HWSW Informatikai Kerekasztal: Golf 5 2004 Vs. Civic '88 - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (26 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Golf 5 2004 Vs. Civic '88 Meg fogom kapni...:) Értékeld a témát: -----

#181 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 19:22

Idézet

amúgy még valami; az autót a nyomaték gyorsítja, nem a teljesítmény..


A kerékre jutó nyomaték.

Sajnálom, hogy képtelenek páran felfogni.
Nézd meg, hogy 3 gangban mit tud a benzines gyorsulni 80-120.
Mert akkor NAGYOBB a KERÉKRE JUTÓ NYOMATÉK van 3., AZAZ HARMADIK FOKOZATBAN.

Ezt dízelnél NEM TUDOD megcsinálni.

Ott van az előző oldalon a VW motorok nyomatékgörbe áradatai...

Nézd meg, szép és jó a dízel alacsony fordulaton, 1500-nál. És százalékosan 3000-nél mekkora a vesztése a görbének????
Aztán nézd meg a benzines mennyire tartja a kisebb nyomatékát, mekkora fordulatszámon keresztül, szinte egyenletesen.

És MÉG1X HANGSÚLYOZNÁM A KERÉKRE JUTÓ nyomaték számít, nem a motoré.
Legalább kérlek olvass vagy valami, nem hiszem el, hogy nem lehet látni.

Leírtam parasztos példával is. Hiába vagy 1.5x olyan erős, ha nekem 2x akkora feszítővasam van, mint neked. Nemde?
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#182 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 19:34

Idézet

én GI-nek javasolnám, hogy egy merész időugrással vonatkoztasson el a tizenéves kettes golfjától


Sajnos anyagi állapotom miatt nem tehetem meg, hogy s600-as mercivel járjak ,de te is belegondolhatnál mások írásába.

Én rohadtul elismerem neked, hogy 5.-ben legyorsulsz  80-120-ig (mindketten ötödikben vagyunk).
Még valszeg tovább is, egy darabig, annak ellenére, hogy neked magasabb fordulaton százalékosan nagyobb nyomatékvesztéssel kell számolnod, mint nekem. (előző oldali VW képek, és ez minden dízelnél így van)
De képzeld el, csak fél percre, hogy kiállsz mellém, meg akarsz kerülni. Én is és te is 5.-ben. Tolsz le az útrol a 115Le-s dízeleddel. De én ekkor fogom a 115Le-s FSI motoros gépemet és visszateszem 2-t.
És lehet, hogy többet pörög, már az én autóm is alatta van a nyomatékcsúcsnak. De nem veszít sokat. Ott a grafikon, nézd meg.
De ezt a 2 fokozattal visszatett váltó egy kicsit felszorozza, és nagyobb nyomaték jut a kerékre.

Dízellel tényleg nyomatékból kell menni, jó vele vontatni és jó a nőknek, mert nem fulladnak le, stb. Megvan a maga előnye. De a sportosságtól távol áll.

Vagyis volt egy dízel P206-os VB győztes autó, de ne feledd, hogy ott teljesítménylimit van.

Ha én megértelek, akkor te nemtudnál 5 percet rám szánni?
Vagy melyik egyéb paraméterét nézzem a 2 BMW-nek? A végsebességet?  Ami többet megy 5km/-hval (221 és 225), az eléggé nyílvánvalóan jóval kraftosabb 200 körül már.
Nemtom próbáltad e már... De ami 10-el gyorsabb végsebességre, az jóval erősebb minden máshol.
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#183 Felhasználó inaktív   FCs 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.729
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 19:51

a bmw a következőkre példa: a súlykülönbség 20kg. a benzines ugye nem is 2 literes, 2.2-es. 100-ra gyorsulásnál a plusz 20 lóerő ellenére 0,6mp az előnye. négyesből gyorsulva 1,5mp-t ver a dízel a benzinesre, és egy "picit" kevesebbet fogyaszt.
ja, és pont egy ilyen nyerte meg a nürburgrigen a 24 órás versenyt

Kép

#184 Felhasználó inaktív   RiCS 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.714
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 19:52

Ha kb ugyanazt a teljesítményt hozza egy szívó benzines mint egy tdi, akkor abból hogyan jut több nyomaték a hajtáslánc végére ? De most komolyan, kíváncsivá tettél.

#185 Felhasználó inaktív   FCs 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.729
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 19:59

még egy kis infó: a legerősebb mazda 6 a most bemutatott MPS, MZR 2.3 DISI TURBO nevezetű dízel motoros autó. 260le, 380nm, 6.6 százra, 5.3 80-ról 120-ra

#186 Felhasználó inaktív   WiZARD 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 18.127
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 19:59

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 19:22

Sajnálom, hogy képtelenek páran felfogni.
Nézd meg, hogy 3 gangban mit tud a benzines gyorsulni 80-120.
Mert akkor NAGYOBB a KERÉKRE JUTÓ NYOMATÉK van 3., AZAZ HARMADIK FOKOZATBAN.

hmm
ha van egy benzines autóm, 200 nm nyomatékkal
és van egy dieselem 300 nm nyomatékkal.

akkor megfelelő sebességfokozatban miért is lenne a benzinesnek nagyobb a nyomatéka?
hiába van 3asban a benzines akkor is csak 200 nm marad.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.

#187 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:01

Elastizität 80–120 km/h im IV.Gang
                8,7                          7,2
Szeretem ezeket az életszerű összehasonlítási adatokat :D  Szerinted ki az a vadbarom, aki egy 320-as bmw-vel egy országúti előzést, jelen esetben 80-ról 120-ra történő gyorsítást 4.-be nyom? Nekem eszembe nem jutna ilyen bűntény :D Az lenne a reális, ha azt mondanák, hogy a leggyorsabban 80-ról 120-ra, mert lehet, hogy a dízel 4.-be az adott sebeségtartományban jobban gyorsul, de egy 2200 köbcentis BMW-nél én visszakapcsolok 3-ba és jóval 7 másodpercen belül elérem 80-ról a 120-at és közben élvezettel hallgatom a 6 hengeres motor duruzsolását (ha jól emlékszem ez már az) ;)
Aki nemszereti a váltót használni, nem élvezi különösebben a visszakapcsolással járó "élményeket" és számára az autózás az A-ból B-be történő eljutást jelenti (és erősebb diesel-el még gyorsan is) az mindenképpen Diesel-t vesz, vegyen (ha megteheti). Aki sportosan szeret vezetni, élvezi, ha pörög a motor, a benzines motor hangját az mindenképpen benzinest vegyen és vesz. Egyik oldal sem fogja tudni meggyőzni a másikat, ergó tökéletesen meddő a vita.
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#188 Felhasználó inaktív   Tibisz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.234
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:04

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 19:34

Sajnos anyagi állapotom miatt nem tehetem meg, hogy s600-as mercivel járjak ,de te is belegondolhatnál mások írásába.

Én rohadtul elismerem neked, hogy 5.-ben legyorsulsz  80-120-ig (mindketten ötödikben vagyunk).
Még valszeg tovább is, egy darabig, annak ellenére, hogy neked magasabb fordulaton százalékosan nagyobb nyomatékvesztéssel kell számolnod, mint nekem. (előző oldali VW képek, és ez minden dízelnél így van)
De képzeld el, csak fél percre, hogy kiállsz mellém, meg akarsz kerülni. Én is és te is 5.-ben. Tolsz le az útrol a 115Le-s dízeleddel. De én ekkor fogom a 115Le-s FSI motoros gépemet és visszateszem 2-t.
És lehet, hogy többet pörög, már az én autóm is alatta van a nyomatékcsúcsnak. De nem veszít sokat. Ott a grafikon, nézd meg.
De ezt a 2 fokozattal visszatett váltó egy kicsit felszorozza, és nagyobb nyomaték jut a kerékre.

Dízellel tényleg nyomatékból kell menni, jó vele vontatni és jó a nőknek, mert nem fulladnak le, stb. Megvan a maga előnye. De a sportosságtól távol áll.

Vagyis volt egy dízel P206-os VB győztes autó, de ne feledd, hogy ott teljesítménylimit van.

Ha én megértelek, akkor te nemtudnál 5 percet rám szánni?
Vagy melyik egyéb paraméterét nézzem a 2 BMW-nek? A végsebességet?  Ami többet megy 5km/-hval (221 és 225), az eléggé nyílvánvalóan jóval kraftosabb 200 körül már.
Nemtom próbáltad e már... De ami 10-el gyorsabb végsebességre, az jóval erősebb minden máshol.

GI: Nem akarok mindig visszatérni oda ahonnan elindultunk, épp ezért csak pár mondatban válaszolok , mert a többi kérdésedet már kitárgyaltuk sokszor! ;)

Ha maradunk a példádnál, és Te mész autópályán 90-el mert le kellett lassítanod, de kivágsz és épp egy 115 Le dízel van a seggedben, akkor Te pakolhatod a sebességeket oda ahova akarod! Nem ártana beleszámolnod: meg kell választanod a fordulatszám függvényébe a megfelelő fokozatot; a motorodnak fel kell pörögnie, ami idő; váltanod kell; a váltás után pedig el kell kezdened gyorsulni! Ne is haragudj, de ennyi idő alatt Téged 2X körülautózik egy dízel, pusztán azért mert Ő kiteszi az irányjelzőjét, ad egy kövér gázt, és csókoltat Téged! Hát ez a nagy igazság! ;)

A dízel motorokat pedig nem kell cserélgetni, csak nem kell széthajtani, ennyi a titok!

Ha valamit eleve nagyobb igénybevételre terveznek, kevesebb fordulathoz, akkor az többet fog elmenni mint az, amit sokat pörög, és nem annyira erős konstrukció!
Hallottál már olyanról, hogy egy benzines motor elmegy 250e km-ert felújítás nélkül? Dízelben elég sok ilyet lehet hallani, az új HDi-k között is! Kapnak ez idő alatt egy új kuplungot, és mennek tovább.

Tudom, hogy nehéz megemészteni, hogy a dízel motorok már jól mennek, nem szennyeznek, elenyésző konstrukcióból adódó a súlytöbbletük, ráadásul nem is fogyasztanak szinte semmi üzemanyagot sem, de próbáljuk meg apránként feldolgozni!  :cool:

Végezetül GI, mi nem akarjuk, hogy Te lecseréld a benzines autódat egy dízel autóra! Mindenki döntse el, eme hozzászólások után, hogy Neki melyik "oldal" tetszik, és válasszon pénztárcájának, vezetési stílusának, és igényeinek megfelelően!  :respect:

#189 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:06

"amúgy még valami; az autót a nyomaték gyorsítja, nem a teljesítmény.."

Akkor miért éri el elöbb 0-ról a 100 km/h-s sebeséget mondjuk a 110 lóerős benzines 307-es, mint a szintén 110 lóerős HDI-s 307-es, hisz míg a benzinesnek mindössze 147 Nm a maximális nyomatéka, addig a HDI-nek 250 Nm.  :confused:  :think:
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#190 Felhasználó inaktív   WiZARD 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 18.127
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:11

BMW 530i VS 530D
0-100 6,9-7,1 mp
80-120 7,3-5,4 mp

231ló/300nm - 218ló/500nm
1570 kg - 1670 kg

fogyasztás (gyári adat): város/országút/vegyes
14,1/7/9,5  - 9,5/5,5/6,9

a diesel változat 300ezer forinttal olcsóbb.
és a dieselre olcsóbb a biztosítás, és olcsóbb az üzemanyag hozzá.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.

#191 Felhasználó inaktív   Tibisz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.234
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:12

Idézet: jrpryv - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 20:06

"amúgy még valami; az autót a nyomaték gyorsítja, nem a teljesítmény.."

Akkor miért éri el elöbb 0-ról a 100 km/h-s sebeséget mondjuk a 110 lóerős benzines 307-es, mint a szintén 110 lóerős HDI-s 307-es, hisz míg a benzinesnek mindössze 147 Nm a maximális nyomatéka, addig a HDI-nek 250 Nm.  :confused:  :think:

A benzines 307 1,6: 11,6s, a 2.0 HDi 110 pedig: 11s! Értelmetlen a kérdés! ;)

#192 Felhasználó inaktív   RiCS 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.714
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:13

És van belőle 272 lovas változat. (535D, de továbbra is 3 literes)

#193 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:17

Idézet

még egy kis infó: a legerősebb mazda 6 a most bemutatott MPS, MZR 2.3 DISI TURBO nevezetű dízel motoros autó. 260le, 380nm, 6.6 százra, 5.3 80-ról 120-ra


Ennek mi köze a témához.

Idézet

ha van egy benzines autóm, 200 nm nyomatékkal
és van egy dieselem 300 nm nyomatékkal.


Igen, de a más áttételek miatt ~ cirka (ezt a nagyjából azonos végsebesség miatt gondolom) azonos nyomaték jut a kerékre...
Tehát mondjuk 115Le, különböző fordulaton (motor), más nyomatékkal, mégis akkora a sebesség.
Tehát állandó a kerék fordulata, ekkor viszont ha kijön a 115 paripa a kerékre AZONOS nyomatéknak kell jutnia. És ebböl lesz a végsebesség.

folytassuk:

Idézet

akkor megfelelő sebességfokozatban miért is lenne a benzinesnek nagyobb a nyomatéka?


elmondom... várj.
figy, egyszerüsítünk.
Van neked egy hajtásod direktbe, 300nm-t ad 2000-es fordulaton. (dízel)
És van egy másik motorod ,de az csak 200Nm-t ad 4000-es fordulaton. (benzin)
De te 2000rpm-et szeretnél a meghajtás végére. Ezért a dízel továbbra is 2000-es fordulaton megy direktben, a benzineshez kell egy áttétel. Az 5000-es forudatot le kell osztani 2-vel, hogy 2000-et kapj, de ekkor fizikai törvények szerint az áttétel nyomatékot is dupláz, vagy 2000rpm-en már 400Nm-t kapsz.
Ez az, amikor visszateszed kettőt a benzinest. Persze ez egy kiélezett példa. De gondolkodni kellene rajta.

Idézet

hiába van 3asban a benzines akkor is csak 200 nm marad.


ja, de a kerékre jutó nyomaték az áttételek (5. vagy 4. és 3. fokozat) hányadosával nőni fog.

Idézet

Ha kb ugyanazt a teljesítményt hozza egy szívó benzines mint egy tdi, akkor abból hogyan jut több nyomaték a hajtáslánc végére ? De most komolyan, kíváncsivá tettél.


Van aki gondolkozik is. Végre.
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#194 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:18

Idézet: Tibisz - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 21:04

GI: Nem akarok mindig visszatérni oda ahonnan elindultunk, épp ezért csak pár mondatban válaszolok , mert a többi kérdésedet már kitárgyaltuk sokszor! ;)

Ha maradunk a példádnál, és Te mész autópályán 90-el mert le kellett lassítanod, de kivágsz és épp egy 115 Le dízel van a seggedben, akkor Te pakolhatod a sebességeket oda ahova akarod! Nem ártana beleszámolnod: meg kell választanod a fordulatszám függvényébe a megfelelő fokozatot; a motorodnak fel kell pörögnie, ami idő; váltanod kell; a váltás után pedig el kell kezdened gyorsulni! Ne is haragudj, de ennyi idő alatt Téged 2X körülautózik egy dízel, pusztán azért mert Ő kiteszi az irányjelzőjét, ad egy kövér gázt, és csókoltat Téged! Hát ez a nagy igazság! ;)

A dízel motorokat pedig nem kell cserélgetni, csak nem kell széthajtani, ennyi a titok!

Ha valamit eleve nagyobb igénybevételre terveznek, kevesebb fordulathoz, akkor az többet fog elmenni mint az, amit sokat pörög, és nem annyira erős konstrukció!
Hallottál már olyanról, hogy egy benzines motor elmegy 250e km-ert felújítás nélkül? Dízelben elég sok ilyet lehet hallani, az új HDi-k között is! Kapnak ez idő alatt egy új kuplungot, és mennek tovább.

Tudom, hogy nehéz megemészteni, hogy a dízel motorok már jól mennek, nem szennyeznek, elenyésző konstrukcióból adódó a súlytöbbletük, ráadásul nem is fogyasztanak szinte semmi üzemanyagot sem, de próbáljuk meg apránként feldolgozni!  :cool:

Végezetül GI, mi nem akarjuk, hogy Te lecseréld a benzines autódat egy dízel autóra! Mindenki döntse el, eme hozzászólások után, hogy Neki melyik "oldal" tetszik, és válasszon pénztárcájának, vezetési stílusának, és igényeinek megfelelően!  :respect: 

Az adott esetben fölösleges számolgatnom, még mielött lehetőségem lenne előzni, már hármasba kapcsolok és megsem állok 130-ig :cool: :D  felkapcsolni bőven elég, ha már megelőztem ;)
Egyébként tény és való, hogy a diesel motorok tovább bírják (bár megjegyzem 1800 köbcenti fölött mamár bármelyik benzines bőven elmegy 250 ezret, minden gond nélkül tudok rá elég példát, ezek már nem szocialista csodák :D ), akár 500 ezer kilómért is gond nélkül elmegy a motor. Viszont az a nagy helyzet, hogy mamár nem a motor a szűk keresztmetszett (ez a szocialista remekműveknél így volt az igaz, de mamár más világ van). Elöbb szívsz az elektronikával, meg egyáltalán szinte mindennel, mint a motorral. Szerintem 1000 újautó vásárlóból jó ha 1-2 aki 250 ezer kilométernél többet tesz a kocsijába.
Egyébként azis tény, hogy a mai diesel motorok, mamár nagyonis jól mennek. Mamár nem kell fosni egy országúti előzésnél, ha diesel kocsid van (már persze, ha nem ilyen SDI-ről vagy 70 lóerős dízelről amit egy 1300 kilós kocsiba raknak van szó). Simán lehet velük előzni gond nélkül. Viszont azér az "élmény" az azért változatlanul jobb egy benzinesbe. De ezt már említettem :)
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#195 Felhasználó inaktív   FCs 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.729
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:18

Idézet: jrpryv - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 21:01

Aki sportosan szeret vezetni, élvezi, ha pörög a motor, a benzines motor hangját az mindenképpen benzinest vegyen és vesz. Egyik oldal sem fogja tudni meggyőzni a másikat, ergó tökéletesen meddő a vita.

khmm:

Idézet

még egy kis infó: a legerősebb mazda 6 a most bemutatott MPS, MZR 2.3 DISI TURBO nevezetű dízel motoros autó. 260le, 380nm, 6.6 százra, 5.3 80-ról 120-ra


#196 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:20

Idézet: Tibisz - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 21:12

A benzines 307 1,6: 11,6s, a 2.0 HDi 110 pedig: 11s! Értelmetlen a kérdés! ;)

Akkor itt vmi nem stimmel, mert amit én néztem autókatalógust, ott a benzines 10,6 (ami tökéletesen reális, mert egy pusztán 100 lóerős Focus is 10,4 másodperc alatt van százon), míg a diesel 11.4.
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#197 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:23

Idézet: FCs - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 21:18

khmm:

Ezt most te sem gondolhatod komolyan, hogy aki a sportos vezetést szereti, az diesel-ben gondolkodik.  :eek:
Nemis értem, hogy a Ferrari, Lamborghini, Porsche miért nem diesel motorokat épít :D
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#198 Felhasználó inaktív   Tibisz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.234
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:25

Idézet: jrpryv - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 20:18

Az adott esetben fölösleges számolgatnom, még mielött lehetőségem lenne előzni, már hármasba kapcsolok és megsem állok 130-ig :cool:   :D  felkapcsolni bőven elég, ha már megelőztem ;)
Egyébként tény és való, hogy a diesel motorok tovább bírják (bár megjegyzem 1800 köbcenti fölött mamár bármelyik benzines bőven elmegy 250 ezret, minden gond nélkül tudok rá elég példát, ezek már nem szocialista csodák :D ), akár 500 ezer kilómért is gond nélkül elmegy a motor. Viszont az a nagy helyzet, hogy mamár nem a motor a szűk keresztmetszett (ez a szocialista remekműveknél így volt az igaz, de mamár más világ van). Elöbb szívsz az elektronikával, meg egyáltalán szinte mindennel, mint a motorral. Szerintem 1000 újautó vásárlóból jó ha 1-2 aki 250 ezer kilométernél többet tesz a kocsijába.
Egyébként azis tény, hogy a mai diesel motorok, mamár nagyonis jól mennek. Mamár nem kell fosni egy országúti előzésnél, ha diesel kocsid van (már persze, ha nem ilyen SDI-ről vagy 70 lóerős dízelről amit egy 1300 kilós kocsiba raknak van szó). Simán lehet velük előzni gond nélkül. Viszont azér az "élmény" az azért változatlanul jobb egy benzinesbe. De ezt már említettem :)

Mindenkinek más az élmény! ;) Nekem az az élmény, ha nem kell visszakapcsolgatnom a régi szocialista autókhoz hasonlóan, csak a gázra kell lépnem, és belelapulok az ülésben, a legnagyobb nyugalomba, hisz nem kell azon aggódnom, hogy hol áll a váltó, mert mindenhol gyorsul, mint a meszes! :)
Részemről két megoldá létezik: turbódízel, benzines+turbó! :D A fogyasztás figyelembe véve, marad a turbódízel.

#199 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:27

Idézet

Te pakolhatod a sebességeket oda ahova akarod! Nem ártana beleszámolnod: meg kell választanod a fordulatszám függvényébe a megfelelő fokozatot; a motorodnak fel kell pörögnie, ami idő; váltanod kell; a váltás után pedig el kell kezdened gyorsulni!


2 115 lovas kocsi között nincsen akkora különbség, hogy megtörténhessen. Mondjuk van fél másodperc különbség a két kocsi között 80-120@ 5. fokozat.
Na most ha én visszarakom 1 sec alatt, ami nem egy varázslatos idő, akkor még van idő, mert 3.-ban bizonyosan be is fogom hozni.
Hülye példa.

De gyorsuljunk, akkor 0-ról 120-re, máris más lesz  a kérdés.
Én 1-esben 50, kettesben 90, 3-ban 130
Én váltottam 3-at, te hányat?
És köztudottan minnél felsőbb fokozatban vagy, annál kisebb nyomaték jut a kerékre. Nemde?És a nyomaték gyorsít.

Idézet

Hallottál már olyanról, hogy egy benzines motor elmegy 250e km-ert felújítás nélkül?


Igen, 260 van a kocsimban. De a megyei bírósgá elé menj el és csodálj meg egy Golf 3-ast (Győr), kék. Nézd meg mennyi van belőle.
De asszem volt olyan polo is, ami bontatlan motorral ment 1 millát, nemde?
Keress rá.

Idézet

Dízelben elég sok ilyet lehet hallani, az új HDi-k között is!


Barátnőm audijában is több van 250-nél, dízel.
Egy új konstrukciónak 250-et ki kell bírnia.
Bármilyen is az.

250-et egy rendes benzines elmegy felújítás nélkül, elhiheted. Nyugati kocsi biztosan.

Idézet

A benzines 307 1,6: 11,6s, a 2.0 HDi 110 pedig: 11s! Értelmetlen a kérdés!


Golf 4 1.8T - 150ló
Golf 4 1.9 PDTDI - 150ló
miért gyorsul jobban a benzines?
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#200 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:29

Idézet: jrpryv - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 21:20

Akkor itt vmi nem stimmel, mert amit én néztem autókatalógust, ott a benzines 10,6 (ami tökéletesen reális, mert egy pusztán 100 lóerős Focus is 10,4 másodperc alatt van százon), míg a diesel 11.4.

Mivel elültetted bennem a kételyt, tettem egy másik összehasonlítást is: 115 lovas benzines Focus 10,2 másodperc alatt van 100-on, míg a szintén 115 lovas diesel Focus 10,6 másodperc alatt. Ja és mindkettő 1800 köbcenti mellesleg. Így, azonos lökketérfogatú motor esetén halál pontosan 70 kilógrammal nehezebb a diesel.
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

Téma megosztása:


  • (26 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó