Mit játszottál végig legutóbb, mennyire tetszett? Értékeld!
#911
Elküldve: 2012. 01. 12. 12:36
Múltkor a GTn osztották a game of the year plecsniket, hát amikor eljutottunk a stratégia kategóriáig eléggé elszomorodtam. 1-2 játék volt, aminél úgy tűnt, hogy van benne valami, amiért érdemes fizetni, de a többi kb ilyen lószar kategória volt. Ez a műfaj sajnos eléggé a haláltusáját vívja és ez bizony szomorú.
Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...
We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
#912
Elküldve: 2012. 02. 17. 23:39
Alan Wake (2012)
Egyszer régen volt egy ilyen nevű játék, 2005 körül jöttek róla az első infók, nagyon ígéretesnek tűnt, később intellel karöltve promózták, hogy ez lesz az első játék, ami majd kihasználja a 4 magos processzorok adta lehetőségeket, és minimum 2 magos proci kell majd a futtatásához..Mindenki ámult az időjárás effekteken és realtime fél erdőt elsöprő tornádókon. Nos, ez a játék sosem jelent meg. Helyette jó 5 évvel később, megjelent egy másik játék, aminek csodák csodájára szintén Alan Wake a neve. Erről lesz most szó.
És, hogy mi lett az eredeti, igazi Alan Wake sorsa? A Microsoft tudott annyit fizetni, hogy a Remedy fejlesztőcsapata mindent sutba dobjon amiben hittek. És az Alan Wake-ből a sztory egyes részeinek megváltoztatása, és alapos butítás után, egy tucat survuval horror game lett, amely sem technológiában sem, pedig játékmenetben nem mutat semmilyen korszakalkotót, de még csak kiemelkedőt sem. Egyszerűen fogalmazva a Remedysek eladták a lelküket, olyan szinten, hogy azt is kijelentették, hogy NEM IS LESZ PC verziója a játéknak hanem teljesen XBOX360 exkluzív lesz.
Aztán tavaly decemberben mégis bejelentették, hogy készítenek egy PC verziót, mert miért is ne, miután a PC-s játékosok hátába döfték a kést, még meg is fejik őket kicsit. De ez a PC verzió nem az a PC verzió, amit anno 4magos gépeken promóztak, ez sajnos csak az XBOX360 verzió minimális változtatásokat tartalmazó PC portja. Ennek eredményeként a grafika igencsak idejét múlt, 2003-2004-es játékokkal van egy szinten. Ez olyannyira konzolport, hogy még a textúrák méretét se változtatták meg, és az összes PC's portolásból adódó overhead ellenére sem használ ~300Mb-nál több memóriát. Most a hümmögők mondhatják, hogy hámer a Remedy tud optimalizálni, de frászt, ez a játék az XBOX360 képességeihez van igazítva.
Első benyomásom a játékkal kapcsolatban a lehető legnegatívabb volt, ugyanis mivel szembesül először az ember? A rémes grafikai színvonallal. Nem csak a már említett textúrák picik, a tárgyak is viccesen alacsony polygonszámmal rendelkeznek. És 5 perc játék után azzal is szembesültem, hogy a játék teljesen líneáris és csőszerű. Egy hajszál választott el attól, hogy akkor és ott kilépjek és letöröljem, és ha megteszem nem is bántam volna, ugyanis amíg a történet nem kezd el kibontakozni valóban semmi pozitívum nincs a játékban.
Ez az egyetlen mentőöve a játéknak a jó történet. Ezzel sikerült megmenekülnie, az F8-tól. Tovább játszva azért még felvillan egy-két pozitívum a játékkal kapcsolatban, az egyik ilyen a harcok, ugyanis úgy van megoldva a játék, hogy a "monsterek" mindaddig sérthetetlenek hagyoányos módon, amíg erős fénnyel le nem gyengíted az őket védő "sötétséget", és csak ezután sebzi őket hagyományos támadás. Ill. a gyengébb ellenfelek a nagyobb fénytől (pl flashbang) azonnal meghalnak. Ez a kettősség pedig nagyon jó taktikai harcokat eredményez.
Bár mint horrorjáték van meghirdetve, azért ilyesztgetésre nem alkalmas, ez inkább csak egy sima akciójáték. Viszont az egész hangulat, a helyszínek, és a környezet is megszólalásig hasonlít Half-Life2 Ravenholm pályájára..Kb annyra ilyesztő is.
+
Értékelés:
grafika/megvalósítás: 3/10
történet/hangulat: 9/10
játékmenet/irányítás: 7/10
összhatás: 7/10
Szórakoztató, és a történet miatt addiktív játék, de sehol nincs a technológiai áttörés, amit 2006-ban igértek, nem ez fogja a négymagos processzorokat eladni. Ennél aljasabb hátbaszúrást a gamer community ellen csak a papyrus cég követett el. Amelyik pusztán fejős tehénként tekint a játékosokra, és perbe fogja a moddereket.
Egyszer régen volt egy ilyen nevű játék, 2005 körül jöttek róla az első infók, nagyon ígéretesnek tűnt, később intellel karöltve promózták, hogy ez lesz az első játék, ami majd kihasználja a 4 magos processzorok adta lehetőségeket, és minimum 2 magos proci kell majd a futtatásához..Mindenki ámult az időjárás effekteken és realtime fél erdőt elsöprő tornádókon. Nos, ez a játék sosem jelent meg. Helyette jó 5 évvel később, megjelent egy másik játék, aminek csodák csodájára szintén Alan Wake a neve. Erről lesz most szó.
És, hogy mi lett az eredeti, igazi Alan Wake sorsa? A Microsoft tudott annyit fizetni, hogy a Remedy fejlesztőcsapata mindent sutba dobjon amiben hittek. És az Alan Wake-ből a sztory egyes részeinek megváltoztatása, és alapos butítás után, egy tucat survuval horror game lett, amely sem technológiában sem, pedig játékmenetben nem mutat semmilyen korszakalkotót, de még csak kiemelkedőt sem. Egyszerűen fogalmazva a Remedysek eladták a lelküket, olyan szinten, hogy azt is kijelentették, hogy NEM IS LESZ PC verziója a játéknak hanem teljesen XBOX360 exkluzív lesz.
Aztán tavaly decemberben mégis bejelentették, hogy készítenek egy PC verziót, mert miért is ne, miután a PC-s játékosok hátába döfték a kést, még meg is fejik őket kicsit. De ez a PC verzió nem az a PC verzió, amit anno 4magos gépeken promóztak, ez sajnos csak az XBOX360 verzió minimális változtatásokat tartalmazó PC portja. Ennek eredményeként a grafika igencsak idejét múlt, 2003-2004-es játékokkal van egy szinten. Ez olyannyira konzolport, hogy még a textúrák méretét se változtatták meg, és az összes PC's portolásból adódó overhead ellenére sem használ ~300Mb-nál több memóriát. Most a hümmögők mondhatják, hogy hámer a Remedy tud optimalizálni, de frászt, ez a játék az XBOX360 képességeihez van igazítva.
Első benyomásom a játékkal kapcsolatban a lehető legnegatívabb volt, ugyanis mivel szembesül először az ember? A rémes grafikai színvonallal. Nem csak a már említett textúrák picik, a tárgyak is viccesen alacsony polygonszámmal rendelkeznek. És 5 perc játék után azzal is szembesültem, hogy a játék teljesen líneáris és csőszerű. Egy hajszál választott el attól, hogy akkor és ott kilépjek és letöröljem, és ha megteszem nem is bántam volna, ugyanis amíg a történet nem kezd el kibontakozni valóban semmi pozitívum nincs a játékban.
Ez az egyetlen mentőöve a játéknak a jó történet. Ezzel sikerült megmenekülnie, az F8-tól. Tovább játszva azért még felvillan egy-két pozitívum a játékkal kapcsolatban, az egyik ilyen a harcok, ugyanis úgy van megoldva a játék, hogy a "monsterek" mindaddig sérthetetlenek hagyoányos módon, amíg erős fénnyel le nem gyengíted az őket védő "sötétséget", és csak ezután sebzi őket hagyományos támadás. Ill. a gyengébb ellenfelek a nagyobb fénytől (pl flashbang) azonnal meghalnak. Ez a kettősség pedig nagyon jó taktikai harcokat eredményez.
Bár mint horrorjáték van meghirdetve, azért ilyesztgetésre nem alkalmas, ez inkább csak egy sima akciójáték. Viszont az egész hangulat, a helyszínek, és a környezet is megszólalásig hasonlít Half-Life2 Ravenholm pályájára..Kb annyra ilyesztő is.
+
- Érdekes és egyedi történet
- Játékmenet (harc)
- Zenék
- Gyenge, elavult grafika
- Csőszerű pályák végestelen végig
- Végig egyforma ellenfelek, az elsőtől az utolsó pályáig
- Fura, kissé eltolt oldalnézetből látjuk a karaktert, így az előre menéshez oldalra kell nézni. Megszokás után is nagyon zavaró, előtte meg mindig úgy mentem mint a részeg ember cikkcakkban.
- A remek történethez gyötrelmesen fos befejezés párosul
- Olyan hirtelen van vége a játéknak mint a botnak, semmit nem érzékelni belőle, hogy közeledsz a végéhez, mivel a kihívás nem emelkedik a vége előtt, a végső "bossfight" pedig olyan viccesen egyszerű, hogy el se akartam hinni, hogy az tényleg az volt, amíg meg nem jelent a credits
Értékelés:
grafika/megvalósítás: 3/10
történet/hangulat: 9/10
játékmenet/irányítás: 7/10
összhatás: 7/10
Szórakoztató, és a történet miatt addiktív játék, de sehol nincs a technológiai áttörés, amit 2006-ban igértek, nem ez fogja a négymagos processzorokat eladni. Ennél aljasabb hátbaszúrást a gamer community ellen csak a papyrus cég követett el. Amelyik pusztán fejős tehénként tekint a játékosokra, és perbe fogja a moddereket.
Szerkesztette: Mumia 2012. 02. 17. 23:45 -kor
#913
Elküldve: 2012. 02. 18. 06:03
Hát azért a pc-s szebb (bár lehet ez csak a nagyobb felbontás miatt van?).
Asus M4A785TD-V Evo, AMD Phenom™ II X4 960T @ X6, 8GB Geil Leggera DDR3, MSI R6870 Hawk, OCZ Vertex 4 128 GB, WD Caviar Black 1TB, WD Caviar Green 1TB , Pioneer BDR-206D, Asus PA246Q, Corsair VX550, Antec Three Hundred
#915
Elküldve: 2012. 02. 18. 09:23
Idézet: Mumia - Dátum: 2012. 02. 17. 23:39
Alan Wake (2012)
Bár mint horrorjáték van meghirdetve, azért ilyesztgetésre nem alkalmas, ez inkább csak egy sima akciójáték.
Bár mint horrorjáték van meghirdetve, azért ilyesztgetésre nem alkalmas, ez inkább csak egy sima akciójáték.
Sosem volt horror játék, semelyik trailerben, vagy promóciós anyagban nem írták/mondták/utaltak rá. A játék műfaja: "psychological action thriller", ez van a borítójára is nagy betűkkel írva. Ja, hogy ehhez meg is kellene vásárolni a játékot. Oh, wait..

twitter: http://twitter.com/galbalazs87

#916
Elküldve: 2012. 02. 18. 11:16
Idézet: galbalazs87 - Dátum: 2012. 02. 18. 09:23
Sosem volt horror játék, semelyik trailerben, vagy promóciós anyagban nem írták/mondták/utaltak rá. A játék műfaja: "psychological action thriller", ez van a borítójára is nagy betűkkel írva. Ja, hogy ehhez meg is kellene vásárolni a játékot. Oh, wait.. 

Engem az ilyesztgetés jobban megijesztett

Lehet kötözködni az írásával, de sok dologban igaza van. Maga a játék szerintem egyébként nagyon jó, de ami körülvette a játékot az a hogyan ne csináljuk iskolapéldája.
Khef: ebből az lesz, hogy nem lesz semmi értelmes...
We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
We are the swarm. But we are becoming ... much... much more. For the final metamorphosis, has only just begun.
Nem őszinteségre, meg bizalomra kell alapozni egy kapcsolatot, hanem tcp/ip-re!
#917
Elküldve: 2012. 02. 18. 16:32
Idézet: galbalazs87 - Dátum: 2012. 02. 18. 09:23
Sosem volt horror játék, semelyik trailerben, vagy promóciós anyagban nem írták/mondták/utaltak rá. A játék műfaja: "psychological action thriller", ez van a borítójára is nagy betűkkel írva. Ja, hogy ehhez meg is kellene vásárolni a játékot. Oh, wait.. 

Nagyon rossz ajtón kopogtatsz, ugyanis hiszem hogy a magyar játékosok 99.9% ánál több eredeti játékszoftverem van és nem újságmellékletek révén.
Szerkesztette: Mumia 2012. 02. 18. 16:32 -kor
#918
Elküldve: 2012. 02. 18. 19:52
Idézet: Mumia - Dátum: 2012. 02. 18. 16:32
Nagyon rossz ajtón kopogtatsz, ugyanis hiszem hogy a magyar játékosok 99.9% ánál több eredeti játékszoftverem van és nem újságmellékletek révén.
Tény, de attól még sosem reklámozták úgy a játékot, mint "túlélő horrort". Mellesleg, nem értek egyet azzal, amit a grafikáról írtál, de ez már részlet kérdés. Nekem az irányítást amúgy sem tartott sokáig megszokni, ez egyén kérdése.
Szerkesztette: The Lone Drow 2012. 02. 18. 19:54 -kor
"Meghalni nem halhat meg az, Mi öröklétig áll. Számlálatlan korok során Enyészik - a Halál." H. P. Lovecraft
"Becsüld az életet, gyilkolj csendesen!"
"A tökéletes gyilkosnak nincsenek barátai, csak célpontjai."
"I breathe shadow, caress with fingers of razor-sharp steel, and weep tears of poison. Mine is the name of your sudden, messy death."
"Bízz meg az árnyakban, mert a fényes ösvényeken mindig jó célpontot nyújthatsz az ellenfeleidnek."
"Becsüld az életet, gyilkolj csendesen!"
"A tökéletes gyilkosnak nincsenek barátai, csak célpontjai."
"I breathe shadow, caress with fingers of razor-sharp steel, and weep tears of poison. Mine is the name of your sudden, messy death."
"Bízz meg az árnyakban, mert a fényes ösvényeken mindig jó célpontot nyújthatsz az ellenfeleidnek."
#919
Elküldve: 2012. 02. 19. 09:05
Idézet: The Lone Drow - Dátum: 2012. 02. 18. 19:52
Tény, de attól még sosem reklámozták úgy a játékot, mint "túlélő horrort". Mellesleg, nem értek egyet azzal, amit a grafikáról írtál, de ez már részlet kérdés. Nekem az irányítást amúgy sem tartott sokáig megszokni, ez egyén kérdése.
Nem nagyon izgat hogyan reklámozták, a játékmenet szempontjából egyértelműen az. Persze fel lehet találni ilyen fantázia kategóriákat, hogy "Lélektani thriller", de az nekem nem jelent semmit. És ha valakinek be akarom mutatni a játékot, aki nem ismeri, biztos nem azzal fogom, hogy ismered azt a lélektani thrillert?
Nekem se tartott sokáig megszokni, de mint írtam megszokástól függetlenül nagyon zavart, hogy nem arra nézel amerre mész. Ezzel nem lehet vitatkozni, ez az én egyéni véleményem. Ha téged nem zavar örülj neki, ez nem jelenti azt, hogy én hülyeséget írok, mindössze azt, hogy más a véleményem. És tudtommal itt véleményeket lehet leírni, nem pedig csak a közösség összes tagja által elfogadott alapigazságokat. A grafikáról meg csak annyit, hogy szépségről lehet vitatkozni, de, hogy elavult arról nem.
És úgy látszik ezentúl minden leírás végére be kell illesztenem ezt:
Idézet
Disclaimer: A félreértések elkerülése végett itt és most kinyilatkoztatom, hogy az általam itt véleményezett játékok mindegyike jó, vagy nagyon jó, vagy fúdejó kategóriába tartozik, ellenkező esetben nem játszottam volna őket végig. De attól mert egy játék jó, még nem kell homokba dugni a fejünket a hibái láttán, igenis lehet azokról is beszélni, nem csak az istenítés megengedett.
#920
Elküldve: 2012. 02. 19. 10:20
Idézet: Mumia - Dátum: 2012. 02. 19. 09:05
Persze fel lehet találni ilyen fantázia kategóriákat, hogy "Lélektani thriller"
Psychological thriller
ASRock M3A770DE, Phenom II X4 925, Geil Value 4096Mb DDR3 1333Mhz CL9 KIT, GIGABYTE R577UD-1GD, Chicony Hipro 380W Advanced Efficiency, SAMSUNG HD502HJ F3 500 GB, NEC RW AD-5240S,CoolerMaster Elite 335, BenQ G2220HD, A4TECH XL-747H,Logitech Classic 200
#921
Elküldve: 2012. 02. 19. 11:23
Idézet: Daetnas - Dátum: 2012. 02. 19. 10:20
Szerintem kár ezen lovagolni, az ember lassan már fél leírni a saját véleményét, pedig szerintem sokkal jobb egy tartalmasabb élménybeszámoló, mint csak odavetni egy címet és mellékelni hogy fasza volt.
Amúgy meg S. King ennek a műfajnak a királya, és nála is sokszor a horror peremén táncol a mű, szóval igen is megkérdőjelezhető, hogy akkor hol is vannak az Alan Wake-ben a horror elemek...egyébként meg leszarom

Szerkesztette: Drat 2012. 02. 19. 11:27 -kor
"There's room at the top they're telling you still
But first you must learn how to smile as you kill"
But first you must learn how to smile as you kill"
#922
Elküldve: 2012. 02. 22. 12:25
most tényleg azon megy a vita hogy horror vagy sem ?
maga alan mondja, hogy az egész történet horrorba megy át a felétől...
nálam amúgy simán 10/10 de aztán eszembe jut a remedy/microsoft kavarása. bár nem tartozik magához a játékhoz, akkor is gáz.

nálam amúgy simán 10/10 de aztán eszembe jut a remedy/microsoft kavarása. bár nem tartozik magához a játékhoz, akkor is gáz.
JóSebesség
#923
Elküldve: 2012. 02. 24. 21:47
Újra végigjátszottam Mass Effect 1-et. Sajnos egy két mellékküldetés kimaradt, mert miután befejeztem a 3. főszálas küldetést már nem tudtam megcsinálni pár dolgot. Remélem a 3 megjelenéséig még le tudom nyomni ugyanezzel a karakterrel a kettőt is. Ezzel előlépett a 3. legtöbbször végigjátszott játékká a listámon, a DeusEx és a Half Life mögött.
Szerkesztette: Mumia 2012. 02. 24. 21:52 -kor
#925
Elküldve: 2012. 03. 02. 14:57
Avatar - The Game (2009)

Elég vegyes a kép bennem. Tetszik is meg nem is. Az elején lassan, unalmasan indult be, aztán nagyon hangulatos lett, majd teljesen ellaposodott.
A kezdeti nehézségek leginkább a nem igazán szimpatikus helyszín miatt voltak, nem nagyon fogyasztatta magát a játék. Majd ez megváltozott a második nagy pályán, ami hihetetlenül hangulatosra sikerült. Izgalmas volt végre mászkálni a magasban, repülni és a történtet is kezdett beindulni.
Majd azután nem sokkal a történet, játékmenet, hangulat is egy csapásra ellaposodott. A történet sajnos nem hozott se váratlan fordulatokat, se nagy jeleneteket, csak érdektelenséget és közhelyeket. Ezt tetézte a játékmenet, a küldetések monotonsága. A végén már baromira untam a sok tucat ellent elintézni ugyanazzal a módszerrel a kristályokért, hangokért. Elfogyott a motiváció...
Kihívás sincs igazán, csak akkor volt problémám, ha néha kifogytam a lőszerből (nyílvessző). Különben szinte alig lehet meghalni.
A grafika néhol szuper, néhol csúnyácska, de azért megfelelt Pandora világának bemutatására.
A fegyverek, képességek nekem megfeleltek, igazán jó volt íjászkodni.
A mentés elég furcsa, nem szeretem az ilyen megoldást, ahol kilépés után újrabetöltésnél nem azon a helyszínen, ponton helyez el, ahol abbahagytam.
Menü, hangok, zenék felejthetőek.
Egyébként a Na'vi frakcióval csináltam végig. Nem tudom miben tért volna el a dolog, ha nem árultam volna el az embereket, de most már nem is tudom meg, mert nem nagyon lenne kedvem újrajátszani.
A filmhez meg nem tudom hasonlítani, mert nem láttam, fogalmam sincs mennyire követte vagy nem azt a történetet, vagy mennyire adta vissza azt a hangulatot ami ott volt látható.
Értékelés: 69%

Elég vegyes a kép bennem. Tetszik is meg nem is. Az elején lassan, unalmasan indult be, aztán nagyon hangulatos lett, majd teljesen ellaposodott.
A kezdeti nehézségek leginkább a nem igazán szimpatikus helyszín miatt voltak, nem nagyon fogyasztatta magát a játék. Majd ez megváltozott a második nagy pályán, ami hihetetlenül hangulatosra sikerült. Izgalmas volt végre mászkálni a magasban, repülni és a történtet is kezdett beindulni.
Majd azután nem sokkal a történet, játékmenet, hangulat is egy csapásra ellaposodott. A történet sajnos nem hozott se váratlan fordulatokat, se nagy jeleneteket, csak érdektelenséget és közhelyeket. Ezt tetézte a játékmenet, a küldetések monotonsága. A végén már baromira untam a sok tucat ellent elintézni ugyanazzal a módszerrel a kristályokért, hangokért. Elfogyott a motiváció...
Kihívás sincs igazán, csak akkor volt problémám, ha néha kifogytam a lőszerből (nyílvessző). Különben szinte alig lehet meghalni.
A grafika néhol szuper, néhol csúnyácska, de azért megfelelt Pandora világának bemutatására.
A fegyverek, képességek nekem megfeleltek, igazán jó volt íjászkodni.
A mentés elég furcsa, nem szeretem az ilyen megoldást, ahol kilépés után újrabetöltésnél nem azon a helyszínen, ponton helyez el, ahol abbahagytam.
Menü, hangok, zenék felejthetőek.
Egyébként a Na'vi frakcióval csináltam végig. Nem tudom miben tért volna el a dolog, ha nem árultam volna el az embereket, de most már nem is tudom meg, mert nem nagyon lenne kedvem újrajátszani.
A filmhez meg nem tudom hasonlítani, mert nem láttam, fogalmam sincs mennyire követte vagy nem azt a történetet, vagy mennyire adta vissza azt a hangulatot ami ott volt látható.
Értékelés: 69%
Qwerty4
#926
Elküldve: 2012. 03. 09. 00:46
MASS EFFECT 3 (PC)
PRO:
+ lenyűgöző látvány
+ baráti gépigény
+ kielégítő játékidő (nekem 51 óra volt - nem igen aludtam mostanában)
+ a beimportált mentéseknek hála rengeteg dolog visszaköszön (még a DLC-k-ből is)
+ nagyon kellemes és élvezetes harcrendszer
+ kellően elég akciódús rész (bár még lehetett volna több is)
+ szuper zene és hangok (+ nagyon profi szinkron)
+ elég jó story
+ végre pont eltalálták a csapatlétszámot (7 fő a From Ashes DLC-vel együtt)
+ nem kell bányászni
+ sok féle fegyver és páncél(darab)
+ fegyvermodifikáció
+ kielégítő számú szint (én level 56-on fejeztem be, de 60 a max)
+ kényelmes irányítás
+ változatos helyszínek
+ magával ragadó hangulat
+ kilőtték az idióta mini-gameket (breaching, hacking)
+- 3 féle befejezés (amik a végkifejleten nem sokat változtatnak)
CON:
- rengeteg -és néha unalmas mellékküldetések
- a galaxis feltérképezése kicsit lagymatag
- elég kevés döntés
- a párbeszédek abból állnak jórészt hogy a fenti válasz a példakép, a lenti pedig a renegát szöveget adják be, nem sok tartalmi eltéréssel
- egyelőre nem érzek késztetést arra, hogy mégegyszer végigvigyem (a max szint miatt azért egyszer még biztos végig tolom, a ME2-nél is így álltam hozzá és végül kb 15X vittem végig)
- sok üresjárat
- nem nevezhető RPG-nek, a role-playing elemek szinte teljes kigyomlálása
9,5 pont
PRO:
+ lenyűgöző látvány
+ baráti gépigény
+ kielégítő játékidő (nekem 51 óra volt - nem igen aludtam mostanában)
+ a beimportált mentéseknek hála rengeteg dolog visszaköszön (még a DLC-k-ből is)
+ nagyon kellemes és élvezetes harcrendszer
+ kellően elég akciódús rész (bár még lehetett volna több is)
+ szuper zene és hangok (+ nagyon profi szinkron)
+ elég jó story
+ végre pont eltalálták a csapatlétszámot (7 fő a From Ashes DLC-vel együtt)
+ nem kell bányászni
+ sok féle fegyver és páncél(darab)
+ fegyvermodifikáció
+ kielégítő számú szint (én level 56-on fejeztem be, de 60 a max)
+ kényelmes irányítás
+ változatos helyszínek
+ magával ragadó hangulat
+ kilőtték az idióta mini-gameket (breaching, hacking)
+- 3 féle befejezés (amik a végkifejleten nem sokat változtatnak)
CON:
- rengeteg -és néha unalmas mellékküldetések
- a galaxis feltérképezése kicsit lagymatag
- elég kevés döntés
- a párbeszédek abból állnak jórészt hogy a fenti válasz a példakép, a lenti pedig a renegát szöveget adják be, nem sok tartalmi eltéréssel
- egyelőre nem érzek késztetést arra, hogy mégegyszer végigvigyem (a max szint miatt azért egyszer még biztos végig tolom, a ME2-nél is így álltam hozzá és végül kb 15X vittem végig)
- sok üresjárat
- nem nevezhető RPG-nek, a role-playing elemek szinte teljes kigyomlálása
9,5 pont
Szerkesztette: Drat 2012. 03. 09. 01:06 -kor
"There's room at the top they're telling you still
But first you must learn how to smile as you kill"
But first you must learn how to smile as you kill"
#927
Elküldve: 2012. 03. 10. 20:27
Mass Effect 3 (2012)
/Az évtized átverése avagy az évtized csalódása ahogy tetszik/
Hol is kezdjem? Ja igen, Mi a fészkes francos büdös fene volt ez? Ezt komolyan gondolták? Esküszöm a játék végén azon gondolkoztam, hogy ezt vajon csak viccnek szánták, és mindjárt bejön a valódi végjáték, vagy mi.
Annyi biztos, hogy a végső képet soha nem fogom tudni kitörölni az emlékezetemből, pedig nagyon szeretném. Nem, nem az end credits utáni részre gondolok, az korrekt lett volna ha nem lett volna az az előtti fertelem.
De még ha csak a vége okozott volna csalódást, de sajnos nem. Szinte minden aspektusa a játéknak csalódás. A játékmenet, az irányítás, a történet, a küldetések, a grafika, a megvalósítás, mindenben van kivetni való.
Emlékeztek még? Volt nemrég egy interjú a játék egyik fő írójával, aki azt nyilatkozta, hogy utálja a videójátékokat, és akkor még én védtem a bioware-t. Hát hiba volt, mármint védeni őket. A végigjátszás során számtalanszor éreztem úgy, hogy a készítők célja az volt, hogy megutáltassák a videjójátékokat bárkviel aki ezzel játszik. Bennem egyértelműen azt az érzést keltette a játék, és ha ez lenne az első játék amivel játszok, asszem utána meggondolnám, hogy akarok e több ilyet. De persze tudom, hogy most majd jönnek a haterek, és megvádolnának, hogy levegőbe beszélek, éppen ezért el fogom mondani mik azok a dolgok amik miatt így érzem. De kezdjük a játék elején:
Az egész olyan szépen indult, bár az időugrást sosem szeretem két rész között, de itt szerencsére nem maradunk le semmi lényeges eseményről, ami a két rész között történt, kivéve ha nem játszottuk végig az Arrival és Shadow Broker DLC-ket, mert azok elég fontos szerepet kapnak a 3. rész alapszituációjának kialakításában. A játék elején még nem éreztem, túl nagy negatívumot, sőt szinte semmit. Még meg is lepődtem, hogy az első néhány küldetés elvégzése után csak úgy halmozta rám az újakat a játék, ki se láttam belőlük. De sajnos ez csak illúzió. A sok küldetés 99%-a triviális, a felük mindenféle beavatkozás nélkül megoldódott, és itt nem túlzok. A nagyrésze olyan, hogy elég valakivel beszélni valahol, amit amúgy is megtennék ha nincs küldetés és ennyi.
De ami a legjavát adja annek az érzésnek, hogy meg akarják velem utáltatni a játékot az a harcok kialakítása. Nem egészséges kihívások elé állít a játék, hanem minden egyes ponton megkeseríti az életet, nem lehet használni megszokott bevált stratégiákat, amiket szeretek használni, hanem alkalmazkodni kell a játékhoz, holott egy rpg-nek pont az lenne a lényege, hogy az általam kedvelt harcmodort alkalmazom, és erre fejlesztem a karaktert is. De itt nem lehet, mert az ellenfelek nagyrésze olyan ami mintha arra lenne kitalálva, hogy minél frusztrálóbb legyen. Pl. van ellenfél amelyik konvencionális módszerrel teljesen sérthetetlen, pedig csak egy alap katonáról van szó. Ok, legyen nehezebben sebezhető, de hogy totálisan sérthetetlen az ellen attól, hogy egy vasdarabot tart maga elé? Na ne. És jópár ellenfél irreálisan erős, egyszerűen nem élvezet a harc úgy, hogy a leges legerősebb fegyverrel is 625 lövés kell valamibe, de az alap katonák is irreálisan sokat viselnek el. Míg én a hős commander shephard 2-3 direkt találattól megmurdelek, ők úgy állják a sarat mintha minden egyes ellenfél egy egyszemélyes hadsereg lenne. Nem tudom, lehet valaki élvezi, ha minden egyes sarkon egy bossfight szerű csata várja, nekem ez túl sok, a bossfightok kellenek, de egy játékba max 2-3, nem pedig 20-30. És ha ez nem lenne elég, jópár ellenfél olyan, hogy ha közel ér hozzád, akkor azonnal véged. Ezzel a vanguard class-t és harcmodort nullifikálták is, mert szinte mindig távol kell maradni az ellenféltől én meg mondanom sem kell pont ilyen karakterrel vágtam neki a játéknak először. És jó eséllyel utoljára is. És nem arról van szó, hogy béna lennék, az előző két részt végigjátszottam legnehezebb szinten is, és a kettőn együtt összesen nem mérgelődtem annyit mint ez alatt a játék alatt normál nehézségi szinten. Ami a leges leg idegőrlőbb, a játék több ponton nem engedi, hogy nyerj, bármilyen ügyes is vagy, az előre megírt menetet követi, pedig pont ettől jók az ilyen jellegű játékok, hogy rajtad múlnak a dolgok, mint pl DeusEx, ott ha szembeszállsz a lehetetlen esélyekkel és nyersz, annak tényleg van hatása, itt semmi. Ha az írók úgy gondolták, hogy adott helyen nem győzheted le az ellenfelet akkor nem fogod, ennyi. Még most is értetlenül állok, ill üllök itt, hogy a Mass Effect 1 és 2 után hogy lehetett ezt elkövetni. A reaperek átnevelték a producereket, hogy szar játékot kell kidani?
Tudom, hogy az előző részekben is voltak többfunkciós akcióbillentyűk, de sose mentek a játékmenet rovására, itt 10-ből ötször azért haltam meg, mert shephard fedezékbe húzódás helyett gurult, vagy futás helyett fedezékbe húzódott. De még harcon kívül is idegesítő, ami annak köszönhető, hogy az előző részekben elég volt ha a látótérben volt a konzol amit el akartál érni, vagy fegyver amit fel akartál venni. Itt nem, itt pontosan rá kell irányítani a célkeresztet, ellenkező esetben shephard akción kívül is fedezékbe húzódik a számítógép konzol alatt.
Ami pedig a szabad döntéseket jelenti? Ahogy Jack mondaná: Bullshit A játékban a döntéshelyzetek is átverések, egyszerűen ahol eléd tár a játék egy-egy válaszlehetőséget, bármit választasz a lényeg ugyanaz marad. Több helyen megpróbáltam, egy-egy döntés után vissztatölteni korábbi állást, de minden egyes alkalommal értelmetlen volt, mert az ellenkező választás eredménye is ugyanaz lett, ami a főszereplőket illeti. Az egyetlen különbség, hogy a listában a szövetségesek között más név szerepel. Amivel eljutottunk a másik érdekes pontjára a játéknak, ugye a második részben a csapatépítés nem csak üres duma volt, ott tényleg szükség volt a specialistákra, és a lojalitásukra, hogy el lehessen végezni a végső küldetést veszteségek nélkül, itt viszont? Az egész szövetségépítés értelmetlen, mert semmi hasznát nem éreztem a végjátékban annak, hogy a minimális haderő többszörösét szerveztem be. Egyetlen egy pont nem volt, ahol segítettek volna a zsoldosok, A többit aki nem segített semmit pedig beszerveztem csak azért nem sorolom fel, mert spoiler lehet, az előző részekre is. És mondja már meg nekem valaki, hogy a war map ami a galactic readiness-t mutatja mire jó? Mert a játék elejétől fogva a közepéig végig 50%-ot mutat minden régióra, később pedig teljesen működésképtelen. Csak én érzem úgy, hogy ez azt jelentheti, hogy többre hivatott volt ez a játék csak nem fejezték be? Szerintem igen. Mert látszik az akarás, vannak jó pillanatai, ill aspektusai a játéknak ez elvitathatatlan. De mégis néhány idiótának aki beférkőzött a fejlesztőcsapat egy-egy magas pozíciójába sikerült totális katasztrófává alakítania a végeredményt.
A játékból kikerült az összes minigame, úgymint hackelés, és zártörés, vagy scanning. Helyette van két baromság, az egyik a reaperek elől menekülés a térképen, amit inkább nem is minősítek. A másik pedig az álmos ill befejező szakasz. Ezeket simán megcsinálhatták volna átvezető animációknak, ahelyett, hogy nekem kell végeláthatatlanul gyök2-vel vánszorogni a cél felé. Lehet másnak nem hiányoznak a minigame-ek, de szerintem nagyon is fontos szerepet játszottak a játék előző részeiben, ugyanis azok adták az egyensúlyt, hogy egy-egy intenzív harc után volt idő egy hackeléssel levezetni a feszültséget, itt ezeknek a hiánya csak mégtovább fokozza a harcok frusztráló mivoltát. Aztán ami szintén eltűnt az a játékból az a jármű, bár a második részben is csak dlc formájában volt, lehet itt is úgy lesz, bár a játék vége után már nem látom értelmét.
A párbeszédek sokkal inkább kikerültek az irányításunk alól. Alig van válaszlehetőség, és sokkal inkább csak átvezetők a párbeszédek mint eddig. A legtöbb párbeszéd alatt csak egyetlen egyszer vagy egyszer sem kell választani, holott percekig beszélnek.
Innentől spoileresen sorolom a történetet érintő csalódásokat.
+
Amikor olvastam a Deception-t abban hittem, hogy majd a játék kárpótol ezért a fosért, de most azt kell mondjam ez csak részben sikerült, nem azt mondom, hogy a játék méltó a Deception minőségéhez, de mindenképpen közelebb van hozzá mint az előző novellákhoz és játékokhoz. Nem akarok ujjal mutogatni, hogy ki a felelős, mert nem is tudom, valószínűleg több ember sorozatos rossz döntéseinek a végeredményét látjuk, de ez cseppet sem vígasztal. Én az évtized legjobb játékára számítottam, ehelyett jó eséllyel az évtized csalódását kaptam.
Értékelés:
grafika : 5/10 nem csúnya de ez elég volt az ME2 idején, most már többet vártam, rohadt pusztulat konzolok visszatartják a fejlődést
megvalósítás: 2/10 Kell még kommentár?
történet: 8/10 a végét leszámítva, ha azt is beleveszem akkor 1/10
hangulat: 9/10
játékmenet: 5/10
irányítás: 5/10 hogy lehet ilyen ostoba hibákkal ennyire elrontani egy alapvetően jó irányítást
Összhatás: 6/10
Nem a legrosszabb játék, de nagyon messze van a várakozásaimtól, úgy érzem befejezetlen, a galaxis sokkal több lehetőséget kínál mint amit kiaknáztak belőle. A rEAperek nyertek, sikerült az utolsó jó AAA címet is kommercializálnuk.
/Az évtized átverése avagy az évtized csalódása ahogy tetszik/
Hol is kezdjem? Ja igen, Mi a fészkes francos büdös fene volt ez? Ezt komolyan gondolták? Esküszöm a játék végén azon gondolkoztam, hogy ezt vajon csak viccnek szánták, és mindjárt bejön a valódi végjáték, vagy mi.
Annyi biztos, hogy a végső képet soha nem fogom tudni kitörölni az emlékezetemből, pedig nagyon szeretném. Nem, nem az end credits utáni részre gondolok, az korrekt lett volna ha nem lett volna az az előtti fertelem.
Spoiler
De még ha csak a vége okozott volna csalódást, de sajnos nem. Szinte minden aspektusa a játéknak csalódás. A játékmenet, az irányítás, a történet, a küldetések, a grafika, a megvalósítás, mindenben van kivetni való.
Emlékeztek még? Volt nemrég egy interjú a játék egyik fő írójával, aki azt nyilatkozta, hogy utálja a videójátékokat, és akkor még én védtem a bioware-t. Hát hiba volt, mármint védeni őket. A végigjátszás során számtalanszor éreztem úgy, hogy a készítők célja az volt, hogy megutáltassák a videjójátékokat bárkviel aki ezzel játszik. Bennem egyértelműen azt az érzést keltette a játék, és ha ez lenne az első játék amivel játszok, asszem utána meggondolnám, hogy akarok e több ilyet. De persze tudom, hogy most majd jönnek a haterek, és megvádolnának, hogy levegőbe beszélek, éppen ezért el fogom mondani mik azok a dolgok amik miatt így érzem. De kezdjük a játék elején:
Az egész olyan szépen indult, bár az időugrást sosem szeretem két rész között, de itt szerencsére nem maradunk le semmi lényeges eseményről, ami a két rész között történt, kivéve ha nem játszottuk végig az Arrival és Shadow Broker DLC-ket, mert azok elég fontos szerepet kapnak a 3. rész alapszituációjának kialakításában. A játék elején még nem éreztem, túl nagy negatívumot, sőt szinte semmit. Még meg is lepődtem, hogy az első néhány küldetés elvégzése után csak úgy halmozta rám az újakat a játék, ki se láttam belőlük. De sajnos ez csak illúzió. A sok küldetés 99%-a triviális, a felük mindenféle beavatkozás nélkül megoldódott, és itt nem túlzok. A nagyrésze olyan, hogy elég valakivel beszélni valahol, amit amúgy is megtennék ha nincs küldetés és ennyi.
De ami a legjavát adja annek az érzésnek, hogy meg akarják velem utáltatni a játékot az a harcok kialakítása. Nem egészséges kihívások elé állít a játék, hanem minden egyes ponton megkeseríti az életet, nem lehet használni megszokott bevált stratégiákat, amiket szeretek használni, hanem alkalmazkodni kell a játékhoz, holott egy rpg-nek pont az lenne a lényege, hogy az általam kedvelt harcmodort alkalmazom, és erre fejlesztem a karaktert is. De itt nem lehet, mert az ellenfelek nagyrésze olyan ami mintha arra lenne kitalálva, hogy minél frusztrálóbb legyen. Pl. van ellenfél amelyik konvencionális módszerrel teljesen sérthetetlen, pedig csak egy alap katonáról van szó. Ok, legyen nehezebben sebezhető, de hogy totálisan sérthetetlen az ellen attól, hogy egy vasdarabot tart maga elé? Na ne. És jópár ellenfél irreálisan erős, egyszerűen nem élvezet a harc úgy, hogy a leges legerősebb fegyverrel is 625 lövés kell valamibe, de az alap katonák is irreálisan sokat viselnek el. Míg én a hős commander shephard 2-3 direkt találattól megmurdelek, ők úgy állják a sarat mintha minden egyes ellenfél egy egyszemélyes hadsereg lenne. Nem tudom, lehet valaki élvezi, ha minden egyes sarkon egy bossfight szerű csata várja, nekem ez túl sok, a bossfightok kellenek, de egy játékba max 2-3, nem pedig 20-30. És ha ez nem lenne elég, jópár ellenfél olyan, hogy ha közel ér hozzád, akkor azonnal véged. Ezzel a vanguard class-t és harcmodort nullifikálták is, mert szinte mindig távol kell maradni az ellenféltől én meg mondanom sem kell pont ilyen karakterrel vágtam neki a játéknak először. És jó eséllyel utoljára is. És nem arról van szó, hogy béna lennék, az előző két részt végigjátszottam legnehezebb szinten is, és a kettőn együtt összesen nem mérgelődtem annyit mint ez alatt a játék alatt normál nehézségi szinten. Ami a leges leg idegőrlőbb, a játék több ponton nem engedi, hogy nyerj, bármilyen ügyes is vagy, az előre megírt menetet követi, pedig pont ettől jók az ilyen jellegű játékok, hogy rajtad múlnak a dolgok, mint pl DeusEx, ott ha szembeszállsz a lehetetlen esélyekkel és nyersz, annak tényleg van hatása, itt semmi. Ha az írók úgy gondolták, hogy adott helyen nem győzheted le az ellenfelet akkor nem fogod, ennyi. Még most is értetlenül állok, ill üllök itt, hogy a Mass Effect 1 és 2 után hogy lehetett ezt elkövetni. A reaperek átnevelték a producereket, hogy szar játékot kell kidani?
Tudom, hogy az előző részekben is voltak többfunkciós akcióbillentyűk, de sose mentek a játékmenet rovására, itt 10-ből ötször azért haltam meg, mert shephard fedezékbe húzódás helyett gurult, vagy futás helyett fedezékbe húzódott. De még harcon kívül is idegesítő, ami annak köszönhető, hogy az előző részekben elég volt ha a látótérben volt a konzol amit el akartál érni, vagy fegyver amit fel akartál venni. Itt nem, itt pontosan rá kell irányítani a célkeresztet, ellenkező esetben shephard akción kívül is fedezékbe húzódik a számítógép konzol alatt.
Ami pedig a szabad döntéseket jelenti? Ahogy Jack mondaná: Bullshit A játékban a döntéshelyzetek is átverések, egyszerűen ahol eléd tár a játék egy-egy válaszlehetőséget, bármit választasz a lényeg ugyanaz marad. Több helyen megpróbáltam, egy-egy döntés után vissztatölteni korábbi állást, de minden egyes alkalommal értelmetlen volt, mert az ellenkező választás eredménye is ugyanaz lett, ami a főszereplőket illeti. Az egyetlen különbség, hogy a listában a szövetségesek között más név szerepel. Amivel eljutottunk a másik érdekes pontjára a játéknak, ugye a második részben a csapatépítés nem csak üres duma volt, ott tényleg szükség volt a specialistákra, és a lojalitásukra, hogy el lehessen végezni a végső küldetést veszteségek nélkül, itt viszont? Az egész szövetségépítés értelmetlen, mert semmi hasznát nem éreztem a végjátékban annak, hogy a minimális haderő többszörösét szerveztem be. Egyetlen egy pont nem volt, ahol segítettek volna a zsoldosok, A többit aki nem segített semmit pedig beszerveztem csak azért nem sorolom fel, mert spoiler lehet, az előző részekre is. És mondja már meg nekem valaki, hogy a war map ami a galactic readiness-t mutatja mire jó? Mert a játék elejétől fogva a közepéig végig 50%-ot mutat minden régióra, később pedig teljesen működésképtelen. Csak én érzem úgy, hogy ez azt jelentheti, hogy többre hivatott volt ez a játék csak nem fejezték be? Szerintem igen. Mert látszik az akarás, vannak jó pillanatai, ill aspektusai a játéknak ez elvitathatatlan. De mégis néhány idiótának aki beférkőzött a fejlesztőcsapat egy-egy magas pozíciójába sikerült totális katasztrófává alakítania a végeredményt.
A játékból kikerült az összes minigame, úgymint hackelés, és zártörés, vagy scanning. Helyette van két baromság, az egyik a reaperek elől menekülés a térképen, amit inkább nem is minősítek. A másik pedig az álmos ill befejező szakasz. Ezeket simán megcsinálhatták volna átvezető animációknak, ahelyett, hogy nekem kell végeláthatatlanul gyök2-vel vánszorogni a cél felé. Lehet másnak nem hiányoznak a minigame-ek, de szerintem nagyon is fontos szerepet játszottak a játék előző részeiben, ugyanis azok adták az egyensúlyt, hogy egy-egy intenzív harc után volt idő egy hackeléssel levezetni a feszültséget, itt ezeknek a hiánya csak mégtovább fokozza a harcok frusztráló mivoltát. Aztán ami szintén eltűnt az a játékból az a jármű, bár a második részben is csak dlc formájában volt, lehet itt is úgy lesz, bár a játék vége után már nem látom értelmét.
A párbeszédek sokkal inkább kikerültek az irányításunk alól. Alig van válaszlehetőség, és sokkal inkább csak átvezetők a párbeszédek mint eddig. A legtöbb párbeszéd alatt csak egyetlen egyszer vagy egyszer sem kell választani, holott percekig beszélnek.
Innentől spoileresen sorolom a történetet érintő csalódásokat.
Spoiler
+
- Zene
- A történet azon része amelyik a korábbi ismerősökről és csapattagokról szól
- triviális szinte önmagukat megoldó mellékküldetések
- túl erős, már-már sérthetetlen ellenfelek elsöprő túzerővel
- Unalmas, és értelmetlen a galaxis bejárása, plusz küldetést nem ad, csak war assetekhez jutni néha, de azoknak ahogy fentebb írtam semmi hasznuk
- A befejezés, amit még befejezésnek nevezni is sértő a világ összes befejezésére nézve.
- A grafika 1:1-ben ugyanaz mint a második részben, ez csalódás
- 23 óra játékidő
- álmos ill befejező pályák
- van benne potenciál, hogy nagyon jó játék legyen. Ezt azért negatívumnak írom, mert csak annál frusztrálóbb hogy ennyire gyenge a végeredmény.
Amikor olvastam a Deception-t abban hittem, hogy majd a játék kárpótol ezért a fosért, de most azt kell mondjam ez csak részben sikerült, nem azt mondom, hogy a játék méltó a Deception minőségéhez, de mindenképpen közelebb van hozzá mint az előző novellákhoz és játékokhoz. Nem akarok ujjal mutogatni, hogy ki a felelős, mert nem is tudom, valószínűleg több ember sorozatos rossz döntéseinek a végeredményét látjuk, de ez cseppet sem vígasztal. Én az évtized legjobb játékára számítottam, ehelyett jó eséllyel az évtized csalódását kaptam.
Értékelés:
grafika : 5/10 nem csúnya de ez elég volt az ME2 idején, most már többet vártam, rohadt pusztulat konzolok visszatartják a fejlődést
megvalósítás: 2/10 Kell még kommentár?
történet: 8/10 a végét leszámítva, ha azt is beleveszem akkor 1/10
hangulat: 9/10
játékmenet: 5/10
irányítás: 5/10 hogy lehet ilyen ostoba hibákkal ennyire elrontani egy alapvetően jó irányítást
Összhatás: 6/10
Nem a legrosszabb játék, de nagyon messze van a várakozásaimtól, úgy érzem befejezetlen, a galaxis sokkal több lehetőséget kínál mint amit kiaknáztak belőle. A rEAperek nyertek, sikerült az utolsó jó AAA címet is kommercializálnuk.
#928
Elküldve: 2012. 03. 10. 20:54
Hát nem csodálkozom mumia írásán, nem azért mert elkezdtem volna játszani vele, hanem azért mert tök hihető, hogy ilyen szar lett. Anno a bioware fejlesztői fogadkoztak rendesen, hogy az EA féle felvásárlás nem lesz hatással a játékaik minőségére, látjuk, hogy ez nem igaz.
Asus M4A785TD-V Evo, AMD Phenom™ II X4 960T @ X6, 8GB Geil Leggera DDR3, MSI R6870 Hawk, OCZ Vertex 4 128 GB, WD Caviar Black 1TB, WD Caviar Green 1TB , Pioneer BDR-206D, Asus PA246Q, Corsair VX550, Antec Three Hundred
#929
Elküldve: 2012. 03. 11. 09:49
Mass Effect 3
Maga a játékmenet? Szerintem jó volt, több rpg elem került bele mint a 2-be, viszont azt nem értem hogy miért vették ki az összes minigamet, illetve az egygombos irányitást nagyon elrontották. Épp most játszom a 2-vel és ott sokkal de sokkal jobb, a 3-ban én is összevissza ragadtam bele mindenbe. Azt én is észrevettem hogy nehezült a játék, de soldierként nem mondanám hogy túl nehéz lett volna, sajnos más kasztokkal lehet hogy más a helyzet, mivel azok komplikáltabbak.
Graf? Szerintem pofás, pont most vittem végig az 1-et megint és a 2-vel most játszok, mindenképp van fejlődés, és egyértelmüen a legszebb bioware játék, de valóban a konzolok nélkül lehetne jobb is. Zene/hang tökéletes, battlefield 3-at is verő hangeffektusok, Clint Mansell pedig tökéletes munkát végzett ( )
Hangulat... Nos, számomra itt hozta be a játék az összes negativumát. Szerintem ennyire jól még semmilyen játék sem hozta a világvége hangulatot.
VISZONT.
visszakanyarodva a játék végére, mindez, ahogy Mumia is irta, nagyon keveset jelent a végjáték szempontjából. Nem lehet látni/érezni azt, hogy az a sok dolog amiért a játék során megszenvedtél kifizetődik a végén. Főleg, hogy berakták azt a kurva idegölő mechanikát, hogy akkor most hiába szerzel 6000 pont erősségi hadsereget, ha multiplayert nem játszól akkor lefeleződik a morál miatt (!) Nem kellet volna. A multiplayer jó, tényleg, gratula érte, de a mass effect egy SINGLE PLAYER játék, ne legyen már hozzákötve a multiplayer módhoz!!! ÉS oké, hogy anélkül is ELVILEG el lehet érni az effektiv 5000 pontot ahhoz hogy megkapd a perfekt befejezést, de NAGYON nehéz, illetve szerintem ha nincs me2 import illetve nincs semmilyen dlc akkor 4800 körül kifullad, ergo nem lehet elérni a játék teljes befejezését!!!!!!!!!
Ha én most valamilyen újságnak dolgoznék és értékelni kéne a játékot, nagy szarban lennék. Mert ha csak a szivemre hallgatnék, akkor 10/10, de objektiven nézve sokkal kevesebb. Egész egyszerüen túl pénzéhes lett a bioware/ea páros, nyomatják a dlc-ket, multiplayert (csak azért hogy ott is vásárolgass mindenféle kütyüt) és eközben valami eszméletlen bugyuta rendszerrel elérik hogy azok akik nme kiváncsiak ezekre, azok nem tudják (Vagy csak nagyon nehezen) elérni a játék fő célját.
(Egyébként Dragon Age 2 után nem csodálkozom. Akire te gondolsz Mumia az Jennifer Hepler. Ő mondta azt, hogy nem szeret játszani a videójátékokkal. Bár ő nem tartozik a Mass effect csapathoz, a DA2-őt azért rendesen elb@szta.)
A Mass Effect 1 véleményem szerint az egyik legjobb RPG ami valaha készült, majdnem hibátlan, és a mai napig is örömmel játszok vele.
A Mass Effect 2 sokkal akció centrikusabb, viszont cserébe "epikusabb", eszméletlen jó karakterekkel és végjátékkal ahol tényleg érezni, hogy mindaz amiért megszenvedtél kifizetődik.
A 3.... a legjobb lehetett volna a trilógiában. Olyan érzést keltett bennem az egész játék mintha megcsinálta volna a bioware a világ legjobb játékát, aztán átadta pár EA-s embernek hogy akkor most rontsák el amennyire csak tudják.
Spoiler
Maga a játékmenet? Szerintem jó volt, több rpg elem került bele mint a 2-be, viszont azt nem értem hogy miért vették ki az összes minigamet, illetve az egygombos irányitást nagyon elrontották. Épp most játszom a 2-vel és ott sokkal de sokkal jobb, a 3-ban én is összevissza ragadtam bele mindenbe. Azt én is észrevettem hogy nehezült a játék, de soldierként nem mondanám hogy túl nehéz lett volna, sajnos más kasztokkal lehet hogy más a helyzet, mivel azok komplikáltabbak.
Graf? Szerintem pofás, pont most vittem végig az 1-et megint és a 2-vel most játszok, mindenképp van fejlődés, és egyértelmüen a legszebb bioware játék, de valóban a konzolok nélkül lehetne jobb is. Zene/hang tökéletes, battlefield 3-at is verő hangeffektusok, Clint Mansell pedig tökéletes munkát végzett ( )
Hangulat... Nos, számomra itt hozta be a játék az összes negativumát. Szerintem ennyire jól még semmilyen játék sem hozta a világvége hangulatot.
Spoiler
VISZONT.
visszakanyarodva a játék végére, mindez, ahogy Mumia is irta, nagyon keveset jelent a végjáték szempontjából. Nem lehet látni/érezni azt, hogy az a sok dolog amiért a játék során megszenvedtél kifizetődik a végén. Főleg, hogy berakták azt a kurva idegölő mechanikát, hogy akkor most hiába szerzel 6000 pont erősségi hadsereget, ha multiplayert nem játszól akkor lefeleződik a morál miatt (!) Nem kellet volna. A multiplayer jó, tényleg, gratula érte, de a mass effect egy SINGLE PLAYER játék, ne legyen már hozzákötve a multiplayer módhoz!!! ÉS oké, hogy anélkül is ELVILEG el lehet érni az effektiv 5000 pontot ahhoz hogy megkapd a perfekt befejezést, de NAGYON nehéz, illetve szerintem ha nincs me2 import illetve nincs semmilyen dlc akkor 4800 körül kifullad, ergo nem lehet elérni a játék teljes befejezését!!!!!!!!!
Ha én most valamilyen újságnak dolgoznék és értékelni kéne a játékot, nagy szarban lennék. Mert ha csak a szivemre hallgatnék, akkor 10/10, de objektiven nézve sokkal kevesebb. Egész egyszerüen túl pénzéhes lett a bioware/ea páros, nyomatják a dlc-ket, multiplayert (csak azért hogy ott is vásárolgass mindenféle kütyüt) és eközben valami eszméletlen bugyuta rendszerrel elérik hogy azok akik nme kiváncsiak ezekre, azok nem tudják (Vagy csak nagyon nehezen) elérni a játék fő célját.
(Egyébként Dragon Age 2 után nem csodálkozom. Akire te gondolsz Mumia az Jennifer Hepler. Ő mondta azt, hogy nem szeret játszani a videójátékokkal. Bár ő nem tartozik a Mass effect csapathoz, a DA2-őt azért rendesen elb@szta.)
A Mass Effect 1 véleményem szerint az egyik legjobb RPG ami valaha készült, majdnem hibátlan, és a mai napig is örömmel játszok vele.
A Mass Effect 2 sokkal akció centrikusabb, viszont cserébe "epikusabb", eszméletlen jó karakterekkel és végjátékkal ahol tényleg érezni, hogy mindaz amiért megszenvedtél kifizetődik.
A 3.... a legjobb lehetett volna a trilógiában. Olyan érzést keltett bennem az egész játék mintha megcsinálta volna a bioware a világ legjobb játékát, aztán átadta pár EA-s embernek hogy akkor most rontsák el amennyire csak tudják.
JóSebesség
#930
Elküldve: 2012. 03. 11. 11:59
Idézet: Valdy - Dátum: 2012. 03. 10. 20:54
Hát nem csodálkozom mumia írásán, nem azért mert elkezdtem volna játszani vele, hanem azért mert tök hihető, hogy ilyen szar lett. Anno a bioware fejlesztői fogadkoztak rendesen, hogy az EA féle felvásárlás nem lesz hatással a játékaik minőségére, látjuk, hogy ez nem igaz.
Az a faramuci helyzet állt elő, hogy szerintem Mumia értékelése jó reklámot jelent a játéknak. Lehet, hogy sokan éppen azért próbálják ki, mert nem hiszik, hogy ez a játék, ezzel a címmel tényleg ennyire rossz lehet.

Én mondjuk még egyik résszel sem játszottam, de majd egyszer megvásárolom az első részt, mert az a legtöbb helyen remek kritikát kapott.
A BioWare... én úgy gondolom, hogy manapság, ha az ember a '80-as és '90-es évek, kis fejlesztőcsapatainak, "lelkesedésből született" játékai által nyújtott élményt kutatja, akkor nagy általánosságban az "indie" címek között kell keresgélnie. (Szerencsére a Steam-en jópár ilyen játékot lehet találni már 1-2 EURO körül árakon.)
Ezek a még létető, régi, "nagy hírű" fejlesztőcsapatok (BioWare, Blizzard és társaik) már régen feladták azt, amit anno 15-20 éve a játékfejlesztés jelentett.
"If i could fly, like the king of the sky..."
"A magad tetteiért akkor is te vagy a felelős, ha más a hibás."
"A magad tetteiért akkor is te vagy a felelős, ha más a hibás."