HWSW Informatikai Kerekasztal: Garancia tapasztalatok - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (49 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Garancia tapasztalatok átvert illetve elégedett vevők! Értékeld a témát: -----

#521 Felhasználó inaktív   INT21H 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.085
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2006. 12. 17. 10:37

Ez alapján önként vállalt jótállásról van szó aminek feltételei nem lehetnek kedvezőtlenebbek a szavatosságnál.

Talán erre hivatkozhatsz:
1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről: link
306. §

Idézet

ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni � választása szerint � megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.


Nem vagyok jogász, de ez passzol a te esetedhez.
1.  a boltos kijavítani nem tudja
2.  kicserélni nem tudja/akarja
3. árleszállításnak nincs értelme (nem tudod használni a vinyót)
=>elállhatsz a szerződéstől (=eredeti vételár visszafizetése)

Ezek után megemlítheted a boltosnak, hogy talán jobban jár, ha mégis kicseréli. :)
Új garipapírt pedig kérj!
"Hanyatló kultúránknak az egyik legkórosabb eleme a járandósági felfogás (entitlement culture) ami szerint az állampolgárnak jár minden, az is, amiért soha életében nem fizetett."

"I meditate diligently every morning. The subjects are life and love. I quit after 3 seconds."

#522 Felhasználó inaktív   Pizsama 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 123
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 01. 04. 23:43

Idézet: INT21H - Dátum: 2006. dec. 17., vasárnap - 9:37

Ez alapján önként vállalt jótállásról van szó aminek feltételei nem lehetnek kedvezőtlenebbek a szavatosságnál.

Talán erre hivatkozhatsz:
1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről: link
306. §


Nem vagyok jogász, de ez passzol a te esetedhez.
1.  a boltos kijavítani nem tudja
2.  kicserélni nem tudja/akarja
3. árleszállításnak nincs értelme (nem tudod használni a vinyót)
=>elállhatsz a szerződéstől (=eredeti vételár visszafizetése)

Ezek után megemlítheted a boltosnak, hogy talán jobban jár, ha mégis kicseréli. :)
Új garipapírt pedig kérj!

Jaja! Elvileg eredeti vételárat kell visszaperkálnia. Majd rögtön venni érte egy sokkal jobb vinyót!!!  :D
http://elfwood.lysator.liu.se/art/p/i/pizsama/pizsama.html

"always look on the bright side of life"
"what is the meaning of life?.....42!"

#523 Felhasználó inaktív   Misi_D 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.463
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 01. 08. 23:22

Sziasztok!

A problémám a következő: van egy kissé rakoncátlankodó Samsung monitorom. A User's-ben vettem, a Ferenc-körúton. Odavittem, de azt mondták, h sorry, a szervíz nem itt van, vigyem idemegide. Ezt egyáltalán lehet? A boltnak nem lenne kötelessége átvenni a terméket, ha ott vettem? Másrészt, ha a szervízben pl. nem tudják megoldani a gondom, és vissza szeretném kapni a pénzem, akkor ott a szervízt kell cseszegetnem, vagy a boltot? Vagy hogy is megy ez?
A katonai behívó azt jelenti, hogy a fehér ember elküldi a feketét a sárga ellen harcolni azért a földért, amit a vörösbőrűtől lopott el.

A halott Jedi a jó Jedi!  (Sith közmondás)

#524 Felhasználó inaktív   nyunyu 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 21.070
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 01. 09. 01:35

Samsungnak onallo szervizhalozata van, monitorodhoz kapott garjegyen fel vannak tuntetve a szervizek.

#525 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 01. 09. 10:09

Az üzlet, ahol vetted, MINDIG köteles átvenni a készüléket, a jótállási jegyen feltüntetett szervizbe való elvitel csak lehetőség. Arról nem is beszélve, hogy ha esetleg CRT-ről van szó, a 10 kg feletti cuccokért ki kell jönniük (saját költségükre)...

Ha javítani és ugyanolyanra cserélni sem tudják, akkor az üzlet köteles visszaadni a pénzed (teljes vételár). Te a szervizzel semmilyen kapcsolatban nem állsz, egy adásvételi szerződést kötöttél az üzlettel, a szerviz pedig az üzlet érdekében és helyette jár el tulajdonképpen. Vagyis csak az üzlet maga áll jogi kapcsolatban velük, te nem.

Szerkesztette: Ariadne 2007. 01. 09. 10:10 -kor

Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#526 Felhasználó inaktív   kriszt 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 27
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 01. 17. 13:42

Egy kis Red Tower-es sztori:

Karácsony előtt vettem ajándékba egy kis Logitech hangfalat. 1999 Ft-ért. Bekapcsolva nem működött. Vissza hozzájuk. Ott először azt mondták, hogy 2000 Ft alatt nem állnak jót semmiért, az EU-s jog alapján. Kérdésemre, miszerint ez alatt rossz terméket is árulhatnak így, megvonta a vállát, ez az új jogszabály, nem tud mit csinálni, mehetek is. Erre én: számla hátoldalán az első pontban ez a határ 1000 Ft. Ja, tényleg. Fej összedugás, akkor viszont menjek a garanciális szervízbe (valami gyártói garancia). De hát a számlán az van, hogy a boltban van a garancia. Akkor visszaküldik a gyártónak, hét végéig várjak. Hét végén hívom őket, ja még nem jött vissza, általában 2 hét... B****
Két hét múlva telefonálok, még nem kapták vissza. Akkor mikor telefonáljak? Majd ha megjön. De mikor? Holnap, 1 hónap múlva? Ő nem tudja, lehet, de megvan nekik a számom, majd ők hívnak. Akkor ki a felügyeleti szervük, vagy bent van a főnöke? Egy pillanat, megnézem... ja itt van a hangfal az asztalomon, csak nem vettem észre. Jöhet be érte.

#527 Felhasználó inaktív   Jahno 

  • vérképkeretezés occsón
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 109.369
  • Csatlakozott: 2001. jan. 15.

Elküldve: 2007. 01. 17. 14:51

Idézet: kriszt - Dátum: 2007. jan. 17., szerda - 13:42

Egy kis Red Tower-es sztori:

Karácsony előtt vettem ajándékba egy kis Logitech hangfalat. 1999 Ft-ért.

Én meg leadtam valamit úgy cirka gari lejárta előtt vagy 3 nappal. Bár nagyker felé lehet 3 év garis a cucc, oszt volt ez dec 27-e magasságában, tegnap meg hívtak, hogy ugyanilyet nem tudnak adni, levásárolhatom az árát. Akkor 1:1
Make love not Wor.

#528 Felhasználó inaktív   Ariadne 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 265
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 01. 17. 15:56

Idézet: Jahno - Dátum: 2007. jan. 17., szerda - 15:51

tegnap meg hívtak, hogy ugyanilyet nem tudnak adni, levásárolhatom az árát. Akkor 1:1

Remélem teljes vételár levásárlására gondoltak... Mert különben 2:0.  :Đ 
Muszáj mindig megoldást találnunk? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?

#529 Felhasználó inaktív   Lancelot 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 999
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 01. 23. 07:15

UnitelCity-nél én is ráfáztam a garanciával
Andrási szaktárshoz hasonlóan.....igaz nem ilyen látványosan

Szerkesztette: Lancelot 2007. 01. 23. 07:21 -kor


#530 Felhasználó inaktív   lordrolee 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.908
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 02. 06. 18:59

Nem tudtam hova irjam ezt be! Mivel ezt a topicot elég gyakran látogatják, így hát gondoltam beteszem ide.

Naszóval, adott egy ipse, aki vesz egy webcamerát, kb 5-10 percet vacilál, nézegeti a csomagot, látható a csomagoláson jól, hogy nem a legjobb webcam (352x288-as cif-je van, ez a csomagoláson is fel van tüntetve mint a készülék által készített kép felbontása).
2 nap múlva hozza vissza a webcam-et, hogy neki nem tetszik a képe, cseréljük ki, mert bár a készülék tökéletesen működik, de jobb képminőséget szeretne.

a kérdés: Köteles-e a kereskedő teljes áron visszavenni a webcam-et vagy nem?
Értelmezésem szerint ez a felhasználó hülyesége kategória, hiszen minden technikai paraméter adott volt.
Tudom, hogy nem nagy összegről van szó, engem az elv érdekelne. Mondjuk ha ugyanezt játsza el vki egy 20.000-es mp4 lejátszóval mert nem passzolt a színe a bútorhoz, akkor mivan?

Ha a kérdést nem ide kéne feltennem, akkor mondjátok hova és már elis húztam.
Kép

Xfire profil

LordRolee

#531 Felhasználó inaktív   asdf 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.179
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 02. 06. 21:12

Amennyiben a webcam minden tulajdonsagarol tajekoztatva volt, nem lett felrevezetve, termeszetesen nem. Max jofejsegbol... /persze ha akar, a vevo is tud szivozni, kapott-e magyar nyelvu hasznalatit, szabalyos garijegyet, ilyesmik :) /.
Archív:
Akár 3*-os összegbe is kerülhet egy SMS elküldése egyes újabb telefonokon!
Info, kérdőív, petíció:  http://unicodesms.freeweb.hu

#532 Felhasználó inaktív   lordrolee 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.908
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 02. 06. 21:27

vmi ilyesmire gondoltam énis. köszi.
Kép

Xfire profil

LordRolee

#533 Felhasználó inaktív   galyika 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 32
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 02. 28. 17:38

Vettem tavaly májusban egy mp3 lejátszót (A-DATA MF1), és egy hónapja vittem vissza, mert folyton lefagyott és olyankor a fülembe sípolt, hát nem volt túl élvezetes hallgatni. Szóval visszavittem ,azt mondták két hét, két hét múlva telefonáltam, hogy mi lett vele. Mondták, hogy rossz, nem lehet javítani, menjek be és vegyek vmi mást, mert nem tudnak másikat adni.(Ha jól tudom ilyen eleve nincs, hiszen ha nem tud adni ugyanolyat, akkor én nekem nem kell más.) De nem zavart, mert úgyis akartam egyéb hardvert venni, szóval nem foglalkoztam vele. De ami egyébként kellett volna, az épp nem volt raktáron, így közben vettem máshol egy másikat (MEIZU X3, teljesen más kategória) Erre ma visszamentem, és visszaadták a régit, hogy mégiscsak jó. :reklamacio:  Persze nem tudták megmondani, hogy előzőleg a telefonba miért állították az ellenkezőjét... Mindez a "vizes" boltban történt.

#534 Felhasználó inaktív   World-Soft 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 87
  • Csatlakozott: --

Hozzászólás ikon  Elküldve: 2007. 10. 06. 15:37

Üdv!


Tavaly nyáron vettem egy MSI 6600 GT 128MB VIVO AGP típusú videokártyát Br. 34890FT-ért.

Már egy két hét után jeleztem, hogy baj van vele, mert 3D-ben kifagy.
Akkor be is vizsgálták, majd közölték, hogy ők nem látják a hibát.
Használjam még, és ha tovább romlik akkor majd behozom, hisz 3 év garancia van rajta.

Az elmúlt 1 évben nem igazán sikerült odajutnom, hogy játsszak, így szinte csak 2D-ben volt használva.
Aztán 1 hónapja visszavittem, mivel elkezdett már 2D-ben is szemetelni. Sőt valamikor már gép bootolásakor is szétesett a kép. 3D-ben pedig az első 2 percben jelentkezett a hiba.

Megint bevizsgálták, majd a héten érdeklődésemre közölték, hogy valóban hibás a kártya.

Megkérdeztem, hogy akkor mi van ilyenkor, mivel látom, hogy ez a típus már nincs náluk.
Mondta, hogy vagy kapok egy ilyet, vagy a mostani árát levásárolhatom.

Megkérdeztem ez mit jelent.

Azt mondták, hogy 15000Ft. Tehát 20eFt-ot bukok rajta.

A kérdésem, hogy adhat -e másik szinte hasonló kártyát?
Most ilyen van nekik:
          Gainward GeForce 6600 GT 128MB ViVo /7425/ 3 év garancia  ->12180Ft

Én mivel nem ismerem ezt a márkát, ezért nem fogadnám el mint csere.

A másik kérdésem, hogy másra cserélés esetén nem az eredeti éret kellene figyelembe venni?
Én úgy érzem igen. Főleg úgy, hogy rögtön az elején szóltam, hogy valami baj van a kártyával. Tehát végig egy hibás kártyát voltam kénytelen használni, mert nem cserélték.

Ha cserét nem akarnak az eredeti ár alapján, akkor elállhatok -e a vásárlástól úgy, hogy visszakapjam az eredeti csaknem 35eFt-ot?

Ez főleg azért érdekes számomra, hiszen ezért most egy 8600-as kártyát is tudnék venni.

A segítséget előre is köszönöm.

Üdv:
Zoli
World-Soft

#535 Felhasználó inaktív   Jahno 

  • vérképkeretezés occsón
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 109.369
  • Csatlakozott: 2001. jan. 15.

Elküldve: 2007. 10. 06. 15:46

Idézet: World-Soft - Dátum: 2007. okt. 6., szombat - 16:37

Ez főleg azért érdekes számomra, hiszen ezért most egy 8600-as kártyát is tudnék venni.

Erre megy ki a játék, mi?
Make love not Wor.

#536 Felhasználó inaktív   avman 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Ellenőrzés alatt
  • Hozzászólások: 6.732
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 10. 06. 16:23

Idézet: World-Soft - Dátum: 2007. okt. 6., szombat - 16:37

Üdv!



ha lovagolni akarnánk a szavakon, akkor gyk. azonos típusúra kell cserélni. gyártó különbözik, de minden egyéb paramétere meg nem. persze ha órajelek alacsonyabbak, memória meg kevesebb bites, más a helyzet, ellenben ha nem, akkor hol is a probléma?
- Tiszta idegbeteg vagyok mostanában, a legapróbb dolgokon dührohamot kapok. Lehet valami nyugtatót kéne szednem, vagy jógáznom kellene.
- A jóga egy baromság, inkább gyógyszerezd magad.

#537 Felhasználó inaktív   World-Soft 

  • Újonc
  • Pipa
  • Csoport: Alkalmi fórumtag
  • Hozzászólások: 87
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 10. 06. 17:39

Idézet: Jahno - Dátum: 2007. okt. 6., szombat - 14:46

Erre megy ki a játék, mi?

Nem erre megy ki.

De úgy érzem, ha garancia időn belül vagyok jóval, akkor nem kötelezzen arra, hogy 20eFt-ot bukjak rajta, hisz attól lehet én el tudtam volna adni kevesebb veszteséggel.

Én annak idején egy márkás felső kategóriás kártyát vettem. Pont az MSI-nek ezt a típusát a jó és halk hűtése, valamint jó teljesítményadatai miatt (fórum és teszt visszajelzések alapján).
Mindig komolyan megnézem mit veszek. (hetekig kerestem hol lehet épen kapni elfogadható áron)

Ha egyszer majd eladom a kártyát, akkor újra bukok rajta, mert kevesebbé tudok majd megválni a noname kártyától.

Amikor én visszavittem hajdanán egy rádiós ébresztőórát garanciára, és nem tudták megcsinálni, akkor a szerviz automatikusan adott egy papírt amin rajta volt az eredeti ár.

Azt mondta, hogy az adott üzletben vásároljam le az eredeti árat valamire.
Akár kenyeret is vehetek rajta, pedig ajánlhatott volna másik ébresztőt.

Szerintem ez a korrekt.
World-Soft

#538 Felhasználó inaktív   avman 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Ellenőrzés alatt
  • Hozzászólások: 6.732
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 10. 06. 18:05

Idézet: World-Soft - Dátum: 2007. okt. 6., szombat - 18:39

Azt mondta, hogy az adott üzletben vásároljam le az eredeti árat valamire.
Akár kenyeret is vehetek rajta, pedig ajánlhatott volna másik ébresztőt.

Szerintem ez a korrekt.

az lett volna a korrekt, ha visszaadja az árát. jelen esetben meg, ha kapsz egy teljesen ua. paraméterű kártyát akkor az a korrekt. de persze lehet rugózni, a nem kötelező erejű BT elé vinni, aztán meg esetleg pereskedni egy kényes és korántsem biztos kérdésben...
nem cserélték garban anno, gyanítom, mert trollkodtak veled. ha nem fogadod el a helyzetet, akkor meg te trollkodsz.
- Tiszta idegbeteg vagyok mostanában, a legapróbb dolgokon dührohamot kapok. Lehet valami nyugtatót kéne szednem, vagy jógáznom kellene.
- A jóga egy baromság, inkább gyógyszerezd magad.

#539 Felhasználó inaktív   Raynes 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 14.740
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 10. 06. 18:10

Idézet: avman - Dátum: 2007. okt. 6., szombat - 17:23

ha lovagolni akarnánk a szavakon, akkor gyk. azonos típusúra kell cserélni. gyártó különbözik, de minden egyéb paramétere meg nem. persze ha órajelek alacsonyabbak, memória meg kevesebb bites, más a helyzet, ellenben ha nem, akkor hol is a probléma?

Nem kell lovagolni a szavakon. Ugyanolyanra kell cserélni, mint ami a szerződésben egyébként is volt. Egyetlen paraméterében sem lehet más. Vagyis lehet más, de azt nem vagy köteles elfogadni.
„The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by the following formula: pi zz a.”

#540 Felhasználó inaktív   KergeK@csa 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.004
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2007. 10. 06. 18:39

Idézet: N0zer0 - Dátum: 2007. okt. 6., szombat - 18:10

Nem kell lovagolni a szavakon. Ugyanolyanra kell cserélni, mint ami a szerződésben egyébként is volt. Egyetlen paraméterében sem lehet más. Vagyis lehet más, de azt nem vagy köteles elfogadni.

Cserélniük kell UGYANOLYANRA vagy az EREDETI árat kell visszaadniuk.

Tehát cserénél: Ugyanolyannak kell lenni, ugyanaz a gyártó, minden ugyanaz kell legyenn.
Amennyiben te a pénzedhez ragaszkodsz, úgy az eredeti vételárat vissza KELL adniuk.

Tehát nem kötelezhetnek sem a cserére, sem a levásárlásra, ha te azt mondod, hogy vissza a pénzt, akkor az eredeti árat vissza KELL adniuk.
Utána te eldöntheted, hogy abból a pénzből náluk (vagy máshol) veszel-e új kártyát.

Az eredeti árhoz ragaszkodj, és azt az árat vásárold le le náluk leginkább.

Ha nem akarják az egész pénzt visszaadni, akkor onnan helyből hívd fel a fogyasztóvéldemet, ez sokszor segít. :)

Téma megosztása:


  • (49 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó