Az eltelt időszakban jobban elmélyültem a játékban.

Megtetszett a játék... élvezem annyira, mint a DiabloII-t a megjelenését követően.
Már lvl26-os a karakterem, de még szinte éppen csak elkezdtem az egyiptomi helyszínek feltárását; a második településig jutottam el.
Ugyanis azt kell mondjam, hogy a játék a kezdő szinten is nehezebb, mint a Diablo, vagy a DiabloII. Lehetne ugyan haladni folyamatosan, én viszont több nehézség és elhalálozás után úgy döntöttem, hogy inkább egy-két szinttel "előfejlesztem" a karakteremet, hogy aztán egy-egy alhelyszínre továbbhaladva könnyebb dolgom legyen.
A Diablo-ban egyedül "Butcher" volt nagyon komoly ellenfél egy kezdő varázslónak... nála lehetett azt csinálni, hogy nem kiengedni, majd a Katedrális 4-5. szintjét megjárva, több szintet fejlődve visszamenni hozzá, és lenyomni; de az volt az egyetlen hely, ahol az ember elakadhatott.
A DiabloII esetében pedig nem emlékszem arra, hogy bármelyik helyszínt még egyszer-kétszer végigjártam annak érdekében, hogy XP-t gyűjtsek és ezzel pár szintet lépjek, mielőtt egy újabb helyszínre továbbhaladok. Azon a játékon "végig lehetett" rohanni a "normal" fokozaton.
A TQ nem ilyen. Legalábbis Ranger karakterrel semmiképp.
Ebben a "tápolásban" segített az is, hogy a jobb ládákat és/vagy Hero & Boss szörnyeket tartalmazó katakombákat egymás után többször végigjártam, mielőtt lényegesen továbbhaladtam volna.
Ez muszáj volt, mert a mágikus tárgyak "drop rendszere" sokkal rosszabb, mint a Diablo játékok esetében. Egyrészt a sok sárga, alacsony szintű mágikus tárgyra szükség volt a vagyon gyarapítása miatt.
Másrészt nonszensz dolognak tartom, hogy ugyanazt a Boss szörnyet egymás után 4-5 alkalommal le kellett ütnöm, míg 1, vagy 2 használható, zöld, vagy kék tárgyat dobott. Mindennek a teteje az volt, amikor egy komolyabb monszta képes volt csupa fehér "kacatot" dobni. Az pedig nagyon gyakori, hogy még Telkine is csupa sárga, használhatatlan felszerelést dob el.
Amit még egy rossz viccnek tartok, hogy amilyen jó ötlet elvben a kék színű (unique/legendary) tárgyak sokfélesége, annyira egysíkú a játék ilyen téren.
A lvl18-as szintig írd és mondd....7!!! különböző unique tárgyat találtam meg "duplán". Azaz kétszer. Még a görög helyszín, mindössze lvl18-nál jár a karakter, de máris két Ram Bow, két Tresher, két Horns of Cyprus, két Hydarne's Shield, stb. került hozzám. A "Moonclaw" nevű unique ékszerből pedig eddig hármat találtam.
Ezt szerintem a játék készítői sem gondolhatták komolyan.
Én mindig megörültem, amikor azt láttam, hogy elhullik az egyik íjász mob, és eldob egy kék színű íjat... aztán, amikor megláttam, hogy ilyet már találtam, akkor csalódottan vettem tudomásul. Így ment ez lvl1-től lvl18-ig. És hol van még a játék vége?
Úgy gondolom, normális esetben single player játékban egy-egy uniqe tárgynak még sokadik végigjátszást követően sem szabadna ismétlődnie. Hiszen a TQ esetében büszkén hangoztatták, hogy sokkal több féle ilyen tárgy van, mint a Diablo sorozat egyes részeinek esetében... akkor pedig - könyörgöm - variálja már a játék, hogy milyen unique tárgyakat dobál!
Amúgy a "hab a tortán" a "Diogenes' Ring" nevű rare tárgy. Ami annyira "ritka", hogy minden árusnál lehet kapni jó ideje, ráadásul egy erdőben és az ahhor tartozó katakombában is esett pár perc alatt két darab.
Ugyanakkor szinte hihetetlen, hogy lvl25-ig el kellett jutnom, hogy egy épkézláb dárdát találjak. Folyamatosan néztem az árusok kínálatát, rengeteg dárda esett, de én kénytelen voltam a lvl3-as szinten talált egyszerűbb dárdával nyomulni, mert nem esett jobb. Emiatt a karakterem kénytelen volt íjászatra szakosodni, mert a dárdával nagyon gyenge volt. Most végre esett egy rare, az pedig kifejezetten jó... magas Life Leach érték, és +Life minden damage után, ráadásul magas a sebzése és még elementáris sebzés is van rajta.
Most már dárdával is hatékony a karakter, pedig egyetlen skillpontot költöttem dárda skillre. De hogy miért kellett ennyit várni erre, miközben a unique cuccok a fent ismertetett módon "tucatjával" hullanak...!?
Szóval valamit nagyon elbaltáztak a készítők a játék mágikus tárgyainak rendszerével. (Márpedig az számomra is gyorsan kiderült, hogy durván jó unique és vagy charm-okkal feljavított rare tárgyak nélkül az ember nem sokra megy.) A játék legnagyobb hibájának ezt tartom egyelőre.
Idézet: gazdi - Dátum: 2012. 01. 30. 09:40
A farkas főleg magasabb nehézségeken lesz hasznos, +all skill cuccokkal akár 5 plusz célpont az ellenfeleknek.
Egyelőre maradt lvl1-es a farkas, viszont a "Nature" mastery-t már felnyomtam arra a szintre, hogy nimfát is idézhessek. Az külön jó, hogy a farkast és a nimfát is lehet egyszerre használni. Utóbbi egyébként nagyon hatékony, lvl5-ös szintig fejlesztettem egyelőre. Ha marad még skillpont, akkor talán a farkasra is adok.
Idézet: gazdi - Dátum: 2012. 01. 30. 09:40
A defenzív értéknek szintén később lesz értelme, anno láttam "glass tiger" jellegű buildet, ami a támadások nagy részét elkerüli (ld. defensive ability) és emellett erősen támad.
Azt már észrevettem, hogy mindkét érték nagy arányban emelkedett a Dexterity-re adott sok pontnak köszönhetően.
Idézet: gazdi - Dátum: 2012. 01. 30. 09:40
Ahhoz, hogy a life leech hatékony legyen, nagyon erős tárgyak kellenek. Jellemzően a TQVault nem rendeéltetésszerű használatával készülnek ilyen buildek. Ha csak a talált/vásárolt tárgyakból építkezel, ez elég küzdelmes vonal lesz.
A fentiekben ismertetett drop rendszer mellett biztosan. Ennek ellenére nem fogok "kreált" tárgyakat használni.
Idézet: gazdi - Dátum: 2012. 01. 30. 09:40
Receptek: ahogy leírtad. Összeszeded a három hozzávalót (erős receptek esetén három kisebb artifact...) a recepttel és egy nagyobb pénzeszsákkal, az NPC meg összerakja. Már a kisebb artifactok is sokat számítanak, de mindig van legalább egy hozzávaló, ami nehezen jön össze.
Igen... itt is észrevettem pár érdekességet. A görög színen található receptekhez kell olyan összetevő, amit csak egyiptomi területeken lehet találni. Viszont az adott recept annyira gyenge bónuszt ad, hogy miután már Egyiptomban vagyok, nincsen értelme összerakni. Ott már újabb, jobb receptek hullanak. (A "Turtle Shell" nevű összetevő viszont annyira ritka, hogy eddig a szükséges 5-ből 3-at tudtam összeszedni. Miközben a többi féle tárgyból szinte kivétel nélkül min. 2, vagy több komplett van.)
Jól értem, hogy a receptekkel összerakható "lesser artifact"-okból később ehet majd "greater artifact"-ot készíteni? Tehát 3 elkészített artifact-ot kombinálva egy sokkal erősebbet készíteni?
Idézet: gazdi - Dátum: 2012. 01. 30. 09:40
Ezzel azt is elmondtad, amire q TQ-ban érdemes figyelni a skillek kapcsán: hogy meddig érdemes felhúzni őket. Bizonyos skillekre pontosan egy pont kell, nem több és nem kevesebb, máskor a skill kiegészítője számít és az alapskillre nem érdemes egynél több pontot rakni, stb.
Igen, ez tényleg jó dolog. Az is, hogy van egy NPC, amely szükség eseténe visszabontja a "feleslegesen" felvett skilleket.