Felhasználó inaktív   szabinar 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.925
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 06. 14:03

Idézet: UNREG - Dátum: 2005. nov. 6., vasárnap - 12:34

Nem bizonyosodott be semmi, ha pusztán a számokat nézzük, akkor a PS2 Online-nak sokkal több tagja van, mint a X Live-nek.
Persze, lehet okoskodni, hogy PS2-ből is több van, de "elásásnak" akkor sem nevezném, csak másfajta koncepciónak.

Jovorol beszelek (az elasast illetoen), nem a jelenrol vagy multrol. :)

Szerkesztette: szabinar 2005. 11. 06. 14:07 -kor


#1029 Felhasználó inaktív   DummyBoy 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.175
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 06. 15:24

Huu ... volt am hozzaszolas ...

Par adalek :) Akarom mondani pár adalék , és amire emléxem az előző hozzászólásokból :)

SW2 vs. Híradó vs. FEAR ... rossz az összehasonlítás ...

Én arra lennék kiváncsi hogy SW2 vs. híradó vs. SW2 eredetileg renderelt digitális képe mondjuk 1600*1200-ban ... ezek közül melyik lenne a legszebb? Mert ugye a SW2 majdnem teljes egészében PC-kkel renderelt ... de akkor legyen mondjuk inkább Shrek2 ... a teljesség és az igényesség kedvéért ... :)

Vicces dolog (Mint már említették vala: festmény vs. fotó ide még jöhetne 3-nak a vs. digitális fotó :) )

A TV , ha fene fenét eszik is adott felbontású ... nézd meg ugyanazt a híradót (Nem interpolált, hanem normál) 1024*768 vagy 1280*1024-es felbontásban ... vagy nézd meg a SW2-t HDTV-ben ... aminek a felbontása már jobb ... akkor ugyanolyan mint a PC ... csak több száz PC előrerenderelt képét látod ... még kicsi hozzá a HW, ez van ... ugyanakkor egy leülök a TV elé dolog ... én is rá tudom kötni a TV-re a gépem ... rátudom kötni a hangot a hifire :) szóval ez a rész nem mérvadó ...

CRT vs. LCD ... én is most váltottam, hallottam sok érdekeset de ugye sulinet ... én Samu 959NF-ről váltottam 930BF-re (193p+ nem jött :( ) ... és meglepően tapasztalom hogy nekem igenis bejön ... ez egy igen szubjektív dolog ... nekem tetszik hogy éles a képe, a színekkel szoptam sokat de belőttem, és tetszik ... pedig nagy TFT ellenes voltam (Éjjel nappal azon melózok, láttam már pár fajtát és jááááj :( ... ) Kinek a pap kinek a papné ... (Én meg viszem a lányát :) )

3 és a legfontossabb ... nem semmi dolgokat tanul itt szakmai szempontból az ember ... ki gondolta volna hogy ennyi szakember (ÉS NEM pejoratív értelemben :) ) gyűlik össze ilyen dolgokról vitatkozni ... király :)
"Live Fast! Die Young!"

#1030 Felhasználó inaktív   bomlat 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 575
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 06. 22:21

The NPD Group tracks computer and video game sales in the United States. It reported that as of 2004:

Console and portable software sales: $6.2 billion, up 8% from 2003 [4]
Console and portable hardware and accessory sales: $3.7 billion, down 35% from 2003 [5]
PC game sales: $1.1 billion, down 2% from 2003 [6]
These figures are sales in dollars, not units; unit shipments for each category were higher than the dollar sales numbers indicate, as more software and hardware was sold at reduced prices compared to 2003.

Retail PC game sales have been declining slightly each year since about 1998, but this fact should be taken with a grain of salt: the retail sales numbers from NPD do not include sales from online downloads, nor subscription revenue for games like MMORPGs.

http://en.wikipedia....wiki/Video_game

A www.gametap.com cél user bázisa 1,5-2 millió user.
Ez magában évi 360 millió dolcsit jelent.
The Computer is your friend.
Trust The Computer

#1031 Felhasználó inaktív   Krinyo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.253
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 07. 09:30

Idézet

Console and portable software sales: $6.2 billion, up 8% from 2003 [4]
PC game sales: $1.1 billion, down 2% from 2003 [6]

No komment. :D

Krinyo
72792 óra, 6649 anyag, 11 376 878 karakter (6772 A4-es oldal) = az én HWSW-m

#1032 Felhasználó inaktív   szabinar 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.925
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 07. 15:34

PC-sek, gyoztunk!!!

"NPD Funworld figures show year-on-year drop of 24 per cent.

NPD Funworld has published September game sales data for the US market, revealing that console software sales are down 24 per cent from the same period last year.
The figure for software sales stands at USD 347 million compared to USD 458 million in September 2004. Volume sales were also down by 27 per cent"

The NPD Group ez is...

Szerkesztette: szabinar 2005. 11. 07. 15:35 -kor


#1033 Felhasználó inaktív   szabinar 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.925
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 07. 16:05

Idézet: bomlat - Dátum: 2005. nov. 6., vasárnap - 22:21

...
These figures are sales in dollars, not units...


Retail PC game sales have been declining slightly each year since about 1998, but this fact should be taken with a grain of salt: the retail sales numbers from NPD do not include sales from online downloads, nor subscription revenue for games like MMORPGs....

PC-s jatekokbol hatalmas a valasztek a 99centes kategoriaban is, szoval a darabszam hasznalhatobb lettvolna mint a $ ertek...

Az MMORPG-k nepszerusege pedig sohasem latott csucson van, ergo ez a statisztika erdekes, csak eppen jelentosege nincs, mert az eddig is nyilvanvalo volt mindenki szamara, hogy a konzolos jatekok eladasa novekszik, a PC-s jatekoke csokken (egyenes aranyban az MMORPG-k elofizetoi szamanak emelkedesevel talan? ;) )

#1034 Felhasználó inaktív   Krinyo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.253
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 07. 16:44

Idézet

PC-s jatekokbol hatalmas a valasztek a 99centes kategoriaban is, szoval a darabszam hasznalhatobb lettvolna mint a $ ertek...

Persze, a fejlesztoknek feltetlenul az a fontos, hogy a regi, hordozoaron eladott jatekokbol hany cent esik le, nem pedig az, hogy a friss, jo aron ertekesitett szoftverbol sok fogyjon... :D

Krinyo
72792 óra, 6649 anyag, 11 376 878 karakter (6772 A4-es oldal) = az én HWSW-m

#1035 Felhasználó inaktív   bomlat 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 575
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 07. 20:14

http://biz.gamedaily...article_id=8854

Ey sajna csak a 2004-es mozgásokat mutatja.

PC games market declining?
Taking a closer look at the data reveals that console software sales reached $5.2 billion (up from $4.9 billion) on 160.7 million units, portable software sales expanded to a record $1.0 billion (up from $903 million) on 42.3 million units, and PC game sales were $1.1 billion (45 million units), which is down from the $1.2 billion total that PC games posted in 2003. Despite the long-awaited releases of high profile titles like id Software's Doom 3 or Valve Software's Half-Life 2, the PC market only accounted for 15% of overall console and PC software sales. And only two PC games managed to surpass 500,000 units sold. In 2003, total PC game sales represented about 17% of the market.


There also still appears to be a divide in the demographic between PC game buyers and console gamers. While more console gamers—over 30%—purchased action games over other genres and 17.8% purchases sports titles, PC gamers were more likely to buy strategy titles (26.9%), children's entertainment games (20.3%) and shooter games (16.3%).

Anita Frazier, Entertainment Industry Analyst at the NPD Group, believes that the rapid pace of technology has all but allowed consoles to catch up to their PC brethren, and that this could be one of the major reasons for the recent decline in PC game sales.

"Consoles are getting so much better with rich graphics; the gaming experience on consoles has improved so much and it used to be that the really hardcore stuff was on the PC because it was just a better experience. But I think the console systems are offering a more robust and vivid gaming experience...and most people don't have PCs sitting in their living rooms," Frazier explained to GameDAILY BIZ.

Although Frazier acknowledges that there will always be a handful of "AAA" titles, she doesn't think 2005/2006 will be much better for the PC games market. "I actually don't see it rebounding. I think it's just a natural evolution of the video game space... the less hot titles are doing less and less business," she said.

Economic factors
Because the console market has become such a big generator of revenue, more and more publishers seem to be shifting their business away from the PC, or at the very least are including console titles when they used to be PC-only. "I think there already has been [a shift]. Definitely, there were publishers that had most of their business on PC and they made a real concerted effort to go into the console space," Frazier told GameDAILY BIZ.

Publishing for the PC does have its advantages, though. "Because of the platform fees, the margins aren't as good. That's why those [PC] titles despite their lower numbers can be really, really profitable. They still have to be 'AAA' content... but just the console platform fee alone makes the economic picture different for those games," said Frazier.
The Computer is your friend.
Trust The Computer

#1036 Felhasználó inaktív   szabinar 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.925
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 07. 20:19

"Blizzard Entertainment®, Inc. today announced that World of Warcraft®, its subscription-based massively multiplayer online role-playing game (MMORPG), has surpassed 1.5 million paying customers in China - just a month following the game's commercial launch on June 7, 2005. The critically acclaimed World of Warcraft has now achieved another significant milestone as the largest MMORPG in the world, with more than 3.5 million global customers."

Ez csak egy fejleszto, egy jateka...

A haldoklo uzeni, hogy nem olvassa ezt a topicot :D

#1037 Felhasználó inaktív   special 

  • project 2501
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 11.962
  • Csatlakozott: 2001. jan. 16.

Elküldve: 2005. 11. 07. 22:31

Idézet: szabinar - Dátum: 2005. nov. 7., hétfő - 20:19

"Blizzard Entertainment®, Inc. today announced that World of Warcraft®, its subscription-based massively multiplayer online role-playing game (MMORPG), has surpassed 1.5 million paying customers in China - just a month following the game's commercial launch on June 7, 2005. The critically acclaimed World of Warcraft has now achieved another significant milestone as the largest MMORPG in the world, with more than 3.5 million global customers."

Ez csak egy fejleszto, egy jateka...

A haldoklo uzeni, hogy nem olvassa ezt a topicot :D

hogy én ezt nem vettem észre:D  az se zavarjon, hogy már volt ebben a topikban WoW adat, úgy nézem, frisebb is.

hány ekkora mmorpg van? abból hány fejlesztő/kiadó él meg? az mekkora hányada az iparnak? a fejlesztési költségek a hardverek erősödésével és a fogyasztói elvárásokkal hogyan alakulnak?

ráadásul az eggyel korábbi postodban le is van írva tömören a lényeg, persze azt "elfelejtetted" kiboldozni.

rúgkapa, rúgkapa, dear friend.

#1038 Felhasználó inaktív   Etele 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 19.713
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 07. 23:04

Már megint ez a lekezelő hangnem. :( Broáf.

Bár megfogadtam, hogy nem írok ide - ez a post is felesleges, mert vagy 15 oldal óta csak egymás baszogatása megy :( - de azt azért megjegyezném, hogy a téma szempontjából nem irrelevánsak a MMO(RPG)-k eladási/előfizetői adatai.

Ugyanis ez lehet az egyik lehetséges út, hogy a PCs játékok kora mégse áldozzon le. :think:

RE: olyan 15-20 oldal erejéig megint nem postolok... :D De lehet hogy lesz az 50 is. :D

Szerkesztette: Etele 2005. 11. 07. 23:06 -kor


#1039 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 07. 23:15

Idézet: Krinyo - Dátum: 2005. nov. 7., hétfő - 16:44

Persze, a fejlesztoknek feltetlenul az a fontos, hogy a regi, hordozoaron eladott jatekokbol hany cent esik le, nem pedig az, hogy a friss, jo aron ertekesitett szoftverbol sok fogyjon... :D

Krinyo

Azért nem feltétlenül azokról van szó. Lehet nálunk azok fogynak inkább, de USA-ban nagyon nagy piaca van a budget játékoknak.  Más kérdés, hogy az ottani budget játékok itt 7-8e forint körül jelennek meg a polcokon, ami nem igazán budget. Bár ha igaz, hogy az új generációs konzol játékok ára a 20 ezres határt nyaldoshatja, akkor lehet át kell értékelni a budget játék fogalmát :D vagy inkább  :mad:

Szerkesztette: Mumia 2005. 11. 07. 23:17 -kor


#1040 Felhasználó inaktív   bomlat 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 575
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 11. 08. 06:22

Nem lehetne linkeket írni,és azokat megvitetni fellengős hozzászolások helyett?
The Computer is your friend.
Trust The Computer

Téma megosztása:


  • (111 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó