HWSW Informatikai Kerekasztal: -=RV870, GT300 - találgatások és tények=- - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (173 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

-=RV870, GT300 - találgatások és tények=- ...avagy az első DX11 generáció Értékeld a témát: -----

#3181 Felhasználó inaktív   Chabi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.060
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 13. 16:11

Kép

Kép

Kép
Az igazi mazochista az, aki közúti ellenőrzésnél leáll mögéd, pedig le se intették!
Nem jött össze neki, továbbküldték...

#3182 Felhasználó inaktív   vers 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.382
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 13. 16:24

Üzenet megtekintéseIdézet: Abu85 - Dátum: 2010. 12. 13. 13:06

És a textúraolvasáshoz miért kell AFR? Az eredmény amúgy is ott marad a másodlagos, vagy esetleg az elsődleges gyorsítótárban. Ehhez nem kell hókusz-pókusz. Mire az felülíródik, akkorra már pár frame eltelt.
Csak a 3D miatt leszámoltatnád AFR szintű megoldással a jelenet geometriáját újra? Ne csinálj ilyet, mert a hagyományos úton csak raszterizálni kell kétszer. :)


100 fps-nel a 180GB/sec memoriasavszelbol 1.8GB/sec jut egy framre, ami 1800MB/sec, az L2 cache pl a gtx580-ban 768Kb , tehat 2 ezerszer irodik at a cache tartalma egy frame alatt
megegyszer leirom 2 EZER
ennek tudataban gondold at mekkora baromsagot irtal :)
M-12 technology

www.m12technology.com

I'm CEO bitch

#3183 Felhasználó inaktív   Chabi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.060
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 13. 16:54

Üzenet megtekintéseIdézet: vers - Dátum: 2010. 12. 13. 17:24

100 fps-nel a 180GB/sec memoriasavszelbol 1.8GB/sec jut egy framre, ami 1800MB/sec, az L2 cache pl a gtx580-ban 768Kb , tehat 2 ezerszer irodik at a cache tartalma egy frame alatt
megegyszer leirom 2 EZER
ennek tudataban gondold at mekkora baromsagot irtal :)

Ha már felhoztad a textúrázást.... A textúra írás és olvasás nem a megosztott 768Kbyte-os L2 cache-ből történik, hanem textúrázó csatornákhoz egyenként kapcsolódó 12Kbyte-os saját gyorsítótárból. >> textura cahe<< De amíg nem változik 100FPS-nél a textúra addig nem kell újra írni mert olvasható ha már bent van a cache-ben. Hasonlóan az általad fejtegetett "egyhelyben állok és lövök" szituációhoz, amit már a múltkor >> kitárgyaltunk <<... De azért megpróbálom röviden mégegyszer: a Geometry Instancing lényege, hogy ne kelljen újra kiszámolnia a gpu-nak a pl. 100FPS alatt másodpercenként éppen nem változó geometriát és ezt újra és újra írni pl. 2000x a cache-ben, mert ott van és olvasható.
Az igazi mazochista az, aki közúti ellenőrzésnél leáll mögéd, pedig le se intették!
Nem jött össze neki, továbbküldték...

#3184 Felhasználó inaktív   Abu85 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.149
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 13. 16:59

Chabinál a pont, ha lehet ilyet mondani. :) Annyira jól írta, hogy nincs is mit hozzáfűzni.

Üzenet megtekintéseIdézet: arn - Dátum: 2010. 12. 13. 15:49

azt epp a multkor szamolgattam, hogy a phs benchmarkok alapjan mennyire rossz a 5970 az amd sweetpoint strategiaja alapjan, a gtx580 pedig kb 5870 szintu mint gpumeret mind tranyoszam alapjan. jatekoknal persze, mert ha gpgput nezunk, akkor mas a helyzet. szal ha eddig az nvt ezert tamadtak, akkor az most tobbszorosen igaz a ketchipes amdre? :) lassan visszanyal a fagyi ezekkel a cf/sli megoldasokkal.

A HD 5970 egy csúcsmodell. A pokoli teljesítményen kívül minden másodlagos. A Sweet Spot ezért sikeres, mert oda helyezi a hangsúlyt, ahol a kategória igényli. A HD 6990 is ilyen lesz. Mocskos drága és pazarló, de felülmúlhatatlanul gyors, és ez az ami számít egy csúcsterméknél. Itt már a júzer nem nézi a fogyasztást és az árat. Ez a leggyorsabb, így ez növeli a legjobban az e-péniszt. Ez egy piszok egyszerű stratégia, és nyilván a Sweet Spot nélkül megvalósíthatatlan, mert megfelelő fogyasztású csúcslapka kell, hogy kettőt alkalmazva 300 watton belül legyél.

Szerkesztette: Abu85 2010. 12. 13. 17:05 -kor

Szösszenetek és egyéb dolgok: katt

#3185 Felhasználó inaktív   vers 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.382
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 13. 17:57

Üzenet megtekintéseIdézet: Chabi - Dátum: 2010. 12. 13. 15:54

Ha már felhoztad a textúrázást.... A textúra írás és olvasás nem a megosztott 768Kbyte-os L2 cache-ből történik, hanem textúrázó csatornákhoz egyenként kapcsolódó 12Kbyte-os saját gyorsítótárból. >> textura cahe<< De amíg nem változik 100FPS-nél a textúra addig nem kell újra írni mert olvasható ha már bent van a cache-ben. Hasonlóan az általad fejtegetett "egyhelyben állok és lövök" szituációhoz, amit már a múltkor >> kitárgyaltunk <<... De azért megpróbálom röviden mégegyszer: a Geometry Instancing lényege, hogy ne kelljen újra kiszámolnia a gpu-nak a pl. 100FPS alatt másodpercenként éppen nem változó geometriát és ezt újra és újra írni pl. 2000x a cache-ben, mert ott van és olvasható.


minden adat az L2-ben jeleneik meg eloszor es onnan aramlik a kisebb gyorsabb ls,l1 bufferek fele,
ha egy jatek ugy lenne megirva hogy ha nem csinalsz semmit akkor a bufferekbol nyomja az adatokat, akkor felporogne ezer fps fole is a frameszamlalo, de mivel ilyet en meg nem lattam a gyakorlatban ugy tunik nem igy van megoldva
a geometria tobbsege a rendszer memoriabol aramlik a gpuba a pci buszon keresztul , az instancing semmire se valo, csak ilyen agyhugy fos jatekba ahol ezer egyforma karakter kapalozik
M-12 technology

www.m12technology.com

I'm CEO bitch

#3186 Felhasználó inaktív   arn 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 28.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 13. 19:46

Üzenet megtekintéseIdézet: Abu85 - Dátum: 2010. 12. 13. 16:59

Chabinál a pont, ha lehet ilyet mondani. :) Annyira jól írta, hogy nincs is mit hozzáfűzni.


A HD 5970 egy csúcsmodell. A pokoli teljesítményen kívül minden másodlagos. A Sweet Spot ezért sikeres, mert oda helyezi a hangsúlyt, ahol a kategória igényli. A HD 6990 is ilyen lesz. Mocskos drága és pazarló, de felülmúlhatatlanul gyors, és ez az ami számít egy csúcsterméknél. Itt már a júzer nem nézi a fogyasztást és az árat. Ez a leggyorsabb, így ez növeli a legjobban az e-péniszt. Ez egy piszok egyszerű stratégia, és nyilván a Sweet Spot nélkül megvalósíthatatlan, mert megfelelő fogyasztású csúcslapka kell, hogy kettőt alkalmazva 300 watton belül legyél.


korabban volt szo lejjebb is ketchipes kartyakrol. az mit novelt volna? :) mongy en nem banom, hogy nem igy lett, mert amennyire dragak, annyira sok veluk a nyug.

#3187 Felhasználó inaktív   Abu85 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.149
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 13. 19:50

Üzenet megtekintéseIdézet: arn - Dátum: 2010. 12. 13. 20:46

korabban volt szo lejjebb is ketchipes kartyakrol. az mit novelt volna? :) mongy en nem banom, hogy nem igy lett, mert amennyire dragak, annyira sok veluk a nyug.

Volt szó dupla Juniperről, de úgy döntött az AMD, hogy nem szükséges a termékskálába. Ettől függetlenül a Yeston befejezte a terveket.
Szösszenetek és egyéb dolgok: katt

#3188 Felhasználó inaktív   Chabi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.060
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 13. 20:27

Üzenet megtekintéseIdézet: vers - Dátum: 2010. 12. 13. 18:57

minden adat az L2-ben jeleneik meg eloszor es onnan aramlik a kisebb gyorsabb ls,l1 bufferek fele,
ha egy jatek ugy lenne megirva hogy ha nem csinalsz semmit akkor a bufferekbol nyomja az adatokat, akkor felporogne ezer fps fole is a frameszamlalo, de mivel ilyet en meg nem lattam a gyakorlatban ugy tunik nem igy van megoldva
a geometria tobbsege a rendszer memoriabol aramlik a gpuba a pci buszon keresztul , az instancing semmire se valo, csak ilyen agyhugy fos jatekba ahol ezer egyforma karakter kapalozik

Amíg nem változik a frame (amiről eddig írtál...) addig az L1 sem változik, mivel onnét kapja az adataot, addig az L2-ből nem olvas magának újabb adatot mert nincs újabb adat amit beolvasson. Amint megváltozik a frame akkor ír/olvas újra a buffer. A Geometry Instancing pedig nem konkrét karakterre, stb fűszálra, falevélre vonatkozik (látom most próbáltál utána olvasni...), hanem bármire ami azonos geometriával és azonos polygonszámmal jelenik meg 1-2-3...100-stb frame közben.
"Felpörgés" ...gondolom már észrevetted ha már említetted, hogyha "egyhelyben állsz és lősz" akkor magasabb FPS jelenik meg játékban pl. 100FPS, mintha mozgás közben lövöldöznél amikor változik állandóan körülötted lévő terület geometriája és textúrája pl. 85-90FPS. Ez a "felpörgés" az a bizonyos gyorsulás amikor bufferből kapja az adatot a végrehajtó. Nem fog 10x-es sebességel megjelenni mert az, hogy nem kell újraszámolnia és ezért írni a cache-t a gpu-nak csak olvasni, attól még a végrehajtó egységeknek bizony a kiolvasott adattal ugyanúgy dolgoznia kell.
Az igazi mazochista az, aki közúti ellenőrzésnél leáll mögéd, pedig le se intették!
Nem jött össze neki, továbbküldték...

#3189 Felhasználó inaktív   vers 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Blog megtekintése
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.382
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 13. 20:36

Üzenet megtekintéseIdézet: Chabi - Dátum: 2010. 12. 13. 19:27


látom most próbáltál utána olvasni...)




LOL, mivel nem vagyok onjelolt tanarbacsi, fizetni meg nem fizettek a tudasert, igy befejeztem, plane mikor a tiszteletet se vagytok kepesek megadni, azert az mar durva hogy ilyen alapdolgokat se birtok felfogni, persze ha nem akartok engine programozonak elmenni addig ez nem is baj
M-12 technology

www.m12technology.com

I'm CEO bitch

#3190 Felhasználó inaktív   Chabi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.060
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 13. 20:53

Kép

6970 CCC-ből húzva 950MHz/1450MHz(5800MHz)
http://forum.hardwar...91.htm#t7698486
Az igazi mazochista az, aki közúti ellenőrzésnél leáll mögéd, pedig le se intették!
Nem jött össze neki, továbbküldték...

#3191 Felhasználó inaktív   Rodrigez07 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.986
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 13. 21:48

Üzenet megtekintéseIdézet: Chabi - Dátum: 2010. 12. 13. 20:53

6970 CCC-ből húzva 950MHz/1450MHz(5800MHz)
http://forum.hardwar...91.htm#t7698486


Ezek igen szép eredmények, ez alapján a GTX570-et magabiztosan veri. A 2 GTX között van, de sokkal inkább az 580-as nyakán. Bár azért jó lett volna látni Metro és Unigine alatt a tesszellációt, mert előbbinél ki volt kapcsolva, utóbbinál meg Moderate-en volt :)
A barátnőm megjegyezte tegnap este az ágyban: Te egy perverz disznó vagy!
Mire én: Kemény szavak ezek egy kilenc évestől!

#3192 Felhasználó inaktív   Chabi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.060
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 14. 07:35

Kép

Kép
Az igazi mazochista az, aki közúti ellenőrzésnél leáll mögéd, pedig le se intették!
Nem jött össze neki, továbbküldték...

#3193 Felhasználó inaktív   arn 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 28.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 14. 10:54

Üzenet megtekintéseIdézet: Rodrigez07 - Dátum: 2010. 12. 13. 21:48

Ezek igen szép eredmények, ez alapján a GTX570-et magabiztosan veri. A 2 GTX között van, de sokkal inkább az 580-as nyakán. Bár azért jó lett volna látni Metro és Unigine alatt a tesszellációt, mert előbbinél ki volt kapcsolva, utóbbinál meg Moderate-en volt :)


akkor ez alapjan jol tippeltunk :)

en inkabb erre a dinamikus orajelbazirgalasra leszek kivancsi. mert igy ugyancsak elmeleti marmilyen megadott flops, texet, pixel. bar nem mintha egy adott teljesitmenyt kobe lehetett volna eddig vesni. igy nehez lesz stressz tesztet futtatni, jol kibasznak azokkal, akik a stabil allapotot keresik tuningolva - gyk minden program oroszrulett lesz tuningolva. de ha mar ennyire varialnak, akkor inkabb azt csinalhattak volna, hogy adott teljesitmenyhez lovik be a szukseges minimumwattokat, mint azt, hogy az adott tdpbe mi fer max bele. tehat ha akarok egy adott felhasznaloi elmenyt (felbontas, beallitasok, fps, etc) milyen teljesitmenybol lehet kihozni egy adott kartyan, es ugy csokkenti az orajelet, feszt, es nem azt, hogy van 200w tdpm, aztan ebbe lassuk mi fer bele.

mar ha jol fogom a mukodeset :)

Szerkesztette: arn 2010. 12. 14. 11:04 -kor


#3194 Felhasználó inaktív   Rodrigez07 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.986
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 14. 11:28

Üzenet megtekintéseIdézet: arn - Dátum: 2010. 12. 14. 10:54

akkor ez alapjan jol tippeltunk :)

en inkabb erre a dinamikus orajelbazirgalasra leszek kivancsi. mert igy ugyancsak elmeleti marmilyen megadott flops, texet, pixel. bar nem mintha egy adott teljesitmenyt kobe lehetett volna eddig vesni. igy nehez lesz stressz tesztet futtatni, jol kibasznak azokkal, akik a stabil allapotot keresik tuningolva - gyk minden program oroszrulett lesz tuningolva. de ha mar ennyire varialnak, akkor inkabb azt csinalhattak volna, hogy adott teljesitmenyhez lovik be a szukseges minimumwattokat, mint azt, hogy az adott tdpbe mi fer max bele. tehat ha akarok egy adott felhasznaloi elmenyt (felbontas, beallitasok, fps, etc) milyen teljesitmenybol lehet kihozni egy adott kartyan, es ugy csokkenti az orajelet, feszt, es nem azt, hogy van 200w tdpm, aztan ebbe lassuk mi fer bele.

mar ha jol fogom a mukodeset :)


Inkább jól tippeltél, mert én hittem, hogy valamennyivel gyorsabb lesz :) Ettől függetlenül nem tűnik rossz kártyának, mert a lemaradása jóval kisebbnek mutatkozik, mint amennyi a 4870 és a GTX280 vagy a 5870 és a GTX480 között volt. Ha Chabi szürke táblázatának hinni lehet, akkor zömmel 15-20%-al /néha több/ gyorsabb a GTX570-nél a listában található felbontások és szűrések mellett. Nagyjából ennyi a különbség a GTX570 és 580 között is. Szóval meglehet nagyon picurka lesz a sebességbeli differencia a 2 topkártya között. És akkor jön megint az ár/hűtés/fogyasztás kombó, hogy ez kinek sikerült jobban. De azért megvárnék egy anand-os, hardocp-s és computerbase-es tesztet...
A barátnőm megjegyezte tegnap este az ágyban: Te egy perverz disznó vagy!
Mire én: Kemény szavak ezek egy kilenc évestől!

#3195 Felhasználó inaktív   Chabi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.060
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 14. 15:03

Van ez a PowerTune kapcsoló... Na most találtak egy újabb kapcsolót a kártyán.

The secret of the AMD 6900's second switch :lama:
Az igazi mazochista az, aki közúti ellenőrzésnél leáll mögéd, pedig le se intették!
Nem jött össze neki, továbbküldték...

#3196 Felhasználó inaktív   Chabi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.060
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 14. 16:20

Kép
Kép

Idézet

INTEL Core-i5-2400(LGA1155)
P67A-UD5(LGA1155)
2GB-DDR3-1333 x2
WD5000AADS
Coolermaster Silent Pro 1200W
Windows 7 Ultimate 64bit

http://www.coolpc.co...=276669#p276669

Kép
több kép:
http://forums.overcl....php?t=18217697
Az igazi mazochista az, aki közúti ellenőrzésnél leáll mögéd, pedig le se intették!
Nem jött össze neki, továbbküldték...

#3197 Felhasználó inaktív   Chabi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.060
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 14. 19:46

Idézet

Some OC's from my testing:-

HIS 6950 stable at 930Mhz Core and 5950MHz Memory.

HIS 6970 stable at 980MHz Core and 6200MHz Memory.

http://forums.overcl...019&postcount=9

Fudo: Radeon HD 6970 to cost 275 euro
http://www.fudzilla....o-cost-275-euro

boltban:
HD6970 ... 11998 元 ~299€
HD6950 ... 9198 元 ~230€
http://www.coolpc.co...=276669#p276669
Az igazi mazochista az, aki közúti ellenőrzésnél leáll mögéd, pedig le se intették!
Nem jött össze neki, továbbküldték...

#3198 Felhasználó inaktív   Rodrigez07 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.986
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 14. 20:39

Üzenet megtekintéseIdézet: Chabi - Dátum: 2010. 12. 14. 19:46

http://forums.overcl...019&postcount=9

Fudo: Radeon HD 6970 to cost 275 euro
http://www.fudzilla....o-cost-275-euro

boltban:
HD6970 ... 11998 元 ~299€
HD6950 ... 9198 元 ~230€
http://www.coolpc.co...=276669#p276669


Ha hozza azt amit gondolok, akkor röhögve megadnék 230€-t a HD6950-ért ;)
A barátnőm megjegyezte tegnap este az ágyban: Te egy perverz disznó vagy!
Mire én: Kemény szavak ezek egy kilenc évestől!

#3199 Felhasználó inaktív   arn 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 28.096
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 14. 20:59

olcsobb lesz az (japanban dragabb szokott lenni)... az 5850 helyere hozzak ugy nez ki :) az mas kerdes, hogy megeri e lecserelni.

de azok a tuningeredmenyek erosen fenntartasosak a tdps megkozelites miatt... milyen programban tudott annyit? tenyleg annyin ment, nem vette vissza a drv? erdekes lesz ez.

#3200 Felhasználó inaktív   Chabi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.060
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2010. 12. 15. 07:11

Radeon HD 6950 & 6970 review

http://www.guru3d.co...50-6970-review/
Az igazi mazochista az, aki közúti ellenőrzésnél leáll mögéd, pedig le se intették!
Nem jött össze neki, továbbküldték...

Téma megosztása:


  • (173 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó