Mit játszottál végig legutóbb, mennyire tetszett? Értékeld!
#731
Elküldve: 2010. 12. 07. 14:43
SAW (2009)
Azt elmondom kezdetnek, hogy egyetlen Fűrész filmet sem láttam, így ahhoz nem hasonlíthatom.
Olvastam páran arra panaszkodtak, hogy Jigsaw karakterét a játékban nem sikerült olyan szuperintelligensre tervezni, mint a filmben.Ez engem nem zavart.
Egy másik panasz az volt, hogy mit keres az a sok ember abban az elhagyatott intézetben, miközben a filmben ilyen nincs.De én így látatlanban is jó pontnak veszem ezt, mert a harc elég adrenalinfokozó.Mikor közeledik egy ellen eléggé feldobja a játékot.Ellenek nélkül csak egy gyengébb kalandjáték kerekedett volna ki belőle.Ettől válik a SAW túlélő horrorrá.
Pozitívumok:
-hatalmas HANGULAT
-igazi túlélő/pszichológiai horror (nagyon jól kitalálták a mezitlábas dolgot, hogy még az utolsó kis üvegszilánktól is tartani kelljen, lépések megtétele előtt alaposan meg kell vizsgálni a földet a tök sötétben is, nameg a csapdák se semmik, a nyakörvről nem is beszélve)
-hangok, zenék baromi jók
-folyamatos sötétség (persze nagyon jól néztek ki a pályák elemlámpával megvilágítva)
-logikai feladványok, áramkörös feladatok és egyéb hasonló játékelemek
-a harcok is tetszettek
-van kihívás (az 5. fejezetnél nem voltak semmik azok az időre menő áramkörös feladatok!)
-irányítás megszokható
-baromi jó grafika, passzol a játékhoz, pofás
-a történetre, párbeszédekre, karakterekre sem lehet szerintem panasz
-mentési rendszer nekem nagyjából bejött
Negatívumok:
-lehetett volna többféle feladat is
-néha, kis időre unalomba fullad
-a fényképezőgépes világítás nagyon rossz, azt nem is használtam
-ugyan megszokható az irányítás, de azért jó lett volna, ha konfigurálható
-mikor a 3 fogaskerekes panelt kellett időre megoldani, a 3. panelnél nem látszott a végpont, eltakarta az írás
-jó, hogy van kihívás, de néha valami kegyetlenül idegörlő is tud lenni
Lehet kihagytam még pár szempontot, de mindegy.
Végülis nekem nagyon bejött ez az egész, a tavalyi év egyik legjobb videójátéka az én szememben. (lehet a legjobb)
Értékelés:9.6/10
Azt elmondom kezdetnek, hogy egyetlen Fűrész filmet sem láttam, így ahhoz nem hasonlíthatom.
Olvastam páran arra panaszkodtak, hogy Jigsaw karakterét a játékban nem sikerült olyan szuperintelligensre tervezni, mint a filmben.Ez engem nem zavart.
Egy másik panasz az volt, hogy mit keres az a sok ember abban az elhagyatott intézetben, miközben a filmben ilyen nincs.De én így látatlanban is jó pontnak veszem ezt, mert a harc elég adrenalinfokozó.Mikor közeledik egy ellen eléggé feldobja a játékot.Ellenek nélkül csak egy gyengébb kalandjáték kerekedett volna ki belőle.Ettől válik a SAW túlélő horrorrá.
Pozitívumok:
-hatalmas HANGULAT
-igazi túlélő/pszichológiai horror (nagyon jól kitalálták a mezitlábas dolgot, hogy még az utolsó kis üvegszilánktól is tartani kelljen, lépések megtétele előtt alaposan meg kell vizsgálni a földet a tök sötétben is, nameg a csapdák se semmik, a nyakörvről nem is beszélve)
-hangok, zenék baromi jók
-folyamatos sötétség (persze nagyon jól néztek ki a pályák elemlámpával megvilágítva)
-logikai feladványok, áramkörös feladatok és egyéb hasonló játékelemek
-a harcok is tetszettek
-van kihívás (az 5. fejezetnél nem voltak semmik azok az időre menő áramkörös feladatok!)
-irányítás megszokható
-baromi jó grafika, passzol a játékhoz, pofás
-a történetre, párbeszédekre, karakterekre sem lehet szerintem panasz
-mentési rendszer nekem nagyjából bejött
Negatívumok:
-lehetett volna többféle feladat is
-néha, kis időre unalomba fullad
-a fényképezőgépes világítás nagyon rossz, azt nem is használtam
-ugyan megszokható az irányítás, de azért jó lett volna, ha konfigurálható
-mikor a 3 fogaskerekes panelt kellett időre megoldani, a 3. panelnél nem látszott a végpont, eltakarta az írás
-jó, hogy van kihívás, de néha valami kegyetlenül idegörlő is tud lenni
Lehet kihagytam még pár szempontot, de mindegy.
Végülis nekem nagyon bejött ez az egész, a tavalyi év egyik legjobb videójátéka az én szememben. (lehet a legjobb)
Értékelés:9.6/10
Qwerty4
#732
Elküldve: 2010. 12. 07. 16:38
Én nem rég játszottam ki az új NFS-t. Szerintem az Most Wanted óta ez volt a legjobb része a sorozatnak. Tetszett nagyon a száguldás közbeni akciók, amikor a másik orra alá borsot törhettem, és ehhez hasonlók! Viszont szerintem a free run eléggé unalmas, egyhangú, és sík lett. Rakhattak volna bele egy kis akciót, pl ha rendőrrel vagyunk néha-néha felbukkanhatna egy gyorshajtó, vagy ha sima autóval rohangálunk egy-egy rendőr is megjelenhetne az utakon, vagy az útmentén. De mindent egybevéve szerintem jó lett!

Enjoy your life . . .


#733
Elküldve: 2010. 12. 12. 15:03
Call of Duty: Black Ops (2010)
Ha hiszitek ha nem, ez az első Call of Duty játék, amit végigjátszottam, na nem mintha olyan sokkal próbálkoztam volna, de amit próbáltam azt elég hamar meguntam és sose jutottam a végére.
Sajnos ha pusztán a játékmenetet nézem, akkor ez is nagyon hamar unalomba fulladt volna, egyedül a történet adott erőt ahhoz, hogy valójában befejezzem, de a végére már így is nagyon untam az eszement hentelést.
Igen, eszement hentelés, mert bár a neve azt sugallja a játéknak, hogy itt valami titkos ügynökként kell titkos akciókat végrehajtani splinter cell módra. A valóság nem is különbözhetne ettől jobban, az egész játék egy eszement rohanás és lövöldözés, azt a két saroknyit amikor "lopakodni" kell az eygéik pályán meg hadd ne vegyem már komolyan.
Leginkább a régi árkád point and shoot játékokra emlékeztet az egész, mert bár lehet mozogni (igaz nem mindig) szabadság abszolut nulla, mész egy csőben és lősz, és a cél nem az, hogy az összes ellenfelet lelődd, hanem az előrenyomulás. Ha megállsz egy fedezékben és megpróbálod az összes ellenfelet leszedni az nem fog menni, mert folyamatosan spawnelődnek, az egyetlen mód eszetlenül rohanni előre és lőni akit csak érsz, mivel csak így lehet továbbjutni, ha megállsz addig jönnek az ellenfelek amíg meg nem halsz vagy ki nem fogy a lőszered amelyik előbb bekövetkezik.
Ja scriptek, az egész játékban nulla spontaneitás van, mindenért scriptek felelősek, van olyan pálya, ahol nem viccelek félpercenként kiveszi a kezedből a játék az irányítást amíg le nem fut 1-1 script.
Bár vannak társaid de semmi hasznuk azon kívül, hogy állandóan figyelni kell rájuk nehogy összetéveszd őket az ellenfelekkel(szerencsére friendly fire nincsen de így is zavaró). Harcban mintha csak dísznek lennének, többször megfigyeltem hogy simán elsétálnak ellenfelek mellett, vagy ha rá is lőnek az nem hal meg, csak ha te befejezed a dolgot. Hasznuk kimerül abban, hogy elvonják az ellenséges tüzet.
Olyan szinten csőjáték, hogy sokszor csak úgy érzi az ember, hogy rolling demót néz. Azt hittem az fps műfaj legalja a serious sam és hasonló játékok, de nem, a call of duty bebizonyította, hogy vérpistike kedvéért még tovább lehet egyszerűsíteni ezt az amúgy se atomfizikusi képességeket követelő játékstílust.
Hogy pozitívumokat is írjak, a játék hangulata jó, valóban visszaadja a vietnámi háború idejének hangulatát, és ebben nagy szerepe van a zenéknek is. Amikor felcsendül egy-egy dallam szinte úgy érezni mintha egy 80-asévekbeli hatszázhuszonötödik, vietnámi háborúban játszódó akciófilmben lennél, és ezt abszolut pozitívumként írom. A történet ami még jófajtának értékelhető, bár szerintem nagyobbat ütött volna, ha nem egy borult elmbe visszaemlékezéseiként élheted át, hanem rendesen valós időben haladhattál volna előre, de dramaturgia mindenekelőtt mostanában ez a mottója a játékproducereknek. Így nem ütött akkorát a fordulat, és az utána levő rész pedig már az olcsó tv-filmeket idézte annyira hülyének nézik az embert.
Még egy érdekesség a játékban, hogy a menüben van olyan opció, hogy save&quit, de load opció már nincs a főmenüben, vagyis nem lehet állást betölteni, ha kilépsz csak és kizárólag a pálya a legelejétől kezdheted a játékot, még a checkpointokat se jegyzi meg.
+
-
Egyszer el lehetett vele szórakozni, de nincs az az erő ami rávehetne, hogy mégegyszer nekiálljak, de minek is, abszolut nulla az újrajátszási potenciál benne 6/10
Ha hiszitek ha nem, ez az első Call of Duty játék, amit végigjátszottam, na nem mintha olyan sokkal próbálkoztam volna, de amit próbáltam azt elég hamar meguntam és sose jutottam a végére.
Sajnos ha pusztán a játékmenetet nézem, akkor ez is nagyon hamar unalomba fulladt volna, egyedül a történet adott erőt ahhoz, hogy valójában befejezzem, de a végére már így is nagyon untam az eszement hentelést.
Igen, eszement hentelés, mert bár a neve azt sugallja a játéknak, hogy itt valami titkos ügynökként kell titkos akciókat végrehajtani splinter cell módra. A valóság nem is különbözhetne ettől jobban, az egész játék egy eszement rohanás és lövöldözés, azt a két saroknyit amikor "lopakodni" kell az eygéik pályán meg hadd ne vegyem már komolyan.
Leginkább a régi árkád point and shoot játékokra emlékeztet az egész, mert bár lehet mozogni (igaz nem mindig) szabadság abszolut nulla, mész egy csőben és lősz, és a cél nem az, hogy az összes ellenfelet lelődd, hanem az előrenyomulás. Ha megállsz egy fedezékben és megpróbálod az összes ellenfelet leszedni az nem fog menni, mert folyamatosan spawnelődnek, az egyetlen mód eszetlenül rohanni előre és lőni akit csak érsz, mivel csak így lehet továbbjutni, ha megállsz addig jönnek az ellenfelek amíg meg nem halsz vagy ki nem fogy a lőszered amelyik előbb bekövetkezik.
Ja scriptek, az egész játékban nulla spontaneitás van, mindenért scriptek felelősek, van olyan pálya, ahol nem viccelek félpercenként kiveszi a kezedből a játék az irányítást amíg le nem fut 1-1 script.
Bár vannak társaid de semmi hasznuk azon kívül, hogy állandóan figyelni kell rájuk nehogy összetéveszd őket az ellenfelekkel(szerencsére friendly fire nincsen de így is zavaró). Harcban mintha csak dísznek lennének, többször megfigyeltem hogy simán elsétálnak ellenfelek mellett, vagy ha rá is lőnek az nem hal meg, csak ha te befejezed a dolgot. Hasznuk kimerül abban, hogy elvonják az ellenséges tüzet.
Olyan szinten csőjáték, hogy sokszor csak úgy érzi az ember, hogy rolling demót néz. Azt hittem az fps műfaj legalja a serious sam és hasonló játékok, de nem, a call of duty bebizonyította, hogy vérpistike kedvéért még tovább lehet egyszerűsíteni ezt az amúgy se atomfizikusi képességeket követelő játékstílust.
Hogy pozitívumokat is írjak, a játék hangulata jó, valóban visszaadja a vietnámi háború idejének hangulatát, és ebben nagy szerepe van a zenéknek is. Amikor felcsendül egy-egy dallam szinte úgy érezni mintha egy 80-asévekbeli hatszázhuszonötödik, vietnámi háborúban játszódó akciófilmben lennél, és ezt abszolut pozitívumként írom. A történet ami még jófajtának értékelhető, bár szerintem nagyobbat ütött volna, ha nem egy borult elmbe visszaemlékezéseiként élheted át, hanem rendesen valós időben haladhattál volna előre, de dramaturgia mindenekelőtt mostanában ez a mottója a játékproducereknek. Így nem ütött akkorát a fordulat, és az utána levő rész pedig már az olcsó tv-filmeket idézte annyira hülyének nézik az embert.
Spoiler
Még egy érdekesség a játékban, hogy a menüben van olyan opció, hogy save&quit, de load opció már nincs a főmenüben, vagyis nem lehet állást betölteni, ha kilépsz csak és kizárólag a pálya a legelejétől kezdheted a játékot, még a checkpointokat se jegyzi meg.
+
- Történet
- Hangulat
- Zenék
- Korrekt grafika
-
- Teljesen csőszerű játékmenet
- Script script hátán
- nem lehet megállni, sőt még megfontoltan, óvatosan haladni se, folyamatosan rohanni kell mint egy kamikaze
- Egykaptafa a játékmenet végig, rohanás és írtás, a helikopteres meg repülős minigamek meg inkább megmosolyogtatók mint komolyan vehetőek.
- Nincs semmiféle mentés
Egyszer el lehetett vele szórakozni, de nincs az az erő ami rávehetne, hogy mégegyszer nekiálljak, de minek is, abszolut nulla az újrajátszási potenciál benne 6/10
#734
Elküldve: 2010. 12. 12. 15:39
Ilyen ez a sorozat.
A legutóbbi két részt (a Black Opsot nem számítva) én is nagyon unottan toltam.
Ezért nem játszom soha többet CoD-dal.Vége.
A legutóbbi két részt (a Black Opsot nem számítva) én is nagyon unottan toltam.
Ezért nem játszom soha többet CoD-dal.Vége.

Szerkesztette: Qwerty4 2010. 12. 12. 15:41 -kor
Qwerty4
#735
Elküldve: 2010. 12. 12. 15:57
System Shock 2
"Look at you hacker... a pathetic creature with meat and bones... panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine, like me?"
Lehet nem egy mai darab, lehet nincs a látvány (már) a toppon, de ettől még bármelyik mai szart lesodor a pályáról... értékeléstől függetlenül. Sajnos a játék nem eléggé ismert, az eladott példányok sem tükrözik a játék minőségét, ezért arra ösztönzök mindenkit (kivéve a Vérpistikéket, azok úgyse fogják élvezni) hogy minimum egyszer sodorja végig! Jobban mondja, élje végig. Ezt nem szimplán végigjátszani kell, hanem bele kell merülni az univerumba... hogy miért?
Köszönhetően a kitűnő audiovizuális prezentációnak, a helyszíneknek, és a kiszolgáltatottságnak a játék atmoszférája remek. Alapvetően 2114-ben járunk, egy űrközponton (Von Braun), ahol egy fertőzésnek köszönhetően azon kevés túlélő közé tartozunk, akik azt próbálják kideríteni mégis mi történhetett a hajóval, és a legénységgel... a történet előzményét audio logokon keresztül tudhatjuk meg, valamint a történet folytatását, a jövőbeli feladatinkat egy Dr. Janice Polito túlélőtől kapjuk. Az történet nagyon jó, fordulatos, bár ami nem tetszett, az a befejezés... picit csalódott voltam. A játékmenet tökéletes egyvelege az FPS-nek és az RPG-nek. Alapvetően nem kell drasztikus döntéseket hoznunk, nincsenek válaszható beszédelemek a párbeszédekben, nincsenek elágazó befejezések, de az inventory-rendszer, a karakterünk fejlődése, és az egész interakció a játékkal (hackelés, javítás, fejlesztés) mind RPG-elemekre emlékeztet. A játék normálon nekem 13 órámba fájt, bár naponta 1 óránál többet nem voltam képes vele játszani... a sokkoló jelenetek miatt. A nehézség pont korrekt volt, bár kezdőknek egyáltalán nem javasolt a hard fokozat, sőt még a normált is nehezen ajánlom, ezen is voltak hajtépő jelenetek, pedig nem most kerültem be az iparba. Nem sok lőszert és utánpótlást kapunk a játékban, de ez csak növeli a kiszolgáltatottság érzését, szvsz. jó hogy ilyenre csinálták, imádom ez ilyen "spórólós" játékokat. Ami nem tetszett a játékban, az az hogy az esszenciális játékelemekre csak a játék közepe-vége felé jöttem rá... (ilyen pl. a térkép, az objective táblázat, pár skill [pl. research], vagy éppen hogy a pisztolyba nem csak egyféle lőszert lehet tenni, valamint hogy minden ellenségre [organikus és mechanikus] külön lőszertípus hatásos.) A játék befejezése is csalódást okozott. Újabb op. rendszereken nehéz életre kelteni ezt a szörnyeteget, nekem az SS2Tool-lal sikerült, a magasabb felbontáshoz meg a configban kell babrálni... feliratot nem sikerült találnom a játékhoz, bár teljesen mind1, mert a PDA-nkon keresztül mindent vissza tudunk játszani.
Ha a leakarnám írni a játékot, akkor azt mondanám hogy az előző generáció Bioshockja (vagy inkább a Bioshock az előző generáció System Shock-ja), egy izgalamas kaland fordulatos történettel, remek karakterrekel, és hangulattal, egy igazi átmenet az RPG az FPS, a horror a Cyberpunk között. Nagyon ajánlom! Viszonyítási alapként, ha nekem a Bioshock 8-at, és a COD7 7-et ért, akkor ez egy nagyon erős 9 a tízből.
"Look at you hacker... a pathetic creature with meat and bones... panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine, like me?"
Lehet nem egy mai darab, lehet nincs a látvány (már) a toppon, de ettől még bármelyik mai szart lesodor a pályáról... értékeléstől függetlenül. Sajnos a játék nem eléggé ismert, az eladott példányok sem tükrözik a játék minőségét, ezért arra ösztönzök mindenkit (kivéve a Vérpistikéket, azok úgyse fogják élvezni) hogy minimum egyszer sodorja végig! Jobban mondja, élje végig. Ezt nem szimplán végigjátszani kell, hanem bele kell merülni az univerumba... hogy miért?
Köszönhetően a kitűnő audiovizuális prezentációnak, a helyszíneknek, és a kiszolgáltatottságnak a játék atmoszférája remek. Alapvetően 2114-ben járunk, egy űrközponton (Von Braun), ahol egy fertőzésnek köszönhetően azon kevés túlélő közé tartozunk, akik azt próbálják kideríteni mégis mi történhetett a hajóval, és a legénységgel... a történet előzményét audio logokon keresztül tudhatjuk meg, valamint a történet folytatását, a jövőbeli feladatinkat egy Dr. Janice Polito túlélőtől kapjuk. Az történet nagyon jó, fordulatos, bár ami nem tetszett, az a befejezés... picit csalódott voltam. A játékmenet tökéletes egyvelege az FPS-nek és az RPG-nek. Alapvetően nem kell drasztikus döntéseket hoznunk, nincsenek válaszható beszédelemek a párbeszédekben, nincsenek elágazó befejezések, de az inventory-rendszer, a karakterünk fejlődése, és az egész interakció a játékkal (hackelés, javítás, fejlesztés) mind RPG-elemekre emlékeztet. A játék normálon nekem 13 órámba fájt, bár naponta 1 óránál többet nem voltam képes vele játszani... a sokkoló jelenetek miatt. A nehézség pont korrekt volt, bár kezdőknek egyáltalán nem javasolt a hard fokozat, sőt még a normált is nehezen ajánlom, ezen is voltak hajtépő jelenetek, pedig nem most kerültem be az iparba. Nem sok lőszert és utánpótlást kapunk a játékban, de ez csak növeli a kiszolgáltatottság érzését, szvsz. jó hogy ilyenre csinálták, imádom ez ilyen "spórólós" játékokat. Ami nem tetszett a játékban, az az hogy az esszenciális játékelemekre csak a játék közepe-vége felé jöttem rá... (ilyen pl. a térkép, az objective táblázat, pár skill [pl. research], vagy éppen hogy a pisztolyba nem csak egyféle lőszert lehet tenni, valamint hogy minden ellenségre [organikus és mechanikus] külön lőszertípus hatásos.) A játék befejezése is csalódást okozott. Újabb op. rendszereken nehéz életre kelteni ezt a szörnyeteget, nekem az SS2Tool-lal sikerült, a magasabb felbontáshoz meg a configban kell babrálni... feliratot nem sikerült találnom a játékhoz, bár teljesen mind1, mert a PDA-nkon keresztül mindent vissza tudunk játszani.
Ha a leakarnám írni a játékot, akkor azt mondanám hogy az előző generáció Bioshockja (vagy inkább a Bioshock az előző generáció System Shock-ja), egy izgalamas kaland fordulatos történettel, remek karakterrekel, és hangulattal, egy igazi átmenet az RPG az FPS, a horror a Cyberpunk között. Nagyon ajánlom! Viszonyítási alapként, ha nekem a Bioshock 8-at, és a COD7 7-et ért, akkor ez egy nagyon erős 9 a tízből.
#736
Elküldve: 2010. 12. 12. 16:16
Idézet: Mumia - Dátum: 2010. 12. 12. 15:03
Call of Duty: Black Ops (2010)
Ha hiszitek ha nem, ez az első Call of Duty játék, amit végigjátszottam, na nem mintha olyan sokkal próbálkoztam volna, de amit próbáltam azt elég hamar meguntam és sose jutottam a végére.
Sajnos ha pusztán a játékmenetet nézem, akkor ez is nagyon hamar unalomba fulladt volna, egyedül a történet adott erőt ahhoz, hogy valójában befejezzem, de a végére már így is nagyon untam az eszement hentelést.
Igen, eszement hentelés, mert bár a neve azt sugallja a játéknak, hogy itt valami titkos ügynökként kell titkos akciókat végrehajtani splinter cell módra. A valóság nem is különbözhetne ettől jobban, az egész játék egy eszement rohanás és lövöldözés, azt a két saroknyit amikor "lopakodni" kell az eygéik pályán meg hadd ne vegyem már komolyan.
Leginkább a régi árkád point and shoot játékokra emlékeztet az egész, mert bár lehet mozogni (igaz nem mindig) szabadság abszolut nulla, mész egy csőben és lősz, és a cél nem az, hogy az összes ellenfelet lelődd, hanem az előrenyomulás. Ha megállsz egy fedezékben és megpróbálod az összes ellenfelet leszedni az nem fog menni, mert folyamatosan spawnelődnek, az egyetlen mód eszetlenül rohanni előre és lőni akit csak érsz, mivel csak így lehet továbbjutni, ha megállsz addig jönnek az ellenfelek amíg meg nem halsz vagy ki nem fogy a lőszered amelyik előbb bekövetkezik.
Ja scriptek, az egész játékban nulla spontaneitás van, mindenért scriptek felelősek, van olyan pálya, ahol nem viccelek félpercenként kiveszi a kezedből a játék az irányítást amíg le nem fut 1-1 script.
Bár vannak társaid de semmi hasznuk azon kívül, hogy állandóan figyelni kell rájuk nehogy összetéveszd őket az ellenfelekkel(szerencsére friendly fire nincsen de így is zavaró). Harcban mintha csak dísznek lennének, többször megfigyeltem hogy simán elsétálnak ellenfelek mellett, vagy ha rá is lőnek az nem hal meg, csak ha te befejezed a dolgot. Hasznuk kimerül abban, hogy elvonják az ellenséges tüzet.
Olyan szinten csőjáték, hogy sokszor csak úgy érzi az ember, hogy rolling demót néz. Azt hittem az fps műfaj legalja a serious sam és hasonló játékok, de nem, a call of duty bebizonyította, hogy vérpistike kedvéért még tovább lehet egyszerűsíteni ezt az amúgy se atomfizikusi képességeket követelő játékstílust.
Hogy pozitívumokat is írjak, a játék hangulata jó, valóban visszaadja a vietnámi háború idejének hangulatát, és ebben nagy szerepe van a zenéknek is. Amikor felcsendül egy-egy dallam szinte úgy érezni mintha egy 80-asévekbeli hatszázhuszonötödik, vietnámi háborúban játszódó akciófilmben lennél, és ezt abszolut pozitívumként írom. A történet ami még jófajtának értékelhető, bár szerintem nagyobbat ütött volna, ha nem egy borult elmbe visszaemlékezéseiként élheted át, hanem rendesen valós időben haladhattál volna előre, de dramaturgia mindenekelőtt mostanában ez a mottója a játékproducereknek. Így nem ütött akkorát a fordulat, és az utána levő rész pedig már az olcsó tv-filmeket idézte annyira hülyének nézik az embert.
Még egy érdekesség a játékban, hogy a menüben van olyan opció, hogy save&quit, de load opció már nincs a főmenüben, vagyis nem lehet állást betölteni, ha kilépsz csak és kizárólag a pálya a legelejétől kezdheted a játékot, még a checkpointokat se jegyzi meg.
+
-
Egyszer el lehetett vele szórakozni, de nincs az az erő ami rávehetne, hogy mégegyszer nekiálljak, de minek is, abszolut nulla az újrajátszási potenciál benne 6/10
Ha hiszitek ha nem, ez az első Call of Duty játék, amit végigjátszottam, na nem mintha olyan sokkal próbálkoztam volna, de amit próbáltam azt elég hamar meguntam és sose jutottam a végére.
Sajnos ha pusztán a játékmenetet nézem, akkor ez is nagyon hamar unalomba fulladt volna, egyedül a történet adott erőt ahhoz, hogy valójában befejezzem, de a végére már így is nagyon untam az eszement hentelést.
Igen, eszement hentelés, mert bár a neve azt sugallja a játéknak, hogy itt valami titkos ügynökként kell titkos akciókat végrehajtani splinter cell módra. A valóság nem is különbözhetne ettől jobban, az egész játék egy eszement rohanás és lövöldözés, azt a két saroknyit amikor "lopakodni" kell az eygéik pályán meg hadd ne vegyem már komolyan.
Leginkább a régi árkád point and shoot játékokra emlékeztet az egész, mert bár lehet mozogni (igaz nem mindig) szabadság abszolut nulla, mész egy csőben és lősz, és a cél nem az, hogy az összes ellenfelet lelődd, hanem az előrenyomulás. Ha megállsz egy fedezékben és megpróbálod az összes ellenfelet leszedni az nem fog menni, mert folyamatosan spawnelődnek, az egyetlen mód eszetlenül rohanni előre és lőni akit csak érsz, mivel csak így lehet továbbjutni, ha megállsz addig jönnek az ellenfelek amíg meg nem halsz vagy ki nem fogy a lőszered amelyik előbb bekövetkezik.
Ja scriptek, az egész játékban nulla spontaneitás van, mindenért scriptek felelősek, van olyan pálya, ahol nem viccelek félpercenként kiveszi a kezedből a játék az irányítást amíg le nem fut 1-1 script.
Bár vannak társaid de semmi hasznuk azon kívül, hogy állandóan figyelni kell rájuk nehogy összetéveszd őket az ellenfelekkel(szerencsére friendly fire nincsen de így is zavaró). Harcban mintha csak dísznek lennének, többször megfigyeltem hogy simán elsétálnak ellenfelek mellett, vagy ha rá is lőnek az nem hal meg, csak ha te befejezed a dolgot. Hasznuk kimerül abban, hogy elvonják az ellenséges tüzet.
Olyan szinten csőjáték, hogy sokszor csak úgy érzi az ember, hogy rolling demót néz. Azt hittem az fps műfaj legalja a serious sam és hasonló játékok, de nem, a call of duty bebizonyította, hogy vérpistike kedvéért még tovább lehet egyszerűsíteni ezt az amúgy se atomfizikusi képességeket követelő játékstílust.
Hogy pozitívumokat is írjak, a játék hangulata jó, valóban visszaadja a vietnámi háború idejének hangulatát, és ebben nagy szerepe van a zenéknek is. Amikor felcsendül egy-egy dallam szinte úgy érezni mintha egy 80-asévekbeli hatszázhuszonötödik, vietnámi háborúban játszódó akciófilmben lennél, és ezt abszolut pozitívumként írom. A történet ami még jófajtának értékelhető, bár szerintem nagyobbat ütött volna, ha nem egy borult elmbe visszaemlékezéseiként élheted át, hanem rendesen valós időben haladhattál volna előre, de dramaturgia mindenekelőtt mostanában ez a mottója a játékproducereknek. Így nem ütött akkorát a fordulat, és az utána levő rész pedig már az olcsó tv-filmeket idézte annyira hülyének nézik az embert.
Spoiler
Még egy érdekesség a játékban, hogy a menüben van olyan opció, hogy save&quit, de load opció már nincs a főmenüben, vagyis nem lehet állást betölteni, ha kilépsz csak és kizárólag a pálya a legelejétől kezdheted a játékot, még a checkpointokat se jegyzi meg.
+
- Történet
- Hangulat
- Zenék
- Korrekt grafika
-
- Teljesen csőszerű játékmenet
- Script script hátán
- nem lehet megállni, sőt még megfontoltan, óvatosan haladni se, folyamatosan rohanni kell mint egy kamikaze
- Egykaptafa a játékmenet végig, rohanás és írtás, a helikopteres meg repülős minigamek meg inkább megmosolyogtatók mint komolyan vehetőek.
- Nincs semmiféle mentés
Egyszer el lehetett vele szórakozni, de nincs az az erő ami rávehetne, hogy mégegyszer nekiálljak, de minek is, abszolut nulla az újrajátszási potenciál benne 6/10
Teljesen egyet értek de a multit kihagytad ezt direkt volt?

#737
Elküldve: 2010. 12. 12. 16:52
mass effect 2
történet:Sheperd elment a gethek ellen harcolni, szét robban az ürhajója..újrakalibrálja a cerberus...megy kutatni az eltünt emberi koloniák után...
a 1 el nem játszottam....ez viszont kurva jó volt....a történet valami állat volt...ez a játék 1 élő szereplös film volt....
ami tetszett:
a játék...
ami nem:
az hogy kilehet lépni belőle
nekem ez a játék 9,9/10...
történet:Sheperd elment a gethek ellen harcolni, szét robban az ürhajója..újrakalibrálja a cerberus...megy kutatni az eltünt emberi koloniák után...
a 1 el nem játszottam....ez viszont kurva jó volt....a történet valami állat volt...ez a játék 1 élő szereplös film volt....
ami tetszett:
a játék...
ami nem:
az hogy kilehet lépni belőle
nekem ez a játék 9,9/10...
#738
Elküldve: 2010. 12. 12. 20:22
Idézet: Top Secret - Dátum: 2010. 12. 12. 16:16
Teljesen egyet értek de a multit kihagytad ezt direkt volt? 

Azért hagytam ki, mert nem szoktam multizni, utoljára középiskolás koromban multiztam osztálytársakkal, amikor kezdett betörni az online multizás. Az mmo műfajt meg mai napig nem értem mit lehet rajta szeretni, de elfogadom a létezését, néha egy-kettőt kipróbálok, de még egyiknek se sikerült megfognia.
#739
Elküldve: 2010. 12. 12. 20:52
Idézet: Mumia - Dátum: 2010. 12. 12. 19:22
Azért hagytam ki, mert nem szoktam multizni, utoljára középiskolás koromban multiztam osztálytársakkal, amikor kezdett betörni az online multizás. Az mmo műfajt meg mai napig nem értem mit lehet rajta szeretni, de elfogadom a létezését, néha egy-kettőt kipróbálok, de még egyiknek se sikerült megfognia.
mindenkinek van izlése...én például az autós játékokat utálom....
#740
Elküldve: 2010. 12. 12. 21:16
Idézet: Mumia - Dátum: 2010. 12. 12. 20:22
Azért hagytam ki, mert nem szoktam multizni, utoljára középiskolás koromban multiztam osztálytársakkal, amikor kezdett betörni az online multizás. Az mmo műfajt meg mai napig nem értem mit lehet rajta szeretni, de elfogadom a létezését, néha egy-kettőt kipróbálok, de még egyiknek se sikerült megfognia.
Ok de a cod-nak a multi teszi ki nagy részét ezért tehettél volna kis kitérőt a mutlira is, de a tesztel nagyon egyet értek az egyszer már biztos.

#741
Elküldve: 2010. 12. 12. 21:24
Szóval, jön holnap valaki játszani?

Szerkesztette: Dcrysis02 2010. 12. 12. 21:25 -kor
#742
Elküldve: 2010. 12. 12. 21:57
Idézet: Wile E - Dátum: 2010. 11. 17. 21:59
Köszönjük álláspontod kifejtését.
Nem fáj, hogy megveszik és elvannak vele. Hanem, ahogy Mumia írja, miattuk leragadt az ipar ott ahol és más réteg számára nem nagyon készül innovatív játék. Azonos motorú játékok szinte ugyanolyan játékélményt nyújtanak és egy idő után baromi unalmas klónokkal játszani. Ha leveszed a csilivili effekteket, akkor csak a motor marad, ami meghatározza a fizikát és a játékmenetet. Az újítás tényleg kétélű dolog, de ha mindig ebből indultak volna ki, még mindig a kőkorszakban lennénk.
Csak azzal nem értek egyet, hogy az ok a számítógép teljesítményének növekedése. Inkább csak szimplán az igénytelenség, amiből kiutat nyújthatnának az erős hw adta lehetőségek, mégse élnek velük. Illetve még a konzolok térnyerése tett be a játékipar innovációjának. Bezzeg mikor még a PC volt a fejlesztési alap...
Nem fáj, hogy megveszik és elvannak vele. Hanem, ahogy Mumia írja, miattuk leragadt az ipar ott ahol és más réteg számára nem nagyon készül innovatív játék. Azonos motorú játékok szinte ugyanolyan játékélményt nyújtanak és egy idő után baromi unalmas klónokkal játszani. Ha leveszed a csilivili effekteket, akkor csak a motor marad, ami meghatározza a fizikát és a játékmenetet. Az újítás tényleg kétélű dolog, de ha mindig ebből indultak volna ki, még mindig a kőkorszakban lennénk.
Csak azzal nem értek egyet, hogy az ok a számítógép teljesítményének növekedése. Inkább csak szimplán az igénytelenség, amiből kiutat nyújthatnának az erős hw adta lehetőségek, mégse élnek velük. Illetve még a konzolok térnyerése tett be a játékipar innovációjának. Bezzeg mikor még a PC volt a fejlesztési alap...
Hát igen, a Mirrors Edge az koppra olyan játék mint az UT3.
De megsúgok 1 titkot: a dizájn a lényeg.......és a tőzsde
Szerkesztette: Kr4tos 2010. 12. 12. 21:58 -kor
#743
Elküldve: 2010. 12. 12. 23:17
Idézet: Kr4tos - Dátum: 2010. 12. 12. 21:57
Hát igen, a Mirrors Edge az koppra olyan játék mint az UT3.
De megsúgok 1 titkot: a dizájn a lényeg.......és a tőzsde
De megsúgok 1 titkot: a dizájn a lényeg.......és a tőzsde
A játékmotor önmagában nem határozza meg a játékot, elég arra gondolni, hogy unreal engine-el anno még pinball játék is készült. Pont az a baj, hogy csak a motort fejleszti mindenki pedig azt kéne hagyni ahogy van, és a tartalomra koncentrálni. A többéves crysis motor az összes grafikai igényemet kielégítené, mégis azóta is mindenki kendácsolja a saját motorjait meg fejleszt ezen a téren, pedig ha azt a rengeteg pénzt arra tolták volna el, hogy tartalmas játékokat csináljanak...
#744
Elküldve: 2010. 12. 13. 06:57
Idézet: Mumia - Dátum: 2010. 12. 12. 23:17
A játékmotor önmagában nem határozza meg a játékot, elég arra gondolni, hogy unreal engine-el anno még pinball játék is készült. Pont az a baj, hogy csak a motort fejleszti mindenki pedig azt kéne hagyni ahogy van, és a tartalomra koncentrálni. A többéves crysis motor az összes grafikai igényemet kielégítené, mégis azóta is mindenki kendácsolja a saját motorjait meg fejleszt ezen a téren, pedig ha azt a rengeteg pénzt arra tolták volna el, hogy tartalmas játékokat csináljanak...
Valójában én is ezt sugalltam a fenti válaszommal.

#747
Elküldve: 2010. 12. 13. 12:47
Idézet: Warton - Dátum: 2010. 11. 17. 21:41
Vicces, hogy az egyik mondatoddal hazudtolod meg a másikat.
Pontosan melyek is ezek a mondatok?
Idézet: Kr4tos - Dátum: 2010. 12. 12. 21:57
Hát igen, a Mirrors Edge az koppra olyan játék mint az UT3.
A ME egy kivételes játék. Nagyon ritka, mikor egy motorra egy tényleg teljesen más játékot rá tudnak húzni és valóban eredeti valami lesz belőle. Általában az a jellemző, hogy UT3, Source engine-re, stb. valami tucat FPS-t húznak rá, aztán egy kaptafa.
Idézet: Mumia - Dátum: 2010. 12. 12. 23:17
A játékmotor önmagában nem határozza meg a játékot, elég arra gondolni, hogy unreal engine-el anno még pinball játék is készült. Pont az a baj, hogy csak a motort fejleszti mindenki pedig azt kéne hagyni ahogy van, és a tartalomra koncentrálni.
Szerintem meg pont hogy meghatározza. Az egész fizika ugyanolyan marad (legfeljebb késleltetéseket, egyéb paramétereket állítják át és a modelleket, hangokat cserélik le). A grafikára is elégé rányomja a bélyegét. A pinball megint egy kivétel. Pont az a baj, hogy a motort nem fejlesztik eléggé, legfeljebb felturbózzák, foltozzák, de a lényeg nem változik. Sokkal jobb lenne, ha többféle motort használnának a játékok.
Ahogy írtad néhány hsz-szel feljebb, még mindig a jó öreg, poligon alapú megjelenítésnél tartunk, semmi újítás nincs, csak emelik a poligonszámot, pakolnak a háromszögekre egy rakás post processinget meg shadert, de ettől még a cukormáz alatt ugyanaz az ősi technika van. Milyen felüdülés 1-1 olyan játék, amelyik nem valami kommersz kaptafára megy, hanem van benne valami egyedi, pl. random generált óriási pálya, modellek vagy más saját megoldás. Már vagy 4 éve nem játszok új játékkal, nem is bánom. Évente max. 1 olyan játék jön ki, amivel szívesen tolnám, de csak ezért nem költök hw-re.
„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”
#748
Elküldve: 2010. 12. 13. 17:00
#749
Elküldve: 2010. 12. 13. 17:57
Idézet: Warton - Dátum: 2010. 12. 13. 17:00
F.szom sem emlékszik már arra mi volt egy hónappal ezelőtt.
Nem rossz érv

„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”
#750
Elküldve: 2010. 12. 13. 22:45
Gran Turismo (1998)
Kissé megkésve bár, de ide is eljutottam, kijelenthetem: végigjátszottam. És itt a végigjátszás alatt azt értem, hogy a gran turismo mód összes versenyét megcsináltam, beleértve az összes licenszet arany fokozatra.
Ez a legidentiászavarosabb játék amivel valaha találkoztam, ugye mindig the real driving simulator -ként reklámozzák a sorozatot meg ez a mottója, pedig valójában ez a legjobb árkád autós játék a világon, a hiányosságai ellenére.
Az egyik legaddiktívabb játék amivel találkoztam képtelenség abbahagyni mindig van még egy verseny, amit meg akarsz csinálni.
De persze elvitathatatlanul a legnagyobb vonzereje a játéknak, hogy rengeteg autó van benne, és köztük sok hétköznapi modell is van, nem csak elérhetetlen szupersportkocsik, amit jó esetben 1x látsz az utcán életedben amúgy meg csak képen. Bár az első részben még jóval szerényebbek a számok, de az akkori versenytársak 10-12 autójához képest így is rengeteg, még ha grafikailag nem is versenyezhetett már az akkoris pc-s játékokkal sem.
Ami csalódás a játékban, az hogy a 100%-os kijátszásért semmiféle jutalmat nem ad, a másik pedig, hogy a végső győzelem a gran turismo world championship megnyeréséért mindössze egy hifi módot ad a játék. Ami annyiból áll, hogy ellenfelek nélkül csökkentett látótávolsággal és pálya melletti tereptárgyak nélkül, viszont nagyobb felbontásban renderelve lehet menni egy bizonyos pálya variációin.
Egy 13 éves játékról technikai oldalról sokat nem lehet mondani.
+
-
8/10
Kissé megkésve bár, de ide is eljutottam, kijelenthetem: végigjátszottam. És itt a végigjátszás alatt azt értem, hogy a gran turismo mód összes versenyét megcsináltam, beleértve az összes licenszet arany fokozatra.
Ez a legidentiászavarosabb játék amivel valaha találkoztam, ugye mindig the real driving simulator -ként reklámozzák a sorozatot meg ez a mottója, pedig valójában ez a legjobb árkád autós játék a világon, a hiányosságai ellenére.
Az egyik legaddiktívabb játék amivel találkoztam képtelenség abbahagyni mindig van még egy verseny, amit meg akarsz csinálni.
De persze elvitathatatlanul a legnagyobb vonzereje a játéknak, hogy rengeteg autó van benne, és köztük sok hétköznapi modell is van, nem csak elérhetetlen szupersportkocsik, amit jó esetben 1x látsz az utcán életedben amúgy meg csak képen. Bár az első részben még jóval szerényebbek a számok, de az akkori versenytársak 10-12 autójához képest így is rengeteg, még ha grafikailag nem is versenyezhetett már az akkoris pc-s játékokkal sem.
Ami csalódás a játékban, az hogy a 100%-os kijátszásért semmiféle jutalmat nem ad, a másik pedig, hogy a végső győzelem a gran turismo world championship megnyeréséért mindössze egy hifi módot ad a játék. Ami annyiból áll, hogy ellenfelek nélkül csökkentett látótávolsággal és pálya melletti tereptárgyak nélkül, viszont nagyobb felbontásban renderelve lehet menni egy bizonyos pálya variációin.
Egy 13 éves játékról technikai oldalról sokat nem lehet mondani.
+
- Hangulat
- Addiktív
- Zenék
- Rengeteg autó
- Pénzért versenyzés és tuningolás
- Gumikopás és melegítés megvalósítása
-
- A verseny alatt a zenék nem sorban mennek, hanem egy verseny alatt végig egy zene ismétlődik még az 1 órás verseny alatt is, aminek a végére már zúgott tőle a fejem.
- Túl engedékeny a játék olyan szempontból, hogy sokszor lehet túl erős autóval nevezni egy-egy versenyre így nem sok kihívás van bennük.
- Catch up rendszer: a rövidebb versenyeken az ellenfeleket nem lehet lehagyni, hiába vagy jóval gyorsabb autóval, vagy mész nagyon jól, mindig ott lihegnek a sarkadban és ha csak egyszer is hivázól a fél vagy egész mezőny megelőz. A hosszú versenyeken szerencsére nincs ilyen, ott simán lehet lekörözni.
8/10
Szerkesztette: Mumia 2010. 12. 13. 22:46 -kor