[quote]Ahogy látom egy véleményen vagyunk, csak én diplomatikusabban akartam fogalmazni. Anyámnak van egy 90 lóerós HDI-s 307-es Peugeot-ja, a bátyámnak, meg van egy 90 lovas Escort-ja. Namost ezek ugyebár egy kategóriát képviselnek, és a teljesítményük is megegyezik. Vezettem eleget mindkettőt, hát a HDI mégcsak megsem közelíti menetteljesítményben az Escort mamár elavult 1.6 motorját.[/quote]
Pontosan. Esélytelen azonos teljesítmény mellett. Mert hiába a nagyobb nyomatékcsúcs, az egész görbe alatti terület kisebb. Bár magasabb a dízelnél, de messze nem olyan széles az alatta lévő terület. És akkor még nem beszéltünk a turbólyukról... hasonlókrol..
[quote]Kit érdekel, hogy turbós vagy nem? Dízelben nem lehet (vagyis ELVILEG lehet, de ebbe most ne menjünk bele) turbó nélkül jó motort csinált.[/quote]
Ennyi erővel kit érdekel, hogy mekkora a hengerürtartalom. Igenis számít.
[quote]Azonos teljesítményt hasonlíts össze!
Pl. 120 LE benzines és egy 120 LE dízel. (mondjuk 1.6 benzin, 2.0 dízel).[/quote]
Ok, látatlanban leírom, hogy a dízel kevesebbet eszik, de a benzines az összes többi paraméterben jobban teljesít. (kivéve a nyomaték, de a menetteljesítménye között ég és föld)
[quote]környezetszennyezés amit GI írt több mint LOL, egy mai dízelmotor (részecskeszűrős) tisztább üzemű mint egy Euro3-4 benzines. Nézd meg a CO -kibocsátási adatokat...Ezek tények[/quote]
na erre azért befizetek.
Korom? Rákkeltő, nemde?
CO csak egy dolog.
[quote]Az pedig TÖK vicc, hogy egy dízel csak "lassan" fogyaszt keveset! [/quote]
Nem vicc. Nyiss ki bármilyen szakirodalmat. De egy dologban alapvetően tévedsz.. Nem lassan, hanem alacsony fordulatszámon jó a fajlagos fogyasztása. Magas fordulaton rosszabb, mint egy benzinesé.
És ez FAJLAGOS FOGYASZTÁS. Nem az amit mérsz. De rosszabb és ez tény.
Ha a dízelt pörgeted, akkor sokat eszik. De senki sem pörgeti, mert ott harmatgyenge, mint feltöltés nélkül és nem megy.
[quote]Nézd, a múltkor egy Budapest - Zalaegerszeg távon az M7-esen senki nem előzött meg, végig 150-190 között jöttem[/quote]
Na... Nem hiszem el, hogy nem volt 1 autó sem, ami lehagyott volna.
Én multkor Győr - BP szakaszon haladtam kb ekkora sebességgel, de volt pár ember, aki jelentős sebességkülönbséggel hagyott el minket... Nem gyorsasági motorok voltak.
[quote]5.9 liter lett computer és tankolással utánaszámolva is. Egy 1.6 benzin vajon mennyit fogyasztott volna?
[/quote]
Nekem van egy 1.6-os benzines kocsim, Golf 2-es 5 ajtós.
2-esbe 80, 3-asban 110, majd 5. fokozat, így mentem le a balcsira, meg vissza, 6.2 L-t evett. Igaz 800kg a kocsi, de ez más tészta. (bár csak 1 pálya szakasz volt, de ott 150-160-at mentem. Ha hiszed ha nem.
Kifizeted az üzemanyagot, igérem reprodukálom neked. Győr-Balatonakaratya a táv. Csak az üzemnyagot fizessed ki, mert szeretek vezetni. És főuton is meglesz a tempó. Városban most tél fele már nem lesz akkora tempó, sőt mivel haver rossat mondott, el is tévedtem. De garantálom neked, hogy meglesz a fogyasztás.
Egyébként szreintem a ford kocsik elég sokat esznek (benzin) a többihez képest.
Ha arról lenne tapasztalatod.
[quote]Skoda Octavia új, van a VW -féle 1.6FSI motor, 116 LE és a gyengébb 1.9 PDTDI 105LE, a fogyasztása 2 literrel kevesebb, és a dízel 180 EZER FT.al OLCSÓBB!![/quote]
Még szép, hogy drágább a legújabb FSI benzines motor a legócskább, legrégebbik PDTDI-hez képest.
Miért nem egy 115, 130, vagy 150Le-s változatot nézel?
Ennyi erővel mondhatnám, hogy egy 10 éves 5700ccm-es Camarro motorja meg mégolcsóbb.

És benzines.
[quote]Valamit ti nagyon rosszul csináltok, én úgy körbeautózok egy 90LE-s HDI vel az 1.6 Escortot mint a szél[/quote]
Én meg biztos vagyok benne, hogy nem.
[quote]Mondjuk azt elfelejtitek hozzátenni, hogy az Escort a 307-hez képest papírból van, van vagy 900 kg. A 307 meg min. 1200[/quote]
Ez így nem igaz, de én ráadásul kombi Escortot vezettem.
[quote]90 lovas HDI-vel körbeutózol egy Escort-ot, jót mosolyogtam.[/quote]
Figy, az a baj, hogy nem tudja elképzelni milyen az az érzés, hogy visszateszed kettőt és beletaposol.

Mert ezt ugye a traktromotornál nem nagyon lehet kivitelezni.
És az természetesen úgy már a működési tartományán kívül van, nem is az, hogy nem húz, hanem kívül.
Szóval azt azért nem árt tisztázni, hogy a benzines 1 fokozattal visszább is lehet használni.
[quote]még a 94'-s Fiesta-m is 890 kiló[/quote]
Golf 2 1.6 870Kg

Könnyű, de szeretem benne.
[quote]A 307 SW HDI asszem 1200 kg. [/quote]
Hát persze, mert a traktormotor a benzineshez képest baromi nehéz. Nem beszélve az időtállóságáról, a nagyobb nyomásról.. stb...
Egy pár éves dízel ami megvolt hajtva úgy jár, mint egy harckocsi.
[quote]Nemhogy 90 LE HDI-t vezettem, hanem 110-et is és az új 136 LE is, bár a családban nincs Pug.
[/quote]
Hát vazze, a 90-esröl volt szó. Akkor van ám Escort RS2000-es is... Aztán akkor a dízel traktor hamar eltűnik a visszapillantóban. Meg van 6 hengeres Golf 2-es is.
90 Le Escort és 90 Le HDI-röl volt szó.
Az pedig nem egy lapon említhető, az Escort jóval erősebb.
Mivel lehet, hogy nagyobb nyomatéka van a traktornak. DE
a váltó áttételezése miatt kb ugyanannyi jut a kerékre és ez a fontos. A kerékre jutó nyomaték.
És kb ugyanannyi jut maximális esetben.
Amiböl következik, hogy a dízelnek a alacosnyabb, mind magasabb fordulaton JÓVAL nagyobbat esik vissza a nyomatéka, mint a benzines bratyónak százalékosan.
A benzines sokkal jobban tartja a nyomatékát álltalában, és nincsen turbójuk. Ami igaz kisebb, mint a dízel csúcsnyomatéka. de ezt a váltó áttételezésével kompenzálják és így a vezetés szempontjából teljesen más a téma.
Ok, aláírom, aki egy dízellel lefullad, az egy balf*sz. Pedig alacsony fordulat De azt is tegyük hozzá, hogy a legtöbb dízel kocsiban az egyes olyan, mint az IFA-ban. Csak kimozdítás. benzinessel meg 50-60-al szaladgálsz. akármelyikkel.
Ez nem mindegy. Olyan rövid egyes fokozattal, mint a dízelekben hát szétszabnád az aszfaltot egy benzinesel is.
Azonos teljesítményű turbómotor sosem fog úgy menni, mint egy szivómotor. Mint ahogy korábban is írták, nincsen mögötte tüdő. Gyorsulásnál csak 1x legyen turbójuk és vége.
Már csak emiatt vége a HDI-dnek.
És mint írtam is, a magas nyomatékvesztés alacsony, illetve magas fordulaton... amiatt is meghal.
Vezettél dízelt, tudod milyen az, amikor csak pörög, de már nem megy.
És azt is tudod miylen az amikor nincsen töltőnyomás.
Ha vezettél benzinest, akkor az tudod mennyire komálja ha pörgetik és azt is tudod milyen az, amikor alacsony fordulaton is húz már valmennyire (dízel annyira sem, kivéve 1-esben az extra rövid áttétel miatt).
Abban biztos vagoyk ,kár hogy nincsen meg a teljesítménygörbék függvénye, de én szívesen leintegrálnám, szóval hogy az alatta lévő terület jóval nagyobb egy benzines esetén.
ÉS ez számít. Fogjátok már fel. Nem az, hogy 3400@32173462178Le, mert lehet 3300@1Le...
Az egész görbe alatti terület a lényeg. Nem pedig a marketing álltal kiadott szélsőértékei a függvénynek (maximuma)
Ami egy egyenletes nyomatékgörbéjű párhuzamos gerjesztésű villanymotorra talán még igaz is lehetne.
De egy feltöltős motorra egyátalán nem.
Mondhatni úgy, hogy a benzinmotor teljesítmény megadása egy hazugság.
A turbódízelé pedig mégnagyobb hazugság.
Mert az nem teljesítmény csak egy szélsőértéke a görbének.
Ez pedig matematika. Nem autók kedvtelése.
És ezért nem is megy úgy.
Azonos típusú motoroknál persze ragyogó összehasonlítási alap lehet ez a két szám (nyomték és telj.)
De több nem.
És még szép, hogy egy 1.9 PDTDI 150 Le lehagy egy 90Le-s benzinest. De egy 680Le-s 6064ccm-es blokk nyomába meg az életben nem ér dízel...
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector