HWSW Informatikai Kerekasztal: Garancia tapasztalatok - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (49 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Garancia tapasztalatok átvert illetve elégedett vevők! Értékeld a témát: -----

#321 Felhasználó inaktív   pjotr007 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 861
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 29. 17:19

Idézet: SATAN - Dátum: 2005. jún. 29., szerda - 16:14

Itt szavatossagrol beszelunk de az csak 6 honap nem? es ha nekunk a 11 honapos alaplapnal ez nem aktualis(ha nem vallaltunk extra szavatossagot).
Illetve a Hibas teljesites mit takar pontosan?  nem azt hogy rosszat adtunk gyarilag?

a szavatosságra és a jótállásra vonatkozó szabályok, a szavatosság két vagy három év nem hat hónap és mindnre vonatkozik amit veszel a különbség a jótálláshoz képest, hogy az első hat hónapban az eladónak kell bizonyítani, után a vevőnek, hogy a hibát nem a rendeltetésellenes használat okozta.

Olvasd végig!
A hibás teljesítés többféle lehet, gyári hiba, összeszerelés hibája, a készülék nem felel meg a vállataknak, a reklámnak, stb.

Szerkesztette: pjotr007 2005. 06. 29. 17:21 -kor


#322 Felhasználó inaktív   SATAN 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.786
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 29. 17:26

Idézet: pjotr007 - Dátum: 2005. jún. 29., szerda - 16:19

A hibás teljesítés többféle lehet, gyári hiba, összeszerelés hibája, a készülék nem felel meg a vállataknak, a reklámnak, stb.

de ezek nem 11 honap utan derulnek ki.
ASUS P5K, C2D E4300 1800@2700MHz, 2X1GB/800 Kingmax ram,Gainward GTX 460 1GB,1db 200GB Maxtor+1db 400GB WD Sata+1db 500GB Sata WD+1db 500GB Sata Samsung,1500GB Sata Samsung, 500W Chieftech táp, Benq FP222Wa TFT , Logitech mouseman Dual Optical mouse, Delux slim billentyuzet

#323 Felhasználó inaktív   pjotr007 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 861
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 29. 18:12

A rejtett hiba kiderülhet, ha a vevő tudja bizonyítani, hogy nem a nem rendeltetésszerű használat okozta a meghibásodást még 23 hónap múlva is cserélni kell...
Jótállásnál ugye 12 hónapig az eladónak kell az ellenkezőjét bizonyítania.

#324 Felhasználó inaktív   SATAN 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.786
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 29. 18:15

Idézet: pjotr007 - Dátum: 2005. jún. 29., szerda - 17:12

A rejtett hiba kiderülhet, ha a vevő tudja bizonyítani, hogy nem a nem rendeltetésszerű használat okozta a meghibásodást még 23 hónap múlva is cserélni kell...
Jótállásnál ugye 12 hónapig az eladónak kell az ellenkezőjét bizonyítania.

biztato a szempontjabol hogy amikor megkerdeztuk hogy miert nem hozta be a keretet es azt mondta hogy nem sikerult levenni mashogy a hutot. ezutan biztos mindig rendeltetesszeruen hasznalta. de ezt most o hogy tudja bizonyitani. mert amit en irtam az mar megint az EN bizonyitasom hogy nem szakszeruen hasznalta.
ASUS P5K, C2D E4300 1800@2700MHz, 2X1GB/800 Kingmax ram,Gainward GTX 460 1GB,1db 200GB Maxtor+1db 400GB WD Sata+1db 500GB Sata WD+1db 500GB Sata Samsung,1500GB Sata Samsung, 500W Chieftech táp, Benq FP222Wa TFT , Logitech mouseman Dual Optical mouse, Delux slim billentyuzet

#325 Felhasználó inaktív   pjotr007 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 861
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 29. 18:24

Nem azt kell bizonyítanod, hogy nem rendeltetésszerűen használta, hanem azt, hogy a nem rendeltetésszerű használat okozt a meghibásodást -na ember legyen a talpán, aki egy alaplapon bármit is bizonyít- ha te azt állítod, hogy az okozta, akkor megtagadhatod a jótállást....

#326 Felhasználó inaktív   SATAN 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.786
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 29. 18:29

ez itt csak nekem tunik egy hatalmas tatongo sotet foltnak amibe barki barmit belemagyarazhat, mert ugysem tudjak hogy mirol van szo csak jol hangzik ha mondanak valamit erre hivatkozva?
ASUS P5K, C2D E4300 1800@2700MHz, 2X1GB/800 Kingmax ram,Gainward GTX 460 1GB,1db 200GB Maxtor+1db 400GB WD Sata+1db 500GB Sata WD+1db 500GB Sata Samsung,1500GB Sata Samsung, 500W Chieftech táp, Benq FP222Wa TFT , Logitech mouseman Dual Optical mouse, Delux slim billentyuzet

#327 Felhasználó inaktív   pjotr007 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 861
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 29. 18:31

A baj az, hogy nagyon kevés dolgot lehet bizonyítani egy elektronikai alkatrésznél, nincs ember aki megmondaná, hogy egy alaplap mitől ment tönkre...

#328 Felhasználó inaktív   Jahno 

  • vérképkeretezés occsón
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Stábtag
  • Hozzászólások: 109.369
  • Csatlakozott: 2001. jan. 15.

Elküldve: 2005. 06. 29. 19:02

Idézet: pjotr007 - Dátum: 2005. jún. 29., szerda - 19:31

A baj az, hogy nagyon kevés dolgot lehet bizonyítani egy elektronikai alkatrésznél, nincs ember aki megmondaná, hogy egy alaplap mitől ment tönkre...

HDDnél vannak bent szenzorok, abból sokmindent ki lehet olvasni, de csak a gyártónál. Kisker ilyen szempontból is szopós, mert user visszahozza a cuccost, gyár meg visszavágja, hogy hoppá, ezt a HWSW-n írt módszerrel asztalhozcsapkodták, megmikrózták, meg egyebek, nem garis...

Javításnál szintén, olcsó tömegcuccok a dolgok, MyComban pld. vannak jó műszerek, de nagyker az kereskedéssel foglalkozik, nem javítással. Ha kisker bíz meg valami külsős céget, akkor az meg pluszköltség, ezt nem lehet a termékre ráterhelni, mert egy normálisabb szkóp meg forrasztóállomás már milliós tétel... Ezt meg 10 rugós alaplapokon fenntartani, megkeresni, mikor a rajzokat/diagnosztikai cuccokat a gyártók 7pecsétes titokként őrzik nem lehet megoldani.
Make love not Wor.

#329 Felhasználó inaktív   Biborkékhóvirág 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 389
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 30. 00:43

Idézet: pjotr007 - Dátum: 2005. jún. 29., szerda - 16:13

Az hogy hogyan tudod érvényesíteni az egy másik kérdés, de attól a jogszabály még jogszabály, Magyarország meg MAgyarország.

A kért mondat:
1959. évi IV. törvény 306. §

(1)Hibás teljesítés esetén a jogosult

a) elsősorban — választása szerint — kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;

ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Szia!

Nos ezzel csak az a baj, hogy nem vonatkozil ide, mivel azokra a termékekre, amelyekre nincs jótállás, ott a szavatosság érvényesül, viszont ahol van jótállás, ott pedig a jótállás szabályai az érvényesek.

Így e törvény ezen paragrafusának érvényesítése nem felel meg ide.

DE

továbbra is fenntartom, a következőket:
ha már a Sulinetnél is tevékeny volt a fórum - kellene a számítástechnikai termékekre is írni egy különjogszabályt, vagy mellékletet, mert ez így nem jó egyik fél számára sem.

Bíborkékhóvirág

#330 Felhasználó inaktív   Biborkékhóvirág 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 389
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 30. 00:48

Idézet: pjotr007 - Dátum: 2005. jún. 29., szerda - 17:31

A baj az, hogy nagyon kevés dolgot lehet bizonyítani egy elektronikai alkatrésznél, nincs ember aki megmondaná, hogy egy alaplap mitől ment tönkre...

Szia!

És még valami:

"Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott
szavatossági igény teljesítése lehetetlen, ... "

- a fenti idézet a szavatosságra vonatkozik, nem a jótállásra, tehát jótállás esetén más jogszabály az érvényes és irányadó (ez a jogszabály: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról)

Bíborkékhóvirág

#331 Felhasználó inaktív   joe39 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 4.804
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 30. 06:27

Idézet: pjotr007 - Dátum: 2005. jún. 29., szerda - 19:24

Nem azt kell bizonyítanod, hogy nem rendeltetésszerűen használta, hanem azt, hogy a nem rendeltetésszerű használat okozt a meghibásodást -na ember legyen a talpán, aki egy alaplapon bármit is bizonyít- ha te azt állítod, hogy az okozta, akkor megtagadhatod a jótállást....

Te, azért az állítás nem elég. Tényleg bizonyítani kell. :)  Szakértői véleménnyel legalább, ami nem egészen az eladóé. :)

#332 Felhasználó inaktív   joe39 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 4.804
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 30. 06:30

Idézet: Biborkékhóvirág - Dátum: 2005. jún. 30., csütörtök - 1:43

Szia!

Nos ezzel csak az a baj, hogy nem vonatkozil ide, mivel azokra a termékekre, amelyekre nincs jótállás, ott a szavatosság érvényesül, viszont ahol van jótállás, ott pedig a jótállás szabályai az érvényesek.

Így e törvény ezen paragrafusának érvényesítése nem felel meg ide.

Hm, csöppet teszik félremagyarázni.

A szavatosság mindig - merthogy tágabb értelmű, befoglaló - a jótállás pedig azon termékek körére, ahol olyan (is) van.

Tehát a jótállási kötelezettségek felett ott vannak a szavatosságra vonatkozó általános szabályok.

#333 Felhasználó inaktív   pjotr007 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 861
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 30. 07:46

Biborkékhóvirág, kérlek ne terjeszd a téves tanaidat, kérlek olvasd el a jogszabályokat, a fvf fórumán kérdez meg szakértöt mielött baromságokat beszélsz.
a 151/2003-ast ha elolvastad volna úgy kezdődik, hogy:
A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. §-ában foglaltakra figyelemmel a Kormány a következő rendeletet alkotja:
Egy kormányrendelettel nem lehet felűlírni egy törvényt.
Olvasd el a törvényt!!!!
TÖRVÉNY!!!
Ez a törvény a jótállásról és a szavatosságról szól, azt nem értem, milyen alapon vitatkozol úgy, hogy nem olvasod el a törvényt???
a 151-esa jótállási ügyintézésről szól...

Szerkesztette: pjotr007 2005. 06. 30. 07:47 -kor


#334 Felhasználó inaktív   Biborkékhóvirág 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 389
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 30. 08:06

Idézet: pjotr007 - Dátum: 2005. jún. 30., csütörtök - 6:46

Biborkékhóvirág, kérlek ne terjeszd a téves tanaidat, kérlek olvasd el a jogszabályokat, a fvf fórumán kérdez meg szakértöt mielött baromságokat beszélsz.
a 151/2003-ast ha elolvastad volna úgy kezdődik, hogy:
A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. §-ában foglaltakra figyelemmel a Kormány a következő rendeletet alkotja:
Egy kormányrendelettel nem lehet felűlírni egy törvényt.
Olvasd el a törvényt!!!!
TÖRVÉNY!!!
Ez a törvény a jótállásról és a szavatosságról szól, azt nem értem, milyen alapon vitatkozol úgy, hogy nem olvasod el a törvényt???
a 151-esa jótállási ügyintézésről szól...

Szia!

Kizárólag Rád való tekintettel idézek az Internetről (az FVF-vel egyeztetett szövegből - remélem nem fogod félre érteni).

Tehát:

http://it.news.hu/ri...p?mod=20&id=585

"A termék természetesen meghibásodhat rendeltetésszerű használat mellett is, vagy – mint ahogy korábban felvetődött – akár már átadáskor is működésképtelen lehet. Az ilyenkor szokásos eljárás alapvetően attól függ, hogy az árura szavatosságot vagy jótállást vállalt a kereskedő, illetve a vásárlástól számítva mikor keletkezett a hiba oka (jótállásnál), vagy mikor jelentkezett maga a hiba (szavatosságnál)."

Természetesen nem lenne az rossz egyes nyerészkedő vásárlók részere amit Te akarsz, vagy ahogy Te értelmezed a jogszabályokat, csak - szerencsére - a törvény alkotói másként rendelkeztek.

A törvény az általános megfeogalmazásra szól, míg a rendeletek az egyes specifikus részeket szabályozzák. Így az egyes esetekre az adott rendeletben meghatározott feltételek vonatkoznak.

ÉS még valami:

http://it.news.hu/ri...d=20&id=585&p=4

"Ha a termék nem javítható, vagy a javítást a kötelezett nem vállalja, a fogyasztó kicserélést kérhet."

- tehát a három napon túli meghibásodás után nem kérhet a azonnali cserét, vagy a javítás helyett cserét.

Bíborkékhóvirág

Ui.: ajánlom a fenti linkeket olvasására, valamint a jogszabályértelmezésére jogi szakértő felkérését!

#335 Felhasználó inaktív   joe39 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 4.804
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 30. 08:23

Idézet: Biborkékhóvirág - Dátum: 2005. jún. 30., csütörtök - 9:06

Ui.: ajánlom a fenti linkeket olvasására, valamint a jogszabályértelmezésére jogi szakértő felkérését!

(5) A törvénynek a szavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályait a jótállási jogok gyakorlásánál megfelelően alkalmazni kell.

Tedd meg kérlek.

#336 Felhasználó inaktív   joe39 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Kitiltott
  • Hozzászólások: 4.804
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 30. 08:29

Emellett azt sem árt tudni, hogy mi a teendő, ha a megvásárolt termék a használat során meghibásodik? Például amikor a pulóver az első mosás után elveszíti eredeti színét, vagy a mosógép három napon belül elromlik. Ilyenkor – a jog kifejezésével élve – hibás teljesítés történt, amelynek jogkövetkezményei vannak.

#337 Felhasználó inaktív   pjotr007 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 861
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 30. 08:57

Megkérdezem a FVF-et.

#338 Felhasználó inaktív   pjotr007 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 861
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 30. 09:00

De minden 10.000 forint feletti számítógép alkaktrészre, hangrendszerre kötelező jótállás van...

#339 Felhasználó inaktív   Joooe 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 180
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 30. 13:03

Szia Pjotr, jöttem segíteni! :)

Bíborkékhóvirág:
A jótállás természetesen nem érvényteleníti a szavatosságot.

Idézet: Ptk. 248. § (5)

A törvénynek a szavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályait a jótállási jogok gyakorlásánál megfelelően alkalmazni kell.


Ja most látom, már írták, na mind1, hangsúlyoztuk mégegyszer, lehet nem árt :)

Szavatosság esetén már első körben kérhető a csere, ahogy Pjotr is írta, csak akkor utasíthatja el ha aránytalan többletköltséget jelentene pl a javítással szemben.

Idézet: Ptk. 306. §

(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget

Szerkesztette: Joooe 2005. 06. 30. 13:08 -kor

Kemény és kitartó munka idővel meghozza gyümölcsét. A lustasag azonnal.

#340 Felhasználó inaktív   Joooe 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 180
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2005. 06. 30. 13:23

Biborkékhóvirág, elmondanád mit tartasz nyerészkedésnek abból amit Pjotr írt? :confused:
Kemény és kitartó munka idővel meghozza gyümölcsét. A lustasag azonnal.

Téma megosztása:


  • (49 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó