Idézet: debaj - Dátum: 2007. aug. 31., péntek - 13:07
A "klasszikus" bridge inkább olyan gép, ami egyesíteni kívánja a DSLR jó képminőségét a kompakt felépítésből adódó előnyökkel, pl. élőkép, kevesebb mozgó alkatrész, egyszerűbb kezelés, beépített, mindenre-megfelelő objektív, mintegy "hidat" (bridge) képezve a kompakt és DSLR kategória között. Sok gyártó ezt nem tartja "üzletképes" megoldásnak, ezért a kategória mára inkább csak kinézetében és csak néhány szolgáltatásában DSLR-szerű (innen a SLR-like kifejezés), szolgáltatásait, képminőségét tekintve "csak" egy csúcskompakt.
A SLR-like gépek legfőbb problémája a kicsi szenzorra rázsúfolt hatalmas mennyiségű pixel, a legtöbb gyártó ezt különféle trükkökkel próbálja kendőzni (pl. kikapcsolhatatlan, erős zajszűrés, magasabb érzékenység csak kisebb felbontáson érhető el, meg effélék.)
Vágom, csak nem sok olyat ismerek ami nem 1/2,8öt használ, mert S5IS, meg H7 meg ilyen slr like gépek is olyan pici érzékelőt használnak, úgyhogy ami tényleg ezeknél vmiben több - nem árt ha kezelésben is jóval közelebb van tükrösökhöz.
dpreviewon hasonlították az R1et a tükrösökkel, ebből egy kivonat 1-2 helyen szerkesztve:
In favor of _a bridge camera_
Excellent wide angle zoom lens much better than any D-SLR kit lens
All-in-one design, no need to carry other lenses
No dust issues (as sensor is sealed)
No mirror vibration issues (no need for mirror lock-up)
Quiet shutter release
LCD monitor live view / preview
Manual focus magnification
Value for money (taking _2-3_ lens into account)
In favor of a digital SLR
Flexibility to use a wide range of lenses
Can add lenses with image stabilization
Proper through-the-lens optical viewfinder (an EVF is no substitute)
Mechanically linked manual focus
Better continuous shooting capability
More flexible image parameter control
Orientation sensor in most current models
Generally better low light auto focus
Faster maximum shutter speed (typically 1/4000 sec)
Smaller RAW files, better media write speeds