HWSW Informatikai Kerekasztal: TESCO Gazdaságos benzin - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (29 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

TESCO Gazdaságos benzin

#181 Felhasználó inaktív   Krinyo 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 13.253
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 10. 03. 15:15

Idézet: *Macika* - Dátum: 2004. okt. 3., vasárnap - 15:29

Álló helyzetből 1 km-t is 4 tizemásodperccel hamarabb teljesített!!!

Kivancsi lennek a meres pontos menetere. :)

Krinyo
72792 óra, 6649 anyag, 11 376 878 karakter (6772 A4-es oldal) = az én HWSW-m

#182 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 10. 03. 15:30

Idézet: Krinyo - Dátum: 2004. okt. 3., vasárnap - 16:15

Kivancsi lennek a meres pontos menetere. :)

Krinyo

Tekertem lefelé az oldalt kerestem alul, átnéztem az utolsó betűket is, de sehol nem találtam meg, amit kerestem: (Sponsored by Shell)
Gondolkoztál már ma?

#183 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 10. 03. 16:38

Idézet

Értem.
Tehát 0-60-ig 1 tizedmásodperccel gyorsabb.
0-100-ig már 2 tizedmásodpercet (!) ver a 95-ösre.
0-160-ig meg hihetelen 1,1 mp-et!!!!

Álló helyzetből 1 km-t is 4 tizemásodperccel hamarabb teljesített!!!

Ezek fontos dolgok ám!

Mennyivel is drágább literenként a V-Power Racing?
50 Ft-tal?
Tehát 20%-kal?
És még (átlagosan) 1,5 decivel kevesebbet is fogyaszt a '300 forintos'-ból 100 km-enként.

Hát a bolondnak is megéri!!!!


Tételezzük fel, hogy jobb üzemanyag a vépóver az átlagos utcai kocsikba, nagyobb teljesítményt lehet elérni. Vegyük be a shellnek csak 5 percre...
És kezdjük a pénztárcánk alapján összehasonlítani a normál és a vépóver üzemanyagot...

Hááát... nézzük...
Elmegyünk tankóni a VAZ-2105-be. Nézzük a kutat melyik legyen, 95 vagy 50 ft-vel drágám vépóver.
Tankolunk 5000-ért mindkét esetben, elvégre ladások vagyunk, nincsen sok della.
Veszünk 300-ért vépóvert, azaz 16.6 Litert.
Tételezzük akkor fel, hogy tényleg jobban megy. Kevesebbet eszik.
http://attie.freeweb.hu/vpower.htm
link alapján átlagosan 10 literes fogyasztásnál 0.1L-el kevesebbet kajol vépóverböl, mint 95-böl. Ejnye.
Tehát 1%-al több utat tudsz nagyjából megtenni, de legyen kettő.
Jobban is megy. Sajnos csak időben, de a link alapján 160-ra 4.7% időnyereség jött ki. Hatalmas....
Tényleg de jó.
1%-al kevesebb fogyasztás, 5%-al nagyobb teljesítmény (kizárólag a link alapján)

Most akkor ez kifogyott és beláttuk hülye mivoltunkat, legközelebb 95-öst tankolunk 250-ért.
Kereken 20L jön ki. Ajj de jó. Bár 1%-al többet eszik. Mekkora probléma, hogy azonos távot 16.66L vépóver helyett csak 16.76L 95-ös üzemanyagból teljesíthetünk.. Ázt*kurvadeszar.. Többet fogyaszt.
De van ám ekkor nekünk még 3.2L üzemanyagunk a tankban, amikor már a vépóver kifogyott...

Ja és a teljesítmény???? Háát igen, de szar a 95-ös benya. 5% a vépóvernek... igaz...

De ne feledjük el, hogy nekünk kereken 20% (ha azonos távot akarunk futni akkor minimálisan kevesebb ~19%) üzemanyaggal van több!!!!
Most jön a kérdés, hogy ha változtatunk a nagyobb teljesítmény kedvéért a beáramló üzemanyag mennyiségén... Akkor vajon a majd 20% (19%) többletüzemanyaggal nagyobb növekedést el lehet érni, mint a vépóver állítólagos 5%-a???
Természetesen IGEN!
Vagy akár hosszútávon még adalékok vásárlásával is jobban kijössz, mint a vépóverrel....
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#184 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 10. 04. 07:31

Forrás: Autó Motor 2002/6 szám

Egyébként, aki megveszi, az tudat alatt boldog lesz, hogy milyen jót vett, ezzel jobban _kell_ mennie az autónak ergo úgy is érzi. A mérést nem kommentálnám, ennyi erővel én is feldobálhatnék számokat a netre.

#185 Felhasználó inaktív   *Macika* 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.009
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 10. 04. 15:53

Idézet: Carmaged - Dátum: 2004. okt. 4., hétfő - 8:31

...aki megveszi, az tudat alatt boldog lesz, hogy milyen jót vett, ezzel jobban _kell_ mennie az autónak ergo úgy is érzi...

Na itt hangzott el a lényeg!!!
Gondolkoztál már ma?

#186 Felhasználó inaktív   TromF 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 676
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 10. 04. 23:15

Placebo rulez  :D

1ébként nincs meg vkinek az adott Autó-Motor? Hátha bennevan a mérés menete.
4 8 15 16 23 42

#187 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 10. 04. 23:23

De figyi, még mindig nem érted....

Vegyük be pár percel a shell szövegét és legyen hihetetlen 5%-al nagyobb teljesítmény, 1%-al kisebb fogyasztás.. :) Persze nehéz elhinni, de ez van.. csak egy kicsit eröltessük meg magunkat...

Ha megvan akkor nézzük meg a 95-ös üzemanyag árát, hasonlítsuk össze a "jobb" vépóverrel és MÉG ÍGY IS láthatjuk, hogy a 95-ös üzemanyag MINIMUM 10-15%-al jobb ÁR/TELJESÍTMÉNNYEL RENDELKEZIK.

Persze a teljesítménynövekedés nem igaz, és a kevesebb fogasztás sem.. De ez már más kérdés..
Csak vannak olyan emberek, akik elhiszik, hogy suhámer józsi ferrárija, mint ahogy a reklámban, tényleg azzal megy. Ez azonban hatalmas tévedés. Mivel még ennek a ratyi vépóvernek sincsen ahhoz elegendő kompressziótűrése. Nade vannak ilyen józsi szurkolók, akik ha ilyet tankolnak, már gyorsnak érzik magukat. Persze ők is hibázgatnak a közúton, mint sumák jóska az új pályán... de erősebb, hangoztatják.
Evvan. :)

Én meg elvböl nem tankolok ezeknél. Még mitnem. Nem kell drágán szar termék, meg hát ugye a ferrárit támogatja, inkább a halál, mint hogy azt a mocskot tankoljam. :)
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#188 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 10. 05. 07:51

Nem tudom, melyik lapban volt, talán az A2-ben egy "Pancserteszt" című cikk, ahol viszonylag kezdetleges módszerekkel, de azért pontosságra törekedve letesztelték, hogy a sima 95-ös és valamelyik csodabenzin (nem tudom, hogy a szuper-MOL vagy a szuper-Shell) hogyan gyorsít egy igénytelen motort, hát, szánalmas volt a csodabenzinre nézve. Ha a kezembe akad, bescannelem és megosztom veletek.

#189 Felhasználó inaktív   EV6 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.700
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 10. 05. 11:51

A kompresszió-előgyújtás vita lezárásaként: VAN olyan motor, ahol elektronikusan (inkább elektro-mechanikusan) változtatható a kompresszió(-viszony):

Kép

Saab SVC (Saab Variable Compression)

Ebben a motorban a vezérlőelektronika egy elektromechanikus szerkezet segítségével az aktuális terhelés függvényében folyamatosan változtatja a kompresszióviszonyt. A hengerfal+hengerfej egységet billegteti a forgattyúsházhoz képest. Ha ilyen motor van az autódban, akkor valóban érdemes lehet vípávert tankolni. Mivel egyelőre csak tervezőasztalon és 1-2 (egyébként nagyon ígéretes) prototípus formájában létezik, erre kevés az esély. :)
processzort tervezni gyartani nem kulonosebben nehez, csak tapasztalat es penz kell hozza, a tudas fonn van a neten - vers
Én mágussá, ezzel a köznapi értelemben véve polihisztorrá váltam. - Gyula2222
...a végtelen felénél túl helyezkednek el... - flashdesignor
...jönnek a további tovább konkretizálások egészen addig, h egy egy adott esetben pontosan mik és hogyan vannak. - Gyula2222

#190 Felhasználó inaktív   daxko 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 565
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 10. 05. 12:31

Idézet: lameXpert - Dátum: 2004. okt. 2., szombat - 22:50

NEM! A kompressziót meghatározza a henger átmérője és a löket hossza.

:eek:

Yuyyy! A végletekig precíz LameX is képes marhaságokat írni :D
A henger átmérője és a lökethossz kizárólag a lökettérfogatot határozza meg. A kompresszió (helyesebben kompresszióviszony) két térfogat, a dugattyú alsó holtpontjában mért térfogat, és a felső holtpontban mért térfogat hányadosa. Ugyanolyan lökettérfogatnál (ugyanolyan hengerátmérőnél/lökethossznál) is megvalósítható teljesen eltérő kompresszióviszony. Lásd: hengerfejben kialakított égéstér térfogata, dugattyú kialakítása (lapos/domború).

Legyünk precízek! :D

#191 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Hozzászólás ikon  Elküldve: 2004. 10. 05. 12:37

Idézet: daxko - Dátum: 2004. okt. 5., kedd - 13:31

:eek:

Yuyyy! A végletekig precíz LameX is képes marhaságokat írni :D
A henger átmérője és a lökethossz kizárólag a lökettérfogatot határozza meg. A kompresszió (helyesebben kompresszióviszony) két térfogat, a dugattyú alsó holtpontjában mért térfogat, és a felső holtpontban mért térfogat hányadosa. Ugyanolyan lökettérfogatnál (ugyanolyan hengerátmérőnél/lökethossznál) is megvalósítható teljesen eltérő kompresszióviszony. Lásd: hengerfejben kialakított égéstér térfogata, dugattyú kialakítása (lapos/domború).

Legyünk precízek! :D

Bár lennél precíz. De csak lihegve, mint kölyökkutya, összekevered a szezont a fazonnal.

A többi nagyképű félremagyarázástól eltekintve, miért helyesebb a kompresszióviszony, mint a kompresszió?  :think:  :think:  :think:

Szóval légy szíves, légy precíz.
¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#192 Felhasználó inaktív   daxko 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 565
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 10. 05. 12:43

Idézet: lameXpert - Dátum: 2004. okt. 5., kedd - 13:37

A többi nagyképű félremagyarázástól eltekintve, miért helyesebb a kompresszióviszony, mint a kompresszió?  :think:  :think:  :think:

Kompresszió = sűrítés
Kompresszióviszony = motort jellemző érték (mint a lökettérfogat)

Érzed a különbséget a kettő között? :p

#193 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 10. 05. 14:07

Ez nekem is fura volt, elvégre akkor az összes kétlityós motornak ugyanakkora lenne a kompressziója? Az ötvenéveseknek ugyanannyi, mint a mostaniaknak? Ez így azért nem kerek egészen.

#194 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Hozzászólás ikon  Elküldve: 2004. 10. 05. 14:08

Idézet: daxko - Dátum: 2004. okt. 5., kedd - 13:43

Kompresszió = sűrítés
Kompresszióviszony = motort jellemző érték (mint a lökettérfogat)

Érzed a különbséget a kettő között? :p

Én tudom.

Viszont rendületlenül miért helyesebb a kompresszióviszony, mint a kompresszió? Valami érvelésed a buta vigyorgáson kívül?
¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#195 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 10. 05. 14:12

Idézet: Carmaged - Dátum: 2004. okt. 5., kedd - 15:07

Ez nekem is fura volt, elvégre akkor az összes kétlityós motornak ugyanakkora lenne a kompressziója? Az ötvenéveseknek ugyanannyi, mint a mostaniaknak? Ez így azért nem kerek egészen.

A kurva életbe, tudtam, hogy valami nem stimmel! A fénysebesség több, mint hárommillió éve közel ugyanannyi. Itt valami nem kerek....
¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#196 Felhasználó inaktív   daxko 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 565
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 10. 05. 14:29

Idézet: lameXpert - Dátum: 2004. okt. 5., kedd - 15:08

Én tudom.

Viszont rendületlenül miért helyesebb a kompresszióviszony, mint a kompresszió? Valami érvelésed a buta vigyorgáson kívül?

Húbazz, ezt komolyan kérdezed? :think:

Kompresszió = sűrítés (folyamat, a dugattyú elmozdul az AHP-tól a FHP-ig)
Kompresszióviszony = mérőszám, ha így jobban tetszik.
Az eredeti vitából kiindulva, a kompresszió az egy folyamat, összesűríted a beszívott keveréket, ez nem határozza meg az adott motorhoz alkalmazható benzin oktánszámát.
A kompresszióviszony, ami azt jelzi, hogy mennyire sűríted össze az már annál inkább.

#197 Felhasználó inaktív   lameXpert 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 43.097
  • Csatlakozott: --

Hozzászólás ikon  Elküldve: 2004. 10. 05. 14:48

Idézet: daxko - Dátum: 2004. okt. 5., kedd - 15:29

Húbazz, ezt komolyan kérdezed? :think:

Kompresszió = sűrítés (folyamat, a dugattyú elmozdul az AHP-tól a FHP-ig)
Kompresszióviszony = mérőszám, ha így jobban tetszik.
Az eredeti vitából kiindulva, a kompresszió az egy folyamat, összesűríted a beszívott keveréket, ez nem határozza meg az adott motorhoz alkalmazható benzin oktánszámát.
A kompresszióviszony, ami azt jelzi, hogy mennyire sűríted össze az már annál inkább.

Idézet: daxko - Dátum: 2004. okt. 5., kedd - 15:29

Húbazz, ezt komolyan kérdezed? :think:

Kompresszió = sűrítés (folyamat, a dugattyú elmozdul az AHP-tól a FHP-ig)
Kompresszióviszony = mérőszám, ha így jobban tetszik.
Az eredeti vitából kiindulva, a kompresszió az egy folyamat, összesűríted a beszívott keveréket, ez nem határozza meg az adott motorhoz alkalmazható benzin oktánszámát.
A kompresszióviszony, ami azt jelzi, hogy mennyire sűríted össze az már annál inkább.

Hubazz, döntsd már el, mit akarsz vitatni.

Miért helyesebb a kompresszióviszony, mint a kompresszió? És minél helyesebb?
És miért nem határozza meg a kompressziót a henger átmérője és a löket hossza?

Ki akarta meghatározni az oktánszámot? Kinek a micsodája most az oktánszám?

Kép

És egyáltalán, tudod, hogy mit akarsz mondani? Mert ha igen, elő a farbával.......
¤
® "A legjobb tanácsadók nem azok, akik különleges esetekben megmondják, hogy hogyan cselekedjünk; hanem azok, akik elkötelezett szellemiségükből és cselekedni vágyásukból adnak, majd ránk hagyják, hogy még ha sok hibával is de magunk találjuk meg a cselekvés véleményünk szerinti legjobb formáját."

#198 Felhasználó inaktív   EV6 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 5.700
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 10. 05. 14:51

Idézet: lameXpert - Dátum: 2004. okt. 5., kedd - 15:48

Kép

Jó kopott motor, ide-oda billeg benne a dugattyú... :)
processzort tervezni gyartani nem kulonosebben nehez, csak tapasztalat es penz kell hozza, a tudas fonn van a neten - vers
Én mágussá, ezzel a köznapi értelemben véve polihisztorrá váltam. - Gyula2222
...a végtelen felénél túl helyezkednek el... - flashdesignor
...jönnek a további tovább konkretizálások egészen addig, h egy egy adott esetben pontosan mik és hogyan vannak. - Gyula2222

#199 Felhasználó inaktív   Picur 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.336
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 10. 05. 15:06

Idézet: EV6 - Dátum: 2004. okt. 5., kedd - 15:51

Jó kopott motor, ide-oda billeg benne a dugattyú... :)

:omg:  :D
Ha ezek közül bármely proci megszerzésében tudsz segíteni, akkor küldj PÜ-t! Köszi!

#200 Felhasználó inaktív   daxko 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 565
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 10. 05. 15:14

Idézet: lameXpert - Dátum: 2004. okt. 5., kedd - 15:48

Hubazz, döntsd már el, mit akarsz vitatni.

Miért helyesebb a kompresszióviszony, mint a kompresszió? És minél helyesebb?
És miért nem határozza meg a kompressziót a henger átmérője és a löket hossza?

Ki akarta meghatározni az oktánszámot? Kinek a micsodája most az oktánszám?

Kép

És egyáltalán, tudod, hogy mit akarsz mondani? Mert ha igen, elő a farbával.......

Lamex nem tudom elképzelni rólad, hogy ennyire értetlen legyél, ezt már direkt csinálod...

Ezt írtad:

Idézet

NEM! A kompressziót meghatározza a henger átmérője és a löket hossza.


Innen indultunk ki.

Idézet

És miért nem határozza meg a kompressziót a henger átmérője és a löket hossza?


Azért mert a henger átmérője és a lökethossz a lökettérfogatot határozza meg. A kompresszióviszonyba pedig nagyban beleszól az égéstér mérete is.
Gyönyörű az animáció csak a leglényegesebb dolog hiányzik róla, a hengerfej, és benne az égéstér.

Miért is?

Szedd le az autód hengerfejét, és cseréld ki a hengerfejtömítést egy 10 mm-rel vastagabbra. A lökettérfogat nem változott, mégis a kompresszióviszony csökkent, mert az égéstér mérete megnövekedett.

Lökettérfogat 1 hengerre = (D*D*3,14)/4 * L  -> ahol D a henger átmérője, L a lökethossz
Teljes hengertérfogat = Lökettérfogat + Égéstér térfogata
Kompresszióviszony = Teljes térfogat / Égéstér térfogata

Mindez feltételezi, hogy a dugattyúnak sík a teteje.

Idézet

Miért helyesebb a kompresszióviszony, mint a kompresszió? És minél helyesebb?

Mert mint írtam a kompresszió egy folyamat, és ezt a folyamatot jellemzi mérőszámként a kompresszióviszony.

Idézet

Ki akarta meghatározni az oktánszámot?

Senki nem akarta, de a kompresszióviszony meg fogja határozni :)


Részemről ennyi. Ha gondolod a többit majd valamikor egy sör mellett megbeszéljük...

Téma megosztása:


  • (29 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó