Garancia tapasztalatok átvert illetve elégedett vevők!
#61
Elküldve: 2004. 09. 22. 20:24
Írtam egy mailt az FVF-nek is, talán válaszolnak...
Valóban csak precedens értékű az ügy, van új kártyám, tudok várni. Az erededeti ára egyébként ~36k volt. Akkor lennék a legboldogabb, ha kicserélnék egy ugyanolyanra. Már csak okt 5-ig kell várni és indulhat a balhé. Tényleg, mi van akkor, ha egyszerűen elhajtanak? Nem adnak vissza semmit és nem cserélik ki? Menjek az FVF-hez, ha tudok? Azért előtte lefénymásolom a szervízpapírt. Biztos, ami biztos...
Egyébként ugyanilyen paraméterű, szintén márkás kártyát elfogadnék, vagy inkább elfogadtam volna kezdetben, de most már "bedühödtem".
#62
Elküldve: 2004. 09. 22. 20:47
Idézet: szepi23 - Dátum: 2004. szept. 22., szerda - 17:56
Nem egészen egy éve vásároltam egy Chaintech GF4 Ti4200-8x 128MB ddr VIVO videokártyát a számítógépembe. Rendeltetésszerű használat mellett az utóbbi hétig kiválóan működött, majd különféle hibajelenségeket produkált (pár perc után szemetelt a BIOSban is). Hétfőn visszavittem a M*****l szervízbe, ahol megállapították a hibát, és felajánlották a levásárolhatóságot 24990 Ft értékben (állítólag ennyi most az új ára). Ezt el is fogadtam volna, de nem volt olyan kártya, amelyre kicseréltem volna, mondta a szervízes kolléga, nem baj, bármikor visszajöhetek a szervízpapírral, és ha lesz olyan, amire kicserélem, akkor mehet. Ma láttam, hogy van egy elfogadható ajánlat (GeXCube 9550 ~22500 Ft) és visszamentem. kivártam a szervízben az újabb órát és odaadtam a papírt, hogy erre becserélném. Ekkor már csak állítólag 16000 Ft-ot ért a kártyám. Mondtam, hogy ez így nem jó, mitől esett 2 nap alatt 9e Ft-ot az értéke, mire nem túl kedvesen közölte a kolléga, hogy biztos "elnézték" előtte, ennyi és kész. Ha nem tetszik jöjjek vissza okt.4-e után (akkor telik le a 2 hét szervízidő) és majd adnak helyette "valami hasonlót". Ezzel el is jöttem. Ami bosszant az a stílus. Nem vagyok vitatkozós típus, sőt igen béketűrő, mindig mindenkivel megpróbálok maximálisan udvarias lenni. Éppen ezért nem értem azt a lekezelő hangot, amit kaptam a szervízben (másodszorra). Nekem tényleg jó lenne, ha egy új ti4200-8X 128M VIVO-s kártyára cserélnék. Nem értem miért kell ezért lekezelni az embert. Meg elmagyarázta nekem, hogy a 9550 egy "teljesen más kategória, mert DX9-es". Nem szeretem, ha hülyének néznek, tisztában vagyok a kártya teljesítményével, valóban másik kategória, csak nem pozitív irányban. Igazából nem a pénz érdekel (vettem is rögtön helyette egy másik kártyát-R9800pro, hogy tudjam használni a gépet), feleslegben lenne a kártya és nem kenyérre kell a pénz. Csak bosszant a stílus, úgyhogy végigviszem a "balhét". Elolvastam az FVF honlapját, megtaláltam a jogaimat, melyek köszönőviszonyban sincsenek a közölttel. Ja és a kártya magánszemélyként lett vásárolva. Van valakinek hasonló tapasztalata?
Szia,
Nem akarom védeni a M*******-t, de megnéztem az aqua árlistáját, és az 5200-es 128mb 2 év garral 10 e ft + áfa, mondjuk az 5200-es.
Nekem a 4200-esemet az aqua bruttó 17 e be számolta be 2 hónapja, úgyhogy télleg ennyi lehet az ára.
Ma már eredeti vételárat nem tudod elsütni, én is megpróbáltam

szevasztok
B.
#63
Elküldve: 2004. 09. 22. 20:56
Idézet: brummer - Dátum: 2004. szept. 22., szerda - 19:47
Nem akarom védeni a M*******-t, de megnéztem az aqua árlistáját, és az 5200-es 128mb 2 év garral 10 e ft + áfa, mondjuk az 5200-es.
Nekem a 4200-esemet az aqua bruttó 17 e be számolta be 2 hónapja, úgyhogy télleg ennyi lehet az ára.
Ma már eredeti vételárat nem tudod elsütni, én is megpróbáltam

szevasztok
B.
Szia!
Az 5200-ast ne hasonlítsd az említett kártyához. Ráadásul VIVO, Special Edition, stb. Ha használtan akarnám eladni, kb. 20k-t érne. De mint említettem a 25k-val nincs semmi bajom, adjanak egy LEGALÁBB ilyen tudású kártyát helyette. Tehát FX5600 Ultra VIVO, R9100 (nem 9200) VIVO, vagy természetesen ti4200 128M VIVO. Nekem ez bőven elég. Egyébként az említett cég árlistáján 9200SE!!! VIVO: 26k. Nincs miről beszélnünk. De mint említettem nem a 25k bosszantott, hanem a stílus. És ez egy GARANCIÁLIS hiba. Ráadásul a 9550-es is elmarad az említettől teljesítményben és VIVO nélkül. Nem tudom a tiedet hogy számolták be, de ha hasonló konstrukcióban, neked is vannak jogaid.
#64
Elküldve: 2004. 09. 23. 06:30
Amikor egy hibás kártyát visszavisszel, akkor ö elküldi a beszállitojához, na most amikor kiderül hogy nem javitható, meg satöbbi akkor a beszerző az eredeti pénzt adja vissza és a bolt joindulatán mulik (azaz mennyire mohok), hogy neked mennyiért számolják be. Legalábbis eddig ha valami elcseszödött és visszavittem érdekes mindig az eredeti árat kapom vissza (lehet hogy jo helyen vásárolok??

Mondjuk a bolt hitelezni szokott neked, mivel a beszállitók nem egy aranygyerekek, és van amikor 3-5 honap mulva rendezik az adóságukat a bolt felé amikor megunják a cseszegetést

Pl: Ismerek valakit, aki mindig drága cipöt vesz majd szérugdossa és 10 honap után visszaviszi szo nélkül cserélik vagy visszaadják a vételárat. Elitélem ezt, mert én nem adnám vissza, de a lényeg a szo nélkül visszaadják az eredeti vételárat

#65
Elküldve: 2004. 09. 23. 07:12
Idézet: Richardka - Dátum: 2004. szept. 23., csütörtök - 7:30
Az rég rossz lenne, ha bármi a M*****l jóindulatán múlik. Az a szabály, hogy a teljes számlán levő összegek vissza kell kapnod. A levásároltatásról pedig nézd meg az FVF állásfoglalását az egyik korábbi postom két linkje közül az egyiken.
#66
Elküldve: 2004. 09. 23. 07:24
Idézet: Jahno - Dátum: 2004. szept. 6., hétfő - 18:23
Elvileg Matizhoz is van support, legalábbis Suzukistól még nem hallottam, hogy ha lepurcant, akkor hoztak helyette kölcsibe egy Thaliát

Miért nem mondtad, hogy hagyják is ott.

#67
Elküldve: 2004. 09. 23. 14:22
Idézet: Studi - Dátum: 2004. szept. 23., csütörtök - 6:12
Igen, köszi, láttam. Elolvastam az összes szabályt, ezek szerint csere ugyanolyanra, vagy pénz vissza. De akkor a többiek miért nem állnak ki az igazukért. Gondolom nem én vagyok az első, akinek ez szemet szúr...
#68
Elküldve: 2004. 09. 23. 14:40
Idézet: szepi23 - Dátum: 2004. szept. 23., csütörtök - 15:22
Idézet
Tisztelet a kivételnek!

#69
Elküldve: 2004. 09. 26. 13:59
Idézet: Studi - Dátum: 2004. szept. 22., szerda - 19:17
1. megtartod, de árkedvezményt kérsz rá
2. visszaadod, és visszakéred a teljes, számlán szereplő összeget
3. választasz mást helyette, a teljes, számlán szereplő értékben.
Ebbol csak a harmadik pont igaz. Penzt gyakorlatilag semmilyen esetben nem kotelesek visszaadni. A szamlaerteket levasarolhatod masra illetve a bolt koteles adni helyette vmit. Aztan mehetsz pereskedni, h szerinted a ketto nem ugyanolyan erteku.
A Mistral egyebkent honapok ota nem tart arlistan Ti4200at. Kivancsi lennek, mi alapjan lovik be az arat.
#70
Elküldve: 2004. 09. 26. 15:42
Idézet: viharhozo - Dátum: 2004. szept. 26., vasárnap - 14:59
A Mistral egyebkent honapok ota nem tart arlistan Ti4200at. Kivancsi lennek, mi alapjan lovik be az arat.
A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség véleménye erről: klikk!
Elég egyértelműnek tűnik számomra.
Idézet
Szerkesztette: Studi 2004. 09. 26. 15:44 -kor
#71
Elküldve: 2004. 09. 26. 15:55
Idézet: viharhozo - Dátum: 2004. szept. 26., vasárnap - 14:59
Márpedig a pénzt vissza kell, hogy adják, ha te úgy kéred! Lényegében a levásárlásnál is ez történik, papíron visszadják neked a pézt amit te ott helyben levásárolsz. Ezért kell az eredeti számla is amit stornóznak, az APEH felé is megtörténik az elszámolás így. A többi részt pedig a kereskedő és a forgalmazó-nagyker egymás között lezongorázza.
Vásárlástól akkor állhatsz el, ha nem tudják megjavítani és azonos termékre kicserélni.
Cserét pedig kérhetsz akkor is, ha a javítási idő meghaladja a 2 hetet és nem biztosítottak cseredarabot.
#72
Elküldve: 2004. 09. 26. 16:06
Idézet: snpetit - Dátum: 2004. szept. 26., vasárnap - 16:55
Hát ez így, ebben a formában nem igaz, mivel ha visszaadják a pénzed, a kasszából megy el nekik, ha pedig levásárolod, akkor az áruból... aminek ki tudja mennyi az értéke... ha belegondolsz, nem mindegy.
#73
Elküldve: 2004. 09. 26. 16:24
#74
Elküldve: 2004. 09. 26. 16:26
Idézet: HavocS - Dátum: 2004. szept. 26., vasárnap - 17:06
De mindegy, mert a pénz ők visszakapják a nagykertől, csak a hsznot bukják. A számlát meg stornózni kell mindenképp, ami azt jelenti, hogy a pénz nem is lehet utána a kasszában.
#75
Elküldve: 2004. 09. 26. 19:36
Idézet: Studi - Dátum: 2004. szept. 26., vasárnap - 17:26
Feltéve, hogy legális forrásból lett beszerezve...
A számlát meg nem lehet sztórnózni, max jóváíró számlát lehet írni.
#76
Elküldve: 2004. 09. 26. 20:44
Idézet: pgyafi - Dátum: 2004. szept. 26., vasárnap - 20:36
A számlát meg nem lehet sztórnózni, max jóváíró számlát lehet írni.
Tulajdonképp mindkettő tökmindegy. Az első a te szempontodból lényegtelen, a második csak elnevezésbeli eltérés. A lényeg, hogy vissza kell adni a pénzt.
#77
Elküldve: 2004. 09. 26. 21:04
Idézet: snpetit - Dátum: 2004. szept. 26., vasárnap - 16:55
Azt felejted csak el, hogy ilyenkor mindkét fél részéről önellenőrzést vagy minekhívjákot kell benyújtani, amit könyvelők nem szeretnek. Fél éves számlát? Egyik elszámolta, másik adózott utána, könyvelés agyonverne ha sztornóznám.
#78
Elküldve: 2004. 09. 27. 05:29
Idézet: Jahno - Dátum: 2004. szept. 26., vasárnap - 22:04
Igen, pgyafi már javított, hogy nem sztornózni kell, hanem jóváíró számlát adni. De a lényeg az az, amit a linken találtok, hogy a pénzt igenis vissza kell adni. A könyvelő meg nem azért van fizetve, hogy szeresse, amit csinál.
#79
Elküldve: 2004. 09. 27. 09:07
#80
Elküldve: 2004. 09. 27. 09:21
Idézet: Mikeee - Dátum: 2004. szept. 27., hétfő - 10:07
Jól beszélsz!
Múlt héten voltam az Ostromban, ahol egy június! óta tartó garanciális vitánk volt.


