HWSW Informatikai Kerekasztal: Gyorshajtás - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (216 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Gyorshajtás Értékeld a témát: -----

#4191 Felhasználó inaktív   Konor 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.086
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 21:55

Idézet: csozsi - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 20:46

Hogy ki mit kever, az itt a kérdés?



elöl: ködfényszóró,
hátul: ködlámpa

nagy felismerés :)
BMW POWAAAAA de akkor miért van az avataromon Skodaaaa? :D

#4192 Felhasználó inaktív   hobizoli 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.698
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 21:59

Idézet: Wyco - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 19:40

Elolvastam a mai adagot és nem értem mit nem értetek (már aki). A zebrát elvileg ugy kell megközeliteni hogy ha le akar lépni leléphessen, te meg meg tudj állni (mert igen, a kresz szerint ilyenkor te szépen megállsz), de nem csalogatod. Tehát, nem 130-cal közelited meg és nem is 10-zel hanem mondjuk 40-nel vagy ilyesmi, hogy megállj ha kell, de nem lép le mert csunyán nézed vagy hasonló, esetleg mert nem mész csigatempóban.

Ebbol az kovetkezik, hogy minden zebra elott meg kell allnod, mert minnel kozelebb vagy annal lassabban kell menned, hogy biztos megtudj meg allni.



hobizoli
Powered by:
intel Core i3-7350K (4.2GHz), Gigabyte GA-Z270M-D3H, Corsair Vengeance 16GB DDR4-3200, Asus Radeon RX580-8GB OC, Samsung 830 120GB SSD, WD Green 0.5TB HDD, Samsung M3 Portable 0.5TB USB, SoundBlaster Tactic THX USB, Enermax MaxPro 700W PSU
intel Pentium G4560 (3.5GHz), Gigabyte GA-B250M-D3H, Corsair Vengeance 8GB DDR4-3000, Asus GT730SL-2GB, Kingston HyperX 120GB SSD, WD Blue 1TB HDD, WD Green 3TB HDD, Asus Xonar DG PCI, Gigabyte 620W PSU
Dell D630, intel Core2Duo T7250 (2GHz), 4GB DDR2-800, Kingston HyperX 120GB SSD
VEMS standalone EFI, www.diyautotune.com

"Jópofa dolog a pörgős szívómotor, de ami üt, az a turbó"

#4193 Felhasználó inaktív   Drummaster 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.156
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 22:02

Idézet: lameXpert - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 21:20

Pedig az eddigieknél komolyabbat nem lett volna nehéz... csak nem kellene másra tolni.

Nézd, tisztán látszik, hogy a fejedbe vetted, hogy hülyeséget beszélek. Ha nem tudod elhinni, hogy nem kell levennem a szemem az útról, hogy ki, vagy bekapcsoljak valamit, vagy észrevegyek a belső tükörben egy közeledő járművet, vagy hogy szempillantásnyi idő (tizedmásodperc) tiszta időben tökéletes látási viszonyok közt sem elég, hogy kivédj bármit, nos akkor mit kéne még ebben a témában írnom? Semmit. A sűrű ködben a sebesség helyes megválasztása az egyetlen, amit megelőzésként tudatosan tehetsz (meg persze a ködlámpa). No és figyelsz nem csak előre, hanem hátra is, ugyanis csak azért, mert az út egy pontját már elhagytad, azért ott még van közlekedés, tehát valamennyire figyelni kell azt is. Ködben pláne. Volt már rá példa, hogy a féklámpám villogtatásával értem el, hogy a hátulról ész nélkül jövő belémjöjjön. Ennyit a ködről.

#4194 Felhasználó inaktív   Miki2 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.277
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 22:05

Idézet: Drummaster - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 22:02

Volt már rá példa, hogy a féklámpám villogtatásával értem el, hogy a hátulról ész nélkül jövő belémjöjjön.

:OOO  :D
Tárgyi tudástól nem elhomályosított éleslátással tekintek a világra.

#4195 Felhasználó inaktív   csozsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 12.659
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 22:13

Idézet: Konor - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 21:55

nagy felismerés :)

Te mégsem tudod a különbséget.
Vagy csak rosszul gondoltad, rosszul írtad, esetleg nem vagy elég tájékozott a kérdésben, vagy a "jó mindenre ugyanaz a szó" nyelvtant használod.
"Ha már minden kisérleted csődöt mond, olvasd el a használati utasítást" (Murphy)
"Úgy vezess, mintha te jönnél szemben is."
"semmi sem olyan állandó, mint az ideiglenes megoldások"

#4196 Felhasználó inaktív   Wyco 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.245
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 22:15

Idézet: hobizoli - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 21:59

Ebbol az kovetkezik, hogy minden zebra elott meg kell allnod, mert minnel kozelebb vagy annal lassabban kell menned, hogy biztos megtudj meg allni.



hobizoli

Nem, mert ha lassitassz megállásig akkor csalogatod a gyalogost. Ne légy már ilyen izé te is el tudod d9nteni hogy ki az aki tuti nem fog megállni neked még akkor se ha lelépsz és ki az aki csak várja hogy mit akarsz.
http://backtotheukblog.wordpress.com - Anglia Blog - [Legutobbi: 20141212: Fény az alagút végén – Brit állampolgárság, útlevél]
Csodabogár vagyok. Egy ismerősöm azt mondta, hogy a hinduk szerint aki most bogár, az előző életében egysejtű volt. Ha ilyen tempóban fejlődök tovább, legközelebb már minden bizonnyal valami istenség leszek :D [Saját...]

#4197 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 22:18

Látom, megint sikerült mindenkinek szétcsapni mindenki között és újra lefutni ugyanazokat a köröket... :(

#4198 Felhasználó inaktív   Drummaster 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.156
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 22:22

Idézet: Miki2 - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 22:05

:OOO  :D

Komolyan mondtam.

#4199 Felhasználó inaktív   Konor 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.086
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 23:04

Idézet: csozsi - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 21:13

Te mégsem tudod a különbséget.
Vagy csak rosszul gondoltad, rosszul írtad, esetleg nem vagy elég tájékozott a kérdésben, vagy a "jó mindenre ugyanaz a szó" nyelvtant használod.

indul a nyelvtan óra :)
látom Colombo nagyon figyelsz :) akkor szerinted csak én használtam azt hogy ködlámpa elöre is :) 
vagy lehet hogy csak nekem akarsz nyelvtant tanítani de nem baj egyébként nem szokásom használni még nagy kezdőbetűt és írás jeleket sem nyugodtan belekothetsz mert nem érdekel :)

egyébként hátulra még azt is használják hogy ködzárófény


itt mind két kifejezést használják az első ködlámpára :)

egyébként ha megnézed az eladó autók hirdetéseit elégsoknál azt találod extraként hogy ködlámpa és képzeld nem a hátsóra gondolnak :)

legközelebb Grétsi Lászlónak hívjalak?

üdv :)
BMW POWAAAAA de akkor miért van az avataromon Skodaaaa? :D

#4200 Felhasználó inaktív   Arp 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.426
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 23:12

Idézet: Drummaster - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 22:02

Nézd, tisztán látszik, hogy a fejedbe vetted, hogy hülyeséget beszélek. Ha nem tudod elhinni, hogy nem kell levennem a szemem az útról, hogy ki, vagy bekapcsoljak valamit, vagy észrevegyek a belső tükörben egy közeledő járművet, vagy hogy szempillantásnyi idő (tizedmásodperc) tiszta időben tökéletes látási viszonyok közt sem elég, hogy kivédj bármit, nos akkor mit kéne még ebben a témában írnom? Semmit.

Ha a fejedre állsz és kukorékolsz akkor se fogja beismerni hogy csak értelmetlen kekeckedés amit csinál, ő a megmondóember, über alles.
Teljesen logikus amit írsz, az ember rendszeresen körbehordozza a szemét a tükrökön vezetés közben és észreveszi ha valaki van mögötte. És akkor semeddig nem tart megnyomni  azt a kapcsolót. Akinek annyira leterheli az agyát vezetés közben egy kézreálló kapcsoló megnyomása az inkább buszozzon.

#4201 Felhasználó inaktív   Nevl 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.868
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 23:23

Nem tudom, mi ennyire problémás a gyalogátkelő helyekkel.... Wyco és sokan mások is jól írják, úgy kell megközelíteni, hogy ha gyalogos lelép kényelmesen meg tudj állni, ennyi, nem kell se 5-el se 105-el menni :) Viszont ami NAGYON idegesít az a kamikaze kivilágitatlan úton, kanyar után a sötétben 100 szatyorral az út közepén szöszmötölő gyalogos. Nem messze a lakásunktól egy elég meredek utcán jöttem le olyan 50-60 körül, zebra a közelben sehol, egy idióta gyalgos meg pont az út közepén a kanyar túlsó felén ment át, épp csak meg tudtam állni... elsőre azt hittem haluzok :)
Amitől szintén eléggé ki vagyok készülve az a nagyon magasra állított lámpa... jön mögöttem a kocsi és elvakít szinte a visszapillantóból visszaverődő fény... bár ehhez az utak is hozzájárulnak azzal hogy úgy ugrál rajtuk a kocsi mint kecskesz@r a deszkán...
"Komplexen kell vizsgálni a stratégiai kérdéseket" Unknown corporate droid
Battle tag: Nevl#2658

#4202 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Hozzászólás ikon  Elküldve: 2005. 01. 12. 23:25

Idézet: Arp - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 23:12

Ha a fejedre állsz és kukorékolsz akkor se fogja beismerni hogy csak értelmetlen kekeckedés amit csinál, ő a megmondóember, über alles.
Teljesen logikus amit írsz, az ember rendszeresen körbehordozza a szemét a tükrökön vezetés közben és észreveszi ha valaki van mögötte. És akkor semeddig nem tart megnyomni  azt a kapcsolót. Akinek annyira leterheli az agyát vezetés közben egy kézreálló kapcsoló megnyomása az inkább buszozzon.

És neked vajon a szekér miért lenne túl fejlett közlekedési eszköz?  :think:
¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#4203 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 23:29

Idézet: Nevl - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 23:23

Amitől szintén eléggé ki vagyok készülve az a nagyon magasra állított lámpa... jön mögöttem a kocsi és elvakít szinte a visszapillantóból visszaverődő fény... bár ehhez az utak is hozzájárulnak azzal hogy úgy ugrál rajtuk a kocsi mint kecskesz@r a deszkán...

Rengeteg autóban sötétíthető a belső tükör, sőt egyesek maguktól sötétítenek.

#4204 Felhasználó inaktív   Nevl 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.868
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 23:30

Idézet: Carmaged - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 23:29

Rengeteg autóban sötétíthető a belső tükör, sőt egyesek maguktól sötétítenek.

Ez egy 2001-es ford mondeo... ebben még nincs... vagy ha van nem valami izmos :)
"Komplexen kell vizsgálni a stratégiai kérdéseket" Unknown corporate droid
Battle tag: Nevl#2658

#4205 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 23:36

Idézet: Nevl - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 23:30

Ez egy 2001-es ford mondeo... ebben még nincs... vagy ha van nem valami izmos :)

:eek:

Az 1998-as Escortban van a belső tükör alján egy pöcök, azt hátrahúzva elsötétül rendesen. Fura lenne, ha a 2001-es Mondeoban nem lenne. :think:

#4206 Felhasználó inaktív   Nevl 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.868
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 23:37

Idézet: Carmaged - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 23:36

:eek:

Az 1998-as Escortban van a belső tükör alján egy pöcök, azt hátrahúzva elsötétül rendesen. Fura lenne, ha a 2001-es Mondeoban nem lenne. :think:

Hmmmm.... akkor ezek szerint csak én vagyok tüke és nem láttam  :omg:  :reklamacio:  ... bár apám kocsija, inkább nem nyúlok hozzá, mert nem ltna semmit szerencsétlen... de majd megcsekkolom!
"Komplexen kell vizsgálni a stratégiai kérdéseket" Unknown corporate droid
Battle tag: Nevl#2658

#4207 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 23:41

Idézet: Nevl - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 23:37

Hmmmm.... akkor ezek szerint csak én vagyok tüke és nem láttam  :omg:  :reklamacio:  ... bár apám kocsija, inkább nem nyúlok hozzá, mert nem ltna semmit szerencsétlen... de majd megcsekkolom!

Hogy csúnyán fogalmazzak, a folyamat reverzibilis. :D

Szóval nem örökre sötétíti ám el. :p

#4208 Felhasználó inaktív   fram 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 22.034
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 23:44

Idézet: Drummaster - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 10:23

Ez így van. Városban azért nem jó ha be van kapcsolva, mert ugye egymáshoz közel mozognak a járművek (tehát látják egymást) és pl piros lámpánál állva az előtted lévő bekapcsolt ködlámpája rohadtul vakít és zavar. Városon kívül viszont...



Piros lámpánál: 

  - ha nem a lökhárító aljába van szerelve és vakít, akkor kiszedi a szemed
  - ha alul van (tehát ha mögé állsz, nem világít a szemedbe), de az előtted álló tiporja a féket és újabb nyugati autója van, akkor is kiszedi a szemed

------

Kereszteződésben - ahol neked kell elsőbbséget adnod - jobbra vagy balra fordulsz. Köd van. Lekapcsoltad a ködlámpád, h ne vakítsa el a mögötted lévőt. Mikor kapcsolod be?

Mielőtt elindulnál
...
Kanyarodás közben
...
Váltás közben
...
Amikor már befordultál és kettesbe váltottál
...

Menne ez is "csukott szemmel" ?
Szerinted másfajta autóban ugyanez kivitelezhető lenne hasonlóképpen?

-------

Lakott területen "mozgó járművek"

Én nem büszkélkedhetem többszázezer levezetett km-rel, de ha utas voltam, akkor is figyeltem az utat. Köddel kapcsolatban én azt tapasztaltam - a rutinosabb versenyzők majd megcáfolnak, ha nem így van - hogy mint a tenger hullámai, félkaréjben, egymástól elszakadva jönnek a ködfoszlányok. Jönnek és jönnek, van h teljesen megszűnik ez a hullámzás és azt lehet mondani, h érzetre párásság veszi át a helyét (gyengül a köd). De biza van olyan is, h a ködfoszlányok egyik pillanatról a másikra ködfalba mennek át. És ez nem csak az országúton fordulhat elő. Lakott területen a mélyebben fekvő részeken valamint nyílt(abb) terepen ugyanígy lehet foszlányból falba átmenet.

Jött mögötted vki, lekapcsoltad a ködlámpát. Belemész a ködfalba. Evidens, h fölkapcsolod.
Mit lát mindebből a mögötted lévő? Látta a hátsó helyzetjelződ, majd eltűnik minden fényed, majd felgyullad 1 vagy 2 piros fény. Óhatatlanul elkezd fékezni a mögötted levő

1. a ködfal előtt kezd fékezni
2. a ködfalban kezd fékezni

Ha ezután az autó után jön mégegy, az a következőt látja:

1. kigyullad a féklámpa, majd alig ezután elhalványul a fénye
2. egy pillanatra eltűnik/gyengül a fény, majd újra erős/normális lesz

És itt is óriási szerepe van a 3. féklámpának, ha az felgyullad, egyértelmű, h fékez az előtted levő.

De ha nincs 3. féklámpa, a változó ködsűrűség miatt simán benézheti a fényeket.
És ha te a diszkó ködfénnyel kellőképp ráijesztettél a mögötted lévőre - aki közben szintén belefut a ködfalba, ami miatt szintén lassítana - és sokáig tiporja a féket, a 3. becsukja hátulról.
És ez csak "ha" meg "de", ezért is írom szürkével.


És én nagyon jól tudom, értem, mi a szándékod, célod ezzel a ki-be kapcsolgatósdival.

M5ösön gyakran járok, van ahol a mai napig nincs rendes sövény az elválasztó sávban. Így ha reflelkorozol, akkor belevilágítasz a szembe jövők szemébe. Villogtat(ná)nak is rendesen. Mivel ismerem az utat, ha nem is csukott, de fél szemmel is végigmegyek rajta, ezért ha jön szembe valaki, reflektor nélkül megyek akkor is, ha nincs előttem senki.

Mondom, ezt csak azért tudom megcsinálni, mert ismerem a terepet. Tudom, mire számíthatok.

Az M3mast nem ismerem annyira, leszarom, h esetleg elvakítom a szembe jövőket, mert látni akarom, hol is jön a domb aljában az a jobbra-kifelé lejtő balkanyar.

Gondolom te is naponta ugyanazon az útvonaladon jársz, nem érhet nagyobb meglepetés. De nem várható el a többi közelkedőtől, h tudja, mi várja a következő kanyar után.

A lényeg: a ködlámpa arra való, h rossz látási viszonyok között egy ~ biztos pontot nyújtson a mögötted közlekedőnek. Ha ki-be kapcsolgatod, az megtévesztő lehet.

És igen: piros lámpa suckz, zavar engem is, ha ég a ködlámpa vagy tiporja a féket, de próbálom nem megszámolni, h hány LEDből épül fel a fény(erej)e.
Ciciman is on borda

#4209 Felhasználó inaktív   Nevl 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.868
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 23:47

Idézet: Carmaged - Dátum: 2005. jan. 12., szerda - 23:41

Hogy csúnyán fogalmazzak, a folyamat reverzibilis. :D

Szóval nem örökre sötétíti ám el. :p

:) Na ezt rögtön gondoltam, de ahhoz, hogy ezzel szórakozzak a türöt rendesen magamhoz is kéne állítani (így kicsit összegörnyedve kell belenéznem), aztán apám állítgathatná vissza... így nem foglalkoztam vele, de majd megnézem, mert nagyon zavar amikor belevillantgatnak a szemembe.
"Komplexen kell vizsgálni a stratégiai kérdéseket" Unknown corporate droid
Battle tag: Nevl#2658

#4210 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 01. 12. 23:51

Az a jó ebben a topicban, hogy itt, még a leglényegtelenebb részletkérdésben is hatalmasakat lehet vitatkozni :)
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

Téma megosztása:


  • (216 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó