Idézet: special - Dátum: 2006. aug. 3., csütörtök - 22:06
uhh, azért ez logikailag nem éppen állja meg a helyét. az állításod az volt, hogy azok szeretik többnyire a tandíj gondolatát, akik igyen, az utóbbi 7 év során végezték az egyetemet, mivel a magyar ember irigy, "dögöljön meg a másik lova".
erre válaszolt krinyo, hogy ő bizony a tandíj mellett van, pedig ő is fizette. namost ez akárhogy is nézzük, ellentmond neked, mégha nem is cáfolja meg az állításodat, amit egyébként bizonyítani sem lehet, tehát te sem tudsz, ez csak a te szemszögedből generalizált benyomás.
és akkor elérkeztünk a van rajta sakpa-nincs rajta sapka jelenséghez, ugyanis mint láthatjuk, aki a tandíj mellett van, az vagy azért irigy disznó, mert ingyen szerezte, és nem szeretné, ha más is így jutna hozzá, aki meg fizetett érte, az "meg a legyen szar másnak is" csoport oszlopos tagja.
explicite kifejtve azt mondod és mondja itt még néhány ember: aki tandíjat akar, az de facto rosszindulatú/pitiáner ember.
ha szerinted ez megfelelő vitakultúra, akkor nyugodtan jelezd.
Jézusom, mester ez nagyon zavaros. olyan szeretnél lenni mint az okos parasztleány mikor mátyáshoz ment, csek te nem értetted a dolgot, ezért elszúrtad.
Idézet: special - Dátum: 2006. aug. 3., csütörtök - 22:06
és itt magad is nyilvánvalóvá teszed hogy racionalitás helyett érzelmi alapon viszonyulsz a kérdéshez.
ez a te interpretációd, amit ki tudja milyen negatív élmény, frusztráció okoz, magadban jó lenne tisztázni, mielőtt másra kivetíted.
magyarán ez nem érv, ezzel nem söpörheted le az ellenérveket és vitafeleket a színről.
nem látom be egyébként, hogy ezen az alapon bármit is el lehetne dönteni. te azt mondod, agresszív egoista mentalitás a tandíj pártolása (szopjon más is). ugyanakkor nem ismerem fel a különbséget az "ingyen diplomát akarok" hozzáállással szemben. ha feltételezed ugyanis az egyik félről az önzést, mivel az a közvetlen érdeke, akkor ugyanmár mi menti fel ez alól a vád alól a másik oldalt, az ingyen diplomát akarókat? nyilván vannak, akik a tandíj ellen van, és nem fűződik hozzá érdekük, ezt azonban elég nehéz vizsgálni, ti. egy rokona, kedves ismerőse sincs, aki egyetem közelében van. és vannak ugye azok, akik egyetemre járnak, és a tandíj mellett érvelnének, dehát ők biztos apuci szemefényei, akik megintcsak önzőek, vagy minimum barmok.
nagyon szép így kontextusból kiragadni és félremagyrázni. mondd azt, hogy perjoratív előítéletes állítás. Krinyo olvtárs arra hegyezte ki a mondókáját, hogy
ad 1. őis fizetett tandíjat
ad 2. nehogymá más ingyé' okulhasson az ő adóforintjaiból.
na erre vontakozott a kérdéses megjegyzés.
de haladjunk szépen tovább.
Idézet: special - Dátum: 2006. aug. 3., csütörtök - 22:06
a nagy lózungok című könyvből olvasol fel? a digitális írástudásnak nem sok köze szabad, hogy legyen a felsőoktatáshoz, majdnem olyan, mintha ott akarnánk megtanítani hagyományos írás-olvasásra az embereket.
mint az IT-ben mozgolódó ember valszeg tudod - hameg nem akkor shame on you - hogy az akadémiai szektornak van csak lic. szerződése a picipuhával - ésmost sajnos magyarhonban a picipuha jelenti az informatikát. Egykét spec helyzetű középsulit leszámítva bijjon az informatikai szofferekhez való szabad hozzáférés a felsőfokú oktatásban való részvételhez kötődik. és innen remélem nem kell már tovább folytatnom, mertha igen akkor magadról állítasz ki szegénységi bizonyítványt.
Idézet: special - Dátum: 2006. aug. 3., csütörtök - 22:06
szerinted a felsőoktatás alakítja a gazdaság struktúráját? némileg megkavarodtak benned az alapvető ok-okoztai összefüggések: a felsőoktatásnak elsősorban kiszolgálnia kell a piaci igényeket. namost ha neked igazad lenne, akkor magyarországon mocskosul prosztindukcitálisnak kellene lennünk, csakhogy ehelyett van rohadt sok közpénzen össze-vissza képzett munkanélkülink, akik nagyon sok esetben érettségis/szaktanfolyamos munkát végeznek, szakmunkásokból, iparosokból pedig hiány van, pláne a jókból.
ilyet senki sem mondott egyfelől - másrészt roppant okosnak akarsz látszani, de lesre futsz. egy posztindusztriális civilizációban bizony a felsőoktatás _alakítja_ a gazdaság struktúráját. (természetesen itt az "alakítja" alatt nem azt kell érteni, hogy mexabja) Nemtom hallottál-e már arról, hogy tudás(ipar) alapú gazdaság, magas hozzáadott-értéket előállító gazdaság. elég sokat beszélnek róla úton útfélen. A stratégiai célokat természetesen a politika határozza meg és ez így van még usákiában is. Magasan kvalifikált emberfők nélkül nem tudsz itanium processzrt _se_ tervezni. van ahol ezt tudják. általában magyarországon is elég sokan tudják, te még nem világosodtál meg, úgy látszik.
Demost nézzük a kiszolgálós okosságot. Oké fogadjuk el, hogy a piac vezérli és nincs más stratégia. nos ekkor 1990-ben mexűnt volna a gépészet oktatása. De akkor mondd már el egykomám, hogyan gyártatna akkor itt a suzuki, az audi meg a többi? Kb Sehogy. És bizony a felsőoktatásban nem szűnt meg a gépészet oktatása - hanem folyt tovább. és 6-7 év múlva erre tudott szervesen ráépülni a jelenlegi gépgyártás, pölö.
Idézet: special - Dátum: 2006. aug. 3., csütörtök - 22:06
az is figyelemre méltó egyébként, hogy miközben a társadalmi igazságosság igényéről, azaz az alacsonyabban lévő társadalmi rétegekkel szembeni méltánytalanságról beszélek, és arról, hogy az alanyi jogon járó finanszírozás az állam redisztribúciós feladatára nézve kontraproduktív jellegű (visszaadni a befizetőnek, elvenni a szegényebbektől) minden szempontból, akkor te előrontasz és ex catedra megvádolsz engem és másokat is valamiféle arisztokratikus összeesküvéssel, de minimum rosszindulattal.
Való igaz ezt nem kellett volna. be kell látnom, egyszerűen szűklátókörű és buta vagy mikor így vélekedsz. Semmiféle méltánytalanság nem éri az alacsonyabb rétegeket. pontosan úgy, ahogy direktbe az autópályák épüléséből se profitálnak, mert nemigen tudják megfizetni a használatuk díját. De a szellemi tőkéhez jutók gazdasági tevékenységük révén szépen fokozatosan munkához juttatják az alacsonyabb rétegbelieket és ugyanezen alacsonyabb rétegek az autópályák révén a szállítási költségek (esetleges) csökkenése után olcsóbb létfenntartási lehetőségekhez, ill az ilyen infrastrutúrák mentén könnyebben kialakuló vállakozások kapcsán munkához jutnak.
Idézet: special - Dátum: 2006. aug. 3., csütörtök - 22:06
bődületesen elfogultnak tűnsz számomra, ismeretlen okból, és ez a befolyásoltság nagy sándor kardjaként vágja át az értelemmel kibogozandó csomókat.
Én asszem te és krinyo vagytok igazán elfogultak. te egyszerűen kikelsz magdból azért mert a civil társadalom megmozdult egy ügyben az érdekeit védve - innen indult a thread, hogy kivagy borulva, a civil társadalom ezt mégis hogy merészeli - "Hol lehet aláírást gyújten az aláírásgyűjtők ellen", míg krinyo testvér alpári hangnemben nekem esett és modandóját igen elegánsan a "nehogymá' az én adóforintjaimból más ingyen tanulhasson" klauzurával sommázta.
Idézet: special - Dátum: 2006. aug. 3., csütörtök - 22:06
nyilvánvaló, hogy a tandíj jelenlegi megvalósításának elsősorban az államháztartási hiány betapasztásának részét kell, hogy képezze,
Na megjelent az első valódi vitapont. A tandíj ilyetén célú bevezetése elhibázott és rossz. Egy kormányzat 4 éven át hibás gazdaságpolitikájának az ódiumát nem a tanulni vágyó fiatalsággal kell megfizettetni. Az ilyen célból szedett tandíj kontraproduktív, nem hoz valós oktatási reformot - ellenben konzervál egy esetleg szuboptimális rendszert ideig óráig - amely a szép lassan elapadó bevételek mentén maga alá rogy idővel.
Idézet: special - Dátum: 2006. aug. 3., csütörtök - 22:06
így a hosszútávú finanszírozási modellek nem tűnnek reálisnak. ugyanakkor az esetleges rossz implementáció nem jelenti az egész elv bukását.
de. a gyakorlatban bukást és a leépülést fogja jelenteni. 1998-ra málladozó kórházak rendelők fogadták az embereket, negaítvra amortizálódó eszközparkkal. az egészségügy szakmailag kiürült - presztizse a társadalomban a béka segge alá le. szépen kiszívták belőle a pénzt államilag - így más lehetősége nem lévén a felfutó paraszolvencia mentén vált 0-szaldóssá. az ilyen fizus oktatásügynek is kb ez lesz a sorsa. állam pénzt ki - és bizony lesznek nemis sokan aki majd megveszik a vizsgáikat - és a tanár majd becsukja a szemét, eleteszi a borítékot és bevési a leckekönyvbe kapásból az ötöst - mert ez bijjon kelleni fog ahhoz, hogy ugyanezen helyen működő amúgy fontos alapkutatói műhely ne sorvadjon el...
Idézet: special - Dátum: 2006. aug. 3., csütörtök - 22:06
nyilvánvaló, hogy ezt a finanszírozási átalakítást nem vészhelyzetben kellett volna meglépni, hanem mondjuk néhány kormánnyal ezelőtt, mondjuk a stabilizációs bokros és fidesz-csomagok után, és akkor talán nem tartanánk itt, mivel legalább a felsőoktatásból néhány százmilliárddal több maradt volna vissza.
Nem a néhány kormánnyal ezelőtt a kérdés. az alapvető kérdés hogy milyen felsőoktatást akarsz. pont ilyen bénaság mint a bologna-i (angolszász) típusú rendszer beeröltetése, mikoris nem fogalmazódtak meg a mesterkurzusok keretei. a rendszer felállt demég mindig egy büdös fing se kering arról, hogy mi lesz a mögöttes tartalom. És igen ha van koncepció akkor elmondható, hogy mi az amit az állam támogat és mi az ami fizetős lesz. Ehhez le kell fekteni hosszútávú nemzeti stratégiákat és kimondani, hogy a felsőoktatásba én, a magyar állam az ehhez kapcsolódó stúdiumokat támaogatom a többi meg mehet fizetősen.
faszom kivan már tőled special. engem a dysgraphiast kényszerítesz állandóan arra, hogy komplett litániákat írjak
Szerkesztette: SFIJ 2006. 08. 04. 00:46 -kor