[quote]Lehet hogy van 1.8T Golf 5 (ha arra gondolsz), nem tudom, nálam működik a honlap, de nincs ilyen Golf. Legalábbis idehaza. 2.0 FSI van 150 LE és 150LE-s dízel nincs Golfban, csak az új 140 2.0TDI.
[/quote]
Ne én egy ilyen fogadáson nyertem sokat.

Mert aszonták nincsen 1.9 PDTDI 150Le-vel. Pedig van, csak Highline modelleknél.
Nem golf 5-re gondoltam, hanem a 4-re.
5.-ösböl szerintem sincs.
[quote]De (ha lenne, lehet Golf 4-ből volt) nézd meg az árát, majd nézd meg a fogyasztását, és közben kijön hogy 2x annyit zabál (10 liter felett) mint a pd tdi, közben 1 mp-el jobbat gyorsul és 5-el jobb a végsebessége? És?
[/quote]
Ha lenne 5 millám egy ilyen autóra, elhiszed, hogy nem érdekelne a 15 literes átlagfogyasztás??
De komolyan. Nemtom mit sóherkodnak azok, akik vesznek mondjuk egy A4-es audit és dízelt azért, hogy kevés legyen a fogyasztás.
Na ne már.
Ha részletre veszi, ha egészre, nehogy az a havi + pár ezer érdekli. Nem hiszem el.
Ha meg igen, akkor nekem a benzines érzése már annyit simán megér.
[quote]Képet nem tudok küldeni egyikről se, mivel nem egyeznek bele. Se az autó tulajdonosa se a hugom
(BMW X5, S 600 nem az enyém, hanem unokatesómé).
[/quote]
Unokatesódnak van huga?

Őróla küldj képet. A hugaidról már nem kell..
[quote]Lassan olyan a topik, hogy ki a jobb teriblekk vagy Erika Eleniak, mindkettőt torkon lőheted vagy seggbe durrgathatod.[/quote]

ez baszott jó.
[quote]Vagy például említettem az új Skoda Octaviat, ahol olcsóbb egy dízel (10 LE gyengébb az 1.6 benzinesnél)[/quote]
De mondom, ez rossz példa.
Mert a benzinesböl a legkorszerűbbet hoztad fel, a dízelböl meg a legrégebbit.
Bár teljesítményük azonos.
[quote] ami ugyan GI szerint elavult sz*r, de igazából persze ez sem igaz.[/quote]
Félreértessz.
De a 105Le-s dízel már kőkorinak számít. Mármint a motor. Nem egy új darab. Vannak újabbak (habár gondolom csak a töltőnyomás a fő különbség)
Az FSI benzines motor pedig eléggé új, hogy drága legyen.
Most ha van egy kasztnid, motor nélkül. Beleteszel egy viszonylag régi dízelmotort akkor az valszeg olcsóbbra jön ki, mint egy vadiúj benzinesé.
[quote]105 dízel lóerő v. 115 benzines kisebb nyomatékkal[/quote]
De az a mondjuk 1.5x kisebb nyomaték 2x akkora fordulatszámon elérhető... A görbe alatti terület számít. Lehet kisebb a nyomaték, de nagyobb a terület. A Menetteljesítményt pedig ez határozza meg.
[quote]A 0-100-ig való gyorsulást használja az ember, a legkevesebbet az életben! [/quote]
Hát pedig én ott használom. Lehet fasznak tartotok, de 110-130 fölött nem szoktam menni (ritkán, pályán), mert sok a kanyar. De szeretem a lassítókból azért kihuzatni a gépet.
Nekem számít.
[quote] Egy 2.0 HDi-vel menet közben, bármikor körbeautózol egy ilyen Escortot, de még sok új benzinest is, a nyomatéktöbblet miatt!
[/quote]
De a motor nyomatéka lényegtelen. A kerékre jutó nyomaték számít. Nem a motoré. És egy benzines váltója teljesen más, mint egy dízelé.
Csak az dönt, hogy a nyomatékgörbe alatti terület melyiknél nagyobb. Vagyis, hogy melyiknél nagyobb az a tartomány területe, ahol használod a motort (váltás és váltás között)
Nem számít a max nomyaték, ami lehet, hogy kisebb egy benzines kocsinál, de a jóval nagyobb fordulatszámtartományban használhatod.
Képzel el két kicsi villanymotort.
Az egyik erősebb tekercseléssel van, másik jobb csapágyazással, kisebb tömeggel.
Na most az 1. motor rendelkezik 10 Nm nyomatékkal, amit 0-tól folyamatosan 5000rpm-ig ad le, és 5000 a vége.
2. motor pedig 5Nm nyomatékkal rendelkezik és 0-tól 15000rpm-ig folyamatosan.
Ha áttételt gyártunk, ami 2000rpm-es max fordulatot eredményez, majd kiszámítod az áttétel végén a 2000rpm-es hajtásra jutó nyomatékot, akkor láthatod, hogy a kisebb nyomatékú motor mégiscsak erősebb lesz.
Persze rossz példa, mert a benzines nem fele nyomatékkal rendelkezik, de 3x annyit sem pörög.
De azt sem kell elfeledni, hogy a belső égésű motorok alacsony és magas fordulaton vesztenek a max nyomatékból (a feltöltős motorok még hevesebben).
[quote]3.Környezetszennyezés: A dízel motor működéséből adódóan, és a sokkal tökéletesebb égés miatt a kibocsátott károsanyag töredéke a benzinesének, de nagyon szívesen mondok szakirodalmat, akit érdekel jobban a téma![/quote]
KOROM. Olvasd el a szakirodalomban.
[quote]4.Az új közös nyomócsöves dízelek nem fognak szétesni, magas fordulaton, hisz egy dízel autót nyomatékból kell vezetni! [/quote]
minden szétesik. Hallottam 5 éve azt is, hogy a common rail dízelek már nem lesznek hangosak stb...
Mára MIND HANGOS, mint a harckocsi. Becsöpög, kattog. Ennyi. Nagy nyomás szétnyomja az egészet.
[quote]7.Ami még nagy előnye a turbódízel motoroknak, hogy egy jó chiptuninggal akár +20-30 Le, és +60-80 Nm is kicsikarható még a motorból anélkül, hogy jelentősen csökkenne a motor élettartama, hisz a dízel motorok mindig is túl vannak méretezve a bennük uralkodó nyomás, és az útra átadandó nyomaték miatt.
[/quote]
Feltöltős motorból nem művészet kihozni többet, akár egyiknél, akár másiknál.
Volt 1000Le-s (versenyen) V6 1.5-ös McLaren Honda is

90kg-os blokkal.
Testközelböl, szerelés szintjén nem ismerem a VW PDTDI motorokat, de elképzelésem szerint azt persze, hogy lehet tuningolni. Mert mind ugyanaz. Csak a töltőnyomás határozza meg, hogy 115, 130, 150Le, nemde? Vagy van szerkezetbeli különbség is?
Mert ha így van, akkor a 130-ból még könnyű sérülés nélkül 150-et kipréselni.
De a 150-et növelni már veszélyes játék lehet.
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector