HWSW Informatikai Kerekasztal: Golf 5 2004 Vs. Civic '88 - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (26 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Golf 5 2004 Vs. Civic '88 Meg fogom kapni...:) Értékeld a témát: -----

#141 Felhasználó inaktív   Tibisz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.234
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 02:26

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 0:29

Ne én egy ilyen fogadáson nyertem sokat. :)
Mert aszonták nincsen 1.9 PDTDI 150Le-vel. Pedig van, csak Highline modelleknél.
Nem golf 5-re gondoltam, hanem a 4-re.
5.-ösböl szerintem sincs.



Ha lenne 5 millám egy ilyen autóra, elhiszed, hogy nem érdekelne a 15 literes átlagfogyasztás??
De komolyan. Nemtom mit sóherkodnak azok, akik vesznek mondjuk egy A4-es audit és dízelt azért, hogy kevés legyen a fogyasztás.
Na ne már.
Ha részletre veszi, ha egészre, nehogy az a havi + pár ezer érdekli. Nem hiszem el.
Ha meg igen, akkor nekem a benzines érzése már annyit simán megér.



Unokatesódnak van huga? :) Őróla küldj képet. A hugaidról már nem kell.. :D



:D ez baszott jó.



De mondom, ez rossz példa.
Mert a benzinesböl a legkorszerűbbet hoztad fel, a dízelböl meg a legrégebbit.
Bár teljesítményük azonos.



Félreértessz.
De a 105Le-s dízel már kőkorinak számít. Mármint a motor. Nem egy új darab. Vannak újabbak (habár gondolom csak a töltőnyomás a fő különbség)
Az FSI benzines motor pedig eléggé új, hogy drága legyen.
Most ha van egy kasztnid, motor nélkül. Beleteszel egy viszonylag régi dízelmotort akkor az valszeg olcsóbbra jön ki, mint egy vadiúj benzinesé.



De az a mondjuk 1.5x kisebb nyomaték 2x akkora fordulatszámon elérhető... A görbe alatti terület számít. Lehet kisebb a nyomaték, de nagyobb a terület. A Menetteljesítményt pedig ez határozza meg.



Hát pedig én ott használom. Lehet fasznak tartotok, de 110-130 fölött nem szoktam menni (ritkán, pályán), mert sok a kanyar. De szeretem a lassítókból azért kihuzatni a gépet.
Nekem számít.



De a motor nyomatéka lényegtelen. A kerékre jutó nyomaték számít. Nem a motoré. És egy benzines váltója teljesen más, mint egy dízelé.
Csak az dönt, hogy a nyomatékgörbe alatti terület melyiknél nagyobb. Vagyis, hogy melyiknél nagyobb az a tartomány területe, ahol használod a motort (váltás és váltás között)

Nem számít a max nomyaték, ami lehet, hogy kisebb egy benzines kocsinál,  de a jóval nagyobb fordulatszámtartományban használhatod.

Képzel el két kicsi villanymotort.
Az egyik erősebb tekercseléssel van, másik jobb csapágyazással, kisebb tömeggel.
Na most az 1. motor rendelkezik 10 Nm nyomatékkal, amit 0-tól folyamatosan 5000rpm-ig ad le, és 5000 a vége.
2. motor pedig 5Nm nyomatékkal rendelkezik és 0-tól 15000rpm-ig folyamatosan.
Ha áttételt gyártunk, ami 2000rpm-es max fordulatot eredményez, majd kiszámítod az áttétel végén a 2000rpm-es hajtásra jutó nyomatékot, akkor láthatod, hogy a kisebb nyomatékú motor mégiscsak erősebb lesz.

Persze rossz példa, mert a benzines nem fele nyomatékkal rendelkezik, de 3x annyit sem pörög.
De azt sem kell elfeledni, hogy a belső égésű motorok alacsony és magas fordulaton vesztenek a max nyomatékból (a feltöltős motorok még hevesebben).



KOROM. Olvasd el a szakirodalomban.



minden szétesik. Hallottam 5 éve azt is, hogy a common rail dízelek már nem lesznek hangosak stb...
Mára MIND HANGOS, mint a harckocsi. Becsöpög, kattog. Ennyi. Nagy nyomás szétnyomja az egészet.



Feltöltős motorból nem művészet kihozni többet, akár egyiknél, akár másiknál.
Volt 1000Le-s (versenyen) V6 1.5-ös McLaren Honda is :) 90kg-os blokkal.
Testközelböl, szerelés szintjén nem ismerem a VW PDTDI motorokat, de elképzelésem szerint azt persze, hogy lehet tuningolni. Mert mind ugyanaz. Csak a töltőnyomás határozza meg, hogy 115, 130, 150Le, nemde? Vagy van szerkezetbeli különbség is?
Mert ha így van, akkor a 130-ból még könnyű sérülés nélkül 150-et kipréselni.
De a 150-et növelni már veszélyes játék lehet.

Válaszolok még gyorsan a többi felmerülő észrevételedre is! ;)

Kíváncsi lennék, hogy hol gyorsulgatsz Te 0-100 km/h ig? Ha lassítókból húzatod ki az autódat ahogy írtad, az már nem a 0-100 km/h kategória! ;)

Környezetvédelem: Mindenki a korommal jön, de miért is? Csak nem azért mert a korom egy az emberi szem számára is észrevehető feketefüst? :) Ajánlom figyelmedbe: Dr. Flamisch Ottó: Gépjárműmotorok gazdaságos üzeme című könyvét. 1983-as kiadású a könyv, de az alapoktól benn van minden. De, hogy ne csak ilyen régi tényekkel zaklassalak: a 607-es 2,2 HDi motor megjelenésekor a Világ legtisztább motorja volt, és ezt nem csak a Peugeot állította, hanem független szakértők. Ekkor vezették be a részecskeszűrőt, ami megoldotta a dízel eme aprócska problémáját, és a benzinpártiaktól, még egy vesszőparipát vett el! :D
Nem kell ehhez semmilyen könyv sem, csak gondolj bele: A dízel nagyobb kompressziónak, és a motor kialakításának köszönhetően, sokkal tökéletesebb égést ér el mint a benzines autó, épp ezért kevesebb üzemanyagot használ fel 100 km-en, mint benzines társai. Ezeket felhasználva, ha Te elégetsz egy liter benzint amivel mész 15 km-ert, és elégetsz egy liter dízelolajat, amivel mész 25km-ert, akkor már meg is kaptad a választ! Egyforma befektetett energiával sokkal jobb hatásfokkal égeted el a dízelt, épp ezért a benzines autó emissziója, nem lehet jobb mint egy dízel motoré, főleg ha már részecskeszűrős!

Érdemes megfigyelni a külföldi tendeciát, hogy a vásárlók 66%-a dízel motorral vesz új autót tőlünk nyugatabbra, ahol nagyon fontos a teljesítmény, é a fogyasztás, és nem utolsó szempont az ára. Ezek szerint, 100-ból 66-an rosszul döntenek?  :rolleyes: 

Tuning: Szerkezeti különbség az intercooler megléte lehet, de ezeknél a modelleknél már mindegyikben van. Az elektronika emeli a töltőnyomást, a befecskendezés gyakoriságát, és mennyiségét, illetve az optimális keverékképzést a lehető legjobb hatásfokra hozza a többletlevegő, és a többletüzemanyag függvényében.
Pont ezért egyszerű a tuningolás modul rendszerrel, mert nincs jelentős eltérés az egyes motorok között. Az előbb már leírtam, hogy a dízel motoroknál azért nem annyira veszélyes „játék” ez, mert alapból túl van méretezve a komplett motor, hogy bírja a megterhelést. Ezért, ha Te picit feljebb pakolod, még nem lesz semmi baja sem. 

Dízel chiptuning: Powerbox

Szerkesztette: Tibisz 2004. 11. 07. 02:28 -kor


#142

  • Csoport: Vendég

Elküldve: 2004. 11. 07. 04:34

Idézet: Carmaged - Dátum: 2004. nov. 4., csütörtök - 9:43

Te... mutass már egy (még emberi árú) sportautót, amiben nincs elektronika. Pl. a BMW M5-ben soha nem látott mennyiségű van.

Dodge Charger!
Shelby GT 500
78' Camaro
Dodge Viper

Nesze :D , ezek autók nem mákdarálók ;) (Hiába a V8 az V8 kéremszépen) ! És amcsiban 1 milla alatt van az összes régi nagy klasszikus.
Igaz ezeket kell tudni vezetni is.

Szerkesztette: diegho 2004. 11. 07. 04:49 -kor


#143 Felhasználó inaktív   hobizoli 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 26.698
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 06:58

Magyarazhatod neki, hogy a valtozo geometriaju turbo, a valtozo befecskenedesi nyomas meg az utemenkenti 1-2-3-4-5 befecskedezesi gyakorisag -amibol 2 a megjobb emisszio miatt van-, miert is van, neki a dizel=trakor, mert csak a VW traktorjait hallgatja/hallgatta, mert a VW rulz. Egy PDTDI -pl egy Passat- tenyleg ugy jar, mar jo 8-10m-rol hallani, ahogy ketyeg, de pl minap a cegnel jott az egyik beszallito egy Berlingo HDi-vel, es hat ott mentem el mellette kb 2m-re de csak eppen lehetett hallani, hogy a motorja jar - es nem azert, mert hallasserult vagyok :D .

Amugy, GI, esetleg bemutathatnad vmi szemlelteto abraval -tudod En vizualis tipus vagyok-, hogy azzal nagyobb terulet izevel mire is akarsz celzoni, mert En valahogy ugy emlexem, hogy a TDI-knel nem csak a nyomatekcsucs nagyobb -ugy 1.5-2x-, hanem a fordulatszam tartomany is, ahol az elerheto, azonkivul ez az adott motor teljes fordulatszam tartomanyanak hany %-t kepviseli, na az sem mindegy.




hobizoli

Szerkesztette: hobizoli 2004. 11. 07. 07:10 -kor

Powered by:
intel Core i3-7350K (4.2GHz), Gigabyte GA-Z270M-D3H, Corsair Vengeance 16GB DDR4-3200, Asus Radeon RX580-8GB OC, Samsung 830 120GB SSD, WD Green 0.5TB HDD, Samsung M3 Portable 0.5TB USB, SoundBlaster Tactic THX USB, Enermax MaxPro 700W PSU
intel Pentium G4560 (3.5GHz), Gigabyte GA-B250M-D3H, Corsair Vengeance 8GB DDR4-3000, Asus GT730SL-2GB, Kingston HyperX 120GB SSD, WD Blue 1TB HDD, WD Green 3TB HDD, Asus Xonar DG PCI, Gigabyte 620W PSU
Dell D630, intel Core2Duo T7250 (2GHz), 4GB DDR2-800, Kingston HyperX 120GB SSD
VEMS standalone EFI, www.diyautotune.com

"Jópofa dolog a pörgős szívómotor, de ami üt, az a turbó"

#144 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 10:49

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 0:29

Ne én egy ilyen fogadáson nyertem sokat. :)
Mert aszonták nincsen 1.9 PDTDI 150Le-vel. Pedig van, csak Highline modelleknél.
Nem golf 5-re gondoltam, hanem a 4-re.
5.-ösböl szerintem sincs.
Ha lenne 5 millám egy ilyen autóra, elhiszed, hogy nem érdekelne a 15 literes átlagfogyasztás??
ha meg igen, akkor nekem a benzines érzése már annyit simán megér.
De mondom, ez rossz példa.
Mert a benzinesböl a legkorszerűbbet hoztad fel, a dízelböl meg a legrégebbit.
Bár teljesítményük azonos.

De az a mondjuk 1.5x kisebb nyomaték 2x akkora fordulatszámon elérhető... A görbe alatti terület számít. Lehet kisebb a nyomaték, de nagyobb a terület. A Menetteljesítményt pedig ez határozza meg.
De szeretem a lassítókból azért kihuzatni a gépet.
Nekem számít.

De a motor nyomatéka lényegtelen. A kerékre jutó nyomaték számít. Nem a motoré. És egy benzines váltója teljesen más, mint egy dízelé.
Csak az dönt, hogy a nyomatékgörbe alatti terület melyiknél nagyobb. Vagyis, hogy melyiknél nagyobb az a tartomány területe, ahol használod a motort (váltás és váltás között)
Persze rossz példa, mert a benzines nem fele nyomatékkal rendelkezik, de 3x annyit sem pörög.
De azt sem kell elfeledni, hogy a belső égésű motorok alacsony és magas fordulaton vesztenek a max nyomatékból (a feltöltős motorok még hevesebben).
minden szétesik. Hallottam 5 éve azt is, hogy a common rail dízelek már nem lesznek hangosak stb...
Mára MIND HANGOS, mint a harckocsi. Becsöpög, kattog. Ennyi. Nagy nyomás szétnyomja az egészet.

Testközelböl, szerelés szintjén nem ismerem a VW PDTDI motorokat, de elképzelésem szerint azt persze, hogy lehet tuningolni. Mert mind ugyanaz. Csak a töltőnyomás határozza meg, hogy 115, 130, 150Le, nemde? Vagy van szerkezetbeli különbség is?
Mert ha így van, akkor a 130-ból még könnyű sérülés nélkül 150-et kipréselni.
De a 150-et növelni már veszélyes játék lehet.

Nalátod, 5-ös Golfban nincs, de tökmindegy.

Egyébént, mint ahogy már írtam is: NEM SZERETEM a Pd TDI-t, egyébként az a motor nem is Common Rail! A pd tdi valóban hangosabb a többi modern dízelnél.

ÉN pont azt akartam írni, hogy van még egy előny: a hang. Egy 1.6 körüli benzinest keményen meg kell pörgetni ahhoz, hogy úgy menjen mint egy 100-120 le dízel (1.9-2.0), nyomatékból. És egy 4-5 ezerig pörgetett benzines SOKKAL hangosabb mint egy 2800-3000-nél (kötelezően) elváltott dízel, miközben ugyanúgy haladsz.

5 millió egy ilyen autóra: szerinted hányan vesznek készpénzért új autót? Nem sokan, én se. És a benzinest se (na az meg 4,5 millió, akkor meg?), ha ez nem jön be, talán pont ÉLVEZIK  a dízel előnyeit... :)

Igen, elhozom a legkorszerűbb benzinest, meg a legrégebbi dízelt, és mégis talán a dízel jobb hosszútávon :)

Még mindig nem teljesen tiszta a "menetteljesítmény" kifejezés. Pont a lassítókból kihúzatva is van értelme a dízelnek és a nyomatéknak, az pedig hogy a motor nyomatéka lényegtelen az hát hogyismondjam..... akkor minek csinálnak és törekednek nyomatékos motorok előállítására: elárulom ha nagyobb a motornyomaték, a kerékre jutó is nagyobb, nem? Különben faszság lenne az egész...

Nézd meg a REnault F1-et, állítólag leggyengébb motor, de a legnyomatékosabb, kigyorsításnál, kanyar után hogy hagy ott mindenkit? DE tök lényegtelen ugyebár szerinted a motornyomaték?


Sok szerkezetbeli különbség van a pd tdi-k közt (bár én nem szeretem őket), de olvasgass az index "dízel tuning" topikjában :)
Mára ennyi :)

#145 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 11:52

Tök jó, hogy mindenki okoskodik jobbra balra az ilyen értékekről, meg olyan értékekről anélkül, hogy bárki is kipróbálta volna mindkettőt. Ahha szóval 3-4 ezer kilométert kell menni mindkét autóval, hogy eldöntsem, hogy melyik megy jobban :D  :D  :D  mertugye attólmég, hogy kb. 1200 km-t vezetve minkdettőt megállapítottam, hogy az Escort jobban megy, attólmég könnyen lehet, hogyha mégegyszer ennyit vezetek, akkormár azt fogom mondani, hogy húúúú ez a Peugeot mégiscsak jobb :D Nevettséges! (egyébként, ha aztis hozzávesszük, amit az anyúsüllésen ültem, akkor bőven megvan a 10-20 ezer km is, és azért ott is látja érzi az ember a dolgokat) Mi az, hogy a HDI nem kerreg??? Hol éltek? Nap, mint nap ezt hallgatom anyám kocsijába. Az lehet, hogy a PDTDI-hez képest nem kerreg, de attólmég csak súlyos halláskárosodás esetén nem lehet hallani, hogy megy a motor 2 méterről. Egyébként, hogy a gyakorlati életből meséljek a 2 autóról: A Peugeo-t 1-esbe 30-ig lehet huzatni, 2. 70, 3. 110 4-esbe és 5-be megmár nem néztem, de tulképpen innentől mindegy, mert többel nemérdemes "nekivágni" országúton ezzel a járgánnyal. Namost ezeknél az értékeknél forogta, a maximális 4000-et, míg 2000 alatt gyakorlatilag nem megy (itt kapcsol be a turbó)....... Az Escortot 1-be 50-ig, 2. 100, 3 120 (én eddig szoktam használni, itt még nem "csúnya" a hangja, de ha kellet, akkor nemegyszer feltudtam gyorsítani 140-ig, igaz itt már üveg hang volt). Az Escort a maximális teljesítményt 5500-as fordulaton adta le (a fent említet értékeknél), és 3500-as fordulattol jelenik meg a MAXIMÁLIS nyomaték, viszont mivel szívó motor már 2000 fölött is elég élénk a kocsi (a Peugeot-hoz képest). Sokkal jobban lehet előzgetni az Escort-al, ezt TAPASZTALATBÓL mondom, nem számológépből ;)
A súlytöbblet az mint említettem valóban megvan, de vedd hozzá aztis, hogy ez azért a dízel motor sajátjais. A dízel kocsik azonos teljesítmény mellett jóval nehezebbek (a 307-es példájánál maradva: 110 lovas benzines 1251 kilógramm, míg a 110 lovas HDI 1354), hisz azokba nagyobb motor és turbó kell, hogy ugyanazt a teljesítményt elérhessék, mint a benzinesek (ezértis drágábbak jóval), ergó a többlet súlyt nem lehet szempont az összehasonlításnál, hisz azis a dízel sajátja, aki dízelt vesz annak számolnia kell azzal, hogy kb. 100 kilóval nehezebb lesz az autója az azonos teljesítményű benzineshez képest. Ellenkező esetben állandóan azt lehetne mondani, hogy dehát mert a benzines könnyebb.

Szerkesztette: jrpryv 2004. 11. 07. 12:03 -kor

" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#146 Felhasználó inaktív   fram 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 22.034
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 14:06

KépKép

KépKép

KépKép
Ciciman is on borda

#147 Felhasználó inaktív   Arp 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.426
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 14:14

Lassan kezdek félni hogy egyszer egy dízel állva hagy a lámpánál... :)

#148 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 14:21

Idézet: jrpryv - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 11:52

2. Egyébként, hogy a gyakorlati életből meséljek a 2 autóról: A Peugeo-t 1-esbe 30-ig lehet huzatni, 2. 70, 3. 110 4-esbe és 5-be megmár nem néztem, de tulképpen innentől mindegy, mert többel nemérdemes "nekivágni" országúton ezzel a járgánnyal. Namost ezeknél az értékeknél forogta, a maximális 4000-et, míg 2000 alatt gyakorlatilag nem megy (itt kapcsol be a turbó)....... Az Escortot 1-be 50-ig, 2. 100, 3 120 (én eddig szoktam használni, itt még nem "csúnya" a hangja, de ha kellet, akkor nemegyszer feltudtam gyorsítani 140-ig, igaz itt már üveg hang volt).

3. A súlytöbblet az mint említettem valóban megvan, de vedd hozzá aztis, hogy ez azért a dízel motor sajátjais. A dízel kocsik azonos teljesítmény mellett jóval nehezebbek (a 307-es példájánál maradva: 110 lovas benzines 1251 kilógramm, míg a 110 lovas HDI 1354), hisz azokba nagyobb motor és turbó kell, hogy ugyanazt a teljesítményt elérhessék, mint a benzinesek (ezértis drágábbak jóval), ergó a többlet súlyt nem lehet szempont az összehasonlításnál, hisz azis a dízel sajátja, aki dízelt vesz annak számolnia kell azzal, hogy kb. 100 kilóval nehezebb lesz az autója az azonos teljesítményű benzineshez képest. Ellenkező esetben állandóan azt lehetne mondani, hogy dehát mert a benzines könnyebb.

1. Állítom hogy egy modern turbódízel csendesebb a mindennapi használatban mint egy benzines autó (belülről!).

2.  Látom gyakorlatilag még nem vetted észre, hogy miről beszélünk, a dízelt nem kell, felesleges pörgetni, nem érdekel, hogy 1-esben, vagy 2-esben "vazze mennyit megy leszabályozásig". Mi az hogy országúton többel nem érdemes nekivágni ezzel a járgánnyal? Ezt a modadot nem értem. Az üveghang meg már elég hülye kategória, de ha valakinek az jön be...

3.  Dízelmotor sajátja? Nézd már meg légyszíves a Pug 307 tömegadatait! 67 kg-al (hatvanhét) nehezebb a 90LE 2.0 HDI (mert arról volt szó), mint egy 1.6 benzin. Az 1.4-eshez meg ne már hogy hasonlítsuk...(75 LE), persze lehet szerinted még az is jobban megy, mint egy 2.0 HDI. :)

Igen pontosan tiszában van vele egy dízel autót vásárló hogy kb. 70-100 kg-al nehezebb a dízel.

Egyébént nem is tudom miért egy 10 éves konstrukciójú 950 kilós autót hasonlítunk, egy modern biztonságos, 307 HDI-hez...nem azért kell 4 embernek egy "képezeletbeli" teszt erejéig beülni az Escortba, és úgy "mérni", mert a dízel motorja nehezebb!

Továbbra is állítom hogy egy 90LE dízellel  a köznapi használatban értelmesebben, karakterisztikájában normálisabban lehet közlekedni, mint egy 90LE benzinessel. Ebbe adott esetbe belefér egy országúti előzés is. Ajánlom nézegess rugalmassági adatokat HDI-vel és 1.6 benzinnel 80-120-ra, stb.

Érdekes módon az 1.4-1.6 Astrák, Escortok, Focusok nem nagyon szoktak előzgetni engem ilyen sebességeknél (80-140). Vajon miért?

Ugyan nem rendelkezem 90LE-s HDI-vel, én ezeket tapasztalatból írom, nem az "anyósülésről". És igen 1000 km az bakfitty.

Szerkesztette: Kory 2004. 11. 07. 14:32 -kor


#149 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 14:25

Idézet: Arp - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 14:14

Lassan kezdek félni hogy egyszer egy dízel állva hagy a lámpánál... :)

Neked egy "vérbeli" sportautód van, az ilyen cinikus megjegyzéseket - ha lehet - mellőzd, mivel ezeknek itt túl sok értelmük nincs. 

Egyébként kb. 5 év múlva még ez is előfordulhat! A benzines autók (OTTO-motoros) mennyit fejlődtek az elmúlt 10 évben? Gyakorlatilag semmit vagy alig. (lehet jönni V-tec, meg mindenféle FSI, stb., de ennek nagy része vagy nem alkalmazható tökéletesen (még) az átlag autózásban, vagy egy nagy része csak marketing duma, esetleg túl bonyolult, és csak egy igen szűk kört szolgál ki).

A dízel motorok mennyit fejlődtek az elmúlt 10 évben? Az elmúlt 5 évben? És mi lesz 5 év múlva? Minél több a bele invesztált pénz, annál nagyobb az innováció.

Szerkesztette: Kory 2004. 11. 07. 14:30 -kor


#150 Felhasználó inaktív   Tibisz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.234
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 14:40

Idézet: jrpryv - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 11:52

Tök jó, hogy mindenki okoskodik jobbra balra az ilyen értékekről, meg olyan értékekről anélkül, hogy bárki is kipróbálta volna mindkettőt. Ahha szóval 3-4 ezer kilométert kell menni mindkét autóval, hogy eldöntsem, hogy melyik megy jobban :D  :D  :D  mertugye attólmég, hogy kb. 1200 km-t vezetve minkdettőt megállapítottam, hogy az Escort jobban megy, attólmég könnyen lehet, hogyha mégegyszer ennyit vezetek, akkormár azt fogom mondani, hogy húúúú ez a Peugeot mégiscsak jobb :D Nevettséges! (egyébként, ha aztis hozzávesszük, amit az anyúsüllésen ültem, akkor bőven megvan a 10-20 ezer km is, és azért ott is látja érzi az ember a dolgokat) Mi az, hogy a HDI nem kerreg??? Hol éltek? Nap, mint nap ezt hallgatom anyám kocsijába. Az lehet, hogy a PDTDI-hez képest nem kerreg, de attólmég csak súlyos halláskárosodás esetén nem lehet hallani, hogy megy a motor 2 méterről. Egyébként, hogy a gyakorlati életből meséljek a 2 autóról: A Peugeo-t 1-esbe 30-ig lehet huzatni, 2. 70, 3. 110 4-esbe és 5-be megmár nem néztem, de tulképpen innentől mindegy, mert többel nemérdemes "nekivágni" országúton ezzel a járgánnyal. Namost ezeknél az értékeknél forogta, a maximális 4000-et, míg 2000 alatt gyakorlatilag nem megy (itt kapcsol be a turbó)....... Az Escortot 1-be 50-ig, 2. 100, 3 120 (én eddig szoktam használni, itt még nem "csúnya" a hangja, de ha kellet, akkor nemegyszer feltudtam gyorsítani 140-ig, igaz itt már üveg hang volt). Az Escort a maximális teljesítményt 5500-as fordulaton adta le (a fent említet értékeknél), és 3500-as fordulattol jelenik meg a MAXIMÁLIS nyomaték, viszont mivel szívó motor már 2000 fölött is elég élénk a kocsi (a Peugeot-hoz képest). Sokkal jobban lehet előzgetni az Escort-al, ezt TAPASZTALATBÓL mondom, nem számológépből   ;)
A súlytöbblet az mint említettem valóban megvan, de vedd hozzá aztis, hogy ez azért a dízel motor sajátjais. A dízel kocsik azonos teljesítmény mellett jóval nehezebbek (a 307-es példájánál maradva: 110 lovas benzines 1251 kilógramm, míg a 110 lovas HDI 1354), hisz azokba nagyobb motor és turbó kell, hogy ugyanazt a teljesítményt elérhessék, mint a benzinesek (ezértis drágábbak jóval), ergó a többlet súlyt nem lehet szempont az összehasonlításnál, hisz azis a dízel sajátja, aki dízelt vesz annak számolnia kell azzal, hogy kb. 100 kilóval nehezebb lesz az autója az azonos teljesítményű benzineshez képest. Ellenkező esetben állandóan azt lehetne mondani, hogy dehát mert a benzines könnyebb.

Írásoddal már meg is adtad a választ, hogy miért is hangos a Ti autótok dízel motorja! 1-esben nem kell 30-ig sem húzatni, mert ez egy dízel motor, csak meg kell lökni az autót! 4-esben pedig max 80-90 km/h utána fel kell váltani 5-be, mert ennél az autónál is mint minden dízelnél NYOMATÉKBÓL kell autózni!
A súlytöbblet nem a dízel motor sajátja! Ezt a közhiedelmet felejtsük már el, max 60-80 kg a súlytöbblete a modern dízel motoroknak! :omg: A 307 2.0 benzines 1202 kg, a 2.0 HDi 1279 azaz, 77 kg-al nehezebb csak a dízel motor! ;) Pár kg eltérés lehet, mert nem pontos minden Neten közöl adat, de ez az adat a magyar siteról volt.
Azért nehezebb a 307-mert több anyag van benne! Ha csattansz a Forddal 80-90 km/h-val, akkor ott maradsz, ha pedig a Peugeot-tal akkor nagy esélyed van rá, hogy kiszállsz karcolások nélkül.


 

#151 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 14:44

Idézet: Tibisz - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 14:40

1-esben nem kell 30-ig sem húzatni, mert ez egy dízel motor, csak meg kell lökni az autót! 4-esben pedig max 80-90 km/h utána fel kell váltani 5-be, mert ennél az autónál is mint minden dízelnél NYOMATÉKBÓL kell autózni!
A súlytöbblet nem a dízel motor sajátja! Ezt a közhiedelmet felejtsük már el, max 60-80 kg a súlytöbblete a modern dízel motoroknak! :omg: A 307 2.0 benzines 1202 kg, a 2.0 HDi 1279 azaz, 77 kg-al nehezebb csak a dízel motor! ;)


Szóról szóra ezt szajkózom, de hiába :)

S azt sem értem miért az Escorot hasonlítjuk, két egyforma LE-jű Pug 307-nél kellene ezeket megnézni, hát kitaposhatná meg szétpörgethetné a benzines 1.6-ost, akkorse lenne semmmi :)

Én most mentem kocsit :) mosni bye!

Szerkesztette: Kory 2004. 11. 07. 14:46 -kor


#152 Felhasználó inaktív   Tibisz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.234
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 14:45

Idézet: Kory - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 14:25

Neked egy "vérbeli" sportautód van, az ilyen cinikus megjegyzéseket - ha lehet - mellőzd, mivel ezeknek itt túl sok értelmük nincs. 

Egyébként kb. 5 év múlva még ez is előfordulhat! A benzines autók (OTTO-motoros) mennyit fejlődtek az elmúlt 10 évben? Gyakorlatilag semmit vagy alig. (lehet jönni V-tec, meg mindenféle FSI, stb., de ennek nagy része vagy nem alkalmazható tökéletesen (még) az átlag autózásban, vagy egy nagy része csak marketing duma, esetleg túl bonyolult, és csak egy igen szűk kört szolgál ki).

A dízel motorok mennyit fejlődtek az elmúlt 10 évben? Az elmúlt 5 évben? És mi lesz 5 év múlva? Minél több a bele invesztált pénz, annál nagyobb az innováció.

Teljes mértékig igazad van! ;) Még 1-2 év, és minden téren lemaradnak a benzines a motorok, a hétköznapi használatban.

#153 Felhasználó inaktív   Tibisz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.234
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 14:47

Idézet: Kory - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 14:44

Szóról szóra ezt szajkózom, de hiába :)

S azt sem értem miért az Escorot hasonlítjuk, két egyforma LE-jű Pug 307-nél kellene ezeket megnézni, hát kitaposhatná meg szétpörgethetné a benzines 1.6-ost, akkorse lenne semmmi :)

Én most mentem kocsit :) mosni bye!

Úgy látszik nem elég, ha már páran is ezt mondjuk, de azért csak elérjük a célunkat, és megismertetjük mindenkivel a dízel motorok előnyeit! :)

#154 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 14:51

Idézet: Tibisz - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 14:45

Teljes mértékig igazad van! ;) Még 1-2 év, és minden téren lemaradnak a benzines a motorok, a hétköznapi használatban.

Mielőtt nagyon belekötne valaki, valamennyi fejlődés ott is van: pl. japán-módi változtatathó szelepvezérlés bizonyos motoroknál (100%-ig nem vagyok benne biztos hogy a japánok találták ki, de ők alkalmazták sikeresen), és a közvetlen befecskendezés.

Ha jól tudom először a Mitsubishi jött ki a GDI-vel, aztán a Renault az IDE-vel, aztán VW FSI (ezekből talán csak VW nyomul mára). S mit kaptunk? Nézzétek meg az FSI benzinmotoros autók árát és fogyasztását (ha dinamikusan haladunk). Ugyannyi az áruk, mint egy dízel vagy drágább.

#155 Felhasználó inaktív   Locutus 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 10.147
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 14:57

Idézet: Kory - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 15:51

Mielőtt nagyon belekötne valaki, valamennyi fejlődés ott is van: pl. japán-módi változtatathó szelepvezérlés bizonyos motoroknál (100%-ig nem vagyok benne biztos hogy a japánok találták ki, de ők alkalmazták sikeresen), és a közvetlen befecskendezés.

Ha jól tudom először a Mitsubishi jött ki a GDI-vel, aztán a Renault az IDE-vel, aztán VW FSI (ezekből talán csak VW nyomul mára). S mit kaptunk? Nézzétek meg az FSI benzinmotoros autók árát és fogyasztását (ha dinamikusan haladunk). Ugyannyi az áruk, mint egy dízel vagy drágább.

És pl ott az i-DSI (honda), vagy TwinSpark (alfa) cucc is, a duplagyertyás rendszerekkel.
Azért az igen nagy csúsztatás, hogy a dizel motorokhoz képest a benzinesek nem fejlődtek.
Tény és való, hogy sokat fejlődtek a dízelek, de benzines téren is volt bőven újdonság.

Btw, én benzines párti vagyok :) De azért egy modern, jó dízelt sem írok le. Fateromnak 325d Touring BMW-je van, abban a 2.5ös turbodizel motor azért kicsit megy... ugyanezt mondjuk nemtom elmondani a régebbi Peugeot Expertről, amiben 2.0 HDI motor volt. Egyrészt műszakilag sem volt egy csúcs, meg teljesítményileg sem. Aztán ott a 2.2 CTDi Accord is, amit magam próbáltam ki szalonból. Amit az én 1.5-ös Hondám hoz 6000-res fordulaton, az ugyanazt 1000RPM-en kitolta erőből. Igaz, az csak 4500-ig pörög, de dízelnél ez nem mérvadó. Szal jól ment.

De én akkor is maradnék egy jókis szívó, vagy netán turbós benzinesnél. Sógor 5062ccm-es V8-as Firebirdje pl a legszebb példa erre. Semmi turbó, semmi elektronkia. De majd szétszakítja az autót. A rezgése,  a hangja, az ereje (ÉS A FOGYASZTÁSA :D ), egyszerűen olyan feeling, amit egy dizel sosem ad vissza. Ez is tény.

Szerkesztette: Locutus 2004. 11. 07. 15:04 -kor


#156 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 15:03

Néha azért nem árt elolvasni azt, amire reagáltok: "A dízel kocsik AZONOS TELJESÍTMÉNY MELLETT jóval nehezebbek (a 307-es példájánál maradva: 110 lovas benzines 1251 kilógramm, míg a 110 lovas HDI 1354)"
;)  Minek hasonlítgattok egy 135 lovas benzinest egy 90 lóerős Dízelhez???
Aha tulajdonképpen a dízel csöndesebb..... :omg:

Szerintem ezek a dolgok, már nemérik el a vitaképesség szintjét, úgyhogy én ezennel befejeztem.........
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#157 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 15:18

[quote]80-120 km/h 5. fokozatban mp értékeket, és nem árt a lenti automata fogyasztási adatokat is meglesni.
[/quote]

De vazze...
Te így mész???

In visszabaszom 80-nál harmadikba (pörgősebb benzinesnél még majdnem másodikba is lehet), te meg legjobb esetben is csak negyedikbe tudod.
És akkor már teljesen más a kerékre jutó nyomaték definíciója.
Ezt tessék már felfogni.

[quote]Kíváncsi lennék Neked most hány km-er van az autódba, mert én tudok nem is egy olyan HDi motorról melyben már 245e km van, minden gond nélkül, és több mint 1,3 t-ás autót mozgatott eddig is.
[/quote]

Olvass visszat. Még menned kell pár 10 km-t, hogy beérjed. :) És tuti halkabb, mint a traktorod.

[quote]A kevés fordulat miatt épp, hogy a dízel autó motorja a kitartóbb[/quote]

A nagy belső nyomások miatt éppen hogy a dízel csapágyazásai nem kitartóak....
Vegyünk a benzinesre 1.5x akkora fordulatszámot, ami csökkenti az élettartamot.
Namost akkor a dízelben hányszor akkora nyomás uralkodik?

[quote]Kíváncsi lennék, hogy hol gyorsulgatsz Te 0-100 km/h ig? Ha lassítókból húzatod ki az autódat ahogy írtad, az már nem a 0-100 km/h kategória![/quote]

de nem is a 80-120 5. fokozatban kategória. Inkább az elsőhöz van közelebb.
A 4. fokozat már ritka nálam, mint a fehér holló, mert túl gyorsan menne. 3.ban 120nál már bőven kényelmesen fel lehet tenni 5. fokozatba.
Nálam ilyen nem létezik, hogy 80-120 5.ben, de még 4.ben sem.

[quote]Ajánlom figyelmedbe: Dr. Flamisch Ottó: Gépjárműmotorok gazdaságos üzeme című könyvét. 1983-as kiadású a könyv, de az alapoktól benn van minden.[/quote]

Nincsen meg sajnos, de kérlek keresd elő és vedd ki a megfelelő részleteket.

[quote]A dízel nagyobb kompressziónak, és a motor kialakításának köszönhetően, sokkal tökéletesebb égést ér el mint a benzines autó[/quote]

egy sokkal tökéletlenebb üzemanyagon.

[quote]Ezek szerint, 100-ból 66-an rosszul döntenek? [/quote]

Igen. Sosem vennék.

[quote]Dodge Charger!
Shelby GT 500
78' Camaro
Dodge Viper[/quote]

De a kedvencem akkor is a Saleen Mustang a V8as kocsik közül.

[quote]eki a dizel=trakor, mert csak a VW traktorjait hallgatja/hallgatta, mert a VW rulz. Egy PDTDI -pl egy Passat- tenyleg ugy jar, mar jo 8-10m-rol hallani, ahogy ketyeg, de pl minap a cegnel jott az egyik beszallito egy Berlingo HDi-vel[/quote]

Pedig már hallottam francia dízelt hangosabbnak mint VW dízelt. De elég megnézni bármilyen BMW-t is.
Ok, ha újak, akkor még halkak, de amint egy kicsit sportosabb kezelésen esnek át a berlingóddal nem állsz be úgy a garázsba hajnalban, hogy ne ébredjenek fel.
Nehogy azt mond már nekem, hogy nem hallani ki az iszonyat kattogást ahogy jár.

[quote]a nyomatekcsucs nagyobb -ugy 1.5-2x-, hanem a fordulatszam tartomany is[/quote]

Na azért ne álmodozzunk 2x akkora nyomatékról azonos teljesítmény mellett. Az fele fordulatot is jelent. Csak leszabályzott motoroknál van széles maximum nyomaték tartomány.

[quote]to, azonkivul ez az adott motor teljes fordulatszam tartomanyanak hany %-t kepviseli, na az sem mindegy.[/quote]



Pontosan.
Itt van. 1.6FSI motor jelleggörbéjét 2 pont alapján csináltam, nagyjából ilyen lehet.
Az 1.9 TDI-é pedig gyári.

Namost nagyon ügyesek vagyunk, úgyhogy mindegyik motort a megfelelő fordszámtartományban üzemeltetjük. Pl dízelt 1500-4300-ig.  A benzinest meg mondjuk 2500-tól 6500-ig.
Belátható, hogy a benzines fordszámtartománya  nagyobb, nyomatékadatai kisebbek.
De a két autó meneteljesítményénél (megfelelő áttételezés mellett) a görbe alatti terület dönt.
NEM PEDIG A MAX NYOMATÉK ÉS A MAX TELJESÍTMÉNY.
Azok csak egy tégalalpok a függvény maximumához.

Egyébként nemtom mit eröltetitek. Már eleve az magáért beszél, hogy azonos teljesítmény mellett feltöltős. Márpedig ez szép és jó, de számolni kell a feltöltő hátrányaival is. Egy feltőltős motor ha azonos teljesítménye van, sosem olyan erős, mint egy szívómotor.

[quote]ÉN pont azt akartam írni, hogy van még egy előny: a hang. Egy 1.6 körüli benzinest keményen meg kell pörgetni ahhoz, hogy úgy menjen mint egy 100-120 le dízel (1.9-2.0), nyomatékból. És egy 4-5 ezerig pörgetett benzines SOKKAL hangosabb mint egy 2800-3000-nél (kötelezően) elváltott dízel, miközben ugyanúgy haladsz.[/quote]

De legalább jó hangja van. :)

[quote]akkor minek csinálnak és törekednek nyomatékos motorok előállítására: elárulom ha nagyobb a motornyomaték, a kerékre jutó is nagyobb, nem?[/quote]

De elvileg azonos sebesség eléréséhez pont annyival hosszabb váltó is kell, nemde (az alacsonyabb fordulat miatt)?
Az annyival hosszabb váltó miatt pedig pont annyival kevesebb nyomaték is jut a kerékre, nemde?

Ami miatt baromira érzed az az, hogy nem annyival hosszabb. Nem tudsz 2-es fokozatban 90-el menni, ez biztos.

Ezeket a 80-120 ötödikben meg felejtsétek el, mert egy dízel pont ilyen fordualtokon van max nyomaték közelben, míg egy benzines nem éppen. De egy benzinest 2 fokozattal visszábraksz és máris ott vagy.
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#158 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 15:28

Idézet

Egyébként kb. 5 év múlva még ez is előfordulhat! A benzines autók (OTTO-motoros) mennyit fejlődtek az elmúlt 10 évben? Gyakorlatilag semmit vagy alig.


Miért a dízel???

Közös nyomócső???
Ne már.
Változtatható geometriáju turbó?

Mindkettő ősrégi. Az már más kérdés, hogy nem használták közúton.

Idézet

1-esben nem kell 30-ig sem húzatni, mert ez egy dízel motor, csak meg kell lökni az autót! 4-esben pedig max 80-90 km/h utána fel kell váltani 5-be, mert ennél az autónál is mint minden dízelnél NYOMATÉKBÓL kell autózni!


Igen, de ha így mész, akkor állvahagynak, mint a szart.

Idézet

Ha csattansz a Forddal 80-90 km/h-val, akkor ott maradsz, ha pedig a Peugeot-tal akkor nagy esélyed van rá, hogy kiszállsz karcolások nélkül.


Akkor vegyél egy Tatrat és rakd meg vizes kaviccsal. Az is dízel és biztonságos, mert nehéz.
:confused:

Idézet

Még 1-2 év, és minden téren lemaradnak a benzines a motorok, a hétköznapi használatban.


Miért?

Idézet

Mielőtt nagyon belekötne valaki, valamennyi fejlődés ott is van: pl. japán-módi változtatathó szelepvezérlés bizonyos motoroknál (100%-ig nem vagyok benne biztos hogy a japánok találták ki, de ők alkalmazták sikeresen), és a közvetlen befecskendezés.


Tudtommal minden motorban változtatható a szelepvezérlés. Csak ők ezt a tulajdonságot hirdetik nagyon. Ez baromi régi dolog.

Közvetlen befecskendezés is asszem második világháborús dolog.

Mint ahogyan a szuper dízel autók technikája is.
Ilyen kütyük mint az ABS, meg ASR a vonat technikában pedig huhúúú.

Méghogy fejlődött az autóipar.
Csak behoztak olyan dolgokat is a kommerszbe, ami eddig nem volt gyakori.

Idézet

De én akkor is maradnék egy jókis szívó, vagy netán turbós benzinesnél. Sógor 5062ccm-es V8-as Firebirdje pl a legszebb példa erre. Semmi turbó, semmi elektronkia. De majd szétszakítja az autót. A rezgése,  a hangja, az ereje (ÉS A FOGYASZTÁSA  ), egyszerűen olyan feeling, amit egy dizel sosem ad vissza. Ez is tény.


Potnosan. :)

De megjegyezném van ezekre a csodákra kompreszsor is. :) ÉS akkor szét is szakítja az autót.
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#159 Felhasználó inaktív   Targa 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.945
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 15:31

Idézet: Favágó - Dátum: 2004. nov. 3., szerda - 15:02

Munkatársam bejelentette, hogy az új 5ös gyári alap 1.4es Golfjával(1250kg), ami tele van tömve elektronikával, jobban kanyarodik mint az én '88-as Lépcsős hátú Civic-em(880kg) (195/6/R15, Yokohama)...

Hisz valaki a golfban, vagy a Honda a nyerő?

Kérem a téteket!!!....:)

Mit jelent az, hogy jobban kanyarodik?

Adott sebességen kontrollálhatóbb, vagy nagyobb kanyarsebességet lehet vele elérni?

Mert ez így semmit sem jelent. Így én is benevezek.

Adott körülmények között az én vasam mindkettőnél jobban kanyarodik.
Az adott körülmény 30 centi mély sár, felázott földúton. :)

1992 Range Rover Classic 4,2 V8 (2250kg) Gumi: 245/70 R16 BF Goodrich Macadam, vagy 205/80 R16 Yokohama Geolandar A/T All Terrain terepabroncs.

;)

#160 Felhasználó inaktív   Kory 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 25.198
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 15:39

Idézet: jrpryv - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 15:03

Néha azért nem árt elolvasni azt, amire reagáltok: "A dízel kocsik AZONOS TELJESÍTMÉNY MELLETT jóval nehezebbek (a 307-es példájánál maradva: 110 lovas benzines 1251 kilógramm, míg a 110 lovas HDI 1354)"
;)  Minek hasonlítgattok egy 135 lovas benzinest egy 90 lóerős Dízelhez???
Aha tulajdonképpen a dízel csöndesebb..... :omg:

Szerintem ezek a dolgok, már nemérik el a vitaképesség szintjét, úgyhogy én ezennel befejeztem.........

Te tudod, szerintem jól elbeszélgetünk.

Én egyébként ilyet nem írtam, hol van 135 LE hasonlítva 90 LE dízelhez? 2.0 dízel és 1.6 benzines között 70-100 kg különbség van.

Téma megosztása:


  • (26 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó