HWSW Informatikai Kerekasztal: Mit játszottál végig legutóbb, mennyire tetszett? - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

  • (68 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Mit játszottál végig legutóbb, mennyire tetszett? Értékeld!

#791 Felhasználó inaktív   sQr` 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.972
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 02. 25. 00:08

Bulletstorm

"Végre megérkezett. Hanyagul lépked közöttünk. Mély baritonja laza eleganciával szórja a poénokat. Shootgunjának csöve halkan sisteregve felizzik. Grayson Hunt kész szétrúgni néhány idegen hátsófelet és rendet tenni ezen az átkozott bolygón. Várjunk csak... „Gay son” ki? Hol van Duke? Hol vannak a disznó zsaruk? ...és a fenébe is, ki ez a borostás Wolverine?!"

[TESZT]
Acer 5536g • Playstation 3 Slim • LG 42LD550

#792 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 03. 15. 20:38

Dragon Age: Origins (2009)

Eddig négyszer futottam neki a játék végigjátszásának, ebből háromszor képtelen voltam befejezni. Elsősorban azért mert unalomba fulladt, a játék az első 4-5 óra után semmi de semmi újat nem tud felmutatni, az embernek herótja lesz a végeláthatatlan és az esetek többségében értelmetlen párbeszédektől. A harcrendszer pedig a harcot is monoton kulimunkává teszi. Nem az ügyességeden múlnak a harcok kimenetelei, ill nem közvetlenül, hanem azon múlik, hogy megfelelően oszd el a kapott skill pontokat, és a tactics menüben jó startégiát állíts be. Az aktuális harcoknál inkább éreztem magam tehetlen nézőnek mint aktív résztvevőnek.

Ennek a tehetetlenségnek köszönhetően pedig a játék inkább idegesítő, mintsem szórakoztató. Harctéren két lehetőséged van vagy leállítod a társaidat, vagy hagyod hogy szabadon mozogjanak, de mindkét megoldás rosszul van megvalósítva a játékban. Ha előbbit választod akkor még az őt támadó ellenfeleknek se ütnek vissza valójában teljesen mozdulatlanok. Utóbbi esetben, meg rengetegszer előfordul, hogy kamikaze módjára elszakadnak a csapattól és berohannak az ellenfelek tömegébe, ahol másodpercek alatt szétaprítják őket. Az egyetlen hatékony stratégia, ha nem viccelek, 2mp-enként leállítod a játékot, és egyesével kiosztod mindenkinek hogy pont abban a másodpercben mit csináljon, ellenkező esetben biztos nem azt fogják csinálni ami a legjobb megoldás lenne adott esetben. A tactics menü meg csak korlátozott lehetőségeket nyújt, nem lehet minden eshetőségre felkészülni csak azzal. Ha túl sok utasítást állítasz be egy-egy embernek, akkor állandóan csak azzal lesznek elfoglalva az aktuális harc helyett, mert véletlenül teljesülni fog egy feltétel és rögtön mást kezd csinálni mint ami adott helyzetben célszerű lenne. Példának okáért, he beállítom, hogy a mágus igyon lírium-ot, amikor lemegy a manája 10%-alá, ez jó stratégia lenne, de ez önmagában nem biztos, hogy azt jelentiszükség is van rá, még ezer más faktor van, amit figyelembe kéne venni ahhoz, hogy eldönthesd, hogy szükség van e a líriumra. Összetett feltételeket pedig nem lehet beállítani.

A másik problémám a játékkal, hogy túl sok speciális mozdulat és varázslat van, a játék vége felé annyi, hogy fel se fér mind a gyorsmenüre, márpedig ha túl akarod élni, akkor minden képességedet használni kell, nincs olyan, hogy van egy jó képesség és csak azt használod, mivel minden képességnek hosszú cooldownja van, némelyiket csak 1x tudod használni egy harc során. Alap mozdulatokkal meg sose intézed el az ellenfeleket, így a játék leginkább abból áll, hogy folyamatosan nyomod sorba a specialis mozdulatokat a harcosokkal, és a varázslatokat a mágusokkal, és jó eséllyel mire az utolsó puskapord is ellőtted addigra az először használt varázslat már újra elérhetővé válik. Nekem sokkal jobban bejött volna, ha nincs ezernyi ilyen képesség, hanem minden megszerzett skill állandóan aktív lenne.

Visszakanyarodva az idegsítőségre, nem tartom magamat amatőr játékosnak, rengeteg játékot végigjátszottam már, jónéhányat legnezebb fokozaton. Ennek ellenére ebben a játékban easy-n játszva is volt néhány olyan rész ami majdhogynem teljességgel lehetetlen volt, voltak harcok amit 20x kellett újra próbálnom mire valami csoda folytán sikerült megnyerni. És még azt se mondanám, hogy a megfelelő helyen nehéz a játék, a fontos csaták valóban könnyűek easy-n, beleértve a legvégső főellenséget is. De van néhány teljesen mellékküldetés ahol egy hajszálnyi esélyed van kb még így is, el nem tudom képzelni hogy lehet azokat a helyzeteket nehezebb fokozaton megoldani. PL:
Spoiler


De negatívumokon túl ami pozitív a játékban az a történet, és az, hogy többféle befejezési, de méginkább hogy többféle kezdési lehetőséged van. Attól függően, hogy milyen karakterrel indulsz neki teljesen eltérő előtörténetet kapsz. Ez egy jó megoldás, érdemes minden kezdést kipróbálni a játékban. Más kérdés, hogy nincs az az erő az univerzumban ami rábírna, hogy mégegyszer végigszenvedjem az egész játékot. 24 óra volt a játék, ennyi idő alatt értem a történet végére, de ez volt életem leghosszabb 24 órája, ha azt írta volna, hogy 80 órát játszottam azt is elhittem volna szemrebbenés nélkül, még csodálkoztam is, hogy csak ennyi volt.
Nekem a grafika is tetszett, egyedül az zavar, mint ami oly sok rpg-ben is, hogy az attributumok egyáltalán nem hatnak a külső megjelenésre, pl hogy a 15-ös strength-el rendelkező karakter is ugyanúgy néz ki mint az 50-es. És hogy kezdésnél egyáltalán nem lehet testre szabni a kinézetet, még olyan alapvető attribútumot sem lehet változtatni, hogy magasság, a karakter nyaktól lefelé teljesn fix.

+
  • Hangulat
  • Történet
  • Karakterek
  • Grafika
  • Többféle kezdés


-
  • Harcrendszer
  • Az egész játék során nem vettem semmi hasznát a pénznek, egyszerűen soha egyetlen árusnál sincs használható termék, vagy ha mégis, olyan áron, amit a játék legvégére tudsz összeszedni, de addigra a játék elején még táposnak gondolt cucc úgyis totál érdektelen lesz.
  • Unalmas párbeszédek
  • A saját karaktered néma
  • Repetitív és idegőrlő játékmenet
  • Rossz balance, a játék néhány része még easy-ben is túlságossan nehéz.


Nem azt mondom, hogy rémesen rossz játék, de a vele párhuzamosan futó bioware sorozattól, a mass effect-től, messze elmarad. Ill majd a második rész eldönti, de a demo alapján a legtöbb betegségét megőrizte a játék, ilyenkor jön ki a vezeték nélküli kontroller legnagyobb hátránya: akadály nélkül földhözvághatom, ami meg is történt a demo során. Ebből következtetve semmivel se lesz kevésbé idegesítő a 2 mint az 1 volt. De egyelőre következzen az első rész értékelése pontokban:
grafika/megvalósítás: 8/10
történet/hangulat: 9/10
játékmenet/irányítás: 2/10

összhatás: 6/10

Szerkesztette: Mumia 2011. 03. 15. 20:45 -kor


#793 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 03. 20. 22:53

Homefront (2011)

Ennek a játéknak teljesen vakon álltam neki, nem olvastam utána mi ez. Maga volt a tökéletes zsákbamacska. Ennek megfelelően nem is vártam tőle sokat, zs kategóriás budget szintű játékra számítottam. De szerencsére nem így van. Az első pillanatban ahogy a játéktérbe kerülsz szembeötlő, hogy ez bizony profi munka, a játékmenetet semmilyen szempontból nem rontják le apró amatőr hibák és bugok és sokkal jobb a grafika mint gondoltam volna, ahol számít ott tűéles nagyfelbontású textúrák vannak.

Ami a játék összképét illeti, a fejlesztők azt a receptet választották, hogy: "Vedd az elmúlt évtized összes akciójátékát, és mindből lopj el valami jó ötletet, és ezt addig gyurmázd amíg össze nem áll egy játékká" Szerintem két kezemen se tudnám összeszámolni hány játékból tűnnek fel benne ötletek, és nem csak egy két dologban, történet, pályadesign, játékmenet, minigamek, a játék minden elemében van olyan ami egyértelmű koppintás. Van itt HL2, Splinter Cell, vietnámi háborús jelenet, Mercenaries2 is eszembe jutott játék közben többször is. Szerintem nincs is eredeti ötlet a játékban.

De ami a vicces, hogy egyáltalán nem zavart, hogy koppintás, ugyanis amit lemásoltak jól vagy még jobban csinálták meg mint ahonnan másoltak. Hiába van ezer helyről összeollózva az egész, mégis minden apró darabka pontosan illeszkedik a képbe, semmi se lóg ki a sorból.

Talán az ollózásnak is köszönhetően, de nincs két egyforma pálya a játékban, végig változik, egy mp-re se válik repetitívvé vagy unalmassá.

Egy óriási baja van, mégpedig az, hogy a kampány végigjátszható kevesebb mint 5 óra alatt könnyűszerrel.

+
  • Hangulat
  • Játékmenet
  • Grafika
  • Normál fokozaton pont megfelelő nehézségű
  • Minden lopott ötlet legalább olyan jól vagy jobban van megvalósítva mint ahonnan lopták.


-
  • <5 óra játékidő?!
  • Nincs benne egy eredeti gondolatkezdemény se.


grafika/megvalósítás: 10/10
történet/hangulat: 9/10
játékmenet/irányítás: 9/10

összhatás: 7/10

Szerkesztette: Mumia 2011. 03. 20. 22:58 -kor


#794 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 03. 21. 22:36

Dragon Age: Awakening (2010)

A játék első részének kiegészítője ez, a történet nem sokkal az Origins után kezdődik.

Nekem olyan érzésem volt alatta mintha ezt a kieget nem az origins készítői csinálták volna, hanem sokkal inkább lehetett érezni annak a csapatnak a kezemunkáját, amelyik a mass effect 2-ért felelős. A történet és a kampány felépítése ahhoz hasonlít sokkal jobban. Mégpedig abból a szempontból, hogy maga a fő történetszál teljesen háttérbe van szorítva, és a játék nagyrészt arról szól, hogy társakat toborzol és segítesz nekik valamiben, e mellett jópár mellékküldetés van, amik sokkal kidolgozattabbak mint az origins mellékküldetései. Szinte megszólalásig azonos sablonra épülnek: Toborzod a tásakat, közben "loyalty" és mellék küldetéseket csinálsz, fejleszted a hajód/erődöd és eközben csak nagyon lassan mozdul előre a fő szál.

Az egész olyan mintha egy sokkal jobb tesztelő és dizájner csapat dolgozott volna ezen mint az originsen. Immár a múlté a nehézségi gond, ebben már egyáltalán nem voltak lehetetlen vagy csak óriási szerencsével megnyerhető harcok. A helyszínek is jobban tetszettek ebben, azt vártam, hogy majd az originsből copy&paste-elt lesz az összes pályarészlet és textúra. De meglepetésemre nagyon sok új tartalom kertül bele, és a level design is jobb.

Ilyennek kellett volna lennie alapból a DA-nak. És akkor simán kiléphetett volna a mass effect árnyékából. A kiegészítőt már úgyis csak azok veszik meg akiknek az alapjáték a hibái ellenére is tetszett, de őket már nem kell meggyőzni, szóval ettől több rajongója nem lesz a DA-nak. Nagyon ritka az, amikor egy kiegészítő jobb tud lenni az alapjátéknál, de jelen esetben zongorázni lehet a különbséget.

+
  • Hangulat
  • Történet
  • Karakterek
  • Grafika
  • Az alapjáték legzavaróbb játékmenetbeli hibái ki lettek küszöbölve.


-
  • Harcrendszer (bár maradt a régi, de mivel most már nem rémesen nehéz a játék, így egyáltalán nem olyan zavaró, és a társak alapból sokkal használhatóbb és logikusabb taktikát kapnak)
  • A saját karaktered néma



grafika/megvalósítás: 8/10
történet/hangulat: 9/10
játékmenet/irányítás: 7/10

összhatás: 8/10

Zárszóként annyit tennék hozzá, hogy nagyon-nagyon remélem, hogy az awakening készítői csinálták a második részt is, és nem adták vissza a stafétát az origins-ért felelős bandának.

#795 Felhasználó inaktív   M@Xtreme 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 34.497
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 03. 27. 07:19

Kép

A este folyamán sikerült befejeznem a cuccost. Vegyesek az érzéseim, de inkább pozitív irányba billenik a mérleg. :)

Kezdeném rögtön a játékmenettel. Látszik hogy sokat dolgoztak vele a srácok, mert nem egy összecsapott agyonscriptelt szemetet kaptunk kézhez. Ez mindenképp pozitívum. .. Viszont..itt jön a DE. Nekem valami hiányzott belőle. Nem tudom megmagyarázni mi. Hiányzott valami ahhoz, hogy azt mondjam, igen ez az ez piszok jó lett. A hangulatot nem sikerült 100%-osan eltalálni a fiúknak.
A másik dolog a sokat emlegetett szabadság érzet. Khhm. Hát ja. Lehet a „betondszungel” érzi azt az ember hogy az előd bizony sokkal nagyobb „teret” adott a játékosnak. Pedig valójában tényleg nem. Ott sem lehetett mindenfelé elmenni. (ettől függetlenül nekem az első rész felépítésileg, megvalósításilag sokkal jobban tetszett)
A grafika egyértelműen „butult, ahogy a fizika is. Az előbbit köszönhetjük főleg a rengeteg lowres textúrának.
Bár a fényhatások erősebbek, de NEM jobbak mint az elődben. Tény hogy helyenként bámulatos kép tárul elénk (főleg a realtime átvezetőkben) de hogy őszinte legyek, én nem estem hasra a grafikától. (viszont amit ettől függetlenül kiemelnék, azok a modelek, főleg az arcok. Nos, azok tényleg ütősek)
A fizika téren még rosszabb a helyzet. Emlékszem az első részben szinte porig lehetett rombolni az épületeket. Na itt iylen lehetőségünk nincs, (tudom, játsszak a redfactionnel :) ) max az átvezetőkben borul össze „1-2 dolog”.
Az Ai is ostobább lett. Számtalanszor tapasztaltam olyat hogy elkezdett rám valamelyik ellen lőni (közvetlen a pofámba) aztán egyszer csak fogta magát, hátat fordított, és elsétált. great :)

A portolás viszonylag jól sikerült. A gépigény nem igazán magasabb a mai átlag játékokénál, ezzel szerintem nincs baj. (e-téren fejlődött a program. De hát ja, cserében elbúcsúzhattunk 1-2 effekttől)
Bugok viszont vannak rendesen. Előttünk 2 centivel megjelenő objektumok (főleg az árnyékok és feliratoknál feltűnő) kilépés után elveszett xp pontok, „falba ragadó” Ai, stb..
A történet nem egy nagy durranás (ezért is hagytam viszonylag a végére a megemlítését) de a Crysis-tól szerintem senki nem várt történelem könyvet. Szóval jó ez így ahogy van. :)
A játékidő mai viszonyaltokat nézve átlagosnak mondható, 6:30 alatt sikerült végigvinnem normal fokozaton.

Nálam ez 7.8/10

Végezetül pár kép tőlem (próbáltam olyanokat válogatni amik nem spoileresek :) )


Kép Kép Kép

Kép Kép Kép

Kép Kép Kép



u.i: A multit remélem rendbehozzák, mert a jelenlegi állapotában 1 FOS.

#796 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 03. 27. 11:24

Érdekes, szerintem az sp rész dögunalom, az ai atombuta. Elkezdtem legnehezebb fokozaton, és különösebb nehézségek nélkül lehet előrehaladni, ill lehetne, ha bármi is motiválna a továbbhaladásra, de egyszerűen beleuntam, történet nincs, az egész kezdése hihetetlen gáz. Azt se tudod hol vagy ki vagy meg miért vagy ott. Azt hittem megőszülök mire az intro végére ér és végre kezembe vehetem az irányítást rendesen, mégse tudtam meg belőle semmi értelmeset. Simán megkaphatja a világ leghosszabb semmitmondó ja és legbutább introja címet. Ennél a farcry 3 mp-es bevezetője is többet mondott el a szituációról. Ez a "ruha" mizéria meg az agyamra megy, nekem hányingerem van tőle, hogy szinte már istenként kezeli a játék azt a nyamvadt nanosuitot. Ráadásul mi ez a baromság, hogy dns integráció? Többé le se lehet venni? Hát kösz de nem kösz, ott téptem volna le magamról azon nyomban, nem még elkezdem csinálni amit egy tök ismeretlen arc mond a rádión keresztül, és egy őrült öngyilkos vadbarom által rámadott nyomiruha ellen semmi kifogásom sincs ami dns-embe akar integrálódni? Ráadásul az összes ember is engem akar miatta kinyírni?

Ja és a grafika meg olyan amilyen, konzolok kézjegye erősen rajta van. Kisfelbontású textúrák, alacsony polygonszám, viszont egy rakás nyomieffekt amitől csak csilivili lesz de szebb vagy jobb nem. Viszont legalább 5850-el is jól fut, de én jobban örülnék, ha inkább future-proof lenne. Mert ez a grafika nem méltó egy cryenginehez.

Szerkesztette: Mumia 2011. 03. 27. 11:29 -kor


#797 Felhasználó inaktív   Yv@n 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.069
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 03. 28. 05:08

Üzenet megtekintéseIdézet: Mumia - Dátum: 2011. 03. 27. 12:24

történet nincs, az egész kezdése hihetetlen gáz. Azt se tudod hol vagy ki vagy meg miért vagy ott. Azt hittem megőszülök mire az intro végére ér és végre kezembe vehetem az irányítást rendesen, mégse tudtam meg belőle semmi értelmeset.

Lehet bekapcsolt hanngal kellett volna játszani... :) De tényleg, elég nyilvánvalóan elmondja már egyből az elején, hogy eredetileg miért vagy ott. Más kérdés, hogy miután azonnal meghalsz, és túl sok csapattársad sem marad nézhetsz más cél után.

Üzenet megtekintéseIdézet: Mumia - Dátum: 2011. 03. 27. 12:24

Ez a "ruha" mizéria meg az agyamra megy, nekem hányingerem van tőle, hogy szinte már istenként kezeli a játék azt a nyamvadt nanosuitot. Ráadásul mi ez a baromság, hogy dns integráció? Többé le se lehet venni? Hát kösz de nem kösz, ott téptem volna le magamról azon nyomban, nem még elkezdem csinálni amit egy tök ismeretlen arc mond a rádión keresztül, és egy őrült öngyilkos vadbarom által rámadott nyomiruha ellen semmi kifogásom sincs ami dns-embe akar integrálódni? Ráadásul az összes ember is engem akar miatta kinyírni?

Node a ruha az ami elválaszt a haláltól, kb az tart életben, és emel ki a többi "frag" közül, esélyt adva egyáltalán a túlélésre. A felmerülő kérdésekre pedig menet közben kapná az ember a választ(nem is értem miért várod, hogy rögtön az első percben megmondják a csattanót).

Nyilván nem egy oscar gyanús a történet, de azért teljesen rendben volt...bőven hoz egy COD szintet, amitől odáig van a fél világ.

#798 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 03. 28. 08:14

Melyik codra gondolsz, mert én nem játszottam csak a legújabbal, de az tényleg sokkal jobb, nem is maga a történet, hanem az előadásmód az is fontos. Ebben a crysisban teljesen idegennek éreztem magam mintha nem tartoznék oda. Alien invázió kellős közepén embereket gyilkolok, akikről azt se tudom miért akarnak megölni, meg én mit akarok csinálni. Egyáltalán hova megyek? Valami nyomi tudós után caflatok aki 5 percenként közli, hogy bocs de már nem vagyok ott menj ide meg ide. És én higyjem el, hogy ő simán tud mozogni a városban én meg csak három hadosztály legyilkolásával tudom követni. Semmi támpont nincs, céltalan és értelmetlen gyilkolászásnak érzem az egészet.

Amúgy meg mi az, hogy meghaltam? Nekem nagyon úgy tűnt, hogy élek.

És eredetileg miért vagyok ott? Úgy értem azon kívül, hogy előadhassák hatszázhuszonötödszörre is a keményfiú kommandósok bevetés előtt a helikopterben/hajóban/c130-ban keménykednek, majd szarrá lövik őket jelenetet?

Már ott szakadtam a röhögéstől, amikor bevágják a tengerallatjáró képét, aztán aktív sonar hang, persze, amit már a 2. világháborúban se használtak tengeralattjárón. De ennél érdekesebb, hogy hogy a fenébe kerültem a partra a tengeralattjáróból. Nehogy már azt mondja valaki, hogy a parttól 5m-re volt az a kép amit előtte mutatott, hogy megy a tengerfenéken.

Az ilyen dolgok már kezdettől fogva teljesen megingatják a történet hihetőségét, innentől fogva nem is tudom komolyan venni, nemhogy beleélni magamat.

És mielőtt meggyanusítana valaki, hogy persze ha nem akarom, hogy tetszen akkor nem is fog. Én egyáltalán nem úgy ültem le elé, hogy nem fog tetszeni, sőt mivel azon kevés emberek közé tartozom, akinek a farcry, a crysis, és még a warhead is bejött, semmi okom se volt pesszimistának lenni.

Szerkesztette: Mumia 2011. 03. 28. 08:16 -kor


#799 Felhasználó inaktív   Yv@n 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.069
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 03. 28. 09:52

Üzenet megtekintéseIdézet: Mumia - Dátum: 2011. 03. 28. 09:14

Egyáltalán hova megyek? Valami nyomi tudós után caflatok aki 5 percenként közli, hogy bocs de már nem vagyok ott menj ide meg ide.

Mész azután a tudós után, akinek az evakuálására az osztagodat küldték, pontosabban két ember után mentetek be. A másik Prophet, aki akkorra már nem örvend túl jó egészségi állapotnak ugyebár.

Spoiler


Üzenet megtekintéseIdézet: Mumia - Dátum: 2011. 03. 28. 09:14

És eredetileg miért vagyok ott? Úgy értem azon kívül, hogy előadhassák hatszázhuszonötödszörre is a keményfiú kommandósok bevetés előtt a helikopterben/hajóban/c130-ban keménykednek, majd szarrá lövik őket jelenetet?

Lásd fentebb, kihozni a két tagot.

Üzenet megtekintéseIdézet: Mumia - Dátum: 2011. 03. 28. 09:14

Már ott szakadtam a röhögéstől, amikor bevágják a tengerallatjáró képét, aztán aktív sonar hang, persze, amit már a 2. világháborúban se használtak tengeralattjárón. De ennél érdekesebb, hogy hogy a fenébe kerültem a partra a tengeralattjáróból. Nehogy már azt mondja valaki, hogy a parttól 5m-re volt az a kép amit előtte mutatott, hogy megy a tengerfenéken.

Az ilyen dolgok már kezdettől fogva teljesen megingatják a történet hihetőségét, innentől fogva nem is tudom komolyan venni, nemhogy beleélni magamat.

Természetesen, de ez pontosan olyan, mint a komoly filmekben a hackelés: piros háttéren access denied, 10-15 próba, vagy zsebszámológép rákötése(a véletlenül pont kompatibilis) terminálra, és már villog is a ződ access granted. Elfogadod, hogy baromság, a nagytöbbség meg nézi, hogy ez mekkora cool dolog.

Ugyanígy szar minden olyan játék/film amiben hangtompító van, lévén ezek közül egynek sincs kb. semmi köze a valósághoz...a hangtompító koránt sem némítja el a fegyver hangját(rá lehet keresni pár videora, igen tanulságos...). Viszont ez is olyan, hogy elfogadom, hogy egy lopakodós, tunkoljuk le csendben az ellenséget típusú játékmódot elég nehéz lenne beadni valós hangtompító működés mellett.

Persze hozzá kell tenni, hogy én abszolute nem vártam ettől a játéktól semmit, nem próbáltam a korábbi részeihez sem hasonlítgatni, szóval én aztán végképp nem volt miben csalódjak.

#800 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 03. 28. 10:19

Nem is vitatkozni akarok, általában én is át tudok lépni a hülyeségeken, de cserébe nyújtson is valamit a játék, itt semmi olyan nem volt ami megfogott volna, sajnos még a grafika sem.

#801 Felhasználó inaktív   Ragnarök 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.955
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 03. 28. 11:51

Dragon Age 2

Hát mit is mondjak...? Sokak szerint förtelmes lett ez a rész és "semmi köze nincs" a Dragon Age-hez. Na akkor essünk neki az elejétől.

Maga a játék designja, értem itt a menüt, az art-designt és a user interfacet, nekem nagyon is tetszett. Sokkal letisztultabbnak tűnt az interface, bár az igazat megvallva egy kicsit túlságosan is. A töltőképernyőn szereplő képek és az Act-ok közötti átvezető videók art workje nagyon elvarázsolt. Szerintem ezen a téren nagyon is kitettek magukért a fejlesztők.

No, de ne ragadjunk le itt, essünk neki magának a játéknak.
Nekem speciel először meglepő volt, hogy Varric voltaképpen meséli az egészet, de később megtetszett az egész és ezzel a játék eleji "hantázásával" összekombinált tutorial ötlete is nagyon ötletesnek bizonyult számomra. Ahogy olvastam itt a fórumon, a történet egyeseknek lapos és unalmas és az igazat megvallva párszor engem is elkapott ez az érzés. Én ezt arra fognám hogy egy állandó környezetben kell fel s alá rohangálni, az összes barlang és dungeon 90%-ban ugyanúgy van megtervezve és hát... igen ez engem is elkeserített egy kicsit. A változékony környezet rendesen megtudja dobni egy játék élményeit. Ebben a játékban sajnos előjött az az érzésem ami a DA:O alatt nem... hogy egy "csőtörténetben" járkálok. A másik dolog amire még rá lehetne kenni ezt a dolgot, hogy állandóan banditákkal és vérmágusokkal (vagy blood magekkel, kinek hogy tetszik) csatározunk, akármi is történjen. Ja meg a Qunarik... őket se felejtsük el. Mondjuk ezt talán csak azért mondom, mert másoknak is ez a véleménye és igazat is adok nekik, bár -szerintem- egy ilyen városban és történetben nagyon másokkal nem lehetne találkozni/"hadakozni".

Pár szóban magát a játékmenetet jellemzvén: Az első pillanattól szerelmes lettem az új harcrendszerbe. A rendkívül dinamikus játékmenet abszolút lekötött és tulajdonképpen nem untam hogy minden egyes utcasarkon találkoztam egy csapat banditával/mágussal, mert egyszerűen elvarázsolt a -véleményem szerint- tökéletesen kivitelezett harcrendszer. Nem észlelhettük azt a "hibát", amit a DA:O-ban, hogy ha pl. kimozdultunk egy ellenfél elől/hatótávolságából, akkor még megkaptuk a sebzést. Tehát volt rá esély, hogy eltévessze a karakterünket egy ütés ha arrébb mozdultunk és ennek nagyon örültem, mivel én Rogue-al játszottam végig és annál azért elég fontos volt a mozgás. Ami nálam viszont meglehetősen letörte a bili fülét, hogy eltűntek a "kivégzések", amit a DA:O-ban nagyon kedveltem. Ez nálam egy nagyon-nagy minusz, de félreértés ne essék, ezek nélkül is élveztem a játékot, csak... meglehetősen hiányoltam, mivel szerintem egy ilyen látványosan kivitelezett harcrendszerbe belefért volna 1-2 finom és látványos kivégző mozdulat. És igen... erről jut eszembe. Nem értem miért kell egy embernek/vagy akárminek szétrobbannia ha egy ütésből meghal. Lásd: Backstab kritikus ütés... ez nagyon nem tetszett. Ráadásul ez is egy úgymond, "olcsón" kivitelezett fogás volt, mivel minden modell, legyen az törpe/ember/akármi ugyan azzal az animációval robbant szét és ha jól megnéztük, egyetlen egy modellt használtak fel ehhez: egy emberét.

A karakterekre való tekintettel... hát sokaknak vegyes érzelmeik vannak, ahogy olvastam, de én személy szerint örültem Anders visszatérésének, bár ez a "mélydepresszív" állapot kicsit zavart nála. A DA:Awakening-ben nagyon megkedveltem az állandó poénkodásait és ezt most kicsit hiányoltam, de szerintem ezért most nem lehet hibáztatni senkit, hiszen a történetben ő is keresztülment egy-két dolgon. Az apró történetbeli utalások és megjelenések más DA:O karakterekre is nagyon tetszettek és kellemes emlékeket ébresztettek fel bennem és nálam egy apró pozitívumként könyvelhető el ez a dolog. Tetszett az is hogy a fő karakter végre "beszédképes" bár szerencsétlen elég... egyszerűre sikerült, ami az előző okkal szemben nekem negatívum.

Nos hát, dióhéjban az én véleményem ennyi lenne a játékról. Valószínű, hogy pár dolgot kifelejtettem, de számomra ezek voltak a legszembetűnőbb dolgok... és ezek voltak azok amikre most perpillanat emlékeztem. :D

Csak hogy pontozás is legyen: 7.2/10

szerk.: És hogy a poén se maradjon le a végéről:
Kép

Szerkesztette: Ragnarřk 2011. 03. 28. 11:51 -kor


#802 Felhasználó inaktív   neoguy 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 277
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 03. 31. 15:10

Crysis 2

Számomra is vegyes érzelmek kerítettek hatalmamba, mikor végére értem a játéknak. Őszintén szólva nagyon nehéz ezt a játékot értékelni, mert kifejezetten jó volt, de mégis csalódás ért. Hogy miért? Mert én egy olyan folytatást vártam, ami tulajdonképpen HASONLÍT az elődjére nagyjából. Márpedig a Nanosuit-on kívül nem sok maradt az első rész óta, gyakorlatilag teljesen átírták a cselekéményt.
Én nagy rajongója vagyok az első résznek, de a játék felétől csak vakartam a fejem, nem értem mostanáig sem, hogy mi van.
Hova tűntek az első részből az idegenek járművei? 3 év alatt lecserélték őket? Pont egy jó kis harc hiányzik a végéről 1-2 Hunterrel a romos házak között, ez a Pinger nevű robot közelébe sem ér. Egészen a végéig vártam hogy mikor bukkan már fel valami az elődből, de hiába.
Mi lett a hideggel? Úgy ért véget az első rész hogy le akarják fagyasztani a bolygót, erre fel az eltelt 3 év alatt inkább lecserélték vírusra :omg: Hát ez baromi eredeti.
Mi lett Nomaddal és Sykes-el? És még sorolhatnám a motor butítással, de azt már megtettétek...DE
Ha önmagába nézzük és nem hasonlítgatjuk össze az előddel, akkor látszik, hogy ez egy jó játék. Ugyanis az akció nagyon ottvan, és még változatosnak is mondható. Így az értékelés is ez alapján történik; bár ha egy Oblivion-t is tudtak portolni konzolra, akkor itt is lehetett volna nagyobb helyszín. Ha úgy állunk hozzá, hogy nem az elődhöz mérjük akkor jól szórakozunk.

Értékelés: 8/10

#803 Felhasználó inaktív   NetTom 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.563
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 01. 11:50

Crysis 2

Nos ami tetszett vagy elfogadható:
- grafika és látvány, atmoszféra a játékban
- akció a javából
- történet viszonylag kerek és sci-fi fanatikusoknak mint én szerintem elfogadható és érdekes
- a feladatok többféle megközelítése (szemtől szemben akció, lopakodás, terep kihasználása stb)
- nehézségi szint (az MI problémát leszámítva) alapvetően egész jól belőtt, van benne kihívás még így is
- hangok

Ami nem tetszett:
- az MI néha botrányos, beragadó (főleg idegenek), összevissza ugráló és rohangáló ellenfelek - ez sokat levon az élményfaktorból
- elnagyolt és kiaknázatlan lehetőségek a történetben, a történetvezetésben és a helyszínekben
- picit lehetett volna talán hosszabb és összetettebb

Értékelés: 7.5/10



Homefront

Ami jó:
- a történet és a környezet, az atmoszféra/hangulat a játékban
- fegyverek kezelése, hangja
- akció és pörgés

Ami nem annyira:
- rövid volt túlságosan, bár lehet a multi hangsúly miatt (?)
- az MI túl egyszerű lett

Értékelés: 7.0/10

Szerkesztette: ThomasS31 2011. 04. 01. 11:54 -kor


#804 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 02. 00:04

Dragon Age II (2011)

Nem tudom hol kezdjem ennek a játéknak az értékelését. A sima dragon age-hez valóban nem sok köze van, azon kívül, hogy azonos világban játszódik, és 1-2 szereplő feltűnik belőle itt is.

A játékmenet teljesen más lett, sokkal pörgősebb, akciódúsabb, ami jó, de hc rpg fanok valszeg nem rajonganak ezért. Az interface végletekig leegyszerűsített lett, az a baj, hogy néhány ponton túlságossan is. Elismerem van ahol ésszerűbb és használhatóbb lett, de van ahol már túl egyszerű, pl loot felszedésekor, max 3 tárgyat mutat, ha egy ládában ennél több van, akkor amíg fel nem szedem az első helyen levőket nem látom mi van még benne azon kívül :omg: De a levelup képernyő is túl puritán és semmitmondó lett, a skillekről nem is beszélve. De legnagyobb bánatom, hogy a társaknak nem lehet változtatni a felszerelését, sőt igazából a sajátodat se nagyon, mert a legtöbb található ruha ugyanúgy néz ki max az öv más színű rajta vagy ilyen trivialitások. Kénytelen voltam savegame szerkesztéshez folyamodnom, hogy számomra elfogadható kinézetet adjak a karakteremnek.

Ha az Awakenings esetében azt mondtam, hogy a mass effect 2 készítői csinálták, akkor ezt a me1 és 2 készítői közösen. Ugyanis a játék megintcsak mellékküldetések áradatából áll össze, és a fő történetszál igazából fel se fedezhető. De ami miatt itt a mass effect első részének készítőinek is sejtem a munkásságát az az, hogy ebben is egy csomó helyen felbukkannak copy&paste módszerrel alkotott pályák. Volt olyan barlang, vagy épületkomplexum, amiben több tucatszor fordultam meg, és minden egyes alkalommal más helyszínt alakított egy és ugyanazon térkép. Ez már azért durva, mert mondjuk a pálya egy részét használják fel újra, ok, aláírom, költségcsökkentés, de hogy az egész térképet tökéletesen változatlanul, és ennyiszer? Hát az úgy vót biztosúr, hogy beleesett a késbe, azt még húszszor!

A játék valamivel könnyebb mint az első rész, jelen esetben azt mondom szerencsére, ugyanis az easy-n is sokszor hajtépős volt. Ebben már nincs olyan sok gond, de az még mindig áll, hogy a csaták kimenetele 90% szerencsén és 10% ügyességen múlik. Előfordult ugyanis, hogy valami miatt visszatöltöttem egy állást, és abban a harcban amit előtte játszi könyedséggel nyertem meg azt vettem észre, hogy már két társam halott, pedig nem felejtettem el játszani az alatt az 5 perc alatt ami eltelt a két próbálkozás között.

Még egy dolog ami már túl sok volt nekem, az a bossfightok mennyisége, ráadásul többször olyanok, hogy legyakom, és utána még háromszor újjáéled teljes energiával. Ezt miért kell csinálni nem értem, akkor legyen 3x annyi healthja, de ne az, hogy amikor már azt hiszem vége, akkor még ki tudja hányszor fog felkelni. Meg olyan is előfordult, hogy bizonyos időnként a boss kirepül valami safezónába vagy nem tudom hogy nevezzem, és nem lehet sebezni ilyenkor, igazából támadni se lehet, fel se ajánlja a program ilyenkor. De ő azért vígan tud engem támadni, miközben a henchmanjei jönnek rám. Bossfightokkal kapcsolatban még az is fura, hogy teljesen random nehézségűek, egyáltalán nem a legvégső volt a legnehezebb. A high dragon volt talán a legkeményebb boss az összes közül, ott már tényleg taktikázni kellett, de szerencsére elég könnyen kiismerhető taktikát választott, mindig azt az embert támadta amelyik nem az én irányításom alatt volt, mert az volt könnyű préda. Miután erre rájöttem csak annyit kellett csinálni, hogy váltogattam ide oda a két megmaradt emberem között így mindig ki tudtam védeni az aktuális támadását. Persze így is vagy negyed óráig kellett gyakni mire lement az élete, kb 3x erősebb volt mint a végső főellenség.

Ami tetszett az a történet, meg varric karaktere is eléggé eltalált, a többiekről már sajnos nem vagyok ilyen jó véleménnyel, mindegyiknek van valami idiótasága, ami miatt pofánvágtam volna őket legszívesebben. Meg volt egy kis inkonzisztencia is, én behívtam az első részből az awakeninges mentésemet, mégis sokmindent eltévesztett a játék. Innentől spoiler
Spoiler

Szóval úgy látszik, elég rosszul vagy legalábbis nem minden eshetőségre kiterjedően csinálták meg ezt a mentés behívós rendszert.
Na meg azt is el kell mondanom, ez talán nem egy akkora spoiler, hogy mágusként játszva elég komolytalan az egész játék, nagyon rosszul vagyis inkább sehogy nem formálták hozzá ehhez a kaszthoz a történetet. Olyan dolgokat csinálok mint mágus ami abszolut elképzelhetetlen ebben az őáltaluk kreált világban. Vagy át kellett volna írni a történetet a mágus karakterhez, ahogy az elsőben is több teljesne különbzöző szál van, vagy ki kellett volna venni a mágus kasztot, ha már azt megszabták, hogy csak ember lehetsz semmi más nem. Egyébként nem is értem miért kezdtem neki mágussal, nem szokásom rpg-ben azzal menni, sőt még talán nem is volt rá példa soha, erre pont amikor valami miatt azzal megyek a történet abszolut nem illik hozzá.

Ja még elfelejtettem egy dolgot, ami szintén nem pozitívum, de mivel spoiler lehet ezért
Spoiler
Ezért is rohantam már szinte a játék végén, hogy csak legyen vége.

Grafika megfelelő, nem volt vele bajom. De valami bug miatt néha belassult, akár 0.5 fps-re is átvezetők alatt, de menet közben is, ha a freelookot nem használtam akkor akadozott, de amint lenyomom a gombot felgyorsul.

+
  • Grafika
  • Történet
  • Pörgősebb játékmenet
  • Van benne ujrajátszási potenciál


-
  • Túlegyszerűsített kezelőfelület
  • Inkonzisztens történet (különösképpen mágussal) de az origins mentés átvétele se tökéletes.
  • Véletlenszerű belassulások
  • Túl sok és túl hosszú bossfightok.
  • Kevés helyszín
  • Ismétlődő pályarészek
  • Az előző kettő ráadásul hatványozza egymást.


Értékelés:

grafika/megvalósítás: 8/10
történet/hangulat: 8/10 (-1 a mágus fiaskó miatt)
játékmenet/irányítás: 7/10

összhatás: 7/10

Az értékelésen nem látszik meg a sok negatívum amit leírtam, de ettől ezek még létező és zavaró dolgok.

UI.: Kimaradt, hogy a játékot végül 25 óra volt végigvinni, nem panaszkodom, mert így is untam már, a vége felé nem tudott megújulni.

Szerkesztette: Mumia 2011. 04. 02. 00:11 -kor


#805 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 23. 16:37

Portal 2 (2011)

Kezdjük azzal, hogy én sosem játszottam az első részével, úgyhogy semmilyen összehasonlítási alapom nincs. Azt tudtam, hogy egy puzzle játékról van szó, ami a portal gun nevű csodaszer köré van felépítve, de ebben kimerültek a játékkal kapcsolatos ismereteim. Egészen mostanáig. Az, hogy van alapszituációja a játéknak meglepetésként ért, arra számítottam, hogy tényleg csak arról szól az egész, hogy rejtvényeket kell megoldani és maga a megoldás a cél.

Kissé csalódott vagyok, az első részt mindenhol agyon dícsérték, nem tudom eldöntetni, hogy érdemtelenül dícsérték vagy az valóban többet nyújt mint a második, de ez puzzle játéknak túl könnyű, akciójátéknak meg nem elég akciódús.

Ami pozitív a játékkal kapcsolatban az hogy technikailag makulátlan, bug és hiba mentes. Úgy fut és minden úgy működik benne ahogy a nagykövnyben meg van írva. De ez eddig minden valve produktumra jellemző volt. A játékmenet is jó, csak unalmassá válik egy idő után, ami talán kiküszöbölhető lett volna kissé nehezebb rejtvényekkel. Nem arra vágyom, hogy órákig kelljen gondolkodni 1-1 pályán, de kettő talán három kivételével gondolkodni se kellett. Ok, hogy a tömegek elérése a cél, de ennél talán még több lehet a gamer társadalomban. Szinte megállás nélkül végig lehetett rohanni a pályákon. Így nem is tartott az egész játék pár óránál tovább, ma délelőtt telepítettem, és már itt írkálok róla. Legyen jóindulattal 6 óra játékidő, kb annyi lehetett. Drága szórakozás, mivel újrajátszási potenciál nincs benne, még nehézségi szintek sincsenek így arról se lehet beszélni, hogy nehezebb szinten próbálkozzon újra az ember.

Grafikaialg HL2-n nem mutat túl a, talán a textúrák felbontása lett nagybb egy kicsit az évek alatt, szóval ezzel nem fog senkit levenni a lábáról.

+
  • Van történet
  • Elborult végső animáció
  • Stephen Merchant
  • Technikailag hibátlan


-
  • Túl könnyű rejtvények
  • A fentinek nagyban köszönhetően túl rövid
  • Újrajátszási potenciál 0.0


Értékelés:

grafika/megvalósítás: 6/10 (hibátlan de elavult)
történet/hangulat: 9/10
játékmenet/irányítás: 10/10

összhatás: 7/10

Jó szórakozást nyújt, de a 38 eurós árat amit kérnek érte nem éri meg a rövidsége miatt.

Szerkesztette: Mumia 2011. 04. 23. 16:37 -kor


#806 Felhasználó inaktív   -Turbo- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.530
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 24. 12:19

coop...
JóSebesség

#807 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 24. 13:45

single...

#808 Felhasználó inaktív   -Turbo- 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.530
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 24. 14:44

a coop része a játéknak, nevetséges csak azért figyelmen kivül hagyni, mert nincs kivel játszani :D

+5 óra játékidő lazán.
JóSebesség

#809 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 24. 14:53

A multi csak nyűg nem előny. Én nem fogok máshoz igazodni. A számítógépes játékot egy gyors egyszerűen elérhető kikapcsolódásként képzelem el ami akkor van ott amikor eszembe jut, nem igényel semmilyen szervezést. Sok játéknál már a betöltési idő és a telepítés is túl sok gond. De hogy szervezni kelljen, hogy mikor játszak otthon a képernyő előtt ülve annyit nem ér az egész. Ha szervezek, akkor szervezek egy kertipartit, vagy biciklitúrát vagy kirándulást, vagy elmegyünk sörözni a római partra, de hogy egy játék miatt nem fogok szervezkedni az hótbiztos.

Szerkesztette: Mumia 2011. 04. 24. 14:54 -kor


#810 Felhasználó inaktív   Dcrysis02 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.267
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2011. 04. 24. 15:40

Üzenet megtekintéseIdézet: Mumia - Dátum: 2011. 04. 24. 13:53

A multi csak nyűg nem előny. Én nem fogok máshoz igazodni. A számítógépes játékot egy gyors egyszerűen elérhető kikapcsolódásként képzelem el ami akkor van ott amikor eszembe jut, nem igényel semmilyen szervezést. Sok játéknál már a betöltési idő és a telepítés is túl sok gond. De hogy szervezni kelljen, hogy mikor játszak otthon a képernyő előtt ülve annyit nem ér az egész. Ha szervezek, akkor szervezek egy kertipartit, vagy biciklitúrát vagy kirándulást, vagy elmegyünk sörözni a római partra, de hogy egy játék miatt nem fogok szervezkedni az hótbiztos.


Pedig nem titkolták hogy a single kampány nem lesz valami hosszú. A co-op is elég régóta tervezett volt, így csak saját magadnak köszönheted, ha szerinted valamit drágán kaptál meg. :)

Én most fejeztem be a single-t és ez volt a legjobb játék az elmúlt két évben. De egyetértek, egyedüli hibája az, hogy könnyebbek lettek a rejtvények.

Szóval, egy szép kilencest megérdemel. És a ott van még a co-op is. ;)
 

Téma megosztása:


  • (68 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó