
A PC-s játékok kora leáldozott A cikkel kapcsolatos hozzászólások
#951
Elküldve: 2005. 11. 03. 14:27
Ne veszekedjetek mar ilyen stilusban. Ferfiak vagyunk persze, szal ennyit mindenki kibir, de aggodom a topic sorsa miatt

#952
Elküldve: 2005. 11. 03. 14:29
Idézet: Balintka - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 12:25
Igaz, egy samtron 76e lett lecserélve, de a többi sem lehet sokkal jobb.
szerintem elhamarkodtan itelsz egy mar ujkoraban is sereghajto CRT alapjan. Szvsz MAG, Barco, ViewSonic, IIyama vagy NEC CRT-ket biztos nem lattal/hasznaltal.
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν
What do stars do? They shine.(Yvaine)
What do stars do? They shine.(Yvaine)
#953
Elküldve: 2005. 11. 03. 14:32
Idézet: szabinar - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 13:47
A Windows Live és Office Live elerheto es hasznalhato lesz x360-on?
ugy nez ki igen. Amugy a mai konzolok is mndenfele erolkodes nelkul tudnak futtani egy VNC klienst.
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν
What do stars do? They shine.(Yvaine)
What do stars do? They shine.(Yvaine)
#954
Elküldve: 2005. 11. 03. 14:32
Idézet: BoGab - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 13:27
Azért a 640*480 és az 1024*768-as felbontásban való lövöldözés közt különbségek vannak 

Nem tudom eldönteni hogy tényleg nem érted azt, amit mondok vagy direkt megjátszod az értetlent. Melyiknek jobb a "grafikája" - a Star Wars Episode 2 -nek (igen, a filmnek) 720x576 (TV) felbontásban vagy a FEAR -nek 1600x1200 (monitor/PC) felbontásban?
#955
Elküldve: 2005. 11. 03. 14:32
Idézet: BoGab - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 15:27
Azért a 640*480 és az 1024*768-as felbontásban való lövöldözés közt különbségek vannak 
Renderelt képről lévén szó azért a textúrák méretétől is függ, milyen minőségű is az a kép
De szvsz a xbox360, PS3, PC irány tartás vonalon teljesen igazad van, mert a 2 platformnál már nincs ilyen probléma. Ugyan nem tudom az x360 és a ps3 milyen felbontást használ, de kétlem, hogy 800*600nál alacsonyabbat
A PC-s vonal sem az extrém felbontások felé törekszik, a LCD-k terjedésének köszönhetően, hanem inkább egy közepes felbontás + látványjavítás mellett élvezhető fps elérése a cél. Érdemes pl megnézni, hogy az új radeon fekszik a 2048*1536-ban (a 757NF-em bírja azt a felbontást, ugyan 60Hz-en
) viszont 800*600, 1024*768, 1280*1024 AA+AF mellett igyekeznek minél kevesebb teljesítménycsökkenést elérni.

Renderelt képről lévén szó azért a textúrák méretétől is függ, milyen minőségű is az a kép

De szvsz a xbox360, PS3, PC irány tartás vonalon teljesen igazad van, mert a 2 platformnál már nincs ilyen probléma. Ugyan nem tudom az x360 és a ps3 milyen felbontást használ, de kétlem, hogy 800*600nál alacsonyabbat


Igazad van, na ezért is jók az LCD-k, végre nem a felbontásokat növelik égig, hanem van egy natív felbontás, ez jobb, hisz ez a 17-19 hüvelykes LCD-knél 1280*1024, ráadásul ezen a felbontáson már egy átlagos videókártya is talán már képes látványjavítók mellett is teljesíteni. Az új konzolok is a HD felé tartanak,ami saccra 1388*768 vagy ilyesmi.
#956
Elküldve: 2005. 11. 03. 14:35
Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 15:29
szerintem elhamarkodtan itelsz egy mar ujkoraban is sereghajto CRT alapjan. Szvsz MAG, Barco, ViewSonic, IIyama vagy NEC CRT-ket biztos nem lattal/hasznaltal.
Ebben igazad van, de a lényeg, amit írtam: nálam mostanra pl. a Viewsonic is le lett volna cserélve. Képminőségileg biztos 10x jobb volt mint a Samtron, nem ez a baj velük, hanem a méretük.
#957
Elküldve: 2005. 11. 03. 14:35
Idézet: HaZeX - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 14:11
Köszi, de tudom, mi a H264, csak pár hsz -el ezelőtt valaki azt írta, hogy ilyen már van az új ATI kártyákon, azaz még szebb lesz a játékok képe azon futtatva...
Nem azert van az ATi kartyakon H.264 decode support, hanem azert mert egy High Profile, 1080p-s H.248-as videot meg egy dualcore-os venice magos athlon64 sem tud valos idoben dekodolni.
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν
What do stars do? They shine.(Yvaine)
What do stars do? They shine.(Yvaine)
#958
Elküldve: 2005. 11. 03. 14:37
Idézet: HaZeX - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 15:32
Nem tudom eldönteni hogy tényleg nem érted azt, amit mondok vagy direkt megjátszod az értetlent. Melyiknek jobb a "grafikája" - a Star Wars Episode 2 -nek (igen, a filmnek) 720x576 (TV) felbontásban vagy a FEAR -nek 1600x1200 (monitor/PC) felbontásban?
Hát ez kb olyan, mintha egy festményt hasonlítgatnál egy fényképpel. Nem sok értelmét látom.
Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...
We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
#959
Elküldve: 2005. 11. 03. 14:38
Idézet: Balintka - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 14:14
Hiába röhögsz, akkoriban a szemét eladó ezt tukmálta rá anyumra, esküdözött milyen szuper, stb. Hát nem volt az, nagyon nem. De egyetlen CRT sem az már. Felesleges lett volna drágábbat venni, az is így végezte volna mint ez. Mostmár van hely az íróasztalomon
.

nos szvsz nem etikus egy 50-60 korul vett nagyon low-end CRT-t osszevetni egy mai 80-120 koruli LCD-vel es ebbol arra kovetkeztetni, hogy a CRT az marpedig szaar...
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν
What do stars do? They shine.(Yvaine)
What do stars do? They shine.(Yvaine)
#960
Elküldve: 2005. 11. 03. 14:40
Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 14:29
szerintem elhamarkodtan itelsz egy mar ujkoraban is sereghajto CRT alapjan. Szvsz MAG, Barco, ViewSonic, IIyama vagy NEC CRT-ket biztos nem lattal/hasznaltal.

National Organization of Men Against Amazonian Masterhood
#961
Elküldve: 2005. 11. 03. 14:40
Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 14:38
nos szvsz nem etikus egy 50-60 korul vett nagyon low-end CRT-t osszevetni egy mai 80-120 koruli LCD-vel es ebbol arra kovetkeztetni, hogy a CRT az marpedig szaar...
Kb mint ha a 15 éves kvarcjátékom alapján ítélném meg a konzolokat

National Organization of Men Against Amazonian Masterhood
#962
Elküldve: 2005. 11. 03. 14:44
Idézet: BoGab - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 13:37
Hát ez kb olyan, mintha egy festményt hasonlítgatnál egy fényképpel. Nem sok értelmét látom.
Ellenkezőleg, nagyon is összehasonlítható - ha a cél élethű vizuális világok megalkotása, akkor a PC-s játékok fejlesztésének iránya 800x600 -nál félresiklott: ott meg kellett volna állni a felbontás növelésével és ehelyett már akkor a kép 'valószerűségét' növelő képjavító technológiákat bevezetni. Lehet, hogy akkor mára már nem lehetne eldöntei, hogy a gép előtt ülő épp az SWEP2 filmet nézi avagy az abból készült játékkal játszik...
#963
Elküldve: 2005. 11. 03. 14:59
Idézet: HaZeX - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 14:32
Nem tudom eldönteni hogy tényleg nem érted azt, amit mondok vagy direkt megjátszod az értetlent. Melyiknek jobb a "grafikája" - a Star Wars Episode 2 -nek (igen, a filmnek) 720x576 (TV) felbontásban vagy a FEAR -nek 1600x1200 (monitor/PC) felbontásban?
ez eddig oke, csak a DVD-d musztere DPX 2k(2048x1080) vagy DPX 4k(4096x2160) digitalis film. Ezt preciziosan decimaljak le 720x436-ra. Az 1600x1200-as keped 2xFSAA/anizojahoz iszonyat eros GPU kell, hogy megkapd az eredet, artifact-oktol mentes 800x600-as kepet.
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν
What do stars do? They shine.(Yvaine)
What do stars do? They shine.(Yvaine)
#964
Elküldve: 2005. 11. 03. 15:13
Idézet: Balintka - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 14:35
pl. a Viewsonic is le lett volna cserélve. Képminőségileg biztos 10x jobb volt mint a Samtron, nem ez a baj velük, hanem a méretük.
Nezd en nagyon jol elvagyok az LG flatronommal es a Barcommal otthon. Majd ha tonkremeny, lecserelem oket. Amugy brtual 2048-as vagy meg nagyobb bontasu CRT-ket lehet mostansag kapni 100 korul. Az mar a DPX 2k image-ek megjelenitesere is jo

νιψονανωμηματαμημωνανοψιν
What do stars do? They shine.(Yvaine)
What do stars do? They shine.(Yvaine)
#965
Elküldve: 2005. 11. 03. 15:16
Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 15:59
ez eddig oke, csak a DVD-d musztere DPX 2k(2048x1080) vagy DPX 4k(4096x2160) digitalis film. Ezt preciziosan decimaljak le 720x436-ra. Az 1600x1200-as keped 2xFSAA/anizojahoz iszonyat eros GPU kell, hogy megkapd az eredet, artifact-oktol mentes 800x600-as kepet.
Ha jól rémlik a GEF3-4 FSAA-ja működött ilyen elven, meg később a volari (

Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...
We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
#966
Elküldve: 2005. 11. 03. 15:16
Idézet: HaZeX - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 14:44
Ellenkezőleg, nagyon is összehasonlítható - ha a cél élethű vizuális világok megalkotása, akkor a PC-s játékok fejlesztésének iránya 800x600 -nál félresiklott: ott meg kellett volna állni a felbontás növelésével és ehelyett már akkor a kép 'valószerűségét' növelő képjavító technológiákat bevezetni. Lehet, hogy akkor mára már nem lehetne eldöntei, hogy a gép előtt ülő épp az SWEP2 filmet nézi avagy az abból készült játékkal játszik...
mint mondtam, virtualiece a PCs jatekok artworkje is 800x600-ra van tervezve. A nagyobb kep oka az, hogy kuzdeni lehessen az aliasing artifact-ok ellen. Csak ezt digitalisan megcsinalni iszonyat eroforrasigenyes.
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν
What do stars do? They shine.(Yvaine)
What do stars do? They shine.(Yvaine)
#967
Elküldve: 2005. 11. 03. 15:18
Idézet: BoGab - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 15:16
Ha jól rémlik a GEF3-4 FSAA-ja működött ilyen elven, meg később a volari (
). Nem az eredeti beállításokkal számolt, hanem megnövelte a képméretet. Aztán az úgy lerenderelt képet visszakicsinyítette azt eredetire és azt jelenítette meg.

A mostani FSAA megoldasok is igy mukodnek, azzal a kulonsbeggel, hogy egy logika megbecsuli azokat a kepreszleteket ahol gond van, es csak ott szamolja le az anti-aliasingot. Ez neha jobban, neha rosszabbul sikerul. Volari-rol nemsokat tudok, de az mintha tile-based renderingben utazna. Ez nagyon jo dolog, csak motor oldalon meg kell tamogatni. Mivel azonban a volari market share-e nyulfarknyi, a motorgyartok nem szarakodtak vele. Konzolokon ellenben bevett technika

Szerkesztette: SFIJ 2005. 11. 03. 15:20 -kor
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν
What do stars do? They shine.(Yvaine)
What do stars do? They shine.(Yvaine)
#968
Elküldve: 2005. 11. 03. 15:31
Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 16:18
A mostani FSAA megoldasok is igy mukodnek, azzal a kulonsbeggel, hogy egy logika megbecsuli azokat a kepreszleteket ahol gond van, es csak ott szamolja le az anti-aliasingot. Ez neha jobban, neha rosszabbul sikerul. Volari-rol nemsokat tudok, de az mintha tile-based renderingben utazna. Ez nagyon jo dolog, csak motor oldalon meg kell tamogatni. Mivel azonban a volari market share-e nyulfarknyi, a motorgyartok nem szarakodtak vele. Konzolokon ellenben bevett technika 

Hát amennyi elkelt abból nem hiszem, hogy bárkinek is érdemes lett volna mélyrehatóan tanulmányozni.
Közben utána olvastam, SuperSampling az eljárás neve. Tehát ha 800*600-ra rákapcsolta valaki a 2xFSAA-t, akkor az kiszámolta szépen 1600*1200-ban, majd lekicsinyítette.
Szerkesztette: BoGab 2005. 11. 03. 15:39 -kor
Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...
We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
#969
Elküldve: 2005. 11. 03. 15:38
Idézet: HaZeX - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 14:44
Ellenkezőleg, nagyon is összehasonlítható - ha a cél élethű vizuális világok megalkotása, akkor a PC-s játékok fejlesztésének iránya 800x600 -nál félresiklott: ott meg kellett volna állni a felbontás növelésével és ehelyett már akkor a kép 'valószerűségét' növelő képjavító technológiákat bevezetni. Lehet, hogy akkor mára már nem lehetne eldöntei, hogy a gép előtt ülő épp az SWEP2 filmet nézi avagy az abból készült játékkal játszik...

Ugy latszik a tobbiek nem nagyon akarjak megerteni mit is akarsz mondani, elvesztek a pixelek es a filterek surujeben...

Krinyo
72792 óra, 6649 anyag, 11 376 878 karakter (6772 A4-es oldal) = az én HWSW-m
#970
Elküldve: 2005. 11. 03. 16:31
Idézet: Krinyo - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 16:38

Ugy latszik a tobbiek nem nagyon akarjak megerteni mit is akarsz mondani, elvesztek a pixelek es a filterek surujeben...

Krinyo
Én értem mit akar mondani, csak nem értek vele egyet

De azt sem értem miért én vitatkozom vele, amikor én nem mondtam, hogy a konzol a felbontása miatt sz*r

Asse mondtam, hogy a konzol sz*r, mert nem az

Szerkesztette: BoGab 2005. 11. 03. 16:32 -kor
Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...
We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!