HWSW Informatikai Kerekasztal: Mit játszottál végig legutóbb, mennyire tetszett? - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

  • (68 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Mit játszottál végig legutóbb, mennyire tetszett? Értékeld!

#1081 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2013. 12. 27. 21:17

Beyond - Two Souls (2013)



Nos, így Karácsony alkalmából végre letudtam egy játékot, ami a megjelenése óta itt figyelt a polcon, de eddig még be sem tettem a lemezt a gépbe.

Elöljáróban annyit, hogy ugye ez a Heavy Rain készítőinek új játéka, így igen komoly elvárásokkal ültem le elé, és a beharangozó videók is nagyon hangulatosak voltak. BTW, ha még nem olvastátok az értékelésem a Heavy Rain -ról érdemes, mert biztos fogok rá utalni ebben a leírásban, meg amúgy is remek játék, hátha kedvet kaptok hozzá.

A játékról néhány hivatalos traileren kívül nem tudtam semmit, nem szerettem volna semmilyen spoilerbe belefutni, így semmilyen leírást, vagy fórumot sem olvastam vele kapcsolatban. Így aztán nem is nagyon tudtam mire számítsak. Ennek megfelelően megpróbálok én is annyira spoilermentes lenni amennyire csak tudok a leírásban, de azért néhány apróság befuthat, ami szükséges az értékelés magyarázatához. De az alábbi miatt nem is a mi történik, hanem a miért az érdekes a játékban, így a tények öngamukban nem igazán tekinthetők spoilernek egy-két kivételtől eltekintve.

A játékban az a csavar, hogy nem időrendben látjuk az eseményeket, hanem véletlenszerűen ugrálva az időben. Különféle epizódokat láthatunk Jodie (a főszereplő) életéből, amelyből igen hosszú, 15 éves szakaszt ölel fel a játék 9 től 24 éves koráig. Én nem tudom eldönteni, hogy ezt a dramaturgiai csavart szeretem, vagy gyűlölöm, de egy biztos, hogy sok jelenetet teljesen más megvilágításba helyez, hogy későbbi eseményekkel tisztában vagy, és ezek befolyásolnak a döntésekben a korai epizódoknál. Engem legalábbis befolyásoltak, biztos vagyok benne, hogy ha időrendben haladunk, és semmit sem tudok a jövőről sok esetben másképp döntöttem volna.

Az alapfelállás ugye az, hogy Jodie egy szellemszerű lénnyel áll kapcsolatban, aki különféle képességekkel ruházza fel, és ez ugye a tipikus problémákat hordozza magában, gyerekként kirekesztett, szörnyként kezeli mindenki, felnőttként pedig ki akarják használni.

Mielőtt a történetbe tovább mennék, a játék kezeléséről elmélkedem egy sort. Bár én ezt már nem is igazán nevezném játéknak, az interakció kimerül a történet előre noszogatásában, igazából nem te cselekszel, te csak segítesz Jodie-nak megtenni amit ő szeretne. Történetet befolyásoló döntést nem is hozhatsz a játék legvégéig. Ez ugye logikus is, hiszen amíg ugrálsz az időben össze kell valahogy kapcsolódnia mindennek. A szabadsági faktor kicsivel nagyobb amikor Aiden-t irányítod (így nevezi Jodie a szellemet), de ez is csak látszólagos szabadság, mert bár szabadon mozoghatsz térben egy bizonyos távolságon belül, ami vicces módon szituációtól függően változik. (mármint a távolság amennyire elmehetsz Jodie-tól) A tárgyak és személyek akikkel és ahogyan intearkcióba léphetsz teljesen be van határolva. Az is hogy mihez és hogy hogyan manipulálhatod, így még annyi kihívás sincs, hogy rágyere mit kell tenni vele. Vagy más szemszögből annyi szabadság sincs, hogy te döntsd el, milyen módszerrel oldasz meg egy-egy szituációt. A legnagyobb szabadságod amid van, az az, hogy általában van 4-5 tárgy amit buzerálhatsz, de a történet továbbléptetéséhez elég 3-at buzerálni, így csak azt döntöd el hogy a kenyérpirítót rezegteted, vagy a lámpát villogtatod kb.

Ami az akciót illeti teljesen elgurult a készítők gyógyszere, mindössze annyi a feladatod, hogy a megfelelő irányba mozgasd a stick-et amikor a játék lassított felvételre vált. És készülj fel a megfelelő irány minidg adott, Jodie indít egy mozdulatot, és neked ugyan abba az irányba kell tolni a kart amerre ő akar menni. Vagyis akár ne is lennél, nem te játszol, hanem ő játszik veled. És ami még halálra idegesített, hogy a megfelelő irány, nem a karakterhez képest értendő, tehát ha Jodie jobbra üt, neked nem feltétlenül jobbra kell húzni a kart, mivel minden a képernyőhöz viszonyítva értendő. Vagyis ha szemből van éppen a kamera, akkor a balra jobbra lesz, stb. Amikor hibáztam az mindig arra volt visszavezethető, hogy nem fért a fejembe ez a logika én mindig a karakter szemszögéből gondolkoztam. De a játék így is rémegyszerű. Heavy Rain alatt ehhez képest vért pisáltam a legegyszerűbb pályán is. És a durva, hogy én normál módon játszottam, pedig van a játéknak egy casual gamer módja is, az nem is tudom mennyire lehet egyszerű.

Ami még az akciókat illeti, ami engem zavart illetve gátolta, hogy beleéljem magam a történetbe az az, hogy Jodie egy kb 160 centis vékony kiscsaj, de úgy veri le a 100 kiló feletti faszikat mintha semmi se lenne. És nem, ez nem a szuper képességével csinálja, hanem ezt alapból el kéne hinni. Ok, a történet szerint átment egy alap közelharci képzésen, de az nem helyettesíti a fizikai képességet. Márpedig ahhoz, hogy elhigyjem azokat a dolgokat amiket csinál a játék során, kb olyan testének kéne lennie mint Joulie Foucher-nek, vagy akkorának lennie mint Floor Jansen. Nade lehet ezen más már fenn se akad, csak az én realitásérzékemet zavarja marhára.

És ha már játékmenetről beszéltünk, akcióban ugye rém egyszerű a játék Heavy Rain-hez képest is, meg általában is, de akkor gondolná az ember, hogy fejtörőben majd jó lesz, hiszen a Heavy Rain ebben is erős volt, hát rosszul gondolná ez ember, mivel nincs is benne fejtörő, ill talán egy az utolsó előtti (Kazak) pályán, ha azt lehet egyáltalán annak nevezni.

Vagyis levonhatjuk a következtetést, hogy játékmenet szempontjából igen gyenge eresztéssel állunk szembe, gyakorlatilag a játékos csak statiszta szerepet tölt be. Ebből következen a történetnek kéne kárpótolnia mindenért. A Heavy Rain ugye jónéhány irányítható karakterrel operált, rengeteg apró döntéshelyezettel, meg elágazással a történet során, a végén mégis remekül összeállt minden, akárhogyan jutottál el oda. A Beyond viszont kizárólag az érzelmeidre próbál hatni, ami persze sokszor sikerül is, jópár nagyon megható, és megrázó jelenet van benne. De magyarázatot igazából semmire sem ad, sőt végleges lezárást sem, nyitva hagy a végén kérdéseket, és bemutat egy lehetséges közelgő jövőképet is.
Annak aki hisz a túlvilágban, lehet ez lesz maga a kánaán, de számomra aki nem igazán hisz az ilyen dolgokban még csak álltudományos maszlagot sem dobtak be, hanem abszolut semmivel a kezeim között álltam a stáblistát nézve.

Még egy szót ejtenék a bónusz pályáról ami a gyűjtői kiadáshoz járt. Igen, annyira bíztam Quantic Dream-ben Heavy Rain után, hogy rögtön rámentem a SteelBook edition-re. De mivel előrendelve csak 1000 ft volt a különbség így nem nagy érvágás. Szóval a bónusz pálya amit úgy hirdettek, hogy plusz fél óra játékidő. Nos ez úgy néz ki, hogy 30 perc időlimit van a pálya teljesítésére, ami egyébként egy Portal-hoz hasonló teszt sorozat, csak Portal Gun helyett Aiden-t kell használni. Mivel nem tudtam, hogy az idő számít, így első nekifutásra 18 perc alatt mentem végig rajta nagyon kényelmesen, amiért lebaszott a játék, hogy ennél többet kell teljesíteni, és átzavart rajta mégegyszer, másodszora már 8 perc alatt megvolt, így összesen tényleg majdnem meglett a fél óra, de azért én mégsem úgy képzeltem el, hogy addig kell ismételni a végigjátszást amíg össze nem jön az idő :) De persze mondanom sem kell, hogy fejtörő szempontjából ez is nagyon messze van egy Portal-hoz képest. De érdekes volt, úgyhogy nem mondom, hogy teljes csalódás.

Nincs más hátra mint előre, jöjjön a pontokba szedett értékelés

+
  • Grafika (PS3-hoz képest ez álomszép, de még PC-s szemmel is élvezhető, úgyhogy nagyon nagy plusz)
  • Alapötlet
  • Érzelmekre való hatás
  • Nem rövid 2 nap toltam, hogy csak enni meg alduni hagytam abba.

-

  • Béna, képernyőhöz és nem karakterhez viszonyított irányítás
  • Csak statiszta vagy, nem te indítod az akciókat csak végrehajtod
  • Nulla szabadság
  • A végén gyakorlatilag úgy választasz befejezést, hogy ki kell választanod, hogy A B vagy C legyen egy listából, nem a korábbi tetteid határozzák meg, mint Heavy Rain-ben.
  • Néha nagyon nehezen jelennek meg az interakcióhoz szükséges pontok, ott kóvályogsz az objektum körül mire végre méltóztatik megjelenni.
  • Az Aiden Jodie összjátékban rengeteg potenciál van, de sajnos nincs kiaknázva szinte egyáltalán.
  • Az Aiden név használata nem túl szerencsés, hiszen Heavy Rain-ben már volt egy ilyen nevű karakter, így nekem minden említésre ő ugrott be.



Mindent összevetve azért ez egy jó játék, de lehetett volna sokkal jobb is, akár már az is órási jó lett volna, ha az akció rendes TPS módjára ment volna. De úgy látszik Quantic csak QTE-ket tud csinálni.




Értékelés:

grafika : 10
történet: 7
hangulat: 10
játékmenet: 5
irányítás: 4

Összhatás: 6.5/10


#1082 Felhasználó inaktív   Daihelyon 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.491
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2014. 01. 06. 00:35

GRID 2
TDU 2

Akcióban vettem Steamen, és úgy felbaszott mind kettő, hogy az valami hihetetlen.
Emlékszem még, mikor arról szólt egy autós játék (NFS 1-2), hogy kiválasztottad az autót, majd a pályát és mentél. Kész. Melyik fasz találta ki, hogy különféle faszságokat kelljen teljesíteni, ahhoz, hogy unlockolj egy következő kocsit, majd a következőt? Bazd meg, azért fizettem, hogy majd én eldöntöm, nem azért, mert idő milliomos vagyok és szép lassan baszakszom. Persze a TDU2 offline csak akkor megy, ha nem látja a netet, mert különben még single-ben sem lehet játszani. Ezen felül mind két buzi játék a lehető legbuzibb autót adja egyből a játékos alá, egy Ford Mustangot, ami nem elég hogy hátsókerekes, de a legszarabbul irányítható. Hát basszák szájba magukat. Ez volt az a pont, amikor én többet autós játékra nem költök, ehhez a kettőhöz meg cheatet szerválok, ami ha megy eredeti példánnyal jó, ha nem akkor letöltöm a kalóz verziót (jelzem még egyszer mind két játékból a full packot vettem meg, szóval, innentől kezdve ha kalóz példányt használok az én dolgom).
(Mind két játékot azért vettem meg, mert van bennük Aston Martin, a 2005-ös NFS:MW-ot, azóta más autós játékkal nem is játszottam, is addig volt számomra érdekes, amíg meg nem lett a DB9 fullra tuningolva, a többi márka hidegen hagy.)
Egy milliárd légy is tévedhet.
Csak azért is.
"Üdvözlöm, az anyázáshoz kérem vegyen egy sorszámot és álljon be a sorba. Köszönöm megértését."

#1083 Felhasználó inaktív   Nevl 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.868
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2014. 02. 07. 13:39

Tomb Raider, avagy Tombcharted.

Vegyes érzelmeim vannak a játékkal kapcsolatban, összességében tisztességes iparos munka, szép grafikával, dögös főhőssel és gyenge történettel.

Tisztában vagyok vele, hogy a TB széria évtizedes múltra tekint vissza, míg az uncharted csak 5 vagy 6, de néhol már-már kínosan hasonló volt a játékmenet és a cselekmény is. Emocionális kötődést nem nagyon tudott kialakítani nálam, nem féltettem a főhőst a neccesebb szituációkban, nem voltam szomorú, amikor valamelyik mellékszereplő meghalt a történetben, vagy éreztem örömöt, amikor a főgenya kinyírásával végre megmentettem mindenkit és magamat is.

Valahogy az egész sótlan lett, kezdve a Lara plázacica hangjától, a teljesen súlytalan mellékszereplőkön át a vicces fejlődési rendszerig (találsz 3 fegyver alkatrészt és a második világháborús japán gépfegyverből AK47-t csinál Lara, wooot? :D ) számos olyan rossz, vagy nem odaillő impulzus ér, ami rombolja a játékélményt.

Ugyanakkor azt meg kell adni neki, hogy az embernek még így is van kedve leülni folyatatni. A környezet szép és változatos, a platforming könnyű és intuitív, nincsenek kétszázszor megismételendő, lehetetlen helyzetek. A harc élvezetes, a fegyverek pontosak, én kb a történet 90%-ban elő sem vettem az íjon kívül mást, az tökéletes volt minden helyzetben.

Ha nem vársz el a Tomb Raidertől olyan mélységű karakterépítést, mint pl. mostanában a Last of usban láthattunk akkor kapsz a játéktól kb 10 órányi kellemes játékélményt.

Történt: 5/10
Játék felépítés: 8/10
hangulat: 6/10

Szerintem....
"Komplexen kell vizsgálni a stratégiai kérdéseket" Unknown corporate droid
Battle tag: Nevl#2658

#1084 Felhasználó inaktív   Gabibácsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 69.513
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2014. 02. 07. 16:44

Tegnap lejátszottam este a North and South-ot, c64-en. Grafika, zene még mindig nagyon király, kicsit a csaták irányítása macerás :)
De nyertem :)
--- Internet is just a bigger floppy disk ---

#1085 Felhasználó inaktív   Boba 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 24.741
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2014. 02. 17. 14:34

Battlefield 3 singleplayeer, prince of persia (2008 asszem, nemvolt alcime)

Bf3rol nem irok sokat, ugyis sok leirasvan. 7/10. Jo volt, de nem best of es nem erzem azt, hogy most azonnql vegig akararnam vinni megegyszer.

Prince of persia 4/10 es 8/10. Attol fugg epp milyen reszen voltam. Hangok, zene, grafika gyonyoru, jatekmenet a harcokon kivul pont az amit elvarok egy ilyen jatektol. Iranyitas (boxon) jo volt. A harcok miatt viszont le kell huzzam a jatekot... Ismetlodo, idiota iranyitas, borzaszto mod idegestio quick time eventek (mi az,hogy az alapjan tud eldolni harc, hogy mennyire nyomom gyorsan nagyon sokszor a gombot?!?! Neha mar begorcsolt az ujjam), iszonyat mod idegesito bossfightok. Jo volt vegigjatszani, szerintem a hangulat es a befejezes (ami nagyon jo lett szerintem, pont elegge wow es wtf) miatt kar lett volna kihagynom, idegeskedos embereknek nagyon nem ajanlom.
Ő lesz az adott idő alatt a legtöbb japán kutya!

#1086 Felhasználó inaktív   Stack 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.458
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2014. 04. 26. 20:51

Hali!
Most fejeztem be a Heart of the Swarm-ot. Kicsit vegyesek az érzelmeim.
A játékmenet semmi újat nem hozott, a történet is egy kicsit szívtipró gimis lett és valahogy röviddebbnek is tűnt a Wing of Liberty-hez képest.
Mindezek ellenére napi 4 órát siméán játszottam vele, hiszen mégis csak egy StarCraft-ról van szó ami azért egyet jelent a minőséggel és valószínű lesz számomra újra játszás is belőle valamikor.
Végeresdményben a az óriásit szóló Wings of Liberty-nek inkébb egy kiegészítője lett mint folytatása, de szerencsére nem adott lejjebb a minőségből.
7/10

U.i.: Tisztában vagyok vele hogy ez valójában is csak egy kiegészítője a StarCraft 2-nek, de azért egy kicsit több újjítást vártam volna.
I am a Jedi Knight and the Force is strong with me.

#1087 Felhasználó inaktív   gazdi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.474
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2014. 06. 28. 01:53

Talan meg soha nem irtam ide, de ezt meg szeretnem osztani veletek.

Lifeless Planet

Regivagasu akcio-kalandjatek volt a cel, es kivaloan sikerult. A jatekos kisebb ugyessegi vagy logikai problemakat old meg, igy halad elore a tortenetben. Nem kell Myst-i nehezsegre gondolni, sot, nehez lenne elakadni a jatekban. Nem a kihivas adja azt az elmenyt, ami miatt most ide irok, hanem a tortenet eloadasmodja. Azt erzi a jatekos, mint egy jo regenyt olvasva. Befogadja a szereploket, eggye valik a hossel, egyutt erez, de mindekozben a tortenet szemlelojekent kerdesei tamadnak (amikre aztan vagy kap valaszt, vagy nem), jar az agya, benne el a tortenet vilagaban.
Grafikaban semmi extrara nem kell szamitani, ami a technikai megkozelitest illeti. A tartalom viszont remek, a tortenet nagy reszet tervezetten a kepek meselik el a szovegek helyett. Es jo munkat vegeznek, hangulati alapot adnak az esemenyeknek fejezetrol fejezetre.
A hangokkal ugyanez a helyzet, nincsenek reszletekig kidolgozott effektek (alkalmankent bizony kizokkentoen rossz egy-egy hanghatas), viszont a szinkronhangok hihetosege, a zenek valtozatossaga es helyen levosege karpotol a hibakert.
Amikor pedig mindez osszeall, mert ebben a jatekban osszeall, akkor a jatekost egyre beljebb es beljebb szippantja a tortenetmeseles. Nem feltetlenul a tortenet maga, az talan egy kozepes lehetne, de ahogy a felsorolt grafikai otletek, zenek, es meg a kivant erzeshez valasztott feladattipus is sodorjak benne a jatekost, olyat nagyon regen nem lattam. Ot-hat oraja ultem le ele es most, a bejegyzes utan fogok felkelni. Megragadott, elmenyt adott, erzelmeket csalt elo. Hasznalt par kliset, maskor nyilvanvalo helyzetekben meglepett. Megdobbentett, nyitva hagyott kerdeseket, hogy ujra elovegyem a valasz utan kutatva vagy elfogadjam, hogy nem erdekes a valasz, vagy epp hogy gondolkozzak rajtuk a kovetkezo par napban.
Valaki nemreg muveszetet emlegetett, szamomra most ez az etalon, ha szamitogepes jatek es muveszet fuziojarol beszelunk.
Hallgatok, hogy ne rongáljam tovább a tudásom halvány látszatát. (*)

#1088 Felhasználó inaktív   Stack 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.458
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2014. 07. 05. 20:03

GTA San Andreas.
Már nem is tudom hányatszorra sikerült kivégezni :D
Nem lehet megunni :D
I am a Jedi Knight and the Force is strong with me.

#1089 Felhasználó inaktív   Boba 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 24.741
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2014. 09. 19. 17:33

Mumia, ha esetleg meg idenezel a topicba. En nemreg fejeztem be a beyond two soulst. A vegevel kapcsolatban. Igen, valaszthatsz. Csak attol fuggoen, hogy a jatek par pontjan, hogyan dontottel annak fuggvenyeben vannak a lehetseges valaszok. Spoiler nelkul. Tobb mint ketszer annyi befejezes van. Es 3 szalu veg van, es ezek egyikenek a vegen valaszthatsz de mar csak ezen a harom kategorian belul. Tenyleg nem annyira jo mint a heavy rain de nem veszes. A jatek meg nalam 9/10 volt.
Ő lesz az adott idő alatt a legtöbb japán kutya!

#1090 Felhasználó inaktív   Stack 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.458
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2014. 09. 24. 16:43

Batman Arkham Origins
Nem volt rossz habár érződött rajta hogy nem ugyan az a banda csinláta mint a korábbi részeket. Az elején kicsit zavaró volt a szinkronok változása, de idővel meg lehetett szokni.
A játék menet túl sok újdonságot nem hozott szinte minden maradt a régiben (még a pálya nagy része is).
Összedégében nem rossz, de inkább egy nagy kiegészítő mint egy új játék.
I am a Jedi Knight and the Force is strong with me.

#1091 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2014. 10. 06. 09:46

Üzenet megtekintéseIdézet: Boba - Dátum: 2014. 09. 19. 18:33

Mumia, ha esetleg meg idenezel a topicba. En nemreg fejeztem be a beyond two soulst. A vegevel kapcsolatban. Igen, valaszthatsz. Csak attol fuggoen, hogy a jatek par pontjan, hogyan dontottel annak fuggvenyeben vannak a lehetseges valaszok. Spoiler nelkul. Tobb mint ketszer annyi befejezes van. Es 3 szalu veg van, es ezek egyikenek a vegen valaszthatsz de mar csak ezen a harom kategorian belul. Tenyleg nem annyira jo mint a heavy rain de nem veszes. A jatek meg nalam 9/10 volt.


Igen, azt valóban nem említettem, hogy az, hogy mely befejezések érhetőek el függ a korábbiaktól. De ettől még a listából választás sajnos él.

9/10-et én csak valami nagyon nagyot dobó, korszakalkotó címnek adnék. 6.5 az nekem az átlagból eléggé kiemelkedő kategória.

#1092 Felhasználó inaktív   Stack 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.458
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2014. 10. 09. 19:41

Most fejeztem be az NFS Run-t
Nekem tetszett, nem értem miért kellett annyire lehúzni.
Az igaz hogy rövid és az autók cserélgetése sem lett a legjobban megoldva, viszont nekem tetszett a story jók voltak a versenyek, nagyon látványosak voltak a kocsik és az átvezető rohangálások is viccesre sikeredtek :-)
I am a Jedi Knight and the Force is strong with me.

#1093 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2014. 10. 09. 21:53

Üzenet megtekintéseIdézet: Stack - Dátum: 2014. 10. 09. 20:41

Most fejeztem be az NFS Run-t
Nekem tetszett, nem értem miért kellett annyire lehúzni.
Az igaz hogy rövid és az autók cserélgetése sem lett a legjobban megoldva, viszont nekem tetszett a story jók voltak a versenyek, nagyon látványosak voltak a kocsik és az átvezető rohangálások is viccesre sikeredtek :-)


Ki húzta le, én anno pozitív kritikát írtam róla.

#1094 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2014. 10. 16. 20:19

Alien: Isolation (2014)

Szóhoz sem jutottam, miután befejeztem a játékot. Csak annyiban voltam biztos, hogy egy nagyon jó játékkal játszotam. Persze vannak hibái is mint mindennek, de a Creative Assembly-s srácok olyan játékot raktak össze, ami nem csak hogy hű az alapjául szolgáló filmhez, de túl is lép rajta, mivel szórakoztatóbb annál. Az egyetlen dolog, ami miatt nem fogod egy ültő helyedben végigjátszani játékot az a félelem. És nem azért mert túl rövide a játék, egyáltalán, de az ilyen adatokról majd később értekezem. Hanem azért mert ha túl sokat játszol vele egyszerre akkor álmatlan éjszakáid lesznek. Legalábbis én amikor először túladagoltam magam vele, egész éjjel fent voltam utána. Könnyedán rávágom, hogy ez a legijesztőbb és félelmetesebb játék amivel eddig játszottam.És nem olcsó trükkökkel és scriptelt eseményekkel ijeszteget hanem a játékmenet van úgy megcsinálva, hogy ne legyen szükség cirkuszi attrakciókra. Persze nem mondom, hogy nincs a játékban scriptelt esemény, de ezek közül egyetlen egy volt ami túl nyilvánvaló volt.

Persze rengeteg negatív vélemény és lehúzó kritika születik a játékról, de ez általában olyan emberektől származik akik akciójátékot vártak, és azért csalódnak mert nem azt kaptak. Ehhez a játékhoz, ismerni kell a lényt, és tisztelni annak, aminek az első film felvázolta, mert ha a golyófogónak képzeled aminek az eddig megjelent játékok beállították akkor nagyon rossz úton jársz, és csak frusztrációt fogsz kapni ettől a játéktól. És ezért valószínűleg azt fogod mondani a játék rossz. Pedig csak rosszul állsz hozzá. A legjobb módszer arra, hogy felmérd neked való e ez a játék az, hogy mennyi idődbe telik eljutni benne addig a pontig amikor először találkozol az Alien-el benne. Ha ez kevesebb mint 1-2 óra, akkor ez nem a te játékod, mert nem adod meg a megfelelő tisztelet neki. Itt nem lehet hűbele balázs módjára rohanni bekapcsolt elemlámpával mit sem törődve a környezettel. Itt minden lépésed meg kell fontolni, és az észrevétlenségre törekedni. Egy rossz lépés. vagy egy elvétett forduló és a lény ölében találod magad, ami itt azonnali game over-t jelent. Márpedig az első komolyabb konfrontáció a lénnyel egyfajta beavatási ceremóniának is tekinthető, ha azt túléled, nincs az az isten, hogy ne tudd végigcsinálni az egész történetet.

Szóval miért is olyan fontos ez az első összetűzés az Alien--el? Azért mert bekerülsz egy olyan helyre, ami hosszú szűk folyosokból és onnan nyíló apró szobácskákból áll, kevés jó búvóhellyel és kevés lehetőséggel a kicselezésre. És ezen a ponton még semmi olyan eszközöd nincs amivel védekezhetnél egy ilyen ellenfél ellen, amilyennel szembe találod magad. Megmondom őszintén még nekem is meggyűlt a bajom ezzel a pályával, pedig én olyan óvatos voltam, hogy 3 óra is eltelt játékidőben mire először összefutottam vele, pedig hűbele módra 15-20 perc oda eljutni. Minden neszre rémülten merevedtem ki, és lábujjegyen haladtam előre. De ezen a ponton így is rengeteg próbálkozás kellett mire túljutottam. Ez a vízválasztója a játéknak, ahol könnyen frusztrációba csap át. A lényeg, hogy a más játékokban megszokott bagatel módszerek itt nem válnak be. Pl nem lehet egy helyen campelve várni, hogy teljesen elmúljon a veszéy, mert addig addig keresgél a lény amíg rád nem talál, és vissza vissza tér ugyanoda. Nincs más megoldás minden félelmedet lekűzdve ki kell jönni a rejtekhelyről amint odébb áll és törtetni a célod felé. Mert minél tovább vársz az előbújással annál nagyobb lesz az esélye, hogy szembe találkozol vele. Szerencsére különféle figyelem elterelő eszközök vannak a játékban, pl zajkeltő, vagy füstbomba. De akár egy meggyújtott fákja is elég lehet, hogy elterelje a figyelmét arra az időre amíg egy nyílt területen átérsz.

De szerintem az is benne van a pakliban hogy túl brutális az AI ezen a pályán, mindig tudja, hogy hol vagy, és állandóan utánad csörtet, nem lehet lerázni. A lopakodás mellett egy jó adag szerencse is kell, a túléléshez, de biztosíthatok bárkit, hogy ez után az egész hátralevő rész relatív könnyűnek hat.

Az Alien-nem egy fix pont a játékban, hanem folyamatosan fejlődik, kiismer, és a máshogy viszonyul hozzád később a játékban. Eleinte sima zsákmányként tekint rád, és hezitálás nélkül lerohan. De miután egyszer kétszer rákoppintasz az orrára, már nem lesz ilyen bátor. Ha látja, hogy észrevetted, nem fog feléd futni, csak óvatosan lépked közelebb, sőt néha meg is hátrál. De nem hülye, ha ugyanazt a fegyvert alkalmazod ellene sokszor előbb utóbb kismer, és már nem lesz elég egy lángcsóva az eliesztésére.

Szóval a játék sosem válik túl könnyűvé vagy kevésbé félelmetessé, mivel a legjobb módszer mindvégig a konfrontáció kerülése, és ez a macska egér játék mindig félelmetes, amikor ide oda bújsz, hogy nehogy észrevegyen. Tud meglepetést okozni amikor egy konzolon matatva egyszercsak meghallod a visítását.

De az alien-en kívül más veszélyek is vannak az űrállomáson, úgymint megvadult androidok, és további túlélők. Az androidok a maguk módján még sokkal idegesítőbbek tudnak lenni, mint a lény. Bár nem olyan gyorsak és nem is olyan halálosak, mégis a hideg ráz ki tőlük. Az emberk a játékban három csoportra oszthatók. Vannak a békés túlélők akik nem bántanak, aztán vannak azok akik figyelmeztetnek hogy hagyd őket békén, és ha nem fordulsz vissza akkor megtámadnak. És vannak azok akik kérdés nélkül lőnek. De alapvetően nem sok vizet zavarnak, sőt sokszor jól használhatóak az agresszív fajankók arra, hogy eltereljék az Alien figyelmét és addig átslisszolj az adott pályaszakaszon.

A játékmenetről ha azt mondom, hogy System Shock II, akkor mindent elmondtam azoknak akik ismerik a játékot. Ugyanúgy vannak itt feltörhető zárak, biztonsági kamerák, hangjegyzetek, hackelés, stb. A játék alapvetően azt a sablont követi, hogy mindig menned kell valahova valamit elintézni, majd dolgod végesztével visszajutni egy viszonylag biztonságosabb részére az állomásnak. Ez így önmagában egysíkónak hangozhat, de annyi féle akadály és szituáció van, hogy nem lesz unalma soha. Pl ahogy egyre több eszközöd lesz amivel újabb és újabb helyekre juthatsz el. Első eszközöd a csavarkulcs, ami fegyverként sem utolsó, de elsődleges célja a mágneszárral lezárt ajótk felnyitása. De ez kell a nagy ipari kapcsolók átkapcsolásához is. Aztán lesz egy hackelő eszköz, amivel számítógépeket lehet feltörni, vagy kódzáras ajtókat. A hackelés önmagában megér egy misét a játékban, olyan minigame-eket csináltak hozzá, amik abszolut nem törik meg a játékmenetet, mert teljesen beleillenek a játékba. És van jó néhány variáció.És végül hozzájuthatsz egy heggesztő pisztolyhoz is, amivel a vész átjárók nyílását lehet felvágni, vagy éppen az ajtókön a vésznyitó panelt felnyitni. És van még egy dolog, ezek a kapcsoló dobozok elszórva a pályákon, amikkel különféle elektromos berendezések manipulálhatók, pl ki lehet kapcsolni a szellőző rendszert amitől sűrű pára lepi el a helyiséget. Vagy ki lehet kapcsolni a világítást, esetleg a hangosbemondót bekapcsolni mint figyelemelterelés. De néha bizonyos ajtók is csak ezeken keresztül helyezhetőek áram alá.

Természetesen lehet a szellőző rendszerben is bújkálni, de erre azt mondják nem érdemes túl sokáig ott tartózkodni mert az alien is előszeretettel használja őket. Mondjuk én egyszer sem találkoztam vele szellőzőben, de ha mondják biztos úgy van. Viszont a mennyezeti szellőzők nyilásait amit te nem tudsz használni jobb messze elkerülni, főleg ha valami mozgást hallani a közelben. Ha meg látod, hogy valami nyálka folyik lefelé onnan, akkor teljesen egyértelmű a helyzet.

A játék meglehetősen hosszú, néhányak szerint túlságossan is, de egy játék szerintem csak akkor lehet túl hosszú ha eközben nem tud szórakoztatni, de itt erre nem volt panaszom, végig érdekes volt, és izgalmas, egy percre sem éreztem, hogy ne már megint ezt kell csinálni. Játékstílustól és nehézségi szinttől függően 15-18 órára lehet taksálni a játékidőt. A nehézségi szinten az múlik, hogy milyen könnyen vesznek észre az ellenfelek, és mennyi felszereléshez jutsz. A felszerelésről jut eszembe, hogy különféle tárgyakat tudsz összerakni a játékban, de ehhez először meg kell találni az egyes tárgyak tervrajzát. Molotov koktél, csőbomba, villanó gránát, de a medkit-eket is saját kézzel kell előállítani. Márpedig ezekre nagy szükséged lesz főleg a játék vége felé.

Ami a grafikát illeti, szerintem kifogástalan. Az egyik legjobban kinéző játék amivel játszottam, igaz a 4K felbontás mindenen sokat dob, de ez amúgy is jól néz ki. Nagyon eltalálták a játék kinézetét. Néhány nagyokos steam-en kitalálta, hogyan lehet a tükröződéseket 10x erősebbre csinálni, meg az árnyékok széleit exra élesre venni, de ezekkel csak elrontjáták a megcélzott kinézetet, mintsem javítanának rajta.

Ami a történetet illeti, abból nincs sok, a játékban a filmbeli Ellen Ripley lányát kell irányítani, és a történet azzal indul, hogy szólnak, hogy megtalálták a Nostromo feketedobozát és egy távoli úrállomáson van. El is mész erre az állomásra még pár emberrel és persze ott már addigra elszabadult a pokol.És ahogy kikristályosodik a szituáció minden a menekülésről meg a túlélésről fog szólni egy idő után.
Ami a befejezést illeti egy elég nagy pofánvágás, kb azzal is lehetne vége a játéknak, hogy "vedd meg a folytatást DLC-ben, baromarcú"

Amit még érdemes megemlíteni, hogy a játék egy eléggé egyedi mentési rendszert alkalmaz ami sokaknak nem tetszik, de igazából nem rossz, védett azzal szemben hogy előnyt lehessen kováncsolni belőle. Itt nem lehet azt megtenni, hogy ha elfutsz a következő checkpointig akkor győztél mert ment a játék azonnal. Itt fali konzoloknál kell manuálisan menteni, ami időbe tellik, vagyis csak akkor tudsz menteni, ha nincs mögötted 12 feldühödött android, meg 6 agresszív túlélő, és az alien sem sertepertél a közelben. A játék során emiatt töbször előfordult, hogy egy-egy mentési pont mellett más választásom nem lévén el kellett haladnom mentés nélkül. De szerintem ez nem hiba, ez reálisabbá teszi a játékot. A mentési pontok elhelyezése nem homogén, néha nagyon sokat kell menni mire találsz egyet, máskor meg több is van relative közel egymáshoz.

Az irányítással nincs gond, de a kezelőfelelüt lehetne intuitívabb, főként a berhelés lehetne egyszerűbb, meg a fegyverválasztás. Nem egyszer haltam meg amiatt mert nem tudtam elég gyorsan kiválasztani a megfelelő eszközt az inventoryban, ugyanis nem áll meg az idő választás közben, egyedül a térkép nézegetése állítja meg az időt a játékban. Még egy apró hiba, hogy ha valamit babrálni akarsz a játéktérben akkor ponotsan a nézet közepében kell lennie, különben nem fog sikerülni. Különösen idegesítő ez amikor be akarsz mászni egy szellőzőbe miközben üldöznek, neked meg azzal kell szarozni, hogy pont a képernyő közepében legyen a nyílás és ne állj se túl közel se túl messze.

Nézzük a pozítiv / negatív dolgokat

+
  • Hangulat
  • Játékmenet
  • Zene
  • Grafika
  • 16-18 óra játékidő
  • Az Alien viselkedése és annak fejlődése
  • Kellően ijesztő



-
  • Néha túl kiszámíthatatlan az Alien, a megfelelő stratégia mellett egy jó adag szerencse is kell.
  • Újrajátszási potenciál nem sok van
  • Az utolsó pálya kissé rohamtempóban készülhetett, még a mentési rendszer is hagyományos checkpoint rendszerűre vált itt, a játék korábbi részével szemben
  • A játék végén nincs igazi lezárás egy folytatásnak vagy DLC-nek készíti elő a terepet
  • A karakterek arcmimikája és beszédszinkronja elég gyatra.



Pontozás:

Grafika: 10
Történet: 6
Hangulat: 10
Játékmenet: 10
Irányítás: 9

Összhatás: 9/10

Csak annak nem ajánlom a játékot aki akciójátékra vagy FPS-re számít. Ez a lopakodásról szól elsősorban.

Szerkesztette: Mumia 2014. 10. 16. 20:21 -kor


#1095 Felhasználó inaktív   Boba 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 24.741
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2014. 10. 20. 16:32

Koszi a leirast. Lenne kedvem megvenni, pcm nincs, xbox360 az van de agyalok, hogy megvarjam e mignlesz xbone-om. A jatekot szinte mindenki dicseri amugy.
Ő lesz az adott idő alatt a legtöbb japán kutya!

#1096 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2014. 10. 21. 22:13

Üzenet megtekintéseIdézet: Boba - Dátum: 2014. 10. 20. 17:32

Koszi a leirast. Lenne kedvem megvenni, pcm nincs, xbox360 az van de agyalok, hogy megvarjam e mignlesz xbone-om. A jatekot szinte mindenki dicseri amugy.


Én nem venném meg, a játékban elég fontos elem a látvány, szerintem túlságossan le lenne butítva 360-on.

#1097 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2014. 10. 26. 19:32

Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist (2013)

Itt a következő része a Splinter Cel sorozatnak, amit már elég régóta terveztem végigjátszani, mivel előrendeltem vagyis 2013 Augusztus óta.

Ha valaki nem ismerné a sorozatot javaslom először olvassa el a korábbi részekről alkotott véleményem mert szerintem lesz egy pár visszautalás azokra.

Tom Clancy's Splinter Cell (2002) 8.0
Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow (2004) 7.0
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory (2005) 9.0
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent (2006) 4.0
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction (2010) 7.0

Sajnos rögtön a játékot egy nem túl jó fényben feltüntető visszautalással kell kezdenem. Ez majdhnem akkora rakás hulladék mint a Double Agent volt, tele hibákkal, és bugokkal, fagyásokkal tarkítva, szóval általános katasztrófa szoftvertesztelési szemszögből. Talán nem kellett volna bocskorosoknak outsourceolni a QA-t. És ráadásul én már egy agyonpatchelt verzióval játszottam, mivel 4 vagy 5 patch is kijött hozzá megjelenés óta. És ha már patchelésről beszélünk, az is egy általános katasztrófa. Mivel a netem gyorsabb mint egy DVD olvasó, és mivel úgy gonodltam, ha netről töltöm le a játékot akkor már a legfrissebb verziót kapom eleve, ezért UPlay-en szedtem le a játékot. Hát tévedtem. Ugyanaz a verzió töltődik le mint ami a DVD-n is megjelent 14 hónappal ezelőtt. Ebből is látsztik, hogy Ubisoft-nál kakálnak a felhasználókra, az Uplay csak azért van, hogy könnyebben tudj pénzt költeni, nem pedig azért, hogy esetleg valami pluszt kényelmet jelentsen. Na mindegy hát ha patchelni kell hát patchelni kell, itt jön képbe a katasztrófális auto-patch rendszer. Ami anniyt tesz, hogy a játék indításakor megnézi van e patch, ha van felteszi, majd elindítja a játékot. Azt nem nézi meg, hogy nincs e esetleg több, ahogy jelen esetben sok db volt. Így hogy a legfrissebb verzióra frissítsem a játékot annyiszor kellett elindítanom és kilépnem belőle ahány patch eddig megjelent. Eszem megáll, hogy lehetnek ennyire trehányak.

Akkor persze még nem tulajdonítottam ennek különösebb jelentőséget, de sajnos ez már a játék általános minőségét is mutatta. A végigjátszásom során vagy fél tucatszor de inkább többször fagyott le vagy merevedett ki, már nem is számoltam hányszor pontosan. De a gondok nem érnek itt véget, amikor futott akkor is elő elő fordultak hibácskák. A legviccesebb ezek közül az volt, amikor leütötem egy őrkutyát, ami pár másodperc elteltével felpattant, és ki akart szaladni a pályáról, csak a fal akadályozta meg ebben aminek újra és újra nekiütközött. De előfordult hasonló rendes katonával is, csak ez nem feltámadt hanem simán kiszaladt a játékterületről én meg nem bírtam utána menni.

A játékmenet, a szokásos ős splinter cell sémára épül, lopakodj és úgy szedd le az ellenfeleket, mert nyílt csatában a legutolsó fullajtár is erősebb nálad. Szerencsére rengeteg módja van az ellenfelek kiiktatásának, az altató gáztól kezdve a sima lelövésig, mindent felvonultat a játék, ha nincs legalább 10 módja az elllenfelek kiiktatásának akkor egy se. De figyelembe kell venni, hogy a játék külön díjazza azt hogy hogyan iktatodi ki az ellenfeleket. Ha nem ölöd meg csak leötüd az 175 pont, ha úgy ölöd meg, hogy nem vesznek észre, az 150 pont, ha meg nyíltan lelövöd az 125 pont. És ennek az e-penis növelésén kívül is van jelentősége, ugyanis a pontszámod alapján kapsz pénzt minden küldetés végén. Amit utána a főhadiszállás és a felszerelésed fejlesztésére költhetsz. Olyannyira fontos a játékban a pontszám, hogy egy külön kis animációt csináltak ahol a játék tételesen bemutatja hogyan tevődik össze a végső pontszámod, majd a legvégén megjeleníti a pénzt amit összekapartál. Persze ebbe a részbe is sikerült egy komoly hibát véteniük, még pedig azt, hogy az állapotsor a képernyő tetején már a küldetésért kapott pénzel növelt összeget mutatja a számítás kezdetekor is. Nem egy égbekiáltó hiba, de sok ilyen elronthat egy játékot, vagy legalábbis egy bizonyos játékelemet.

A játékban vannak elsődleges fő kampány küldetések és másodlagos mellékküldetések. Utóbbiból 4 féle, minden csapattagodtól más küldetést lehet kapni. Az egyik típus ahol észrevétlenül kell besurrannod valahova elintézni pár dolgot majd kijönni szintén észrevétlenül. Ez a legnehezebb típus mivel ezeket egy szuszra kell megcsinálni, nincs közben mentés sehol. A második típus ahol meg kell tisztítanod a terepet az összes ellenségtől. Ez is elég nehéz mert ha csak egyszer észrevesznek erősítést hívnak és rögtön 10 helyett 25 ellenfél lesz. És ezek a küldetések mindig két részküldetésből állnak, de szerencsére a kettő között van checkpoint. De így is elég nehezek. A harmadik típus ahol hullámokban jönnek az ellenfelek és túl kell élned x hullámon át, egyre nehezedő ellenfelek ellen, tisztára mint a Mass Efffect 3 multiplayer módja. Ill nem tisztára hanem egy-az egyben az lemásolva. A negyedik típus sajnos nem tudom milyen mert azt csak coopban lehet játszani, én meg csak egyjátékos módban játszom.

És itt szeretném megemlíteni, hogy szerintem nem csak azt az egy játékmódot koppintották Mass Effectről, ugyanis most már itt is saját főhadiszállásod van ami űrhajó helyett egy repülő. De a lényeg ugyanaz, küldetések között beszélhetsz csapattársakkal, meg fejlesztheted a repülőt vagy a felszerelésed, és térkép is van ahol kiválaszthatod melyik küldetésre mész legközelebb. Az egész ugyanaz mint Me2-3 csak felhígítva. Sőt szerintem még a főszereplő kinézete is jobban hasonlít default Shepard-ra mint korábban bármikor.

A legtöbb pénzt felszerelésed fejlesztésére lehet költeni, és ajánlott is, mert alap fegyverek szinte semmit se érnek, de egy jól felextrázott mesterlövész puskával már le lehet lőni kis szerencsével a nehéz páncéllal rendelkező ellenfeleket is. Sajnos a szerencse még mindig ott van, mert néha meghalnak egy fejlövéstől, de elő elő forduul, hogy csak a sisak repül le a fejükről vagy még az sem. Ilyenkor nagyon igyekezni kell, hogy gyorsan ismételt lövéssekkel leterítsd mielőtt észrevesz. De persze ilyenkor már ficánkol ami még nehezíti a dolgot. De a nehézpáncélos gyalogosok amúgy is különösen idegesítő ellenfelek a játékban, mivel a legtöbb támadás hatástalan ellenük. Nem lehet őket leütni közelhatcban, csak hátulról orvul támadva, nem hat rájuk a sokkoló, és még az altató gáz sem. És raádásul néha még páncéljuk is van amitől még lelőni sem lehet őket csak hátulról.

A játék története a lehető legsablonosabb ami létezhet. Egy új terrorszervezet csúnyaságokat akar csinálni és csak te állíthatod meg őket, mert mindenki más a kezén ül vagy nem tudom. Még amikor egyértelműen egy hadsereget kéne küldeni akkor is te mész ellenük egyedül. A történetben levő pár amatőr csavart kilóméterekről előre lehet látni. És az egész egy iszonyatosan gagyi főellenség harccal végződik, mindenféle csúcspont nélkül. Nem azt akarom mondani hogy ez egy rossz játék, mert az ellenfelek leszedése az arzenálllal amid van még így is szórakoztató ideig óráig, de csak egy újabb rókabőr egy nagyon régi franchise-ról amire már nagyon ráférne a megújulás.

A grafika elmegy, nem kimagasló. Küldetések alatt a sebességre se volt panaszom, de a főhadiszállláson valami miatt folyamatos idegesítő szaggatást produkált a játék.

A mentések checkpoint alapúak ami a viszonylag könnyú kampányban megfelő volt, de a melléküldetéseknél eléggé hajtépős.

Ami az irányítást illeti vannak gondok. Fedezékben az összes mozgás kamera relatív, nem pedig karakter relatív, amitől teljesen behülyültem, ráadásul ugyanez igaz mászás közben. Amikor valami peremen lógsz vagy csöveken mászol fel. Ja és fedezékből kijönni csak egy gomb megnyomásával lehet, vagy pontosan a fedezékre merőlegesen. Néha lehetetlen a megfelelő fedezéket elérni és a karakter rossz fedezékbe megy. Vagy ajtó nyitás helyett a lámpát kapcsolja fel és fordítva. A játékban elvile el lehet rejteni a leötütt ellenfelek testét, de ezeket csak és kizárólag az arra kijelölt tárolókba lehet tenni. Nem viccelek, ha pl ledobom az erkényről az nem ér, vagy a sötét zug sem, azt nem veszi figyelembe a játék. És ilyen doboz alig van pár db az egész játékban, így értelmét veszti az egész rejtegetősdi.



Azt hiszem mindent leírtam amit akartam.

+
  • pontozási rendszer
  • mivel nem a menübe kerülsz vissza minden küldetés után hanem a repülődre a beleélést nem törik meg küldetések között sem.
  • az alap lopakodós ellenfél leszedegetős játékmenet még mindig jó
  • A játék a gyökerei felé lépett vissza a Conviction féle akciós kitérő után
-
  • fagyások és leállások
  • bugok és egyéb hülye hibák
  • nagyon gyenge végső összecsapás
  • frusztráló melléküldetések
  • gyenge történet
  • még mindig nem tudok megbarátkozni a falakra meg levegőbe vetített feladatokkal
Amennyivel gyengébb történetben a Conviction-nál annyival jobb játékmenetben.


Pontozás:

Grafika: 7
Történet: 3
Hangulat: 7
Játékmenet: 8
Irányítás: 5

Összhatás: 7/10
Hibái ellenére érdemes egy próbát tenni a játékkal.

Szerkesztette: Mumia 2014. 10. 26. 19:34 -kor


#1098 Felhasználó inaktív   Drat 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.520
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2014. 10. 26. 19:53

Én anno az első Splinter Cell-lel játszottam. Az akkoriban eléggé bejött. Utána nagy kihagyás. Double Agentet játszottam még végig, és számomra egész tűrhető volt. Aztán jött a Conviction, amiben marha sokat bénáztam. Alapból sem vagyok túl jó a lopakodásban, de itt valahogy nagyon nem állt kézre az egész. Ennek ellenére egyszer végigjátszottam, mert érdekelt a story.
A Blacklisttel csak épp tettem egy próbajáratot amikor kijött. Elsőre úgy tűnt, hogy a Conviction továbbfejlesztett irányítását illetve rendszerét használta. Ez már rögtön nem tetszett. Aztán ott volt még az új arca és hangja Sam-nek.
Aztán láttam, hogy a küldetések újrajátszhatók, talán minősítést is kapsz, vihetsz új felszerelést stb. Ez a rendszer régen nagyon tetszett pl a Hitman 2-ben. Egyre profibban próbáltam kivitelezni az adott pályát, és a játék jutalmazott is érte.
A SC:B esetében azonban nem volt semmi olyan sem, ami akárcsak a történet végéig alkotott volna valami löketet.

Az írásod nagyon nem hozta meg a kedvem a játékhoz, inkább ellenkezőleg. Nem látok benne túl nagy örömöt, legalábbis magam számára nem. A sorozatnak meg nem vagyok akkora rajongója, hogy ne tudjak egyszerűen elsétálni maga a játék mellett. Úgyhogy ezt én meg is teszem :)

Amúgy jó volt olvasni és köszi a tesztet.

Szerkesztette: Drat 2014. 10. 26. 19:57 -kor

"There's room at the top they're telling you still
But first you must learn how to smile as you kill"

#1099 Felhasználó inaktív   Mumia 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 31.916
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2014. 10. 26. 22:13

Nincs mit, amúgy az első pálya nagyon nem jellemzi a játékot, egészen más stílusban folytatódik utána.Persze a fergeteges történet miatt valóban nem érdemes végigjátszani, ha a játékmenet nem jön be. Amúgy szerintem sokkal kevesebb köze van Conviction-hoz játékmenet szempontjából mint a korábbi részekhez (főleg az első három részre hasonlít). Én észre sem vettem, hogy a hangja is más, csak az túnt fel, hogy túlságossan hasonlít Shepard-ra. Igaz nagyon régen játszottam az előz részekkel.

Szerkesztette: Mumia 2014. 10. 26. 22:16 -kor


#1100 Felhasználó inaktív   chris77 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.255
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2014. 10. 31. 11:28

Játszik itt valamelyikőtök a The Evil Within-el?
Nálatok is előfordul laggolás váratlan/indokolatlan helyeken? :unsure:

Téma megosztása:


  • (68 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

3 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 3 vendég, 0 anonim felhasználó