MOTOROSOK TOPICJA (A ruhám bőr és nem ballon...)
#181
Elküldve: 2003. 06. 10. 16:14
Sok találkozóra járok, de robogót felvonulni nem nagyon láttam még. Ezzel nem a robogósokat akarom megszólni, csak az még nem motor. A motoron van váltó és kuplung is....kivételek a nagyrobogók, de ezek inkább a túramotor kategóriába tartoznak.
2. Az a belépőár horribilis...Újszilvás 3000 HUF 400 HUF kajajeggyel, és Sirok sem több 3500nál. Ezek tényleg nagy találkozók. Sok kisebb találkozóra a belépő 1000 HUF körül alakul,és ez nem a szint alacsonyságát mutatja.
A siroki is azért ennyi, mert 5 nap, és mert fellép a Tankcsapda is. Igazából a külföldi csapatok nem hiányoznak, mert rengeteg jó magyar együttes van Beatricetől a Blues Companyn, Deák Billen, Tunyogin keresztül a Tequiláig. A Tequila például nagyon jó hangulatot csinál minden találkozón...főleg más slágereivel, de nagyon profin nyomják. Ha meg valahol Iron Maidnem van akkor ott a fanatista Iron Maidenesek is jól érzik magukat...
Kicsit elkanyarodtam, de a lényeget a legfontosabbat nem említettem, ami miatt az Alsóörsi találkozó nekem nem tetszik....és az a rongyrázás.
Nincs még egy találkozó ahová ennyi motort hoznak le traileren, hogy ott mutogathass avalami újgazdak, hogy neki milyen jól megy.
#182
Elküldve: 2003. 06. 10. 17:12
idézet:
Ezt írta keselyuu:
Sok találkozóra járok, de robogót felvonulni nem nagyon láttam még. Ezzel nem a robogósokat akarom megszólni, csak az még nem motor. A motoron van váltó és kuplung is....kivételek a nagyrobogók, de ezek inkább a túramotor kategóriába tartoznak.
[/quote]
ahhoz igazán tehetség kell, hogy valaki nálam kevesebbet értsen a motorokhoz, de a robogókról elég határozott véleményem van. egyszer ültem már olyanon. MIÉRT létezik az olyan? fel nem fogom. lassabb, mint egy bicikli, és elvileg mégis jogsi kell rá meg ilyenek... annyira kis semmi. ha már motort akarok, nem kezdek ilyen játékszerekkel... na mindegy.
idézet:
A siroki is azért ennyi, mert 5 nap, és mert fellép a Tankcsapda is. Igazából a külföldi csapatok nem hiányoznak, mert rengeteg jó magyar együttes van Beatricetől a Blues Companyn, Deák Billen, Tunyogin keresztül a Tequiláig.
[/quote]
nyamm, nyamm!!! dobogtatok itten a szívemet ilyenekkel...
bár motorom nem tudom, mikor lesz...
Pesten pedig igazán izgalmas és védangyalpróbáló lehet motorozni, a leírtak alapján (nem mintha eddig mást hittem volna), de ami engem illet, a pesti motorozást lehetőleg ki akarom hagyni az életemből. eleve nem szeretem a tömeget meg pestet, de motorral szabadon akarok suhanni, nem pedig mások hülyeségeivel foglalkozni![]()
#183
Elküldve: 2003. 06. 10. 21:34
idézet:
Ezt írta keselyuu:
Kicsit elkanyarodtam, de a lényeget a legfontosabbat nem említettem, ami miatt az Alsóörsi találkozó nekem nem tetszik....és az a rongyrázás.
Nincs még egy találkozó ahová ennyi motort hoznak le traileren, hogy ott mutogathass avalami újgazdak, hogy neki milyen jól megy.[/quote]
Sajnos én még nem voltam ilyen rendezvényen, de értem, mire gondolsz !
Ez nagyon kiábrándító lehet ! Ezeket a pöffeszkedő, nagyképű újgazdagokat én is rühellem ! Ezek tényleg nem motorosok !
"A magad tetteiért akkor is te vagy a felelős, ha más a hibás."
#184
Elküldve: 2003. 06. 10. 21:36
idézet:
Ezt írta shr:
ahhoz igazán tehetség kell, hogy valaki nálam kevesebbet értsen a motorokhoz, de a robogókról elég határozott véleményem van. egyszer ültem már olyanon. MIÉRT létezik az olyan? fel nem fogom. lassabb, mint egy bicikli, és elvileg mégis jogsi kell rá meg ilyenek... annyira kis semmi. ha már motort akarok, nem kezdek ilyen játékszerekkel... na mindegy.[/quote]
Igazából ezt a járművet praktikus szempontokból olyan országokban -általában a Mediterráneum térsége- használták először, ahol a szűk -és igen gyakran meredek- és/vagy zsúfolt utcákon mással nem nagyon lehet közlekedni !
Hogy divatt lett ? Az már más kérdés.
Amúgy egyetértek.
"A magad tetteiért akkor is te vagy a felelős, ha más a hibás."
#185
Elküldve: 2003. 06. 10. 21:38



Leírhatatlan veszteség !




"A magad tetteiért akkor is te vagy a felelős, ha más a hibás."
#186
Elküldve: 2003. 06. 11. 10:23
#187
Elküldve: 2003. 06. 11. 11:01
idézet:
Ezt írta keselyuu:
Én nem igazán tartom Alsóörsöt motorostalálkozónak, (motorosok jó része így van ezzel), mivel eleve ha egy Harley találkozóról beszélünk akkor mit keres ott mindenfajta motor (láttam Jawa 350-et, de egy robogót is a TV-ben).
Sok találkozóra járok, de robogót felvonulni nem nagyon láttam még. Ezzel nem a robogósokat akarom megszólni, csak az még nem motor. A motoron van váltó és kuplung is....kivételek a nagyrobogók, de ezek inkább a túramotor kategóriába tartoznak.
2. Az a belépőár horribilis...Újszilvás 3000 HUF 400 HUF kajajeggyel, és Sirok sem több 3500nál. Ezek tényleg nagy találkozók. Sok kisebb találkozóra a belépő 1000 HUF körül alakul,és ez nem a szint alacsonyságát mutatja.
A siroki is azért ennyi, mert 5 nap, és mert fellép a Tankcsapda is. Igazából a külföldi csapatok nem hiányoznak, mert rengeteg jó magyar együttes van Beatricetől a Blues Companyn, Deák Billen, Tunyogin keresztül a Tequiláig. A Tequila például nagyon jó hangulatot csinál minden találkozón...főleg más slágereivel, de nagyon profin nyomják. Ha meg valahol Iron Maidnem van akkor ott a fanatista Iron Maidenesek is jól érzik magukat...
Kicsit elkanyarodtam, de a lényeget a legfontosabbat nem említettem, ami miatt az Alsóörsi találkozó nekem nem tetszik....és az a rongyrázás.
Nincs még egy találkozó ahová ennyi motort hoznak le traileren, hogy ott mutogathass avalami újgazdak, hogy neki milyen jól megy.[/quote]
No igen, én járatlan vagyok a témában, de lehet, hogy ezért éreztem ezt az enyhe csalódottságot az ott megjelenő motortulajdonosokkal kapcsolatban. Az árak tényleg eszetlenek, ezért is írtam az osztrák példát...és hát igen, a zenekarok...én ilyen voltam :, mikor megláttam, hogy a Ladánybene 27 ott nyöszörög a színpadon...
#188
Elküldve: 2003. 06. 11. 17:35
Yamaha XT600ZE Ténéré '88as, 45 LE, önindító, minden tökéletes rajta, új gumik, fékbetétek, láncszett.

[ 2003. június 11.: keselyuu szerkesztette a hozzászólást ]
#189
Elküldve: 2003. 06. 11. 18:30
idézet:
Ezt írta keselyuu:
Jawa 350-nek gondját viselni nem egyszerű...akkor inkább MZ. A Jawanál a gyújtást például lehetetlen beállítani normálisan..[/quote]
Ennyire nem értek hozzá. Azt tudom, hogy ezzel nem volt gond. Nem emlékszel ? Írtam a topic elején, hogy alig használt volt a cucc. Volt, hogy 2 év alatt egy útja volt a Szfvár-Agár-Szfvár útvonalon.
Gyakorlatilag mintha új lett volna, amikor eladtuk.
Meg persze édesapám kicsinosította. Készített rá ízléses spoliert, díszítés és nagyon szép piros színe volt !
"A magad tetteiért akkor is te vagy a felelős, ha más a hibás."
#190
Elküldve: 2003. 06. 13. 09:31
Tegnapelött Várpalotán meghalt egy motoros. 180-al ment, amikor kikanyarodott elé egy autó, mert a soför nem tudta felmérni, hogy mennyivel jön a motoros.

Nagyon jó dolog motorozni, de egyvalamit mondjatok meg: Mi az úristenért kell 180-al menni lakott területen, vagy akárcsak föuton? Nem a KRESZ miatt kérdem, hanem a biztonság miatt. Mi a jó abban, ha valaki ekkora sebességgel kockáztatja az életét? Meg másét? Mi az élvezetes abban, hogy a plexi mögé bójva, mindenünkaet behúzva száguldozunk?
Hát nem az az igazi öröme a motorozásnak, ha lassabban megyünk, feltolt sisakrostéllyal, szimatoljuk az illatokat, gyönyörködünk a tájban? Mi motiválja azokat a motorosokat, akik a betonrakétákon csak a tökig-húzom-a-gázt-hadd-pörögjön-üveghangig stílust ismerik és amúgy veszélyes útszakaszokon sem bírnak magukkal? Nem zavar a dolog, ha az autópályán, vagy olyan úton mennek 200 fölött, ahol ezt viszonylagos biztonsággal meg lehet tenni. Engem is vittek már egy Ducatival Siófokról Pestre 25 perc alatt az M7-en. Èn mondjuk nem élveztem különösebben, de hátul elég kényelmetlen volt. Szóval, mi a véleményetek?
#191
Elküldve: 2003. 06. 13. 09:51
idézet:
Ezt írta Drummaster:
Up.
Tegnapelött Várpalotán meghalt egy motoros. 180-al ment, amikor kikanyarodott elé egy autó, mert a soför nem tudta felmérni, hogy mennyivel jön a motoros.Részvétem.
Nagyon jó dolog motorozni, de egyvalamit mondjatok meg: Mi az úristenért kell 180-al menni lakott területen, vagy akárcsak föuton? Nem a KRESZ miatt kérdem, hanem a biztonság miatt. Mi a jó abban, ha valaki ekkora sebességgel kockáztatja az életét? Meg másét? Mi az élvezetes abban, hogy a plexi mögé bójva, mindenünkaet behúzva száguldozunk?
Hát nem az az igazi öröme a motorozásnak, ha lassabban megyünk, feltolt sisakrostéllyal, szimatoljuk az illatokat, gyönyörködünk a tájban? Mi motiválja azokat a motorosokat, akik a betonrakétákon csak a tökig-húzom-a-gázt-hadd-pörögjön-üveghangig stílust ismerik és amúgy veszélyes útszakaszokon sem bírnak magukkal? Nem zavar a dolog, ha az autópályán, vagy olyan úton mennek 200 fölött, ahol ezt viszonylagos biztonsággal meg lehet tenni. Engem is vittek már egy Ducatival Siófokról Pestre 25 perc alatt az M7-en. Èn mondjuk nem élveztem különösebben, de hátul elég kényelmetlen volt. Szóval, mi a véleményetek?[/quote]
előrebocsátom, hogy baromira nem értek hozzá, soha semmit nem vezettem, kivéve biciklit viszonylag nyugis terepen (kisváros centruma maxbár anyám azt sem akarta. ahhh. mintha ő az a harmatos kis óvatosság lenne).
a 180 kissé durvának tűnik... vagy inkább nagyon. olyan szintnél már hajlamos vagyok azt gondolni, hogy ha nem jön be, akkor ez van, sejthette, hogy kockázatos
Drumm, ki ezért van oda, ki azért. szerintem én a szolid száguldozást preferálnám, s ha olykor gyorsan mennék, azt is csak akkor már, amikor biztos vagyok benne, hogy én, a motor és a környezet megfelelő erre... elvileg legalábbis, bár elég fejlett önvédelem van belém építve.
tegnap egyébként láttam egy motorost (nahát). egészen szívfájdító volt, ahogy lelkesülten elrepesztett, messze lehagyva mindenkit, főleg a villamost, amiben ültem
nemtom mennyivel mehetett, annyira vészesen sokkal azért nem s az esti pesti út (a nevét miért is tudnám) nem volt túl zsúfolt sem...
még mindig nem tudom, hogyan tanul meg az ember motorozni a nagy semmiből (vennem kéne először is motort, de azt még hazavinni se tudnám, mert ezt a pesti forgalomban inkább nem...) :confused: . ha lenne valami ismerősöm, akinek a motorján valami elhagyatott helyen gyakorolhatnék...no, majd kialakul. egyelőre pénzem sincs rá.
#192
Elküldve: 2003. 06. 13. 09:51

#193
Elküldve: 2003. 06. 13. 10:30

Kicsit sajnálom a srácot, de ha abba gondolok bele hogy kiszalad elé egy kisgyerek, akkor nem tud megállni és megöli...így már más a leányzó fekvése.
#194
Elküldve: 2003. 06. 13. 10:45
idézet:
Ezt írta keselyuu:
180al menni tényleg állatság és felelőtlenség városban...bőven elég a 100![]()
Kicsit sajnálom a srácot, de ha abba gondolok bele hogy kiszalad elé egy kisgyerek, akkor nem tud megállni és megöli...így már más a leányzó fekvése.[/quote]
Bizomány ! Amúgy láttam pár hete egy "szelíd motorost".
Azt hiszem Harley volt arany színű tankkal, de lehetett más is. Mindenesetre bazi nagy kétüléses cuiser volt
Rendszámot nem láttam (nem kötelező ??? :eek, de IMHO német házaspár volt. Úgy a 60-as, 70-es éveiben !
Na most képzeljétek ! A bácsika elöl terpeszt olyan cuccban, mint amilyet a Kék Osztriga várban viseltek a Rendőrakadémiában ! Ránézésre 50 Kg vasággyal.Azért a mellénye alatt neki volt egy kockás ing is. A fején egy II. világhoborús német sisak. Szemüveges volt az ipse pirospozsgás, szeplős arccal.
Mögötte a mamóka, hasonlóan bőrszerkóban, de némiképp "finomabb" módon előadva. Rajta olyan "tipikus" elöl nyitott motoros sisak volt. Ő is pirospozsgás, szeplős, hófehér bőrű, szőkésvörös asszonyság volt. Hátul a három bőr tartódoboz megpakolva !![]()
Namondom, ha ezek nem németek, akkor senki !![]()
De tök jópofa volt, ahogy az öreg "fenegyerek" megtekerte a gázkart és tovaviharzottak, miközben a mami szorította piszkosul a ferekát, hogy le ne essen a motorról !
Ők nem mentek gyorsan !
Mindenesetre nem semmi jelenség volt, az tutti !
"A magad tetteiért akkor is te vagy a felelős, ha más a hibás."
#195
Elküldve: 2003. 06. 13. 10:56
#196
Elküldve: 2003. 06. 13. 13:03
A GSXR ellenben már 5000nél emelte az elejét anélkül hogy akartam volna...nem való az közútra, és főleg nem való tapasztalatlan motoros kezébe.
#197
Elküldve: 2003. 06. 13. 13:44

bár imádom a motorokat, egy ilyet utcára küldeni bűn..
#198
Elküldve: 2003. 06. 18. 07:44
idézet:
Ezt írta FCs:
az igazsághoz hozzárartozik, hogy egy mai modern motor 6mp körül gyorsul fel 180-ra, hármasban. elég egy nagyobb gyorsulás egy lámpánál és 3-4mp után túllépted a százat. pár hete volt szerencsém kipróbálni egy 2003-as 900rr-t, ami 162kg és 154le. bár motorozom 20 éve, azt kell mondjam, hogy ez már sok. a baj az, hogy a sokan a papíron leírt adatok alapján vesznek motort úgy, hogy nincs mögöttük komolyabb tapasztalat. elég sok hayabusha tulajt láttam strandpapucsban, atlétában motorzni, ilyennek hiába magyarázom, hogy 15 éve 10km/h-val esve úgy jött le a plazúr az alkaromról, hogy csak fél év után jött rendbe. de ebben a játszmában csak az egyik fél a felelőtlen motoros, egy másik a felelőtlen gyártó és a felelőtlen jogalkotó. megszüntették a korlátozást, de szerintem a korábbi 100le bőven elég az utcára, aki többet akar, menjen versenyzni.[/quote]
Òóóóó, milyen ismerös sorok...Itt nálunk is sürün látni mondjuk zzr-t, amint a jóember suhogós melegítönaciban, szandálban meg izompólóban húzza a gázt. Aztán van olyan is, aki az 50 köbcentis endurójához úgy felöltözik, mint anno Drapál mester szeles idöben. Még mindíg az utóbbi a jobb.
#199
Elküldve: 2003. 06. 29. 20:28
Tudna nekem v.ki segíteni abban,hogy hol lehet előrendelni jegyet az aug 17.i brnoi nagydíjra.
Köszi
#200
Elküldve: 2003. 09. 19. 22:37


"A magad tetteiért akkor is te vagy a felelős, ha más a hibás."