HWSW Informatikai Kerekasztal: Golf 5 2004 Vs. Civic '88 - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (26 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Golf 5 2004 Vs. Civic '88 Meg fogom kapni...:) Értékeld a témát: -----

#101 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 11:09

Idézet

Vagy egy akármilyen, ötévesnél fiatalabb turbódízelt.


Asszony audija, ás apjának a passatját is vezettem már.
Mindkettő 1.9 PDTDI
IGaz a két motor ugyanaz. Apjáé 130 Lovas, de mentem már a 140 lovassal is.

Számokban szép ez a teljesítmény. De egyrészt vagy én szoktam baszottul a benzines kocsikhoz, vagy baromi nehéz kivenni egy dízelmotor maximális erejét. (talán mindkettő igaz)
Szóval én toltam neki mint az állat, a töltőnyomás szerintem még nem volt akkora abban a kocsiban.
Túl sem pörgettem, hogy ne húzzon, csakis jó fordulatszám tartományokban.
Mégis maradtam el a benzinesektöl.

Nemtom, nem rosszak, mert vállalkozóknak tökéletes.
Azonkívül hangos (az 5 évesnél újabb is)
Környezetszennyező (az 5 évesnél újabb is) (bár ez nem zavar) (valamelyik Európában lévő országban asszem nem is lehet dízel kocsi, talán svájc)
Hiába a  váloztatható geometriáju turbó, nagy töltőnyomás, lomha (az 5 évesnél újabb is)
És  nehéz maga a blokk is (az 5 évesnél újabb is)

F1-es topicban már párszor kitárgyaltuk. Ráadásul a motor fajlagos fogyasztása is csak alacsony fordulaton jó, magas fordulaton nem is megy, meg csak zabál (nincsen vezetési élmény)
Persze ne gondoljátok, nem a japcsi 15000rpm-es kávédarálókért vagyok oda. :)

Idézet

Hát gyorsulni gyorsulsz, de most őszintén, hogy a példánál maradjunk inkább egy 2.2 CTDi Accord, mint egy 2000 köbcentis  155 lovas benzines Accord???


Te figy, azonos feltételek mallatt maradjunk. Atmoszférikus nyomású motort feltöltőssel hasonlítgatni???? Ne már.
Akkor legyen példának.. Maradjunk a VW konszernél.
1.9 PDTDI 115-130-150Le (piros betük számától függ, 150-es csak highline modellekhez)
1.8 turbó benzines 150-180-225Le

Pedig kisebb a hengerürtartalom.
Vagy vegyük példának a golf 2-es G60-as motorját (15 éves technika), spirálfeltöltővel, 160Le, de volt egy limitált széria is 210Le-vel.
Na most akkor ezek a benzines motorok halkabbak, kisebbek, könnyebbek, szebbek, pörgösebbek, dinamikusabban vezethetőek és erősebbek.

Dízel motor vállalkozó kocsijába kell, vagy pedig fuvarozáshoz, traktorozáshoz, dózeroláshoz.

Ha valaki dízeles gyorsulgatásokat akar a szivó benzines motorokhoz képest akkor álljon elő szívó dízelekkel, aztán benne vagyok.

Idézet

Sajnos az összes dízelből ez hiányzik


Pontosan. Nyomod neki, mint süket a csengőt. Már megvan a töltőnyomás és megy, aztán mielött pislantanál 1-et már elfogyott, ha meg nincsen töltőnyomás, akkor meg nem is megy...

Idézet

hiába mennek mamár úgy, mint a benzinesek.


Azonos nyomáson, feltöltve vagy anélkül, esélye sincs.
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#102 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 11:10

Idézet

Jaj, turbós motort könnyű összehasonlítani szívómotorral...


Megelőztél, de jogos. :)
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#103 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 11:38

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 12:09

Asszony audija, ás apjának a passatját is vezettem már.
Mindkettő 1.9 PDTDI
IGaz a két motor ugyanaz. Apjáé 130 Lovas, de mentem már a 140 lovassal is.

Számokban szép ez a teljesítmény. De egyrészt vagy én szoktam baszottul a benzines kocsikhoz, vagy baromi nehéz kivenni egy dízelmotor maximális erejét. (talán mindkettő igaz)
Szóval én toltam neki mint az állat, a töltőnyomás szerintem még nem volt akkora abban a kocsiban.
Túl sem pörgettem, hogy ne húzzon, csakis jó fordulatszám tartományokban.
Mégis maradtam el a benzinesektöl.

Nemtom, nem rosszak, mert vállalkozóknak tökéletes.
Azonkívül hangos (az 5 évesnél újabb is)
Környezetszennyező (az 5 évesnél újabb is) (bár ez nem zavar) (valamelyik Európában lévő országban asszem nem is lehet dízel kocsi, talán svájc)
Hiába a  váloztatható geometriáju turbó, nagy töltőnyomás, lomha (az 5 évesnél újabb is)
És  nehéz maga a blokk is (az 5 évesnél újabb is)

F1-es topicban már párszor kitárgyaltuk. Ráadásul a motor fajlagos fogyasztása is csak alacsony fordulaton jó, magas fordulaton nem is megy, meg csak zabál (nincsen vezetési élmény)
Persze ne gondoljátok, nem a japcsi 15000rpm-es kávédarálókért vagyok oda. :)



Te figy, azonos feltételek mallatt maradjunk. Atmoszférikus nyomású motort feltöltőssel hasonlítgatni???? Ne már.
Akkor legyen példának.. Maradjunk a VW konszernél.
1.9 PDTDI 115-130-150Le (piros betük számától függ, 150-es csak highline modellekhez)
1.8 turbó benzines 150-180-225Le

Pedig kisebb a hengerürtartalom.
Vagy vegyük példának a golf 2-es G60-as motorját (15 éves technika), spirálfeltöltővel, 160Le, de volt egy limitált széria is 210Le-vel.
Na most akkor ezek a benzines motorok halkabbak, kisebbek, könnyebbek, szebbek, pörgösebbek, dinamikusabban vezethetőek és erősebbek.

Dízel motor vállalkozó kocsijába kell, vagy pedig fuvarozáshoz, traktorozáshoz, dózeroláshoz.

Ha valaki dízeles gyorsulgatásokat akar a szivó benzines motorokhoz képest akkor álljon elő szívó dízelekkel, aztán benne vagyok.



Pontosan. Nyomod neki, mint süket a csengőt. Már megvan a töltőnyomás és megy, aztán mielött pislantanál 1-et már elfogyott, ha meg nincsen töltőnyomás, akkor meg nem is megy...



Azonos nyomáson, feltöltve vagy anélkül, esélye sincs.

Ahogy látom egy véleményen vagyunk, csak én diplomatikusabban akartam fogalmazni.  ;)  Anyámnak van egy 90 lóerós HDI-s 307-es Peugeot-ja, a bátyámnak, meg van egy 90 lovas Escort-ja. Namost ezek ugyebár egy kategóriát képviselnek, és a teljesítményük is megegyezik. Vezettem eleget mindkettőt, hát a HDI mégcsak megsem közelíti menetteljesítményben az Escort mamár elavult 1.6 motorját. Nem monodm azzalis lehet menni, főleg autópályán, de sehol nincs az Escorthoz, ha előzni kell.... De engem a legjobban az idegesít benne, hogy ha nincs turbó nyomás, akkor szinte halott az autó :eek:  Amikor indulsz összevissza kell pörgetni a motort 1-esbe (ami ugyebár alapból sem éppen halk), hogy legyen nyomaték azutánis, hogy kettesbe váltasz. Én biztosan nem vennék soha dízelt.
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#104 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 11:40

Idézet: Arp - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 11:07

Jaj, turbós motort könnyű összehasonlítani szívómotorral...

Kit érdekel, hogy turbós vagy nem? Dízelben nem lehet (vagyis ELVILEG lehet, de ebbe most ne menjünk bele) turbó nélkül jó motort csinált.

Azonos teljesítményt hasonlíts össze!

Pl. 120 LE benzines és egy 120 LE dízel. (mondjuk 1.6 benzin, 2.0 dízel).

Én a dízelt venném, mert 3 literrel kevesebbet fogyaszt, nem kell mindenáron pörgetni, drágábban eladható.

A környezetszennyezés amit GI írt több mint LOL, egy mai dízelmotor (részecskeszűrős) tisztább üzemű mint egy Euro3-4 benzines.  Nézd meg a CO -kibocsátási adatokat...Ezek tények. Svájcban valóban drágább a dízel üzemanyag, mint a benzines, de azt nem hinném, hogy nem lehet forgalomba hozni.


Az pedig TÖK vicc, hogy egy dízel csak "lassan" fogyaszt keveset!
Nézd, a múltkor egy Budapest - Zalaegerszeg távon az M7-esen senki nem előzött meg, végig 150-190 között jöttem, az átlagfogyasztás teljes szakaszon (+ balatonpart , stb.) 5.9 liter lett computer és tankolással utánaszámolva is. Egy 1.6 benzin vajon mennyit fogyasztott volna?


Más példa: Skoda Octavia új, van a VW -féle 1.6FSI motor, 116 LE és a gyengébb 1.9 PDTDI 105LE, a fogyasztása 2 literrel kevesebb, és a dízel 180 EZER FT.al OLCSÓBB!! (nézzétek meg a listaárakat, azonos felszereltségnél).

#105 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 11:43

Idézet: jrpryv - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 11:38

a HDI mégcsak megsem közelíti menetteljesítményben az Escort mamár elavult 1.6 motorját. Nem monodm azzalis lehet menni, főleg autópályán, de sehol nincs az Escorthoz, ha előzni kell....

:eek:

Ezt ugye nem mondod komolyan?

"sehol nincs ha előzni kell?"  Pont itt jön ki a nagy nyomaték előnye!!

Valamit ti nagyon rosszul csináltok, én úgy körbeautózok egy 90LE-s HDI vel az 1.6 Escortot mint a szél :)

Mondjuk azt elfelejtitek hozzátenni, hogy az Escort a 307-hez képest papírból van, van vagy 900 kg. A 307 meg min. 1200...

Szerkesztette: Kory 2004. 11. 06. 11:43 -kor


#106 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 12:09

Idézet: Kory - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 12:43

:eek:

Ezt ugye nem mondod komolyan?

"sehol nincs ha előzni kell?"  Pont itt jön ki a nagy nyomaték előnye!!

Valamit ti nagyon rosszul csináltok, én úgy körbeautózok egy 90LE-s HDI vel az 1.6 Escortot mint a szél :)

Mondjuk azt elfelejtitek hozzátenni, hogy az Escort a 307-hez képest papírból van, van vagy 900 kg. A 307 meg min. 1200...

Figyi maradjunk annyiban, hogy tudom, hogy miről beszélek, több mint 1000 km-t vezettem mindkettőt, azon pedig, hogy egy 90 lovas HDI-vel körbeutózol egy Escort-ot, jót mosolyogtam. Az elmondottaidból arra következtetek, hogy még eggyikhez sem volt szerencséd ;) Az viszont tény, hogy 100 kilóval nehezebb a 307-es (nem többel). A 900 kilós Escorton is jót röhögtem, még a 94'-s Fiesta-m is 890 kiló  :D
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#107 Felhasználó inaktív   mocsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.848
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 12:19

Idézet: Kory - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 11:40

Én a dízelt venném, mert 3 literrel kevesebbet fogyaszt, nem kell mindenáron pörgetni, drágábban eladható.

A környezetszennyezés amit GI írt több mint LOL, egy mai dízelmotor (részecskeszűrős) tisztább üzemű mint egy Euro3-4 benzines.  Nézd meg a CO -kibocsátási adatokat...Ezek tények. Svájcban valóban drágább a dízel üzemanyag, mint a benzines, de azt nem hinném, hogy nem lehet forgalomba hozni.


Na akkor itt is van dizel vs benzin flame :D, gyorsan beszallok
Szoval
1. Tobb penznek opportunity cost is van a vilagon, azaz ha az a plusz penzt nem dobod ki az ablakon akkor mennyit tudtal volna keresni vele mashol. OK  tfh csak szorod a penzt (mint en :D ), akkor meg ott van, hogy +6-7-800kHUF-al ertekesebb kocsit kockaztatsz a mindennapi eletben (lopas, tores stb). Azt is vedd figyelembe, hogy messze nem a teljes plussz osszeget kapod vissza eladaskor.
2. A kornyezet szennyezesnel: Amit irsz az a tipikus marketing szoveg. En azt tapasztalom, hogy az osszes dizel budos (uj kevesbe, regi sokszor roszabb mint egy Warnyu) Jha csek disz En inkabb engedek magam ele egy rozzant, ciganyokkal teli 20 eves Ladat, mint egy fiatalabb Escort 1.7D-t  :boa:  :boa: 
3. Mindazonaltal aki evente cca 30-40000km-t megy vagy tobbet es az oreguras "alig kell valtogatni, meg a porges a suhancok dolga" stilust szereti akkor annak dizelest kell vennie.

Szerkesztette: mocsi 2004. 11. 06. 12:21 -kor

Where you come from... is gone.
Where you thought you were going to... were never there.
Where you are ain't no good, unless you get away from there!

#108 Felhasználó inaktív   mocsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.848
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 12:20

Idézet: jrpryv - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 12:09

Figyi maradjunk annyiban, hogy tudom, hogy miről beszélek, több mint 1000 km-t vezettem mindkettőt, azon pedig, hogy egy 90 lovas HDI-vel körbeutózol egy Escort-ot, jót mosolyogtam. Az elmondottaidból arra következtetek, hogy még eggyikhez sem volt szerencséd ;) Az viszont tény, hogy 100 kilóval nehezebb a 307-es (nem többel). A 900 kilós Escorton is jót röhögtem, még a 94'-s Fiesta-m is 890 kiló  :D

A 307 SW HDI asszem 1200 kg.
Where you come from... is gone.
Where you thought you were going to... were never there.
Where you are ain't no good, unless you get away from there!

#109 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 12:31

Idézet: jrpryv - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 12:09

Figyi maradjunk annyiban, hogy tudom, hogy miről beszélek, több mint 1000 km-t vezettem mindkettőt, azon pedig, hogy egy 90 lovas HDI-vel körbeutózol egy Escort-ot, jót mosolyogtam. Az elmondottaidból arra következtetek, hogy még eggyikhez sem volt szerencséd ;) Az viszont tény, hogy 100 kilóval nehezebb a 307-es (nem többel). A 900 kilós Escorton is jót röhögtem, még a 94'-s Fiesta-m is 890 kiló  :D

1000 km? Hú, hát az aztán nagy tapasztalat :D :D

Nemhogy 90 LE HDI-t vezettem, hanem 110-et is és az új 136 LE is, bár a családban nincs Pug.

Kizárt tény, hogy a 307 csak 100 kg-al nehezebb az Escortnál, vedd elő a forgalmikat, pls.

Hirtelen 1.6 Escortot nem találtam, de Focus 1.6 1077 kg.

http://autozine.kyul...ord_Europe2.htm

Szerkesztette: Kory 2004. 11. 06. 12:41 -kor


#110 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 12:35

Idézet: mocsi - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 12:19

Na akkor itt is van dizel vs benzin flame :D, gyorsan beszallok
Szoval
1. Tobb penznek opportunity cost is van a vilagon, azaz ha az a plusz penzt nem dobod ki az ablakon akkor mennyit tudtal volna keresni vele mashol. OK  tfh csak szorod a penzt (mint en :D ), akkor meg ott van, hogy +6-7-800kHUF-al ertekesebb kocsit kockaztatsz a mindennapi eletben (lopas, tores stb). Azt is vedd figyelembe, hogy messze nem a teljes plussz osszeget kapod vissza eladaskor.
2. A kornyezet szennyezesnel: Amit irsz az a tipikus marketing szoveg. En azt tapasztalom, hogy az osszes dizel budos (uj kevesbe, regi sokszor roszabb mint egy Warnyu) Jha csek disz En inkabb engedek magam ele egy rozzant, ciganyokkal teli 20 eves Ladat, mint egy fiatalabb Escort 1.7D-t  :boa:  :boa: 
3. Mindazonaltal aki evente cca 30-40000km-t megy vagy tobbet es az oreguras "alig kell valtogatni, meg a porges a suhancok dolga" stilust szereti akkor annak dizelest kell vennie.

Ez nem flame, csak 1-2 ember nem teljesen korrekt vagy légbőlkapott dolgokat írogat.

Én csak TÉNYEKET írtam, szerintem.

1.  Ez igaz, az vegyen dízelt, aki megy min. 30-40 ezer km-t évente.

2. Környezetszennyezés. Az hogy te mit tapasztalsz, egy dolog, lehet "allergiás" vagy rá, én pl. a zöldbabra, a szagától is hányok, de attól még nem környezetszennyező a zöldbab.  Az pedig szerintem viccnek szántad, hogy egy dízel rosszabb mint egy Wartburg előtted, ami égett, fojtó büdös és még káros is.

Pontosítás: 1.7D Escort soha nem létezett. Kettő: azt írtam hogy MODERN DÍZEL!.

#111 Felhasználó inaktív   mocsi 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 6.848
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 12:40

Idézet: Kory - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 12:35

Ez nem flame, csak 1-2 ember nem teljesen korrekt vagy légbőlkapott dolgokat írogat.

Én csak TÉNYEKET írtam, szerintem.

1.  Ez igaz, az vegyen dízelt, aki megy min. 30-40 ezer km-t évente.

2. Környezetszennyezés. Az hogy te mit tapasztalsz, egy dolog, lehet "allergiás" vagy rá, én pl. a zöldbabra, a szagától is hányok, de attól még nem környezetszennyező a zöldbab.  Az pedig szerintem viccnek szántad, hogy egy dízel rosszabb mint egy Wartburg előtted, ami égett, fojtó büdös és még káros is.

Pontosítás: 1.7D Escort soha nem létezett. Kettő: azt írtam hogy MODERN DÍZEL!.

Bocs, nem Escort hanem Kadett 1.7D volt.
A Olvasd el a linket amit irtam ott a "MODERN DIZELEKrol" is leirja, hogy roszabbak mint a benzinesek. Az Euro 4-5 teljesitesuk _csak_ a CO-ban jobbak, SO2, meg korom messsze messze (egy tavoli galaxisban ;) ) vannak.  Amit irtal _te_ a marketing gepezet kiragadt csusztatasait papagajoztad tovabb. A benines sem sokkal jobb es a dizel is rengeteget javult, de meg 2006- _utan_ is csak egy szinten lesznek es csak az uj autok eseten.  Addig meg ott a lassan tobbseg felhopuffogtato, ami a rengeteg mennyisegu autot figyelembe veve mesze roszabb mint a trabi.

Amit en viccnek szantam az valos, ha lemegyek mondjuk videkre (cca 200km) es vissza talalkozni fogok ket trabival meg 20-30 budos dizelessel.

Szerkesztette: mocsi 2004. 11. 06. 12:42 -kor

Where you come from... is gone.
Where you thought you were going to... were never there.
Where you are ain't no good, unless you get away from there!

#112 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 12:46

Idézet: mocsi - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 12:40

Bocs, nem Escort hanem Kadett 1.7D volt.
A Olvasd el a linket amit irtam ott a "MODERN DIZELEKrol" is leirja, hogy roszabbak mint a benzinesek. Az Euro 4-5 teljesitesuk _csak_ a CO-ban jobbak, SO2, meg korom messsze messze (egy tavoli galaxisban ;) ) vannak.  Amit irtal _te_ a marketing gepezet kiragadt csusztatasait papagajoztad tovabb. A benines sem sokkal jobb es a dizel is rengeteget javult, de meg 2006- _utan_ is csak egy szinten lesznek es csak az uj autok eseten.  Addig meg ott a lassan tobbseg felhopuffogtato, ami a rengeteg mennyisegu autot figyelembe veve mesze roszabb mint a trabi.

Amit en viccnek szantam az valos, ha lemegyek mondjuk videkre (cca 200km) es vissza talalkozni fogok ket trabival meg 20-30 budos dizelessel.

Elolvastam a cikket, valóban a korom durva dolog, devan benne egy baromság szerintem.

(Gondolom a részecskeszűrőkre gondolm, sőt biztos):

"Az Európai Unió csak 2006-tól teszi kötelezővé a szűrő felszerelését, akkor is csak az újonnan gyártott járművekre. A probléma ezekkel a szűrőkkel az, hogy nagyon drágák. Simon Gergely, a Levegő Munkacsoport tagja szerint egy ilyen szűrő többe kerül, mint maga az autó, ezért Magyarországon bevezetésük ideje és sikere bizonytalan. A Dán Ökológiai Tanács nevű civil szervezet állásfoglalása szerint az adórendszer módosításával el lehetne érni a részecskeszűrők felszerelését a dízeljárművekre."


Ez hülyeség! A részecskeszűrő pár száz ezer forint, max. 500 ezer, hol van ez egy új autó árához? Sőt, most jönnek ki az új generációs szűrők. Egy ilyen szűrővel felszerelt dízel kipufogója belsejét papírzsebkedővel megtörölheted!

Trabi, jóhogy 1-2 van, mivel már régiek (szerencsére).

Szerkesztette: Kory 2004. 11. 06. 12:46 -kor


#113 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 12:48

Az 5 ajtós HDI 90LE Pug. 307 1260 kiló! Az SW pedig 1390!!

http://www.peugeot.h...bl.php?car_id=6

Az Escort 1.6 olyan 1000 kg lehet.

Tehát 4 átlagos felnőtt beül az 1.6 Escortba, míg a Pug-ba egyedül... Vajon milyenek lennének az erőviszonyok?

Itt egy off beszámoló (nem én írtam), egy srác tollából, aki egy 1.6 16V Meganeból ült át , enyémbe, csak egy rövid próba erejéig.

http://www.freeweb.h...ek/zalareg.html

Szerkesztette: Kory 2004. 11. 06. 12:58 -kor


#114 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 13:15

[quote]Ahogy látom egy véleményen vagyunk, csak én diplomatikusabban akartam fogalmazni. Anyámnak van egy 90 lóerós HDI-s 307-es Peugeot-ja, a bátyámnak, meg van egy 90 lovas Escort-ja. Namost ezek ugyebár egy kategóriát képviselnek, és a teljesítményük is megegyezik. Vezettem eleget mindkettőt, hát a HDI mégcsak megsem közelíti menetteljesítményben az Escort mamár elavult 1.6 motorját.[/quote]

Pontosan. Esélytelen azonos teljesítmény mellett. Mert hiába a nagyobb nyomatékcsúcs, az egész görbe alatti terület kisebb. Bár magasabb a dízelnél, de messze nem olyan széles az alatta lévő terület. És akkor még nem beszéltünk a turbólyukról... hasonlókrol..

[quote]Kit érdekel, hogy turbós vagy nem? Dízelben nem lehet (vagyis ELVILEG lehet, de ebbe most ne menjünk bele) turbó nélkül jó motort csinált.[/quote]

Ennyi erővel kit érdekel, hogy mekkora a hengerürtartalom. Igenis számít.

[quote]Azonos teljesítményt hasonlíts össze!

Pl. 120 LE benzines és egy 120 LE dízel. (mondjuk 1.6 benzin, 2.0 dízel).[/quote]

Ok, látatlanban leírom, hogy a dízel kevesebbet eszik, de a benzines az összes többi paraméterben jobban teljesít. (kivéve a nyomaték, de a menetteljesítménye között ég és föld)

[quote]környezetszennyezés amit GI írt több mint LOL, egy mai dízelmotor (részecskeszűrős) tisztább üzemű mint egy Euro3-4 benzines.  Nézd meg a CO -kibocsátási adatokat...Ezek tények[/quote]

na erre azért befizetek.

Korom? Rákkeltő, nemde?
CO csak egy dolog.

[quote]Az pedig TÖK vicc, hogy egy dízel csak "lassan" fogyaszt keveset! [/quote]

Nem vicc. Nyiss ki bármilyen szakirodalmat. De egy dologban alapvetően tévedsz.. Nem lassan, hanem alacsony fordulatszámon jó a fajlagos fogyasztása. Magas fordulaton rosszabb, mint egy benzinesé.
És ez FAJLAGOS FOGYASZTÁS. Nem az amit mérsz. De rosszabb és ez tény.
Ha a dízelt pörgeted, akkor sokat eszik. De senki sem pörgeti, mert ott harmatgyenge, mint feltöltés nélkül és nem megy.

[quote]Nézd, a múltkor egy Budapest - Zalaegerszeg távon az M7-esen senki nem előzött meg, végig 150-190 között jöttem[/quote]

Na... Nem hiszem el, hogy nem volt 1 autó sem, ami lehagyott volna.
Én multkor Győr - BP szakaszon haladtam kb ekkora sebességgel, de volt pár ember, aki jelentős sebességkülönbséggel hagyott el minket... Nem gyorsasági motorok voltak.

[quote]5.9 liter lett computer és tankolással utánaszámolva is. Egy 1.6 benzin vajon mennyit fogyasztott volna?
[/quote]

Nekem van egy 1.6-os benzines kocsim, Golf 2-es 5 ajtós.
2-esbe 80, 3-asban 110, majd 5. fokozat, így mentem le a balcsira, meg vissza, 6.2 L-t evett. Igaz 800kg a kocsi, de ez más tészta. (bár csak 1 pálya szakasz volt, de ott 150-160-at mentem. Ha hiszed ha nem.
Kifizeted az üzemanyagot, igérem reprodukálom neked. Győr-Balatonakaratya a táv. Csak az üzemnyagot fizessed ki, mert szeretek vezetni. És főuton is meglesz a tempó. Városban most tél fele már nem lesz akkora tempó, sőt mivel haver rossat mondott, el is tévedtem. De garantálom neked, hogy meglesz a fogyasztás.

Egyébként szreintem a ford kocsik elég sokat esznek (benzin) a többihez képest.
Ha arról lenne tapasztalatod.

[quote]Skoda Octavia új, van a VW -féle 1.6FSI motor, 116 LE és a gyengébb 1.9 PDTDI 105LE, a fogyasztása 2 literrel kevesebb, és a dízel 180 EZER FT.al OLCSÓBB!![/quote]

Még szép, hogy drágább a legújabb FSI benzines motor a legócskább, legrégebbik PDTDI-hez képest.
Miért nem egy 115, 130, vagy 150Le-s változatot nézel?
Ennyi erővel mondhatnám, hogy egy 10 éves 5700ccm-es Camarro motorja meg mégolcsóbb. :) És benzines. :)

[quote]Valamit ti nagyon rosszul csináltok, én úgy körbeautózok egy 90LE-s HDI vel az 1.6 Escortot mint a szél[/quote]

Én meg biztos vagyok benne, hogy nem.

[quote]Mondjuk azt elfelejtitek hozzátenni, hogy az Escort a 307-hez képest papírból van, van vagy 900 kg. A 307 meg min. 1200[/quote]

Ez így nem igaz, de én ráadásul kombi Escortot vezettem. :)

[quote]90 lovas HDI-vel körbeutózol egy Escort-ot, jót mosolyogtam.[/quote]

Figy, az a baj, hogy nem tudja elképzelni milyen az az érzés, hogy visszateszed kettőt és beletaposol. :)
Mert ezt ugye a traktromotornál nem nagyon lehet kivitelezni.
És az természetesen úgy már a működési tartományán kívül van, nem is az, hogy nem húz, hanem kívül.
Szóval azt azért nem árt tisztázni, hogy a benzines 1 fokozattal visszább is lehet használni.

[quote]még a 94'-s Fiesta-m is 890 kiló[/quote]

Golf 2 1.6 870Kg :) Könnyű, de szeretem benne.

[quote]A 307 SW HDI asszem 1200 kg. [/quote]

Hát persze, mert a traktormotor a benzineshez képest baromi nehéz. Nem beszélve az időtállóságáról, a nagyobb nyomásról.. stb...

Egy pár éves dízel ami megvolt hajtva úgy jár, mint egy harckocsi.

[quote]Nemhogy 90 LE HDI-t vezettem, hanem 110-et is és az új 136 LE is, bár a családban nincs Pug.
[/quote]

Hát vazze, a 90-esröl volt szó. Akkor van ám Escort RS2000-es is... Aztán akkor a dízel traktor hamar eltűnik a visszapillantóban. Meg van 6 hengeres Golf 2-es is.
90 Le Escort és 90 Le HDI-röl volt szó.

Az pedig nem egy lapon említhető, az Escort jóval erősebb.
Mivel lehet, hogy nagyobb nyomatéka van a traktornak. DE
a váltó áttételezése miatt kb ugyanannyi jut a kerékre és ez a fontos. A kerékre jutó nyomaték.
És kb ugyanannyi jut maximális esetben.
Amiböl következik, hogy a dízelnek a alacosnyabb, mind magasabb fordulaton JÓVAL nagyobbat esik vissza a nyomatéka, mint a benzines bratyónak százalékosan.
A benzines sokkal jobban tartja a nyomatékát álltalában, és nincsen turbójuk. Ami igaz kisebb, mint a dízel csúcsnyomatéka. de ezt a váltó áttételezésével kompenzálják és így a vezetés szempontjából teljesen más a téma.
Ok, aláírom, aki egy dízellel lefullad, az egy balf*sz. Pedig alacsony fordulat De azt is tegyük hozzá, hogy a legtöbb dízel kocsiban az egyes olyan, mint az IFA-ban. Csak kimozdítás. benzinessel meg 50-60-al szaladgálsz. akármelyikkel.
Ez nem mindegy. Olyan rövid egyes fokozattal, mint a dízelekben hát szétszabnád az aszfaltot egy benzinesel is.

Azonos teljesítményű turbómotor sosem fog úgy menni, mint egy szivómotor. Mint ahogy korábban is írták, nincsen mögötte tüdő. Gyorsulásnál csak 1x legyen turbójuk és vége.
Már csak emiatt vége a HDI-dnek.
És mint írtam is, a magas nyomatékvesztés alacsony, illetve magas fordulaton... amiatt is meghal.
Vezettél dízelt, tudod milyen az, amikor csak pörög, de már nem megy.
És azt is tudod miylen az amikor nincsen töltőnyomás.

Ha vezettél benzinest, akkor az tudod mennyire komálja ha pörgetik és azt is tudod milyen az, amikor alacsony fordulaton is húz már valmennyire (dízel annyira sem, kivéve 1-esben az extra rövid áttétel miatt).

Abban biztos vagoyk ,kár hogy nincsen meg a teljesítménygörbék függvénye, de én szívesen leintegrálnám, szóval hogy az alatta lévő terület jóval nagyobb egy benzines esetén.
ÉS ez számít. Fogjátok már fel. Nem az, hogy 3400@32173462178Le, mert lehet 3300@1Le...
Az egész görbe alatti terület a lényeg. Nem pedig a marketing álltal kiadott szélsőértékei a függvénynek (maximuma)
Ami egy egyenletes nyomatékgörbéjű párhuzamos gerjesztésű villanymotorra talán még igaz is lehetne.
De egy feltöltős motorra egyátalán nem.
Mondhatni úgy, hogy a benzinmotor teljesítmény megadása egy hazugság.
A turbódízelé pedig mégnagyobb hazugság.
Mert az nem teljesítmény csak egy szélsőértéke a görbének.
Ez pedig matematika. Nem autók kedvtelése.
És ezért nem is megy úgy.

Azonos típusú motoroknál persze ragyogó összehasonlítási alap lehet ez a két szám (nyomték és telj.)
De több nem.

És még szép, hogy egy 1.9 PDTDI 150 Le lehagy egy 90Le-s benzinest. De egy 680Le-s 6064ccm-es blokk nyomába meg az életben nem ér dízel...
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#115 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 13:20

Idézet

Amikor tolattam ki a parkolóhelyrõl, kétszer is megnéztem, nincs-e behúzva a kézifék, mert nagyon erõtlennek tûnt az autó. Aztán az elsõ padlógázas gyorsításkor hamut kellett szórnom a fejemre: az 1.6-os benzinmotor olyannyira megérezte ezt a négy személyt, hogy valósággal meg sem bírt mozdulni. 1.-ben leszabályozásig kihúzatva, majd 2.-be kapcsolva, és a kuplungról hirtelen lelépve a kuplung hosszasan csúszott, és finom kis kuplungtárcsa-szagot árasztott.


Idézet a http://meganeklub.fr....
Mond meg neki, hogy tanuljon vezetni, csak a b*lfaszok égetik le a kuplungtárcsát egy próba alatt. Vagy már korábban leégették.
És azt is elfelejtette mondani a srác, hogy a dízeleddel 1-esben csak 25-30-al ment, a benzinessel meg 60-al, ha kihuzatta.
Gondolj bele, hogy fele akkora áttétel, kétszer akkora nyomaték jut a kerékre, igaz fele sebesség, de az is olyan gyors, mitn adízel.
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#116 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 13:23

Még valami. Vegyünk egy 90Le-s ifát, rakjuk meg izomból, hogy a laprugók lefele álljanak. Az ifa 1-esben elindul.
A megánod nem fog, hanem megcsuklik, mint ahogy a benzines is.

Na most akkor kezdjünk el üresen gyorsulni. Hol is az IFA?? Pedig 90Le és nagy nyomaték.
Hol van az ifa????
Pedig a falu végére már ment vagy 60-al, ahol a személykocsi el sem indul.
De gyorsulásnál hol van az ifa. Mégha könnyű lenne, akkor sem lenne sehol.

Minek használod a kocsit, utazni vagy traktornak?

A cikkhez visszatérve. Vagy a tulaj volt györék és már korábban leégette a kuplungot, azért csúszott. Vagy a sorför volt hatalmas b*lfasz.

Ugye nem gondolod komolyan, hogy 4 személlyel benzines autóval nem lehet elindulni kuplungszag nélkül?? Jót hahotáztam.
Akkor nem lenne működőképes benzines kocsi a földön.
Valamelyikük tanuljon meg vezetni.

És még1 tanács. Az érzet nagyot csal a dízel javára, mert azt hiszed, hogy jobban megy a rövidebb fokozatok miatt. Csak a stopper már másképpen dönt.

Szerkesztette: GI 2004. 11. 06. 13:32 -kor

-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#117 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 13:36

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 13:15

Nem vicc. Nyiss ki bármilyen szakirodalmat. De egy dologban alapvetően tévedsz.. Nem lassan, hanem alacsony fordulatszámon jó a fajlagos fogyasztása. Magas fordulaton rosszabb, mint egy benzinesé.
És ez FAJLAGOS FOGYASZTÁS. Nem az amit mérsz. De rosszabb és ez tény.
Ha a dízelt pörgeted, akkor sokat eszik. De senki sem pörgeti, mert ott harmatgyenge, mint feltöltés nélkül és nem megy.

Na... Nem hiszem el, hogy nem volt 1 autó sem, ami lehagyott volna.
Én multkor Győr - BP szakaszon haladtam kb ekkora sebességgel, de volt pár ember, aki jelentős sebességkülönbséggel hagyott el minket... Nem gyorsasági motorok voltak.



Nekem van egy 1.6-os benzines kocsim, Golf 2-es 5 ajtós.
2-esbe 80, 3-asban 110, majd 5. fokozat, így mentem le a balcsira, meg vissza, 6.2 L-t evett. Igaz 800kg a kocsi, de ez más tészta. (bár csak 1 pálya szakasz volt, de ott 150-160-at mentem. Ha hiszed ha nem.

Még szép, hogy drágább a legújabb FSI benzines motor a legócskább, legrégebbik PDTDI-hez képest.
Miért nem egy 115, 130, vagy 150Le-s változatot nézel?

Én meg biztos vagyok benne, hogy nem.

Hát vazze, a 90-esröl volt szó.

Az pedig nem egy lapon említhető, az Escort jóval erősebb..
Már csak emiatt vége a HDI-dnek.

És még szép, hogy egy 1.9 PDTDI 150 Le lehagy egy 90Le-s benzinest. De egy 680Le-s 6064ccm-es blokk nyomába meg az életben nem ér dízel...

Csak egy-két dologra reagálnék, mert a többire most nincs időm + eléggé offtopikok vagyunk.

Persze hogy alacsony fordulatszámon nem fogyaszt, de pont az  a lényeg hogy nem kell (és felesleges) pörgetni. És nem is pörgetem, halaodok, jól, és keveset fogyaszt, nem tépelődök rajta hogy "vazz ha pörgetném mennyit enne".

Akkor ott nem hagyott el egy autó sem. Átlagos vasárnap volt, egy G Astra (nő :) jött nagyon, de 160-170 fölé nem jött, így lemaradt.

Hát akkor a Te Golf 2-esed nem lesz túl hosszú életű. :) Pont az lényeg, hogy ezt egy dízellel is megcsinálom, csak nyugisabban. (mármint nem azt hogy szétpörgetem 1-, 2-ben, stb. hanem hogy megyek mondjuk utánad).

Azért nem azt a változatú dízelt néztem, mert kb. egy a teljesítményük, a 115 LE dízel nincs az Octaviaba.

Én meg biztos vagyok benne hogy igen. (egyenlő súlyelosztással esélytelen az Escort 1.6 90LE), igen, én is arról beszélek.

Az Escort minél erősebb?

Nekem nincs HDI-m.

Senki nem mondta hogy ellenkezően van.


Idézet

"Figy, az a baj, hogy nem tudja elképzelni milyen az az érzés, hogy visszateszed kettőt és beletaposol. :)
Mert ezt ugye a traktromotornál nem nagyon lehet kivitelezni.
És az természetesen úgy már a működési tartományán kívül van, nem is az, hogy nem húz, hanem kívül.


Valóban nem tudom elképzelni, eddig a legerősebb autó, amit vezettem (mindkettő családban van), egy BMW X5 4.4i , valamint egy Mercedes S 600 V12. 300-400LE mindkettő, és még vissza se kell kapcsolni :)

Idézet

"Szóval azt azért nem árt tisztázni, hogy a benzines 1 fokozattal visszább is lehet használni"


A dízelt meg felesleges. Ennyi.

#118 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 13:40

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 13:23

A cikkhez visszatérve. Vagy a tulaj volt györék és már korábban leégette a kuplungot, azért csúszott. Vagy a sorför volt hatalmas b*lfasz.
Ugye nem gondolod komolyan, hogy 4 személlyel benzines autóval nem lehet elindulni kuplungszag nélkül?? Jót hahotáztam.
Akkor nem lenne működőképes benzines kocsi a földön.
Valamelyikük tanuljon meg vezetni.

És még1 tanács. Az érzet nagyot csal a dízel javára, mert azt hiszed, hogy jobban megy a rövidebb fokozatok miatt. Csak a stopper már másképpen dönt.

Lehet hogy rosszabb állapotban volt a kuplung, de nem hiszem, egyszerűen pörgette mint az állat, hogy 4 személlyel úgy menjen, és durván váltott, és érezni lehetett egy kis szagot.

A cikket nem én írtam, nem képzelek semmit.

Stopper: 115LE Megane gyorsulás benzin, hivatalos adat: 0-100 10,9 sec
              120LE dízel (ez van legközelebb teljesítményben, sorry, de majd beül még 1 ember): 10,5 sec


És nem éppen erőségük a dízeleknek a 0-100 sprint, egy 80-120-ról vagy egy 140-180-ról már ne is beszéljünk, mert nagyon durva égés lenne (a benzines részéről).

Szerkesztette: Kory 2004. 11. 06. 13:42 -kor


#119 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 14:03

Idézet

Persze hogy alacsony fordulatszámon nem fogyaszt, de pont az  a lényeg hogy nem kell (és felesleges) pörgetni. És nem is pörgetem, halaodok, jól, és keveset fogyaszt, nem tépelődök rajta hogy "vazz ha pörgetném mennyit enne".


Ok, megértelek.
De nekem és nagyon sok másik embernek a vezetési élményhez kell, hogy pörögjön.

Igaz a benzinesnek meg pont akkor jó a fajlagos fogyasztása (bár ekkor meg más mivel pörög, sokat is eszeik ennek ellenére). De hát az élvezet pénzbe kerül.

Idézet

Hát akkor a Te Golf 2-esed nem lesz túl hosszú életű.


Szerintem szép hangja van még a motornak. 1 rossz vízpumpám volt és 260e Km.
De a győri megyei bíróság elött van egy 3-as is. Kék .Fél millával.

Idézet

ezt egy dízellel is megcsinálom, csak nyugisabban.


Ja, csak hiába vagy nyugisabb, mert egy dízelmotorban jóval nagyobb nyomások uralkodnak. Nemhiába 2x olyan nehéz egy dízel kocsi, mindene 2x olyan erős anyagból van. Emiatt is lomha.
Nem mondom, megértelek.

De gondolj bele, pörgetésnél egy dízel 10 perc alatt kifekszik. Nagyon nem szereti a magas fordulatot, igaz nem is arra való.
De jóval nagyobbak a mozgó tömegek , nagy a nyomás és mégha nem is pörgeted, a csapágyazás úgy is terhelve van.

Idézet

mármint nem azt hogy szétpörgetem 1-, 2-ben


Hogy annyival menjek 1-esben, mint egy dízel kocsi tud egyesben, vagy éppen 2-es, 2-esben, nekem sem kell pörgetnem. Egyátalán.

Idézet

Azért nem azt a változatú dízelt néztem, mert kb. egy a teljesítményük, a 115 LE dízel nincs az Octaviaba.


Ok, értem.
De az már egy régi motor, az FSI meg vadi új. Nem szabad árakat hasonlítani.

Idézet

Valóban nem tudom elképzelni, eddig a legerősebb autó, amit vezettem (mindkettő családban van), egy BMW X5 4.4i , valamint egy Mercedes S 600 V12. 300-400LE mindkettő, és még vissza se kell kapcsolni


Nincsen hugod vagy nővéred? :D

Idézet

A dízelt meg felesleges. Ennyi.


Tudod jól, hogy ha sportosan mész, akkor az az ideális, ha megfelelő fordulatszám tartományban tudod tartani. És ez a dízellel sokkal nehezebben elérhető, mint egy benzinessel, amit több fokozatban is tudsz használni.

Idézet

115LE Megane gyorsulás benzin, hivatalos adat: 0-100 10,9 sec
              120LE dízel (ez van legközelebb teljesítményben, sorry, de majd beül még 1 ember): 10,5 sec


Teljesítmény tömegarány azonos legyen.

Idézet

És nem éppen erőségük a dízeleknek a 0-100 sprint, egy 80-120-ról vagy egy 140-180-ról már ne is beszéljünk, mert nagyon durva égés lenne (a benzines részéről).


Hát nemtom én azonos kocsiknál azonos teljesítményel még mindenhol a benzinesnek láttam jobb gyorsulást. De cáfolj meg. Eleve egy pár kilóval könnyebb a benzines autó.
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#120 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 06. 14:20

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 14:03

Szerintem szép hangja van még a motornak. 1 rossz vízpumpám volt és 260e Km.
De a győri megyei bíróság elött van egy 3-as is. Kék .Fél millával.

Ja, csak hiába vagy nyugisabb, mert egy dízelmotorban jóval nagyobb nyomások uralkodnak. Nemhiába 2x olyan nehéz egy dízel kocsi, mindene 2x olyan erős anyagból van. Emiatt is lomha.
Nem mondom, megértelek.
De gondolj bele, pörgetésnél egy dízel 10 perc alatt kifekszik. Nagyon nem szereti a magas fordulatot, igaz nem is arra való.
De jóval nagyobbak a mozgó tömegek , nagy a nyomás és mégha nem is pörgeted, a csapágyazás úgy is terhelve van.

Ok, értem.
De az már egy régi motor, az FSI meg vadi új. Nem szabad árakat hasonlítani.
Nincsen hugod vagy nővéred? :D

Tudod jól, hogy ha sportosan mész, akkor az az ideális, ha megfelelő fordulatszám tartományban tudod tartani. És ez a dízellel sokkal nehezebben elérhető, mint egy benzinessel, amit több fokozatban is tudsz használni.

Teljesítmény tömegarány azonos legyen.

Hát nemtom én azonos kocsiknál azonos teljesítményel még mindenhol a benzinesnek láttam jobb gyorsulást. De cáfolj meg. Eleve egy pár kilóval könnyebb a benzines autó.

A vezetési élményről, elsősorban a hang tekintetében dízel esetén le KELL mondani, kétségtelen. De azért egy dízel is tud gyorsulni, hajajjj...

VW: ha jól tévedek az a 2-es Golf 1.6 75LE, kifejezetten az a motor ami "örök életű", ha karban van tartva, és a 3-asba épített 8 szelepesek is. Pont nem a teljesítményre mentek rá.  Akkor még VW a VW.

Egy dízel kocsi nem "2x olyan nehéz", csupán 70-80 kg-al. Juszt se lomha, hát, mán  :)

Attól függ milyen magas az a furdulat, a kombájnok, pl. Claasv . John Deer vagy Ferguson, aratáskor max. fordulaton mennek (dízelek, általában Perkins, vagy Mercedes dízelmotorok), és nem fekszenek ki 10 perc alatt. Egy gépkocsiba a max. fordulatot (főleg dízel esetén) szinte sose használjuk

Szerintem meg a piac árakat hasonlít :) Pl. nekem nem kéne a 116 le-s FSI Octavia, ha 180 -al olcsóbban kapok 105LE pd tdi-t, aminek talán csak a 0-100-as sprintje rosszabb 1 mp-el, minden egyebe jobb.  (bár a pd tdi nem a kedvencem, bár arról nem szólva hogy 10 perc alatt lehet belőle 130LE -t csinálni).

Van hugom, de már nem eladósorban :)

Több fokozatban?
Példa: a M II 1.9dci-mben 6 fokozat van előre, szerintem pont hogy könnyű mindig jó fordulaton (ami 1500-tól 3500-ig tart) tartani a kocsit vele, és a váltó nem, hogy rövidebb, hanem hosszabb mint egy benzinesé, hiszen gondolj bele, ez 160-nál 2700-at pörög, egy benzines mennyit? Tehát a váltó hosszú áttételezésű. Hibás a feltevésed hogy az 1-es rövid, stb.

Így fórumon nem tudlak megcáfolni, de nem 1 és nem 2 benzines és dízel autót vezettem, ugyanolyan teljesítmény mellett, a dízel jobban "tol", és ez különösen akkor érezhető, amikor többen ülnek  a kocsiban, alig veszik el a dinamikából. (nem feltétlen 0-100-as agyatlanságokra gondolok).

Teljesítmény-tömeg: mint ahogy mondtam egy 1.6-os benzines és az 1.9 dízel között súlyban 70 kg van. Megnézheted pl. a fentebb Linkelt Pug 307 esetében is.

Téma megosztása:


  • (26 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó