HWSW Informatikai Kerekasztal: Golf 5 2004 Vs. Civic '88 - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (26 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Golf 5 2004 Vs. Civic '88 Meg fogom kapni...:) Értékeld a témát: -----

#201 Felhasználó inaktív   Atti 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 11.674
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:29

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 20:17

elmondom... várj.
figy, egyszerüsítünk.
Van neked egy hajtásod direktbe, 300nm-t ad 2000-es fordulaton. (dízel)
És van egy másik motorod ,de az csak 200Nm-t ad 4000-es fordulaton. (benzin)
De te 2000rpm-et szeretnél a meghajtás végére. Ezért a dízel továbbra is 2000-es fordulaton megy direktben, a benzineshez kell egy áttétel. Az 5000-es forudatot le kell osztani 2-vel, hogy 2000-et kapj, de ekkor fizikai törvények szerint az áttétel nyomatékot is dupláz, vagy 2000rpm-en már 400Nm-t kapsz.

Ez tök jó példa, csak a teljesítmény nem azonos....
Hasonlíts össze 2 valós motort, aminek kb azonos a csúcsteljeítménye és úgy vezesd le a példádat
WoT nick: Atti77

#202 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:29

Idézet

Ezt most te sem gondolhatod komolyan, hogy aki a sportos vezetést szereti, az diesel-ben gondolkodik.
Nemis értem, hogy a Ferrari, Lamborghini, Porsche miért nem diesel motorokat épít


:D Ez igaz.

De van ám ilyen.
Lambo gyárt traktorokat. :)
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#203 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:30

Idézet: Tibisz - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 21:25

Mindenkinek más az élmény! ;) Nekem az az élmény, ha nem kell visszakapcsolgatnom a régi szocialista autókhoz hasonlóan, csak a gázra kell lépnem, és belelapulok az ülésben, a legnagyobb nyugalomba, hisz nem kell azon aggódnom, hogy hol áll a váltó, mert mindenhol gyorsul, mint a meszes! :)
Részemről két megoldá létezik: turbódízel, benzines+turbó! :D A fogyasztás figyelembe véve, marad a turbódízel.

Hát tulképpen énis erről beszéltem, van aki úgy szeret vezetni ahogy te és van, aki úgy, ahogy én :D
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#204 Felhasználó inaktív   Tibisz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.234
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:30

Idézet: jrpryv - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 20:23

Ezt most te sem gondolhatod komolyan, hogy aki a sportos vezetést szereti, az diesel-ben gondolkodik.  :eek:
Nemis értem, hogy a Ferrari, Lamborghini, Porsche miért nem diesel motorokat épít :D

Emlékezz vissza, hogy a Jaguár mennyire a dízel motorok ellen volt. De a vásárló az úr, így már régóta árulják a dízel Jaguárokat is. Ahogy fejlődik a dízel motor, úgy szinte biztosra veszem, hogy ha lesz rá igény, akkor jó pár dízel sportautó kijön még a piacra! ;)

A 307-es adatokat innen vettem: Peugeot

#205 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:31

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 21:29

:D Ez igaz.

De van ám ilyen.
Lambo gyárt traktorokat. :)

Ja bocsi ezt elis felejtettem, sőt ha jól tudom azzal kezdtek....
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#206 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:32

Idézet: Tibisz - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 21:30

Emlékezz vissza, hogy a Jaguár mennyire a dízel motorok ellen volt. De a vásárló az úr, így már régóta árulják a dízel Jaguárokat is. Ahogy fejlődik a dízel motor, úgy szinte biztosra veszem, hogy ha lesz rá igény, akkor jó pár dízel sportautó kijön még a piacra! ;)

A 307-es adatokat innen vettem: Peugeot

Énmeg a 2004-es autókatalógusból, ami elméletileg a gyári adatokkal dolgozik. De pontosan ezért írtam egy másik példát is, hogy ebből ne legyen gond.
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#207 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:34

Idézet

Ez tök jó példa, csak a teljesítmény nem azonos....
Hasonlíts össze 2 valós motort, aminek kb azonos a csúcsteljeítménye és úgy vezesd le a példádat


Igaz.
Ha a teljesítmény azonos, akkor ugyanott vagy.
Tény és való.

Mondjuk max sebességnél a keréknek fix forulata van (minkát autó ugyanannyit megy), ugyanakkora teljesítmény jut rá, akkor ugyanakora a nyomaték is a keréken.
A motornál a fordulatszámok és a nyomatékok eltérőek. De szorzatuk állandó.

A benzines vitathatatlan előnye ott rejlik, hogy nagyobb a motor rugalmassága. Mivel nem feltöltős motor.

De a dízelmotor nyomatéka más fordulatszámtartományokban jelentősen esik. Míg egy benzinesé nem.
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#208 Felhasználó inaktív   Tibisz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.234
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:36

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 20:27

2 115 lovas kocsi között nincsen akkora különbség, hogy megtörténhessen. Mondjuk van fél másodperc különbség a két kocsi között 80-120@ 5. fokozat.
Na most ha én visszarakom 1 sec alatt, ami nem egy varázslatos idő, akkor még van idő, mert 3.-ban bizonyosan be is fogom hozni.
Hülye példa.

De gyorsuljunk, akkor 0-ról 120-re, máris más lesz  a kérdés.
Én 1-esben 50, kettesben 90, 3-ban 130
Én váltottam 3-at, te hányat?
És köztudottan minnél felsőbb fokozatban vagy, annál kisebb nyomaték jut a kerékre. Nemde?És a nyomaték gyorsít.



Igen, 260 van a kocsimban. De a megyei bírósgá elé menj el és csodálj meg egy Golf 3-ast (Győr), kék. Nézd meg mennyi van belőle.
De asszem volt olyan polo is, ami bontatlan motorral ment 1 millát, nemde?
Keress rá.



Barátnőm audijában is több van 250-nél, dízel.
Egy új konstrukciónak 250-et ki kell bírnia.
Bármilyen is az.

250-et egy rendes benzines elmegy felújítás nélkül, elhiheted. Nyugati kocsi biztosan.



Golf 4 1.8T - 150ló
Golf 4 1.9 PDTDI - 150ló
miért gyorsul jobban a benzines?

Első kérdésedre a válasz: nem állok le HMCS-kel gyorsulgatni, 0-ról mert számomra fontos a fogyasztás is, de 3-asban, és 4-esben már nem gond! Én örülök, ha azzal örömet szerzek, hogy legyorsul engem 0-ról a következő lámpáig, aztán ha jön az emelkedő, akkor pedig nincs sehol se, ráadásul még egy nagy öröm ér, amikor beállok tankolni! ::

260e van a motorodban, és mi volt cserélve? :)

Golf 4 1,8T: azért gyorsul jobban mert abban már turbó is van, de mennyi is az ára? :)

#209 Felhasználó inaktív   WiZARD 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 18.127
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:36

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 20:17

Igen, de a más áttételek miatt ~ cirka (ezt a nagyjából azonos végsebesség miatt gondolom) azonos nyomaték jut a kerékre...

tehát ott a 300 nm, de sose jut a kerékre??? :confused:
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.

#210 Felhasználó inaktív   Tibisz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.234
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:40

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 20:34

Igaz.
Ha a teljesítmény azonos, akkor ugyanott vagy.
Tény és való.

Mondjuk max sebességnél a keréknek fix forulata van (minkát autó ugyanannyit megy), ugyanakkora teljesítmény jut rá, akkor ugyanakora a nyomaték is a keréken.
A motornál a fordulatszámok és a nyomatékok eltérőek. De szorzatuk állandó.

A benzines vitathatatlan előnye ott rejlik, hogy nagyobb a motor rugalmassága. Mivel nem feltöltős motor.

De a dízelmotor nyomatéka más fordulatszámtartományokban jelentősen esik. Míg egy benzinesé nem.

GI Te mindig kihagysz a számításodból egy aprócska dolgot: a sima benzines autó nyomatékgörbéje sem egyenes, és nem 1750 fordulat/perctől kezdi leadni a nyomaték 70%-át, hanem 3000-3500 fordulattól! ;)

#211 Felhasználó inaktív   WiZARD 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 18.127
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:44

GI ha már úgyis mercis vagy és sportosságot hangoztatod, akkor meglehet említeni talán, hogy a mercinek van (illetve asszem volt, mert mintha most szüntetnék meg) diesel motorú AMG-s kocsija...

AMG változatok meg asszem a sportosabb vezetőket célozzák meg...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.

#212 Felhasználó inaktív   Tibisz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.234
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:44

Látom most megint előkerült a váltó áttételezése! A végén még kiderül, hogy egy benzines sokkal nyomatékosabb, mint egy dízel, és különben is mi a francért írnak ilyen hülye adatokat a gyártók!
Ne hari, de én ezt már csak okoskodásnak érzem! ;) 

#213 Felhasználó inaktív   Tibisz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.234
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:47

Idézet: WiZARD - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 20:44

GI ha már úgyis mercis vagy és sportosságot hangoztatod, akkor meglehet említeni talán, hogy a mercinek van (illetve asszem volt, mert mintha most szüntetnék meg) diesel motorú AMG-s kocsija...

AMG változatok meg asszem a sportosabb vezetőket célozzák meg...

Jól emlékszel, és már készül a következő dízel AMG, csak pár problémát meg kell oldaniuk, a nagy teljesítmény végett! ;)

#214 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:49

Idézet: WiZARD - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 21:44

GI ha már úgyis mercis vagy és sportosságot hangoztatod, akkor meglehet említeni talán, hogy a mercinek van (illetve asszem volt, mert mintha most szüntetnék meg) diesel motorú AMG-s kocsija...

AMG változatok meg asszem a sportosabb vezetőket célozzák meg...

Van C30 CDI AMG, ami 231 lóerős és van C32 AMG ami persze benzines, nos ez 354 lóerős ;)

Szerkesztette: jrpryv 2004. 11. 07. 20:49 -kor

" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#215 Felhasználó inaktív   tolvaly 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 7.583
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:51

Vazze....mostanra teljesen elbizonytalanodtam....most akkor diesel vagy benzines, AT vagy XT ?
Szép ez a verseny, hogy a szabályok folyamatosan változnak :D
Ezt még nem éred föl, azt a kanyart ne is próbáld, maradj itt a helyeden.

#216 Felhasználó inaktív   BigBear 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.425
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:52

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 20:34

Igaz.
Ha a teljesítmény azonos, akkor ugyanott vagy.
Tény és való.

Mondjuk max sebességnél a keréknek fix forulata van (minkát autó ugyanannyit megy), ugyanakkora teljesítmény jut rá, akkor ugyanakora a nyomaték is a keréken.
A motornál a fordulatszámok és a nyomatékok eltérőek. De szorzatuk állandó.

A benzines vitathatatlan előnye ott rejlik, hogy nagyobb a motor rugalmassága. Mivel nem feltöltős motor.

De a dízelmotor nyomatéka más fordulatszámtartományokban jelentősen esik. Míg egy benzinesé nem.

Elég érdekes dolgokat mondasz mit ne mondjak.
Az a fenti példád a fordszámról és nyomatékról hogy is van?

Idézet

Van neked egy hajtásod direktbe, 300nm-t ad 2000-es fordulaton. (dízel)
És van egy másik motorod ,de az csak 200Nm-t ad 4000-es fordulaton. (benzin)
De te 2000rpm-et szeretnél a meghajtás végére. Ezért a dízel továbbra is 2000-es fordulaton megy direktben, a benzineshez kell egy áttétel. Az 5000-es forudatot le kell osztani 2-vel, hogy 2000-et kapj, de ekkor fizikai törvények szerint az áttétel nyomatékot is dupláz, vagy 2000rpm-en már 400Nm-t kapsz.


Nos, abból indultál ki, hogy van egy 200Nm/4000-es benzinmotorod. Áruld már el lécci, hogy jön ki az a 400Nm ha visszakapcsolsz kettőt? Ez valami új motorfejlesztés? Visszakapcsoláskor duplázódik a motor elvileg legnagyobb nyomatéka, s a max nyomatéknál is többet fog leadni? Hogy is van ez? :confused:

A másik: mindig jössz azzal, hogy a dízelmotor nyomatéka magasabb fordulatszámon jelentősen esik. ÉS???!!!  Úgyis váltasz mielőtt leesne nem, mert dízelt nem szokás állatmód pörgetni. Na meg ráadásul pont az általad is beidézett ábrát ha megnézed, abban a fordszámtartományban ahol autózik az ember tényleg esik a dízel nyomatéka, de még azzal együtt is majd 1,5-2x akkora mint a benzinesé - amié azért szintén esik valamennyit. Akkor hol a probéma?  :think:

Szerkesztette: BigBear 2004. 11. 07. 20:55 -kor

42

#217 Felhasználó inaktív   WiZARD 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 18.127
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 20:55

Idézet: jrpryv - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 20:49

Van C30 CDI AMG, ami 231 lóerős és van C32 AMG ami persze benzines, nos ez 354 lóerős ;)

és ez most hogy jön ide?
amúgy c32 megszűnt imho...

viszont c30 cdi 540 nm, c55 meg 510 nm.

lehet nagy számokkal dobálózni de asszem nem ez a lényeg...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.

#218 Felhasználó inaktív   WiZARD 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 18.127
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 21:00

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 15:18

Kép

egyet nem értek
ha a dieselből - megfelelően váltogatva végig 1800-4000 rpm között - kiautózom a ~200 newtonmétert, és a benzinesből - 2500-6000 rpm között - ~120 newtonmétert autózok ki, tehát "végig" a "max" nyomaték rendelkezésemre áll, akkor mitől is menne jobban, vagy akár csak azonosan a benzines?

fáradt vagyok, és este van, lehet hogy valamit rosszul értelmezek, akkor javítsatok ki.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.

#219 Felhasználó inaktív   BigBear 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.425
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 21:02

Idézet: WiZARD - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 21:00

egyet nem értek
ha a dieselből - megfelelően váltogatva végig 1800-4000 rpm között - kiautózom a ~200 newtonmétert, és a benzinesből - 2500-6000 rpm között - ~120 newtonmétert autózok ki, tehát "végig" a "max" nyomaték rendelkezésemre áll, akkor mitől is menne jobban, vagy akár csak azonosan a benzines?

Ezt írtam én is... Az ábra alapján a hasznos/használt fordszámtartományban a dízel nyomatéka végig sokkal nagyobb, vagyis jobban húz. De lehet, hogy én is csak félreértek valamit?  :think:

Szerkesztette: BigBear 2004. 11. 07. 21:03 -kor

42

#220 Felhasználó inaktív   RiCS 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 4.714
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 21:05

A sebességváltót nyomatékváltónak is hívják, a lényege, hogy a bemenő nyomaték és fordulat valamint a kimenő nyomaték és fordulat szorzata egyenlő. Adott sebességhez adott méretű keréknél adott fordulat és nyomaték kell, de végülis mindegy, hogy ehhez a bemenő nyomaték vagy a fordulat magas, ha a szorzat azonos.

Szerkesztette: RiCS 2004. 11. 07. 21:06 -kor


Téma megosztása:


  • (26 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó