Idézet: Locutus - Dátum: 2009. febr. 17., kedd - 21:07
Nem. Ott a különbség, hogy ő tisztában van azzal, hogy minden motornak megvan a maga élettartama. És nempedig alapból szar, meg természeténél fogva eszi az olajat, mint a te swifted.
Azt kell észrevenni, hogy
A, sportos hondák kiöregednek lassan, valós 150-250e km alatt lassan semmilyen sincs.
B, user függvénye, hogy mennyire tud vigyázni a pörgős szívó motorra
C, pénztárca és user függvénye, hogy hogyan van szervizelve, de mivel legalább 3 gazdájuk volt már, elég valószínű hogy kapott az már mindent.
Pozitiv és negativ kivételek is vannak, viszont TE a negatív kivételekből általánosítasz az összesre.
Én tudnék általánosítani pozitiv példákból is, mert ismerek olyat. Pl a generál nélküli D16A6 CRX 340e km-rel, vagy az F20A4 Accord, amit a második tulaj 700e km-rel adott el úgy hogy egyszer volt gyűrűzve, és azóta a harmadik tulaj 760e-nél tart probléma nélkül. Vagy meg lehet nézni amerikában külön mileage stat oldalt csináltak ezeknek, ahova nem egy és nem két ember iratkozott fel a hondájával, többszázezer problémamentes mérföldekkel. Konkrétan a B16/B18/H22-es vtikkel szintén semmi gond nincs, lazán mennek 250e km felett a fentiek szerint, és kurvára nem jellemző, hogy ennék az olajat. Hát még a kevésbé csúcsra járatott 1.4/1.5/2.0 motorok. Az integra motorja már más kérdés, abból mára csak 2 féle van, a 20% kevés kilóméterrel vitrinben tartott patika állapotú, és a 80% széthajtott foltozott max felújított úgyahogy. Kb mint az 5gen VTI-k. 4gen iVT-t meg szinte már kizárólag csak építenek, eredeti állapotában fennmaradt alig van. Egyszerűen eljárt felettük az idő, és ha megszakadsz is csak kurvasok km-t futottat találsz. Ellentétben ezzel meg ott van az D16Z Civic, ami szinte mindenkinél gyűrűzésre szorul 180-200e km körül. Vagy a H23A1 94-ig, amik kivétel nélkül nyugvó csapágyasak lesznek 150e km után és főtengely kuka. Tervezési hiba, amit 94 utáni modelleken javítottak csak ki...
Lehet hogy a suzuki kicsiny világára van rálátásod, csak az a baj, hogy úgy próbálsz más márkákba is beleszakérteni, hogy azokra viszont nincs.
Istenem, ez az eszi az olajat dolog nagyon nem hagy nyugodni téged, mi?
Fentebb olvastam valami gépészmunkábal kapcsolatos óradijakról, ebből leesett hogy hozzáférsz ilyesmihez, igy infóhoz is. Áruld már el nekem a büdös nagy titkot: ha a honda 1,6 VTI motorja : 81es furat mellett 74,4 mm löketen dolgozik, mig a swift gti 74mm mellett 75,5mm lökettel, 1 mm hiján cca ugyanaz a löket, a dugók, a gyűrűk, a satöbbi cca ugyanattól a beszállitótól jön, (Mahle dugók vannak benne gyárilag, namost, minő érdekesség, a turbós kuvikokba rendre kerül befele az 1,6 sedan meg vitara dugattyú, pfujj de szar mi, vagy pl a D16 hajtókarja kb 2/3 olyan pilincka, mint a swift sedané, ami meg szintén kb 2/3 annyira pilincka mint a GTIé) azaz, irtózatos szórás alapanyagban nem lehet, az olajban doszt nem, a blokk a hondában sem nicasilos, meséld el, hogy lehet az, hogy ha a swiftet rendszeresen 8000 fölé rántják, akkor megeszik kb 5k km alatt 2-3 deci olajat simán, a VTI meg (szerinted) nem? Elárulom, sehogy. Mert ugyanugy oldják meg hogy birja az RPMet: laza illesztés. Akkor meg megy el az olaj, ha pörgetik mint a barom, tetszik neked vagy nem. Az hogy nagypapatempó max 4k mellett nem eszi, az egy dolog, ott a swift se. Mellesleg ezen laza illesztés is az ok pl hogy a VTIknél amit megfaragnak, nem árt ha mindjárt 2 helyen is kiviszed a kartergázt a dekni alól, mert a visszavezető telefossa a szivócsövet olajtakonnyal, ha meg ledugózod, kitolja a nivót a helyéről.
Ez még mindig nem az autó hibája, hanem a useré, de senki nem mondta, hogy szar. Csak annyit, hogy ez ilyen, és pont. Te meg szajkózod mint a petipapagáj, hogy deakkorsedeakkorse. Tedd hát.
Az a vicces a rálátásban, hogy nekem legalább a swiftre van egy kicsi rálátásom, ha nem is sok, de neked még a saját márkádra sincs.