HWSW Informatikai Kerekasztal: Kétkeréken VII. - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (139 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Kétkeréken VII. a bringás különítmény Értékeld a témát: ***** 1 szavazás

#2601 Felhasználó inaktív   chris77 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.255
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 17. 09:41

Üzenet megtekintéseIdézet: -NoVa- - Dátum: 2017. 10. 17. 10:29

A hivatalos kerékpárszerviz rendelkezik szerelőállvánnyal, aztán ennyi a különbség. Aki hozzányúl a bringához, az esélyesen kevesebbet szerelt, mint én, de mindenképp kevésbé tekinti sajátjának a problémát, és műszaki igényességben is akadhat némi hiányosság szerviz oldalon.

Najó, de ha továbbra is recseg, akkor nem fizetek..

#2602 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 17. 09:46

Üzenet megtekintéseIdézet: -NoVa- - Dátum: 2017. 10. 17. 10:29

A hivatalos kerékpárszerviz rendelkezik szerelőállvánnyal, aztán ennyi a különbség. Aki hozzányúl a bringához, az esélyesen kevesebbet szerelt, mint én, de mindenképp kevésbé tekinti sajátjának a problémát, és műszaki igényességben is akadhat némi hiányosság szerviz oldalon.

Csak hogy egy kis belső példát mondjak, deformált váltókanalat pl preciziós kalibrációs szerszámmal szoktak állítani a szervizben, kb fél nap átfutási idővel. Ebből a placebo hatás a legfontosabb (meg az ügyfél távolléte), amúgy maga a műszer otthon is akad, csak ott svédfogó néven.


Nekem a kedvencem az volt, amikor egy törött küllőt 1 hétig (!!!!NÉGY444) cserélt a srác, majd még telefonálni kellett rá, hogy a következő héten elkészült-e. Nem, még kellett neki egy nap. És 500 SEK volt asszem. Amikor az Indexen volt erről cikk, hogy Svédországban olcsóbb lett a bringajavítás ÁFÁ-ja, akkor csak nyerítettem a székben. Ja, olcsóbb lett, de még így is heroináron fut minden.

Akkor döntöttem el, hogy amit tudok megcsinálok én is majd pittyegtetheti magát a szervizes gyerek 70-es pulzussal más pénzén.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2603 Felhasználó inaktív   des 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.619
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 17. 19:28

Nekem is volt egyszer egy ilyen esetem. Akkor még járt rá a teljes körű garancia és el is vittem, mert én magam nem tudtam rájönni, hogy mitől. A lényeg az volt, hogy hajtáskor kattogott. Kb 1 hetet, de lehet 1.5 hetet is bent volt a szervizben, mire ők is meg tudták oldani a helyzetet. Amikor érdeklődtem, azt mondták, hogy ilyen esetük még nem volt, ami így kifogjon rajtuk. Gyakorlatilag mindent lecseréltek, mire rájöttek, hogy még mindig kattog. :D Persze utána csak megoldották a dolgot úgy, hogy MINDENT alaposan szétkaptak, kitisztítottak és újrazsíroztak. Így találták meg, hogy valószínűleg a középcsapágynál volt valami kosz, vagy akármi a meneteken, ami miatt kattogott. Persze legelső gyanújuk is ez volt, de akkor középcsapágy cserével se oldódott meg rögtön a dolog. Szóval alapos belső tisztítás és alapos kenés. Ezt mondták nekem végül.

Azóta nem kattogott úgy még. :)
A gépemről küldve billentyűzettel | Egy bringás blogja: http://deviantrider.co.nf

#2604 Felhasználó inaktív   freeone 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.328
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 23. 19:44

Üzenet megtekintéseIdézet: des - Dátum: 2017. 10. 14. 20:37

Én is zsírozom a nyeregcsövet, mert ha nem, akkor egy idő múlva nekem is kattog fémesen. (persze nem onnan hallom, hanem a kormány felől) Csak így meg az a baj, hogy folyton lecsúszik és állítanom kell hetente. De így legalább nem kattan. :) Nagyon vékonyan próbáld meg zsírozni. Magyarul utána száraz ronggyal töröld le. Így is fog maradni rajta valamennyi kenőanyag.

Állítólag van valami spéci nyeregcső-zsír, ami ápol/véd de nem ken, hanem csúszást gátol. YT videoban láttam, hogy némely gyári bringához adják is.
A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone. (Paulo Coelho)

#2605 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 10. 23. 20:33

Üzenet megtekintéseIdézet: freeone - Dátum: 2017. 10. 23. 20:44

Állítólag van valami spéci nyeregcső-zsír, ami ápol/véd de nem ken, hanem csúszást gátol. YT videoban láttam, hogy némely gyári bringához adják is.


Az már woodoo cucc lehet :up:
Még nem kattog a cső, eddig jók vagyunk. Ha még pár hétig nem nyekereg, akkor remélem tünetmentes lesz most már.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2606 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 11. 06. 12:32

Most a bringán egy Shimano 3-sebességes Acera váltó van elöl. Eléggé gatya már, elszállt fölötte az idő nehéz vasfoga. Ha bedájol ténylegesen, akkor felrakhatok helyette egy szintén 3-kerékre való mondjuk Tiagra vagy Sora átemelőt?

Tényleg annyi, hogy bowdent kifűzöm, régi váltó le, új váltó fel, bowden bele, aztán beállítani és tekerni?
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2607 Felhasználó inaktív   Bujdy 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 22.838
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 11. 06. 15:05

Üzenet megtekintéseIdézet: enpera - Dátum: 2017. 11. 06. 12:32

Most a bringán egy Shimano 3-sebességes Acera váltó van elöl. Eléggé gatya már, elszállt fölötte az idő nehéz vasfoga. Ha bedájol ténylegesen, akkor felrakhatok helyette egy szintén 3-kerékre való mondjuk Tiagra vagy Sora átemelőt?

Tényleg annyi, hogy bowdent kifűzöm, régi váltó le, új váltó fel, bowden bele, aztán beállítani és tekerni?

Dura-Ace Di2 kell neked! :up:

#2608 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 11. 06. 15:37

Üzenet megtekintéseIdézet: Bujdy - Dátum: 2017. 11. 06. 15:05

Dura-Ace Di2 kell neked! :up:


Akkor már egy rendes Campagnolo. A munkába járós bringára Kép
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2609 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 11. 06. 21:15

Üzenet megtekintéseIdézet: enpera - Dátum: 2017. 11. 06. 12:32

Most a bringán egy Shimano 3-sebességes Acera váltó van elöl. Eléggé gatya már, elszállt fölötte az idő nehéz vasfoga. Ha bedájol ténylegesen, akkor felrakhatok helyette egy szintén 3-kerékre való mondjuk Tiagra vagy Sora átemelőt?

Tényleg annyi, hogy bowdent kifűzöm, régi váltó le, új váltó fel, bowden bele, aztán beállítani és tekerni?


Erre valaki komolyabb választ tud adni? Tényleg érdekelne.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2610 Felhasználó inaktív   Boba 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 24.741
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 11. 07. 00:12

Bringas dolog. Ilyenekkel van korbeszorva errefele a part meg a forgalmasabb bringa utvonalak:

Kép
Nemtudom masfele mennyire gyakori ez de nekem tok tetszett. Pumpa van alul, nemtudom az latszodik e a kepen.
Ő lesz az adott idő alatt a legtöbb japán kutya!

#2611 Felhasználó inaktív   -NoVa- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.854
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 11. 07. 00:57

Üzenet megtekintéseIdézet: enpera - Dátum: 2017. 11. 06. 22:15

Erre valaki komolyabb választ tud adni? Tényleg érdekelne.


Elvileg oda-vissza kompatibilisek az XC-trekking cuccok, aztán én még Sram X.7 váltókarral használok Deore LX átdobót, hogy tovább kavarjam.
...
"Lelkem sötét odvában megdöglött a bagoly."
"Bringa által vész mind, ki bringát ragad."

#2612 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 11. 07. 16:29

Üzenet megtekintéseIdézet: -NoVa- - Dátum: 2017. 11. 07. 00:57

Elvileg oda-vissza kompatibilisek az XC-trekking cuccok, aztán én még Sram X.7 váltókarral használok Deore LX átdobót, hogy tovább kavarjam.


Aha. Szóval akár MTB cuccot is lőhetek előre?

A Sora után jön a Tiagra, aztán a 105? Vagy más a sorrend?
MTB-ből mi az a rendszer ami kábé a 105 megfelelője? A Deore? Ami már eléggé fém, de még nem könnyített túl drága?
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2613 Felhasználó inaktív   Jahno 

  • vérképkeretezés occsón
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 109.369
  • Csatlakozott: 2001. jan. 15.

Elküldve: 2017. 11. 07. 16:34

Üzenet megtekintéseIdézet: Boba - Dátum: 2017. 11. 07. 00:12


Nemtudom masfele mennyire gyakori ez de nekem tok tetszett. Pumpa van alul, nemtudom az latszodik e a kepen.


Akad Pesten is, de inkább elkérhető verzióban a benyakutakon. Pumpa Csepelen is akad, az elég vandálbiztsnak néz ki.
Make love not Wor.

#2614 Felhasználó inaktív   -NoVa- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 20.854
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 11. 07. 16:52

Üzenet megtekintéseIdézet: enpera - Dátum: 2017. 11. 07. 17:29

Aha. Szóval akár MTB cuccot is lőhetek előre?


<<Előástam okosabbat a témából>>

A lényeg, hogy más a kábelhúzása az országúti váltókarnak, és az MTB váltókarnak, úgyhogy alapból nem. Aztán van áttételváltó közelem, meg a cyclocross, és persze a 2 és 3 tányéros, 7-10 fokozathoz való láncos mindenféle, és a végén ott vagy te gőzölgő fejtetővel egy webshop előtt, hogy most akkor mégis mi a fenét kéne rendelned. Na ennyit tudok segíteni :)

Viszont DH-ra előszeretettel raktak hátra 105-ös váltókart a rövid kanál miatt, és valahogy kijött a bowdenhúzás jól. Meg sógor Batavus trekkingje XT-t kapott, de hogy milyen váltókarral, azt most nem tudom.
...
"Lelkem sötét odvában megdöglött a bagoly."
"Bringa által vész mind, ki bringát ragad."

#2615 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 11. 07. 17:16

Üzenet megtekintéseIdézet: -NoVa- - Dátum: 2017. 11. 07. 16:52

<<Előástam okosabbat a témából>>

A lényeg, hogy más a kábelhúzása az országúti váltókarnak, és az MTB váltókarnak, úgyhogy alapból nem. Aztán van áttételváltó közelem, meg a cyclocross, és persze a 2 és 3 tányéros, 7-10 fokozathoz való láncos mindenféle, és a végén ott vagy te gőzölgő fejtetővel egy webshop előtt, hogy most akkor mégis mi a fenét kéne rendelned. Na ennyit tudok segíteni :)

Viszont DH-ra előszeretettel raktak hátra 105-ös váltókart a rövid kanál miatt, és valahogy kijött a bowdenhúzás jól. Meg sógor Batavus trekkingje XT-t kapott, de hogy milyen váltókarral, azt most nem tudom.


Köszi!

Akkor elolvasom, aztán gondolkodom. De alighanem országúti széria kell előre, a 3x-os tuti egyelőre. Minden más TBD :)
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2616 Felhasználó inaktív   Boba 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 24.741
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 11. 07. 20:49

Üzenet megtekintéseIdézet: Jahno - Dátum: 2017. 11. 07. 16:34

Akad Pesten is, de inkább elkérhető verzióban a benyakutakon. Pumpa Csepelen is akad, az elég vandálbiztsnak néz ki.

Nem a pumpa lett volna a lenyeg. Van kulon bringapumpa munden benyakuton kb. Inkabb az, hogy ilyen DIY szerelo cuccok vannak.
Ő lesz az adott idő alatt a legtöbb japán kutya!

#2617 Felhasználó inaktív   Jahno 

  • vérképkeretezés occsón
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 109.369
  • Csatlakozott: 2001. jan. 15.

Elküldve: 2017. 11. 07. 20:57

Üzenet megtekintéseIdézet: Boba - Dátum: 2017. 11. 07. 20:49

Nem a pumpa lett volna a lenyeg. Van kulon bringapumpa munden benyakuton kb. Inkabb az, hogy ilyen DIY szerelo cuccok vannak.


Sejtettem, de pumpát csak Csepelre értettem. Dudu által meg nem értett vadkeleten is adkadnak ilyesmik:

http://bikemag.hu/ma...s-szervizpontja

Aztán egyszer lehet megnézem, hogy kellőképpen szétlopták-e :-D
Make love not Wor.

#2618 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 11. 07. 21:28

Üzenet megtekintéseIdézet: -NoVa- - Dátum: 2017. 11. 07. 16:52

<<Előástam okosabbat a témából>>

A lényeg, hogy más a kábelhúzása az országúti váltókarnak, és az MTB váltókarnak, úgyhogy alapból nem. Aztán van áttételváltó közelem, meg a cyclocross, és persze a 2 és 3 tányéros, 7-10 fokozathoz való láncos mindenféle, és a végén ott vagy te gőzölgő fejtetővel egy webshop előtt, hogy most akkor mégis mi a fenét kéne rendelned. Na ennyit tudok segíteni :)

Viszont DH-ra előszeretettel raktak hátra 105-ös váltókart a rövid kanál miatt, és valahogy kijött a bowdenhúzás jól. Meg sógor Batavus trekkingje XT-t kapott, de hogy milyen váltókarral, azt most nem tudom.


Elolvastam, igazából nagy variáció nincsen, ha jól értem. A cső mérete fontos, de nekem ilyen egyszerű gumigyűrűs bilincses megoldás van. Ha kilazítom, akkor simán lehet kézzel huzigatni és forgatni a cuccot vagy emelni-süllyeszteni. Nézek majd valami ezzel kompatibilis cuccot és nagyon megnézem, hogy mi van a csomagban és mit kell külön megvenni. Alighanem a nagy téli felújítás során kicserélem a hátsó kis fogaskerekeket, aztán az első váltót pedig megálmodom tavaszra. Addig elválik, hogy mennyire romlik az állapota az elsőnek.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2619 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 11. 07. 21:31

Üzenet megtekintéseIdézet: Boba - Dátum: 2017. 11. 07. 00:12

Bringas dolog. Ilyenekkel van korbeszorva errefele a part meg a forgalmasabb bringa utvonalak:


Nemtudom masfele mennyire gyakori ez de nekem tok tetszett. Pumpa van alul, nemtudom az latszodik e a kepen.


Patentos. Nekem a hátizsákban van punepa (egy elég fos punepa, de nem fospunepa azért), abroncs lefejtő, belső, multitool, küllőhúzó, valamint egy csípőfogó. Meg nagyon fontos az extra zokni és alsógatya, ha rendesen megáznék az úton és nem csak picit.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

#2620 Felhasználó inaktív   enpera 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.496
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2017. 11. 14. 20:33

Jelentem, hogy a 12-36T gyakorlatilag nem fér el a bringán. A 12-32 még éppen elfér, de tényleg éppen. Most ezt kioptimalizáltam durván.
Feldobtam a szegecses abroncsot is, holnapután tudok megint bringázni. Pont akkor lesz az EU meeting a városban, szóval mobilisnak kell lennem.
Szerk.: szerkesztó ergo sum...

Téma megosztása:


  • (139 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

2 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 2 vendég, 0 anonim felhasználó