HWSW Informatikai Kerekasztal: Golf 5 2004 Vs. Civic '88 - HWSW Informatikai Kerekasztal

Ugrás a tartalomhoz

Mellékleteink: HUP | Gamekapocs

  • (26 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

Golf 5 2004 Vs. Civic '88 Meg fogom kapni...:) Értékeld a témát: -----

#221 Felhasználó inaktív   FCs 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.729
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 21:30

Idézet: jrpryv - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 21:23

Ezt most te sem gondolhatod komolyan, hogy aki a sportos vezetést szereti, az diesel-ben gondolkodik.  :eek:
Nemis értem, hogy a Ferrari, Lamborghini, Porsche miért nem diesel motorokat épít :D

egyrészt a sportos vezetést ezekkel a márkákkal keverni érdekes csúsztatás. másrészt a mazda 6 példája pontosan mutatja, hogy hol tart jelenleg a dízel technika. az igazán sportos motorok építésének már nem is igazán a motor felől vannak akadályai, hanem az irgalmatlan nyomaték kezelésével vannak gondok, lásd vw v10tdi: 750nm 2000-en

#222 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 21:44

Idézet

Igen, de a más áttételek miatt ~ cirka (ezt a nagyjából azonos végsebesség miatt gondolom) azonos nyomaték jut a kerékre...

erre:

tehát ott a 300 nm, de sose jut a kerékre???



A kerékre annyi soha...

Van egy motorod. Ami 2000-es fordulaton produkál 300nm-t. De mivel neked ez nagy fordulat, beteszel egy diferenciálművet. Ami mondjuk ezt leosztja 5-el, ekkor kapsz 400-as fordulaton 1500nm-es nyomatékot, és közötte van még a váltó, ami mondjuk  4.5 (1-es) meg 0.8-as (pl 6.) áttételekig.

Ha magasabb fordulatú motorod van, akkor az áttételed nagyobb lesz, hogy elérd a kívánt fordulatot.
Nemde? És ilyenkor hiába kisebb a nyomatékod, a nagyobb mértékű áttétel miatt a nyomatékod megnő.

Álltalános iskolai fizika.
Erő, erőkar..

Van egy mérleghintád és 100kg súlyod, amit meg kell emelni. Ezt te megemelheted úgy, hogy a mérleg két oldala ugynakkora, ekkor baromi nagy súly kell 100kg-al.  De megelemheted úgy is, hogy van 50kg-od, meg még egyszer akkora karod. Mégis ugyanakkorát emelesz. Az emelő erőd mégis kisebb a második esetben, nemde?

Idézet

fordulat/perctől kezdi leadni a nyomaték 70%-át, hanem 3000-3500 fordulattól!


Akkor csekkold le a 6. oldalon lévő görbéket (VW).
És én 2500rpm-et írtam több helyen is. De tovább is tart jóval, mint a dízel max fordualata.

Idézet

A végén még kiderül, hogy egy benzines sokkal nyomatékosabb, mint egy dízel, és különben is mi a francért írnak ilyen hülye adatokat a gyártók!


Ezt senki sem írja. Ne csúsztass és ferdíts.

Idézet

Van C30 CDI AMG, ami 231 lóerős és van C32 AMG ami persze benzines, nos ez 354 lóerős


És gondolom nyomatéka is akkora van.. A menetteljesítmény... Hát az meg.

Idézet

Nos, abból indultál ki, hogy van egy 200Nm/4000-es benzinmotorod. Áruld már el lécci, hogy jön ki az a 400Nm ha visszakapcsolsz kettőt? Ez valami új motorfejlesztés? Visszakapcsoláskor duplázódik a motor elvileg legnagyobb nyomatéka, s a max nyomatéknál is többet fog leadni? Hogy is van ez?


Ok.. Még1x. Mert látom kell.

1.-es példa:

Van egy motorod. Mondjuk 2500rpm 300nm nyomatékkal. Rámegy a váltóra, ahol leosztják a fordulatot a fokozattol függően. A leosztás nagyságával csökken a fordulat, és éppen ennyivel nő a nyomaték. Mondjuk (1-esben 5.000 az áttétel) tehát lesz 500rpm és 1500nm a váltó után.
Ez még rámegy a difiműre ami megint osztja (ez is legyen 5.000), ekkor lesz 100rpm, ami már a kerékre jut és lesz 7500nm nyomaték a keréken.
Kiszámolhatod, hogy 100rpm mekkora sebesség egy átlag keréknél, nem fogom. De ez a nyomaték hajtja előre a kocsit.

2.-es példa:

Van egy motorod. Mondjuk 5000rpm 150nm (azonos a teljesítmény az előzővel) nyomatékkal. Rámegy a váltóra, ahol leosztják a fordulatot a fokozattol függően. A leosztás nagyságával csökken a fordulat, és éppen ennyivel nő a nyomaték. Mondjuk (1-esben 5.000 az áttétel) tehát lesz 1000rpm és 750nm a váltó után.
Ez még rámegy a difiműre ami megint osztja (ez legyen 10.000, hogy azonos sebességgel menjünk), ekkor lesz 100rpm, ami már a kerékre jut és lesz 7500nm nyomaték a keréken.
Tehát ugyanott vagy. Mindkét kocsiban más motor van, más nyomatékkal és más fordulattal. A kerékre mégis ugyanankkora nyomaték jut.

Értitek már???

És ha mondjuk 160nm 5000rpm-en a nyomaték akkor az már erősebb ilyen áttételek mellett, mint a 300nm 2500rpm-en. Vili???

Szart sem ér a nagy nyomaték, ha alacsony hozzá a fordulat.

Idézet

másik: mindig jössz azzal, hogy a dízelmotor nyomatéka magasabb fordulatszámon jelentősen esik. ÉS???!!!


De ez az... Pontosan. Váltassz, ahogy tudsz. De pl 2-t már nem tudsz visszakapcsoni, mert működési tarományon kívül esel.
Most őszintén, nem könnyebb vezetni egy olyan autót, aminél szélesebb a használható fordulatszámtartomány?

Idézet

dízel nyomatéka végig sokkal nagyobb, vagyis jobban húz


De az, hogy mennyire húz valami nem a motor nyomatéka, hanem a kerékre jutó nyomaték határozza meg. Ami egy kisebb nyomatékú, de nagyobb fordulatszámú motornál lehet magasabb.

Idézet

A sebességváltót nyomatékváltónak is hívják, a lényege, hogy a bemenő nyomaték és fordulat valamint a kimenő nyomaték és fordulat szorzata egyenlő. Adott sebességhez adott méretű keréknél adott fordulat és nyomaték kell, de végülis mindegy, hogy ehhez a bemenő nyomaték vagy a fordulat magas, ha a szorzat azonos.


Ez ilyen egyszerű.
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#223 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 21:49

Idézet

egyrészt a sportos vezetést ezekkel a márkákkal keverni érdekes csúsztatás. másrészt a mazda 6 példája pontosan mutatja, hogy hol tart jelenleg a dízel technika. az igazán sportos motorok építésének már nem is igazán a motor felől vannak akadályai, hanem az irgalmatlan nyomaték kezelésével vannak gondok, lásd vw v10tdi: 750nm 2000-en


Egyetértek.
De az is belátható, hogy a kis fordulatszám és a gyorsan változó nyomatékgörbe miatt a soförre is sokkal több gond hárul a megfelelő váltások miatt. (persze csak kiélezett versenyhelyzetben értem)

Idézet

a dízel nyomatéka végig sokkal nagyobb, vagyis jobban húz.


az, hogy egy motor nyomatéka mekkora nem határozza meg mennyire "húz" az autó.
Áttételezéstöl függ.

Tedd be a dízelt 1-esben, úgy húz lefejeled az üléstámlát.
Tedd be 5.-ben és nem húz (vagyis jóval kevésbé)
Tedd be 3.-ba és közepesen húz, de lassú max fordulaton is.

Most képzeld el azt, hogy a benzines 5. fokozata a dízel 3. fokozata. De mivel a motor 2x (ez így durva) annyit pörög, ezért ugyanakkora sebességre képes. Bár fele akkora nyomatéka van, de mivel nagyobb az áttétel a kerékre jutó akkora lesz, mint az első esetben. Tehát ugyanyannyira húz.,

De ez már a végtelenségig szájba lett rágva.

RiCS megadta a tökéletes választ:
A sebességváltót nyomatékváltónak is hívják, a lényege, hogy a bemenő nyomaték és fordulat valamint a kimenő nyomaték és fordulat szorzata egyenlő. Adott sebességhez adott méretű keréknél adott fordulat és nyomaték kell, de végülis mindegy, hogy ehhez a bemenő nyomaték vagy a fordulat magas, ha a szorzat azonos.

Ja és pont emiatt nem az számít, hogy milyen széles a területed a görbe alatt és nem is az, hogy milyen magas. Hanem az alatta lévő terület.

Szerkesztette: GI 2004. 11. 07. 21:51 -kor

-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#224 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 21:54

Idézet: Tibisz - Dátum: 2004. nov. 6., szombat - 22:17

Tudjátok most nézem be ide ebbe a topicban, és nagyon tágra nyílt szemekkel olvasgattam egy két ember hozzászólásait!
Menjünk akkor szépen sorba:
1:Ford Escort 1,6:90@5800rpm PS, 133 Nm@4800rpm 880 kg 0-60 mph: 10s; Peugeot 307 2.0 HDi: 90@4000 rpm, 205 Nm@1750, 1380 kg, 0-60mph: 13,1s. 0-100-ig az Escort a nyerő, de fogyaszt is cserébe rendesen, és akkor arról még nem is esett szó, hogy egy 10-12 éves motor már messze nem hozza a gyári értékeket, csak ha fel van újítva, vagy ha nem volt használva! Azt sem kellene elfelejteni, hogy a két autó között 500 kg az eltérés, az Escort javára! A 0-100-ig való gyorsulást használja az ember, a legkevesebbet az életben! Természetesen, itt most nem gondolok azokra, akiknek az az életcéljuk, hogy lámpától-lámpáig gyorsulnak! Sokkal fontosabb az autó nyomatéka, és az, hogy ezt a nyomatékot hol adja le. Egy 2.0 HDi-vel menet közben, bármikor körbeautózol egy ilyen Escortot, de még sok új benzinest is, a nyomatéktöbblet miatt!

Hmm...

Azért jó lenne egy utolsó szériás Escortot hasonlítani az utolsó szériás Peugeot kompakthoz.

Szóval: 1142kg (gépkönyv szerint), 1596ccm 16v: 90LE@5500rpm, 130Nm@3000rpm (!!), 0-100: ~11s saját mérések szerint, három személlyel.


Egyébként a vezetési élményről annyit, hogy én pl. imádom hallgatni a turbó sivítását. :)

#225 Felhasználó inaktív   jrpryv 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 3.174
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 21:58

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 22:49

Egyetértek.
De az is belátható, hogy a kis fordulatszám és a gyorsan változó nyomatékgörbe miatt a soförre is sokkal több gond hárul a megfelelő váltások miatt. (persze csak kiélezett versenyhelyzetben értem)



az, hogy egy motor nyomatéka mekkora nem határozza meg mennyire "húz" az autó.
Áttételezéstöl függ.

Tedd be a dízelt 1-esben, úgy húz lefejeled az üléstámlát.
Tedd be 5.-ben és nem húz (vagyis jóval kevésbé)
Tedd be 3.-ba és közepesen húz, de lassú max fordulaton is.

Most képzeld el azt, hogy a benzines 5. fokozata a dízel 3. fokozata. De mivel a motor 2x (ez így durva) annyit pörög, ezért ugyanakkora sebességre képes. Bár fele akkora nyomatéka van, de mivel nagyobb az áttétel a kerékre jutó akkora lesz, mint az első esetben. Tehát ugyanyannyira húz.,

De ez már a végtelenségig szájba lett rágva.

RiCS megadta a tökéletes választ:
A sebességváltót nyomatékváltónak is hívják, a lényege, hogy a bemenő nyomaték és fordulat valamint a kimenő nyomaték és fordulat szorzata egyenlő. Adott sebességhez adott méretű keréknél adott fordulat és nyomaték kell, de végülis mindegy, hogy ehhez a bemenő nyomaték vagy a fordulat magas, ha a szorzat azonos.

Ja és pont emiatt nem az számít, hogy milyen széles a területed a görbe alatt és nem is az, hogy milyen magas. Hanem az alatta lévő terület.

Mostmár asszem elöttem is így kitisztult a kép. Merthogy csak a motor nyomatékát nézve elég érdekes ellentmondásokhoz jutnánk. Többek között, amit teis említettél, hogy mondjuk 1-esbe rakva a dízelt és gázt adva neki szinte az üllésbe ragadok úgy húz, és ha mondjuk 5. fokozatba teszem ezt meg (onnantól, amikortól, már rendelkezésre áll a maximális nyomaték), akkor alig érzem a gyorsulást, holott a nyomaték ugyanakkora....
" Ha lelövünk egy embert, azzal bizonyos mértékig tisztázzuk a vele kapcsolatos álláspontunkat."

#226 Felhasználó inaktív   Kukuc 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 247
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 22:06

Hali!
Hát tényleg nem közúton kéne tépni...
haver ment melóba erre úton talizott egy hondával...ment vagy 140el és haver mondta tessék lassabban menni mert balhé lesz erre mit ugacc meg ilyesmi és mondta ha leelőzöl akkor ezek után lassabban menek.
haver meg csákó elindult és haver nyert persze utána megálltak és haver előkotorta rendőrjelvényét és kicsit megszopta a hondás
:)
Szeretnék itthon, otthon lenni..

#227 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 22:13

Idézet

Egyébként a vezetési élményről annyit, hogy én pl. imádom hallgatni a turbó sivítását.


Hú, de szeretnék egy Porsche Turbot. :)

Idézet

130Nm@3000rpm


Ez nagyon kevés. Komolyan.

Bár max teljesítményen 5500rpm-en is van még 115Nm nyomatéka. Alig veszít valamit.

Szerkesztette: GI 2004. 11. 07. 22:16 -kor

-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#228 Felhasználó inaktív   Tibisz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.234
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 22:17

Idézet: Carmaged - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 21:54

Hmm...

Azért jó lenne egy utolsó szériás Escortot hasonlítani az utolsó szériás Peugeot kompakthoz.

Szóval: 1142kg (gépkönyv szerint), 1596ccm 16v: 90LE@5500rpm, 130Nm@3000rpm (!!), 0-100: ~11s saját mérések szerint, három személlyel.


Egyébként a vezetési élményről annyit, hogy én pl. imádom hallgatni a turbó sivítását. :)

NEm azért hasonlítottam ,mert én akartam, hanem azért mert konkrétan erről a két autóról írt valaki, hogy szerinte az Escort jobban megy, ennyi!

#229 Felhasználó inaktív   Targa 

  • Törzsvendég
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 1.945
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 22:18

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 21:44

Van egy motorod. Mondjuk 2500rpm 300nm nyomatékkal. Rámegy a váltóra, ahol leosztják a fordulatot a fokozattol függően. A leosztás nagyságával csökken a fordulat, és éppen ennyivel nő a nyomaték. Mondjuk (1-esben 5.000 az áttétel) tehát lesz 500rpm és 1500nm a váltó után.
Ez még rámegy a difiműre ami megint osztja (ez is legyen 5.000), ekkor lesz 100rpm, ami már a kerékre jut és lesz 7500nm nyomaték a keréken.
Kiszámolhatod, hogy 100rpm mekkora sebesség egy átlag keréknél, nem fogom. De ez a nyomaték hajtja előre a kocsit.

Rendben is van, amit írsz, én csak egy kis konkrétummal kötözködnék.

Nem igazán szoktam nézegetni a mai váltók áttételezését, de meglepődnék ha 5 körül volna egy mai személyautó egyese...

Az enyémnek négygangos automatával alakulnak az alábbiak szerint az áttételei:
I. - 2,48:1
II. - 1,48:1
III. - 1:1
IV. - 0,73:1

Ha meg beszúrom a felezőt, akkor emlékezetem szerint valami ilyesmik lesznek:
Fél I. - 28,4:1
Fél II. - 21:1
Fél II. - 14:1
Fél IV. - 10:1

Szerintem egy mai személygépkocsi első fokozatán maximum 2,5...3:1 körül lehet az áttételezés.
De a számítások szempontjából mellékes, hiszen azok jelen esetben fiktívek voltak.

Szerkesztette: Targa 2004. 11. 07. 22:20 -kor


#230 Felhasználó inaktív   Tibisz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.234
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 22:22

Idézet: Targa - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 22:18

Rendben is van, amit írsz, én csak egy kis konkrétummal kötözködnék.

Nem igazán szoktam nézegetni a mai váltók áttételezését, de meglepődnék ha 5 körül volna egy mai személyautó egyese...

Az enyémnek négygangos automatával alakulnak az alábbiak szerint az áttételei:
I. - 2,8:1
II. - 2:1
III. - 1,2:1
IV. - 0,7:1

Ha meg beszúrom a felezőt, akkor emlékezetem szerint valami ilyesmik lesznek:
Fél I. - 28,4:1
Fél II. - 21:1
Fél II. - 14:1
Fél IV. - 10:1

Szerintem egy mai személygépkocsi első fokozatán maximum 2,5...3:1 körül lehet az áttételezés.
De a számítások szempontjából mellékes, hiszen azok jelen esetben fiktívek voltak.

A modern dízelek átétele, 1-esben már nem 5 km/h-nál ér véget úgy ahogy írod, csak mindenkiben, még a szívódízel feeling uralkodik! :)

#231 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 22:24

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 19:12

De azt nem érted meg, hogy egy benzines meg  2500-6500-ig él. Igaz nem annyira, de tovább, nagyobb tartományban. És egy jó váltóméretezéssel ez nyomatékilag is lehet ugyanott.

Már megbocs, de ez így mellébeszélés. Benzinest nem érdemes a teljesítménycsúcs fölé pörgetni (max. 100-200-zal), azaz max 5500-6000-ig tudod használni, az átlagos benzinest. 6500-ig legfeljebb csúcsváltozatok, japán szuperpörgős csodák meg ritka kivételek élnek. Fölösleges leszabályozásig pörgetni, ott már jobban megy a következő fokozatban. A régebben hozott Escort pl. 5500-nál adja le a max. teljesítményt, 6000-nél meg leszabályoz. De a már tempósabban kiautózható fordulatszámtartomány olyan 2300/2400-tól 5200/5300-ig tart. Ez saját tapasztalat (nem ezer, hanem kb. 30e km után :) ). Dízel: 1700-3800.

5250/2350=2,234, 3800/1700=2,235. Namost akkor melyik is a szélesebb? :)



Elismerem, hogy a dízel fordulatszámait szándékosan választottam ekkorára, de egyrészt ez reális, másrészt szemléletes.

#232 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 22:26

Idézet: Targa - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 22:18

Rendben is van, amit írsz, én csak egy kis konkrétummal kötözködnék.

Nem igazán szoktam nézegetni a mai váltók áttételezését, de meglepődnék ha 5 körül volna egy mai személyautó egyese...

Az enyémnek négygangos automatával alakulnak az alábbiak szerint az áttételei:
I. - 2,48:1
II. - 1,48:1
III. - 1:1
IV. - 0,73:1

Ha meg beszúrom a felezőt, akkor emlékezetem szerint valami ilyesmik lesznek:
Fél I. - 28,4:1
Fél II. - 21:1
Fél II. - 14:1
Fél IV. - 10:1

Szerintem egy mai személygépkocsi első fokozatán maximum 2,5...3:1 körül lehet az áttételezés.
De a számítások szempontjából mellékes, hiszen azok jelen esetben fiktívek voltak.

Végáttétel nélkül ezek csak számok a levegőben.

#233 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 22:27

Idézet

Szerintem egy mai személygépkocsi első fokozatán maximum 2,5...3:1 körül lehet az áttételezés.
De a számítások szempontjából mellékes, hiszen azok jelen esetben fiktívek voltak.


Ok, de 5-el, 10-el a legkönyebb számolni. :)
Legalábbis nekem. :)

De ha nagyon akarod, akkor átszámolom neked mondjuk egy McLaren F1 LM váltójával. :D

BMW 70/2 60 Degree V12
498.1 kw / 668.0 bhp @ 7800 rpm
705.0 nm / 520.0 ft lbs @ 4500 rpm

Final Drive 2.37:1
1st Gear Ratio 3.23:1
2nd Gear Ratio 2.19:1
3rd Gear Ratio 1.71:1
4th Gear Ratio 1.39:1
5th Gear Ratio 1.16:1
6th Gear Ratio 0.93:1

Top Speed 362.1 kph / 225.0 mph
0 - 60 mph 2.9 seconds
0 - 100 mph 6.7 seconds

ÉS biztosan húz 6.-ban 80-120km/h-ig is. De még mph-ig is. :D
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#234 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 22:28

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 22:13

Ez nagyon kevés. Komolyan.

Bár max teljesítményen 5500rpm-en is van még 115Nm nyomatéka. Alig veszít valamit.

Gépkönyv ezt mondja, elhiszem neki. Na meg a motor 1993-ban jelent meg, akkor ez elég jó volt, főleg elnézve, hogy a magukra szuperbüszke 100 pacis Golf IV-eknek 4500 körül jön meg a 140Nm...

#235 Felhasználó inaktív   GI 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 8.024
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 22:30

Idézet

Elismerem, hogy a dízel fordulatszámait szándékosan választottam ekkorára, de egyrészt ez reális, másrészt szemléletes.


Jogos. :)
-sata és az ata a számítógép rákja, megállíthatatlanul terjed tovább, elpusztítva környezetét
-ha mondják, hogy SCSI, akkor rávágom, hogy adattárolás
-ha mondják, hogy S/ATA, akkor rávágom, hogy CRC és bad sector

#236 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Hozzászólás ikon  Elküldve: 2004. 11. 07. 22:33

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 22:30

Jogos. :)

A többi no comment? :D

#237 Felhasználó inaktív   Tibisz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.234
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 22:34

Idézet: GI - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 22:30

Jogos. :)

GI: Ahogy látom az eltérő fordulatszám-tartomány is megoldódni látszik! ;) Tudom, most jönni fognak a Hondák a maguk 8-9e fordulatukkal! :D

#238 Felhasználó inaktív   Tibisz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.234
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 22:35

Idézet: Carmaged - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 22:33

A többi no comment? :D

Most vadul keresi GI a megfelelő benzines motort, aminek 2500-8000-ig szinte teljesen egyenes a nyomatékgörbéje, és nincs benne turbó! :D

#239 Felhasználó inaktív   Carmaged 

  • Őstag
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 37.787
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 22:35

Idézet: Tibisz - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 22:34

GI: Ahogy látom az eltérő fordulatszám-tartomány is megoldódni látszik! ;) Tudom, most jönni fognak a Hondák a maguk 8-9e fordulatukkal! :D

Nem jöhetnek, azokat is belevettem a kivételekbe. :)

#240 Felhasználó inaktív   Tibisz 

  • Senior tag
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Fórumtag
  • Hozzászólások: 2.234
  • Csatlakozott: --

Elküldve: 2004. 11. 07. 22:37

Idézet: Carmaged - Dátum: 2004. nov. 7., vasárnap - 22:35

Nem jöhetnek, azokat is belevettem a kivételekbe. :)

Most konzultál a Honda fejlesztési osztályával, és jövőhéten jön a meglepi nekünk! :D

Téma megosztása:


  • (26 Oldal)
  • +
  • « Első
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Utolsó »
  • Nem indíthatsz témát.
  • A téma zárva.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó