Idézet
Igen, de a más áttételek miatt ~ cirka (ezt a nagyjából azonos végsebesség miatt gondolom) azonos nyomaték jut a kerékre...
erre:
tehát ott a 300 nm, de sose jut a kerékre???
A kerékre annyi soha...
Van egy motorod. Ami 2000-es fordulaton produkál 300nm-t. De mivel neked ez nagy fordulat, beteszel egy diferenciálművet. Ami mondjuk ezt leosztja 5-el, ekkor kapsz 400-as fordulaton 1500nm-es nyomatékot, és közötte van még a váltó, ami mondjuk 4.5 (1-es) meg 0.8-as (pl 6.) áttételekig.
Ha magasabb fordulatú motorod van, akkor az áttételed nagyobb lesz, hogy elérd a kívánt fordulatot.
Nemde? És ilyenkor hiába kisebb a nyomatékod, a nagyobb mértékű áttétel miatt a nyomatékod megnő.
Álltalános iskolai fizika.
Erő, erőkar..
Van egy mérleghintád és 100kg súlyod, amit meg kell emelni. Ezt te megemelheted úgy, hogy a mérleg két oldala ugynakkora, ekkor baromi nagy súly kell 100kg-al. De megelemheted úgy is, hogy van 50kg-od, meg még egyszer akkora karod. Mégis ugyanakkorát emelesz. Az emelő erőd mégis kisebb a második esetben, nemde?
Idézet
fordulat/perctől kezdi leadni a nyomaték 70%-át, hanem 3000-3500 fordulattól!
Akkor csekkold le a 6. oldalon lévő görbéket (VW).
És én 2500rpm-et írtam több helyen is. De tovább is tart jóval, mint a dízel max fordualata.
Idézet
A végén még kiderül, hogy egy benzines sokkal nyomatékosabb, mint egy dízel, és különben is mi a francért írnak ilyen hülye adatokat a gyártók!
Ezt senki sem írja. Ne csúsztass és ferdíts.
Idézet
Van C30 CDI AMG, ami 231 lóerős és van C32 AMG ami persze benzines, nos ez 354 lóerős
És gondolom nyomatéka is akkora van.. A menetteljesítmény... Hát az meg.
Idézet
Nos, abból indultál ki, hogy van egy 200Nm/4000-es benzinmotorod. Áruld már el lécci, hogy jön ki az a 400Nm ha visszakapcsolsz kettőt? Ez valami új motorfejlesztés? Visszakapcsoláskor duplázódik a motor elvileg legnagyobb nyomatéka, s a max nyomatéknál is többet fog leadni? Hogy is van ez?
Ok.. Még1x. Mert látom kell.
1.-es példa:
Van egy motorod. Mondjuk 2500rpm 300nm nyomatékkal. Rámegy a váltóra, ahol leosztják a fordulatot a fokozattol függően. A leosztás nagyságával csökken a fordulat, és éppen ennyivel nő a nyomaték. Mondjuk (1-esben 5.000 az áttétel) tehát lesz 500rpm és 1500nm a váltó után.
Ez még rámegy a difiműre ami megint osztja (ez is legyen 5.000), ekkor lesz 100rpm, ami már a kerékre jut és lesz 7500nm nyomaték a keréken.
Kiszámolhatod, hogy 100rpm mekkora sebesség egy átlag keréknél, nem fogom. De ez a nyomaték hajtja előre a kocsit.
2.-es példa:
Van egy motorod. Mondjuk 5000rpm 150nm (azonos a teljesítmény az előzővel) nyomatékkal. Rámegy a váltóra, ahol leosztják a fordulatot a fokozattol függően. A leosztás nagyságával csökken a fordulat, és éppen ennyivel nő a nyomaték. Mondjuk (1-esben 5.000 az áttétel) tehát lesz 1000rpm és 750nm a váltó után.
Ez még rámegy a difiműre ami megint osztja (ez legyen 10.000, hogy azonos sebességgel menjünk), ekkor lesz 100rpm, ami már a kerékre jut és lesz 7500nm nyomaték a keréken.
Tehát ugyanott vagy. Mindkét kocsiban más motor van, más nyomatékkal és más fordulattal. A kerékre mégis ugyanankkora nyomaték jut.
Értitek már???
És ha mondjuk 160nm 5000rpm-en a nyomaték akkor az már erősebb ilyen áttételek mellett, mint a 300nm 2500rpm-en. Vili???
Szart sem ér a nagy nyomaték, ha alacsony hozzá a fordulat.
Idézet
másik: mindig jössz azzal, hogy a dízelmotor nyomatéka magasabb fordulatszámon jelentősen esik. ÉS???!!!
De ez az... Pontosan. Váltassz, ahogy tudsz. De pl 2-t már nem tudsz visszakapcsoni, mert működési tarományon kívül esel.
Most őszintén, nem könnyebb vezetni egy olyan autót, aminél szélesebb a használható fordulatszámtartomány?
Idézet
dízel nyomatéka végig sokkal nagyobb, vagyis jobban húz
De az, hogy mennyire húz valami nem a motor nyomatéka, hanem a kerékre jutó nyomaték határozza meg. Ami egy kisebb nyomatékú, de nagyobb fordulatszámú motornál lehet magasabb.
Idézet
A sebességváltót nyomatékváltónak is hívják, a lényege, hogy a bemenő nyomaték és fordulat valamint a kimenő nyomaték és fordulat szorzata egyenlő. Adott sebességhez adott méretű keréknél adott fordulat és nyomaték kell, de végülis mindegy, hogy ehhez a bemenő nyomaték vagy a fordulat magas, ha a szorzat azonos.
Ez ilyen egyszerű.
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector