A PC-s játékok kora leáldozott A cikkel kapcsolatos hozzászólások
				
						#981
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2005. 11. 03. 19:30
						Valamit valamiert... Aki ezzel dolgozik, nem ezt nezi. Aki meg nem, annak meg _szinte_ tokmind1 milyenek a szinek, as far as it looks good.
						
						
						
					
					
						
	Ő lesz az adott idő alatt a legtöbb japán kutya!
					
				
				
						#982
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2005. 11. 03. 19:32
Idézet: Boba - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 20:30
Valamit valamiert... Aki ezzel dolgozik, nem ezt nezi. Aki meg nem, annak meg _szinte_ tokmind1 milyenek a szinek, as far as it looks good.
A legjobb megállapítás tényleg ez
 
						
						
				
						#983
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2005. 11. 03. 19:36
	Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...
We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
					
				We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
				
						#984
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2005. 11. 03. 19:42
Idézet: Boba - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 19:13
Csak tippelnek... talan, mert az konyebb? 800*600 rol 1600*1200ra valtani elvben 4szer annyi pixelt kell szamolni. 800*600at Adaptiv AA-val szamoltatni meg joval lasabb. Talan ezert, de ez csak tipp. A masik meg, hogy AA csak artifact mentesiteni tudja a kepet... de ha valahol 800*600 pixelnel joval tobb adatot kell megjeleniteni, akkor nincs mas megoldas, novelni a felbontast. En igy latom, hogy jo-e azt mar nem tudom.
tonkeppen nem. ugyanazt kell csak csinalni, amikor a DVD jatekos kepet fullscreen-re tolod. Lenyegeben szamolsz 800x600-at ezt tulmintavetelezed, pl igy:
x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x
x -a leszamolt keppont ahol feher az meg a balnk. Ezek utan ezt szepen meg kell blurni a sinc interpolatorral (sin(x)/x) es kesz vagy. Videos gyakorlatban fut meg a cucc "LanczosResize" neven is. ezt kb 1-2 PS-rel tudod futtani. Arra gyanaxom, keves a savszel renderelni egy buffert, majd a lerenderelt bufferre leffutatni ezt az algoritmust, de azis lehet, hogy ezx a resize csak a video mixing rendererrel mukodik fortocski aqlatt, 3-D modban nem.
Szerkesztette: SFIJ 2005. 11. 03. 19:51 -kor
	νιψονανωμηματαμημωνανοψιν
What do stars do? They shine.(Yvaine)
					
				What do stars do? They shine.(Yvaine)
				
						#985
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2005. 11. 03. 19:45
Idézet: Balintka - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 19:28
Nekem nincsenek ilyen professzionális dolgaim a géppel, netezni játszani tökéletes, a filmek is tökéletesen mennek. Szerintem max 2 év és az LCD-k végleg elhagyjáka  CRT-ket. A mostaniak azért tényleg nem tökéletesek.
Az LCD szvsz a lowcost, ennyi penzert ne akarj tobbet megoldas marad. Komoly dolgokra jon az OLED. Filmek tokeletesen mennek: hmm - valaki aszondja, hogy neki egy 160k-s mp3 CD minoseg, valakinek meg felall a hatan a szor az mp3 hangminosogetol, megha az 320as is...
	νιψονανωμηματαμημωνανοψιν
What do stars do? They shine.(Yvaine)
					
				What do stars do? They shine.(Yvaine)
				
						#986
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2005. 11. 03. 19:50
						xboxal nem lehet forumozni sem....   
						
						
						
					
					
						 
						
						
	:: dtbsz @ http://dtbsz.rdsor.ro or http://dtbsz.deviantart.com::
					
				
				
						#987
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2005. 11. 03. 19:52
Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 20:45
Az LCD szvsz a lowcost, ennyi penzert ne akarj tobbet megoldas marad. Komoly dolgokra jon az OLED. Filmek tokeletesen mennek: hmm - valaki aszondja, hogy neki egy 160k-s mp3 CD minoseg, valakinek meg felall a hatan a szor az mp3 hangminosogetol, megha az 320as is...
Nekem megfelelő a filmek közben a képminősége, jobb mint a régi monitoré. De mindegy, mikor csak DVD filmet nézek, arra ott a Sony DVD meg az Xbox. Nem vagyok én warezmájsztró filmguru
 . 1-2 origi DVD nekem bőven elég.
. 1-2 origi DVD nekem bőven elég.
						
						
				
						#988
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2005. 11. 03. 19:53
Idézet: dtbsz - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 20:50
xboxal nem lehet forumozni sem....  

De netezni lehet rajta, sőt billentyűzet is csatlakoztatható rá. egérrel együtt
 .
.
						
						
				
						#989
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2005. 11. 03. 20:01
Idézet: HaZeX - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 20:05
Dehogy is, nagyon sokat tanulok én is így - szóval az a lényeg, hogy a maiaknál is sokkalta durvább graf hardver kellene ahhoz, hogy a ma használatban lévőnél lényegesen kisebb felbontásban jól nézzenek ki a játékok. Akkor viszont miért ez a torz fejlődési modell az egyre nagyobb felbontások hajszolásával?
Pár személyes tapasztalat

800*600 még néz is ki valahogy egy 14-es monitoron, de a 17, 19-es monitoron már nagyon vonalkás lesz.
Mit is csinálsz, ha AA és AF helyett a felbontást berheled? Több pixellel számoltatsz. Mivel a GPU-k erősen fejlődnek számolási teljesítményben ez a magától értetődő útvonal. Érdemes egyébként a régebbi VGA-k tesztjeit megnézni. A felbontás váltás nem fekteti meg annyira azokat a kártyákat, mint AA+AF.
AF-et sem lehet ész nélkül használni. Nemtom de sok olyan kép van, főleg techscreenshotok, ahol a fejlesztők gyorsan mindent rátolnak és csinálnak pár képet, így lehet elérni a csillogó rozsdás hordó effektet

Most mi is történt? A TFT-k miatt, de valljuk be a CRT oldalon is hasonló a helyzet, mivel egy átlag CRT 1024*768/1280*1024 felett nem nagyon tudnak emberi frissítést produkálni, a LCD-nek meg natívban jó a képe.
Szerintem az is benne van ebben, hogy a PC-s oldalon a PS2.0 és VS2.0 után a SM3.0 és a HDR perpill még elég erősen kihasználatlan. Techdemo meg foltozott szinten van mind a kettő. A fejlesztőknek volt idejük a regiszterek tervezése mellett a GPU más egységeit is erősíteni, nem csak a pure teljesítménynövelés lett a cél.
Egyébként én mintha úgy látnám, hogy a high poly modellek idiótábban néznek ki túl alacsony felbontásban.
 
						
						
	Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...
We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
					
				We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
				
						#990
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2005. 11. 03. 20:06
Idézet: BoGab - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 20:01
Szerintem az is benne van ebben, hogy a PC-s oldalon a PS2.0 és VS2.0 után a SM3.0 és a HDR perpill még elég erősen kihasználatlan. Techdemo meg foltozott szinten van mind a kettő. A fejlesztőknek volt idejük a regiszterek tervezése mellett a GPU más egységeit is erősíteni, nem csak a pure teljesítménynövelés lett a cél.
Egyébként én mintha úgy látnám, hogy a high poly modellek idiótábban néznek ki túl alacsony felbontásban.
Egyébként én mintha úgy látnám, hogy a high poly modellek idiótábban néznek ki túl alacsony felbontásban.

SM3.0 programok meg HDR eseten egy 1280-as bontas eseten ugy huppansz 20fps ala meg egy x850-nel is mint a szel.
High poly modellek jo dolgok csak ezen mar tul kene leni. nurbs+tesszelacio. itt meg azzal is jatszhatsz, ha gyorsan mozog az object akkor csokkented a poly szamot. persze ehhez kene cucc ami izombol tesszelal. Ez mameg a CPun megy, ha hasznaljak.
	νιψονανωμηματαμημωνανοψιν
What do stars do? They shine.(Yvaine)
					
				What do stars do? They shine.(Yvaine)
				
						#991
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2005. 11. 03. 20:08
Idézet: SFIJ - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 21:06
SM3.0 programok meg HDR eseten egy 1280-as bontas eseten ugy huppansz 20fps ala meg egy x850-nel is mint a szel.
High poly modellek jo dolgok csak ezen mar tul kene leni. nurbs+tesszelacio. itt meg azzal is jatszhatsz, ha gyorsan mozog az object akkor csokkented a poly szamot. persze ehhez kene cucc ami izombol tesszelal. Ez mameg a CPun megy, ha hasznaljak.
High poly modellek jo dolgok csak ezen mar tul kene leni. nurbs+tesszelacio. itt meg azzal is jatszhatsz, ha gyorsan mozog az object akkor csokkented a poly szamot. persze ehhez kene cucc ami izombol tesszelal. Ez mameg a CPun megy, ha hasznaljak.
x850-nél aztán marha érdekesen SM3.0-zol

Ugyanis nem támogatja

HDR+AA a problémás, amit ATI elvileg megoldott, de Far Cryban az X1800XT 1280*1024 4*AA 8*AF 40FPS
Szóval van ott még min dolgozni...
Szerkesztette: BoGab 2005. 11. 03. 20:13 -kor
	Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...
We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
					
				We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
				
						#992
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2005. 11. 03. 20:12
						Szerintem erdemesebb az AA-t eroltetni. Szebb hatasa van... ahogy egy DVD kepe is szebb, mint a monitor kepe 1600ban, mivel artifact mentes.
High poly modellekrol, es a kis felbontasrol. Najah, igaz... Ha egy pixelre tobb poligon is esik, akkor bukik a mo'ka. De esszeruen kell modellezni is. PrMan (eleg sok mozifilmet ezzel renderelnek, ha van bennuk szamitogepes 3d) is ugy teszelal, hogy pont egy pixelnel kisebb legyen egy poligon. Felbontas fuggo is talan.
SFIJ: ha majd a subd-t eroltetik, akkor lehet orulni. Addig marad a LOD fazisok keszitese. (amugy Ati cumok mintha tamogattak volna a trueform cumot. az hasonlo volt asszem. Bar megmondom, en szemely szerint nurbs-t akkor hasznalok, ha elkerulhetetlen. Az esetek 99%aban vagy sima poly, vagy subd. Jatekokban only poly.)
						
					
					
						High poly modellekrol, es a kis felbontasrol. Najah, igaz... Ha egy pixelre tobb poligon is esik, akkor bukik a mo'ka. De esszeruen kell modellezni is. PrMan (eleg sok mozifilmet ezzel renderelnek, ha van bennuk szamitogepes 3d) is ugy teszelal, hogy pont egy pixelnel kisebb legyen egy poligon. Felbontas fuggo is talan.
SFIJ: ha majd a subd-t eroltetik, akkor lehet orulni. Addig marad a LOD fazisok keszitese. (amugy Ati cumok mintha tamogattak volna a trueform cumot. az hasonlo volt asszem. Bar megmondom, en szemely szerint nurbs-t akkor hasznalok, ha elkerulhetetlen. Az esetek 99%aban vagy sima poly, vagy subd. Jatekokban only poly.)
	Ő lesz az adott idő alatt a legtöbb japán kutya!
					
				
				
						#993
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2005. 11. 03. 20:14
Idézet: Balintka - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 16:35
Samtron volt 56e Ft a Samsung LCD 76e sulinetben, azaz gyakorlatilag a fele.
A Samtront már a megjelenésekor br.kisker 30-ért dobálták, láthatólag megérte sulinetben...
 Egyébként én is vettem párat még annak idején a cégnek, már mindet megbántam, iszonyat homály képe van, 5 perc után rámtör a hányinger
 Egyébként én is vettem párat még annak idején a cégnek, már mindet megbántam, iszonyat homály képe van, 5 perc után rámtör a hányinger  
						
						
	National Organization of Men Against Amazonian Masterhood
					
				
				
						#994
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2005. 11. 03. 20:17
Idézet: Boba - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 21:12
Szerintem erdemesebb az AA-t eroltetni. Szebb hatasa van... ahogy egy DVD kepe is szebb, mint a monitor kepe 1600ban, mivel artifact mentes.
High poly modellekrol, es a kis felbontasrol. Najah, igaz... Ha egy pixelre tobb poligon is esik, akkor bukik a mo'ka. De esszeruen kell modellezni is. PrMan (eleg sok mozifilmet ezzel renderelnek, ha van bennuk szamitogepes 3d) is ugy teszelal, hogy pont egy pixelnel kisebb legyen egy poligon. Felbontas fuggo is talan.
SFIJ: ha majd a subd-t eroltetik, akkor lehet orulni. Addig marad a LOD fazisok keszitese. (amugy Ati cumok mintha tamogattak volna a trueform cumot. az hasonlo volt asszem. Bar megmondom, en szemely szerint nurbs-t akkor hasznalok, ha elkerulhetetlen. Az esetek 99%aban vagy sima poly, vagy subd. Jatekokban only poly.)
High poly modellekrol, es a kis felbontasrol. Najah, igaz... Ha egy pixelre tobb poligon is esik, akkor bukik a mo'ka. De esszeruen kell modellezni is. PrMan (eleg sok mozifilmet ezzel renderelnek, ha van bennuk szamitogepes 3d) is ugy teszelal, hogy pont egy pixelnel kisebb legyen egy poligon. Felbontas fuggo is talan.
SFIJ: ha majd a subd-t eroltetik, akkor lehet orulni. Addig marad a LOD fazisok keszitese. (amugy Ati cumok mintha tamogattak volna a trueform cumot. az hasonlo volt asszem. Bar megmondom, en szemely szerint nurbs-t akkor hasznalok, ha elkerulhetetlen. Az esetek 99%aban vagy sima poly, vagy subd. Jatekokban only poly.)
Truform valami olyasmit csinál, hogy a felületet egy görbével igyekezett közelíteni, de mindjárt rákeresek

Amúgy ez is megmaradt egy Wolfensteinben használtuk szinten...
Szerkesztette: BoGab 2005. 11. 03. 20:18 -kor
	Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...
We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
					
				We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
				
						#995
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2005. 11. 03. 20:17
Idézet: Diablovazze - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 21:14
A Samtront már a megjelenésekor br.kisker 30-ért dobálták, láthatólag megérte sulinetben...  Egyébként én is vettem párat még annak idején a cégnek, már mindet megbántam, iszonyat homály képe van, 5 perc után rámtör a hányinger
 Egyébként én is vettem párat még annak idején a cégnek, már mindet megbántam, iszonyat homály képe van, 5 perc után rámtör a hányinger 
 Egyébként én is vettem párat még annak idején a cégnek, már mindet megbántam, iszonyat homály képe van, 5 perc után rámtör a hányinger
 Egyébként én is vettem párat még annak idején a cégnek, már mindet megbántam, iszonyat homály képe van, 5 perc után rámtör a hányinger 
Nem, a Samtron sulineten kívül volt ennyi 2002 tavaszán. Sajnos tényleg homályos, életlenek a színek is.
				
						#996
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2005. 11. 03. 20:22
Idézet: BoGab - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 20:17
Truform valami olyasmit csinál, hogy a felületet egy görbével igyekezett közelíteni, de mindjárt rákeresek 
Amúgy ez is megmaradt egy Wolfensteinben használtuk szinten...

Amúgy ez is megmaradt egy Wolfensteinben használtuk szinten...
A haromszog 3 vertexenek normaljai alapjan probalta tovabb teszelalni a feluletet. Sajnos ez eltunt a sullyesztoben, mivel mintha kifejezetten igy kellett volna modellezni. Ha csak ugy raeresztjuk a feluletekre, mindent gomb szeruve akart tenni. Gondolom nem erte meg a plussz munkat.
	Ő lesz az adott idő alatt a legtöbb japán kutya!
					
				
				
						#997
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2005. 11. 03. 20:23
Idézet: Boba - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 20:22
A haromszog 3 vertexenek normaljai alapjan probalta tovabb teszelalni a feluletet. Sajnos ez eltunt a sullyesztoben, mivel mintha kifejezetten igy kellett volna modellezni. Ha csak ugy raeresztjuk a feluletekre, mindent gomb szeruve akart tenni. Gondolom nem erte meg a plussz munkat.
Ha jól emléxem, Serious Sam 1-ben láttam ilyet, boltívek közelében meg is ette a 9000promat, szal' ki is kapcsoltam
 
						
						
	National Organization of Men Against Amazonian Masterhood
					
				
				
						#998
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2005. 11. 03. 20:23
Idézet: Boba - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 21:22
A haromszog 3 vertexenek normaljai alapjan probalta tovabb teszelalni a feluletet. Sajnos ez eltunt a sullyesztoben, mivel mintha kifejezetten igy kellett volna modellezni. Ha csak ugy raeresztjuk a feluletekre, mindent gomb szeruve akart tenni. Gondolom nem erte meg a plussz munkat.
Közben megtaláltam
http://www.ati.com/c.../2001/4377.html
Azért az eltünésében az is benne lehetett, hogy NV volt akkoriban a támogatott és ugye nekik tudtommal ilyen nem volt...
	Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...
We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
					
				We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
				
						#999
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2005. 11. 03. 20:29
Idézet: Diablovazze - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 20:23
Ha jól emléxem, Serious Sam 1-ben láttam ilyet, boltívek közelében meg is ette a 9000promat, szal' ki is kapcsoltam 

Igen, mintha telleg lett volna ilyen bekapcsolhato menupont, kicsit derengve emlexem mar. GF-em volt, nem probalhattam ki.
Amugy Quake3 tamogatja meg a gorbe feluletek teszellalasat. Doom3bol es Quake4bol ez mar kimaradt, mert az arnyalo enginnek nagy lett volna a falat.
 
 BoGab, thx, valoban. Nem emlekeztem pontosan a kifejezesre (N-patches). Telleg eltunt, de mostmar az Ati sem erolteti annyira. Nem tudom miert.
 
						
						
	Ő lesz az adott idő alatt a legtöbb japán kutya!
					
				
				
						#1000
						
								 
							  
								
						
					
				
				Elküldve: 2005. 11. 03. 20:34
Idézet: Boba - Dátum: 2005. nov. 3., csütörtök - 20:29
Igen, mintha telleg lett volna ilyen bekapcsolhato menupont, kicsit derengve emlexem mar. GF-em volt, nem probalhattam ki.
Amugy Quake3 tamogatja meg a gorbe feluletek teszellalasat. Doom3bol es Quake4bol ez mar kimaradt, mert az arnyalo enginnek nagy lett volna a falat. 
 
BoGab, thx, valoban. Nem emlekeztem pontosan a kifejezesre (N-patches). Telleg eltunt, de mostmar az Ati sem erolteti annyira. Nem tudom miert.
Amugy Quake3 tamogatja meg a gorbe feluletek teszellalasat. Doom3bol es Quake4bol ez mar kimaradt, mert az arnyalo enginnek nagy lett volna a falat.
 
 BoGab, thx, valoban. Nem emlekeztem pontosan a kifejezesre (N-patches). Telleg eltunt, de mostmar az Ati sem erolteti annyira. Nem tudom miert.

Tényleg működött, szal' nincs semmi varázslat, de mint írtam, az amúgy jól megírt engine felzabálta a kártyát az ilyen felületeknél, szvsz nem ért annyit.
	National Organization of Men Against Amazonian Masterhood
					
				
 
								
								
								
							 Súgó
 Súgó
 
			
		 A téma zárva.
 A téma zárva.



 
						
						









