HWSW Informatikai Kerekasztal: Mit játszottál végig legutóbb, mennyire tetszett? - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

  • (68 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Mit játszottál végig legutóbb, mennyire tetszett? Értékeld!

#711 Felhasználó inaktív   lordrolee 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.908
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 13. 00:46

Üzenet megtekintéseIdézet: tjames - Dátum: 2010. 11. 12. 09:28

Tőled hallom először hogy unalmas....mindenhol dícsérik, mint film adaptációt.


Hát pedig sajnos a katarzis elmaradt. Jó jó, meg James Bond is csak mégsem.
Emlékszem anno a Nightfire mekkora királyság volt. Az tényleg élvezet JB játék volt. It kvázi mész, fedezékbe bújsz, lősz, mész fedezékbe bújsz, lősz... Jó persze a helyszínek azért változatosak voltak, nomeg az üldözéses jelenetek dobtak kicsit a hangulaton.
Kép

Xfire profil

LordRolee

#712 Felhasználó inaktív   M@Xtreme 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.497
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 13. 07:32

Üzenet megtekintéseIdézet: lordrolee - Dátum: 2010. 11. 13. 00:42

Ebben a játékban nekem a Watcher-ről mindig Joker jutott eszembe, mert Mark Hamill kölcsönözte neki a hangját és szinte ugyanolyan stílusban beszél mint ahogy Joker a Batman rajzfilmsorozatban nomeg az Arkham Asylumban.

Jaa akkor onnan volt ismerős :laugh:

#713 Felhasználó inaktív   M@Xtreme 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.497
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 13. 07:37

Üzenet megtekintéseIdézet: Scoo - Dátum: 2010. 11. 12. 08:08

Szerintem egy James Bond filmben sincs vér. Nem tudom, én nem is hiányoltam. A Black Ops baromi kegyetlen, oda kell is a vér. Ez meg egy titkos ügynökös játék amivel a fiatalabbak is játszhatnak.

jajj mert hát a fiatalok nem játszanak postal 2-vel, sz előbb említett cod-al, Condemneddel, stb.. Ez gyenge érv :sleep:
Én sem soldier of fortune 2 szintet vártam, de azért véleményem szerint egy akciójátéknál baromira illúzióromboló mikor szarrá lő az ember valakit, és semmi vér.

#714 Felhasználó inaktív   M@Xtreme 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.497
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 13. 08:41

Kép

Új év, új cod. Ez a játék lassan olyan lesz mint a Dallas :)
De ettől függetlenül azért valljuk be, valamit tudnak a fiúk, hisz szinte minden éven eladási rekodokat dönt a cuccos. (most sem volt ez másképp)
Az új részt ezúttal nem az infinityWard-os srácok fejlesztették, hanem a Cod3/Cod4 alkotói, a Treyarch.
Ezt tudván én alapból kicsit szkeptikusan kezdtem neki az SP kampánynak, hisz a cod5 anno nem igazán hagyott bennem mély nyomot. Sőőt. Szerintem az eddigi leggyengébb része a sorozatnak. (a 3-at nem próbáltam, mivel az nem jelent meg PC-re. De arról sem zengenek ódákat a játékosok)
Sajnos az iw-s srácoknak az utóbbi rész multis részét sikerült teljesen elb*szni az ócska netes rendszerükkel. Hál isten a Treyarch-os srácok nem esetek ugyanebbe a hibába.

Történet/játékmenet
No de ne szaladjunk előre, térjünk vissza az előbb említett egyjátékos kampányra.
Aki élete során játszott már COD-al, annak túl nagy meglepetést nem fog okozni a dolog. Ám! A sok „aprósággal” sikerült a fejlesztőknek nagyon feldobni az alkotást.
A játék során több szereplő bőrébe bújva kell teljesítenünk a küldetéseket. A történet hogy őszinte legyek számomra kicsit kusza volt, de ezt betudom a kissé fapados angoltudásomnak :)
A kampány elején főhősünket (Alex Manson) épp vallatják, valamilyen számsorral kapcsolatban (ami később kiderül hogy mi is valójában). A vallatási folyamat közepette, visszaemlékezés szerűen harcolhatunk különböző helyszíneken, más-más bőrébe bújva. (1-2 szereplő ismerős lehet a korábbi részekből is)
Épp emiatt is sikerült a fejlesztőknek egy viszonylag változatos világgal teli játékot megalkotnia. (Kuba, Vietnam, Oroszország, stb)
A játékmenet a szokásos Cod. Menj előre, és lőjj le mindenkit aki él és mozog. (de hát ez egy akció fps, ne is várjunk tőle point and click kalandjátékot ugye :) )

Grafika/optimizálás, technikai megvalósítás
A játék technikai része már annyira nem fest korrektül sajna. Nagyon kíváncsi leszek arra hogy mikor cserélik már le végre ezt az ezer éves (q3 engine alapokon nyugszó) motort. Ráadásul a Treyarch-es fiúknak sikerült valamit nagyon elszúrni, mivel az eddig sebességileg kétség kívül jól teljesítő grafikus motor most bizony elég szerényen adja elő magát. (tény hogy nálam nem voltak különösebb gondok 1-2 swappeléstől eltekintve, de kétség kívül sokkal rosszabbul fut a cucc mint az előző rész. Ellenben rengeteg a panaszt lehet olvasni különböző forumokon, hogy még high-end gépeken is vanank frame problémák) Ettől függetlenül vannak a játéknak egész szép pillanatai is, de semmiképp nem hozza a kor látványbeli követelményit.

Hangok, zenék
Hangok terén szintén vegyesek az érzéseim. A hanghatások nagyon jók. A zenék, a szinkronhangok szintén. Viszont a fegyverhangokkal én nem vagyok kibékülve. Halottam már sokkal jobbat is.

Multiplayer
Őszintén szólva a többjátékos módba még nem sikerült magam beásni, de az olvasottakból ítélve ezzel a résszel is rengeteg a probléma. Lag, lag hátán, fps dropok stb. (bár állítólag a frissen megjelent patch hoz némi javulást) Viszont végre van normális serverkereső, és minden ami 1 multis játékba kell. (amit az előzőből kivettek..)

Összegzés:
A felsorolt negatívumoktól eltekintve kellemeset csalódtam a Treyarch-es fiúkban. Az SP rész szerintem az eddigi legjobb a cod-ok közül. remekül összerakták.
Ha a technikai/multis problémákat sikerül teljesne orvosolni, ez a játék baromi időtálló lehet a többjátékós mód szerelmeseinek.

--------------------------------------------------------------------------------------
grafika: 10/6
hangulat: 10/9
hangok: 10/8
nehézség: 10/7
optimizáció: 10/7 (csak azért ennyi mert nálam nem volt vele gond :) )

---------------------------------------------------------------------------------------


7.4

Szerkesztette: M@Xtreme 2010. 11. 13. 08:44 -kor


#715 Felhasználó inaktív   Warton 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 11.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 14. 21:27

Üzenet megtekintéseIdézet: M@Xtreme - Dátum: 2010. 11. 13. 08:41

Kép

Multiplayer
Őszintén szólva a többjátékos módba még nem sikerült magam beásni, de az olvasottakból ítélve ezzel a résszel is rengeteg a probléma. Lag, lag hátán, fps dropok stb. (bár állítólag a frissen megjelent patch hoz némi javulást) Viszont végre van normális serverkereső, és minden ami 1 multis játékba kell. (amit az előzőből kivettek..)


Kiegészítésképpen leírnám az eddigi 3 órás tapasztalataimat a multiplayerről.

Szinte ugyanazt lehet elmondani erről is, mint az MW2-ről. Csodálatos játékmenet, borzasztó gyenge netkód. A patch egyébként számomra semmilyen javulást nem hozott. Kis felsorolás a problémákról a teljesség igénye nélkül:

  • a server browserben nem tudok csatlakozni egyetlen szerverre sem, amíg a keresés le nem futott teljesen;
  • a server browserben mutatott adatok messze nem felelnek meg a valóságnak, kiírja, hogy 40-es ping, belépek és éppen 100 alatt van, azt írja, hogy még van 2 hely, de ha csatlakozni akarok, akkor már tele van, ezt is kb. fél perces szarakodás után közli velem;
  • a server browserben nem tudom szűrni a 100 fölötti pingű szervereket;
  • az automatikus szerver választó, tehát ahol egy klikkelésre elvileg be kéne tennie egy szerverre abszolút nem működik, mindig olyan szerverre akar betuszkolni, ami tele van, a fél perces szarakodás természetesen itt is megvan, de még ez a szerencsésebb, mert van amikor nem szól semmit és perceken keresztül akar csatlakozni valamihez, természetesen sikertelenül;
  • viszont szerencsére van kb. 20% esély, hogy sikerül csatlakozni egy szerverre, ráadásul a ping is megfelelő, és az fps is jó akkor is laggol, fogalmam sincs, hogy miért, de játszhatatlan. Már szinte mindenféle interneten fellelhető tweaket, configfájlt stb. már kipróbáltam, aminek a hatására az fpsem 90-re nőtt az alap 70ről, de a lag továbbra is megmarad.


Végezetül csak azt tudom mondani, hogyha a Treyarc a sok eyecandy, meg a rengeteg beállítható playertag és külsőséges szarságok, meg a singleplayer stb. stb. helyett a figyelmét a netkódra fordította volna akkor egy 100%-os játékot sikerült volna összehozniuk. Így azonban a fentiek alapján ez nálam egy nagy, kövér 0%. JÁTSZHATATLAN! :down: Tényleg nem értem ezt a laggot, mert a World of Tanks-be 160-as ping mellett nem laggol ennyire, jó tudom, hogy az lassabb játék és nem veszem észre annyira, de hát akkor is.

A zombi mód mondjuk valamilyen szinten menti a helyzetet mert az nagyon jó, mert ott én vagyok a host és akikkel eddig játszottam nem panaszkodtak lagra. De azért ez egy nagyon rossz vicc. Ráadásul azzal szinte semmi dolguk nem volt, mert egy az egyben átvették a Wawból. Komolyan mondom a faszért nem lehetett egy az egyben a multiplayert is lemásolni a Wawból copy+paste segedelmével??!! :angry:

#716 Felhasználó inaktív   Valdy 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 17.453
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 14. 22:08

Üzenet megtekintéseIdézet: M@Xtreme - Dátum: 2010. 11. 13. 08:41



Grafika/optimizálás, technikai megvalósítás
A játék technikai része már annyira nem fest korrektül sajna. Nagyon kíváncsi leszek arra hogy mikor cserélik már le végre ezt az ezer éves (q3 engine alapokon nyugszó) motort. Ráadásul a Treyarch-es fiúknak sikerült valamit nagyon elszúrni, mivel az eddig sebességileg kétség kívül jól teljesítő grafikus motor most bizony elég szerényen adja elő magát. (tény hogy nálam nem voltak különösebb gondok 1-2 swappeléstől eltekintve, de kétség kívül sokkal rosszabbul fut a cucc mint az előző rész. Ellenben rengeteg a panaszt lehet olvasni különböző forumokon, hogy még high-end gépeken is vanank frame problémák) Ettől függetlenül vannak a játéknak egész szép pillanatai is, de semmiképp nem hozza a kor látványbeli követelményit.



Hát én úgy érzem kb ugyanúgy fut mint az mw2 :) Igaz, kb ugyanúgy is néz ki. Kicsit féltem, hogy nagyobb lesz a gépigénye, debizony a régi vga-m simán elviszi 1080p-ben minden maxon 4xaa-val. Gondolom meghálálja azért az erős procit is.
Asus M4A785TD-V Evo, AMD Phenom™ II X4 960T @ X6, 8GB Geil Leggera DDR3, MSI R6870 Hawk, OCZ Vertex 4 128 GB, WD Caviar Black 1TB, WD Caviar Green 1TB , Pioneer BDR-206D, Asus PA246Q, Corsair VX550, Antec Three Hundred

#717 Felhasználó inaktív   -Turbo- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.530
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 15. 11:21

a server browseres ping a jó, a játékbéli rosszul jelzi ki.

a lag maga pedig nem mindenkinél jelentkezik, hamaorsan jön a #2 hotfix.
JóSebesség

#718 Felhasználó inaktív   Warton 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 11.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 15. 16:28

Üzenet megtekintéseIdézet: -Turbo- - Dátum: 2010. 11. 15. 11:21

a lag maga pedig nem mindenkinél jelentkezik, hamaorsan jön a #2 hotfix.


Az én barát listámban mindenkinek lag problémája van. Ezt kár, hogy én nem mondhattam a boltban, hogy majd hamarosan fizetek érte...

#719 Felhasználó inaktív   -Turbo- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.530
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 15. 16:37

peches barátaid vannak, nálunk mindenkinél megszünt a lag az első hotfix óta.
JóSebesség

#720 Felhasználó inaktív   Raynes 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.740
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 16. 08:04

Üzenet megtekintéseIdézet: M@Xtreme - Dátum: 2010. 11. 13. 08:41

Nagyon kíváncsi leszek arra hogy mikor cserélik már le végre ezt az ezer éves (q3 engine alapokon nyugszó) motort.

Szerintem soha nem fogják. Sok szőrtelen p5sű rajongó úgyis megveszi név alapján és a már 11 éves motor pont ilyen arcade játékokhoz tervezték. A COD1 volt a maga tényleg jó játék, a COD2 még játszható, a többi vicc, sokadik bőrlehúzás a köbön. Sose értettem miért nem fejlesztenek inkább saját motort. Van néhány népszerűbb engine és azokat majmolja mindenki, a játékok meg emiatt mennek egy kaptafára. Aztán egyesek csodálkoznak, hogy még mindig egy láthatatlan csőben zajló lineáris játékmenetet sóznak az emberre, agyonscriptelve, végtelenségig spawnoló ellenfelekkel.
„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”

#721 Felhasználó inaktív   Qwerty4 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.709
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 16. 09:59

Üzenet megtekintéseIdézet: Wile E - Dátum: 2010. 11. 16. 09:04

Szerintem soha nem fogják. Sok szőrtelen p5sű rajongó úgyis megveszi név alapján és a már 11 éves motor pont ilyen arcade játékokhoz tervezték. A COD1 volt a maga tényleg jó játék, a COD2 még játszható, a többi vicc, sokadik bőrlehúzás a köbön. Sose értettem miért nem fejlesztenek inkább saját motort. Van néhány népszerűbb engine és azokat majmolja mindenki, a játékok meg emiatt mennek egy kaptafára. Aztán egyesek csodálkoznak, hogy még mindig egy láthatatlan csőben zajló lineáris játékmenetet sóznak az emberre, agyonscriptelve, végtelenségig spawnoló ellenfelekkel.

Ezzel teljes mértékben egyetértek!De, ha az ilyen játékok eladhatóak és folyamatosan sikert aratnak, akkor nincs mit tenni...hülye lenne akárki is nem folytatni egy ilyen bevált márkanevet.
Qwerty4

#722 Felhasználó inaktív   Warton 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 11.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 16. 22:49

Üzenet megtekintéseIdézet: Wile E - Dátum: 2010. 11. 16. 08:04

Szerintem soha nem fogják. Sok szőrtelen p5sű rajongó úgyis megveszi név alapján és a már 11 éves motor pont ilyen arcade játékokhoz tervezték. A COD1 volt a maga tényleg jó játék, a COD2 még játszható, a többi vicc, sokadik bőrlehúzás a köbön. Sose értettem miért nem fejlesztenek inkább saját motort. Van néhány népszerűbb engine és azokat majmolja mindenki, a játékok meg emiatt mennek egy kaptafára. Aztán egyesek csodálkoznak, hogy még mindig egy láthatatlan csőben zajló lineáris játékmenetet sóznak az emberre, agyonscriptelve, végtelenségig spawnoló ellenfelekkel.


Csak tudnám neked miért fáj az, hogy a sok "szőrtelen pöcsű rajongó" megveszi a játéksorozat valamennyi részét és jól szórakozik vele akár 600+ órán keresztül mindegyikkel?

Ki a francot érdekel, hogy milyen motor van alatta, ha jól működik és szép? A Black Opsal és a MW2-vel sem a motor a legnagyobb baj, hanem az, hogy a fejlesztésre és a tesztelésre nem hagytak elég időt és kiadtak egy-egy félkész játékot, amit aztán nem győznek foltozgatni ráadásul a matchmaking rendszerük borzalmas lett.

A játékmenetről pedig csak annyit, hogy a single player miatt senki sem veszi meg a játékot, illetve aki megveszi az hülye. Ezt a játékot a multiplayer teszi sikeressé. Ráadásul szerintem, ha nem csőszerűvé és kompaktra csinálnák akkor ugyanúgy megbukna mint a Far Cry2. Na ezért csinálnak minden játékot egy kaptafára, mert az újítás mindigis kétélű dolog, ha bejön akkor bejön, ha nem, akkor meg buktak egy rahedli pénzt.

Mindettől függetlenül a Black Ops gyalázatosra sikeredett és lassan eltelik két hét és még mindig játszhatatlan a multiplayer.

#723 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 16. 23:09

Üzenet megtekintéseIdézet: Qwerty4 - Dátum: 2010. 11. 16. 09:59

Ezzel teljes mértékben egyetértek!De, ha az ilyen játékok eladhatóak és folyamatosan sikert aratnak, akkor nincs mit tenni...hülye lenne akárki is nem folytatni egy ilyen bevált márkanevet.

Éppen ez a probléma 10-15 éve még nem pusztán a pénzcsinálásról szólt a játékipar, hanem le akartak tenni az asztalra valami maradandót akik benne voltak. De mióta a csilivili-vel mesterségesen az egekbe emelték a játékfejlesztés költségeit azóta a bukás megengedhetetlen, ugyanis egyetlen befuccsolt projekt kútba dönthet egy neves játékfejlesztő céget is.

Az a véleményem, hogy abszolut zsákutcában van a játékipar, és ahelyett hogy kifelé jönnének belőle a falat kaparják a végén. És amint lekopik a vakolat és már nem lesz mit lekaparni arról a falról nagy változások lesznek itt.

A számítógépek számítási teljesítményének növekedése elvakította a fejlesztőket, egyre több és nagyobb csilivilit kezdtek pakolni a játékokba, hisz a vas bírja, csak azzal nem számoltak, hogy ettől a fejlesztés költsége is az egekbe fog emelkedni. És mivel elkényeztették vérpistikét, most már nem lehet a mainstream vásárlóknak eladni gyengébb kinézetű de ötletes játékokat. Olyan ez kicsit mint a divatszakma, ott is elérhetetlen és teljesen kifacsart természetellenes emberideálokat raknak a kifutókra, a sok bírka meg áhítozik utánuk. Nincs másképpen a játékokkal sem, elhitették a közönséggel, hogy a csilivili a minden, és azok már szinte csak az alapján döntenek vásárlásnál. Nincsenek ötletes, új játékok, mert a fejlesztés horribilis összegekbe kerül, és nem mernek kockáztatni. Teljesen beszűkül a játékpiac, csak néhány bevált játéksstílus marad, de azok is a végletekig lebutítva, hogy a 3 évestől a 70 évesig mindenki tudjon vele játszani.

Számomra legviccesebb, hogy mivel pusztán a számítógép teljesítményének növelése miatt leragadtunk őskori technológiáknál. Még mindig poligon alapú megjelenítésnél tartunk, pedig milyen öreg is ez már? Semmi újítás nincs persze pakoltunk a háromszögeinkre egy rakás post processinget meg shadert, de ettől még a cukormáz alatt ugyanaz az ősi technika van. Pedig a voxelek idején azt hittem van kiút a mókuskerékből, de azóta semmi alternatív képalkotási mód nem jelent meg, mert a hardver fejlődése olyan mértékű, hogy nincs szükség rá. Pedig de, mert tarthatatlan a jelenlegi helyzet, egyszerűen már nem tudunk annyi tartalmat előállítani a jelenlegi bevált és használt módszerekkel amit a gépek meg tudnak jeleníteni a képernyőn. Valami gyökeresen új megoldás kell, ami csökkenti a fejlesztési költségeket.

Szerkesztette: Mumia 2010. 11. 16. 23:16 -kor


#724 Felhasználó inaktív   -Turbo- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.530
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 17. 11:49

Üzenet megtekintéseIdézet: Wile E - Dátum: 2010. 11. 16. 08:04

Szerintem soha nem fogják. Sok szőrtelen p5sű rajongó úgyis megveszi név alapján és a már 11 éves motor pont ilyen arcade játékokhoz tervezték. A COD1 volt a maga tényleg jó játék, a COD2 még játszható, a többi vicc, sokadik bőrlehúzás a köbön. Sose értettem miért nem fejlesztenek inkább saját motort. Van néhány népszerűbb engine és azokat majmolja mindenki, a játékok meg emiatt mennek egy kaptafára. Aztán egyesek csodálkoznak, hogy még mindig egy láthatatlan csőben zajló lineáris játékmenetet sóznak az emberre, agyonscriptelve, végtelenségig spawnoló ellenfelekkel.


bruhahahahahahahahahahahha.
JóSebesség

#725 Felhasználó inaktív   Raynes 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.740
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 17. 20:59

Üzenet megtekintéseIdézet: -Turbo- - Dátum: 2010. 11. 17. 11:49

bruhahahahahahahahahahahha.

Köszönjük álláspontod kifejtését.

Üzenet megtekintéseIdézet: Warton - Dátum: 2010. 11. 16. 22:49

Csak tudnám neked miért fáj az, hogy a sok "szőrtelen pöcsű rajongó" megveszi a játéksorozat valamennyi részét és jól szórakozik vele akár 600+ órán keresztül mindegyikkel?

Nem fáj, hogy megveszik és elvannak vele. Hanem, ahogy Mumia írja, miattuk leragadt az ipar ott ahol és más réteg számára nem nagyon készül innovatív játék. Azonos motorú játékok szinte ugyanolyan játékélményt nyújtanak és egy idő után baromi unalmas klónokkal játszani. Ha leveszed a csilivili effekteket, akkor csak a motor marad, ami meghatározza a fizikát és a játékmenetet. Az újítás tényleg kétélű dolog, de ha mindig ebből indultak volna ki, még mindig a kőkorszakban lennénk.

Csak azzal nem értek egyet, hogy az ok a számítógép teljesítményének növekedése. Inkább csak szimplán az igénytelenség, amiből kiutat nyújthatnának az erős hw adta lehetőségek, mégse élnek velük. Illetve még a konzolok térnyerése tett be a játékipar innovációjának. Bezzeg mikor még a PC volt a fejlesztési alap...

Szerkesztette: Wile E 2010. 11. 17. 21:01 -kor

„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”

#726 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 17. 21:16

Üzenet megtekintéseIdézet: Wile E - Dátum: 2010. 11. 17. 20:59

Csak azzal nem értek egyet, hogy az ok a számítógép teljesítményének növekedése. Inkább csak szimplán az igénytelenség, amiből kiutat nyújthatnának az erős hw adta lehetőségek, mégse élnek velük. Illetve még a konzolok térnyerése tett be a játékipar innovációjának. Bezzeg mikor még a PC volt a fejlesztési alap...

Nem közvetlenül a hardver erősödése okozza az innováció hiányát, hanem az, hogy az erős hardver lehetővé tette a sok effekt és 1000x-es részletességű modellek meg felbontású textúrák használatát, amitől a játékok munkaigénye megsokszorozódott, emiatt a költség sokszorozódott meg. És ahelyett, hogy új megjelenítési módokon kezdtek volna el dolgozni gyakorlatilag a quake1 szintjén van ma is a technika, csak nagyobb a poligonszám és nagyobb felbontásúak a textúrák és rápakoltak shadereket, és van már 16x-os SSAA is. Az egész játékiparban carmack az egyetlen aki próbál újítani, de ő se tud versenyezni a csilivilivel, mindenhol húzzák a szájukat az elkényesztetett játékosok a rage képeken, pedig abban legalább előremutató ötletek vannak, nem a régi jólbevált sémát követi. Igaz, hoyg a legfontosabb újítás pont nem a munkaigényt csökkenti hanem a számításigényt. Ennek a fordítottjára lenne szükség. Mert rage azt tudja, hogy a high-poly modellekből generál alacsonyabbat.

Az lenne a kiút, ha nem kéne minden objektumot lemodellezni egyesével 1.000.000 polygonból, mert ez az ami rengetegbe kerül. A programozás most se nehezebb vagy bonyolultabb mint 15 éve. Tudom könnyű mondani, hogy mit kéne csinálni, ha nem mondom meg, hogy hogyan.

Vagyis röviden az ok okozati viszony:

erős hardver -> sok effekt, nagyobb részletesség -> több emberóra szükséges -> drágább a játék -> többet kell eladni, hogy haszon is legyen belőle -> az utolsó utáni bőrt is lehúzzák a bevált formulákról/nem mernek újat csinálni és persze mellé lehet írni azt is, hogy a csilivilin felnevelkedett játékosoknak nincs is igényük innovációra.

Pl nfs sorozat, amit a 6. rész óta nyugodt szívvel nevezhetnének bármi másnak is, mert semmi köze nincs a régi nfs-hez, csak azoknak a jóhírével meg reputációjával próbálják eladni a cukormázas szart, pedig a mostani játékos generáció nem is játszott azokkal a játékokkal amik naggyá tették az nfs nevet.

Szerkesztette: Mumia 2010. 11. 17. 21:17 -kor


#727 Felhasználó inaktív   Warton 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 11.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 17. 21:41

Üzenet megtekintéseIdézet: Wile E - Dátum: 2010. 11. 17. 20:59

Nem fáj, hogy megveszik és elvannak vele. Hanem, ahogy Mumia írja, miattuk leragadt az ipar ott ahol és más réteg számára nem nagyon készül innovatív játék.

Vicces, hogy az egyik mondatoddal hazudtolod meg a másikat. Na mindegy. Bocsánatodért esedezem, hogy ennyire kibasztam személy szerint pont veled. :blush: Egyébként a sakk is leragadt ezeréve ott ahol és mégis elég sokan el vannak vele. Starcraft szintén.

Üzenet megtekintéseIdézet: Wile E - Dátum: 2010. 11. 17. 20:59

Azonos motorú játékok szinte ugyanolyan játékélményt nyújtanak és egy idő után baromi unalmas klónokkal játszani.

Tegyük gyorsan hozzá: neked.

Az egész CoD témával kapcsolatban meg csak annyit mondanék, hogy az Activisionnak elég sok versenytársa van, de valahogy eddig még egyik sem tudta megszorítani őket. Mintha nem is próbálnák. És ez nem a szőrtelen pöcsű rajongók miatt van, mert ha az EA vagy mittomén ki kiadott volna egy jobbat, akkor biztos, hogy a CoD-ot mindenki otthagyta volna. De ez eddig még nem történt meg és elnézve a 2010 Q4 felhozatalt nem is nagyon valószínű már idén.

#728 Felhasználó inaktív   Drat 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.520
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 18. 09:22

legyen már vége ennek a CoD mizériának, csak szétOFFoljuk a topicot...
"There's room at the top they're telling you still
But first you must learn how to smile as you kill"

#729 Felhasználó inaktív   megalonagyix 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.323
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 18. 16:08

Call of Duty Black Ops

Épp most fejeztem be... Mivel nem az Infinity Ward készítette, így egy picit megijedtem hogy nem fogjuk azt a tömény változatosságot, és adrenalindózist kapni, mint ami a korábbi részekben volt... de meg kell hagyni, kellemesen csalódtam a Treyarchos fiúkban! Nagyon rendben volt a játék, ugyan akadtak benn hibák doszt, de minden tekintetben méltó folytatás, sőt, szerintem bőven jobb mint az MW2... a single rész alapján.(multiról nem tudok nyilatkozni.)

A történetet nagyon eltalálták. Akciódus, fordulatos, könnyen érthető, "üzemanyaggal teli", tesztoszterontól fröcsögő, macsó katonai adrenalinbomba. A játékot alapvetően úgy játszuk, hogy a megtörtént eseményeket idézzük vissza a főhösünk gondolatából, aki egy vallatószobában van. Ezt a megoldás nagyon rendben volt, mert a készítők így viszonylag változatos helyszíneket készíthettek. (Kuba-Vietnam, Cong, HongKong, Oroszország, Vorkuta stb.) A játék hosszúsága felér egy két-háromdélutános kalanddal (nekem pl. 8 órába telt normálon, de egyáltalán nem siettem, keresgéltem inteleket, és olvastam a párbeszédeket.) Nehézségéről nem tudok nyilatkozni, de az biztos hogy normalon is voltak már izzasztó jelenetek (pl. amikor visszakellett verni a congokat), szóval az MW2-nél biztosan nehezebb. Technikai oldalról a játék nem sokat változott: több sebből vérzik a megvalósítás. Egyrészt, sokan panaszkodnak az akadásra (nálam pl. viszonylag gyorsan futott maxon, HD-ben, ~40stabil fps) ami ilyen minőségű grafika mellett eléggé megkérdőjelezendő, másrészt a vizuális oldala a játéknak éppen pont hogy megfelel az elvárásoknak. Grafikai bugok, pixeles árnyékok, néhol homályos, kidolgozatlan textúrák, animációs bakik... gyenge fizika (egy BFBC2-szintű fizika már igazán ráférne a COD-sorozatra is). De a karaktermodellek, az arcmimika, a robbanások, a particle-effectek, a víz, és a fegyverek viszonylag szépen néznek ki. A játék mesterséges intelligenciájáról: ellenségeink és társaink hoznak néha eléggé blőd döntéseket, bőven lehetett volna csiszolni rajt, de realisztikus fokozaton nagyjából fogyasztható lehet az AI. A játékmechanizmus/menet megegyezik az előző részekkel: Nagyjából menj és lőjj ki mindenkit egy 20 perces pályán, aminek a végén valami scriptelt jelenet fogad. A pályák sajnos totál lineárisak, visszafordulásra semmi lehetőség nincs, még ha csak egy kis doboz állja az utadat akkor sem. De azért a játékmenet viszonylag változatosnak mondható: mind légi, szárazföldi, és vízi jelenetek is találhatók benne, a vízalattiakról már nem is beszélve. Hangok terén a játék hozza a megszokott minőséget: profi szinkronhangok és hanghatások, klasszikus rockzenék amik adagolják az adrenalint a darához, és hát... so-so fegyverhangok, ezen a téren a MoH/MW2 sokkal jobb volt. (bár lehet hogy a kor elmaradottságának következményeképp ilyenek a fegyverhangok, nem tudom. De én hallottam már jobbat is.)

Összeségében az egyjátékos módja a COD:BO-nak meglepően jól sikerült: talán az egyik, ha nem legjobb a szériában. A történet abszolút érthető, fordulatos, korrekt katonai történet (néhány horror-elemmel megspékelve:)), aminek van eleje és vége. Technikai oldalról a játék nem domborít annyira, hozza a kor elvárásait, de összeségében semmi kiemelkedő... a játékmenet meg a hangok pedig hozzák a megszokott kiváló minőséget... ezek alapján az egyjátékos módra adok egy erős 8.5-öst.

#730 Felhasználó inaktív   Qwerty4 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.709
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 11. 18. 20:35

G-Force (2009)

Örülök, hogy belefutottam ebbe a Disney játékba.Igényes és szórakoztató cucc.
Főhősünk egy Darwin nevű tengerimalac, aki ügynökként dolgozik.És a "nagy" segítője egy légy (Mooch), akivel a még a Darwin számára is elérhetetlen helyeket meg lehet közelíteni.Na meg ott van az egész G-Force csapat, nem sorolom fel, mert őket nem irányíthatjuk.
A játék során lesz sok harc, "megvadult" háztartási elektromos eszközökkel.Vannak rejtvények is, néha kell gondolkodni, hogy most mit kell csinálni.Vannak platform részek is és egyéb meglepetésekkel is lehet találkozni.

Pozitívumok:
-sok új ötlet
-szórakoztató játékmenet
-maga az a helyzet, hogy a világhoz, szobákhoz képest aprócska állatok vagyunk, érdekes
-történet jó, karakterek jók
-élmény egy-egy harc (ilyen ellenekkel a gamer ritkán találkozik, mint amik itt vannak)
-kiváló, dizájnos, letisztult, gyors grafika/töltés
-fegyverek, kütyük
-fejlesztések
-Mooch!!!
-mentési rendszer elég jó (mondjuk normal fokozattól fölfelé biztos anyáznék, de ezen a szinten még jó)
-szórakoztató játékelemek (G-Force "autós" pályák, egy pár logikai feladvány is akad, mosógép gyártósoros pálya stb.)
-utolsó pálya király volt

Negatívumok:
-nem lehet saját szájízre konfigulrálni az iránytást (de ennek ellenére megszokható, 2 verzió közül lehet választani)
-talán túl hosszú, unalomba fulladt a sok jó játékelem ellenére is (kevesebb több lett volna)
-néha már a zene is unalmassá vált

Értékelés:8.8/10

Én nagyon ajánlom azoknak, akik valami igényesre, különlegesre vágynak.Ez a játék nem kifejezetten gyerekjték!

Szerkesztette: Qwerty4 2010. 11. 18. 20:38 -kor

Qwerty4

Téma megosztása:


  • (68 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó