Az első résznek is ez a vörös halott cím volt adva.Csak ott még a végére hozzá volt téva a Revolver,vagyis vörös hallot revolver.De ez a cím talán takar is valamit,vagy kitudja?talán a vadnyugatra is értheti ezt a címet amikor a nap nyugszik le akkor az ég vörös vagy valaminilyesmi.
Szerintem pedig a halált takarja a vörös halott, a Véres halált, ami a vadnyugatra is jellemző volt..
Kiadó: DTP Entertainment
Fejlesztő: Deck 13
Kiadás éve: 2009
Stílus: Akció-RPG
Történet (copy/paste )
A játék a XVI. századi Velencében és környékén játszódik. Főhősünk a bájos Scarlett, aki a játék kezdetekor épp szerelmétől búcsúzkodik egy kis hegyi faluban. Az idilli pillanatot egy falusi szakítja félbe, elhívva hősnőnk szerelmét, és hamarosan kiderül az ok is. Bérgyilkosok törnek a falura, és nem kímélnek senkit, aki az útjukba kerül. A falu védelme érdekében Scarlett is fegyvert (piszkavasat) ragad, ám mivel nem egy képzett harcosról van szó, hamar kimerül, és szerelme, Benedict menti meg. Az egyik gyilkos azonban erejének utolsó morzsáival halálos sebet ejt Benedicten, aki Scarlett karjai közt leheli ki lelkét, hősnőnk pedig elájul, és egy különös álmot lát.
Itt maga a Halál jelenik meg előtte (a közhiedelemmel ellentétben a fekete helyett a fehér színt jobban kedveli), aki a lányának nevezi, és két fontos feladattal bízza meg: találja meg apja (a Halál) régi fegyverét, a Holdpengét (Moonblade), és pusztítsa el vele az élőholtak arkónját (Undead Archon). Scarlett tehát útnak indul, hogy újra szerelmével lehessen, és megismerje saját különös sorsát is.
Bizony, magának a Halálnak a gyermekével fogunk kalandozni Velencében. A játék maga egy Gothic-klón, tehát aki játszott a sorozat bármely tagjával, az otthonosan fogja érezni magát itt is. De ne ijedjünk meg, nem egyszerű másolatról van szó, akad itt újdonság bőven, haladjunk hát szép sorjában. A játék tehát egy akció-RPG keverék, vagyis hősnőnk küldetéseket old meg, ládákat nyitogat, rengeteget beszélget és harcol, nem mellesleg tapasztalati pontokat gyűjt és fejlődik. Ehhez még hozzájön az is, hogy hozhatunk jó és rossz döntéseket is, így kétféleképpen játszhatjuk a játékot.
Játékmenet
Mint az fent olvasható, a játék Velencébe repít el minket (illetve egy közeli falucskában San Pasquale-be. Ez uygebár Scarlet otthona). A bejárható terület viszonylag nagy, ellenben nincs akkora szabadságunk mint ahogy az először látszik. Sok a láthatatlan fal.
A harcrendszer tipikus hack and slash stíluson alapul.
Kalandozásaink során számos képességet tanulhatunk meg, amik 2 kategóriára vannak osztva. Van a fizikai, (ezek közé tartozik a különböző közelharci technikák tanulása, továbbfejlesztése. ) és van a mentális képességek skillfája. Itt tanulhatjuk meg többek között a
holtak világában való "járkálást" a holtak felébresztését, átjárást a világukba, alkímiát stb. Mint az lenni szokott csak rajtunk múlik hogy mire fejlesztünk.
Minden "mesterséget" meg kell tanulnunk egy ahhoz értő emberkétől. XP pontokat nyilván a leölt ellenfelekért, és az elővégzett feladatokért kapunk.
A játék sokszor állít minket választás elé, amiknek történet szempontjából súlya van. A későbbiekben választanunk kell magunknak céhet is. El kell döntenünk hogy a harcosok, "postások", vagy varázsló/nekromanták csapatához szeretnénk csatlakozni. Én az utóbbit választottam.
A Városban találunk boltokat, árusokat, üzletembereket, akiknek olykor felajánlhatjuk segítségünket, illetve vásárolhatunk/eladhatjuk felesleges tárgyainkat nála.
Grafika, gépigény:
A játék összeségében szépnek mondható, de számos oylan hely van amire látszik hogy nem fektettek túl nagy hangsúlyt. Velenve pl nagyrészt baromi szépnek mondható. De a falu, illetve majd a végén a kastély.. Telis tele lowres elmosott textúrákkal. Ugyanezt lehet elmondani az NPC-kel kapcsolatban is.
A főhős és a fontosabb személyek jól ki vannak dolgozva, de ez a többiekről már nem mondható el.
Ráadásul a játé k a megjelenés napjaiban még így se nézett ki. az 1.02-es patchel pakolták bele a dinamikus fényeket, árnyékhatásokat, bump-map effektet stb.
A gépigénymai viszonylatokat nézve nem mondható vészesnek, bár néha vannak indokolatlan framedropok.
Összegzés
Ami tetszett:
- Izgalmas, fordulópontokkal teli történet
- Szimpatikus karakter
- Összességében korrekt látványvilág, bár*
- Jól eltalált játékidő (kb 22 óra alatt sikerült végigvinnem)
- Jól felépített skilltáblázat
Ami nem:
- * néhol baromira elhanyagolt a grafika. Van olyan helyszín ami kifejezetten ronda.
- Néhol durva framedrop-ok
- Az MI sík hülye
- bugok. Néhol grafikai, illetve néhol játékmenetbeli
- Néha a sok mászkálás kicsit unalmassá tud válni.
- Láthatatlan falak tömkelege
Isac nem igazán tudta feldolgozni az Ishimuran elszenvedett szörnyűségeket, ami valljuk be, ismerve a történnteket, nem is csoda.
Három év telt el azóta. Főhősünket a Szaturnusz holdja köré épített bányászbázison kezelik megbomlott elmeállapota miatt.
Ám Isacnek ismét szembe kell nézni legsötétebb félelmeivel, hisz a necromorphok itt is „meglátogatják őt
A játékmeneten sokat nem változtattak a készítők. Minek is elrontani ami jó.. Viszont aki az elődöt unalmasnak tartotta, az kellemeset fog csalódni.
Sokkal akcióorientáltabb lett a folytatás. Ellenben ezzel sajnos valamennyire háttérbe szorult a nyomasztó hangulat is.
A jól ismert fegyverek, fejlesztések megamardtak, de természetesen kapunk 1-2 új „kínzóeszközt” is
Grafika terén a játék igazán kellemes látványt nyújt. A fény-árnyék hatások zseniálisak, és emellé remek gépigény párosul.
Hangok terén szintén nem lehet panasz az alkotásra. Mint a szinkron, mint a hangeffektek elismerést érdemelnek.
A PC-s irányítás snémi finomítűson esett át. Végre lehet nyilakkal mozogni. Ez nekem az elődből nagyon hiányzott. (épp ezért is kényszerültem gamepadre )
Őszintén szólva azon gondolkoztam mi rosszat tudnék mondani a játékra, hogy a sok dícsérettel szemben legyen már valami „szükséges” rossz is. De hiába töröm a fejem, nem jut eszembe semmi.
Na jó talán annyi hogy a játék többi részéhez képest, a "főboss" elég pite volt.
Összefoglalva
+ Remek, hangulat + Van kihívás + Végre nem egy Rambót irányítunk aki egymaga ledarál mindenkit különösebb életveszteség nélkül. + Szép, a hangulathoz abszolút passzoló grafika + Minőségi portolás + Korrekt hanghatások
- Kicsit lehetett volna hosszabb is, de megjegyzem a mai viszonylatokat nézve még így is kielégítőnek nevezhető a játékidő (9:30 alatt sikerült végigvinnem normalon) - A Főbosst túl könnyű volt likvidálni.
Mass Effect 1-2: Régen ki akartam próbálni, de nem vett rá a lélek, mert "sok pofázás alig akció, úgy is unalmasnak fogom tartani" kategóriába soroltam. De tévedtem. Még a megjelenés után kipróbáltam a 2. részét, ami odaszögezett a képernyőhöz. Mivel a 2. részét vittem végig először (anno), voltak homályfoltok, de gyakorlatilag a kép teljes volt. Mivel hallottam láttam tapasztaltam azt, hogy az ME1-es karaktert importálni lehet a 2-be, ez megmozgatott. Szerettem volna beszerezni az 1. részét így is úgy is, de problémák ütötték fel a fejüket (péz ). Most viszont megszereztem, és végigtoltam. Hát mit mondjak róla, a sztori intenzív és magával ragadó, de a játékidő (a 2-höz képest) kevés, ha csak a főszálon futunk. Minden jól ment, a paragon vonalon mentem, minden szituációt könnyen vettem, csak az auto-save rendszerrel voltak problémáim, mert be volt kapcsolva, de elengedhetetlen volt a saját mentés is. Majd amint végigmentem, siettem a 2-t is elkezdeni, és lám, sok-sok pluszt nyújtott. Így már teljesen képben voltam a dolgokkal, teljesen átéreztem a teendőket, a régi karakterekkel való beszélgetés is jobb ízű volt. Szó mi szó, nem vagyok RPG fan, de ez a széria nekem nagyon de nagyon tetszik. A 3-at már elképzelni se tudom hogy milyen jó lesz. Remélem az 1 és a 2 legjobb dolgait összegyúrják. A játékok, és a széria 9 pont fölött van a szememben
Tudom, le vagyok maradva, de én most jutottam el ehhez és hihetetlenül tetszett. Nemrég végeztem a főszállal és az egyik leghangulatosabb játéknak tartom. Olvasom a Gamekapocs tesztet, ahol jól lehúzzák, ettől függetlenül tartom a véleményem. Remek karakteranimáció, viszonylag korrekt, átélhető sztori, remekül összeválogatott és nem mellesleg hibátlan minőségű kísérőzene. A nácik által megszállt területek fekete-fehér ábrázolása az időjárással együtt drámai.
A negatívumok: kissé elnagyolt textúrák és elég gyenge víz, bár lehet, hogy így természetesebb, mint ha minden kavicsnak pengeéles körvonala lenne. AA helyett valami borzasztó maszat az éleken - ez csúnya és zavaró. Megjegyezhetetlen mennyiségű gomb az irányításhoz. Még így többtíz órányi játék után is biztos vagyok benne, hogy a funkciók 1/3-át soha nem használtam, mert a létezésükről is elfeledkeztem.
processzort tervezni gyartani nem kulonosebben nehez, csak tapasztalat es penz kell hozza, a tudas fonn van a neten - vers
Én mágussá, ezzel a köznapi értelemben véve polihisztorrá váltam. - Gyula2222
...a végtelen felénél túl helyezkednek el... - flashdesignor
...jönnek a további tovább konkretizálások egészen addig, h egy egy adott esetben pontosan mik és hogyan vannak. - Gyula2222
...
Ám Isacnek ismét szembe kell nézni legsötétebb félelmeivel, hisz a necromorphok itt is „meglátogatják őt
...
És hogy kerültek ezek a szörnyek megint Isaac közelébe? Olyan, mint az Alien filmekbe, akárhová megy a főhős csaj, soha nem ússza meg egy kis horror nélkül.
(Spoilerbe nyugodtan megírhatja valaki, engem érdekelne...)
Dead Space 2.
Nekem baromira bejött, remélem lesz folytatás.
Idézet: Qwerty4 - Dátum: 2011. 01. 31. 23:16
És hogy kerültek ezek a szörnyek megint Isaac közelébe? Olyan, mint az Alien filmekbe, akárhová megy a főhős csaj, soha nem ússza meg egy kis horror nélkül.
(Spoilerbe nyugodtan megírhatja valaki, engem érdekelne...)
Spoiler
Isaac-et kihalásszák az űrből, de a markertől eléggé zizi lett szerencsétlen, gyak telenyomta a fejét infóval, mint azoknak, akik megőrültek és mészárlásba kezdtek. A diff az, hogy a sutábbak csak statikus zajként értelmezik a marker hatását, és ettől megőrülnek, az inteligensebb emberek felfogják az infót amit sugároz.(erre legalábbis utalás található egy tudós jegyzeteiben) Isaac-et folyamatosan stasis fieldben tárolták, ha épp nem vallatás alatt volt, illetve, hog yne zizzenjen meg egészen különböző szerekkel kezelték, amik elnyomták az emlékezetét, így az a 3 év, amit fogságban töltött teljesne kiesett számára.
Menet közben kiderül, hogy a fogvatartói arra használták, hogy építtessenek vele(és még további túlélőkkel) egy markert. (powerful alien tech, mindenki azt akarja). Hogy pontosan miként tör ki a fertőzés, azt nem derül ki, de valószínű, hogy az új marker nincs teljesen kontroll alatt, és arra vezethető vissza a dolog(megintcsak üzenet foszlány egy tudós naplójából). Mellesleg befogják az Ishimura-t is(erre is vissza kell menni egy chapter erejéig), szóval arról is kijuthatott ez-az.
Végül kiderül egy elkapott rádió beszélgetésből, hogy amit elpusztítunk mint játékos az a marker no.18, tehát adott a lehetőség továbbra is, hogy Isaac valami olyan helyre kerüljön, ahol markerbe fut...
Kellemes szórakozás volt, a téma kiváló.A filmet nagyon jó ötlet volt feldolgozni játék formájában is...
Hangulat is jó, bár az csak az epizód végefelé kezdett intenzívebb lenni.
Van néhány bug a feliratokkal kapcsolatban, néha párbeszédeknél be is feketedett csak úgy a kép.
Grafika bejön, de semmi különleges.Ahhoz képest, hogy nem nagy szám és a terek sem túl nagyok, a töltési idő elég soknak tűnt.
A feladványok nem túl nehezek, még segítséget is ad a játék, ha valami nem ugrik be.
Egy epizódocska az egész, de elég hosszú.
Értékelés:- (pontszámot csak akkor adok, ha az összes epizódot végigvittem)
Unlimited. Jelentése: határtalan, korlátlan. Az Eden Games kiválóan ragadta meg ezzel az alcímmel az 1987-es Test Drive varázsát. Az évek során szűk aszfaltcsíkokra, lezárt versenypályákra szorított sorozatot egy bravúros manőverrel visszakormányozta a célegyenesbe. De vajon tartósan az élvonalban is tud maradni?
Unlimited. Jelentése: határtalan, korlátlan. Az Eden Games kiválóan ragadta meg ezzel az alcímmel az 1987-es Test Drive varázsát. Az évek során szűk aszfaltcsíkokra, lezárt versenypályákra szorított sorozatot egy bravúros manőverrel visszakormányozta a célegyenesbe. De vajon tartósan az élvonalban is tud maradni?
A legnagyobb baj, hogy megtartotta az első rész gyermekbetegségeit, hiányosságait, amiket ráadásul újabbakkal egészített ki. :/ De ettől függetlenül nem rossz játék, főleg online...
Grafikailag mintha még rontottak is volna rajta, de ami a legzavaróbb, hogy a kormánnyal irányíthatóságot is elbaltázták, még hardcore módban is messze alulmúlja az első rész sima simulation módját, az ottani hc módról nem is beszélve. A bugyuta történet ennek tetejébe már nem sokat oszt vagy szoroz.
Grafikailag mintha még rontottak is volna rajta, de ami a legzavaróbb, hogy a kormánnyal irányíthatóságot is elbaltázták, még hardcore módban is messze alulmúlja az első rész sima simulation módját, az ottani hc módról nem is beszélve. A bugyuta történet ennek tetejébe már nem sokat oszt vagy szoroz.
Nemtom, nekem a grafika mondhatni tetszik, bár nem egy nagy durr, de szerintem szebb mint az első. Az irányítás tényleg szar, billel csak a full assistance módban játszható, esetleg a sport, de ott már elég gyakran kell idegeskedni, full a-ban viszont nagyon könnyű a játék.
Asus M4A785TD-V Evo, AMD Phenom™ II X4 960T @ X6, 8GB Geil Leggera DDR3, MSI R6870 Hawk, OCZ Vertex 4 128 GB, WD Caviar Black 1TB, WD Caviar Green 1TB , Pioneer BDR-206D, Asus PA246Q, Corsair VX550, Antec Three Hundred
Nagyban nem változott a véleményem az ott leírtakhoz képest.
Annyi változott, hogy most már az összes eddig megjelent dlc-vel együtt játszottam végig, megpróbáltam az összes küldetést megcsinálni amit csak találtam és az összes bolygórendszert 100%-osan bejárni, így lett a végső játékidő bő 30 óra. Nem számítva azt a 6 órát amit azzal vesztettem, hogy első nekifutásra túl korán csináltam meg az iff küldetést, és emiatt csak a negatív kimenetelű befejezéssel zárhattam volna a játékot, amit nem szerettem volna, mert importálni szeretném majd a mentésem a 3-ba is. Ebbe is importáltam az első részből és sok plusz van benne emiatt, pl jópár ismerőssel találkoztam persze csak futó párbeszéd szintjén, akiknek segítettem az első részben.
A dlc-kről még pár szót:
Az ingyenes dlc-k közül egyedül a firewalker ami említendő, gondolom belátták, hogy hiba volt a járművet kiszedni a játékból ezért utólag kapunk egyet és hozzá pár küldetést, megmondom nekem az első rész beli mako sokkal jobban tetszett mint ez a légpárnásszerű szerkezet, ami ráadásul rémesen gyenge páncéllal rendelkezik. A küldetések amit kapunk hozzá is gagyik, de szerencsére az overlord-ban is használni kell, ott valamivel értelmesebb. Talán nincs is más ami küldetést ad és ingyenes lenne. Ja de a normandy, de az nem is igazi küldetés csak gyüjtögetni kell, nincs harc, max szentimentális értéke van. De mivel ezek ingyenesek nincs értelme pálcát törni felettük örüljünk, hogy ez is van.
Rövidek
Egyik se igazán éri meg az árát.
A legrövidebb és legjelentéktelenebb zaeed-é de viszont ő az egyik leghasználhatóbb társ, ezzel ellensúlyozza valamennyire, hogy a saját küldetése eléggé semmilyen.
Kasumi-é tetszett hangulatilag a legjobban, de ez is rövid, és sok helyen bugos, és sokkal egyszerűbb mint amit előrebocsát a felvezetés.
Overlord - ez tetszett a legjobban, összetettségre és változatosságra egyaránt, grafikailag is kellemes. De továbbra se több semmivel mint akármelyik mellékküldetés a játékban, de még talán ez éri meg az árát legjobban.
Shadowbroker grafikailag és történetben jobb, és valamivel hosszabb mint a fentiek, de a felárat nem tartom indokoltnak, eleve a többi is túl van árazva szerintem.
Összeségében nem mondo, hogy kidobott pénz volt egyik dlc-se, mert hangulatilag mind jó, hozzák az alapjáték szintjét, na meg valszeg azért se érzem annyira pénzkidobásnak mert ugye kártyával vettem meg őket így fizikailag nem hiányzik a pénz a pénztárcámból, így nincs akkora súlye, ezért is veszélyes az online content
Mindent egybevetve az első rész még mindig jobban tetszik, de ez is marha jó játék.