Gyorshajtás VI.
#221
Elküldve: 2006. 07. 20. 09:58
Az meg szintén igaz, hogy amíg idióták pakolják ki a táblák egy részét (kis részét!), addig sokan ténylegesen meg fogják kérdőjelezni az ÖSSZES tábla jogosságát. Lássuk be, nem alaptalanul.
Szóval tyúk-tojás esete, de ettől függetlenül vidáman lehetne a komoly gyorshajtók pénzbírságát emelni. Nem tudom most kb mennyi, de nem feltétlen a legjobb, legdrágább autók mennek a legtöbbel.
A skandináv példa nálunk ugye nem működik (fizetésed x százalékára büntetnek), de ettől függetlenül simán ki lehet dolgozni egy táblázatot az autó életkora/típusa alapján. Ez persze nem azt jelenti, hogy a trabantos nullát fizet és az S600 meg egymilliót.
#222
Elküldve: 2006. 07. 20. 10:10
Idézet: Yoisten - Dátum: 2006. júl. 20., csütörtök - 10:58
Igen, ezt egy járható útnak tartanám én is. Természetesen ha most ezt olvassa egy jogszabályalkotó és elkezd dolgozni a témán magyar módra, akkor holnapra kijön a táblázat, hogy a trabantos fizet egymilliót, az s600-as meg nullát... Nem teszek szmájlit, mert sajnos nem viccelek...
#223
Elküldve: 2006. 07. 20. 10:17
Idézet: Mikeee - Dátum: 2006. júl. 20., csütörtök - 10:33
Idézet
-Futok a halalba koma... ne tartson fel!
Akkor nem lehet, hogy tan a 90 azert van, mert az emberi kepessegeknek is korlatai vannak? Miert olyan biztos az, hogy azon az uton csak 90el lehet menni, nem 130al... segaz... sok auto vegezte mar a szantasban. Szantani nemtudtak, de legalabb meghaltak. Ez is valami...

Meghogy teherautok, furgonok es roncsok tartjak csak be? Pff... kikerem magamnak. A jelenleg forgalomban levo autok szerintem minimum 90%a tudna menni 90 folott, megsem teszik. De neeeem... mi vagyunk a hulyek hogy egy szimpla uton nem szaguldozunk.
(Errol jutott eszembe egy regebbi pelda ami azthiszem itt volt... egy srac ejjel normal uton 120-130 kozott kozrefogott egy kitort kereket es mondta, milyen jo, hogy gyorsan reagalt es kozretudta fogni a gumit. En akkor csak fogtam a fejem... Milyen jo lett volna, ha nem megy ejjel 130al?! Ez jutott csak eszembe errol, hogy 90es enyhen kanyargos varosi uton kivul mi minden tortenhet az emberrel ha tobbel megy. Az 1 dolog, hogy lassunak erzodik... de a kocsi nem ugy erzi. Ha nem all meg X meteren belul akkor baszhatja es johet a koszorus... mar elnezest.)
#224
Elküldve: 2006. 07. 20. 10:27
Idézet: Boba - Dátum: 2006. júl. 20., csütörtök - 10:17

TALÁN ugye azért, mert a világ nem fekete és fehér.
És az útszakaszok, autók, autósok sem egyformák. Nekik meg a veszélyesebb útszakaszokat, kanyarokat, a legszarabb autókat, és a kezdő sofőröket kell figyelembe venni a jogszabály alkotásánál.
AZ, hogy egy nyíl egyenes, széles, belátható jó úton miért 90-el kell baszakodni, és miért nem tesznek ki egy 120-as táblát pl, az leginkább az illetékesek, és a rendszer teljes rugalmatlanságára vezethető vissza.
Vagy ugyanez, 2x2 sávon, lakott területen, de keresztirányú gyalogos forgalom nélkül miért 50 kell hogy legyen.
#225
Elküldve: 2006. 07. 20. 10:43
Szerkesztette: Locutus 2006. 07. 20. 10:44 -kor
#226
Elküldve: 2006. 07. 20. 10:45
Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. júl. 20., csütörtök - 11:10
Ilyesmi már van. Az új gépjármű adónál minnél újabb az autód és nagyobb motor van benne, annál többet fizetsz. Ha telik új autóra meg nagy motorra, akkor teljen a magasabb adóra is. Volt is össznépi felháborodás...

#227
Elküldve: 2006. 07. 20. 10:57
Idézet: Locutus - Dátum: 2006. júl. 20., csütörtök - 11:27
És az útszakaszok, autók, autósok sem egyformák. Nekik meg a veszélyesebb útszakaszokat, kanyarokat, a legszarabb autókat, és a kezdő sofőröket kell figyelembe venni a jogszabály alkotásánál.
AZ, hogy egy nyíl egyenes, széles, belátható jó úton miért 90-el kell baszakodni, és miért nem tesznek ki egy 120-as táblát pl, az leginkább az illetékesek, és a rendszer teljes rugalmatlanságára vezethető vissza.
Vagy ugyanez, 2x2 sávon, lakott területen, de keresztirányú gyalogos forgalom nélkül miért 50 kell hogy legyen.
Vagy, hogy autópályán, legalább ahol három sáv van, miért nem fér bele 130-nál több?
Persze van olyan autó amelyiknél 130-nál halálfélelme kezd lenni az embernek (Ilyen esetben maradjanak a 100nál) . De azért nem csak ilyenek vannak. Belátható útszakaszon (pl.: autópálya 3. sáv), 160 nem férne bele?
Szvsz mindenkinek saját maguk és autójuk képességeihez mérten kéne belátni, mit engedhet meg magának.
Hülye felvetés: Mindenki kapjon felmérés után autója és saját képességeihez mérten jogosítványt. Ha belátja, hogys áll előtte a kilóméteres kocsisor felesleges előzgetnie, másokat veszélyeztetve ezzel. Másrészt, ha üres az út mehet képességeihez mérten átlépve a sebességhatárokat (maximálisan) .
'Ndrew
Szerk.: Továbbá, hogy kezeli le a váratlan helyzeteket, vezetéstechnika, phszihológus, tapasztalat, higgadtság, stb... vizsgálata.
Szerkesztette: Ndrew 2006. 07. 20. 11:00 -kor
#228
Elküldve: 2006. 07. 20. 11:12
Idézet: Fanatic - Dátum: 2006. júl. 20., csütörtök - 11:45

Volt hát, senki nem örül, ha úgy vesznek ki még több pénzt a zsebéből, hogy cserébe semmit nem kap. Tudtommal a gépjárműadó nagy részét infrastruktúra fejlesztésre, új utak építésére és a meglévő úthálózat korszerűsítésére/javítására kéne hogy fordítsák. Az ultrasz@r anyaggal való kátyúzás és a 30-as táblák kihelyezése útburkolat-javítás helyett melyik ezek közül?
Szerk.: Ja és nem minél nagyobb motor, hanem minél nagyobb teljesítmény. Tehát az 1,4-es wankel RX8 160 (vagy több?) lovas a maga nem egész 1 tonnás súlyával, a 2,3-as TD Pajero meg 115 lovas a majd' 2 tonnájával.

#229
Elküldve: 2006. 07. 20. 11:44
Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. júl. 20., csütörtök - 12:12


Locotus... lakott teruleten kivul egyetertek, lakott teruleten belul nem. Lakott teruleten nemtudhatod eppen mi fog tortenni, egy bringas jon be, labda esik be az utra, oreg mamoka hirtelen atakar kelni esatobbi esatobbi. Sztrada 130 pedig _szerintem_ bosegesen eleg. Afolott mar hiaba a jo auto... ha nem tudsz megallni, es hatalmasat zakozol akkor mar mind1. A kocsi kepes a nagy tempora... az ember nem. Tul lassu reakcio ido, tul hosszu fektav...
Ndrew... szerintem ez nem mukodne. 1: mindenki azt vallana be, hogy O a vilag legjobb sofurje, 2: egy vizsgalaton nem derul az ki, hogy 2 ora dugoban 30 fokban mennyire megy fel az ember agyvize. Nincs egy hete, hogy egyik haverom megverte egy "beszota koccsog kopasz vagyok anyad hatan ***" emberke, aki mer megelozte a srac utanament, leszoritotta az utrol majd elkezdte folytogatni. Szerencsere jart arra ismeros rendor aki szetszedte oket. Persze mindennek van jo oldala... azota designos napszemuveget hordhat.

#230
Elküldve: 2006. 07. 20. 12:03
Idézet: Boba - Dátum: 2006. júl. 20., csütörtök - 12:44


Na hát ezt elhiszem...
A fickónak akinél dolgoztunk, egy 8 hengeres Land roverja volt. Én naivan megkérdeztem: azért vetted a kocsit, mert sokat jársz vidékre? Nem, azért vettem mert most ez a divat és mindenkinek ilyen van...


(Mondjuk szidta is az autót, hogy sokat zabál, meg nagy is, ha még külön adót is fog fizetni rá...

#231
Elküldve: 2006. 07. 20. 12:07
Idézet: Mikeee - Dátum: 2006. júl. 20., csütörtök - 10:33
Hazugozd le azt, aki ezt elviseli. Engem ne, mert személyeskedésnek veszem, nem kicsit.
#232
Elküldve: 2006. 07. 20. 12:08
Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. júl. 20., csütörtök - 12:12
Szerk.: Ja és nem minél nagyobb motor, hanem minél nagyobb teljesítmény. Tehát az 1,4-es wankel RX8 160 (vagy több?) lovas a maga nem egész 1 tonnás súlyával, a 2,3-as TD Pajero meg 115 lovas a majd' 2 tonnájával.

Ez azt hiszem, gépjármű adó néven fut. Idáig súly alapján állapították meg, most teljesítmény+kor alapján.
Normál átlagosan alapozott utakat a kettő közül egyik sem jobban az elviselhetőség határain belül. A vasúti árúszállítás elhalásával felszaporodott túlterhelt kamionok és teherautók, na azok igen.

A wankel motor annyira ritka (sajnos), annál csak egy a ritkább: a kétütemű dízel...
Szerkesztette: Fanatic 2006. 07. 20. 12:11 -kor
#233
Elküldve: 2006. 07. 20. 12:13
Idézet: Fanatic - Dátum: 2006. júl. 20., csütörtök - 13:08

Azt viszont nem teljesen ertem, miert nem sarcoljuk meg ezeket amikor belepnek az orszagba... mondjuk legyen annyi az athaladasi dij mint amennyibe a ROLA szallitas kerul a ket erintett hataratkelo kozt. Aztan ha a vonatot valasztja, akkor eltekintunk a sractol...
Samott
Szerkesztette: Samott 2006. 07. 20. 12:15 -kor
#234
Elküldve: 2006. 07. 20. 12:16
Idézet: Fanatic - Dátum: 2006. júl. 20., csütörtök - 13:08
Normál átlagosan alapozott utakat a kettő közül egyik sem jobban az elviselhetőség határain belül. A vasúti árúszállítás elhalásával felszaporodott túlterhelt kamionok és teherautók, na azok igen.

A wankel motor annyira ritka (sajnos), annál csak egy a ritkább: a kétütemű dízel...
No igen, máris újabb kérdés vetődne fel, ha a topic erről szólna: Miért is halt be a vasúti szállítás... De ez itt off.
#235
Elküldve: 2006. 07. 20. 12:17
Idézet: Samott - Dátum: 2006. júl. 20., csütörtök - 13:13
Samott
Akkor az lesz, hogy papíron beiktatnak egy köztes célpontot az országban, amerre nem jó a vasút és így csak közúton tud menni, nem jó a vasút határtól-határig.
#236
Elküldve: 2006. 07. 20. 12:23
Idézet: Samott - Dátum: 2006. júl. 20., csütörtök - 13:13
Samott
A külföldi kamionok nagyobb része nem kóricál a falvakban/lakott területen/sokadrangú utakon (csak amennyit muszáj, vagy ha eltéved), csak a magyarok, hogy megspórolják az autópályadíj árát... Ismerek nem egy-két szállítmányozási vállalkozót, akik a kedves édesanyukájukat is szexuálisan molesztálnák havi 5000 ft-os plusz nyereségért. Autópálya letiltva, tachográf megberhelve, sofőr velejéig kiszipolyozva, reggeltől estik nyomják megállás nélkül, mert ha nem, lóf@szt nem keresnek, üzemanyag felét feketén veszik, másik feléhez a számlát 10%-ért a Józsefvárosin, sorolhatnám napestig.
#237
Elküldve: 2006. 07. 20. 12:30
Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. júl. 20., csütörtök - 13:23
Hmm, mondjuk ha fuvarozási vállalkozó tehert vesz, legyen neki kötelező matricát is venni? Ezen akkor rögtön túl lennénk.
Our shadows taller than our soul.
“It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living.”
#238
Elküldve: 2006. 07. 20. 12:33
Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. júl. 20., csütörtök - 13:23
Műszaki megbundázva ....
Ezeknek egyens folyománya egy jó kis baleset a M0- és egy széttrancsírozott 1,0-es buzuki 3 halott, mert sofőrnek egy pillanatra kihagyott. A világ és ami mögötte van...

A borzasztó, hogy ez az egész nyílt titok nálunk és mégsem tesznek semmit azért, hogy megreformálják ezt az egészet.
#239
Elküldve: 2006. 07. 20. 12:37
Idézet: Samott - Dátum: 2006. júl. 20., csütörtök - 8:44
És ez mennyiben zavarja őt?
Ha a himbálózó 10 kilós rudak berobbantják a szélvédőt, akkor szerinted nem jobban észrevenné, hogy fsz???

Ha így lehet velük bánni, ha a szép szó nem elég...
#240
Elküldve: 2006. 07. 20. 12:40
Idézet: Drummaster - Dátum: 2006. júl. 20., csütörtök - 8:45
Jó, tehát továbbra sem vagy hajlandó elolvasni az eredeti postomat. Megértettem, elfogadom.
Most is felületesen olvastál, hiszen többes számot használtam. Emiatt nem akartam neveket felsorolni. Többen is voltatok, nemcsak Te. Továbbra is inkorrektnek tartalak.
Ettől még szerencsére elég sok dologban egyetértünk...
