Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 20:34
Igaz.
Ha a teljesítmény azonos, akkor ugyanott vagy.
Tény és való.
Mondjuk max sebességnél a keréknek fix forulata van (minkát autó ugyanannyit megy), ugyanakkora teljesítmény jut rá, akkor ugyanakora a nyomaték is a keréken.
A motornál a fordulatszámok és a nyomatékok eltérőek. De szorzatuk állandó.
A benzines vitathatatlan előnye ott rejlik, hogy nagyobb a motor rugalmassága. Mivel nem feltöltős motor.
De a dízelmotor nyomatéka más fordulatszámtartományokban jelentősen esik. Míg egy benzinesé nem.
Elég érdekes dolgokat mondasz mit ne mondjak.
Az a fenti példád a fordszámról és nyomatékról hogy is van?
Idézet
Van neked egy hajtásod direktbe, 300nm-t ad 2000-es fordulaton. (dízel)
És van egy másik motorod ,de az csak 200Nm-t ad 4000-es fordulaton. (benzin)
De te 2000rpm-et szeretnél a meghajtás végére. Ezért a dízel továbbra is 2000-es fordulaton megy direktben, a benzineshez kell egy áttétel. Az 5000-es forudatot le kell osztani 2-vel, hogy 2000-et kapj, de ekkor fizikai törvények szerint az áttétel nyomatékot is dupláz, vagy 2000rpm-en már 400Nm-t kapsz.
Nos, abból indultál ki, hogy van egy 200Nm/4000-es benzinmotorod. Áruld már el lécci, hogy jön ki az a 400Nm ha visszakapcsolsz kettőt? Ez valami új motorfejlesztés? Visszakapcsoláskor duplázódik a motor elvileg legnagyobb nyomatéka, s a max nyomatéknál is többet fog leadni? Hogy is van ez? :confused:
A másik: mindig jössz azzal, hogy a dízelmotor nyomatéka magasabb fordulatszámon jelentősen esik. ÉS???!!! Úgyis váltasz mielőtt leesne nem, mert dízelt nem szokás állatmód pörgetni. Na meg ráadásul pont az általad is beidézett ábrát ha megnézed, abban a fordszámtartományban ahol autózik az ember tényleg esik a dízel nyomatéka, de még azzal együtt is majd 1,5-2x akkora mint a benzinesé - amié azért szintén esik valamennyit. Akkor hol a probéma?
Szerkesztette: BigBear 2004. 11. 07. 20:55 -kor